خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۹

  • آیت‌الله مظاهری: بی‌تفاوتی‌ و نامهربانی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است
  • در هزارمین روز تجاوز آل سعود به یمن؛ شلیک موشک انصارالله به کاخ پادشاه آل‌سعود در ریاض
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: بقاء و توسعه انقلاب بر محور وحدت حوزه و دانشگاه است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: مدعیان حقوق بشر ارزشی برای انسانها قائل نیستند
  • آیت‌الله اعرافی: حضور روحانیت در آموزش و پرورش ضروری است
  • واکنش مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به هجمه‌های اخیر علیه بودجه این نهاد حوزوی

** جام جم ۹۶/۹/۲۹
*  به‌کارگیری روش‌های انقلابی در ارتقای توان دفاعی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انتظار فرماندهی معظم کل قوا به‌کارگیری روش‌های انقلابی در ارتقای توان دفاعی است. سردار سرلشکر محمد باقری در همایش سراسری فرماندهان ارتش با بیان این‌که سیاست ما تقویت ارتش است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ایجاد شکاف بین نیروهای مسلح استفاده می‌کنند اما نیروهای مسلح و ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران با درایت و تدبیر خود مانع این شکاف شده‌اند و در اوج وحدت و همدلی قرار دارند.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش هم در این همایش گفت: تمامی اقدامات و برنامه‌های ارتش باید با هدف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی و توجه جدی به تهدیدات دشمنان باشد.
** همشهری ۹۶/۹/۲۹
*  ایران و آژانس درباره بند «تی» توافق دارند
رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اینکه ترامپ گفته روح برجام توسط ایران نقض شده است، گفت: اینجا مرجع، آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی است که ۹ بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است.
علی اکبر صالحی همچنین درباره بحث بند «تی» که آمانو مدعی شده است باید اصلاح شود، با رد این مطلب گفت: قبلا هم گفته‌ام و آقای عراقچی و آمانو روی این بند نظر واحدی دارند و همچنین سازمان انرژی اتمی و هیچ اشکالی در این زمینه نیست.
بند «تی» مربوط به فعالیت‌هایی است که می‌تواند به طراحی و ساخت یک قطعه انفجار هسته‌ای کمک کند.
*  ناآرامی در اقلیم کردستان عراق
دیروز برای دومین روز متوالی شهرهای سلیمانیه و اربیل در اقلیم کردستان شاهد ناآرامی و اعتراض مردم بود.
برخی منابع از کشته شدن ۴ معترض در این درگیری‌ها خبر داده‌ند، ‌معترضان خواستار اصلاحات و تغییر شرایط و استعفای مقامات اقلیم هستند.
** کیهان ۹۶/۹/۲۹
*  شلیک موشک انصارالله به کاخ پادشاه آل‌سعود در ریاض
انصارالله یمن در هزارمین روز تجاوز عربستان کاخ سلطنتی عربستان در ریاض را هدف موشک بالستیک قرار داد. عربستان می‌گوید موشک را منهدم کرده اما رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشته این موشک به هدف برخورد کرده است. «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله خبر حمله موشکی به کاخ الیمامه در ریاض را تایید کرده است. وی گفته: «یگان موشکی ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک برکان اچ ۲ به کاخ الیمامه در ریاض شلیک کرده‌اند.»
*  افتتاح هزارمین مدرسه ساخت بنیاد برکت
در مراسمی ۷۶ مدرسه ساخت بنیاد برکت با ۶۰۰ کلاس در ۲۶ استان کشور به عنوان هدیه مقام معظم رهبری، به آموزش و پرورش تحویل داده شد تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گیرد. به گزارش کیهان، پس از پایان ساخت هزار مدرسه تعهد شده اول، تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته و ساخت ۲۵ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بین آموزش و پرورش و بنیاد برکت ‌امضا شد.
*  موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای زلزله‌زدگان
علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در جریان بررسی برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان گفت: برداشت ۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان در نشست سران قوا مطرح شد و رهبر معظم انقلاب اذن انجام آن را دادند.
** ایران ۹۶/۹/۲۹
*  حق با ملت است
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی:
– ملت بداند، تا آخر سر پیمان خود هستم؛ از شما می‌خواهم بر پیمان خود بمانید.
– در بودجه ۹۷ چیزی گران نمی‌شود مگر اینکه بگوییم کجا خرج می‌شود و مردم موافق باشند.
– در سه سال آینده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای تحول در اشتغال هزینه می‌کنیم.
– هر که از جیب مردم پول می‌گیرد باید به مردم بگوید کجا و چگونه خرج شده است.
– انقلاب برای این بود که مردم بگویند ما رعیت نیستیم، ما شهروندیم.
– نمی‌توان در دنیای امروز فضای اینترنت را بست و از اشتغال حرف زد.
– همه دستگاه‌های امنیتی باید بدانند نوکر جامعه‌اند.
– در امور و زندگی خصوصی مردم تفحص نکنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۹
*  ۱۳ تفاهمنامه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر امضا شد
بخش خصوصی با امضای ۱۳ تفاهمنامه که در حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، در بنادر شمالی و جنوبی کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.
براساس تفاهمنامه‌های امضا شده با سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بخش خصوصی در بندرهای شهیدرجایی، امام خمینی(ره)، خرمشهر، بوشهر، چابهار، بندرامیرآباد، انزلی و نوشهر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.
*  برای افزایش قیمت بنزین تصمیم نهایی گرفته نشده است
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در ارتباط با اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است. حرف‌هایی در فضای مجازی زده می‌شود اما در دولت هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۹
*  محکومیت قطعی مدیران دولتی به دلیل تخلفات انتخاباتی
سخنگوی شورای نگهبان درباره این موضوع، از دریافت گزارشی مبنی بر محکومیت قطعی تعدادی از مدیران دولتی به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد.
عباسعلی کدخدایی افزود: در این گزارش اعلام شده در نتیجه بررسی پرونده‌ها، تعدادی از افراد تبرئه و تعدادی دیگر نیز به طور قطعی محکوم شده‌اند و این مربوط به تهران و سایر استان‌هاست. سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: جزئیات احکام صادره، تعداد محکومان و سطح مدیریتی آنها در آینده اعلام می‌شود.
*  آمریکا، انگلیس و فرانسه در آتش جنگ یمن ندمند!
بیش از ۳۵۰ شخصیت برجسته جهانی شامل ۶ برنده جایزه نوبل صلح از سران فرانسه، آمریکا و بریتانیا خواستند «دمیدن در آتش جنگ» یمن را متوقف کرده و در عوض از جایگاه خود در شورای امنیت سازمان ملل به منظور برقراری صلح استفاده کنند.
صدها سیاستمدار، دیپلمات، هنرمند و  فعال رسانه‌ای، اجتماعی و حقوق بشری به مناسبت هزارمین روز تجاوز ائتلاف تحت حمایت سعودی به یمن، در بیانیه‌ای به سران ۳ کشور غربی که بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سلاح‌ برای رژیم ماجراجو و توسعه‌طلب عربستان محسوب می‌شوند هشدار دادند.
** جوان ۹۶/۹/۲۹
*  توانمندی هسته‌ای ایران در مرحله پسابرجام با اقتدار ادامه دارد
رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به اصفهان از UCF بازدید کردند تا در جریان آخرین تغییر و تحولات و فعالیت‌های این سایت هسته‌ای قرار گیرند.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها اگر بخواهند هر بازی انجام دهند باید توجه داشته باشند که توانمندی‌ ما در مرحله پس از برجام نه فقط کم نشده بلکه با اقتدار، توانمندی، نوآوری و فناوری بیشتر می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم. وی تصریح کرد: ما بر اساس برجام و توافق نامه هسته‌ای حرکت و نیازها را تامین می‌کنیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۹
*  سرقت آب توسط رژیم صهیونیستی منطقه را وارد بحران کرده است
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در نشست مخاطرات محیط زیستی و امنیت منطقه‌ای گفت:‌میزان مصرف آب در ایران ۷۰ درصد بالاتر از استاندارهای جهانی است و بحث‌های کمبود بودجه برای ساختن سدها، سیاست‌های رژیم صهیونیستی، افزایش شهرک‌سازی، افزایش مهاجرت، سرقت آب توسط رژیم صهیونیستی کل منطقه را در بحران آبی بسیار خطرناکی وارد کرده و در آینده نیز بسیار خطرناک‌تر خواهد شد.
*  افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان صد در صد کذب است
علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا مبنی بر وجود شایعاتی درباره افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس مطرح است، گفت: بودجه مجلس فقط توسط هیئت رئیسه تعیین و تصمیم‌گیری نمی‌شود، در آیین نامه داخلی هم آمده که کمیسیون بودجه مجلس و هیئت رئیسه به صورت مشترک در این باره تصمیم می‌گیرند، بنابراین چیز پنهانی وجود ندارد. لاریجانی همچنین اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود حقوق نمایندگان ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، صد در صد کذب است.
** رسالت ۹۶/۹/۲۹
*  جنگ جهانی نشان داد با کشتن، جهان اصلاح نمی‌شود
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از جوانان مسلمان از کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی تحصیل علم سودمند و عمل صالح را امری ضروری دانست و گفت: نتیجه اینکه ما تا زنده‌ایم باید در تحصیل علم نافع و عمل صالح بکوشیم، هیچ بیراهه نرویم و راه کسی را هم نبندیم، جنگ جهانی اول و دوم نشان داد که با کشتن، جهان اصلاح نمی‌شود، ابرقدرت‌هایی بوده و هستند که جنگ‌های نیابتی راه انداختند و راه می‌اندازند، گاهی در سوریه، گاهی در عراق، گاهی در یمن، گاهی در کشورهای دیگر که اینها طاغوتیانی هستند که داعیه فرعونی دارند و مدّعی ربوبیت هستند، باید اینها را هدایت کرد و از اینها عبرت گرفت.
*  جامعه ما به بانوان زمان‌شناس نیاز دارد
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار مدیر جامعه‌الزهرا(س) به همراه جمعی از حافظان، قاریان، مربیان و خادمان قرآنی این مؤسسه علمی حوزوی، ضمن قدردانی از فعالیت بانوان طلبه در مسیر علوم قرآنی، اظهار کرد: کاری که بانوان طلبه فعال در عرصه علوم قرآن در پیش گرفتند، بسیار مهم است.
وی همچنین با بیان اینکه جامعه ما به بانوان زمان‌شناس نیاز دارد گفت: ما نباید تنها به حفظ قرآن عنایت داشته باشیم، بلکه مسئولان باید تلاش کنند که در حوزه عده‌ای برای عملی ساختن قوانین اسلامی حضور داشته باشند تا جامعه ای اسلامی انسانی به وجود آید.
*  تردیدی برای فعالیت نظام مهندسی برای ساخت و ساز اصولی وجود ندارد
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و استان قم با بیان اینکه تردیدی برای فعالیت نظام مهندسی برای ساخت و ساز اصولی وجود ندارد افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم راضی باشند، چراکه اصل رضایت مردم با در نظر گرفتن مصالح کل جامعه است، بسیاری از افراد که ابراز گله داشتند، خاطره خوبی از نظام مهندسی ندارند، از این رو باید نظارت بر مهندسان بیشتر باشد و مردم امید و اطمینان داشته باشند که اگر کسی تخلف می‌کند به آن رسیدگی خواهد شد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۹
*  قوه قضاییه به مسئله آلودگی هوای تهران ورود کرد
دادستان کل کشور بر ضرورت همگرایی و عزم ملی برای خروج از وضعیت آلودگی هوا در تهران و برخی شهرهای دیگر تاکید کرد و گفت: به عنوان مدعی العموم به موضوع آلودگی هوا ورود پیدا کرده‌ایم ولی جلسات برگزار شده خروجی نداشته است؛ زیرا دستگاه‌های مسئول آن، یکی دو دستگاه نیستند. حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: دست اندرکاران امر مقابله با آلودگی هوا و بهبود آن، باید به طور کلی با همدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا زندگی مردم از این معضل مهم و اثرگذار نجات پیدا کند.
** آرمان ۹۶/۹/۲۹
*  انتخابات ۲۰۱۸ عراق نگران‌کننده است
دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا بر این نکته تاکید کرد که دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برود.
سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی به انتخابات سال آینده عراق اشاره و با تاکید بر اینکه باید نگران انتخابات ۲۰۱۸ عراق باشیم، اظهار کرد: اگر ترکیب شیعیان به هم بخورد در آینده با توجه به ‌اینکه به زودی تولید نفت در عراق به بالای ۷ میلیون بشکه نفت می‌رسد، چنانچه تغییراتی در ترکیب مجلس و دولت شیعه عراق ایجاد شود، مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد.
*  سرمایه‌گذاری ۷/ ۲‌میلیارد دلاری در صنعت ‌و معدن
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در دوره کوتاهی که از دولت دوازدهم گذشته است، حدود ۷/۲‌میلیارد دلار پروانه سرمایه‌گذاری خارجی تصویب و به سرمایه‌گذاران خارجی در بخش صنعت و معدن ابلاغ شده است. محمد‌شریعتمداری اظهار کرد: از مجموع ۴/۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در دولت یازدهم، حدود ۶۴‌درصد آن متعلق به بخش صنعت و معدن بوده است.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۹
*  گشایش در وضعیت محصورین در حال انجام است
دریابان شمخانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر اظهار داشت: تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اظهارنظرها و موضع‌گیری‌هایی که با اغراض سیاسی و جناحی در خصوص این پرونده انجام می‌شود، افزود: مراجع مسئول بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پرونده را مدیریت خواهند کرد.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۹
*  سفیر سوئیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد
در اعتراض به ادعاهای غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید و رسمی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتهامات نسنجیده و بی پایه و اساس نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به وی ابلاغ شد.
مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این احضار با محکوم کردن اظهارات تحریک آمیز، غیر مسئولانه و بی پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دولت امریکا در این زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد.
*  برای بازگرداندن مساله قدس به مسیری سازنده تلاش می‌کنیم
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با نبیل شعث، مشاور امور بین‌الملل و سیاست خارجی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم مساله قدس را در یک مسیر سازنده حل کنیم. مسیری که باعث آغاز مذاکرات میان طرف اسرائیلی و فلسطینی شود و این تصمیم را ارائه کند که هیچ یک از طرف‌ها گام‌های یک جانبه برندارد.
** قدس ۹۶/۹/۲۹
*  بی‌تفاوتی‌ و نامهربانی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر رفتار زن و شوهر بر اساس محبت و مهربانی باشد، طلاق درجامعه هیچ مفهومی نخواهد داشت و خبری از فرزندان عقده‌ای نیست. وی در جلسه تفسیر قرآن گفت: خانه‌ای که مملو از محبت باشد، مورد رحمت خاص خداوند واقع می‌شود.
آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: زن و شوهر همان گونه که از لباسشان مواظبت می‌کنند باید مواظب همسرشان باشند، همان گونه که آراستگی برای حضور در جامعه لازم است حضور در خانه نیز باید چنین باشد.
*  حضور روحانیت در آموزش و پرورش ضروری است
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز حضور روحانیت در مدارس و آموزش و پرورش نه یک ضرورت صنفی، بلکه ضرورتی آرمانی و دینی است.
آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: در تعامل روز افزون میان حوزه و آموزش و پرورش، نقش ائمه جمعه و روحانیت سازنده و دارای اهمیت است، زیرا رسالت روحانیت ایجاب می‌کند در تعالی و اعتلای آموزش و پرورش که سکانداری تعلیم و تربیت ۱۴ میلیون معلم و دانش آموز را بر عهده دارد، بی‌تفاوت نباشد.
** خراسان ۹۶/۹/۲۹
*  سرنوشت شاه مخلوع ایران در انتظار بن سلمان است
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: بن سلمان ولیعهد عربستان اشتباهات بزرگ راهبردی مرتکب شده و سرنوشتی همچون شاه مخلوع ایران در انتظار وی است.
این رسانه روسی در گزارش خود به نزدیکی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: بهانه این نزدیکی مقابله با خطر ایران شیعه است؛ اما دو دلیل مهم تر، شکست های ریاض در سوریه، یمن، قطر و لبنان و دیگری مشاهده سیاست ترامپ مبنی بر مداخله نکردن در نبردهای مسلح در خارج از آمریکاست.
*  آماده سازی طرح دوفوریتی به رسمیت شناختن قدس پایتخت فلسطین
احمد امیر آبادی نماینده قم در مجلس اظهار کرد: جمعی از نمایندگان پیشنهاد طرحی را با قید دو فوریت دادند که براساس آن جمهوری اسلامی ایران قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می‌شناسد.
وی افزود: این طرح در زمینه مقابله با تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است و در اولین جلسه رسمی مجلس با فوریت مطرح خواهد شد.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۹
*  واکنش دادستانی تهران به احمدی‌نژاد
دادستانی تهران، با انتشار جوابیه‌ای در ۵ بند ضمن تکذیب برخی مدعیات احمدی‌نژاد علیه رییس قوه قضاییه، نوشت: رییس قوه قضاییه همواره بر حفظ حرمت متهمان تاکید داشته‌اند و در سخنان اخیر خود نیز از شخصی نام نبرده یا اتهامی را منتسب ننموده‌اند.
 دادستانی تهران در بخش پایانی این اطلاعیه تاکید کرد: جمله تهدیدآمیز نامبرده مبنی بر اینکه «ظرف ۴٨ ساعت اسنادش را منتشر می‌کند» نیز تاثیری در عزم قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های اتهامی افراد مرتبط با احمدی‌نژاد نخواهد داشت… به نامبرده توصیه می‌شود به‌جای تهدید دیگران، به مرجع قضایی پاسخگو باشید.
** شهروند ۹۶/۹/۲۹
*  احتمال ارجاع مستقیم طرح عضویت پیروان ادیان الهی به مجمع تشخیص مصلحت نظام
محمود محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی رد طرح مربوط به عضویت پیروان ادیان الهی در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به ایراد شورای نگهبان به این مصوبه، به احتمال زیاد کمیسیون بر نظر خود اصرار کرده و با اصرار نمایندگان بر رأی قبلی طرح مستقیما به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.
*  برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل‌تغییر نیست
ابوالقاسم دلفی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در پاریس با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم کرد.
رئیس‌جمهوری فرانسه در این دیدار با تأکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران افزود: فرانسه به دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است. امانوئل مکرون گفت: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۹
*  تلاش آمریکا برای القاء و ایجاد تهدیدی ساختگی از ایران مردود است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا گفت: سراسر متن استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده، مملو از تلاش بی حاصل تهیه کنندگان آن برای القاء و ایجاد تهدید ساختگی از ایران بوده و کاملا مردود و محکوم است.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۹
* برخی به دنبال ناامید کردن مردم هستند
معاون اول رئیس جمهور گفت: تلاش داریم در سطح ملی، مسائل و رنج‌های مردم را کاهش دهیم و هر روز که از عمر دولت می‌گذرد سعی ما این است که امید و اعتماد که سرمایه دولت هستند، افزایش پیدا کند اما برخی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند. اسحاق جهانگیری افزود: دولت بر اساس عهد و پیمانی که با مردم بسته باید پابرجا بماند. دولت باید گام‌های نخست را محکم بردارد تا قول‌هایی که به مردم داده‌ایم محقق شود.
*  صدور حکم محکومیت حمید رضا بقایی
رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت معاون رئیس دولت دهم خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی گفت: حکم دادگاه پرونده حمید بقایی صادر و به متهمان ابلاغ شد.
رئیس دادگستری تهران با بیان اینکه حکم صادره غیر قطعی بوده و طی ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است، اظهار کرد: جزئیات رای دادگاه پس از قطعیت اعلام خواهد شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان به مسائل دینی جوانان توجه کنند
رسا/ آیت‌الله‌ علوی گرگانی با تأکید بر این که مسؤولان باید به مسائل دینی جوانان توجه داشته باشند، گفت: مسؤولان باید برای معرفت افزایی جوانان برنامه ریزی کنند. استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: باید بتوانیم جوانان را به سمت امر الهی سوق داده و آنها را به امر خدا آگاه سازیم و معرفت الهی آن‌ها را افزایش دهیم تا به حسن کمال رسند و بدانند برای چه آفریده شده‌اند، چنانچه ائمه معصوم(علیهم‌السلام) بیان کرده‌اند.
مدعیان حقوق بشرارزشی برای انسانها قائل نیستند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه عالی انوار طاها بر تعلیم وتربیت و تهذیب نفس تاکید کردند و گفتند: انسان در هر فضایی که درس می‌خواند باید به نهایت درجه کمال برسد و در عین حال که طبیب دیگران است درون خود را هم طبابت کند. ایشان افزودند: کسی که خود را عالم دینی معرفی کرده، اول اخلاق  و تهذیب  را در خود تجلی دهد، عامل باشد، دین را بخواند، عمل کند و بعد نشر دهد. او عالم است. اما اگر کسی تنها نشر دهد و مروج دین باشد، ولی عمل او اصلا سازگاری با دین نداشته باشد این چنین انسانی خیر خواه نخواهد بود.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود باانتقاد از مدعیان حقوق بشر گفت: امروز در دنیایی هستیم که دم از حقوق بشر می‌زنند، ولی خودشان در عمل بدتر از همه هستند و ذره ای برای انسانها ارزش قائل نیستند.
بقاء و توسعه انقلاب بر محور وحدت حوزه و دانشگاه است
ایرنا/ آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی در همایش «حوزه و دانشگاه؛ بررسی دیدگاه‌های امام خمینی(ره)» گفت: امروز منشاء بسیاری از تزلزل ها و شکاف ها در جامعه و وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی همچون افسردگی و طلاق، به دلیل ارتباط نداشتن حوزه و دانشگاه است. عضو جامعه مدرسین با اظهار تاسف از این که فکر و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه آنگونه که باید و شاید در جامعه مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید این معضل را آسیب شناسی کنند و امروز باید بدانیم که چه کسانی متصدیان این امر مهم در کشور هستند و چرا اقدام‌های موثری در این جهت انجام نمی پذیرد.
واکنش مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به هجمه‌های اخیر علیه بودجه این نهاد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی به هجمه‌های اخیر علیه بودجه دولتی این نهاد حوزوی واکنش نشان دادوگقت: کلیه نهادهای حوزه علمیه خواهران در مقابل آنچه دریافت می‌کند، پاسخگو خواهند بود.مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر در مقام مقایسه هستید، حوزه علمیه خواهران را با دانشگاه‌های کشور مقایسه کنید و متوجه خواهید شد که بودجه دریافتی این نهاد کم است.وی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور دارای ۱۰ هزار نفر کادر، ۸۰ هزار دانش پژوه و ۵۰۰ مرکز آموزشی است که سهم اختصاصی دولت به این نهاد، بسیار ناچیز است.
ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل نمایش مضحک و بی‌ارزش بود
فارس/ وزیر دفاع کشورمان ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره استفاده از موشک ایرانی در حمله اخیر یمن به عربستان را بی‌پایه، نشانه شکست سیاست‌های آمریکا و نمایش مضحک دانست و گفت: البته ایران پیگیری‌های حقوقی آن را خواهد کرد. امیر سرتیپ حاتمی در همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در برهه‌ای دشمن به کرات از گزینه‌های روی میز سخن می‌گفت، اما امروز در راهبرد جدید آنها دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست و این در شرایطی است که نه تنها از دشمنی آنها نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نشده بلکه ادبیات آنها خصمانه تر شده است.
نصب موانع فیزیکی در مرز مشترک ایران و ترکیه
باشگاه خبرنگاران/ معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: ایران و ترکیه در حال نصب موانع فیزیکی و دیوار بتنی هستند که این امر به نفع دو طرف خواهد بود. ذوالفقاری در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور درباره جزئیات سفر اخیر خود به ترکیه اظهار کرد: چندین موافقت‌نامه‌ امنیتی با مقامات ترکیه داشتیم و لازم بود این توافقات به روز و اجرایی شود.
اقدام خصمانه کانادا علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی کانادا برای محکومیت نحوه اعمال حقوق بشر در ایران، رأی مثبت داد. این قطعنامه توسط کمیته سوم مجمع عمومی که مسئول مسائل اجتماعی، فرهنگی و حقوق بشری است،تهیه شده است.
۹ بار تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای
باشگاه خبرنگاران/ جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره برجام گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۹ بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است. با این وجود رئیس‌جمهور ایالات متحده از صدور تائیدیه پایبندی ایران خودداری کرد. این اقدام آینده برجام را مبهم می‌کند.» او افزود: دبیر کل سازمان ملل از آمریکا می‌خواهد به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه دهد.
 نصب ۴۵۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده غرب کشور
ایرنا/ تا ۲۸ آذر ماه، ۳۷ روز از وقوع زمین لرزه کرمانشاه می‌گذرد و در این ایام ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کانکس نصب و تحویل مردم در مناطق غرب کشور شده است. از این تعداد حدود ۴۰۰ دستگاه در شهرها و مابقی در روستاها نصب شده است. در این زلزله علاوه بر جان‌باختن حدود ۵۰۰ نفر از هموطنانمان، ۵۳ هزار واحد مسکونی خسارت دید که از این رقم ۲۸ هزار واحد به ساخت دوباره نیاز دارد. تعداد روستاهایی که تخریب شد نیز به ۲۲ هزار آبادی می‌رسد.
نشست شورای امنیت انزوای آمریکا را نشان داد
ایرنا/ نماینده دائم ایران در سازمان ملل نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ را نمایش حمایت قوی جامعه بین المللی از برجام دانست و گفت: این نشست ثابت کرد رویکرد غیرسازنده دولت آمریکا در قبال برجام، منزوی است. خوشرو تاکید کرد: طرح اتهامات بی پایه و پیوند زدن برجام با موضوعات غیرمرتبط با هدف سرپوش گذاشتن بر تمایلات هژمونیک آن دولت در منطقه خاورمیانه و حاکی از زیاده خواهی است.
ایران، آذربایجان و ترکیه مقابله با تروریسم را دنبال می‌کنند
ایرنا / وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف شامل مشورت‌های سیاسی، مقابله با تروریسم و همکاری‌های اقتصادی را بصورت سه جانبه دنبال می‌کنند. ظریف، که برای شرکت در نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها یک ابتکار خیلی خوبی است، چرا که زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری بین سه کشور در حوزهای صنعتی، بانکی تجاری وجود دارد.
تکرار ادعاهای هیلی درباره موشک یمنی‌ها
تسنیم/ بعد از دومین شلیک موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی‌ها به ریاض،  نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر در قامت وکیل مدافع سعودی‌ها ظاهر شد و با این ادعا که موشک شلیک‌ شده به کاخ پادشاهی «الیمامه» نشانه‌های موشک ایرانی را دارد، از تلاش‌ها برای برداشتن گام‌های ضد ایرانی در شورای امنیت دم زد. نیکی هیلی مدعی شد: «این موشک شلیک‌ شده در برگیرنده تمامی نشانه‌های مشابه با حملات پیشین به‌وسیله تسلیحات ارسالی از طرف ایران است.»
۶ میلیون تحصیل‎کرده بیکار داریم
تسنیم/ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد، دولت می‌گوید حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکارتحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم. تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس با اشاره به شکل گیری دغدغه‌های مردم نسبت به این لایحه افزود: این دغدغه‌های نمایندگان نیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *