خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۷

سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) را تسلیت می‌گوییم

  • حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور: کسانی که همه امکانات کشور را دارند یا داشتند حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند
  • مراسم اولین سالگرد ارتحال ‌آ‌یت‌الله شرعی در قم برگزار شد
  • آیت‌الله ممدوحی: حماسه ۹ دی پشتیبانی مردم از انقلاب را به رخ جهان کشید
  • آیت‌الله کعبی: ۹ دی روز ماندگار بصیرت مردم انقلابی است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: یوم الله ۹ دی تجلی حماسه حسینی ملت ایران است

** جام جم ۹۶/۱۰/۷
* قدس، خط قرمز مشترک ماست
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با باجی قائد السبسی همتای تونسی خود با تاکید بر این‌که قدس، خط قرمز ماست، تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به شهر قدس را غیرقانونی دانست.
وی خاطرنشان کرد: فقط ده کشور جهان، در راستای همراهی با دونالد ترامپ، خواهان انتقال سفارت خود به قدس هستند، که ما با آن مقابله خواهیم کرد.
* پوتین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی روسیه روز چهارشنبه با حضور در کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، به صورت رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (۲۰۱۸) این کشور اعلام و ثبت‌نام کرد.
** همشهری ۹۶/۱۰/۷
* کسری بودجه عربستان تا ۵ سال دیگر ادامه دارد
عربستان سعودی نمی‌تواند انتظار داشته باشد که تا قبل از سال ۲۰۲۳ از مشکل کسری بودجه عبور کند.
بلومبرگ در گزارشی نوشته است که در این سال، سعودی‌ها امیدوارند با رساندن تولید روزانه خود به ۱۱ میلیون بشکه نفت، درآمدهایشان را ۸۰ درصد افزایش دهند و کسری بودجه را جبران کنند.
** کیهان ۹۶/۱۰/۷
* کسانی که همه امکانات کشور را دارند یا داشتند حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور:
– امروز مهم‌ترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتماد به نفس ملت ایران است.
– متاسفانه برخی افراد بی‌تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می‌دهند.
– این افراد به جای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پّست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده‌اند.
– حمله و تهمت به قوای مختلف هنر نیست، هر کودکی می‌تواند با یک سنگ شیشه‌ای را بشکند.
– کسانی که همه امکانات کشور را دارند یا داشتند حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.
– روز نهم دی با آن عظمت، روز پاسخ ملت به چنین بازی‌هایی ودفاع از ارزش‌های انقلاب و دین بود که البته امروز هم بحث پایداری بر ارزش‌ها وجود دارد.
– میزان حال فعلی افراد است، همه باید مراقب باشیم زیرا هیچ کس ضمانت درست ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.
– دستگاه قضایی ما بدون ایراد نیست و بنده از اشکالات قوه قضائیه و قوه مجریه بی‌اطلاع نیستم اما باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید و نباید همه رابا یک چوب راند.
* آل‌سعود برای امت عربی خطرناک‌تر از اسرائیل است
«جمال زهران» معاون دبیرکل مجمع عربی و اسلامی که ریاست یک هیئت پارلمانی مصری را در سفر به سوریه، بر عهده داشت، دیروز در دیدار با «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه، در دمشق گفت: «رژیم‌های عربی مرتجع مانند رژیم عربستان و شماری از کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) برای امت عرب، از رژیم صهیونیستی خطرناک‌ترند». این مقام پارلمانی و سیاستمدار مصری با بیان اینکه «از سال‌ها پیش می‌دانست رخدادهای سوریه، توطئه از پیش طراحی شده است، تصریح کرد که «این توطئه توسط غرب، صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عرب طراحی شده بود.»
* حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان: عمق و دامنه فتنه ۸۸ از جنگ احزاب بسیار فراتر بود
مردم با رقم زدن حماسه ۹ دی، چشم فتنه را کور کردند.
** شرق ۹۶/۱۰/۷
* شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان شد
هیئت وزیران در جلسه روز گذشته به استاندار منتخب استان سمنان رأی اعتماد داد و بر این اساس، سیدشهاب‌الدین چاوشی به‌عنوان استاندار سمنان منصوب شد. او پیش از این معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران بود.
* ادعای جدید دولت مستعفی یمن
عبده مجلی، سخنگوی ارتش ملی دولت مستعفی یمن، مدعی شد نیروهای دولت مستعفی یمن چند روز پیش توانسته‌اند محموله سلاحی را که ایران برای حوثی‌های یمن ارسال کرده متوقف کنند و نیروهای ائتلاف عربی نیز توانسته‌اند تعدادی اسلحه را در قایق‌های ماهیگیری کشف و ضبط کنند.
** ایران ۹۶/۱۰/۷
* واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اعلام کرد: ضرب‌الاجل روحانی برای خصوصی‌سازی واقعی
رئیس جمهوری به همه دستگاه‌های زیرمجموعه دولت، اعم از وزارتخانه‌ها و بانک‌ها تأکید کرده است تا پایان سال برای فروش اموال و بنگاه‌ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کنند منظور از واگذاری به بخش خصوصی، انتقال مالکیت از دولت به شبه دولتی‌ها نیست بلکه واگذاری به بخش خصوصی واقعی است.
* برخی با ناامید کردن مردم، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: یکی از قوی‌ترین مؤلفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، شهادت و حضور شهیدان است.
رئیس قوه قضائیه روز گذشته در اولین روز از سفر استانی خود به استان ایلام در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و رؤسای عشایر افزود: امروز نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران نقش بی‌بدیلی در منطقه دارد و هیچ کس را یارای انکار آن نیست.
رئیس دستگاه قضا همچنین در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان ایلام با انتقاد از اینکه برخی‌ها تمام خدمات دستگاه قضایی را نادیده می‌گیرند و با سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، گفت: قوه قضائیه تا ایده‌آل فاصله دارد، ولی باید دید از کجا آغاز کردیم و امروز به کجا رسیدیم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۷
* درخواست فلسطینی‌ها از کشورهای اسلامی برای قطع ارتباط با حامیان تصمیم ترامپ
در واکنش به اقدام گواتمالا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جنبش فتح از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست روابطشان را با کشورهایی که قصد انتقال سفارت خود به قدس را دارند، قطع کنند.
جمال نزال، سخنگوی جنبش فتح در بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست با کشورهایی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسند یا سفارت خود را به آنجا منتقل می‌کنند، به گونه‌ای برخورد کنند که این کشورها از تصمیم خود متضرر شوند.
* آمریکا با سیاست‌های غلط سال‌های گذشته، دچار افول اقتصادی هم شده است. مرکز پژوهش‌های اقتصادی و بازرگانی لندن پیش‌بینی کرده است چین تا سال ۲۰۳۲ میلادی با پشت سر گذاشتن آمریکا نخستین قدرت اقتصادی جهان خواهد شد. سیاست‌های ترامپ در یکسال اخیر، در افول آمریکا سهم قابل ملاحظه‌ای داشته است.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۷
* اعتراض نمایندگان به تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس
رئیس مجلس در واکنش به اعتراض نمایندگان نسبت به تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: تعطیلات هفته دوم لغو و نمایندگان می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی حضور یابند.
* عربستان با پول، سازمان ملل را خریده است
سخنگوی جنبش انصارالله گفت جنایت روز دوشنبه ائتلاف تحت رهبری عربستان در تعز و نیز جنایات قبلی، نشان‌دهنده شکست بزرگ رژیم سعودی و حامیانش است.
محمد عبدالسلام افزود: «خون مردم یمن بسیار مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد و نظام سعودی مواضع سازمان ملل را با پول خریده است». این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی طی روزهای اخیر وحشیگری را به اوج رسانده و حملات هوایی‌‌‌‌اش علیه غیرنظامیان یمنی تنها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته اخیر ۲۰۴ قربانی برجای گذاشته است.
** جوان ۹۶/۱۰/۷
* بسیج بهترین ظرفیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه امروزه اصطلاح آسیب‌های اجتماعی وارد ادبیات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شده است، بر ضرورت توجه به این مهم تأکید کرد و افزود: قبلاً صرفاً به تخلفات و جرایم می‌پرداختیم، اما امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین خطر برای کشور که حتی بیش از جرایم و تخلفات اجتماعی جای توجه دارد، ارزش‌ها و ساختارهای اجتماعی را تحت‌‌الشعاع خود قرار داده است و چنانچه برای مهار و مبارزه برنامه‌ریزی نشود، اوضاع از آنچه که هست بدتر خواهد شد.
دادستان تهران مردم و بسیج را بهترین ظرفیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: هم‌چنان که در جنگ تحمیلی با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی به نتیجه رسیدیم، در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هم که اهمیت آن کمتر از جنگ نیست، باید به این ظرفیت توجه شود.
* بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح: حماسه ۹ دی سیلی محکم ملت به نظام سلطه بود
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۹ دی، خروش غیرت ملت ایران در این روز را نشانه همبستگی، ولایتمداری و بصیرت انقلابی برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی دانست.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۷
* تکذیب اظهارات کریمی قدوسی از سوی وزارت اطلاعات
در پی انتشار خبری مبتنی بر اظهارات آقای کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ادعای این که «وزیر اطلاعات را مجبور کرده‌اند بگوید آقای دری اصفهانی جاسوس نیست» روابط عمومی وزارت اطلاعات ضمن تکذیب اظهارات نامبرده اعلام کرد هر گونه اعلام نظر این وزارتخانه در خصوص مسائل و موضوعات مرتبط کاملا تخصصی بوده و مستند به نظرات متقن کارشناسان حوزه‌های مختلف است.
** رسالت ۹۶/۱۰/۷
* راه نجات کشور عمل به دستورات ولایت فقیه است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در درس خارج خود با گرامیداشت حماسه ۹ دی افزود: ماه دی حوادث زیادی از انقلاب را در بر دارد که باید عبرت باشد، در سال ۸۸ در کشور اتفاقی افتاد که دشمن از فرصت سوءاستفاده کرد و عده ای در برابر نظام قرار گرفتند، عده ای ابزار دشمن شده بودند و شعارهای هنجارشکن علیه نظام، انقلاب و ولایت فقیه سر دادند.
وی با بیان اینکه قصد دشمن و فتنه گران براندازی نظام بود، اظهار داشت: این افراد به خیمه های عزا حمله و به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) جسارت کردند و این کار برای مردم مسلمان انقلاب کرده و بیدار و هوشیار سنگین بود، امام راحل تأکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.
وی با اشاره به حضور مؤثر مردم در عرصه های گوناگون ادامه داد: مردم در سراسر کشور به میدان آمدند و حماسه ای دیگر در نهم دی ماه آفریدند و با حضور خود فتنه را خنثی کردند؛ راه نجات و سعادت کشور ولایت فقیه است و مردم باید این اصل را حفظ کنند و رهنمودها و فرمایشات ایشان باید از سوی مسئولان با کمک مردم اجرایی شود.
* حساب بانکی متقاضیان یارانه نقدی را بررسی می کنیم
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:در شناسایی افراد در ابتدا به سراغ حساب‌های بانکی آنها نمی رویم چرا که این تأکید رئیس جمهور است؛اما ممکن است،حساب بانکی کسانی که درخواست دریافت یارانه داشته باشند، مورد بررسی قرار گیرد.
علی ربیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری، افزود: نیازمندان از دریافت یارانه حذف نمی شوند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۷
* کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، به بازداشتگاه نمی‌بریم
سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بااشاره به رویکرد ایجابی پلیس گفت: دیگر کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، به بازداشتگاه نمی‌بریم و پرونده تشکیل نمی‌دهیم بلکه به آنها آموزش‌هایی را ارائه می‌کنیم که تا کنون ۷۹۱۳ نفر در این کلاس‌ها آموزش دیدند.
* ادعاهای بی اساس وزیر خارجه بحرین علیه ایران
خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین بار دیگر ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی‌ایران را مطرح کرد و گفت: ایران به دنبال اجرای طرح توسعه طلبانه و کینه توزانه است.
** آرمان ۹۶/۱۰/۷
* محکومیت ۱۵‌ساله برای یک ایرانی
یک دادگاه تجدیدنظر در امارات متحده عربی در ارتباط با پرونده امنیتی، یک فرد نظامی را به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به ایران به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.
* دیدار سردار سلیمانی با مراجع قم
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز با حضور در شهر مقدس قم با برخی مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، عبدا… جوادی آملی و جعفر سبحانی دیدار کرد. این دیدارها بدون حضور خبرنگاران و به صورت محرمانه برگزار شد.گفته شده دراین دیدار، سردار سلیمانی درباره آخرین وضعیت جبهه مقاومت گزارشی را ارائه کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۷
* به هیچ کس اجاره ورود به مسائل موشکی را نمی‌دهیم
سردار جزایری معاون و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح:
– تا زمانی که دولت و مردم سوریه بخواهند ایران در کنار آنهاست.
– طرح مساله قدس کاملا به ضرر آمریکایی‌ها تمام می‌شود.
– به هیچ کس اجازه ورود به مسائل موشکی را نمی‌دهیم.
– برخی از سخنان حکام سعودی علیه ایران طنز سیاسی است.
– فتنه ۸۸، کودتا علیه انقلاب اسلامی و تمامیت نظام بود.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۷
* مکرون خواستار رفع کامل محاصره یمن شد
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی خود با شاه عربستان از وی خواست که محاصره یمن را به صورت کامل پایان دهد.
* ترکیه برای سامانه اس-۴۰۰ روسی ۲.۵ میلیارد دلار می‌پردازد
یک مقام شرکت دفاعی روسیه اعلام کرد که دولت ترکیه برای دریافت ۴ سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت می کند.
بر این اساس، مراحل اولیه اجرای این قرارداد به پایان رسیده و طرفین در حال طی کردن مراحل پایانی هستند.
چیمیزوف ابراز امیدواری کرد تا ماه مارس ۲۰۲۰ تحویل ۴ سامانه موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه آغاز شود.
** قدس ۹۶/۱۰/۷
* یک ریال از بودجه دولتی نگرفته‌ایم
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: من تا به امروز یک ریال از بودجه دولتی نگرفته‌ام و در آینده هم نخواهم گرفت. ایشان در درس خارج فقه گفت: آنچه به عنوان شهریه به طلاب می‌پردازیم وجوه شرعیه است و گاهی کمک‌های مردمی برای ساخت و سازها که خیرین کمک می‌کنند. وی افزود: عقیده من این است که استقلال حوزه را از این نظر حفظ کنم. اما هر روز یک دروغ تازه‌ای را که مضحک و خنده‌دار است درست می‌کنند که آن هم دلیل دارد.
* توکیو سفارتش را منتقل نمی‌کند
«تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، گفت: «توکیو هرگز سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد. قدس از جمله موضوعاتی است که سرنوشت آن باید از طریق مذاکرات مستقیم مشخص شود.
** خراسان ۹۶/۱۰/۷
* ۹ دی معجزه الهی و یوم ا… است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حماسه «۹دی» را یوم‌ا… و معجزه الهی دانست و گفت: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و برگزاری مراسمی باشکوه از ظرفیت همه نیروهای انقلاب استفاده خواهیم کرد. آیت ‌ا… جنتی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات متعلق به همه مردم است و تلاش می‌کند بدون وابستگی به جریان های سیاسی، در همه برنامه‌ها، شعارها و قطعنامه‌های خود، انقلابی و مردمی عمل کند.
* پارسینه نوشت
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد اظهار کرد: هرچند بسیاری از اقدامات مثبت دولت های نهم و دهم برای مردم غیرقابل کتمان است اما بعضی از اقدامات اخیر رئیس این دولت ها برخلاف مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و حتی مورد تایید بسیاری از وزیران کابینه وی نبود.
اقداماتی نظیر خانه نشینی، تعیین یک فرد خاص به عنوان معاون اولی خود و اقدامات وی و بعضی همراهان ایشان در تخطئه روسای قوه قضاییه و مقننه به هیچ عنوان اقدامات قابل دفاعی نیست.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۷
* بقایی به ۱۵سال زندان محکوم شده است
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای احمدی‌نژاد دیگر نقشی در کشور ندارد که بتواند کاری کند؛ دوره‌اش تمام شده است و چیزی در دست ندارد و تنها حرف است و مشکلاتی دارد که قابل بحث است.
وی با بیان اینکه دوقطبی وجود ندارد که احمدی‌نژاد بخواهد دوقطبی ایجاد کند، گفت: این اقداماتی‌ که انجام می‌دهند به مرور زمان از بین می‌رود، لذا اکنون می‌بینیم که آقای بقایی به ۱۵ سال حبس محکوم شده و به نوعی پروبال احمدی‌نژاد قیچی شده است و اکنون تنهاست و امکاناتی ندارد که بخواهد در جامعه دو قطبی ایجاد کند.
* حکمتی در عدم برخورد با احمدی‌نژاد نمی‌بینیم
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: قوه قضاییه باید جدی‌تر با جریان احمدی‌نژاد برخورد کند و در تعلل صورت گرفته حکمتی وجود ندارد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۷
* هفته اول بهمن، زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی
علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه هفته اول بهمن‌ماه را زمان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه ۹۷ عنوان کرد.
* گفت‌وگو با ایران را رد نمی‌کنیم
حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در یک کنفرانس خبری در مقر اتحادیه عرب گفت: گفت‌وگوی عربی ـ ایرانی امری مردود و غیر قابل قبول نیست؛ اما لازم است چند سوال بسیار مهم را مطرح کنیم. این گفت‌وگو چگونه برگزار شود؟ بر چه اساسی و چه زمانی برگزار شود؟
وی افزود: کسی که به گفت‌وگو دعوت می‌کند لازم است که رفتارش هماهنگ با این دعوت باشد و عرب‌ها در هیچ زمانی گفت‌وگو با هیچ‌کسی را رد نکرده‌اند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱۰/۷
* تهران برای زلزله آماده‌تر می‌شود
رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: براساس تصمیمی که در وزارت کشور اتخاذ شده، قرار است در شرایط مورد نیاز، استان‌ها در کوتاه‌ترین زمان دست به دست هم بدهند تا بتوانیم حوادث احتمالی در تهران را مدیریت کنیم. در این زمینه تصمیم گرفته شده تا ۲۴ منطقه تهران میان ۲۲ استان تقسیم شود و با هماهنگی با شهرداری در مناطق ۲۲ گانه امکانات، انبارکردن و استقرار نیروها در اختیار استان‌ها قرار بگیرند.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۷
* «رگ سفید» در همان مدت اعلام شده مهار شد
وزیر نفت با بیان اینکه مهار فوران چاه رگ سفید طبق پیش بینی انجام شد، گفت: امیدوارم صدا و سیما این کار بزرگ را درست منعکس کند و فقط اخبار منفی منتشر نکند.
بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینکه مهار چاه رگ سفید بیشتر از زمان اعلام شده طول کشید، اظهار کرد: مدت زمان مهار چاه بیشتر از زمان مطرح شده نبود و چاه رگ سفید در همان ۶۰ روزی که اعلام کردیم خاموش شد.
* جلسه روسای کمیسیون‌ها با رئیس جمهور
حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه روسای کمیسیون‌های مجلس برای بیان نقطه نظرات خود مایلند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند، اظهار کرد: به احتمال قوی روز دوشنبه هفته آینده این جلسه تشکیل می‌شود. معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد میزان جدی بودن استیضاح وزیر کار خاطر نشان کرد: غالبا در این زمینه‌ها بر تصمیمات مشترکی با مجلس می‌رسیم و وزرا به دغدغه‌ نمایندگان پاسخ می‌دهند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مراسم بزرگداشت آ‌یت الله شرعی در قم برگزار شد
رسا/ مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شرعی عضو فقید جامعه مدرسین دیشب با حضور مراجع عظام تقلید، علما و برخی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حسینیه شهدای قم برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد ضمن سخنانی با اشاره به برخی ویژگی‌های آیت‌الله شرعی با تأکید بر ضرورت یاد مرگ در زندگی گفت: انسان همواره باید یاد مرگ باشد تا یاد خدا بوده و از گناه و ظلمات دوری کند.
حماسه ۹ دی پشتیبانی مردم از انقلاب را به رخ جهان کشید
رسا/ آیت الله ممدوحی با اشاره به اهمیت حماسه ۹دی عنوان کرد: ۹دی حماسه بزرگی است که به دنیا فهماند مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.
عضو جامعه مدرسین افزود: حضور مردم در صحنه و دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب به دنیا نشان داد که کشور اسلامی ما، کشوری زنده است و دشمنان نمی توانند این نظام را دچار مشکل کنند.
پایان‌نامه نماد علمیت حوزه است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه پایان‌نامه نماد علمیت و ابعاد پژوهشی مراکز تخصصی و کل حوزه است گفت: اساتید حوزه باید پایان‌نامه را خیلی جدی بگیرند؛ رعایت استانداردها در پایان‌نامه بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن عمق و محتوای پایان‌نامه است.
مدیرحوزه‌های علمیه همچنین با بیان اینکه تلاشمان این بوده است که با یک نگاه متناسب با شرایط حوزه و با دیدگاه‌های رهبری، مراجع، اساتید و طلاب گام‌هایی برداشته شود گفت: هم شورای عالی حوزه و هم مرکز مدیریت مصمم هستند که گام‌های رو به جلو بردارند و گره‌های موجود را بگشایند و طرح‌های متناسب با نیازهای امروز را در بخش‌های مختلف انجام داده و به پیش ببرند.
۹ دی روز ماندگار بصیرت مردم انقلابی است
رسا/آیت الله کعبی با گرامیداشت سالگرد حماسه عاشورایی ۹ دی گفت: ۹ دی نقطه عطف حضور آگاهانه و طوفانی ملت در مقابله با فتنه نرم استکبار و ضد انقلابی برای فروپاشی هویتی نظام اسلامی بود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ۹ دی مانند ۲۲ بهمن و روز قدس در تاریخ ملت ایران ثبت شد، اظهار داشت: اگر روز قدس روز بین المللی انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن روز تجدید بیعت با نظام اسلامی است، ۹ دی روز حضور بصیرت آمیز ملت ایران در صحنه در مقابله با فتنه‌های پیچیده فروپاشی نظام اسلامی بود.
یوم الله ۹ دی تجلی حماسه حسینی ملت ایران است
رسا/ آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه یوم الله ۹ دی تجلی حماسه حسینی و عاشورایی ملت ایران است، گفت: هنگامی که انسان به بصیرت دست یابد، احساس فهم و قدرت می‌کند، در مقابل هیچ گونه استکباری کوتاه نمی‌آید و هنگام ایجاد فتنه هوشیار عمل می‌کند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه روز نهم دی ماه روز بصیرت نام‌گذاری شده است، ادامه داد: شخصی که دارای بصیرت است، فکر می‌کند و سخنانی که می‌‍‌شنود را مورد بررسی قرار می‌دهد و از روی دانایی و بصیرت تصمیم می‌گیرد و اینکه تعقل و تفکر در قرآن کریم سفارش شده است برای ایجاد بصیرت است.
فروش ۱۲ هواپیمای جنگنده آمریکا به نیجریه
فارس/ در حالی که دولت اوباما به دلیل انتقادات حقوق بشری، مانع از نهایی شدن فروش ۱۲ جنگنده «سوپر توکانو اِی-۲۹» به نیجریه شده بود، نیروی هوایی نیجریه از موافقت دولت کنونی آمریکا برای عملی شدن این توافق فروش خبر داد.
سفیر آمریکا در نیجریه نامه‌های مربوط به اعلام موافقت دولت این کشور در زمینه فروش این ادوات و تجهیزات نظامی را به نیروی هوایی ارتش نیجریه ارائه داده است.
کسری ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۷
تسنیم/مرکز پژوهشهای مجلس درگزارشی به بررسی بودجه۹۷ پرداخت وکسری بودجه بدون نفت را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، حدود ۱۳۷۹ هزار میلیارد ریال برآورد کرده است.
گزارش حاضر کسری بودجه بدون نفت را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، حدود ۱۳۷۹ هزار میلیارد ریال برآورد می‌کند و اذعان می‌دارد که علاوه ‌بر این وابستگی بودجه به نفت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۶ به میزان ۱ واحد درصد افزایش یافته است و به ۳۶ درصد رسیده است.
۱۰۰ فرد مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند
ایرنا/ حدود ۱۰۰ تن از عناصر مسلح و معارض، پس از تسلیم خود به نیروهای ارتش سوریه در حلب، به طرح آشتی ملی سوریه پیوستند.
همچنین منابع وابسته به گروههای مسلح در سوریه از درگیری‌های شدید میان تروریستها در منطقه‌ای در حومه شمال غربی حماه خبر دادند.
این درگیری به دنبال حمله افراد وابسته به هیئت تحریر الشام به مواضع جیش النصر شروع شده است.
نتانیاهو: نمی‌گذاریم ایران در سوریه پایگاه ایجاد کند
فارس/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را به تلاش برای ایجاد پایگاه در سوریه متهم کرد و گفت: اسرائیل اکنون از شمال، جنوب و شرق با چالش مواجه است.
نتانیاهو ادامه داد: «ما جزیره‌ای در دریایی بسیار طوفانی هستیم. ما بر اساس سیاستی روشن از امنیت خود حفاظت می‌کنیم: به نیروهای ایرانی اجازه نخواهیم داد برای حمله به ما در سوریه پایگاه ایجاد کنند. ما برای ممانعت از ساخت تسلیحات دقیق و مرگبار برای حمله به خود، اقدام می‌کنیم.»
قطر کودتای نافرجام علیه امیر این کشور را تکذیب کرد
مهر/ سفارت قطر در آنکارا روز چهارشنبه به خبر رسانه‌های ترکیه‌ای پیرامون خنثی سازی کودتا علیه «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و حفاظت از محل اقامت وی در دوحه توسط نیروهای ترکیه‌ای واکنش نشان داده و این موضوع را تکذیب کرد.
گفتنی است که این مجله دوشنبه این هفته در یادداشتی مدعی شده بود که نظامیان اعزامی ترکیه به قطر توانستند کودتا علیه «تمیم بن حمد»، امیر قطر را خنثی کنند.
اسپانیا بیش از ۱۴۱میلیون یورو مهمات به عربستان صادر کرد
ایرنا/براساس گزارش وزارت بازرگانی اسپانیا، دولت این کشور در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۷ ، مجوز فروش مهمات و تجهیزات توپخانه به ارزش ۱۴۱.۷ میلیون یورو به عربستان سعودی را صادر کرد.
زلزله تهران اخطار جدی است
تسنیم/ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این نکته که زلزله‌های اخیر در استانهای مختلف کشور و تهران اخطاری جدی است، گفت: عزم دولت بر استحکام بخشی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و مراکز مهم جمعیتی است.جهانگیری گفت: کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد و دولت عزم جدی برای مقاوم سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده دارد تا خسارات وارده را به حداقل برساند.
عربستان ضعیف تر از آن است که حتی در لبنان و سوریه مقابل ایران پیروز شود
باشگاه خبرنگاران/ یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان با اشاره به تحولات منطقه از جمله تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی تصریح کرد: برای سعودی‌ها اولویت اصلی، تقابل با ایران است و از آنجایی‌که عربستان سعودی ضعیف تر از آن است که حتی در نبردها – به ویژه در لبنان و سوریه – به‌تنهایی پیروز شود،‌ کماکان به تقویت پیوندهای خود با سایر رقبای ایران، از جمله رژیم صهیونیستی، ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *