خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۱۰

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت رسالت روحانیت است
  • رهبر معظم انقلاب: اگر روحانیت در میدان مبارزه نبود انقلاب اسلامی به‌وقوع نمی‌پیوست
  • آیت‌الله امینی: ارائه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی از نیازهای طلاب است
  • آیت‌الله نمازی: رهبر انقلاب به پشتوانه نصرت الهی و ملت، قاطعانه با استکبار سخن می‌گویند
  • آیت‌الله اراکی: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه دارد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: ترویج پژوهش جمعی از دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران است

** جام جم ۹۶/۱۰/۱۰
*  حماس روابط دیرینه‌ای با ایران و حزب‌الله دارد
رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با یک رسانه مراکشی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: جنبش حماس روابط دیرینه‌ای با ایران و حزب‌الله دارد.
خالد مشعل در رابطه با روابط ایران و جنبش حماس گفت: روابط ما با ایران گسترش یافته است و ما اصحاب یک قضیه مقاومت هستیم و به حمایت همه نیاز داریم. ما از قبل با ایران رابطه داشتیم و همچنان تداوم دارد.
** همشهری ۹۶/۱۰/۱۰
*  درخواست جهانگیری از ظریف درباره قاره سیاه
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در جلسه ستاد آفریقا با اشاره به اراده جدی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های اجرایی خواست اراده همکاری با کشورهای آفریقایی را در دستگاه‌های متبوع خود تقویت کنند.
*  اسرائیل و آمریکا، امروز از یونسکو جدا می‌شوند
اسرائیل، امروز به صورت رسمی در کنار آمریکا از سازمان فرهنگی، علمی و‌آموزشی سازمان ملل (یونسکو) جدا می‌شود.
در سال‌های اخیر، انتقاد یونسکو از اشغال بخش شرقی بیت‌المقدس توسط اسرائیل و همینطور اعطای عضویت کامل به فلسطین در سال ۲۰۱۱، به شدت با انتقاد این رژیم مواجه شده بود.
آمریکا علت جدایی از یونسکو را مواضع ضد اسرائیلی و نیاز به اصلاح بنیادین در این سازمان خوانده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۱۰
*  اگر روحانیت در میدان مبارزه نبود انقلاب اسلامی به‌وقوع نمی‌پیوست
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم که در تاریخ ۲۲ آبان ۹۶ برگزار شده بود، در محل این همایش در قم منتشر شد.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار حضور جدی و گسترده روحانیت در میدان جهاد و مبارزه و شهادت در راه خدا را مسئله‌ای بسیار مهم دانستند و با ‌اشاره به آفات دور ماندن مجموعه‌های روحانی از میدان مبارزه در برهه‌هایی از تاریخ کشور، گفتند: هر گاه روحانیت در مقابل دشمنان اسلام و ایران سینه سپر کرد و وارد میدان مبارزه و ایستادگی شد، سربلند شد که نمونه کامل آن در جریان انقلاب اسلامی و حرکت عظیم امام بزرگوار بود.
ایشان با تأکید بر اینکه اگر روحانیت وارد مبارزه با رژیم طاغوت نمی‌شد هرگز انقلاب اسلامی به‌وقوع نمی‌پیوست، افزودند: هیچ‌یک از احزاب و گروه‌های سیاسی و روشنفکری قادر به براندازی حکومت مستبد سلطنتی نبودند و حضور گسترده مردم در صحنه و آن حجم از فداکاری و جان‌فشانی مخلصانه در راه خدا، ناشی از حضور روحانیت و جنبه دینی مبارزه بود.
*  جراحت ۳۸۳ فلسطینی در چهارمین جمعه خشم/ شمار مجروحان به مرز ۴۴۰۰ نفر رسید
تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در چهارمین «جمعه خشم» نیز به خشونت کشیده شد و نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست در این روز ۳۸۳ فلسطینی را زخمی و یک جوان فلسطینی را نیز کشتند تا بدین ترتیب آمار شهدا به ۱۶ نفر و مجروحین به ۴۴۰۰ نفر برسد.
** شرق ۹۶/۱۰/۱۰
*  اعزام ٢ گروه به چین برای آموزش «مقابله با تروریسم و جعل اسناد»
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه در راستای اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت امنیت عمومی جمهوری خلق چین، هفته گذشته دو گروه آموزشی برای آشنایی با آخرین روش‌های مقابله با جعل اسناد هویتی و مبارزه با تروریسم عازم کشور چین شدند، گفت: این مراودات با پیگیری‌های معاونت امنیتی وزارت کشور در راستای بالابردن سطح دانش فنی پرسنل وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان‌های همکار انجام شده است.
** ایران ۹۶/۱۰/۱۰
*  اعلام برائت محصولی از احمدی‌نژاد
وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد با اشاره به جنجال‌آفرینی‌های اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: حق نداریم به بهانه اینکه نقد می‌کنیم یا از عدالت دفاع می‌کنیم، یک قوه نظام را تضعیف کنیم.
صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری انقلاب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هجمه برخی افراد به قوه قضائیه، گفت: متأسفانه آقای دکتر احمدی‌نژاد از بعد دولت نهم، نگاهشان تغییر کرد و مشکلات امروز حاصل نگاه غلط ایشان به مسائل است.
*  درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست
 مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور خبر برخی رسانه‌ها در خصوص تعیین سقف درآمد هفتصد هزار تومان برای دریافت یارانه نقدی را تکذیب کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۱۰
*  به دفاع از دولت سوریه ادامه می‌دهیم
رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه حمایت‎های مسکو از دمشق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
رئیس جمهور روسیه افزود: روسیه به دفاع از دولت وملت سوریه در مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.
ولادیمیر پوتین اعلام کرد که گفت‌وگو بین مسکو و واشنگتن برای ایجاد راه‌حل برای حل مشکلات و بحران‌های جهانی مهم است.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۱۰
*  ورود دادستانی کل به موضوع سهیم بودن برخی مسؤولان در قاچاق کالا
دادستان کل کشور از ورود به موضوع سهیم بودن برخی مسؤولان در قاچاق کالا و بررسی آن خبر داد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اخیر وی درباره سهیم بودن برخی مسؤولان و فرزندان‌شان در قاچاق کالا گفته دادستان کل به‌جای حرف اقدام عملی کند، گفت: دادستانی کل به موضوع ورود کرده و مشغول بررسی است.
*  داعش با فساد آمد
نخست‌وزیر عراق دلیل ورود داعش به کشور خود را  مسؤولان فاسدی می‌داند که به اموال دولت دست یافتند.
حیدر العبادی گفت: «فاسدانی که بر اموال کشور سیطره یافته‌اند کسانی هستند که موجب ورود داعش به عراق شدند. ما هرگز مجددا به فاسدان اجازه نخواهیم داد به بهانه ارائه خدمات اموال را سرقت کنند».
العبادی اخیرا نیز اعلام کرده بود اقداماتی را برای پیگرد فاسدان اتخاذ خواهد کرد و جنگ آتی عراق جنگ با فاسدان خواهد بود.
** جوان ۹۶/۱۰/۱۰
*  نظامیان امریکایی داوطلبانه خاک عراق را ترک نکنند به زور متوسل خواهیم شد
گردان حزب‌الله عراق اعلام کرد که بعد از اینکه مردم بردبار عراقی این مرحله دشوار را پشت سر گذاشته‌اند و عراق حالا آزاد و مقتدر شده است، امریکا تلاش می‌کند بار دیگر به حاکمیت عراق خدشه وارد کرده و با بهانه‌های موهوم بار دیگر به عراق بازگشته و خاک این کشور را ناپاک کند.
گردان‌های حزب‌الله عراق به نیروهای امریکایی موجود در این کشور هشدار داده که در صورتی که داوطلبانه خاک عراق را ترک نکنند، به اجبار وادار خواهند شد تا این کشور را ترک کنند.
*  دشمن برای ۵۰ سال بعد ما نیز فکر دارد
دبیر شورای نگبهان با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی باید مانند ۲۲ بهمن فراموش نشود، گفت: مردم با حضور خودجوش در نهم دی ۱۳۸۸ غائله فتنه را سر جای خود نشاندند و به آن پایان دادند.
آیت‌الله احمد جنتی ضمن گرامیداشت یوم‌الله نهم دی با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه دشمنان انقلاب خوشحال و سرمست از فتنه ۸۸ بودند، افزود: دشمنان بیکار نیستند و دائم تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند. هیبت دشمن سیلی خورده شکسته شده و آبرویش رفته است و از نظام اسلامی ایران قصد انتقام دارد.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دشمنان برای ضربه زدن به فرداهای جمهوری اسلامی یعنی برای ۱۰، ۲۰ و حتی ۵۰ سال بعد هزار فکر دارند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۱۰
*  اعتراض به حکم تبرئه مرتضوی
وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی از اعتراض نسبت به حکم تبرئه سعید مرتضوی در دادگاه تجدید نظر در بخشی از پرونده تامین اجتماعی خبر داد.
وی افزود: شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر پس از رسیدگی به پرونده، مرتضوی را از اتهامات وارده تبرئه کرد که ما نسبت به رای صادره اعتراض کرده‌ایم.
*  مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ترامپ قائل نیستند
بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، تاکید کرد: مردم ایران بزرگ‌ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت‌شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است.
قاسمی ضمن محکوم کردن سخیف، بی‌ارزش و فاقد اعتبار، گفت: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت طلبانه مقامات آمریکایی و شخص ترامپ، قائل نیستند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۱۰
*  دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما دست فتنه را خوانده‌ایم و تجربه ۱۴۰۰ ساله مقاومت در برابر فتنه را داریم، گفت: ما اجازه نخواهیم داد تجربه‌های پیشین توطئه‌های دشمن تکرار شود و حسین ما در کربلا تنها بماند.
آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در همایش بزرگداشت سالگرد حماسه ۹ دی در مصلای تهران با بیان اینکه ما فرزندان ایثار و مقاومت هستیم و دشمن بداند که توطئه‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نمی‌کند، افزود: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه را دارد.
ما دست فتنه و توطئه را خوانده‌ایم و سابقه چند صدساله ایستادگی و پایداری داریم، ما در برابر طاغوت، شاه و آمریکا ایستادیم و تا زمانی که آنها را از ملت ایران مأیوس نکنیم، دست از مقاومت برنمی‌داریم.
*  ۶۰ تن تخم مرغ وارد کشور شد
یک مقام مسئول با بیان اینکه واردات تخم مرغ باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده است، گفت: ۶۰ تن تخم مرغ وارد کشور شد.
ناصر نبی پور،رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران افزود: واردات تخم مرغ ترک به ایران، باعث افزایش قیمت این محصول در ترکیه شده است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۱۰
*  بررسی سازو کار ارتقای مناسبات و همکاری‌های حقوقی- قضایی بین ایران و ترکیه
دومین نشست کمیته راهبری مشترک همکاری‌های حقوقی ایران و ترکیه با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، قوه قضائیه، وزارت امورخارجه و نمایندگان بخش‌های ذیربط سفارت ایران به میزبانی وزارت دادگستری ترکیه برگزار شد.
در این نشست طرفین در خصوص گسترش راهکارهای اجرایی تسهیل انتقال محکومین به حبس، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری توافق کرده‌اند.
*  وزارت دادگستری آمریکا طرح بررسی دارایی مقام‌های ایرانی را مغایر با قانون اساسی دانست
وزارت دادگستری آمریکا بخشی از طرحی که اخیرا با هدف شناسایی و بررسی دارایی مقام‌های ارشد ایران را در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود مغایر با قانون اساسی این کشور دانسته است.
با توجه به اینکه این طرح هنوز در مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته نشده است، این مانع قانونی می‌تواند موضع مخالفان آن را تقویت کند. این طرح در صورت تصویب ، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به تهیه و انتشار گزارشی از دارایی مقام‌های ایرانی می‌کند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۱۰
*  هشدار مجدد بانک مرکزی درباره بیت‌کوین
رئیس کل بانک مرکزی بار دیگر نسبت به خرید و فروش بیت‌کوین هشدار داد و گفت: بانک مرکزی در تلاش است تا امنیت‌های نسبی را در این زمینه برقرار سازد.
ولی‌ا… سیف، درباره خرید فروش ارزهای رمزی و به ویژه بیت کوین در کشور، اظهار داشت: بانک مرکزی نسبت به خرید و فروش این ارزها هشدارهای لازم را به مردم می‌دهد و در کنار آن نیز در تلاش است تا امنیت‌های نسبی در این رابطه برقرار شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۱۰
*  اعتراضات خیابانی قابل پیش‌بینی بود
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ «بی‌اعتنایی برخی دستگاه‌های دولتی به مطالبات معیشتی مردم، کار را به اعتراضات خیابانی کشانده است. باید توجه داشت در چنین تجمعاتی گرچه شروع‌کننده مردم‌ هستند ولی تمام‌کننده الزاما مردم نیستند.»
وی افزود: «این قبیل تحرکات قابل پیش‌بینی بود چراکه اتخاذ سیاست‌های خشن تعدیل صندوق بین‌المللی پول، پیش از این نیز یک بار دیگر در ابتدای دهه ۷۰ تجربه شده بود و با همین تحرکات اعتراض‌آمیز مواجه شد.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۱۰
*  مردم در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند
وزیر کشور گفت: از مردم تقاضا داریم در تجمعات غیر قانونی شرکت نکنند، اگر قصد تجمع دارند درخواست دهند، بررسی می‌شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه هر نوع تجمعی باید مجوز داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه تاکنون تلاش کرده‌اند، مدیریت کنند تا تجمعات غیر قانونی تبدیل به مسئله‌ای نشود که نگرانی ایجاد کند.
*  ترامپ در پیامی مداخله‎جویانه از اغتشاشات ایران حمایت کرد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دخالت‌های نابجای خود در امور داخلی ایران، در پیامی توئیتری از بروز اغتشاش در برخی شهرهای ایران حمایت کرد. وی در این‌ توئیت مدعی شد: شهروندان ایرانی از فساد حکومتی(!) و اتلاف دارایی‌های ملت برای تامین مالی تروریسم خارجی به تنگ آمده‌اند.
ترامپ حتی پیشنهاد داد(!) که دولت ایران باید به حقوق مردم از جمله حق آزادی بیان احترام بگذارد و در نهایت هم گزافه گویی خود را با این جمله تمام کرد که دنیا دارد (آنچه در ایران می‌گذرد) تماشا می‌کند!
** قدس ۹۶/۱۰/۱۰
*  مرجعیت پشتیبان خواسته‌های بحق مردم است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مدیران و معاونان نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه ۹ دی از ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بسیار مهمی است، اظهار داشت: مردم باید ضد ارزش‌ها را بکوبند و کنار بزنند و مسئولان هم باید به مردمی که برای این انقلاب و نظام زحمت کشیده و شهید داده‌اند، خدمت کنند و به خواسته‌های آن‌ها پاسخ مثبت بدهند.
وی افزود: معتقدیم که مردم خواسته بحقی دارند و ما پشتیبان خواسته‌های مردم هستیم، مردمی که از گرانی، سختی معیشت، بیکاری و مشکلات فراوان زندگی رنج می‌برند، نمی‌توان با سخنرانی و الفاظ و عبارات و آمار مشکل آن‌ها را برطرف کرد.
*  گرامیداشت ۹ دی از به وجود آمدن فتنه‌های دیگر جلوگیری می‌کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بزرگداشت ۹ دی را سبب جلوگیری از به وجود آمدن فتنه‌های دیگر دانست و حضور مردم در پاسداری از انقلاب را خنثی کننده توطئه‌های دشمن عنوان کرد.
آیت‌الله محسن فقیهی گفت: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه جامعه باشد، عبرت گرفتن از تاریخ است. استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، ‌۹ دی باید زنده نگهداشته شود، برای این است که حوادث آن زمان که مورد سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب بود، دیگر تکرار نشود.
** خراسان ۹۶/۱۰/۱۰
*  باید به جای حرف درمانی، پاسخ گویی عملی داشت
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص هم در توئیتر خود نوشت:‌ «صف معترضان به گرانی، تورم و وضعیت کار و اشتغال از جریان منافقین و معاندین جداست».
وی در اینستاگرام خود  نیز در یادداشتی با عنوان «پاسخ گویی عملی به جای حرف درمانی» نوشت: مشکل گرانی و چالش مؤسسات مالی و اعتباری جدی است، اما با اتکا به توانمندی های درونی قابل حل است، دولت و مجلس نباید، با شعارهای منقضی شده، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
*  احمدی نژاد می‌خواست ۶۰۰ نفر را دستگیر کند که رهبری مخالفت کرد
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و یکی از افراد فعال مجلس در رسیدگی به اتفاقات سال ۸۸، با بیان این که اطرافیان احمدی‌نژاد طرحی را ارائه کرده بودند که ۶۰۰ نفر در حوادث را دستگیر کنند، گفت: رهبری با این طرح مخالفت کرد؛ این ها ۶۰۰ و خرده‌ای را حدود ۱۹۰ نفر کردند و اسامی را اعلام و باز رهبری معظم انقلاب مخالفت کردند.
وی افزود: مجدد ایده جدیدی توسط دوستان آقای احمدی‌نژاد بیان شد که از شهرستان‌های اطراف ۴ میلیون نفر بیاوریم و این ها که در تهران هستند، جمع کنیم و رهبری مخالفت کردند.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۱۰
*  از آمریکا به ۱+۵ شکایت می‌کنیم
اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برجام بطور صریح گفته شده امریکا باید مجوزهای لازم برای فروش هواپیمای مسافری تجاری را به ایران بدهد اظهار کرد: با توجه به این مساله هر مانعی که دولت‌ امریکا در این مسیر ایجاد کند نقض صریح برجام است.
منتها در برجام طرف ما بویینگ نیست و طرف ما امریکاست. چنانچه دولت امریکا تصمیمی بگیرد که برجام را نقض کند طبق مفاد برجام ما به کمیسیون ١+۵ که برای این منظور در نظر گرفته شده شکایت می‌کنیم.
** شهروند ۹۶/۱۰/۱۰
*  دو وزیری که استعفا کرده‌اند استیضاح نمی‌شوند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به طرح استیضاح وزرای کشور و راه و شهرسازی گفت: رحمانی‌فضلی و آخوندی استیضاح نمی‌شوند وزرای ضعیف باید نزد افکار عمومی رفوزه شوند.
احمد علیرضا بیگی درخصوص استیضاح وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی دو بار و آقای رحمانی‌فضلی یک‌بار استعفا کرده‌اند. اما رئیس‌جمهوری قبول نکرده است. مجلس فعلاً این دو استیضاح را پیگیری نخواهد کرد.
*  حکم ۳‌سال حبس برای مرسی به اتهام توهین به دستگاه قضائی
دادگاه کیفری قاهره محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مخلوع مصر و ۱۸ متهم دیگر را در پرونده توهین به دستگاه قضائی به سه‌سال حبس محکوم کرد. مرسی و دیگر رهبران اخوان‌المسلمین تاکنون در پرونده‌های زیادی به حبس، اعدام و حبس ابد محکوم شده‌اند.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۱۰
*  اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت درباره عرضه بنزین ۱۲۰۰ تومانی
دفتر سخنگوی دولت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات منتسب به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق مجلس صحت ندارد.
خبرگزاری نسیم به نقل از یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بود که نوبخت در جلسه کمیسیون تلفیق از آمادگی دولت برای عرضه بنزین با قیمت ۱۲۰۰ تومان در سال آینده خبر داده است.
بار دیگر تاکید می‌شود هرگونه خبر درباره میزان و چگونگی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی‌ مستقیم و صرفا از سوی سخنگوی دولت یا دفتر ایشان اطلاع رسانی می‌شود.
*  ۲۰ کشته در حمله هوایی عربستان به یمن
جنگنده‌های سعودی دیروز سه خودرو را در نزدیکی یکی از رستوان‌های منطقه الجراحی در استان الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار دادند. در این حملات هوایی، حدود ۳۰ نفر کشته شدند.
منابع بیمارستانی تاکید کردند که وضعیت جسمانی تعدادی از زخمی‌ها وخیم است و از همین روی، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۱۰
*  تصویب ۳۸ پروژه با ۱.۹۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی درصنعت
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ‌تصویب ۳۸ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت از آغاز دولت دوازدهم تا کنون از جمله دستاوردهای برجام است، علاوه بر آن نهایی کردن ۷۰ هزار قرارداد و تفاهم‌نامه دیگر نیز در دست پیگیری است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ترویج فرهنگ جهاد و شهادت رسالت روحانیت است
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیشب در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با اشاره به اینکه اسلام با منطق شهدا و فرهنگ شهادت پیروز شد، عنوان کرد: ما در جنگ تحمیلی به وسیله همین منطق توانستیم پشت دشمنان را به زمین بکوبیم امروزه نیز با قدرت در حال پیشروی هستیم. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های روحانیون آموزش فرهنگ شهادت به نسل جوان است، اظهار داشت: شهدای روحانی با عمل خود این فرهنگ را به مردم آموزش دادند و همین عمل گرایی آنها سبب شد مردم نیز از فرهنگ شهادت طلبی استقبال کنند.
ارائه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی از نیازهای طلاب است
رسا/ آیت‌الله امینی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) ارائه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی را از نیازهای طلاب دانست و گفت: جوانان همواره نیاز به راهنما، مشاور و کمک فکری دارند.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مسأله مهم دیگری که در حوزه‌های علمیه باید به آن پرداخته شود موضوع اخلاق است چراکه در حوزه‌های علمیه یا درس اخلاق گفته نمی شود و یا اینکه طلاب در این درس ها شرکت نمی کنند و این موضوع مشکل آفرین شده است.
رهبر معظم انقلاب به پشتوانه نصرت الهی و ملت، قاطعانه با استکبار سخن می‌گویند
رسا/ آیت‌الله نمازی از ۹ دی ماه به عنوان روز تمام عیار قیام ملت با بصریت ایران و پاسخ قاطع ملت به توطئه‌های خارجی و داخلی نام برد.عضو جامعه مدرسین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان و اعضای شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با پشتوانه نصرت الهی و ملت غیور و قهرمان ایران با تمام کفر درافتاده و قاطعانه با استکبار سخن می‌گویند. وی در ادامه تصریح کرد: هوشیاری در مقابل روش‌های مختلف دشمن از جمله نفوذ در دستگاه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر کاملا ضروری است.
معرفت نفس سبب شکوفایی استعدادهای معنوی می‌شود
رسا/ آیت‌الله اعرافی، با اشاره به اینکه شریعت و معارف دین برای رسیدن انسان به مقاصد عالیه نازل شده است، گفت: نسخه‌های نجات بخش معارف الهی زمانی برای ما کارآمد است که گوهر وجودی خویش را بشناسیم. مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: وجود کتب آسمانی و معارف غنی دینی هنگامی ثمربخش می‌شود که انسان خودشناسی داشته باشد. انسان برای سعادتمند شدن نیاز به دو‌ عنصر استاد، ولی و مرشد موعظه گر و  معرفت نفس دارد. وی خاطرنشان کرد: معرفت نفس جزء اخیر علت تامه پیشرفت است که سبب شکوفایی استعدادهای معنوی می‌شود.
ترویج پژوهش جمعی از دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی ترویج پژوهش جمعی را از دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران برشمرد و از تشکیل بیش از ۷۰۰ هسته پژوهشی در بین فارغ التحصیلان این مرکز خبر داد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: بیش از پنج سال است که فعالیت‌های متعددی در راستای فرهنگ سازی پژوهش در حوزه‌های علمیه انجام شده است که نتیجه آن آماده کردن زیرساخت ها و حرکت شتابان و بزرگ در عرصه پژوهش بوده است.
همه قوا باید در خدمت ولایت فقیه باشند
رسا/ نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با تأکید بر ضرورت زمان شناسی و شناخت متغیرها در زمان حاضر گفت: با توجه به اینکه با روی کار آمدن انقلاب اسلامی، نظام ضد اسلامی شاهنشاهی سقوط کرد باید بدانیم که یک سلسله متغیرهایی در این جابه جایی تغییر کرد که باید از سوی جامعه به ویژه روحانیت شناسایی شوند. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه انقلابی گری به معنای شناخت متغیرهای موجود و عمل به تکلیف است، گفت: همه قوا باید در خدمت ولایت فقیه باشند.
ادامه حمایت دشمنان انقلاب از اغتشاشگران
مهر/ «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا با حمایت اغتشاشگران در صفحه توئیتر شخصی خود مدعی شد: ناآرامی‌های اخیر در راستای مطالبه آزادی و آینده‌ای شایسته، صورت می‌گیرد و دولت ایران باید حامی امیدهای مردم باشد و با شیوه‌ای صلح‌جویانه با آنها برخورد کند. جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنا در توییتی از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت و اعلام کرد: آمریکا در کنار معترضان ایرانی ایستاده است. همچنین وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در توئیتی از اعتراضات در ایران حمایت کرد.
جهان به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
مهر/ نخست وزیر ترکیه وعده داد که به زودی جهان، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و شهر قدس را به عنوان پایتخت آن به رسمیت می‌شناسد. «بنعلی ایلدریم» افزود: با شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل و با مرکزیت شرق قدس، این بحران به طور کامل پایان خواهد یافت.
برنامه دولت حفظ قدرت خرید مردم است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ پرداخت. نوبخت با اشاره به برنامه‌های دولت درسال آینده گفت: برنامه دولت حفظ قدرت خرید مردم است. نوبخت در ادامه گفت:‌ ۲۷۰ محله فرسوده شناسایی شده است و بناست ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را طبق استانداردهای شهری نوسازی و بهسازی کنیم.
در انتخابات ایران امکان تقلب وجود ندارد
صداوسیما/ سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما متکی به مردم است و اعضای هیئت نظارت و اجرا از اقشار مختلف مردم هستند، تاکید کرد: در انتخابات ایران امکان تقلب وجود ندارد. کدخدایی با بیان اینکه انتخابات یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزود: دشمن می‌خواست به انتخابات و چهره مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند اما در ۹ دی سال ۱۳۸۸ مردم در حفاظت و پاسداری نظام جمهوری اسلامی ایران و حقوقشان حماسه پرشوری خلق کردند.
 واردات ۳۷ میلیارد دلار کالا به کشور در ۹ ماه
تسنیم/ در ۹ ماهه سال‌جاری به میزان ۳۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ و ۳۱ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماهه سال‌جاری به ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲ و ۳۹ صدم درصد کاهش داشته است.
آمریکا فرماندهان گروهی تروریستی را فراری داد
ایرنا/ دبیرکل منطقه شمال سازمان بدر عراق فاش کرد بالگردهای آمریکایی در منطقه طوزخورماتو در استان صلاح الدین (شمال شرق) بتازگی اقدام به فراری دادن فرماندهان گروه تروریستی جدید موسوم به ‘الرایات البیض’ (پرچم‌های سفید) کرده اند.این اقدام را که خبر آن مورد تایید منابع کردی منطقه نیز قرار گرفته است، خیانتی دیگر از سوی آمریکایی ها در حق مردم عراق باید دانست.
اشتباهات محمد بن سلمان باعث انزوای عربستان شده است
مهر/ یک رسانه غربی با اشاره به سیاست‌های عربستان سعودی در سال‌های اخیر، اشتباهات انجام شده از سوی «محمدبن سلمان» را دلیل انزوای این کشور دانست. نشریه میدل.ایست.آی در ادامه گزارش خود در خصوص انزوای عربستان اینگونه نوشت: حضور کمرنگ دیپلماتیک عربستان سعودی در نشست سازمان همکاری اسلامی یکی دیگر از نشانه‌های کناره‌گیری عربستان از اتحاد و یکپارچگی منطقه‌ای است و در واقع این امر نمایانگر نزدیکتر شدن ریاض به آمریکا و اسرائیل در منطقه است. طبق این گزارش، عربستان نه تنها  قدرت‌های منطقه‌ای چون ترکیه را از خو دور می‌کند بلکه کشورهای کوچکتر را از خود دور می‌کند و همچنین در حال تضعیف وجهه خود در جهان عرب و در میان افکار عمومی مردم عرب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *