خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۸

  • شورای نگهبان مصوبه مجلس برای حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهر و روستا را رد کرد
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مسلمانان جهان در دفاع از قدس باید به میدان عمل بیایند
  • آیت‌الله نمازی: دعواهای سیاسی منافع ملی را نابود می‌کند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: کسانی که فقه و اجتهاد را متهم به تحجر می‌کنند نادان و بی‌سوادند
  • آیت‌الله اعرافی: منظومه فکری اندیشه انقلاب اسلامی مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: نگاه جهانیان به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است

** جام جم ۹۶/۹/۲۸
*  حل مساله فلسطین،نیازمند به‌کارگیری غیرت اسلامی و عربی
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سه‌جانبه روسای مجالس ایران، عراق و مالی که درباره مساله فلسطین و شرایط امروز امت‌های اسلامی برگزار شد، گفت: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند چرا که آمریکا می‌خواهد کشورهای اسلامی را کم وزن نشان دهد از این رو باید غیرت اسلامی و عربی به کار گرفته شود تا آمریکا جرات چنین اقدامی را نداشته باشد.
علی لاریجانی در ادامه با بیان این‌که ضعف برخی کشورهای اسلامی در رویارویی با رژیم صهیونیستی باعث تقویت آنها شد، اذعان کرد: برخی تصور کردند اگر از جرگه کشورهای اسلامی جدا شوند موفق خواهند بود که اشتباه می‌کردند.
*  بازگشت ۵۵ شهید به میهن
پیکر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس صبح دیروز از مرز شملچه وارد خاک وطن شد. سردار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌این شهدا در محور غرب و جنوب عراق (واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه، مجنون و شرق دجله تفحص شده‌اند.
** همشهری ۹۶/۹/۲۸
*  تغییر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران
با حکم سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، سردار سید محمد تقی شاهچراغی به فرماندهی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران منصوب شد.
سردار شاهچراغی پیش از این فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان بود.
سردار علی نصیری که تا پیش از این فرماندهی سپاه سیدالشهدء(ع) استان تهران را بر عهده داشت سوم مهرماه از سوی فرمانده کل سپاه به عنوان فرمانده حفاظت سپاه منصوب شده بود.
*  دولت لبنان، سفیر عربستان را به حضور نمی‌پذیرد
یک روزنامه کویتی گزارش داده است که در پی فشار عربستان سعودی به سعد حریری، نخست وزیر لبنان برای استعفاء، دولت لبنان برنامه تنظیم شده برای دریافت استوارنامه سفیر عربستان را به تعویق انداخته است.
السیاسیه گزارش داده است ولید الیعقوب سفیر جدید عربستان حدود یک ماه پیش وارد بیروت شده است اما از آن زمان موفق نشده به دیدار میشل عون برود و استوار نامه‌اش را تقدیم کند.
** کیهان ۹۶/۹/۲۸
*  ایران چالش آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه است
یک روزنامه آمریکایی نوشت: ظهور سریع ایران در منطقه چالشی جدید برای آمریکا، اسرائیل و عربستان است و بر سلطه پیشین آنها بر منطقه لطمه می‌زند.
روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی به قلم اسکات پیترسن خبرنگار خود با‌اشاره به شکست داعش در منطقه و کمک‌های ایران در این مسیر، نوشت: این رویداد یک پیروزی برای ایران است که از دل میادین نبرد ضد داعش در سوریه و عراق و فراتر از آن به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای بی‌نظیر با توانایی قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای شکل‌دهی سلسله امور در خاورمیانه با توجه به تجربیات کسب‌شده سر برآورده است.
*  نقدینگی از یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت
براساس آخرین آمار بانک مرکزی که به تازگی منتشر شده، میزان نقدینگی در پایان مهر ماه سال جاری به رقم یک تریلیون و ۴۰۳هزار میلیارد تومان رسید، رقمی که نسبت به ماهِ مشابه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد، معادل رقمی در حدود ۲۶۶ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.
** شرق ۹۶/۹/۲۸
*  نشست سه‌جانبه وزیران‌ خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه
وزارت خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پنجمین نشست سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در باکو برگزار خواهد شد.
وزیران این سه کشور قرار است دیدگاه‌های خود را درباره چشم‌انداز تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بازبینی تصمیمات اتخاذشده در نشست‌های قبلی تبادل کنند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: «سازوکار نشست سه‌جانبه وزیران خارجه ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران امکان تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای در چارچوب سه‌جانبه را فراهم و به تقویت همکاری‌ها بر مبنای منافع مشترک و استحکام ثبات، امنیت و رفاه منطقه کمک می‌کند».
*  مرزهای پرویزخان و تمرچین بازگشایی می‌شوند
سرکنسولگری ایران در اربیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همان‌گونه که وزیر کشور ایران درخصوص بازگشایی مرز بین‌المللی پرویزخان در قصرشیرین و تمرچین در پیرانشهر اشاره کردند، به آگاهی می‌رساند تمایل جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مرزهای رسمی به آگاهی دولت جمهوری عراق رسید و در صورت تفاهم و ابلاغ دستورالعمل اجرائی آن به دوایر مرزی، فعالیت مرزها از سر گرفته خواهد شد.
** ایران ۹۶/۹/۲۸
*  نامه ترکیه به امریکا درباره ایران
وزیر دادگستری ترکیه در نامه‌ای به همتای امریکایی‌اش نوشت به دادگاه اتهام دور زدن تحریم‌های ایران که در امریکا و علیه معاون سابق‌ هالک بانک ترکیه انجام می‌شود پایان دهد. عبدالحمید گل به روزنامه‌نگاران گفت:‌ معاون سابق رئیس‌ هالک‌بانک ترکیه اوایل امسال در امریکا و به اتهام نقض تحریم‌های ایران دستگیر شد، اما وی این اتهام را رد کرده است.
*  باید از تجارب جهانی برای مقابله با اعتیاد استفاده کنیم
رئیس جمهوری، نجات یک معتاد در جامعه را از لحاظ دینی و انسانی، احیای انسان و نجات بشریت دانست و تأکید کرد: تلاش و حرکت در این مسیر، در حقیقت اقدامی دینی، اخلاقی، ملی و انقلابی و در راستای کمک به مردم بویژه نسل جوان کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باید از تجارب موفق دیگر کشورها در مواجهه با پدیده اعتیاد و گسترش مواد مخدر استفاده کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۸
*  دعوت اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از ملت‌های مسلمان برای قیام علیه تصمیم ضد فلسطینی ترامپ
نمایندگان مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در نشست اضطراری کمیته فلسطین «در تهران، تصمیم ظالمانه آمریکا در انتقال پایتخت به بیت‌المقدس» را محکوم کردند و از ملت‌های مسلمان خواستند برای مقابله با این تصمیم به پا خیزند.
محمود ارول قلیچ دبیر کل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی:‌تصمیم آمریکا در انتقال پایتخت به قدس یک توهین بزرگ است و پیامدهای ناگواری دارد.
*  چارچوب توافقنامه ساخت ۵ بیمارستان توسط چین در ایران امضا شد
چارچوب توافقنامه قرارداد ساخت پنج بیمارستان توسط چین در ایران دیروز با حضور‎ «سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پکن امضا شد. اعتبار ساخت این پنج بیمارستان از طریق فاینانس دو میلیارد دلاری و توسط بانکهای سی دی بی‌و اگزیم بانک چین تامین خواهد شد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۸
*  بازگشت تورم دو رقمی به ایران
صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد ۲/۴ درصدی برای اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶ هشدار داد با اجرای طرح افزایش قیمت سوخت نرخ تورم که هم‌اکنون زیر ۱۰ درصد است دوباره دورقمی خواهد شد.
*  کورتس جوان‌ترین رهبر جهان
 سباستین کورتس ۳۱ ساله از حزب مردم رسما صدراعظم اتریش شد. در پی سوگند کورتس، با حضور الکساندر فان در بالن رئیس‌جمهور اتریش اقدامات رسمی برای تشکیل دولت در این کشور آغاز می‌شود. هاینتس کریستین اشتراخه، از حزب آزادی معاون وی شد. این حزب دارای گرایش‌های تندروی راست است.
** جوان ۹۶/۹/۲۸
*  دستگاه قضایی مورد هجمه دشمن بیرونی و جاهل درونی است
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به انواع هجمه‌ها به دستگاه قضایی، گفت: مسئولان دستگاه قضایی، قضات و کارکنان قوه قضائیه هرگز نباید از این هجمه‌ها ناامید شوند و در کارشان کاستی یا نقصی پدید آید، زیرا دشمن با حملات، هجمه‌ها و ارزیابی‌های غیرمنصفانه خود دقیقاً به دنبال ایجاد تردید و در نتیجه پدید آوردن کاستی در کار و خدمت رسانی دستگاه قضایی است که بر این اساس بهترین پاسخ دندان شکن به دشمن، خدمت رسانی بیشتر و حل مشکلات مردم است. آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دشمن بیرونی و جاهل درونی از خلأ اطلاع‌رسانی قوه قضائیه سوء استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می‌شود، بپردازند.
*  قطعا موشک ادعایی آمریکا باید برای بررسی به ایران تحویل داده شود
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اظهارات سفیر آمریکا در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.
وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده شود تا بتوانیم ضمن بررسی، نظر نهایی را اعلام کنیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۸
*  عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر خلاف شرع است
مصوبه مجلس برای حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهر و روستا توسط شورای نگهبان رد شد.
عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود از مخالفت شورای نگهبان با اصلاحیه قانون شوراها خبر داد.
وی پاسخ شورای نگهبان به رئیس مجلس را منتشر کرده است. در بخشی از این جوابیه اعلام شده است حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهر و روستا و همین طور تبصره طرح که افراد اقلیت‌های دینی با اعتقاد و التزام به اصول دین خود می‌توانند در شورای شهر و روستا حضور داشته باشند خلاف موازین شرع دانسته می‌شود.
*  جنگ سوریه تمام نشده است
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی با تاکید بر این که حامیان تروریسم حق صحبت درباره صلح را ندارند، گفت: جنگ سوریه تمام نشده و در مراحل بسیار مهمی از تخریب مراکز اصلی داعش است.
ما گام‌های بزرگی در نابودی مراکز اصلی داعش برداشتیم و این پیروزی بزرگی است.
جنگ با داعش تا نابودی آخرین تروریست در سوریه ادامه دارد و آن زمان است که می‌توان از پیروزی واقعی صحبت کرد.
** رسالت ۹۶/۹/۲۸
*  قرآن می گوید کفار اهل برجام نیستند با آنها بجنگید
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: جریان قدس یک کار کوچکی نیست که قدس را فعلاً محور صهیونیستی قرار بدهند و دفتر خود را از جای دیگر به قدس منتقل کنند، این لاتزال تطلع علی خائنه منهم، الآن در جریان قدس وظیفه ما را از قرآن بپرسی چه می‌گوید، می‌گوید قیام کنید و زیر بار نروید.
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: مسائل انسانی برای اینها اصلاً مطرح نیست، این را در چند جای قرآن تصریح می‌کند و می‌فرماید با کفار بجنگید چون اینها به عهد و پیمان خود وفادار نیستند، اهل امضاء و برجام و اینها نیستند، البته کفاری که با شما کاری ندارند با آنها رابطه خوب داشته باشید.
*  ارتش میانمار ۴۰ روستای مسلمان نشین را به آتش کشید
سازمان دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که ۴۰ روستای مسلمان نشین در ایالت راخین در ماه‌های اکتبر و نوامبر و بعد از هشدار سازمان ملل درباره نسل‌کشی دولت میانمار در آتش سوخته و نابود شده‌اند.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۸
*  تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون برنامه و بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در این کمیسیون خبر داد.
محمد خدابخشی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: این نشست با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ برگزار شد.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: پس از بررسی کلیات و استماع گزارش نوبخت از لایحه بودجه سال ۹۷، کلیات به رای گذاشته شد.
این نماینده مجلس بیان داشت: با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷، کمیسیون وارد بررسی جزییات آن می‌شود.
*  رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف
وزارت خارجه فدراسیون روسیه دیروز (دوشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل خاورمیانه و برجام خبر داد. بر‌اساس این گزارش، لاوروف و ظریف مجدداً بر پایبندی نسبت به اجرای تعهدات خود در برجام تأکید کردند.
** آرمان ۹۶/۹/۲۸
*  ورود ایران به اینترنت اشیاء
راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و تعیین اولویت‌ها و الزامات آن در جلسه شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد سند توسعه سیستم‌های هوشمند و اینترنت اشیاء تدوین می‌شود.
در این جلسه مقرر شد که در جهت توسعه سیستم‌های هوشمند و اینترنت اشیاء با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، سند مناسب تهیه و تنظیم شود.
*  واکنش معاون سپاه به اظهارات نیکی هیلی
معاون سیاسی سپاه پاسداران به اظهارات نیکی هیلی درباره‌ ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان واکنش نشان داد.
سردار رسول سنایی گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با این ادعا سناریوی جدید را برای منطقه در نظر گرفته‌اند که احتمالا نوعی فرار رو به جلو و منحرف کردن اذهان عمومی از تصمیم احمقانه ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. وی افزود: همچنین این ادعای مقامات آمریکایی به نوعی کمک به عربستان برای خروج از باتلاق یمن و توجیه شکست‌های آنان در منطقه است.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۸
*  فرانسه با موضع‌گیری‌های بی‌منطق تضعیف می‌شود
دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه همایش «راویان دفاع مقدس» در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران درباره سفر مکرون به ایران گفت: «توصیه ما به فرانسه این است که کاری نکنند منافعش در منطقه دچار مشکل شود، فرانسه با موضع‌گیری‌های بی‌حساب و بی‌منطق در منطقه تضعیف خواهد شد و خوب است حرف‌های سیاستمداران آمریکا مانند ترامپ را تکرار نکند.»
وی افزود: فرانسه باید رفتارش بر اساس احترام متقابل باشد و اظهاراتی که در خصوص مسائل موشکی و حضور ما در منطقه بیان می‌کند، مداخله در امور ایران است.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۸
*  منافع ایران در گرو منطقه‌ای قدرتمند، پیشرفته و با ثبات است
وزیر امور خارجه، منافع ایران را در گرو منطقه‌ای قدرتمند، پیشرفته و با ثبات اعلام کرد.
محمدجواد ظریف در نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: ایران به عنوان تمدنی کهن تاریخ‌ساز است، بازخوانی تحولات مرتبط با تحولات بین‌المللی به ویژه ۲۰۰ ساله اخیر که بازتاب آن در زندگی امروز هم وجود دارد امری مهم است.
ظریف افزود: زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است و ما با فهم تاریخ روابط خارجی به دنبال بهره‌گیری از آن به منظور ارتباط آنها در گذشته و حال هستیم.
*  رئیس «سیا» با شاه سعودی دیدار کرد
«ایک پمپئو»رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در کاخ «الیمامه» ریاض دیدار و گفت و گو کرد. سلمان و پمپئو در خصوص تحولات جدید منطقه‌ای گفت وگو کردند. شاه سعودی و رئیس سیا همچنین در خصوص همکاری‌های دو جانبه عربستان و آمریکا رایزنی کردند.
** خراسان ۹۶/۹/۲۸
*  توافق ۳ میلیارد یورویی روس ها برای تولید واگن و لکوموتیو در ایران
دو سند همکاری به ارزش سه میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در تولید واگن و لکوموتیو روز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی بین ایران و روسیه به امضا رسید.
در این قرارداد که بین راه آهن جمهوری اسلامی و مرکز توسعه تجارت روسیه و شرکت بیمه اعتباری روسیه به امضا رسید، طرف روس مبلغ سه میلیارد یورو برای تولید مشترک واگن، لکوموتیو و تجهیزات مورد نیاز شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص می‌دهند.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۸
*  وتوی بی‌شرمانه امریکا
روز گذشته پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر در مورد وضعیت قدس شریف و غیرقانونی بودن تلاش برای تغییر وضعیت آن، با وجود رای مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت با وتوی ایالات متحده امریکا تصویب نشد.
در واکنش به این اقدام غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: وتوی قطعنامه فلسطین در شورای امنیت نمونه بارز حمایت امریکا از اشغالگری و تجاوز است.
** شهروند ۹۶/۹/۲۸
*  پیشنهاد کاهش تعطیلات نوروز و تعطیلی شنبه جای یکشنبه
سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح برخی از نمایندگان برای حذف برخی از روزهای تعطیل از تقویم گفت: طرح مذکور درباره حذف برخی از روز‌های تعطیل رسمی از تقویم است.
خدادادی با بیان این‌که براساس این طرح پیشنهاد شده تا تعطیلات نوروز از ١٣ به ۵ روز کاهش یابد، ادامه داد: همچنین در طرح مذکور پیشنهاد شده تا به جای تعطیلی پنجشنبه، روز‌های شنبه تعطیل باشد.
*  اموالی که در کانادا حکم به مصادره‌شان داده شده دیپلماتیک نبودند
محمد کشاورززاده مدیر کل آمریکای وزارت خارجه در مورد وضع اموال بلوکه‌شده ایران در کانادا و آخرین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ایران در این ارتباط، گفت: همان‌طور که می‌دانید‌ سال ٢٠١٢ دولت کانادا مصونیت ما را لغو کرد.
ما نیز عمل متقابل انجام دادیم و این مصونیت را لغو کردیم ولی اموال دیپلماتیک ما دارای مصونیت هستند و اموالی که حکم به مصادره آنها داده شده است، اموال دیپلماتیک نبودند. حکم دادگاه صادر شده ولی اموال مصادره نشده و وکلای ما در حال کار‌کردن روی این موضوع هستند.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۸
*  کشورهای منطقه نباید اجازه تبدیل افغانستان به پایگاه داعش را بدهند
داوود گلکانی، رییس گروه دوستی پارلمانی افغانستان و هیات همراه، با آقای امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل روز دوشنبه دیدارکردند.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، تأکید کرد: افغانستان راه حل نظامی ندارد و افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند.
امیرعبداللهیان یادآور شد: کشورهای منطقه نباید اجازه تبدیل افغانستان به پایگاه داعش را بدهند.
*  ۴۸ ساعت آینده پاسخ احمدی‌نژاد را می‌دهیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری، دادستان کل کشور گفته است: ظرف یکی دو روز آینده به کلیپ منتشر شده از سوی رئیس دولت دهم خطاب به رئیس قوه قضائیه پاسخ مناسب می‌دهیم.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۸
*  لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول از تقویم مصوب شد
احمد بیگدلی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون اجتماعی اعلام کرد: در این جلسه در مورد موضوع تعطیلی ۸ ربیع‌الاول بحث و بررسی شد و در نهایت با رای نمایندگان مقرر شد که تعطیلی این روز از تقویم رسمی حذف شود.
*  بنزین ۱۵۰۰ تومانی از جمعه
یک منبع آگاه در دولت از گران شدن بنزین در روز جمعه خبر داد.
این منبع موثق با اعلام این خبر به ما گفت:‌طبق نظر دولت بنزین از روز اول زمستان گران می‌شود و از آن روز بنزین لیتری ۱۵۰۰ تومان فروخته خواهد شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسلمانان جهان دردفاع از قدس بایدبه میدان عمل بیایند
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با بیان این که مسجدالاقصی برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است، گفت: برگزاری جلسات بین المللی فایده‌ای ندارد بلکه سران مسلمان جهان باید به میدان عمل بیایند وی با تأکید بر این که در این جریان نباید حرف رژیم صهیونیستی پیشرفت کند، ابراز کرد: این امر، مسأله نخست جهان اسلام است و با شعار کاری حل نمی شود؛ باید صدها نفر مثل حاج قاسم سلیمانی تربیت شوند که در میدان عمل وارد شده و یهود را کنار بزنند.
دعواهای سیاسی منافع ملی را نابود می‌کند
حوزه/ آیت‌الله نمازی دعواهای سیاسی را آفت بزرگی برای نظام و منافع ملی دانست و گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید در راستای منافع ملی و اهداف نظام اسلامی ایران قدم بردارند.عضو جامعه مدرسین در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان وحدت را عامل تکامل و جدایی را عامل فنا و نابودی دانست و به توطئه‌های دشمنان در جهت از بین بردن وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه و دو دستگی بین ملل، اقوام، طوایف و… به منابع سرشار ملت‌های مسلمان دست پیدا کنند.
کسانی که فقه و اجتهاد را متهم به تحجر می‌کنند نادان و بی‌سوادند
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به پویایی فقه شیعه در طول تاریخ عنوان کرد: اجتهاد و فقه ما در هیچ دوره‌ای متوقف نبوده و در هر زمانی قوی تر از گذشته بوده است. عضو جامعه مدرسین گفت: اگر کسی فقیه نباشد نمی تواند تفاوت میان روایات فقهی و اخلاقی را تشخیص دهد و در واقع عبور از اجتهاد دینی عبور از دین بوده و حذف اجتهاد به معنای حذف دین است.وی ابراز کرد: عده‌ای از روی نادانی، بی‌سوادی و دور بودن از حقیقت، فقه و اجتهاد را متهم به تحجر و باقی ماندن بر گذشته می‌کنند.
منظومه فکری اندیشه انقلاب اسلامی مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی ضمن تأکید بر تعاملات روز افزون همه نهادها، مراکز و انجمن‌های علمی تصریح کرد: باید منظومه فکری اندیشه انقلاب اسلامی که جلوه آن در سیر اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد، مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی المصطفی قرار گیرد. عضو جامعه مدرسین همچنین ضمن محکومیت دسیسه‌های شوم استکبار جهانی به سرکردگی امریکا در به رسمیت شناخت پایتختی بیت المقدس، اظهار داشت: وظیفه همه کشورهای اسلامی، قطع روابط سیاسی و تحریم اقتصادی اسرائیل و حمایت از مقاومت و انتفاضه مردم مظلوم فلسطین است.
نگاه جهانیان به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است
حوزه/ آیت‌الله موسوی‌ اصفهانی گفت: امروز به برکت انقلاب، مجاهدت امام(ره) و وجود مقام معظم رهبری، نگاه تمام دنیا به سمت ایران و ولی امر مسلمین است و منتظر تصمیم ایشان در زمینه مسائل مختلف هستند، عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به شرایط موجود خاطر نشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از وضعیت موجود و توجه جهانیان به دین اسلام، بهترین بهره برداری را برای ترویج و خدمت به دین اسلام کنیم.
خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد
باشگاه خبرنگاران/ کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای خبر بازداشت خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به دست نیروهای آمریکایی را تایید کرد.هیثم ابوسعید در بیانیه خود اعلام کرد ابوبکر البغدادی طی عملیات ویژه هلی برن کماندوهای آمریکایی در تاریخ ۱۸/۴/۲۰۱۷ دستگیر شده است.
آمریکا و صهیونیست‌ها طرح‌های خطرناکی برای قدس دارند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس پارلمان عراق گفت: باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس برای پایتختی فلسطینیان شود و فقط محکومیت در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس کافی نیست.
سلیم الجبوری تصریح کرد: ما باید آثار منفی این تصمیم غلط را بدانیم که چه تأثیری بر صلح و آرامش منطقه دارد. این تصمیم آمریکا تحت فشار صهیونیست‌ها گرفته شده است و طرح بسیار بزرگی است.
ایران اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه درباره بیت‌المقدس را محکوم کرد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه اقدام دولت آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر در خصوص بیت‌المقدس را اقدامی خلاف صلح و امنیت بین‌المللی دانست و آن را محکوم کرد.قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مجامع بین المللی و همه کشورهای جهان می‌خواهد برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مانع اجرا شدن این اقدام آمریکا که تنها منافع رژیم صهیونیستی را محقق ساخته و آتش فتنه‌ای جدید در منطقه را شعله ورتر خواهد کرد، شوند.
اذعان مجدد ترامپ به نقش آمریکا در تاسیس داعش
صداوسیما/ دونالد ترامپ گفت: آنها (سران سابق آمریکا) به تروریست‌هایی از قبیل دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه وهابی – صهیونیستی داعش) اجازه دادند تا کنترل بخشهای وسیعی از خاورمیانه را در دست بگیرند.رئیس جمهور آمریکا در ادامه با انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران گفت: آنها توافقی فاجعه بار و ناقص و بسیار بد با ایران منعقدکردند.
موشک‌های ایران را باید بررسی کرد
صداوسیما/ وزیر خارجه فرانسه ادعا کرد: در سفر به ایران درباره موشک بالستیک، حضور منطقه‌ای ایران و نگرانی‌های ایجاد شده با ایرانی ها گفتگو می کنم. لودریان پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در واشنگتن درادامه لفاظی خود گفت: موضوع موشک‌های بالستیک هیچوقت بخشی از توافق وین نبوده است. ما این را قبلا گفته‌ایم. اما این بدان معنا هم نیست که یک موضوع فرعی است. بلکه برعکس باید موضوع موشک‌های بالستیک ایران را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.
 ابراز تاسف لبنان و ترکیه از وتوی قطعنامه قدس
مهر/ لبنان و ترکیه نسبت به وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قدس از سوی آمریکا ابراز تاسف کردند. در همین راستا، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای نسبت به این اقدام واشنگتن ابراز تاسف کرده و در عین حال از رای مثبت ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه مذکور تمجید کرد.
ارتش اوراسیا تشکیل می‌شود
مهر/ ترکیه، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و مغولستان نیروی نظامی مشترک تأسیس می‌کنند. این ارتش با عنوان «ارتش مشترک دنیای ترک؛ نیروی نظامی اوراسیا»، تأسیس خواهد شد. دنیای ترک در سال ۲۰۱۳ طرح تأسیس نیروی مشترک نظامی را تهیه کرد. بر اساس آن نیروی نظامی اوراسیا مانند نیروی صلح سازمان ملل متحد، امنیت منطقه را حفظ خواهد کرد.
کنفرانس دوستان یمن خواستار توقف حملات عربستان به یمن شد
مهر/ شرکت کنندگان در کنفرانس دوستان یمن که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شده بود از عربستان و متحدانش خواستند حملات خود را به یمن متوقف کنند. برخی از شرکت کنندگان در این نشست به این نکته اشاره کردند که سکوت در مقابل این فاجعه به روابط تجاری و شراکت‌هایی مربوط است که عربستان را به فرانسه و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی وصل کرده است و این موضوع را نتیجه نفاق فرانسه و لندن توصیف کردند.
کشور از ناکارآمدی مدیریت اقتصادی رنج می‌برد
ایسنا/ معاون اول رئیس جمهور در دیدار اعضای فراکسیون اشتغال مجلس با بیان اینکه کشور از برخی مسائل رنج می‌برد، یکی از این مسائل را ناکارآمدی مدیریت اقتصادی دانست. جهانگیری افزود: باید کاری کنیم که مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور مدیرانی حرفه‌ای باشند و تا زمانی که مدیران بنگاه‌ها از طریق رابطه و توصیه انتخاب شوند، نمی‌توان توقع بازدهی مناسب از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *