خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۹

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: «سلوک انقلابی» و «مردمی بودن» دو امتیاز مهم مرحوم آیت‌الله آقانجفی است
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مسئولان به فکر اصلاح وضعیت معیشت مردم باشند
  • آیت‌الله مومن: مسائل ولایت فقیه از سوی حوزه به شایستگی تبیین نشده است
  • آیت‌الله خاتمی: عده‌ای در فتنه ۸۸ بازیچه دشمنان قرار گرفتند‌
  • آیت‌الله عبداللهی: برنامه دشمن ایجاد فاصله بین مردم و ارزش ها است
  • آیت‌الله رجبی: شاخص هدایت در دوران غیبت ولایتمداری است

** جام جم ۹۶/۱۰/۹
*  جدال لفظی بر سر ایران در پارلمان عربی
پارلمان عربی روز پنجشنبه نشستی برگزار کرد: در این نشست برخی از نمایندگان این پارلمان در رابطه با گزارش کمیسیون سیاسی و امنیتی پارلمان که مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی است، دچار اختلاف شدند و ۳۷ نفر از نمایندگان این پارلمان در قطعنامه دیگری، آنچه را دخالت ایران در امور کشورهای عربی خوانده‌اند، محکوم کردند.
از سوی دیگر، عباس البیاتی، نماینده عراق در پارلمان عربی در سخنانی گفت: عراق به روابطش با ایران افتخار می‌کند همان‌گونه که به روابطش با عربستان افتخار می‌کند و کشورهایی که در حاشیه خلیج (فارس) نیز وجود دارند به روابط‌شان با ایران افتخار می‌کنند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۹
*  نشست سران قوا لغو شد
نشست سران ۳ قوه که قرار بود امروز (شنبه) به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شود، به تعویق افتاد و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.
نشست قبلی سران قوا شنبه ۴ آذر ماه به میزبانی رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزارشده بود.
*  خشم نتانیاهو از پیام ظریف
نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه با انتشار یک پیام ویدئویی، خشم خود ازتوئیت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را نشان داد.
بنیامین نتانیاهو با طرح ادعای مضحکی درباره تبعیض علیه مسیحیان در ایران، مدعی شد: مسیحیان در ایران به خاطر داشتن این دین و انجام اعمال و آیین‌های مذهبی خود، شکنجه می‌شوند و تحت حکومت ایران رنج می‌برند. ظریف هفته گذشته در توییتر خود مراسم جشن کریسمس و سال نو میلادی را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفته بود.
** کیهان ۹۶/۱۰/۹
*  ابطال انتخابات، یعنی زدن توی دهن مردم
به گزارش نشریه خط حزب‌الله، رهبر انقلاب در جلسه با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، چهار روز بعد از انتخابات سال ۸۸ با توجه به عدم ارائه‌ مستندی مبنی بر جابجایی آراء در انتخابات که طبق قانون موجب ابطال انتخابات خواهد شد، تأکید می‌کنند: «شما بدانید، یقین کنید… اگر همه هم جمع بشوند بگویند ابطال، من قبول نخواهم کرد.
ابطال انتخابات، یعنی زدن توی دهن مردم، ‌چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رای دادند،‌ من بگویم شما غلط کردید رای دادید، چنین چیزی مگر ممکن است؟ مطلقا من این را قبول نخواهم کرد.»
** شرق ۹۶/۱۰/۹
*  از سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران پیروی می‌کنیم
سخنگوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در گفت‌وگو با خبرگزاری «ترند» در اظهارنظری کاملا دوپهلو، تصریح کرد: «ما قصد نداریم درباره اینکه سیاست آمریکا درباره ایران، چطور ممکن است در آینده تغییر کند، گمانه‌زنی کنیم. آنچه ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که ما در مورد همه تعاملاتمان با خطوط هوایی تجاری ایران، کاملا مطابق با مجوز دولت آمریکا عمل کرده‌ایم و همچنان چنین خواهیم کرد».
** ایران ۹۶/۱۰/۹
*  انقلابی‌گری؛ کاستن از فاصله‌ها و امیدآفرینی است
رئیس جمهوری عموم مسئولان، نخبگان و رسانه‌ها را مخاطبان اصلی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: امروز مهم‌ترین شاخص انقلابی‌گری؛ کاستن از فاصله‌ها، امیدآفرینی و کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به سخنان روز چهارشنبه مقام معظم رهبری، افزود: اینک و در پی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی؛ دشمنان انقلاب درصدد ناامید کردن مردم از آینده، اختلاف‌افکنی و ضربه به پشتوانه اجتماعی نظام برآمده‌اند و ضروری است همگان در برابر این توطئه هوشیار و نخبگان نیز در روشنگری جامعه و بویژه نسل جوان کوشا باشند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۹
*  تجلیل با شکوه از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قم
همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور شخصیت‌های مختلف کشوری، استانی، حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.
در این همایش، پیام تصویری ۱آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به این همایش پخش شد.
آیت‌الله جوادی آملی در این پیام گفتند: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فضایل فراوانی داشت که همه آنها زیر مجموعه خُلق عظیم ایشان جمع شدند.
*  عربستان کشتار و خونریزی در یمن را متوقف کند
خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از جنایات‌های عربستان سعودی در یمن به شرایط فاجعه بار مردم در این کشور اشاره کرد و گفت: آل سعود کشتار و خونریزی مردم در یمن را متوقف کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی تهران به هشدارهای صلیب سرخ جهانی در خصوص مردم یمن اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش‌ها از هر ۱۰نفر در یمن ۶ نفر به سختی می‌توانند چیزی برای خوردن پیدا کنند و مردم در حال سختی و مرگ هستند.
*  امضای قرارداد یک میلیارد دلاری بین ایران و چین در حوزه پالایشگاهی
شرکت مهندسی سینوپک چین اعلام کرد: یک قرارداد مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در رابطه با فاز دوم پروژه نوسازی پالایشگاه آبادان به امضا رسانده است.
به گزارش پایگاه خبری نیکی، شرکت مهندسی سینوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارزش کل این قرارداد حدود ۶.۸۶ میلیارد یوان (۱.۰۵ میلیارد دلار) است.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۹
*  ایران را تنبیه می‌کنیم!
وزیر خارجه آمریکا در یک یادداشت، ضمن اتهام‌زنی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران، اظهاراتی هم درباره بحران سوریه و روابط واشنگتن با روسیه مطرح کرده است. تیلرسون گفته کشورش تلاش می‌کند به‌خاطر برنامه دفاع موشکی ایران، کشورمان را تنبیه کند!
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی با عنوان «من به دیپلماسی‌مان افتخار می‌کنم»، برجام را توافقی معیوب و ناقص خواند.
*  نخستین نشست مذاکرات حج ۹۷
اولین نشست رسمی مذاکرات حج سال ۱۳۹۷ بین هیات حج جمهوری اسلامی ایران به ریاست حمید محمدی و مسؤولان حج عربستان با ریاست محمدطاهر بنتن، وزیر حج و عمره عربستان در مقر وزارت حج عربستان در جده برگزار شد. در این مذاکرات که برای تدوین برنامه‌های حج سال آتی برگزار می‌شود، هیات حج جمهوری اسلامی ایران بر لزوم فراهم شدن بستر  ارائه خدمات مطلوب در کنار تامین امنیت و حفظ عزت و کرامت حجاج ایران تاکید کرد.
** جوان ۹۶/۱۰/۹
*  ملت ایران با رصد فتنه‌سازی ‌‌های آینده، مملکت را از آسیب حفظ می‌کند
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با پاسداشت حماسه ماندگار ۹ دی، وحدت، هوشمندی و هوشیاری ملی مقابل نقشه‌های دشمن برای فتنه‌آفرینی‌های جدید و مرزبندی بین «انقلابی نمایی» و «انقلابی گری» را از درس ها و عبرت‌های فتنه ۸۸ دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به فضل الهی ملت ایران با تأسی به رهنمودها و هشدارهای مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و یادآوری تجربه تاریخی و مصونیت ساز فتنه ۸۸ و حیله‌گری‌های جدید سردمداران سلطه و صهیونیسم جهانی برای تحمیل خطای محاسباتی و ایجاد شکاف و تزلزل در اعتماد متقابل مردم و نظام، تحرکات دشمنان داخلی و خارجی برای فتنه سازی های آینده را رصد و با عمل به وصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در «پشتیبانی از ولایت فقیه» اجازه نخواهد داد به مملکت آسیبی برسد.
*  اسرائیل روی حرف نصرالله و سلیمانی محاسبه می‌کند
«امیل لحود»، رئیس‌جمهور سابق لبنان تأکید کرد که وقتی سیدحسن نصرالله می‌گوید ما میلیونی راهی قدس می‌شویم و وقتی قاسم سلیمانی پس از پیروزی‌‌‌‌ها در عراق و سوریه با مقاومت فلسطین تماس می‌گیرد و برای هرگونه کمکی اعلام آمادگی می‌کند، اسرائیل مجبور است در محاسباتش بازنگری کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۹
*  هیچ اتفاقی بدتراز ناامیدی نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی سراسر کشور گفت: مراقب باشیم ناامیدی رابه جامعه تزریق نکنیم، ما باید از یکسو همیشه امیدوار باشیم اما از طرف دیگر حق گله‌مندی هم داریم، ولی بدانیم که هیچ اتفاقی برای جامعه بدتر از ناامیدی نیست.
وی افزود: در نقطه مقابل، از بزرگترین عوامل حرکت، شوق است و اراده و حرکت در پی آن ایجاد می‌شود لذا در هیچ بحثی نه خودمان ناامید شویم و نه دیگران را ناامید کنیم؛ زیرا از دل ناامیدی هیچ نتیجه بهتری بیرون نمی‌آید.
*  قاسمی قتل یک ایرانی در کانادا را محکوم کرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اطلاعات دریافتی در خصوص قتل یک شهروند ایرانی توسط پلیس کانادا، ضمن محکومیت این اقدام خشن پلیس کانادا، اظهار کرد: متاسفانه مطلع شدیم یک شهروند ایرانی به نام «بابک سعیدی» ساکن کانادا که بیمار نیز بوده به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.
این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: ما در حال بررسی جزئیات موضوع بوده و از مجازی ذی‌صلاح و رسمی پیگیر این مسئله خواهیم شد.
** رسالت ۹۶/۱۰/۹
*  «سلوک انقلابی» و «مردمی بودن» دو امتیاز مهم مرحوم آیت‌الله آقانجفی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره مفسر قرآن آیت‌الله آقانجفی فرمودند: سلوک انقلابی و مردمی بودن دو امتیاز مهم مرحوم آیت‌الله آقانجفی بود. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره مفسر قرآن آیت‌الله آقانجفی همدانی که در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۶ برگزار شده بود، در محل این همایش در همدان منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، انتساب شخصیت برجسته‌ای همچون آیت‌الله آقانجفی همدانی به دیار همدان را امتیازی مهم برای آن منطقه خواندند.
*  مسئولان به فکر اصلاح وضعیت معیشت مردم باشند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مسئولان امور فرهنگی و ائمه جماعات شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور با بیان اینکه همه مسئولان باید به مردم خدمت کنند اظهار کرد: امام خمینی(ره) همواره به خدمت به مردم تأکید داشتند و می‌فرمودند که انقلاب اسلامی توسط قشر ضعیف جامعه به پیروزی رسیده است و به همین دلیل نیز باید به این مردم خدمت شود؛ در حال حاضر نیز مسئولان باید به مردم خدمت کنند و به فکر اصلاح وضعیت معیشت مردم باشند.
*  مردم ما استحقاق همه نوع خدمت را دارند
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان ایلام گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای حرف اول را می زند و همه باید کمک کنیم تا این وضع پایدار بماند و بدانیم که مردم ما استحقاق همه نوع خدمت را دارند و خدمت به مردم را هم از بُعد استحکام نظام اسلامی و هم به واسطه نفس عمل، بزرگ ترین عبادت بدانیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۹
*  ورود دو هواپیمای برجامی‌دیگر به تهران
۲  فروند هواپیمای خریداری شده ایران ایر از نوع «آ.تی.آر» (ساخت فرانسه- ایتالیا) ساعت ۹ امروز شنبه در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.
این ۲فروند هواپیما از نوع آ.تی.آر متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ‌ایران است. مدیر روابط عمومی‌سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با ورود این ۲فروند هواپیما، ۱۴۰ صندلی به ناوگان هوایی این شرکت افزوده می‌شود.
*  رویکرد مثبت ایران در حمایت از عراق زمینه ساز پیروزی بر گروه تروریستی داعش شد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با عبدالحسین عبدالرضا عبطان وزیر ورزش و جوانان عراق دیدار و گفت وگو کرد. وی در این دیدار با اشاره به روابط گسترده و دیرینه ایران و عراق گفت: روابط دولت‌های دو کشور همواره متاثر از روابط ملت‌های ایران و عراق بوده، از طرفی دیگر در شرایط کنونی همکاری‌های مثبتی وجود دارد اما این تعاملات نباید تنها در حوزه سیاسی و امنیتی باشد بلکه توسعه همکاری‌های اجتماعی و اقتصادی نیز اهمیت دارد.
در ادامه این دیدار، عبدالحسین عبدالرضا عبطان با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق گفت: رویکرد مثبت ایران در حمایت از عراق زمینه‌ساز پیروزی بر گروه تروریستی داعش شد.
** آرمان ۹۶/۱۰/۹
*  ۱۳۰ امضا برای سوال از روحانی
علی وقف‌چی نماینده زنجان و طارم درباره بحث سؤال از رئیس‌جمهور اظهار کرد: ۱۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند و به دنبال افزایش تعداد امضاکنندگان نیستیم.
*  حذف ویزای کاغذی ایران تا ۶ ماه دیگر
حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با انتقاد از ساز و کارهایی که همسو با سیاست‌های وزارت خارجه نیست، از حذف روادید کاغذی ایران تا پیش از ماه رمضان خبر داد و گفت: قول شرف می‌دهم روادید کاغذی ایران در سراسر جهان تا پیش از ماه مبارک رمضان حذف می شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۹
*  اظهارات نسنجیده ترامپ بار دیگر همه دنیا را متوجه فلسطین کرد
صلاح‌الزواوی مقدم‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه گفت: «اظهارات نسنجیده ترامپ موجب شد تا بار دیگر همه دنیا متوجه فلسطین و قدس شریف شود.» وی افزود: «ترامپ باید از موضع خود عقب‌نشینی کند. قدس شریف جزء لاینفک و ابدی فلسطین است.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۹
*  توافق محرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران
یک رسانه صهیونیستی در گزارشی از دستیابی محرمانه آمریکا و اسرائیل به یک توافق همکاری در ارتباط با چگونگی برخورد با ایران خبر داد.
بنا بر گزارش کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل، مقامات آمریکایی و صهیونیستی به صورت غیر علنی توانستند در ارتباط با چگونگی مقابله با ایران به یک توافق همکاری دست پیدا کنند.
هدف از این توافق که گفته می‌شود روز دوازدهم دسامبر در کاخ سفید امضا شده، مقابله با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران است و بر اساس آن، دو طرف توافق کرده‌اند که تیم‌های مشترکی را برای مواجهه با ایران در منطقه ایجاد کنند.
** قدس ۹۶/۱۰/۹
*  شاخص هدایت در دوران غیبت ولایتمداری است
عضو جامعه مدرسین، با اشاره به لغزش برخی خواص در فتنه ۸۸ گفت: خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) شاخص تحت عنوان ولایتمداری را برای ما تعیین کرده‌ند که باید معیار کار باشد، در حقیقت شاخص هدایت در دوران غیبت ولایتمداری است.
آیت‌الله محمود رجبی خاطرنشان کرد: دشمن توانست در فکر یا تدبیر آن‌هایی که نسبت به دشمنان اسلام و نظام اسلامی شدت لازم را نداشتند نفوذ کند و این حالت «اشدا علی الکفار» در این خواص وجود نداشت و توطئه‌های دشمن را جدی نگرفته که همین موضوع موجب لغزش آن‌‌ها شد.
*  مسائل ولایت فقیه از سوی حوزه به شایستگی تبیین نشده است
عضو فقهای شورای نگهبان از کوتاهی حوزه علمیه در تبیین مسائل مربوط به ولایت فقیه در جامعه انتقاد کرد.
آیت‌الله محمد مومن در جلسه سلسله درس گفتارهای مدرسه آفاق با موضوع «رویکرد شناسی فقه حکومتی» با انتقاد از کوتاهی که در زمینه فقه حکومتی در حوزه علمیه وجود دارد، ابراز کرد: متاسفانه مسائل مربوط به ولایت فقیه به شایستگی در جامعه تبیین نشده است.
وی تاکید کرد: بنده معتقدم ولایت فقیه، به شایستگی در جامعه تبیین نشده است.
وی تاکید کرد: بنده معتقدم ولایت فقیه، ولایتی است که از سوی خداوند داده شده و به شکل مفصل این مباحث را در کتاب «الولایه الالهیه الاسلامیه او الحکومه الاسلامیه» تبیین و تشریح شده است.
** خراسان ۹۶/۱۰/۹
*  استقبال فرزند شاه مخلوع و سرکرده منافقین از آشوب طلبی در کشور
فرزند شاه مخلوع و سرکرده گروهک منافقین در بیانیه‌های جداگانه‌ای از اقدامات ساختارشکنانه و  تنش آفرینی عده‌ای در برخی از شهرهای کشور حمایت کردند. رضا پهلوی در پیام خود از این افراد خواست که به اعتراضات خود ادامه دهند. مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین نیز که دستش به خون هزاران نفر از توده های مردم آلوده است، اغتشاشات به وجود آمده را خواست عموم مردم خواند.
*  دولت لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس نیاورد
محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراها درباره تهیه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، با بیان این که دولت لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس نیاورد افزود: تا سه هفته دیگر این طرح به صحن مجلس می‌آید.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۹
*  بدانند دود این اقدامات به چشم خودشان می‌رود
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به تجمع اعتراضی مشهد که با شعارهایی علیه دولت آغاز و با شعارهای ساختارشکنانه‌ دیگری همراه شد، اشاره کرد و گفت: «مسائل اقتصادی بهانه برخی مسائل شده است. در پشت پرده مسائل دیگری مطرح است. کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود اقدامات آنها به چشم خودشان می‌رود. وقتی حرکت سیاسی در خیابان شروع می‌شود، دیگران بر آن سوار می‌شوند و کسانی که آن حرکت را شروع کردند، پایان‌دهنده آن نیستند.»
** شهروند ۹۶/۱۰/۹
*  غول کشتیرانی فرانسه به ایران آمد
شرکت جی‌ام‌ای‌سی‌جی‌ام، غول فرانسوی صنعت کشتیرانی جهان اعلام کرد: سرویس سیمکس ۹ خود از چین به مقصد ایران را از سر می‌گیرد.
سیمکس ٩ یک خط حمل‌ونقل است که بنادر شمال ‌شرق آسیا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و ضمن بارگیری محموله‌ها در سواحل تایوان، مرکز و جنوب چین به مقصد ایران از طریق ترانشیپمنت محموله‌ها در بندرعباس به خط کشتیرانی ایندیا گالف متصل می‌شود و سبب تسریع در دسترسی به بندر چابهار در شرق ایران می‌گردد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱۰/۹
*  انتفاضه موشکی
عصر دیروز، سه فروند راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد، خبرگزاری فارس در‌این‌زمینه نوشت: یکی از این راکت‌ها به ساختمانی در شهرک «شعر هانقب» برخورد کرده و دو راکت دیگر توسط سامانه گنبد آهنی منهدم شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: جنگنده‌ها و تانک‌های اسراییلی، دو موضع متعلق به حماس در شمال غزه را هدف قرار دادند.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۹
*  وضعیت سپرده گذاران موسسه‌های مالی متخلف در دست پیگیری است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل معیشتی و اقتصادی با تجمع حاصل نمی‌شود، گفت: تسویه سپرده کسانی که در موسسه‌های مالی متخلف سپرده‌گذاری کرده‌اند توسط مجلس، قوه قضائیه و دولت در دست پگیری است.
مسعود پزشکیان در مورد تجمع عده‌ای از مردم مشهد در اعتراض به مسائل معیشتی و تخلفات موسسه‌های مالی غیر قانونی، افزود: این مسائل با تجمع حل نمی‌شود و باید از مسیر قانونی اقدام شود.
*  داعش مسئولیت انفجار کابل را بر عهده گرفت
انفجار سه بمب در ساختمان دفتر خبرگزاری «صدای افغان»، در غرب کابل، پایتخت افغانستان، دست کم ۴۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجای گذاشت.
برخی اخبار تایید نشده ازکشته شدن افراد بیشتری در این انفجار حکایت دارد.
گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان مشکلات اقشار ضعیف جامعه را از نزدیک ببینند
مهر/ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه رفتن میان قشر ضعیف و محروم جامعه کار پسندیده‌ای است که باید صورت بگیرد، گفت: چه خوب است تا مسئولان ما نیز این کار نیکو را انجام دهند و خود به میان محرومان بروند و با چشمان خود مشکلاتشان را از نزدیک ببینند. وی عنوان کرد: عمل ائمه و امامان ما بهتری الگو برای کمک به محرومان است که باید از آنها درس بگیریم و ادامه دهنده راهشان باشیم.
عده‌ای در فتنه ۸۸ بازیچه دشمنان قرار گرفتند‌
تسنیم/ آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش حماسه ۹ دی همسنگ حماسه انقلاب اسلامی است اظهار داشت: حماسه ۹ دی انقلاب را در عرصه تهاجم داخلی برای همیشه بیمه کرد. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در فتنه ۸۸ فتنه‌گران و سران فتنه یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها اصل انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بودند گفت: متاسفانه کسانی در این عرصه بازیچه قرارگرفته و آن کاری را کردند که دشمنان خواسته، می‌خواهد و خواهد خواست.
برنامه دشمن ایجاد فاصله بین مردم و ارزش‌های است
رسا/ آیت‌الله عبداللهی با بیان این که قدرت‌های زورگو و مستکبر از همان ابتدا به مخالفت با انقلاب اسلامی پرداختند گفت: مقابله با کار فکری دشمن نیازمند عالمان آگاه است،انسان تا دشمن را نشناسد نمی تواند با آن مقابله کند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که دشمن پس از شکست در جنگ سخت، بر جنگ نرم سرمایه گذاری کرد تا اعتقاد مردم به اسلام ناب را از بین ببرد، ابراز داشت: هدف دشمن این است که باور به اسلام را از جامعه بگیرد از این رو فتنه‌های بسیاری را برنامه ریزی کرده و می کند.
برگزاری مراسم با شکوه گرامیداشت یوم‌الله ۹دی  در مدرسه فیضیه
حوزه/ مراسم با شکوه گرامیداشت یوم‌الله ۹دی‌ صبح امروز با حضور حماسی اساتید، فضلاء،‌ طلاب و اقشار مختلف مردم انقلابی در مدرسه مبارکه فیضیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. خاطرنشان می شود: مردم در این مراسم با سردادن شعارهایی آمادگی خود را برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.
آمادگی کامل برای دفاع از قدس شریف را داریم
مهر/ «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق پس از اظهارات صهیونیستی ترامپ علیه قبله اول مسلمانان جهان، با حضور در مقر مرکزی مقاومت اسلامی نُجَباء در بغداد، با حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش دیدار کرد. دبیرکل جنبش نُجَباء ضمن تاکید بر لزوم اتحاد مسلمانان در مقابل استکبار جهانی اظهار داشت: آمادگی کامل برای دفاع از قدس شریف را داریم. طرفین در این دیدار ضمن بررسی اوضاع فعلی منطقه بر لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل صهیونیسم و استکبار جهانی تاکید کردند.
حمایت آمریکائی‌ها از تجمعات اعتراضی در ایران
فارس/ پس از اعلام حمایت وزارت خارجه، کاخ سفید و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تجمع اعتراضی در برخی شهرهای ایران، رئیس‌جمهوری این کشور نیز که حدود سه ماه پیش مردم ایران را تروریست‌ خواند، از این مسئله حمایت کرد. همچنین سناتور «تام کاتن یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعتراضات روزهای اخیر در ایران حمایت کرد.
افزایش حضور غیرنظامی‌ آمریکا در سوریه
ایسنا/ وزیر دفاع آمریکا پیش‌بینی کرد با نزدیک شدن به پایان داعش شمار غیرنظامیان آمریکایی از جمله مقاطعه کارها و دیپلمات‌ها در سوریه بیشتر شود. این نخستین بار است که وزیر دفاع آمریکا به افزایش شمار دیپلمات‌های کشورش در سوریه اشاره می‌کند.
شلیک موشک بالستیک انصارالله یمن به ریاض
باشگاه خبرنگاران/ یگان موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض شلیک کرد. محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن خبر پرتاب موشک بالستیک را تأیید کرد، اما به هدف این موشک اشاره‌ای نکرد. وی در پیامی توئیتری پرتاب این موشک را به یگان موشکی یمن تبریک گفت و آن را یک پیروزی دانست که به پیروزی‌ها در جبهه خوخه افزوده شده است.
سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف عربستان
مهر/ نیروهای وابسته به حوثی‌های توانستند یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف متجاوز عربستان را در منطقه الجمارک واقع در گذرگاه مرزی حرض در استان حجه ساقط کنند. نیروهای انصارالله روز جمعه نیز از هلاکت ۳ نظامی سعودی در دو منطقه جیزان و العسیر واقع در جنوب غرب عربستان خبر دادند.
گران‌سازی سوخت و دیگر اقلام بدون بالا رفتن درآمد مردم کار درستی نیست
فارس/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: گران‌سازی سوخت و دیگر اقلام بدون بالا رفتن درآمد مردم کار درستی نیست، دولت و مجلس به اعتراضات مردم پاسخ‌های قانع‌کننده بدهند. محسن رضایی در اینستاگرام خود نسبت به حوادث اخیر و اعتراضات مردم واکنش نشان داد و در یادداشتی با عنوان «پاسخگویی عملی بجای حرف درمانی» نوشت مشکل گرانی و چالش مؤسسات مالی و اعتباری جدی است، اما با اتکا به توانمندی‌های درونی قابل‌حل است، دولت و مجلس نباید، با شعارهای منقضی شده، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
 داعش مسئولیت انفجار سن‌پترزبورگ را برعهده گرفت
تسنیم/ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله چهارشنبه به یک مرکز تجاری در شهر سن‌پترزبورگ در روسیه را که ۱۳ زخمی برجای گذاشته است، بر عهده گرفت. در حمله به یک مرکز تجاری در شهر سن‌پترزبورگ روسیه، در روز چهارشنبه گذشته ۱۳ تن مجروح شدند.
 تحریم بانکی ایران صدای وزیر دارایی پاکستان را هم درآورد
تسنیم/ وزیر دارایی پاکستان گفت: مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان در حال حاضر حتی به اندازه سطح مبادلات تجاری مجاز به موجب تحریم‌های نیست. وزیر دارایی پاکستان افزود: دلیل اصلی پایین بودن حجم مبادلات تجاری میان دو کشور نبود کانال‌های بانکی است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد
باشگاه خبرنگاران/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال ۲۰۱۷، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش‌های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش عمل کرده است.
۹ دی‌ماه سال ۸۸ لیله‌القدر انقلاب اسلامی بود
باشگاه خبرنگاران/ جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: تمام سیاست‌های دشمن از جمله تهاجم فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی، عملیات روانی و انزوای سیاسی دشمنان علیه نظام اسلامی شکست خورده است. سردار سلامی با لیله القدر خواندن ۹ دی تصریح کرد: آن روز اگر چه روز بود، اما لیله القدر انقلاب اسلامی شد که از هزار ماه برای انقلاب زیباتر و درس آموزتر بود. وی ادامه داد: بعد از آن حادثه، نظام ما دوباره بالنده شد و رشد کرده و زبانه‌های نفوذ آن از شرق مدیترانه تا شمال دریای سرخ امتداد یافت.
برگزاری حماسه ۹ دی در ۱۲۰۰ نقطه کشور
ایرنا/ مراسم هشتمین سالگرد حماسه ۹ دی امروز شنبه با حضور گسترده مردم در بیش از ۱۲۰۰ نقطه سراسر کشور برگزار شد. مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در شهرهای مختلف با به نمایش گذاشتن انزجار خود از حوادث سال ۸۸، امروز در حمایت از ولایت فقیه، نظام و رهبری به یک راهپیمایی گسترده و حماسه آفرین دست زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *