خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۶

میلاد خجسته یازدهمین حجت الهی امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارکباد

  • حضرت آیت‌الله سبحانی: حوزویان شئون و اخلاق روحانیت را حفظ کنند
  • رئیس قوه قضائیه در بازدید از کرمانشاه: اگر نهادی کم کاری کند برخورد قضایی خواهیم کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری:‌ برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه اتاق فکر تشکیل شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی: بزرگداشت نام و مرام بزرگان دین سبب نزول برکت خواهد شد
  • دکتر ولایتی: فلسطین از نظر جمهوری اسلامی از بحر تا نهر است

** جام جم ۹۶/۱۰/۶
* وزیر خارجه فرانسه ۱۶ دی به تهران می‌آید
منابع فرانسوی اعلام کردند ژان ایو لو دریان وزیرخارجه این کشور ششم ژانویه (۱۶ دی) برای بحث درباره موضوعات منطقه‌‌ای و آماده کردن شرایط برای سفر مکرون، به تهران می‌آید.
هدف از این سفر ۲۴ ساعته، بحث درباره موضوعات منطقه‌ای و آماده‌سازی مقدمات برای سفر احتمالی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به تهران است.
** همشهری ۹۶/۱۰/۶
* داعش روی کار می‌آمد، تهدید بود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: با تمام وجود و بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای، اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهیم و مطمئن هستیم نمایندگان مجلس برای افزایش توان دفاعی ازهیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. امیرسرتیپ حاتمی با بیان اینکه توطئه دشمنان علیه ایران را در سوریه و عراق خنثی کردیم،‌گفت: می‌دانستیم اگر داعش به عنوان یک گروه تروریستی، تکفیری در عراق و سوریه بر سر کار بیاید کشورمان با تهدید بلند مدت مواجه می‌شود که بحمدالله از این توطئه هم با موفقیت عبور کردیم.
* نماینده پارلمان هلند: اشتباه کردم
عضو مجلس نمایندگان هلند که اخیرااقدام به دور انداختن هدیه تبریک کریسمس از سوی نمایندگان کشورمان کرده بود، در توضیح این رفتار خود گفت که اشتباه کرده است. هنگ کرول در گفت و گو با یک شبکه رادیویی گفت: من می‌پذیرم که درباره این هدیه ایران اشتباه کردم اما برای آن عذرخواهی نخواهم کرد.»
** کیهان ۹۶/۱۰/۶
* تکذیب تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
در پی انتشار اخباری در خصوص تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، یک منبع آگاه اعلام کرد: خبر مزبور نادرست است و تصمیم جدیدی برای تغییر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار ندارد. در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها خبر از تغییر قریب‌الوقوع رئیس سازمان تبلیغات اسلامی داده بودند.
* وابستگی دولت به نفت در بودجه ۹۷ افزایش یافت
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لایحه بودجه ۹۷ اعلام کرد: وابستگی بودجه به نفت نسبت به قانون بودجه سال ۹۶ به میزان یک درصد افزایش یافته و به ۳۶ درصد رسیده است.
* پس از صدور حکم نتانیاهو منتظر زلزله سیاسی در اسرائیل باشید
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از یک مقام نظامی سابق این رژیم نوشته، در صورت اعلام حکم پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو، زلزله شدید سیاسی در اسرائیل به وقوع خواهد پیوست.
جروزالم پست، ادامه داده که «بر اساس اعلام این مقام اسرائیلی تاکنون نتانیاهو ۷ بار به اتهام فساد مالی در پرونده‌های موسوم به ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تحت بازجوئی پلیس این رژیم قرار گرفته است.»
** شرق ۹۶/۱۰/۶
* تشکر نمایندگان جامعه ارمنیان از رئیس‌جمهور
کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور و ژرژیک آبرامیان، نماینده مسیحیان ارمنی جنوب کشور، با صدور نامه‌ای از حضور رئیس‌جمهور در میان خانواده شهدای ارامنه تقدیر و تشکر کردند. در این نامه آمده است: حضور پرشکوه حضرت‌عالی در میان خانواده‌های شهدای ارامنه به مناسبت عید میلاد فرخنده عیسی مسیح، موجب مباهات جامعه ارمنیان ایران شد.
این‌جانبان به‌عنوان نمایندگان جامعه ارمنیان ایران مراتب تشکر و قدردانی خود را از این اقدام وحدت‌آفرین و خداپسندانه ابراز داشته و از خداوند منان آرزوی تندرستی و توفیق جناب‌عالی در سال جدید میلادی را خواستاریم.
* مخالفت با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام
بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات تأکید کرد واشنگتن نباید به‌طور یک‌جانبه از برجام خارج شود. نایب‌رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه پولتیکو، گفت: ما در کنگره معتقدیم که باید توافق برجام سخت‌گیرانه انجام شود، اما نمی‌خواهیم آمریکا به‌طور یک‌جانبه از این توافق خارج شود. من فکر می‌کنم اغلب اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی همین نظر را دارند.
** ایران ۹۶/۱۰/۶
* سند جامع آب تدوین شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بحران آب یک مسأله جهانی است، بر ضرورت تدوین سند جامع آب تأکید کرد و گفت: باید به موضوع آب نگاه ملی داشت. علی لاریجانی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: باید این واقعیت را بدانیم و از مردم نیز بخواهیم که از منابع به بهترین شکل استفاده کنند.
وی تدوین سند جامع آب را ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید با همکاری مجلس از دولت بخواهیم هرچه سریع‌تر این سند را تدوین کند.
* خیز ۳ غول نفتی برای توسعه میدان چشمه خوش
سه شرکت گازپروم نفت OMV و پتروناس طرح‌های پیشنهادی خود را برای توسعه میدان چشمه‌خوش ارائه کرده و این طرح‌ها در جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت‌ ملی نفت مورد بررسی قرار گرفت.
میدان چشمه‌خوش دارای دو مخزن در سازند آسماری و بنگستان است. مخزن آسماری این میدان متشکل از لایه‌های ماسه‌سنگی با خواص مخزنی مطلوب است و سازند بنگستان ضخامتی بالغ بر ۷۰۰ متر دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۶
* ۷۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سال آینده اختصاص می‌یابد
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران:
– دولت سعی دارد ۷۵ هزار میلیارد تومان را تامین کرده تا طرح بزرگ دولت برای ایجاد اشتغال را محقق کند.
– آن‌ها که پشیمان هستند باید بگویند کی رای داده‌اند که حال پشیمان هستند.
– در جریان زلزله برخی لذت می‌بردند ذهن جامعه را بهم بریزند.
– در سال آینده سیاست مهار تورم را دنبال می‌کنیم زیرا کنترل تورم دستاورد مهم دولت یازدهم بوده. آن را در دولت دوازدهم ادامه خواهیم داد.
– ۴۰۰ هزار میلیارد تومان درسال آینده به طرح تحول سلامت اختصاص می‌دهیم.
– از وزیر اطلاعات می‌خواهم توضیحی در جهت شفافیت نسبت به شنودها ارائه کند.
– رئیس جمهوری به خزانه ابلاغ کردند که هر پولی پرداخت می‌شود باید به مردم شفاف گفته شود و این یک گام به جلو است.
– مشکل ما با مردم و کشور عربستان نیست بلکه با سیاست‌های غیرانسانی است که در عربستان اعمال می‌شود.
– اسامی برخی حقوق بگیران بالای ۱۷ میلیون تومان که یارانه دریافت می‌کردند ارسال و دستور داده شد تا یارانه افراد قطع شود و تمامی دریافتی‌ها را پس دهند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۶
* کم‌کاری کنند برخورد می‌کنیم
رئیس قوه‌قضائیه صبح دیروز سه‌شنبه پس از ورود به کرمانشاه از منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب بازدید کرد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این بازدید که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، به صورت مستقیم با برخی ساکنان محله فولادی سرپل ذهاب که در جریان زلزله ۲۱ آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین در بدو ورود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مسؤولان کشور در مناطق زلزله‌زده باعث تسلای خاطر آسیب‌دیدگان می‌شود، تصریح کرد: دولت در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان زحمات زیادی کشیده است و این روند همچنان باید ادامه یابد. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: هر جا برای مان محرز شود ارگان یا نهادی کم‌کاری می‌کند، برخورد قضایی خواهیم کرد.
* فاینانس ایران و روسیه بدون محدودیت سقف
قرارداد تأمین مالی بین‌المللی میان ۴ بانک ایرانی و اگزیم بانک روسیه دیروز در مسکو بدون محدودیت سقف امضا شد. این قرارداد امکان دریافت تسهیلات بانکی از کشور روسیه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی در کشور را فراهم می‌کند.
** جوان ۹۶/۱۰/۶
* لاریجانی مانع سوال از رئیس جمهوری است
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور به تعداد لازم امضاء دارد و طبق قانون باید از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شود اما متاسفانه رئیس مجلس بنا به دلایلی که بنده نمی‌دانم، مانع اعلام وصول این طرح شده است.
* تقلای نتانیاهو برای انتقال سفارت ۱۰ کشور به قدس
در پی مخالفت مجمع عمومی سازمان ملل با تصمیم رئیس‌جمهور امریکا در مورد قدس، یک مقام صهیونیست از تلاش تل‌آویو‌ برای متقاعد کردن برخی کشور‌‌‌های عمدتاً اروپایی برای انتقال سفارت‌شان به قدس خبر داد.
تزیپی هوتوولی، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌‌‌‌شنبه اعلام کرد که تل‌آویو دست‌کم‌ با ۱۰ کشور در حال رایزنی و گفت‌وگو‌ است تا آنها را برای منتقل کردن سفارت‌شان به قدس متقاعد کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۶
* سهم ایران از اقتصاد جهانی
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یک درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند، گفت: سهم ایران از اقتصاد جهانی در خوشبینانه‌ترین حالت که فروش نفت رونق دارد، کمتر از یک درصد است.
فرهاد دژپسند افزود: ما همچنان در مورد زمان خنثی هستیم و برای ما مهم نیست زیرا فکر می‌کنیم زمان نامحدود است در حالی که فرصت، از منابع تجدید ناپذیر است.
** رسالت ۹۶/۱۰/۶
* با کشتن میلیون‌ها انسان در دو جنگ جهانی نتوانستند دنیا را اداره کنند
آیت‌الله جوادی‌آملی در جلسه تفسیر خود گفت: خداوند در طول تاریخ برای بشر انبیا را فرستاد تا پیام توحید به شرق و غرب عالم برسد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به جنگ‌های جهانی اظهار داشت: دنیای غرب دو جنگ جهانی به راه انداخت که محصول آن کشتن میلیون‌ها انسان بود ولی نتوانستند دنیا را اداره کنند.
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی با بیان اینکه دین آمد تا بگوید با قتل و کشتار نمی‌توان بشر را مدیریت کرد، گفت: همه سخن انبیا این است که هیچ کسی حق ندارد مردم را به غیر خدا دعوت کند؛ خدایی که یکی است و انسان و آفرینش را او آفریده و آن را تدبیر می‌کند.
* دشمن در آینده هم به دنبال ایجاد تردید در صحت برگزاری انتخابات است
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مراسم گرامی داشت حماسه ۹ دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با بیان اینکه فتنه ۸۸ آغاز روش جدیدی بود که دشمنان در انتخاب آتی هم دنبال استفاده از همین روش هستند که در صحت برگزاری انتخابات تردید ایجاد کنند، گفت: هیچ‌کسی در انتخابات نمی‌تواند تقلب کند، تخلف امکان دارد، چون انتخابات کنش سیاسی و اجتماعی است و قانون‌گذار جرایم را مشخص کرد.
سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در انتخابات ۸۸ افرادی مدعی تقلب بودند، اما به اثبات رسید که هیچ تقلبی صورت نگرفت.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۶
* تشکیل محور ترکیه، قطر و ایران در منطقه صحت ندارد
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با ابراهیم غندور وزیر خارجه سودان گفت: این امر صحت ندارد که محوری در منطقه شامل ترکیه، قطر و ایران تشکیل شده است.
* ناگفته‌های تماس تلفنی سردار سلیمانی با فرماندهان فلسطینی
«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اعلام کرد که جمهوری اسلامی‌ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در کنار ملت فلسطین هستند و رسانه‌های صهیونیستی و برخی رسانه‌های صهیونیست‌زده سعی داشتند تعبیر نادرستی از تماس «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ایران با فرماندهان گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی‌حماس و گردانهای قدس شاخه نظامی‌جهاد اسلامی‌فلسطین ارائه دهند. وی خاطرنشان کرد که سلیمانی در این تماس اعلام کرد که آنها با تمام قدرت در نبرد دفاع از قدس و حفظ این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین در کنار ملت ما هستند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۶
* دوباره بست می‌نشینم
حمید بقایی با راه‌اندازی جنجالی تازه روی کانال تلگرام از قصد خود برای بست نشینی مجدد در حرم شاه عبدالعظیم خبر داد. وی نوشته است که قصد دارد در اعتراض با خود و دیگر نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، بار دیگر در حرم شاه عبدالعظیم در جنوب تهران بست بنشیند. او حکم دادگاه علیه خود را «ناعادلانه، نامشروع و غیرمستند» خوانده و از برخوردهای امنیتی با فعالان رسانه‌ای و هواداران احمدی‌نژاد انتقاد کرده است. بقایی پیشتر مدعی شده بود به ۶۳ سال حبس محکوم شده است.
* مساله تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم
سردار صفرعلی موسوی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه در طول سال گذشته تمام تجهیزات سپاه حفاظت هوایی بروز شده است، اظهار کرد: دشمن از بروز شدن تجهیزات ما آگاه است و جرات تجاوز ندارد.
وی با بیان اینکه اقدامات ما پیوسته است و چک و کنترل مسافران به صورت پیوسته ادامه دارد، خاطر نشان کرد: با گذشت ٩ ماه از سال با تلاش دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، هیچ مشکل و اقدام تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۶
* از نظر جمهوری اسلامی، فلسطین از بحر تا نهر است
علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی روز گذشته در نشست خبری با موضوع تحولات فلسطین اظهار داشت: «فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است و تحولاتی که اخیرا اتفاق افتاد نشان داد اهمیت موضوع فلسطین بسیار بالاست.»
وی افزود: مصوبه سازمان همکاری‌های اسلامی نیز مصوبه قاطعی نبوده و فلسطین را دو بخش کرده بود که خلاف نظر جمهوری اسلامی است. در این مصوبه قدس شرقی پایتخت فلسطین اعلام شده بود اما ما معتقدیم تمام قدس متعلق به فلسطین است. از نظر جمهوری اسلامی فلسطین از بحر تا نهر است، ما دو بخش و دو فلسطین نداریم و جمهوری اسلامی هم نظر خود را اعلام کرده بود ولی آنچه تصویب شد با واقعیت‌ها تطبیق نداشت.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۶
* قدس را به دلارهای آمریکا نمی‌فروشیم
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن طی نشستی با رهبران اردنی، خاطرنشان کرد که ما لازم است بدانیم که موضعمان بسیار قوی و جدی است و هر چیز بزرگ و کوچکی درباره آینده فلسطین برایمان مهم است و باعث تعجب است که برخی(آمریکا) موضوع کمک‌رسانی‌ها به اردن را به مواضع ما و حمایتمان از فلسطین ربط می‌دهند. وی همچنین تاکید کرد: اگر ۱۰۰ میلیارد دلار هم به ما بدهند و بر سر قدس با ما چانه‌زنی کنند، به آن‌ها می‌گوییم: به سلامت…
* عربستان فلسطینی‌ها را برای مقابله با حزب‌الله لبنان مسلح می‌کند
یک روزنامه آمریکایی از طرح بلند مدت عربستان برای ایجاد گروهی شبه نظامی از فلسطینیان برای مقابله با حزب الله لبنان خبر داد.
نیویورک تایمز می نویسد: عربستان طرح بلندمدتی برای رویارویی با حزب الله لبنان دارد و با حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان در اردوگاه‌های فلسطینی تلاش می‌کند تا آنها را به رویارویی با حزب‌الله سوق دهد تا از این طریق نفوذ عربستان در لبنان بیشتر شود.
** قدس ۹۶/۱۰/۶
* داعش به زودی به عراق بر می‌گردد
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: تروریست‌های داعش مسئولیت حمله به «فاضل السبعاوی» رئیس پلیس منطقه «الشریعه» و ترور شیخ عشیره «الجحیشات» و یکی از رهبران حشد عشایری در عراق را بر عهده گرفته‌اند. این روزنامه سعودی همچنین اعلام کرده، طبق اعلام منابع امنیتی آگاه، تروریست‌های داعش با صدور بیانیه‌ای از بازگشت قریب الوقوع ابوبکر البغدادی به عراق خبر داده‌اند.
* مسئله ولایت فقیه در بین مردم نهادینه شود
آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی گفت:‌در ضمن تدریس، مسائلی مانند نماز باید تذکر داده شود و مردم آگاه شوند و همچنین مسئله ولایت فقیه در بین مردم نهادینه شود. وی در دیدار معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: بیشتر آیات قرآن افراد بی‌سواد را مذمت می‌کند و مدح و ستایس خود را بر باسودان قرار می‌دهد خداوند درآیات قرآن علم را به نور و جهل را به ظلمت تعبیر کرده است.
** خراسان ۹۶/۱۰/۶
* «رگ سفید» سرانجام خاموش شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مهار آتش‌سوزی چاه نفتی رگ سفید خبر داد.
اسدا… قره‌خانی با بیان این مطلب افزود: پس از گذشت دو ماه با تلاش‌های انجام شده چاه نفتی رگ سفید که دچار آتش‌سوزی شده بود، خاموش و مهار شد.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۶
* توضیح محسن هاشمی درباره اظهاراتش در خصوص ۹ دی
محسن هاشمی یکشنبه گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حوادث ۸۸ و راهپیمایی ۹ دی گفت که باید مواظب باشیم و با بصیرت، غباری که روی این موضوع هست را کنار بزنیم تا دشمن را از دوست جدا کنیم.
محسن هاشمی روز سه‌شنبه در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: منظور من از کنار رفتن غبار در صحبت‌های مربوط به وقایع ۸۸ و ۹ دی، شخصی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است.
* رای مثبت ایران به قطعنامه میانمار ثبت شد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد: با عنایت به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان تحت ستم میانمار، رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار امروز با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل ثبت شد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۶
* رایزنی دریایی ایران و قطر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر درباره تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور به مذاکره پرداخت. در این نشست برطرف‌کردن موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور درخصوص ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل‌ونقل دریایی میان دوکشور و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۶
* «ربیعی» استیضاح می‌شود
محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر روز سه شنبه۵ دی ماه کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه طرح استیضاح آقای علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی شد.
وی تصریح کرد: بنا براین طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صحن علنی مجلس ارجاع شد.
* مخالفت کمیسیون انرژی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی
کوروش کرم پور با اشاره به نشست کمیسیون افزایش قیمت‌ حامل انرژی‌ در لایحه بودجه ۹۷ دولت، گفت: دولت خواهان افزایش ۱۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بوده که این پیشنهاد در کمیسیون انرژی با مخالفت نمایندگان روبرو شد.
بنابراین کمیسیون انرژی پیشنهاد حذف این تبصره را که در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده، به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال می‌کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱۰/۶
* ۳ برابرنیاز، برنج وارد کشور می‌شود
مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی معتقد است وارد کنندگان برنج‌های خارجی با پر کردن انبارهای خود تولید برنج داخلی را به مرگ تهدید می‌کنند، او می‌گوید: آمارهای واردات برنج‌های خارجی نشان می‌دهد سالانه سه برابر بیش از حد نیاز یعنی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی چه از طریق بازرگانی و چه از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزویان شئون و اخلاق روحانیت را حفظ کنند
رسا/ حضرت آیت‌الله سبحانی حفظ مقام و شئون روحانیت را امری لازم دانست و گفت: شئون و اخلاق طلبگی و روحانیت همواره باید محفوظ باشد.
وی ادامه داد: نباید به دلیل این که در جامعه چنین و چنان بگویند یک روحانی کاری را انجام دهد که دون شأن او باشد، همواره مقام، موقعیت و کرامت را حفظ و بر اساس دستورات الهی عمل کرد.
برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه اتاق فکر تشکیل شود
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولین آموزش و پرورش استان قم گفت: درجامعه اسلامی زشت و نازبیا است که بعد از۳۸ سال از پیروزی انقلاب، شاهد افرادی باشیم که از نعمت سواد برخوردار نباشند و این باعث نگرانی است و باید رفع کرد و اگر لازم است مشوق و اتاق فکری تشکیل داد تا مشکل بی سوادی از بین برود.
معاون جامعه وروحانیت جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: برای ریشه کن کردن بی سوادی حوزه می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند تا این شهر از همه لحاظ الگو باشد.
بزرگداشت نام و مرام بزرگان دین سبب نزول برکت خواهد شد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی، با اشاره به برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی(ره)، گفت: از روایات استفاده می‌شود که یاد نیکان و بزرگداشت نام و مرام آنان سبب نزول برکت خواهد شد،وچه برکتی بالاتر از این که مردم با سیره ی زیبای آنها آشنا شوند واز آن الگو بگیرند.
عضو جامعه مدرسین همچنین تاکید کرد: برگزاری مجلس بزرگداشت فرزانگان بسیار نیکو و بجا و قابل تقدیر است، اما کافی نیست.
توضیح یک خبر
اختصاصی/ در پی درج خبری از آیت‌الله اراکی به نقل از خبرگزاری حوزه در خبرروز شماره ۴۷۴۲ دفتر ایشان با ارسال نامه‌ای، خبر مذکور را تکذیب کرد و افزود: مضمون مطالبی که ایشان در آن جلسه بیان نموده است، به این شرح می‌باشد: «در عالم دنیا، حجابی وجود دارد که در روز قیامت برکنار می‌شود. چنانکه خداوند فرمود: فکشفنا عنک غطائک فبصرک الیوم حدید؛ آدمی حقایق روز قیامت را می‌بیند.
بهشت و جهنم را قدرت مطلقه خداوند و حاکمیت بلامنازع پروردگار را بی پرده و حجاب می‌بیند و این است معنای لقاءالله در روز قیامت.
لکن لقاءالله برای بندگان صالح خداوند لقاء پذیرایی و تکریم است. چنانکه فرمود: یوم نحشر المتقین الی الرحمن وفدا. و لقاء‌الله برای تبهکاران و جنایتکاران لقاء خسارت و ذلت است چنانکه فرمود و نسوق المجرمین الی جهنم وردا.
آمریکا پرداخت سالانه به سازمان ملل راکاهش می‌دهد
مهر/در اقدامی تلافی جویانه علیه تصویب «قطعنامه قدس» دولت آمریکا در تلاش برای اِعمال فشار بر مجمع عمومی سازمان ملل و تسلیم ساختن این نهاد در برابر خواست واشنگتن، سهم مالی خود به این سازمان بین المللی را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد. به نقل از گاردین، واشنگتن، سهم مالی سالانه خود به این سازمان بین المللی را در سال ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ دست کم ۲۸۵ میلیون دلار کاهش خواهد داد.
نرخ تورم دو رقمی شد
باشگاه خبرنگاران/ براساس محاسبه بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد است.خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در آذر‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۱.۹رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش یافت.
دولت مکلف به حمایت از قدس شریف به‌عنوان پایتخت همیشگی فلسطین شد
فارس/نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز ماده واحده طرح دو فوریتی اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین را به تصویب رساندند.بر اساس ماده واحده این طرح که دولت مکلف است از همه قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین حمایت کند، وکلای ملت با ۲۰۷ رای موافق و بدون رأی مخالف و ممتنع این طرح را مصوب کردند.
عمر ۵۰ درصد بیمارستان‌های تهران بیش از نیم قرن است
مهر/ وزیر بهداشت با بیان اینکه طول عمر ۵۰ درصد بیمارستان‌های تهران بیش از ۵۰ سال است، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما برای وقوع زلزله غیرمقاوم بودن بیمارستان‌ها است و ما این موضوع را بارها طی ۴ سال گذشته اعلام کرده‌ایم. هاشمی با بیان اینکه در زلزله اخیر اولین نیاز مردم مراجعه به بیمارستان، پزشکان و پرستاران بود، تصریح کرد: این در حالی است که بخشی از بیمارستان ها جزو ناامن ترین ساختمان ها هستند و این مایه تاسف است.
دولت نباید هروقت کم آورد دست در جیب مردم کند
تسنیم/ رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت نباید هروقت کم آورد دست در جیب مردم کند، گفت: فضای کلی مجلس با هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، مخالف است.زیرا نباید با افزایش قیمت‌ها فشار سنگینی بر دوش مردم وارد کنیم.
حسن‌وند اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی مخالفت خود را با هرگونه افزایش قیمت از جمله بنزین و گازوئیل برای سال آینده اعلام کردند.
هشدار ارتش یمن به شهروندان اماراتی و عربستانی
تسنیم/ رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از شهروندان در امارات و عربستان خواست که از اماکن حساس و استراتژیک اقتصادی، نظامی و تاسیسات حساس دور شوند. محمد علی الحوثی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب یمن گفت، من درخواست خود از همه را از جمله کسانی که در برج‌‌های عربستان و امارات کار یا زندگی می‌کنند تکرار می‌کنم و از همه آن‌ها می‌خواهم که مرخصی بگیرند و از این اماکن دور شوند.
تاکنون از زلزله تهران خسارتی گزارش نشده است
ایرنا/ الماسی مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به شدت پایین زلزله بامداد امروزچهارشنبه، از آماده باش کامل تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی خبر داد.زمین لرزه مذکور ساعت ۰۰:۵۴:۳۳ بامداد چهارشنبه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داد و مرکز آن مرز استان‌های تهران و البرز در نزدیکی ملارد اعلام شد.پس لرزه‌های این زلزله در استان‌های البرز و قم هم احساس شد.
اگر سکوت اعراب نبود ترامپ دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس را نمی داد
ایرنا/ وزیر خارجه لبنان گفت که اگر سکوت همیشگی اعراب نبود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را صادر نمی کرد. جبران باسیل افزود: موضع کشورهای عربی در قبال قدس و فلسطین ضعیف و ناکارآمد است.وی به وضعیت سوریه اشاره کرد و گفت: ایستادگی سوریه و لبنان پروژه تکه تکه کردن این دو کشور را شکست داد.
سال اول ریاست جمهوری ترامپ بدتر از انتظار بود
ایرنا/ واشنگتن پست درمقاله ای با اشاره به اقدامات و عملکرد رئیس جمهوری این کشور در طول یک سال، نوشت: سال اول ریاست جمهوری ترامپ بدتر از آن بود که آمریکایی ها انتظارش را داشتند. درادامه این مقاله آمده است: بسیاری از آمریکایی ها سال ۲۰۱۷ را با این فکر شروع کردند که دونالد ترامپ آنقدر که ما می‌ترسیم، بد نخواهد بود،اما در پایان این سال عملا دریافتیم که او بدتر از انتظارات بوده است.
آمریکا و مخالفان سوری هزاران داعشی را به اروپا انتقال دادند
ایرنا/روزنامه آمریکایی ‘بیزنس اینسایدر’ در گزارشی فاش کرد: پس از شکست داعش در عراق و سوریه، هزاران نفر از آنها بر اساس توافقی میان آمریکا و نیروهای معارض سوری از طریق ترکیه به سوی اروپا فراری داده شدند. اینگزارش افزوده است: عناصر داعش حتی قبل از آزادسازی شهر رقه سوریه، نسبت به فرار به سمت اروپا از طریق ترکیه و تحت پوشش پناه جو اقدام کردند و موفق شدند با پرداخت رشوه از ایست‌های بازرسی و امنیتی در طول مسیر عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *