خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۰۲

  • ۱۲۸ کشور در سازمان ملل تصمیم ترامپ درباره قدس را رد کردند
  • پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز: مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین به مناسبت درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی
  • آیت‌الله مومن: تشکیل دادگاه ویژه تدبیر عالی امام برای صیانت از روحانیت است
  • آیت‌الله غروی: موقوفات حوزوی باعث تقویت استقلال حوزه خواهد شد
  • آیت‌الله عبداللهی: مدیریت فضای مجازی نباید در دست صهیونیست‌ها باشد

** جام جم ۹۶/۱۰/۲
*  تکذیب شایعه تبادل نازنین زاغری
رئیس‌کل دادگستری استان تهران ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص پرونده جدید نازنین زاغری گفت: هیچ کدام از ادعاهایی که رسانه‌های غربی تاکنون درباره این پرونده مطرح کرده‌اند، مورد تائید مراجع قضایی نیست. چنانچه در این ارتباط برابر ضوابط و مقررات تصمیمی گرفته شود، از ناحیه مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران یا مراجع دیپلماسی، اعلام می‌شود.
اسماعیلی توضیح داد: در پرونده جدید نازنین زاغری حکمی صادر نشده است و نمی‌توان هم پیش‌بینی کرد که محکوم می‌شود یا تبرئه یا این‌که در صورت محکومیت به چه مجازاتی محکوم خواهد شد، زیرا تعیین میزان مجازات بر عهده قاضی رسیدگی‌کننده است.
*  فلسطین با وجود همه دسیسه‌ها مساله اول جهان اسلام است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر خارجه بحرین که برای خوشایند حاکمان آمریکا و رژیم اشغالگر، مساله قدس را مساله‌ای فرعی خواند گفت: به‌رغم همه توطئه‌ها، دسیسه‌ها و تولید بحران‌های ساختگی، فلسطین تا آزادی کامل، مساله اول جهان اسلام و پاره‌تن آن است و هیچ فرد، موضوع و کشوری نمی‌تواند اذهان امت اسلامی را از آن منحرف کند.
** همشهری ۹۶/۱۰/۲
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام حائری شیرازی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم متفکر حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محی‌الدین شیرازی را تسلیت گفتند.
*  هشدار آمریکا درباره همکاری پاکستان و گروه‌های تروریستی
مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سفری غیر منتظره به افغانستان، به پاکستان هشدار داده است تا از پناه دادن به گروه‌های تروریستی دست بکشد.
به گزارش بی.بی.سی پنس در پایگاه هوایی بگرام گفت: پاکستان برای سال‌ها به طالبان و گروه‌‌های تروریستی دیگر پناه داده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۲
*  برنامه اقتصادی دولت شکاف میان فقیر و غنی را افزایش داده است
– ۵ سال پس از اعمال برنامه‌های اقتصادی دولت، سازمان برنامه و بودجه طی گزارشی به مجلس اعلام کرد، درطول عملکرد دولت یازدهم توزیع درآمد در سطح جامعه ایران، سال به سال بدتر شده است.
– در گزارش «مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه سالانه دستگاه‌های اجرایی بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور» آمده است که ضریب جینی در کل جامعه از رقم ۳۸/۰ در سال ۹۳ به ۳۹/۰ در سال ۹۵ رسید که نشانه تشدید توزیع ناعادلانه در آمد در این دوره است.
– نسبت هزینه دهک بالا (ثروتمندترین) به هزینه دهک پایین (فقیرترین) در کل جامعه ایران از رقم ۳۳/۱۲ در سال ۹۳ به ۹۹/۱۲ برابر افزایش یافته است.
– بر اساس گزارش مذکور، فاصله پولدارها و فقرا در دولت یازدهم بیشترشده، یعنی پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر شده‌اند.
*  پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز: مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند
بسم الله الرحمن الرحیم. دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه‌های زندگی است، زیرا نماز، فصلی از زندگی است که در آن انسان در برابر آفریننده و دارنده‌ همه‌ نیکی‌ها و زیبایی‌ها، به عرض نیازی عاشقانه می‌پردازد و بر عیار زیبایی و نیکی روان و دل خویش می‌افزاید.
این حجم عظیم و زبان مؤثرِ توصیه به ذکر و نماز در قرآن و حدیث، نشانه‌ همین ویژگی در دعوت به نماز است. بندگان صالح و نیکوکار خداوند باید این را درسی برای خود بدانند و به نماز دعوت کنند. مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ خود را در خدمت این دعوت بگذارند. روحانی، معلّم، مربّی، مدیر و مسئول در همه جا مخاطبان و دائره‌ نفوذ خود را به این سو بکشانند و از آنان دعوت‌کننده به خدا و نماز بسازند.
شما برگزارکنندگان این گردهمایی سالیانه به‌ویژه عالم مجاهد و با اخلاص حجت‌الاسلام آقای قرائتی، این توفیق بزرگ الهی را قدر بدانید و بر این خط مستقیم پای بفشارید و بدانید- و می‌دانید- که خدا با صابران و استقامت‌ورزان است.
والسلام‌علیکم‌ و رحمت‌الله، سیّد علی خامنه‌ای، ۲۹ آذر
** شرق ۹۶/۱۰/۲
*  محکومیت علی‌اکبر جوانفکر به ۶ ماه حبس
وکیل علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با پایگاه دولت بهار گفت: دادگاه کیفری ١٠۵٨ کارکنان دولت موکل بنده را به اتهام توهین به دادستان تهران به شش ماه حبس تعزیری و همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.
مهران عبدالله‌‌پور افزود: آقای جوانفکر مدتی قبل به سبب نگارش مطالب انتقادی در فضای مجازی علیه رویه برخی مسئولان قضائی، با اعلام جرم ازسوی دادستانی تهران به دادسرای کارکنان دولت احضار شد. در مهلت مقرر قانونی، به رأی دادگاه اعتراض خواهیم کرد.
** ایران ۹۶/۱۰/۲
*  جهان روزی کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه که دیروز در الیزه میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان بود، در نشست خبری مشترک با او، به مردم فلسطین قول داد، جهان سرانجام روزی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.
*  ایران حامی تروریسم نیست
 جمعی از کارشناسان اطلاعاتی امریکا در نامه‌ای به ترامپ با ابراز نگرانی نسبت به اظهارات دولت او که ایران را حامی اصلی تروریسم می‌خواند، تأکید کردند که حامی تروریسم اکنون عربستان است نه ایران.
در نامه‌ جمعی از کارشناسان و کارکنان سازمان‌های اطلاعاتی امریکا خطاب به ترامپ آمده است: ۱۰ سال پیش نیز جرج بوش به بهانه اینکه ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت، امریکا را در لبه آغاز جنگ با ایران قرار داد؛ اگرچه در همین زمان گزارش سازمان‌های دولتی امریکا نشان داد که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است.
*  تکذیب توصیه امام جمعه اصفهان به استفاده از «اسید رقیق» در برابر بدحجابان
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در اطلاعیه‌ای خبر منتشره منتسب به آیت‌الله طباطبایی نژاد را تکذیب کرد.
به تازگی خبری مبنی بر توصیه امام جمعه اصفهان به گشت‌های بسیج و سپاه مبنی بر استفاده از اسید رقیق برای مبارزه با بدحجابی و اراذل و اوباش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. دفتر امام جمعه اصفهان با تکذیب این خبر نوشته است: «سایت منتشر کننده خبر منتسب به آیت‌الله طباطبایی نژاد، جعلی و غیرمجاز و در حال حاضر فیلتر است.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۲
*  ۱۲۸ کشور در سازمان ملل تصمیم ترامپ درباره قدس را رد کردند
با وجود تهدیدهای پی در پی آمریکا، ۱۲۸ کشور عضو سازمان ملل به قطعنامه‌ای در رد تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس رای مثبت دادند. این قطعنامه که به منزله یک نظرسنجی جهانی بود، بر حقانیت ملت فلسطین و انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید داشت. این قطعنامه که پنجشنبه تصویب شد، تصمیم ترامپ را «پوچ و بیهوده» خواند. این قطعنامه با ۹ رای مخالف روبرو شد و ۳۵کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.
‘نیکی هیلی’ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نامه‌هایی به بیش از ۱۸۰ کشور نوشته و هشدار داده بود که واشنگتن اسامی مخالفان تصمیم آمریکا را از یاد نخواهد برد.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۲
*  جدیدترین توافق ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه
دومین دور مذاکرات سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب هشتمین کنفرانس بین‌المللی سوریه، دیروز (جمعه) با حضور حسین جابری‌انصاری، الکساندر لاورنتیف و سدات اونال مذاکره‌کنندگان ارشد ۳ کشور ضامن روند آستانه برگزار شد.
۳ هیات در این نشست ضمن توافق درباره تاریخ برگزاری کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه، درباره مفاد ۳ سند مربوط به «تبادل بازداشت‌شدگان، ربوده‌شدگان و اجساد کشته‌شدگان»، «مین‌زدایی بشردوستانه در سوریه» و «بیانیه مشترک پایانی نشست آستانه ۸» گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
*  تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی کلید خورد
سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سرگیری اجرای طرح تحقیق و تفحص از روند فعالیت وزارت کار در حوزه سازمان تامین اجتماعی، شرکت‌های شستا و سازمان بازنشستگی کشوری خبر داد.
** جوان ۹۶/۱۰/۲
*  حمله موشکی یمن به پایگاه شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در مأرب
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز جمعه با شلیک چندین فروند موشک «کاتیوشا»، مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را در استان مأرب منهدم کرد.
منابع یمنی دیروز گفتند که نیروهای یمنی تعدادی موشک «کاتیوشا» را به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان در اردوگاه نظامی «الماس‌» استان مأرب شلیک کردند.
*  مجلس با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین موافقت نمی‌کند
هدایت‌الله خاتمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید است مجلس با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین موافقت کند، گفت: در شرایطی که مردم بیکار هستند دلیلی برای واقعی کردن قیمت بنزین وجود ندارد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۲
*  سناریوی «پشیمانی» موج سازی جریان رقیب است
موسوی لاری، با اشاره به طرح شایعه‌ای درباره پشیمانی اصلاح طلبان از رای به روحانی گفت: ما معتقدیم نه تنها پشیمانی وجود ندارد بلکه این شایعه موجی است که جناح رقیب راه‌انداخته تا بتواند فضاسازی کند.
موسوی لاری با اشاره به اینکه پشیمانی مربوط به اصلاح طلبان نیست، گفت: این موضوع یک سناریوی ساختگی است و رقبا می‌خواهند با استفاده از آن موج‌سازی کنند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۲
*  باید از فرهنگ سوسیال و کاپیتال غرب دوری کرد
آیت‌الله جوادی آملی:
– ربا محاربه با خدا و فلج کننده جامعه است.
– قدرت و سرمایه باید در دست عموم قرار گرد.
– امروز چهار واژه مبلغ، سود، زمان و دیرکرد به تسبیحات اربعه بانک‌ها تبدیل شده است.
– اینکه برخی می‌گویند اول خدا بعد فلان شخص نمونه‌ای از شرک است.
*  پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی در قم تشییع شد
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و در رواق شهید مطهری حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
بر پایه این گزارش آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحوم آیت الله حائری شیرازی نماز خواند و سپس پیکر این استاد اخلاق در رواق شهید مطهری حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. همچنین مراسم نخستین شب درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۲
*  سخنانی را مطرح نکنید که با موازین عقلی سازگار نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر آفات گروه ملقب به شیعه انگلیسی عنوان کرد: در شبکه‌های ماهواره‌ای که این گروه در اختیاردارند، افرادی بالباس روحانیت مطالبی را بیان می‌کنند که انحراف آشکار به شمار می‌رود، به‌طوری‌که بسیاری از مطالب خرافی را مطرح می‌کنند و لطمه بزرگی به مذهب شیعه وارد می‌کنند که سبب شده دیدگاه مردم نسبت به تشیع خدشه‌دار شود.
** آرمان ۹۶/۱۰/۲
*  حجت‌الاسلام سید علی خمینی: برخی دنبال ناامیدی مردم هستند
– ساختار شکنی به نفع هیچ کس نیست.
– «به من چه» آفت بزرگ دنیای امروز است.
– فساد، مشکل، تورم، اختلاف، گرانی و دزدی دیدیم، فریاد بزنیم.
*  انتقال ۲۶ زندانی ایرانی از آذربایجان
ظهر دیروز با حضور نمایندگان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، انتقال ۲۶ تبعه‌ ایرانی محبوس در زندان‌های کشور جمهوری آذربایجان انجام شد.
این انتقال بر اساس موافقت‌نامه مبادله مجرمان بین دو کشور و پیگیری‌های سفارت ایران در باکو، وزارت خارجه و همچنین وزارت دادگستری ایران صورت گرفت. در جریان این انتقال، زندانیان ایرانی تحویل گرفته شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به ندامتگاه حویق شهرستان تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضائی مرتبط شوند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۲
*  درخواست کاخ سفید از شورای امنیت برای محکوم کردن ایران
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت که ایران به طور متعدد قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.
وی از سازمان ملل خواست تا به نقض متعدد قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران واکنش مناسب نشان دهد. هفته گذشته حوثی‌های یمن موشکی را به سوی ریاض پرتاب کردند که مقامات آمریکایی مدعی‌اند ایران از یمن پشتیبانی تسلیحاتی انجام می‌دهد.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۲
*  تا پایان جنگ علیه داعش در سوریه می‌مانیم
برت مک‌گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: نیروهای آمریکایی در سوریه می‌مانند چراکه داعش هنوز به طور کامل در آنجا شکست نخورده است.وی گفت: مناطقی که با کمک آمریکا و ائتلاف ضد داعش پس گرفته شده است، هرگز مجددا به دست داعش نخواهد افتاد.
مک‌گورک تأکید کرد: عملیات علیه داعش در سوریه چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. ما توانستیم بیشتر منابع مالی داعش را از بین ببریم. داعشی‌ها مبالغ زیادی را از دست دادند اما هنوز قادرند اموال را منتقل کنند.
** قدس ۹۶/۱۰/۲
*  هزینه احمقانه!
«ترامپ» در پیامی در حساب خود در توییتر بدون اشاره به نزدیک به دو دهه مداخله مستقیم در خاورمیانه نوشت: پس از صرف هزینه احمقانه ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه اکنون زمان آن رسیده است که کشورمان را بازسازی کنیم.
*  حمله خونین
روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی فاش کرد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حمله نظامی خونین به کره شمالی با هدف متوقف کردن برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ است.
** خراسان ۹۶/۱۰/۲
*  امروز در مقایسه با دیگر صنف‌ها با کمترین تخلف در سازمان روحانیت مواجه هستیم
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل ویژه روحانیت گفت: با اطلاع کامل می‌گویم که ما در مجموعه سازمان روحانیت با کمترین تخلف و جرم نسبت به دیگر صنف‌ها مواجهیم که هیچ گونه قابل قیاس با دیگران نیست و مشکل دارانی هم که در لباس روحانیت حضور دارند، دزدی هستند که این لباس را به تن کرده و برای مطامع خود وارد این صنف شده اند.
*  انصاف نیوز مدعی شد
پس از گذشت یک هفته از پخش برنامه «زاویه» که در آن حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب «رفع حصر» را در صدر مطالبات دانشجویان دانسته بود مدیر شبکه چهار تغییر کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی سیما اعلام کرده است که مرتضی میرباقری معاون سیما در حکمی با قدردانی از تلاش‌های دکتر رضا پورحسین در سرپرستی شبکه چهار سیما از دکتر مسعود معینی‌پور خواست به‌عنوان مدیر شبکه فرهیختگان نسبت به تبیین پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور و ترویج روحیه علم‌گرایی در این شبکه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
*  قطعنامه سازمان ملل «نه» محکم به قلدرمآبی رژیم ترامپ بود
ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس در صفحه توئیتر خود نوشت: یک “نه” محکم جهانی به تهدید و قلدرمآبی رژیم ترامپ در سازمان ملل متحد.
وی همچنین درباره این که رئیس جمهور آمریکا کشورهای کوچک را تهدید کرده بود که اگر به این قطعنامه رأی مثبت دهند، کمک‌های مالی خود به آن‌ها را قطع می‌کند، نوشت: رژیم ترامپ نفرتش را از دموکراسی با تهدید علیه کشورهایی که در سازمان ملل متحد در برابر قلدری هایش مقاومت می‌کنند، نشان می‌دهد و همزمان با دیکتاتوری خواندن ایران بدون هر منطقی به ایران توهین می‌کند. نسخه آمریکایی دموکراسی در این شعار خلاصه می‌شود که یا با ما هستید یا علیه ما.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۲
*  کسی حق توهین به رییس‌جمهوری را ندارد
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: رییس‌جمهوری نقد می‌شود و ایرادات گفته می‌شود اما کسی حق توهین ندارد و در خطبه‌های نماز جمعه نیز درصدد تخریب و توهین به مسوولان نظام نیستیم. نظام جمهوری اسلامی بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی استوار شده لذا حقوق شهروندی باید طبق معارف دین و اسلام رعایت شود. حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی نباید طبق حقوق شهروندی غرب بلکه باید بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.
** شهروند ۹۶/۱۰/۲
*  انتقادات به عملکرد قوا در جلسات خصوصی مطرح شود
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: نظام جمهوری اسلامی به تعبیر من «حرم» است و با این همه فداکاری‌هایی که برای این نظام شده، نباید تضعیف شود. ارکان نظام و کسانی که در راس نظام هستند نباید تضعیف شوند. به‌هرحال نظام و قوای سه‌گانه کار خود را انجام می‌دهند و این کار وسیع و مشکل است، مخصوصا در قوه قضاییه. به‌هرحال دارند این کار مشکل را اداره می‌کنند.وی افزود: اگر کسی حرفی با قوا دارد در جلسات خصوصی آن را مطرح کند، اگر هم کافی نیست چند نفر کارشناس دعوت کند و بگوید حرف من این است نه این‌که همین‌جور حرف بزند، چه بسا حرف‌های خلاف واقع در این میان مطرح شود و چه بسا رسانه‌ها ١٠ تا دروغ روی یک حرف خلاف واقع بگذارند که جامعه را متزلزل می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۲
*  «بشار جعفری» خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از سوریه شد
«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات مذاکره کنندگان دولت سوریه در نشست آستانه۸ اعلام کرد که نیروهای ترکیه بدون هیچ پیش شرطی باید فورا اراضی سوریه را ترک کنند.
وی همچنین اصرار آمریکا برای بقای نیروهای خود در سوریه را «تجاوز آشکار» خواند.
*  رهبر معظم انقلاب شهادت جانباز «علی خوش‌لفظ» را تسلیت گفتند
آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی شهادت جانباز عزیز آقای علی خوش‌لفظ را تسلیت گفتند.
** جامعه فردا ۹۶/۱۰/۲
*  انتقال سفارت به قدس شکست خورده است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: طرح ایالات متحده درباره انتقال سفارت به بیت‌المقدس شکست خورده و اشغال فلسطین و قدس کماکان در مرکز تمام منازعات در خاورمیانه است.
غلامعلی خوشرو، در بخشی از سخنرانی خود بیان کرد: تصمیم غیرقانونی اخیر دولت آمریکا برای شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر مقدس این موضوع را مثل روز روشن کرده است که آمریکا تنها در پی به حداکثر رساندن منافع رژیم صهیونیستی است و هیچ گونه توجه و احترامی به حقوق مشروع فلسطینیان، از جمله حق آنان بر تعیین سرنوشت قائل نیست.
*  سامانه دفاعی ایران، موضوع هیچ مذاکره‌ای نیست
معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان درباره سیستم‌های دفاعی هیچ مذاکره‌ای با هیچ کسی نداریم.
سید عباس عراقچی در دومین وآخرین روز حضور در پاریس برای برگزاری چهارمین دوره گفت و گوهای سیاسی ایران و فرانسه در گفت و گویی اظهار کرد: امنیت ملی مهمترین موضوع برای ماست و هیچ جای مذاکره و بحث در این باره وجود ندارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی(ره)
اختصاصی/ در پی ارتحال حضرت آیت‌الله حائری شیرازی جامعه مدرسین در پیام تسلیتی تصریح کرد:این عالم وارسته، انقلابی و متعهد، از مبارزین فعال و برجسته در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و در این مسیر متحمل رنج‌های فراوان زندان، شکنجه و تبعید شد.دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: این استاد برجسته اخلاق که سالها حضور پر ثمری در جایگاه امامت جمعه شیراز داشت، در مسجد، مدرسه و بر منبر خطابه با بیانی زیبا و غنی، سعی وافری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) داشت، و در طول عمر پر برکت خویش جمع کثیری از مردم و طلاب را از معارف مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بهره مند ساخت.
تشکیل دادگاه ویژه تدبیر عالی امام برای صیانت از روحانیت است
رسا/ آیت‌الله مؤمن در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت گفت: دادگاه ویژه دادگاهی بر اساس قانون اساسی، جزو اختیارات ولایت فقیه است. وی افزود: ولی امر مسلمین هرچه را صلاح بدانند می‌توانند اعمال کنند، یکی از مواردی که ولایت فقیه و ولی امر به کار گرفته مسأله دادگاه ویژه روحانیت است. نایب رییس جامعه مدرسین تشکیل دادگاه ویژه را از ابتکارات حضرت امام دانست و تأکید کرد: اگر بنا باشد هر مسأله‌ای که مربوط به روحانیت می‌شود به قضات غیر روحانی واگذار شود چه بسا سوء نیت‌هایی باشد و روحانیت بیشتر خدشه دار شود، دادگاه ویژه برای صیانت از روحانیت تشکیل شده است.
موقوفات حوزوی باعث تقویت استقلال حوزه خواهد شد
حوزه/ آیت‌الله غروی در اجلاسیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه با مدیران حوزه‌های علمیه استانی و معاونین و مدیران ستادی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه در قم برگزار شد با بیان اینکه ارتباط مدیران استانی با طلاب مدارس علمیه ضعیف است، گفت: به دلیل همین ضعف در ارتباط، آثار و برکات مدارس علمیه هم کم است. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه حوزه برای ادامه فعالیت نیاز به پشتوانه مالی مانند وقف و خیرین دارد، گفت: این مسئله باعث تقویت استقلال حوزه خواهد شد، ولی مدیران تلاش آنچنانی در بحث شناسایی وقف وخیرین انجام ندادند.
مدیریت فضای مجازی نباید در دست صهیونیست‌ها باشد
رسا/ آیت‌الله عبداللهی گفت: یکی از ابزارهای بحران آفرین در کشور ما، فضای مجازی است که بحران‌های مختلف دینی، سیاسی، اخلاقی و امنیتی را به وجود می‌آورد و دشمن شبهات فراوان دینی، مسائل ضد اخلاقی، توهین به مقدسات را در این فضا ترویج می‌کند. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم فضای مجازی نباشد اما مطالبه ما این است که مدیریت این فضا نباید در دست صهیونیست‌ها باشد و این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود چراکه نیازهای ما در این فضا از طریق شبکه‌های داخلی تأمین می‌شود.
جایزه آمریکا برای دستگیری شیخ «اکرم الکعبی»
مهر/ سندی از تلاش نیروهای آمریکایی‌ برای دستگیری دبیرکل فعلی نُجَباء پس از حدود ۱۰ سال برای اولین بار منتشر شده است. در مقطع مورد اشاره (نزدیک به ۱۰ سال قبل)، ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای هرگونه کمک منجر به دستگیری شیخ اکرم الکعبی، ۵۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده بودند.وی اکنون پس از گذشت سال‌ها، جنبش مقاومتی را رهبری می‌کند که رزمندگانش عهده‌دار امنیت عراق و حفاظت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) و حریم مردم مظلوم سوریه شده‌اند و از همین‌رو، کنگره ایالات متحده در تکاپوی تصویب لایحه تحریمی مقاومت اسلامی نُجَباء است.
چند کشور قصد دارند سفارت‌خانه‌هایشان را به قدس منتقل کنند
باشگاه خبرنگاران/ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادعا کرد به دنبال تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، چندین کشور دیگر نیز در فکر انتقال سفارت‌خانه‌هایشان به قدس هستند. نتانیاهو به نام کشورهایی که ادعا می‌کند قصد دارند سفارت‌خانه‌هایشان را به قدس اشغالی منتقل کنند، اشاره نکرد.
آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوی عزلت گام برمی‌دارند
رسا/ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوی عزلت گام بر می‌دارند. حجت الاسلام شیخ علی دعموش تصمیم آمریکا درباره قدس را تجاوز به ادیان و مقدسات دینی اسلامی و مسیحی توصیف کرد و گفت: آمریکا با چنین تصمیم‌های احمقانه و پافشاری بر آنها به سوی عزلت در جهان گام بر می‌دارد و اکثر جهانیان در برابر این تصمیم ایستاده‌اند تا این کشور به دلیل سیاست‌های خودخواهانه و کینه توزانه و تجاوز به قوانین بین الملل تنها شود.
آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای مصارف نظامی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند
صداوسیما/ رئیس جمهور روسیه در جمع مقام‌های نظامی و سیاسی ارشد روسیه درباره راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد: در این سند اقدامات معینی پیش بینی شده و به طور کامل تامین مالی می‌شود. پوتین افزود: آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای مصارف نظامی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند. علاوه بر آن تاسیسات و پایگاه‌های نظامی ناتو به روسیه نزدیک می‌شود و تهدیدهای نظامی علیه روسیه افزایش می‌یابد.
بحران یمن راه حل نظامی ندارد
فردا نیوز/ معاون وزیر امور خارجه امریکا پس از حمله موشکی انصارالله به پایتخت عربستان و ایجاد موازنه قدرت، اعلام کرد بحران یمن راه حل نظامی ندارد.تیم لندرکینگ با تاکید بر اینکه جنگ در یمن راه حل نظامی ندارد و حوثی‌ها می‌توانند در حل سیاسی بحران مشارکت کنند افزود: آمریکا از مشارکت حوثی‌ها در روند سیاسی در یمن استقبال می‌کند، به شرط آنکه شلیک موشک به طرف عربستان سعودی را متوقف کنند.
استراتژی دولت در یارانه نقدی سال‌۹۷
مهر/ وزیر تعاون، با بیان اینکه هیچ نیازمندی از شمول دریافت یارانه نقدی خارج نمی‌شود، حتی اگر تحت پوشش نهاد حمایتی نباشد، گفت: استراتژی دولت افزایش یارانه نقدی نیازمندان است.علی ربیعی همچنین از آغاز عرضه سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک تا دو هفته آینده جزئیات ارائه سبد حمایتی، اقلام و زمان مراجعه را اعلام می‌کنیم. وی افزود: در این مرحله علاوه بر افرادی که در سنوات گذشته این سبدهای حمایتی را دریافت می‌کردند، افراد نیازمند دیگری نیز که از قبل شناسایی شده‌اند، مشمول دریافت این سبد خواهند بود.
شورای امنیت حمله موشکی ارتش یمن به عربستان را محکوم کرد
مهر/ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله موشکی اخیر ارتش یمن به عربستان سعودی که کاخ الیمامه در ریاض را هدف قرار داده بود، محکوم کرد.اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به جنایات رژیم سعودی در یمن طی ۳ سال گذشته از حملات موشکی نیروهای یمنی به عربستان ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه همچنین بر ضرورت پایبندی کامل به منع صدور تسلیحات به یمن تاکید شده است.
آمریکا کشورهای مخالف قطعنامه حمایتی از قدس را به میهمانی دعوت کرد
فارس/ سفیر آمریکا در سازمان ملل، ۶۵ کشوری را که با قطعنامه سازمان ملل در حمایت از قدس مخالفت کرده بودند، به مهمانی دعوت کرد تا از آنها قدردانی کند. روزنامه «تایمز اسرائیل» در این خصوص نوشت: هیلی از نمایندگان این کشور که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر رد تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت نکردند، برای شرکت در مهمانی آمریکا دعوت به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *