خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۴

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: جهاد رمز عزت اسلام است
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: آمریکا نماد و محور شرارت منطقه است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه‌های علمیه تلاش‌های ارزشمندی درپاسخگویی به مسائل متعدد جامعه داشته اند
  • آیت‌الله اراکی: بالاترین لذتها رسیدن به لقاء خدای متعال است
  • آیت‌الله علیدوست تبیین کرد: جایگاه اجتهاد به عنوان شاخصه واقعی و والاتر در خدمت بهتر به دین
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: رهبر معظم انقلاب مصداق بارز فقیه مجاهد نگاهبان دین است

** جام جم ۹۶/۱۰/۴
* حماسه ۹ دی «نه» به فتنه ۸۸ بود
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره حضور مردم در حماسه ۹ دی، گفت: هوشیاری و موقع‌سنجی مردم باعث شد که اختلافات و فتنه صدمه‌ای به انقلاب نزند.
وی اظهار کرد: با توجه به این که در عاشورا و تاسوعا به مقام امام حسین(ع) توهین‌هایی شده بودف وقتی که تظاهرات ۹ دی شکل گرفت نه به ادامه اختلاف بود و دوستداران انقلاب به میدان آمدند و پایان تظاهرات بود.
** همشهری ۹۶/۱۰/۴
* ایران در بین ۱۰ کشور نفوذپذیر سایبری صنعتی
بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی آزمایشگاه کسپرسکی از ۶ ماه اول سال ۲۰۱۷ که خبرگزاری مهر بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، ایران جزو ۱۰ کشور اولی است که سامانه‌های کنترل صنعتی‌اش به دلیل تهدیدات سایبری، آلوده شده‌اند.
* هدیه ترامپ به ایران
روزنامه هاآرتص نوشت:‌شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلب حمایت کشورهای عضو سازمان ملل از تصمیمش برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یک هدیه برای ایران به شمار می‌آید.
در این گزارش آمده است: خصومت میان اتحادیه اروپا، روسیه، چین و آمریکا در خصوص تحریم‌ها و ترس نسبت به نقض توافق هسته‌ای نیز در رای گیری درباره وضعیت قدس تاثیرگذار بوده است.
به نوشته این روزنامه، از منظر ایران با وجود ماهیت غیر الزام‌آور این رای، هیچ نتیجه‌ای فرخنده‌تر از این نمی‌توانست حاصل شود.
** کیهان ۹۶/۱۰/۴
* راهبرد جدید ترامپ علیه ایران از پیش شکست خورده است
نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشت: استراتژی ترامپ درباره ایران، بدلیل غافل شدن از تضمین‌های معتبر و تمرکز بیش از حد روی تهدیدات، شکست می‌خورد.
نشنال اینترست با بیان اینکه ترامپ اما نشان داده که حتی اگر ایران امتیازهای بیشتری بدهد، توافق را لغو می‌کند، تاکید کرد: تهدید بدون تضمین معتبر، فقط قلدری است و نباید انتظار داشت که موفق شود.
* جنگ یمن جنگ با کودکان است
نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در یمن گفته سال ۲۰۱۷ برای کودکان یمنی «سال وحشتناکی بود.»
«گرت کاپلائر» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف در این باره می‌گوید: «می‌توانیم اعلام کنیم که یمن یکی از بدترین مکان‌های کره زمین برای کودکان است.» به گفته وی «جنگ در یمن، جنگ علیه کودکان است و براساس برآوردهای انجام‌ شده، ظرف هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری جان می‌بازد.»
** شرق ۹۶/۱۰/۴
* درمان آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در خارج از کشور
حجت‌الاسلام سیدعلاء هاشمی‌شاهرودی به تعطیلی دروس آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برای تکمیل دوره درمانی اشاره کرد، اما از سلامتی کامل نایب‌رئیس خبرگان رهبری خبر داد.
او با اشاره به عدم حضور آیت‌الله شاهرودی در دروس و جلسه مجمع تشخیص مصلحت افزود: الحمدلله آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در سلامت کامل هستند. او گفت: دروس ایشان چندروزی برای تکمیل دوره درمان تعطیل خواهد بود، عدم حضور ایشان در جلسه مجمع تشخیص نیز به همین دلیل است و به‌زودی برنامه‌ها و دروس از سر گرفته خواهند شد.
** ایران ۹۶/۱۰/۴
* امیدوارم در سال جدید شاهد ریشه‌کن شدن هرگونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم
رئیس جمهوری در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی را به وی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی تبریک گفت.
در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی آمده است: امیدوارم در سال جدید و در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با تأسی به رفتار و منش نیک‌خواهانه آنان، شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم.
رئیس جمهور همچنین در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای جهان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی را به آنان تبریک گفت.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۴
* آمریکا نماد و محور شرارت منطقه است
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در قبال تحولات منطقه ای، از دولت آمریکا به عنوان محور و نماد شرارت در منطقه یاد کرد.
علی لاریجانی در نخستین نشست تخصصی موسوم به «چالش‌های مبارزه با تروریسم و نقش همکاری‌های منطقه ای» با انتقاد از رویکرد آمریکایی‌ها در منطقه از اقدامات آنان به عنوان عامل به هم ریختگی امنیتی یاد کرد و گفت: آنها دنبال ماجراجویی جدید هستند.
موضوع تروریسم در عراق و سوریه حل نشده وآمریکایی‌ها به موضوع فلسطین دامن زده‌اند و یقیناً مردم دنیا و مردم فلسطین در قبال این اقدام سکوت نمی‌کنند و انتفاضه جدید به وجود خواهد آمد.
* نیروی انتظامی، نیرویی در خدمت مردم و دارای جایگاهی تاثیرگذار است
آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با سردار اشتری فرمانده ناجا، وضعیت امنیت کشور را مطلوب ارزیابی و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، نیرویی در خدمت مردم و دارای جایگاهی تاثیرگذار در این عرصه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی و اهتمام هر چه بیشتر، سطح امنیت و خدمت به ملت خوب و بزرگوار ایران، روز به روز ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: اگر یک شبانه روز نیروی انتظامی در کشور نباشد همه جا را بی‌نظمی و هرج و مرج فرا می‌گیرد.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۴
* یاوه‌گویی تازه عربستان علیه ایران
عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: عربستان با قاطعیت و قدرت مقابل آنچه به‌زعم خود «یورش ایران به کشورهای عربی» خواند، مقابله می‌کند.
وی مدعی شد: «اقدامات عربستان در مقابله با تلاش‌های نظام ایران برای گسترش تروریسم در جهان عرب- از طریق (به‌زعم او) احزاب طایفه‌ای نظیر حزب‌الله که تهران آنها را حمایت مالی می‌کند و شبه‌نظامیان طایفه‌ای در عراق و سوریه و شبه‌نظامیان حوثی در یمن- عیان و آشکار است».
* اعتراف آمریکا به اصابت موشک انصارالله به کاخ ریاض
در حالی ‌که مقامات سعودی همواره از رهگیری حملات موشکی انصارالله به ریاض سخن می‌گویند، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد موشک بالستیک انصارالله یمن که به سمت کاخ پادشاهی «یمامه» در ریاض شلیک شده بود، با آن برخورد کرده است.
وزارت خارجه آمریکا در صفحه عربی توئیتر خود نوشت: شلیک موشک بالستیک حوثی‌ها را [انصارالله یمن] که ۱۹ دسامبر به کاخ الیمامه محل اقامت سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان در ریاض اصابت کرد، بشدت محکوم می‌کنیم.
** جوان ۹۶/۱۰/۴
* بیشتر شنودها درخواست دولت است
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در یک صدو بیست و دومین نشست خبری:
– پیشنهاد حکمیت برای صحبت احمدی‌نژاد با قوه قضائیه پذیرفته نمی‌شود.
– بیشتر شنودها درخواست دولت است
– در برنامه ششم مقرر شد در کل بودجه ۹/۲ به قوه قضائیه تعلق گیرد، با این تفاسیر سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بودجه ۵ درصد افزایش داشته است که به هیچ وجه تکافوی تکالیف را نمی‌کند و در نتیجه تکالیف زمین می‌ماند.
– بسیاری از افراد امثال بنده نیاز به محافظ ندارند.
– فضای مجازی باید مدیریت شود.
– پرونده دکل نفتی هفت متهم دارد و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده دیروز صبح برگزار شد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۴
* بررسی لایحه نهاد ملی حقوق بشر در کمیسیون لوایح دولت
شهیندخت مولاوردی، دستیاور ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، در خصوص تاسیس نهاد ملی حقوق بشر گفت: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر تدوین شده و در کمیسیون لوایح هیئت دولت در دست بررسی است.
وی درباره ساز و کار نهاد ملی حقوق بشر اظهار داشت: نهاد ملی حقوق بشر، نهادهای مستقل در عرصه حقوق بشر و حقوق شهروندی است که در آن دولتی‌ها هم حضور دارند، ولی دولتی نیست.
** رسالت ۹۶/۱۰/۴
* سواحل مکران، دروازه‌ای طلایی برای ارتباط با جهان است
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سواحل مکران دروازه‌ای طلایی برای ارتباط با جهان است.
امیر دریادار حسین خانزادی در همایش فرماندهان و مدیران مهندسی و پدافند غیرعامل نداجا با اشاره به نقش بسیار مهم دریا برای تمامی کشورهای دنیا، به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران افزود: ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریاست که از گذرگاه‌هایی همانند تنگه هرمز عبور می‌کند.
* فساد در اسرائیل از تهدید ایران خطرناک‌تر است
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی، خطر فساد مالی در فلسطین اشغالی را بزرگتر از تهدید ایران برای این رژیم توصیف کرد.
موشه یعلون، در تظاهرات شب‌گذشته صهیونیست‌ها علیه فساد نتانیاهو اعلام کرد خطر فساد نتانیاهو و سایر مقامات برای اسرائیل بزرگتر از خطر ایران و حزب‌الله است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۴
* ۲۰ استان مسئول کمک به پایتخت در شرایط بحرانی
وزیر کشور گفت:‌ برای زلزله ۶ریشتر در تهران یک برنامه داریم و برای ریشترهای بالاتر هم برنامه‌های دیگری داریم.
عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه نگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت وقوع زلزله در تهران امکانات ما برای مدیریت این بحران کافی است، اظهار کرد: چند سال گذشته که بحث زلزله تهران مطرح بود، بیش از ۱۵۰ الی ۱۶۰ سوله در نقاط مختلف تهران ساخته شد همچنین ۲۰ استان هم به عنوان مسئول شرایط خاص استان تهران تعیین شدند.
وزیر کشور ادامه داد: براساس این طرح مقرر شد اگر اتفاقی در تهران رخ دهد ۲۰ استان باید در شرایط خاص و در ۲۰ نقطه استان تهران امداد رسانی کنند.
* لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت
معاون سیاسی وزیر کشور، مهم‌ترین ویژگی قانون جامع انتخابات را شفاف بودن دانست و تصریح کرد: همه آنچه که در عمل احساس می‌شد دارای اشکال است در این قانون رفع می‌شود؛ چرا که قانون باید جامع و پاسخگو باشد.
اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است، از ادامه‌ بررسی‌ها در جلسه چهارشنبه ۶ دی‌ماه کمیسیون خبر داد و در مورد زمان نهایی شدن لایحه و تقدیم آن به مجلس اظهار داشت: این قانون،مواد و تبصره‌های متعددی دارد و احتمال دارد که بررسی‌ها، چند جلسه دیگر به طول انجامد.
** آرمان ۹۶/۱۰/۴
* اصرار برعضویت اقلیت‌‌ها در شوراهای شهر
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: در این جلسه با حضور حقوقدانان شورای نگهبان طرح عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا اعاده شده از سوی شورای نگهبان بررسی شد.
پروانه مافی افزود: پس از استماع نظر موافقان و مخالفان طرح مذکور به رأی نمایندگان گذاشته شد و اعضای کمیسیون با اکثریت آرا بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.
* نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور
نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی نسبت به گران شدن قیمت تخم‌مرغ اعتراض کردند. علی‌محمد شاعری نماینده بهشهر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: با توجه به گران شدن بی‌سابقه قیمت تخم‌مرغ و افزایش نگرانی مردم در این رابطه، نامه‌ای در کمیسیون کشاورزی تهیه کرده‌ایم که در آن مراتب اعتراض نمایندگان را به نمایندگی از ملت به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کنیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۴
* ماجرای استیضاح ۴ وزیر حل می‌شود
حسینعلی امیری در رابطه با در دست بررسی بودن استیضاح چهار تن از وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس گفت: ان‌شاء‌الله وزرا در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند و ماجرا حل و فصل می‌شود.
وی در رابطه با اظهارات بهروز نعمتی مبنی بر جمع آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور نیز تصریح کرد: «با آقای نعمتی و دیگر دوستان در حال صحبت کردن و رایزنی هستیم.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۴
* اعضای دائمی شورای امنیت برای حفظ برجام همکاری کنند
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس برجام را توافق بین المللی بسیار مهم خواند که برای حفظ آن باید تلاش کرد.
جانسون با بیان این که آمریکا هنوز از برجام خارج نشده است، گفت: این توافق بین المللی هنوز زنده است و برای حفظ و بقا نیاز به تلاش و همکاری دارد؛ حفظ آن همکاری پنج عضو دائمی شورای امنیت را می طلبد که در برابر آن مسئولیت دارند.
وی افزود: زیرا منطقه خاورمیانه و خلیج فارس در شرایط پیچیده ای قرار دارد و تنش ها در این منطقه بسیار گسترده است.
** قدس ۹۶/۱۰/۴
* جهاد رمز عزت اسلام است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی، جهاد را عامل عزت اسلام دانست و گفت: اگر ملتی جهاد کند و با ایثار و شهادت بر دشمن غلبه کند، خداوند حکومت، ارزش و علم را به آن‌ها می‌دهد، این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام عنوان کرد: جهاد عامل عزت و اقتدار اسلام است و اگر فرهنگ جهاد از میان برود، عزت اسلام از بین خواهد رفت.
وی افزود: عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی به خاطر فرهنگ جهاد است و امروز باید تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه ترویج شود.
** خراسان ۹۶/۱۰/۴
* تذکر کتبی ۱۵۰ نماینده به وزیر آموزش و پرورش درباره یک تخلف
۱۵۰ نماینده مجلس در تذکر مشترک به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برخورد قاطع با مسئولان متخلف آموزش و پرورش لرستان و پاسخ یک هفته‌ای وزیر به مجلس تاکید کردند؛ این نمایندگان با اشاره به حذف جمله «اشهد ان علی ولی ا…» از اذان در یک جزوه تکثیر شده در مدارس، خواستار پیگیری این مسئله شدند.
* از زمین و آسمان کالای قاچاق وارد می‌شود
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالای مجلس روز گذشته طی اخطاری در مجلس، اظهار کرد: قاچاق کالا از زمین و آسمان و از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود.
متاسفانه هم اکنون نه تنها شغل ایجاد نمی شود بلکه شاغلان هم در حال بیکار شدن هستند؛ سخنان بنده مخالفت با مردم و کارمندان گمرک نیست بلکه با سیستم قاچاق و مافیای قاچاق و کسانی است که سیستم قاچاق را مدیریت می‌کنند.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۴
* برخی با هجمه به دستگاه قضایی به دشمنان گرا می‌دهند
حجت‌الاسلام خطیب، رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: برخی‌ها دیروز با فتنه و امروز با مخدوش کردن چهره دستگاه قضایی سعی می‌کنند به دشمن فرصت جسارت و تعدی به کشور را بدهند.
وی با اشاره به هجمه‌های سنگین علیه دستگاه قضایی و سپاه بیان کرد: تمام هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی و سپاه نشان از حضور به موقع و برخورد قاطع با فتنه و انحراف و عوامل آن دارد.
* اشرف غنی بگوید به ایران سفر می‌کنم
طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان تصریح کرد که دعوتی از سوی همتای ایرانی‌اش برای سفر به تهران دریافت کرده است اما وی به ایران تنها در صورتی سفر خواهد کرد که اشرف غنی از او بخواهد.
وزیر دفاع افغانستان خاطرنشان کرد: ایران کشور همسایه افغانستان است و باید نوعی تبادل تجاری بین دو کشور وجود داشته باشد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۴
* اپراتور بیجا می‌کند اطلاعات مشترک را می‌فروشد
محمدجواد آذری‌جهرمی اعلام کرد که «اپراتور بیجا می‌کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می‌گذارد، حتی خودشان هم نباید از این اطلاعات استفاده کنند».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قضیه لورفتن دیتابیس یک اپراتور و این‌که قضایا را گردن همدیگر می‌انداختند، گفت: ما در عرصه حریم خصوصی مردم شرعا و قانونا مدیونیم. در این حوزه هیچ گذشت و کوتاهی قابل ‌قبول نیست.
* درخواست محمد بن سلمان از عباس برای فاصله گرفتن از حزب‌الله
پایگاه خبری «میدل ایست آی» در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان در دیدار اخیرش با محمود عباس از وی خواسته از طرح «صلح» آمریکا حمایت کند.
در این گزارش آمده است: «محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی دیدار روز سه‌شنبه خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض از وی خواست تا با هم‌پیمانان عربستان در لبنان ائتلاف تشکیل داده و از حزب‌الله و مقاومت دوری و از «طرح صلح» تحت نظارت آمریکا حمایت کند.»
** صبح نو ۹۶/۱۰/۴
* عده‌ای که در واردات منافع دارند در مقابل تولید داخلی می‌ایستند
دکترمسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دریایی در مجلس، گفت: ما در مجلس به دنبال این موضوع هستیم که به توانمندی‌ها، خلاقیت و تولید داخلی براساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، نگاه ویژه داشته باشیم و حتماً این کار را خواهیم کرد. این اقدام اشکالاتی دارد زیرا عده‌ای در واردات منافع دارند و شاید تولید برای آنها آن منفعت را نداشته باشد و در مقابل آن می‌ایستند؛ ما مسوولیم که آن را پیگیری کنیم و تلاش کنیم که این اتفاق نیافتد و ان‌شاالله این عزم و اراده در مجلس وجود دارد.
* تغییرات و جابه جایی فرمانداران تا پایان بهمن ماه
آقای سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: بر اساس دستور وزیر کشور و در جلسه شورای معاونان، مقرر شد تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری انجام شده و در اسفندماه همایش فرمانداران سراسر کشور به منظور تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برگزار شود.
سخنگوی وزارت کشور، جوانگرایی، شایسته‌سالاری و مشی اعتدالی را رویکردهای اصلی در انتخاب فرمانداران دولت دوازدهم دانست.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۴
* رضایت عمومی، سرمایه اجتماعی نظام است
وزیر اطلاعات گفت: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها وظیفه اصلی مدیران و مسئولان حکومت اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی دیروز در جلسه‌ی شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: رضایت عمومی، سرمایه اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نظام است و ثبات امنیت را تضمین خواهد کرد.
وی احقاق حق شهروندی، تامین معیشت و اجرای عدالت را به عنوان وظیفه حکومت اسلامی برای همگان بر شمرد و گفت: کسانی که با نظام اسلامی سر ستیز ندارند و در درون نظام قرار دارند باید از خدمات اسلامی بهره‌مند شوند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه‌های علمیه تلاش‌های ارزشمندی درپاسخگویی به مسائل متعدد جامعه داشته اند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در بازدید از موزه موضوع شناسی احکام فقهی اظهارداشت: امروز به رغم همه مشکلات تلاش‌های ارزشمندی در راستای پاسخ گویی به سوالات و مسائل متعدد جامعه اسلامی و حتی فراتر از آن در حوزه علمیه و مجموعه‌های مرتبط صورت می‌گیرد که جای بسی قدردانی است. مدیر حوزه‌های علمیه گفت: راه اندازی موزه موضوع شناسی احکام فقهی با چنین کیفیت نیاز امروز جامعه است و این موزه توانسته به سوالات کاربردی زیادی پاسخ دهد.
بالاترین لذتها رسیدن به لقاء خدای متعال است
حوزه/ آیت‌الله اراکی گفت: هیچ لذتی بالاتر از لقاء الهی نیست و هر کسی وارد این وادی شده رضایتمند بیرون آمده است؛ دو نوع لقاء وجود دارد، نوعی از آن همراه با حجاب است که کمتر به آن توجه می‌شود، نوعی دیگر از لقاء، بدون حجاب است که در قیامت ممکن است و منظور ازآن همین لقاء خدای متعال باشد.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که آنهایی که به لقاء خدا رسیدند به حقیقت کنه خدا رسیده‌اند و این لقاء قیامتی، بدون پوشش و همراه با سجود همراه است، افزود: این لقاء قیامتی، مخصوص کسانی است که در دنیا در خضوع و خشوع نسبت به حضرت حق بوده اند و قانون خدا را پیروی کرده‌اند.
جایگاه اجتهاد به عنوان شاخصه واقعی و والاتر در خدمت بهتر به دین
رسا/ آیت‌الله علیدوست در مقام تبیین جایگاه ارزشی یک مجتهد در صحنه‌های گوناگون گفت: صرفا فقیه مجتهد توانایی دارد تا به صورت تخصصی در حیطه‌های مختلف فقهی نظر دهد، ادله را مدیریت کند و از درون تعارضات نظر صحیح را استخراج نماید.
عضو جامعه مدرسین افزود: فقیه است که می‌تواند نظر جدید دهد و با اشراف به نظر دیگران به نقد آنها بپردازد و در عرصه دفاع ازارزشهای دین و نشر و تبلیغ آن با دیدگاه عالمانه تر، زیباتر و رساتر فعالیت داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب مصداق بارز فقیه مجاهد نگاهبان دین است
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی، در دیدار فرماندهان و پرسنل یگان حفاظت هواپیمایی استان همدان، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) «فَأمّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدینِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِیعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ ، وذلکَ لا یکونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّیعَهِ لا جَمیعَهُم» اظهار داشت: حضرت می‌فرماید که «هر فقیهى که خویشتندار و نگاهبان دین خود باشد و با هواى نفْسش بستیزد و مطیع فرمان مولایش باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند»؛ وی تاکیدکرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، مصداق بارز این حدیث است.
عضو جامعه مدرسین در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران به واسطه تبعیت مستقیم از ولایت فقیه، تبدیل به جایگاهی مقدس شده است، تصریح کرد: خدمت در سپاه پاسداران، توفیقی الهی است.
در سرزمین ایران همه ادیان و قومیت‌ها در شادی و غم در کنار هم بوده و خواهند بود
ایرنا/ رییس جمهور در آستانه میلاد خجسته حضرت عیسی مسیح(ع) در دیدار خانواده شهید ژرژ کشیش هارطون با بیان این که در سرزمین ایران همه ادیان و قومیت‌ها در شادی و غم همواره در کنار هم بوده و خواهند بود، گفت: مردم ایران پاسدار خون شهدا هستند. حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تجلیل از صبر و فداکاری والدین شهیدان والامقام ایران تصریح کرد: همه مردم ایران پاسدار خون شهدای عزیز هستند؛ شهدایی که با نثار جان از سرزمین ایران دفاع کردند.
همکاری فرانسه وآل سعودبرای مقابله ایران
تسنیم/ رئیس‌جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی، حمله موشکی نیروهای یمنی به پایتخت عربستان را محکوم و بر ضرورت همکاری برای مقابله با نقش ایران در منطقه تأکید کرد.
مکرون با طرح اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران، بر ضرورت مقابله با اقدامات «بی ثبات کننده» ایران در منطقه تاکید کرده است. وی مدعی شد: «موضع فرانسه درقبال نقش تخریبی ایران و حمایت آن از شبه‌نظامیان حوثی (انصارالله) از طریق ارسال موشک‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن عربستان و ثبات منطقه، آشکار است.»
۹ کشته و زخمی در حمله انتحاری در کابل
صداوسیما/ صبح امروز بمب گذار انتحاری کمربند انفجاری خود را نزدیک ساختمان متعلق به سازمان اطلاعات افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن شش نفر جان باختند و سه نفر زخمی شدند. اعماق خبرگزاری وابسته به گروه وهابی صهیونیستی داعش مسئولیت انفجار نزدیک ساختمان دستگاه اطلاعات افغانستان را در کابل برعهده گرفت.
حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی
باشگاه خبرنگاران/ صهیونیست‌ها در اقدامی هتاکانه ضمن یورش به صحن‌های مسجدالاقصی، اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند. شاهدان عینی اعلام کردند که شهرک‌نشینان در یورش خود به مسجدالاقصی از حمایت نظامیان صهیونیست برخوردار بودند. به دنبال این حمله، درگیری شدیدی میان شهرک نشینان و شهروندان فلسطینی در گرفت.
کمیسیون امنیت ملی اقدام نماینده مجلس هلند را محکوم کرد
مهر/ کمیسیون امنیت ملی مجلس حرکت زشت و بی‌خردانه یکی از نمایندگان مجلس هلند که هدیه سفیر ایران به مناسبت تبریک عید کریسمس را به سطل آشغال انداخت، محکوم کرد.
سازمان ملل ناکارآمد و ولخرج است
مهر/ آمریکا از کاهش ۲۸۵ میلیون دلاری بودجه سازمان ملل استقبال کرد و آن را گامی بزرگ در مسیری درست تلقی کرد. در همین راستا، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، با صدور بیانیه‌ای، ضمن استقبال از این کاهش، مدعی شد که ناکارآمدی و اسراف از مشخصه‌های سازمان ملل است .
مجمع عمومی سازمان ملل بزرگتر از یک کشور است
مهر/ نخست وزیر ترکیه در سخنانی تأکید کرد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد ثابت کرد که بزرگتر از یک کشور است. وی افزود: رأی مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص قدس اشغالی تقویت کننده صلح و امنیت و ثبات در منطقه است. بنعلی ایلدریم ادامه داد: رأی مجمع عمومی به نفع قدس تنها یک دستاورد برای فلسطین نیست؛ بلکه دستاوردی برای وجدان انسانی است.
۲۰۱۷ سال موفقیت‌های ایران در منطقه
فارس/یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی به موفقیت‌های ایران در سال ۲۰۱۷ در منطقه اشاره کرده و نوشته‌است که ماجراجویی‌های نسنجیده عربستان به افزایش نفوذ ایران در منطقه کمک کرد.این اندیشکده خاطرنشان می‌کند: «ایران در تمامی این تحولات نقش برجسته‌ای داشت و این باعث افزایش نفوذ این کشور در سراسر منطقه شده است.
در بررسی بودجه وضع اقتصادی مردم را مدنظر قرار می‌دهیم
صداوسیما/ رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: دربررسی بودجه وضع اقتصادی مردم را مدنظر قرار می دهیم. تاجگردون افزود: از میان روش هایی که مطرح بود برای هدفمندی یارانه ها از شناسایی بی نیازان یا پرداخت یارانه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دولت روش حذفی را انتخاب کرده است که قاعدتا مجلس مرّ آن چیزی را که دولت پیشنهاد کرده تصویب نخواهد کرد.
تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از مسلمانان روهینگیا
ایرنا/ سازمان همکاری اسلامی قطعنامه ای درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا ارائه کرده بود که روز یکشنبه در مجمع عمومی با ۱۲۲ رای موافق در مقابل ۱۰رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به تصویب رسید. این قطعنامه از دولت میانمار خواست تا اجازه دهد امدادرسانان به مناطق بحران زده دسترسی داشته باشند و بازگشت همه آوارگان به محل زندگی خود را تضمین کرده و به روهینگیاها حق شهروندی اعطا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *