خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۳

  • آیت‌الله العظمی سیستانی خطاب به رزمندگان عراقی: شهدای شما در کنار یاران امام حسین(علیه‌السلام) هستند
  • آیت‌الله یزدی: استقلال حوزه‌ها به معنای فاصله گرفتن از حاکمیت نیست
  • آیت‌الله استادی: اگر ما مجهز به علم نباشیم نمی توانیم خدمت کنیم
  • آیت‌الله نمازی: اکثر ملت‌ها و دولت‌ها با سیاست های سلطه جویانه آمریکا مخالف هستند
  • رئیس مجلس: مسئله تروریسم در منطقه تمام نشده است
  • سخنگوی وزارت خارجه: بحرین حقیر درباره ایران سرفراز اظهار نظر نکند

** جام جم ۹۶/۱۰/۳
* واکنش سفارت ایران در لاهه به اقدام یک چهره حزبی هلند
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه درخصوص ویدئوی منتشره از دور انداختن هدیه کریسمس سفارت توسط یک چهره حزبی هلند از سوی یک شبکه تلویزیونی غیرجدی و زرد، توضیحاتی ارائه کرد.
در این بیانیه آمده است: سفارت بنا بر سنت هرساله در آستانه سال نوی میلادی کارت تبریک و هدیه کوچکی از سوغات ایرانی را برای مقامات رسمی و شخصیت‌های هلندی ارسال می‌کند.
متاسفانه این فرد بدون تحقیق و با ذهنیت ناقص و منفی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شده تبریک سفارت فقط برای مردان ارسال شده در حالی‌که واقعیت آن است که تبریک سال نو برای مقامات و شخصیت‌ها فارغ از جنسیت آنها ارسال شده و تعداد زیادی از بانوان جزو دریافت کنندگان پیام تبریک سفیر ایران بوده‌اند.
* اتهام‌زنی پادشاه عربستان به ایران
در پی حمله موشکی انصارالله یمن به کاخ یمامه ریاض، پادشاه عربستان، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگویی تلفنی ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.
ملک سلمان، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده‌اند که ایران قوانین را نقض کرده است و مصوبات شورای امنیت باید اجرایی و ایران به خاطر فعالیت‌های خصمانه‌اش از جمله حمایت موشکی از حوثی‌ها و تهدید امنیت عربستان و منطقه باید مجازات شود.
** همشهری ۹۶/۱۰/۳
* ادعای ۲۴ سناتور درباره برجام
«لی زلدین» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا و ۲۳ سناتور دیگر درنامه‌ای به وزیر خارجه، وزیر دفاع و رئیس سازمان سیا مدعی شدند که ایران ۸ بار مفاد توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
این افراد در نامه خود ضمن حمایت از تصمیم ترامپ در عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ادعا کرده‌اند: دونالد ترامپ به درستی در روز ۱۳ اکتبر اعلام کرد که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نخواهد کرد.
* پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت کریسمس
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مقامات نظامی کشورهای جهان، میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی مسیحی را تبریک گفت: در این پیام از اقدام ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت غاصبان فلسطین ابراز تاسف شده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۳
* ۳۰۰ عالم اسلامی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند
۳۰۰ عالم و اندیشمند اسلامی از ۲۶ کشور جهان ، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند.
بیش از ۳۰۰ عالم و اندیشمند اسلامی از کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه، فلسطین، مصر، عراق، مالزی و موریتانی در اسلامبول گردهم آمدند و درباره مسئله خطرناک عادی سازی روابط با رژیم‌اشغالگر قدس به بحث و تبادل نظر پرداخته واعلام کردند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از لحاظ شرعی حرام است.
** شرق ۹۶/۱۰/۳
* آغاز تحویل کشتی‌های جدید به ایران از فروردین ٩٧
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نخستین فروند از کشتی‌های سفارشی به کره‌جنوبی فروردین ٩٧ به ناوگان این شرکت افزوده می‌شود.
محمد سعیدی افزود: پس از تحویل نخستین فروند از کشتی‌های سفارشی، شرکت هیوندایی کره هر ۴۵ روز یک فروند کشتی تحویل ایران می‌دهد. وی با بیان اینکه از ١٠ فروند کشتی‌های تجاری سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چهار فروند آن کانتینری است، گفت: ظرفیت هر فروند از این کشتی‌ها بیش از ١۴هزارو ۵٠٠ کانتینر است.
** ایران ۹۶/۱۰/۳
* استقلال حوزه‌ها به معنای فاصله گرفتن از حاکمیت نیست
آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با نشریه «افق حوزه» از اساتید حوزه علمیه که بر استقلال حوزه تأکید و طلاب را از ارتباط با نظام نهی می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: «استقلال حوزه این نیست که انسان از حکومت جدا بشود و فاصله بگیرد و بگوید من کاری به کار حکومت ندارم.»
رئیس پیشین قوه قضائیه با بیان اینکه «درست نیست که من و شما بگوییم اگر به حکومت کمک کنیم یا به او تذکر دهیم یا با او ارتباط برقرار کنیم، این با استقلال حوزه نمی‌سازد» خطاب به جوانان گفت: «آینده برای شماست، سال‌های آینده مرجعیت حوزه برای شماست، حکومت برای شماست، شورای نگهبان و قوه قضائیه در اختیار شماست، اما آن را با چه چیزی می‌خواهید اداره کنید؟ شما الان که جوان هستید، موظف هستید ارتباط خود را با نظام و مقامات حفظ کنید و این ارتباط منافاتی با استقلال شما ندارد.»
* ۱۰ هزار نیروی داعش در افغانستان اقامت کردند
ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش خاورمیانه در وزارت امور خارجه این کشور خبر داده که بیش از ۱۰ هزار نیروی داعشی در خاک افغانستان حضور دارد که بیشترشان از سوریه و عراق وارد این کشور شده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۳
* دکتر روحانی فرا رسیدن سالروز تولد امپراطور و روز ملی ژاپن را تبریک گفت
رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن سالروز تولد امپراطور و روز ملی ژاپن را به “شینزو آبه” نخست‌وزیر این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه تهران و توکیو بیش از پیش در جهت منافع مشترک گسترش یابد.
* انزوای آمریکا در سازمان ملل رقم خورد
رسانه‌های چین اعم از تلویزیون مرکزی و خبرگزاری رسمی این کشور، رای قاطع کشورها به رد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در باره بیت المقدس را شروع انزوای بزرگی برای واشنگتن می‌دانند.
تارنماهای «چاینا دیلی»، «چاینا ارگ»، «انگلیش نیوز» و روزنامه «گلوبال تایمز» در مقالات و مطالب مشروح خود آورده‌اند که در این رای گیری ۱۲۸ کشور در برابر ۹ کشور عمدتا ضعیف و کم جمعیت قاطعانه تصمیم ترامپ را محکوم کردند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۳
* رئیس قوه‌قضائیه به استان ایلام سفر می‌کند
حسن رحیمی مدیرکل روابط عمومی قوه‌قضائیه اظهار کرد: آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه در سلسله سفرهای استانی خود، روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه برای بررسی مسائل قضایی و دیدار با مسؤولان، قضات و کارکنان دادگستری استان ایلام به این استان سفر می‌کند.
وی با اعلام این خبر افزود: در این سفرآیت‌الله آملی‌لاریجانی علاوه بر بررسی مسائل قضایی استان ایلام با اقشار مختلف مردم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان نیز دیدار و در جمع آنها سخنرانی خواهد کرد.
** جوان ۹۶/۱۰/۳
* مسئله تروریسم در منطقه تمام نشده است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از ترک تهران به مقصد اسلام آباد پاکستان برای حضور در کنفرانس «چالش‌های مقابله با تروریسم» اظهار داشت: مسئله تروریسم در منطقه خاتمه نیافته، هر چند داعش از بین رفته است. وی ادامه داد: جنس این تروریست‌ها از نوع مهاجر است، لذا می‌توانند در کشورهای دیگر نیز سرباز کنند و حساسیت کشورهای منطقه در این زمینه قابل توجه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر، سوابق امر در گذشته نشان می‌دهد که مبارزه قدرت‌های بزرگ با تروریسم آن چیزی نیست که ادعا می‌کنند؛ آنها ادعا می‌کنند اما گامی بر نمی‌دارند، لذا باید روی عناصر منطقه‌ای تکیه و تاکید کرد.
* اقلیم بحران‌زده به دنبال میانجیگری ایران
منابع مطلع می‌گویند اقلیم برای حل مشکلات اقتصادی و سرعت دادن به روند شروع مذاکرات بغداد – اربیل، به ایران متوسل شده است.
نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خود تأیید کرد که درآمد‌های اقلیم به نصف کاهش پیدا کرده‌ است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۳
* ولید به طلال باید شش میلیارد دلار برای آزادی‌اش بپردازد
نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که شاهزاده ولید بن طلال که اوایل ماه نوامبر به بهانه تحقیقات ضد فساد در عربستان تحت نظر محمد بن سلمان بازداشت شده با درخواست شش میلیارد دلار برای آزاد شدن از بازداشت رو به رو شده است.
* واکنش کدخدایی به احتمال افزایش عوارض خروج و قیمت بنزین
عباسعلی کدخدایی درباره نظر شورای نگهبان نسبت به وضع قوانین و مصوبات احتمالی مجلس در خصوص افزایش عوارض خروج از کشور و یا گرانی سوخت، گفت: در این باره شورای نگهبان باید نظرات کارشناسی را مورد بررسی قرار دهد. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا بر این اساس ممکن است شورای نگهبان با مصوبات احتمالی مجلس که نتیجه آن افزایش هزینه به مردم و تحمیل بار اقتصادی است، مخالفت کند، گفت: چنین سابقه‌ای وجود داشته و شورای نگهبان در گذشته چنین نظراتی را داشته است.
** رسالت ۹۶/۱۰/۳
* شهدا در کنار یاران امام حسین (ع) هستند
گروهی از رزمندگان یگان رزمی حضرت ابو الفضل العباس‌(علیه السلام) در منزل حضرت آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف با ایشان دیدار کردند.
آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در این دیدار با بیان اینکه اگر شما نبودید، زنان به اسارت می رفتند، افزود: شهدای شما در کنار یاران امام حسین (ع) هستند و سلام مرا به مادران شهدا برسانید و من همیشه برای شما دعا می کنم. این گروه، پرچم پیروزی را که در برگیرنده نقشه پاکسازی شده عراق از داعش بود، به حضرت آیت الله العظمی سیستانی تقدیم کردند.
* مردم باید از زندگی قابل قبولی برخوردار باشند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی و مسئولان بازرسی نواحی بسیج کشور، گفت: در اسلام فقیر و غنی وجود ندارد و همه مردم باید از یک زندگی قابل قبولی برخوردار باشند، اگر دستورات اسلامی به خوبی اجرایی شود بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی نخواهیم داشت.
وی مردم را دومین رکن انقلاب دانست و تصریح کرد: ما باید با این مردم باشیم، شما نیز باید قدر این مردم را بدانید و همیشه در کنار مردم باشید، کار شما به گونه ای است که باید پناهگاه مردم باشید و به آنها خدمت کنید و اگر این مردم نبودند نه من طلبه در اینجا می توانستم سخنرانی کنم و نه شما این مسئولیت را داشتید؛ باید روحیه انقلابی مردم را حفظ کرد.
* حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌ طلاب استفاده کنند
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید از طریق گفتار به عمل برسیم، اظهار کرد: آن چیزی ارزشمند است که به آن عمل شود، بنابراین گفتار به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید به گفتار خود نیز عمل کنیم. وی افزود: یکی از مواردی که در حوزه‌های علمیه باید به آن توجه شود، استعداد‌ها و ظرفیت‌های طلاب است. در حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید از هر فرد، در جایی که استعداد دارد، استفاده کنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۳
* ایران و سوییس بر ارتقای همکاری‌های ایمنی هسته‌ای تاکید کردند
مارکوس لیتنر سفیر سوییس در تهران و حجت‌الله صالحی رییس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور در دیدار با یکدیگر، بر ادامه همکاری‌های ایمنی هسته‌ای و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کردند. طرفین در این دیدار که در محل مرکز ایمنی هسته‌ای کشور انجام شد، روند همکاری‌های انجام شده را مرور کردند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۳
* روابط با قطر و ایران به‌نفع اردن
یکی از نمایندگان پارلمان اردن با تمجید از سیاست جدید اردن در قبال کشورهای منطقه گفت: سفیرانمان باید به ‌ایران و قطر بازگردند. خالد رمضان افزود: این مرحله نیازمند این است که اردن در مقابل تمام گرایش‌ها سیاست باز اتخاذ کند و ائتلاف‌های جدیدی تشکیل دهد.
* انتصاب رئیس بسیج دانشجویی
آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بسیج دانشجویی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
در این مراسم از فعالیت‌های داوود گودرزی رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور قدردانی و محمدجواد نیک روش به ریاست این سازمان منصوب شد. مسئول جدید بسیج دانشجویی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) است و مسئولیت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) را هم در سوابق خود دارد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۳
* لایحه صیانت از حریم دانشگاه تدوین شد
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تشریح نقش دانشگاه‌ها در احیای حقوق شهروندی از تدوین لایحه صیانت از حریم دانشگاه و موسسات آموزشی و پژوهشی خبر داد.
محمد روشن ادامه داد: «ما اکنون این لایحه را تدوین کرده و برای بررسی و تصویب به هیات وزیران ارسال خواهیم کرد که با تصویب آن در مجلس ما بیش ازپیش شاهد صیانت از حریم دانشگاه‌ها خواهیم بود.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۳
* برای حفظ نظام پرهیز از اختلافات، سیاه‌نمایی و فتنه افکنی ضروری است
وزیر اطلاعات گفت: طبق تاکیدهای ائمه معصومین(ع) برای حفظ نظام اسلامی پرهیز از دامن‌زدن به مسایل اختلافی، فتنه‌افکنی و سیاه‌نمایی در جامعه ضروری است.
حجت الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری استان سمنان با تاکید بر حفظ آبروی افراد در استعلام‌های وزارت اطلاعات، تصریح کرد: وزارت اطلاعات در احراز صلاحیت‌ها دقت لازم را انجام می‌دهد و ایجاد همدلی و همگرایی بین مدیران و مسوولان را سرلوحه عملکرد خود قرار داده است.
* فواد معصوم مصوبه حمایت از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق را تایید کرد
رییس‌جمهور عراق مصوبه حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق را تایید کرد.
دفتر رسانه‌ای فواد معصوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس‌جمهور عراق مصوبه جدید پارلمان عراق که حمایت و تشویق از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق است را تایید کرد. این مصوبه به منظور استفاده دو طرف از امکانات اقتصادی موجود و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری شهروندان دو کشور به صورت متقابل وضع شده است.
** قدس ۹۶/۱۰/۳
* بحرین حقیر درباره ایران سرفراز اظهار نظر نکند
خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در صفحه توییتر خود با تکرار ادعاهای ضد ایرانی گفت: «درحالی که در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی فاشیست هستیم، نباید به خاطر مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم.»
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این سخن سخیف، گفت: کوچک‌تر و حقیرتر از آن هستید که درباره ایران سرفراز و مظهر تاریخ و تمدنی کهن و پرشکوه اظهار نظر کنید. کهن دیار ایران کابوس حاکمان نظام بحرین و دیگر مرتعجینی است که هنری جز سرکوب خواست اکثریت مردم ندارند.
* اگر اتحاد صاقانه دمشق و تهران نبود، پیروز نمی‌شدیم
فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم از اتحاد کشورش با ایران و همچنین کمک نیروهای مقاومت حزب‌الله و نقش کشورهایی مانند روسیه در حمایت از دمشق در مبارزه با تروریسم تمجید کرد و گفت: اتحاد صادقانه و شرافتمندانه ایران با سوریه توانست پیروزی‌ها بزرگ فعلی را رقم بزند.
وی با بیان اینکه هنوز مناطق آلوده به تروریست‌ها در کشورش وجود دارد، اضافه کرد: ما ایستاده‌ایم و درباره شرارت‌های رژیم صهیونیستی،‌اعلام می‌کنم که تاوان سختی خواهد داد.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۳
* اطلاعیه‌ای درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی
روز گذشته دفتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: «در پی انتشار اخباری درخصوص اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و برخی اظهارنظرهای متفاوت و مختلف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدینوسیله اعلام می‌شود که اطلاع‌رسانی و اعلام رسمی هرگونه اصلاح و تغییر قیمت، زمان و چگونگی اجرای آن صرفا از طریق سخنگوی محترم دولت و دفتر ایشان انجام خواهد گرفت و سایر اظهارات و اخبار از منابع دیگر فاقد اعتبار است.»
** شهروند ۹۶/۱۰/۳
* بررسی طرح تحقیق و تفحص از مبادی رسمی ورود کالای قاچاق
احمد انارکی محمدی، رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال ‌حاضر بحث تحقیق و تفحص از مبادی ورودی رسمی برای ورود کالای قاچاق به کشور مطرح است که درحال بررسی است و جلسات متعددی هم برگزار شده و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نامه‌ها به دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.
* رایزنی جابری انصاری و دیمیستورا در مورد مذاکرات ژنو
حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با استفان دیمیستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه در این ملاقات با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی سازمان ملل در حل بحران‌های منطقه‌ای، اقدامات ایران برای کمک به حل بحران سوریه، به‌ویژه در زمینه‌های معطوف به مسائل انسان‌دوستانه را تشریح کرد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز گزارشی از دور هشتم مذاکرات دولت و معارضه سوریه در ژنو و اقدامات در دست برنامه‌ریزی سازمان ملل برای ادامه گفت‌وگوهای سوری-‌سوری ارایه کرد.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۳
* تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی آلودگی هوا و زلزله
محمد علی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست سران سه قوه تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: دستور کار این نشست، بررسی وضعیت آلودگی هوا و همچنین مدیریت بحران ناشی از زلزله است.
* مقابل فتنه فرامرزی ایستاده‌ایم
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج گفت: باید بدانیم در برابر یک فتنه خباثت آلود که از آن سوی مرزها برنامه‌ریزی شده بود، ایستادگی کردیم و این در حالی است که برخی می‌خواهند حماسه ۹ دی را غبار فرا بگیرد.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۳
* انتصاب حجت‌الاسلام سعید آگاه به سمت بازرسی ویژه وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش وپرورش طی حکمی حجت‌الاسلام سعید آگاه را به سمت بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش منصوب کرد.
سعید آگاه قبلا در پست مشاور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد.
* دفاع از تمامیت ارضی بر عهده همه است
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش پژوهان ارتش، با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و روحیه برادری در سطح نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: وحدت کلید پیروزی است و همه در نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج دست به دست هم می‌دهیم تا نظام اسلامی را از گزند دشمنان حفظ کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اگر ما مجهز به علم نباشیم، نمی توانیم خدمت کنیم
رسا/ آیت‌الله استادی، در سومین همایش تفسیر و تفسیر نگاری در سده اخیر حوزه علمیه خراسان و نکوداشت آیت‌الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی، اظهار کرد: آیت‌الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی یک شخصیت چند بعدی دارد، هم حوزوی، هم دانشگاهی و هم تقریبی است با توجه به این مطلب، بایستی خصوصیات شخصی ایشان بررسی شود.
عضو جامعه مدرسین افزود: امروز در حوزه های علمیه به افرادی نیاز داریم که حقیقتا عالم و با سواد باشند. اگر ما مجهز به علم نباشیم، نمی توانیم خدمت کنیم واز همین رو برای خدمت باید به معنای واقعی کلمه و به مانند آیت‌الله واعظ زاده استاد باشیم.
اکثر ملت‌ها و دولت‌ها با سیاست های سلطه جویانه آمریکا مخالف هستند
رسا/ آیت‌الله نمازی زلزله های اخیر درکشوررا هشداری به مردم و مسؤولان دانست و افزود: مردم و مسؤولان باید در سیاست های مسکن تجدید نظرکنند.
عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا علیه ترامپ اقدام کردند، افزود: این نشان دهنده این است که پایداری و مقاومت و حضور حداکثری ملت ایران در عرصه سیاست و مخالفت با سیاست های آمریکا به یک اجماع جهانی منتهی شده است و امروز اکثر ملت‌ها و دولت‌ها با سیاست های سلطه جویانه آمریکا مخالف هستند.
تصویب دو فوریت طرح اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین از سوی نمایندگان مجلس
فارس/ با رأی اکثریت نمایندگان مجلس، طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با قید دو فوریت بررسی خواهد شد.
بنا بر این گزارش، پس از سخنان مخالف و موافق دو فوریتی بررسی شدن طرح مذکور که عنوان می‌دارد «بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود» وکلای ملت با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن، آن را تصویب کردند.
حمایت آمریکا از ولیعهد سعودی برای مقابله با ایران
العالم/ وبگاه صهیونیستی «عروتص شوع» در یادداشتی به بررسی تلاش‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی برای در دست گرفتن قدرت و مقابله با ایران پرداخته و خواستار حمایت آمریکایی-اسرائیلی از او شد.
وبگاه صهیونیستی “عروتص شوع” از آمریکا خواست برای مقابله با ایران و ترویج تفکر «اسلام میانه‌رو» از ولی‌عهد عربستان حمایت کند.
ادامه تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه فساد در کابینه نتانیاهو
مهر/ برای چهارمین هفته متوالی؛هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شنبه شب به خیابان های تل آویو آمدند و فساد دولتی در رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در همین راستا، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در تظاهرات معترضان علیه فساد در کابینه «بنیامین نتانیاهو» در شهر بیت المقدس گفت: «فساد در کابینه نخست وزیر اسرائیل خطرناکتر از تهدید ایران، حزب الله، حماس یا حتی داعش است».
کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری آمریکا به کردهای معارض در سوریه
مهر/در راستای ادامه کارشکنی های واشنگتن علیه دولت های ترکیه و سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای متخاصم علیه دمشق و آنکارا را امضا کرد.بر اساس این فرمان ترامپ، دولت آمریکا از این پس تسلیحات سنگین و وسائل نقلیه جنگی در اختیار گروه های کردی در سوریه که مهمترین آنها «وای پی جی» (شاخه نظامی پ.ک.ک) است قرار خواهد داد.
کودکان روهینگیا دچار قحطی و سوء هاضمه هستند
مهر/ آژانس کودکان سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درخصوص کودکان روهینگیایی نوشته است که تقریبا یک چهارم از این کودکان از قحطی رنج می‌برند.بر اساس این گزارش که در خصوص وضعیت کودکان روهینگیایی گریخته از کشورشان منتشر شده آمده است رقمی حدود ۲۷ درصد از کودکان روهینگیایی گریخته به بنگلادش دچار سوء هاضمه شدید هستند.گفته می‌شود این آمار تنها برای دو ماه اخیر میلادی روهینگیا بوده است.
عملیات موفق یمنی‌ها ضد مواضع نظامیان سعودی
مهر/یگان توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن، درپاسخ به جنایات آل سعود علیه مردم یمن مواضع نظامیان سعودی را در القرن، الدفینیه، قایم زبید و الکرس در جیزان هدف قرار دادند. در عسیر نیز مواضع نظامیان سعودی از سوی یگان توپخانه یمنی ها هدف قرار گرفت. همچنین وزارت دفاع یمن از انهدام بیش از ۱۲۰۰ تانک و خودروی زرهی عربستان سعودی از آغاز تجاوز به یمن طی ۳ سال گذشته خبر داد.
کره شمالی قدرت اتمی خود را تقویت می‌کند
فارس/ وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به قطعنامه جدید علیه این کشور گفت: آمریکا از قدرت اتمی کره شمالی ترسیده است و دیوانه‌وار به دنبال این است که سرسختانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کره شمالی اعمال کند. وزارت خارجه کره شمالی درادامه اعلام کرد: قدرت بازدارنده اتمی خود را برای ریشه‌کن کردن تهدیدات اتمی آمریکا تقویت می‌کنیم.
اگر موشک‌های ارتش یمن ایرانی بود با افتخار و قدرت آن را اعلام می‌کردیم
تسنیم/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک‌شده از یمن به سمت ریاض، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که ارتش و مردم یمن مورد حمایت ایران هستند و درعین‌حال به‌صراحت گفته‌ایم که هیچ موشکی را به یمنی‌ها نداده‌ایم. نقوی حسینی افزود: اگر انصارالله مورد حمایت نظامی “سپاه” بود، کار سعودی‌ها تمام می‌شد. وی گفت: ایران آن‌قدر شجاعت، اقتدار و صداقت دارد که اگر بخواهد به کشوری موشک بدهد آن را صریح اعلام کند.
آغاز اجرایی شدن تغییرات ساختار در وزارت خارجه
ایسنا/ وزیرامور خارجه کشورمان از روز گذشته دستور اجرایی شدن آغاز تغییرات ساختار جدید وزارت خارجه را به بدنه این وزارت خانه ابلاغ کرد .بهرام قاسمی بابیان این که تغییرات ساختار در وزارت خارجه مراحل نهایی خود را برای اجرایی شدن کامل طی می‌کند، اظهار کرد : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان این ماه روند اجرایی شدن این تغییرات به اتمام خواهد رسید.
دور جدید توزیع «سبد مواد غذایی» و مشمولان آن
ایسنا/ وزیر تعاون، از تامین منابع مالی برای توزیع دور جدید «سبد غذایی» طی هفته آینده خبر داد. ربیعی در خصوص گروه‌های مشمول این سبد غذایی گفت: در این دوره نیز همان گروه‌های هدفی که در گذشته سبد غذایی دریافت کرده بودند، مشمول دریافت سبد غذایی خواهند بود.
مجلس افزایش قیمت بنزین را تصویب نخواهد کرد
ایسنا/ سید ناصر موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم‌اکنون با این مشکلاتی که در کشور داریم و مردم از نظر معیشتی با مشکل روبرو هستند افزایش قیمت بنزین عقلانی نیست و مجلس این آمادگی را برای افزایش قیمت بنزین ندارد و بعید است که چنین طرحی در خانه ملت تصویب شود.
نباید در عرصه علمی از دشمنان عقب بمانیم
ایسنا/ سرلشکر باقری با بیان اینکه بعد از جنگ ٣٣ روزه، سید حسن نصرالله محبوب ترین شخصیت در تمام جهان اسلام بود، گفت: اما چندسال بعد با شکافی که دشمن میان شیعه و سنی ایجاد کرد، این موقعیت تغییر کرد؛ چرا که دشمنان همواره به دنبال سنگ اندازی در مسیر بالندگی جهان اسلام هستند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح درادامه با تاکید بر اینکه نباید در عرصه علمی از دشمنان عقب بمانیم اظهار کرد: وضعیت آنان در عرصه علم اینگونه است که با سرعت چشمگیری در حال رشد هستند و ما هم که داعیه‌دار عقب‌ نماندن از دشمن هستیم نباید ذره‌ای کوتاهی کنیم، بلکه باید شبانه‌روز تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *