خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۷

  • آیت‌الله مظاهری: وضعیت حجاب در جامعه نگران کننده است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: رسانه‌های فاسد برای تخریب عقاید نسل جوان برنامه ویژه دارند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: برای کاهش تلفات جاده ای از تکنولوژی روز دنیا غافل نباشیم
  • تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: جداسازی اقلیم کردستان از عراق با هوشیاری کشورهای منطقه خنثی شد
  • رئیس جمهور فرانسه: ایران و روسیه در جنگ سوریه پیروز شدند

** جام جم ۹۶/۹/۲۷
*  مسببان گرانی خودرو معرفی می‌شوند
قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که سازمان بازرسی دو برنامه بررسی واردات خودرو و خودروسازهای داخلی را در دست اقدام دارد، گفت: تلاش داریم طی این دو برنامه بررسی کنیم که چه دست‌های پشت‌پرده‌ای وجود دارد که مردم را نسبت به نظام بدبین و ناراضی می‌کنند. سازمان بازرسی می‌خواهد سازمان‌ها و افرادی که در قسمتی از نظام اقتصادی اخلال می‌کنند را شناسایی و اعلام کند.
*  یارانه ۳۴ میلیون نفر قطع می‌شود
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از برنامه دولت برای حذف یارانه ۳۴میلیون نفر در سال آینده خبر داد.
** همشهری ۹۶/۹/۲۷
*  توضیح دادستان درباره عدم انتشار اسامی متهمان
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با انتقاد از صدا و سیما توضیحاتی درباره محدودیت‌های عدم اعلام اسامی مجرمان اقتصادی داد. دولت‌آبادی به ضرورت انتشار برخی احکام قضایی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان مصوبه مجلس در خصوص پخش گزارش جریان رسیدگی دادگاه‌های علنی را خلاف شرع دانست و لذا برنامه‌ریزی برای پخش گزارش دادگاه‌های علنی و همچنین چگونگی انتشار احکام موضوع ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی ایجاب می‌نماید همکاری صدا و سیما و قوه قضائیه بیشتر شود.
*  نشست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی برای فلسطینیان
کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی موضوع طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی برگزار می‌کند. این نشست امروز با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
بعد از ظهر امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است در نشست سه جانبه (تروئیکا) روسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی حضور پیدا کند. این نشست سه جانبه باحضور ایران، عراق و مالی برگزار می‌شود.
** کیهان ۹۶/۹/۲۷
*  درخواست سفیر سعودی از سناتورهای آمریکایی برای تشدید اقدامات ضدایرانی
سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در ادامه سریال تحرکات ضدایرانی مقامات سعودی علیه ایران پس از شلیک ماه گذشته موشک بالستیک از یمن به سمت فرودگاه «ملک خالد» ریاض، با ارسال نامه‌‏ای از نمایندگان آمریکایی خواست تا اقداماتی علیه ایران انجام دهند. خالد بن سلمان در نامه‌اش‏‎ ایران را به قاچاق موشک برای «حوثی‎های» یمن متهم کرده و به اعضای کنگره می‎گوید که ریاض آن را اقدام «خصمانه» ایران علیه عربستان تلقی می‏کند و لذا شورای امنیت باید اقداماتی علیه ایران انجام دهد.
*  نمایش موشک بالستیک ذوالفقار در دانشگاه امیرکبیر
ظهر دیروز موشک بالستیک ذوالفقار با حضور دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه به نمایش درآمد. این موشک بردی بین ۷۰۰ الی ۷۵۰ کیلومتر دارد و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به میان‌برد و رادار‌گریز بودن و سوخت جامد آن‌اشاره کرد.
*  بنزین ۱۵۰۰ تومانی در دولت تصویب شد
یک مقام ارشد دولت اعلام کرد قیمت بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی و گازوئیل ۴۰۰ تومانی در هیئت دولت تصویب شده و تا پایان سال اجرایی می‌شود.
** شرق ۹۶/۹/۲۷
*  وزارت اطلاعات حامی ارتقای امنیت اقتصادی است
وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری خراسان شمالی گفت: برخوردهای قهرآمیز و خشن در مواجهه با تخلفات اقتصادی موجب فرار سرمایه و عدم ترغیب فعالان اقتصادی در بازار می‌شود. برای حل مشکل تولید و اشتغال باید در جهت امنیت سرمایه‌داری گام برداریم و از راهکارهایی که به سرمایه‌گذاری لطمه می‌زند، پرهیز کنیم.  حجت‌الاسلام محمود علوی افزود: رویکرد وزارت اطلاعات حمایت از سرمایه‌گذاران و ارتقای سطح امنیت اقتصادی است. صاحبان سرمایه در صورت وجود امنیت پا به عرصه می‌گذارند.
*  پیش‌نویس قطع‌نامه محکومیت پایتختی بیت‌المقدس
شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را بررسی می‌کند که مصر برای محکوم‌کردن به‌رسمیت‌شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل تهیه کرده است.
در این پیش‌نویس که مصر روز شنبه آن را تقدیم ۱۵ عضو شورای امنیت کرد، هرگونه تلاش یک‌جانبه برای تغییر وضعیت بیت‌المقدس فاقد وجاهت قانونی شناخته شده است. این پیش‌نویس در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهیه شده و آن‌طور که گفته شده، ممکن است رأی‌گیری درباره تصویب آن، در جلسه فردا شورای امنیت برگزار شود.
** ایران ۹۶/۹/۲۷
*  دست رد پسر عبدالله صالح به سینه امارات و عربستان
پایگاه مأرب پرس یمن به نقل از برخی منابع فاش کرد، پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن که چندی پیش کشته شد، با نپذیرفتن تمامی پیشنهادات برای برعهده گرفتن رهبری امور سیاسی و نظامی یمن در مرحله آتی، عربستان، امارات و کشورهای ائتلاف عربی ضد یمن را غافلگیر کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۷
*  مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند
رئیس‌ جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران با بیان اینکه مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند، تمامی دستگاه‌‌های اجرایی را به اهتمام ویژه در این باره توصیه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رفع تبعیضات ناروا و رعایت کامل حقوق اقوام، مذاهب و زنان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌‌های دولتی باید پیشگام در رعایت این حقوق باشند.
*  از فلسطین دست نمی‌کشیم
شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله در حمایت و کمک به مقاومت فلسطین هرگز کوتاهی نمی‌کند.
قاووق خاطرنشان کرد که کودکان سنگ‌ به‌ دست در فلسطین اشغالی تاثیرگذارتر و موثرتر از هرگونه کنفرانس و نشست عربی و اسلامی هستند، زیرا اسرائیل امروز از این کودکان بیشتر از روسا، پادشاهان و سران عرب می‌ترسد.
*  تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در‌آمریکا و چند کشور جهان
– هزاران نفر در شهر واشنگتن با محکوم کردن تصمیم صهیونیستی ترامپ، بر حمایت خود از فلسطینی‌ها و قدس شریف تاکید کردند.
– در اندونزی و الجزایر صدها هزار تظاهر کننده ضمن ابراز انزجار از ترامپ و رژیم صهیونیستی، از قدس حمایت کردند.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۷
*  ۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره بازار ارز را امضا کردند
بهروز نعمتی با اشاره به تهیه طرح سوال از رئیس‌جمهور اعلام کرد: به همراه تعدادی از نمایندگان سوالی از رئیس‌جمهور تهیه کردیم که برای تنظیم بازار ارز به طور روزانه، هفتگی و ماهانه چه مبلغ ارز به بازار تزریق می‌شود، قیمت ارز چقدر است و کانال توزیع آن چه کسانی هستند؟
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه خود از تهیه‌کنندگان این طرح سوال است، یادآور شد: تاکنون ۹۰ نفر از نمایندگان، طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند و بنا داریم آن را به جریان بیندازیم.
*  ایران و بیت‌المقدس موضوع گفت‌وگوی مایک پنس در منطقه
معاون رئیس‌جمهور آمریکا این هفته به مصر و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد. هدف از این سفر، تلاش برای رفع نگرانی‌های جهان عرب از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. مقامات آمریکایی گفته‌اند مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه و برنامه موشکی این کشور نیز از موضوعاتی است که مایک پنس درباره آن با رهبران صهیونیست و مصر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.
** جوان ۹۶/۹/۲۷
*  ویترین هسته‌ای عربستان هم رونمایی شد
به دستور محمد بن سلمان روز یک‌‌‌شنبه پروژه استخراج اورانیوم و توریوم در منطقه حائل عربستان با مشارکت یک تیم چینی کلید خورد. زهیر نواب، رئیس سازمان زمین‌شناسی عربستان روز یک‌‌‌شنبه در «‌أصفر ثویلیل‌» از توابع استان الحائط در منطقه حائل فعالیت‌های اکتشافی و حفاری منابع اورانیوم و توریوم را افتتاح کرد.
انتظار می‌رود که این پروژه دو سال کامل به طول بینجامد. در این پروژه سازمان زمین‌شناسی عربستان و شهرک انرژی هسته‌ای و تیمی از چین همکاری می‌کنند.
*  آمریکا با موضوع بیت‌المقدس شکست داعش را به حاشیه برد
سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در نشست با فعالان رسانه‌ای گلستان گفت: دولت آمریکا اجازه نداد شکست داعش بیش از یک هفته در صدر اخبار جهان باشد و با تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل این شکست را به حاشیه برد و قطعا طی روزهای آینده برای به حاشیه راندن این موضوع هم مبحث دیگری را مطرح می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۷
*  ایران از آمریکا به سازمان ملل شکایت می‌کند
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران ادعای نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن را به سازمان ملل ارجاع خواهد داد. وزیر خارجه در پیامی (ایمیل) به خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: طرف ایرانی علیه ادعای مطرح شده از سوی آمریکا در مورد تحویل تسلیحات به یمن به سازمان ملل شکایت می‌کند.
*  درباره سه موضوع به ایران می‌روم
ژان ایولودریان، وزیر امور خارجه فرانسه درباره سفرش به ایران گفت: به ایران سفر خواهم کرد تا سه نکته را با مقامات ایرانی مطرح کنم؛ نکته اول اینکه توافق هسته‌ای وین که به تصویب جامعه بین‌المللی نیز رسید باید حفظ شود. نکته دوم این است که آزمایش‌ موشک‌های بالستیک و افزایش توانایی ایران در این زمینه ما را نگران کرده است. نکته سوم که از همه مهم‌تر است، حضور ایران در سوریه است.
** رسالت ۹۶/۹/۲۷
*  وضعیت حجاب در جامعه نگران کننده است
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: وضعیت حجاب در جامعه نگران کننده است.
آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن خود گفت: حجاب علامت شخصیت زن است.وی با بیان اینکه وضعیت حجاب زنان و مردان در جامعه امروز هیچ سنخیتی با اسلام ندارد، ابراز کرد: چادر علامت عفت و شخصیت زنان است که در بیش از بیست آیه از قرآن به آن اشاره شده است؛ در جامعه امروز وضعیت حجاب و غیرت بسیار تأسف بار است و روز به روز در حال بدتر شدن است، همه باید برای این وضعیت ناراحت باشیم.
*  توافق و تعهد با سران کفر، بی‌معنی است
استاد حوزه علمیه گفت: توافق و تعهد با سران کفر، بی‌معنی است.
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به دسته‌بندی‌های مختلف مردم در قرآن کریم اظهار کرد: در سوره مبارکه توبه خداوند از ائمه کفر نام می‌برد و می‌فرماید که با آنان نمی‌شود زندگی کرد زیرا آنان به عهد و تعهدات خودشان پایبند نیستند، «انهم لا أیمان لهم»، نه به تعهد و نه توافق و نه کنوانسیون و امضا و نه هیچ چیز دیگر پایبند هستند، میثاق و برجام و مانند آن سرشان نمی‌شود.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۷
*  ادعای وزیر اماراتی علیه برنامه موشکی ایران
«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات از موضع ضد ایرانی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد استقبال کرد.
قرقاش در پیامی‌در صفحه کاربری‌اش در توییتر نوشت:
«برنامه موشکی ایران خصمانه و در حال صادر شدن است. این نمایش که این برنامه جنبه دفاعی دارد، پایان یافته است.» این وزیر اماراتی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود افزود: «ایران منبع سریالی موشک‌ها در منطقه است.»
** آرمان ۹۶/۹/۲۷
*  حال آیت‌ا… حائری‌شیرازی وخیم شد
شنیده شد که یکی از نزدیکان آیت‌ا… حائری‌شیرازی گفت: از چند روز پیش به دلیل عفونت داخلی ایشان در یکی از بیمارستان‌های شهر قم بستری شده‌اند.
وی افزود: متاسفانه از دیروز حال عمومی ایشان رو به وخامت نهاده و از همه مومنین و دوستداران ایشان تقاضا می‌کنیم برای سلامتی آیت‌ا… حائری‌شیرازی دعا کنند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۷
*  رئیس جمهوری فرانسه نوچه آمریکاست
دکتر علی اکبر ولایتی در مورد موضع‌گیری ایران در برابر فرانسه گفت: فرانسه متاسفانه از ابتدای انقلاب تا کنون کمتر صداقت نشان داده و استفاده از عده‌ای افراد مزدور و منافق که فسیل‌هایی از چند دهه قبل هستند و به کشورشان خیانت کرده‌اند، از جمله کارهای فرانسه است که این کار یک اسلحه کهنه بی مصرف است.
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: فرانسه اگر می‌خواهد به دنبال حیثیت بین‌المللی خود باشد نباید تابع محض آمریکایی‌ها باشد و باید یاد بگیرد که نوچه ترامپ در اروپا نباشد، زیرا در حال حاضر رئیس جمهور فرانسه نوچه ترامپ در اروپاست.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۷
*  داعش مسئولیت حمله به کلیسای کویته پاکستان را برعهده گرفت
دو عامل انتحاری به کلیسایی در کویته واقع در جنوب غرب پاکستان حمله کرده و باعث کشته شدن ۱۰ تن و زخمی شدن ۴۴ تن دیگر شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
*  مادامی که مسلمانان با یکدیگر می‌جنگند اسرائیل سود می‌برد
رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر وجود دشمنی علیه جهان اسلام، گفت، جهان اسلام هدف توطئه‌ها برای تغییر شکل کشورهای اسلامی به نفع دیگران قرار گرفته است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از مردم خواست که خود را در برابر حملاتی که هدفش فقط تخریب جامعه مسلمانان از درون است، آماده کنند.
او گفت: مادامی که مسلمانان با یکدیگر می‌جنگند تنها کسانی که سود می‌برند گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی مثل اسرائیل است.
** قدس ۹۶/۹/۲۷
*  اگر دولت هزینه کند می‌توانیم ناو هواپیمابر بسازیم
رئیس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا گفت:‌ اگر دولت هزینه آن را تامین کند ما قادریم ناوهایی با طول ۲۰۰ متر و دو برابر جماران و یا ناو هواپیمابر بسازیم.
سردار عباس سدهی اضافه کرد: ما یکی دیگر از توان خودکفایی نظامی را در مقابله موشکی با داعش دیدیم که همه موشک‌ها دقیقا به هدف اصابت کرد و اگر دقیق نمی‌خورد و مثلا به منزل مسکونی اصابت می‌کرد و زن و بچه‌ای کشته می‌شدند در دنیا علیه ما غوغا به پا می‌شد.
*  نامه ۳۰ نماینده به لاریجانی درباره عملکرد مالی هیئت رئیسه پارلمان
۳۰ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس خواستار شفافیت بودجه در خانه ملت شدند و تاکید کردند که شفافیت بودجه مجلس گامی ضروری است و بایستی وکلای امت از جزئیات آن آگاه شوند. این دومین بار در ماه‌های اخیر است که نمایندگان در عملکرد مالی هیئت رئیسه مجلس تشکیک کرده و مدیران مجلس را مورد سوال و بازخواست قرار می‌دهند.
** خراسان ۹۶/۹/۲۷
*  شکست داعش و سختی‌های مقابله با آن باید نمایش داده شود
سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی توجه به سه موضوع «انقلاب اسلامی»، «نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع مقدس» و «نقش مدافعان حرم و ایران در برقراری امنیت غرب آسیا» در موزه را بسیار مهم خواند و گفت: شکست داعش و مقابله با اقدامات تروریستی دشمنان که سختی‌های بسیاری برای مردم و رزمندگان ما به همراه داشت، باید به خوبی در این موزه معرفی و به نمایش گذاشته شود.
*  ۵ کشور خزر درباره «اصول تقسیم دریا» توافق کرده اند
یک دیپلمات روس مدعی شد که کشورهای حاشیه خزر در نشست دو هفته گذشته خود، در زمینه اصول تقسیم این دریا توافق کرده‌اند.
ایگور براتچیکُف، سفیر سیار در وزارت خارجه روسیه این مطلب را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش این توافق «شامل تقسیم دریا، مشخص ساختن نواحی ماهیگیری، و آب‌های مشترک بین کشورها» می‌شود.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۷
*  لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس بررسی می‌شود
رییس سازمان بهزیستی از آغاز بررسی مفاد لایحه حمایت از حقوق معلولان از روز سه‌شنبه در مجلس خبر داد و گفت: این لایحه خارج از اولویت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
انوشیروان محسنی‌بندپی در نشست خبری مسوولیت اجتماعی افزود: این لایحه حاصل دو سال کار کارشناسی متخصصین و کارشناسان سازمان بهزیستی بود.
*  آزادی ٩ ملوان ایرانی از زندان‌های امارات
مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی، تعداد ١۴ نفر از ایرانیانی که در زندان‌های دوبی و رأس‌الخیمه در کشور امارات متحده محبوس بودند به زودی آزاد و به کشور باز خواهند گشت.
علی‌اصغر محمدی افزود: از این تعداد ٩ نفر ملوان ایرانی به اتهام ورود غیرمجاز به آب‌های امارات در رأس‌الخیمه دستگیر و محاکمه شده بودند و پنج نفر دیگر نیز به مناسبت روز ملی این کشور مشمول عفو قرار گرفتند.
** شهروند ۹۶/۹/۲۷
*  ورود ۸ هواپیمای جدید تا پایان سال آینده میلادی
بویینگ، ATR و ایرباس فاینانس هواپیماهای ایرانی را پذیرفتند. علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های سازنده هواپیما اعلام کردند تعدادی از هواپیماها را فاینانس کنند، گفت: تا پایان سال آینده میلادی ۸ تا ۹ فروند هواپیما وارد می‌شود.
*  تنش پارلمانی
نخستین جلسه هفتگی مجلس دیروز در حال پایان بود که نطق میان دستور دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس موجب شد تا دو طیف سیاسی پارلمان با یکدیگر مشاجره کنند و برای دقایقی بهارستان شاهد صحنه بحث، جدل و تنش شود؛ محمود صادقی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران با این جمله که «مجلس عصاره فضایل شورای‌ نگهبان است» در کنار طعنه مصطفی کواکبیان، دیگر عضو این فراکسیون به اصولگرایان معتدل موجب التهاب فضای مجلس شد و به دنبال آن نمایندگانی متوسل به تذکرهای زنجیره‌ای در مقابل این نطق‌ها شدند. مشاجره‌ها به سطحی رسید که برخی از نمایندگان جهت جلوگیری از متشنج‌شدن فضا پادرمیانی هم کردند. در پاره‌ای مواقع حسابرسی سیاسی از یکدیگر هم صورت گرفت.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۷
*  تلاش اسرائیل برای ایجاد دولتی کوچک در جنوب دمشق
«اسپوتنیک» نوشت: «محمد عیسی» کارشناس نظامی سوری اعلام کرد که تروریست‌هایی که در ردیف جنوبی دمشق مستقر شده‌اند، خط فاصلی بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.
وی تاکید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر قدس در چند سال گذشته به عمد از این تروریست‌ها حمایت کرده‌اند تا یک دولت کوچک در حد فاصل سوریه با سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۷
*  استقبال از توسعه روابط تهران با نخجوان
رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار رئیس مجلس خودمختار نخجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از افزایش مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان، به ویژه مناسبات با جمهوری خودمختار نخجوان ابراز رضایت کرد و گفت:‌آمادگی داریم که همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی، گردشگری و حمل و نقل را بیش از پیش با ایران توسعه دهیم.
*  ضرب الاجل تازه احمدی‌نژاد به قوه قضائیه
محمود احمدی‌نژاد همچنان قوه قضائیه را تهدید می‌کند. او بار دیگر با انتشار ویدئویی کوتاه از خود به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه در جلسه با دانشجویان اشاره کرد و گفته: ایشان عنوان مجرمانه‌ای را به بنده و همکارانم نسبت داده است.
رئیس دولت سابق برای آیت‌آلله آملی لاریجانی ضرب‌الاجل تعیین و اظهار کرده اگر ظرف ۴۸ ساعت اسناد مربوط به فتنه‌گر، منحرف بودنش و همچنین اسناد مربوط به همکاری او و نزدیکانش با بابک زنجانی را منتشر نکند در مورد عملکرد رئیس قوه قضائیه با مردم سخن خواهد گفت.
او همچنین اعلام کرد نسبت به احقاق حق خود اقدام خواهد کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسانه های فاسد برای تخریب عقاید نسل جوان برنامه ویژه دارند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از مسئولین حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برکات وجودی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: امروز به برکت کریمه اهل بیت(ع) ندای فرهنگی قم به جهان می‌رسد وقم کانون علمی بزرگ اسلام است و در دنیای اسلام کانون علمی همانند حوزه علمیه قم وجود ندارد. ایشان دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروزه رسانه های فاسد برای تخریب عقاید نسل جوان فوق العاده کار می‌کنند، گفت: در برابر این هجمه ما نباید دست روی دست بگذاریم یا بگوییم کار کردن فایده ندارد.
قدس مسأله اول جهان اسلام است
رسا/آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به  اینکه تاریخ یهود تاریخ ننگینی است و مسلمانان باید از ابتدا جلوی شکل گیری رژیم جنایتکار صهیونیستی در فلسطین را می‌گرفتند گفت: تا رژیم صهیونیستی در منطقه وجود دارد مردم آرامش، آسایش و عزت را نخواهند دید.وی  خاطرنشان کرد: امروز موضوع قدس مسأله اول جهان اسلام است و مسلمانان با اتحاد خود نباید اجازه دهند قدس که متعلق به اسلام است در دست صهیونیست‌ها بماند و اگر مسلمانان عزت، عظمت و قدرت می‌خواهند هیچ راهی جز جهاد وجود ندارد.
. برای کاهش تلفات جاده ای از تکنولوژی روز دنیا غافل نباشیم
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولین راهداری استان قم. گفت: ازجمله دلایل تلفات جاده‌ای، عدم امنیت ماشین و عدم آموزش لازم به رانندگان است؛ برای کاهش تلفات جاده ای لازم است، سهم هر کدام از مسئولین در آن مشخص شود. معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با بیان اینکه کاهش تلفات جاده ای بسیار خوشحال کننده است، اظهار داشت: این  کاهش نشان دهنده تلاش همه مسئولین است، ولی آنچه مهم است این که از تجربیات کشورهای دیگر وتکنولوژی روز دنیا برای کاهش تلفات غافل نباشیم.
حملات علیه مسلمانان روهینگیایی از پیش برنامه‌ریزی شده است
تسنیم/کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه حملات علیه روهینگیا برنامه‌ریزی شده است، گفت: من از آنگ سان سوچی رهبر میانمار خواستم تلاش‌های بیشتری برای متوقف کردن عملیات‌های ارتش انجام دهد.زید رعد الحسین پیش از این حملات علیه روهینگیا را مثال روشنی برای پاکسازی نژادی توصیف کرده بود.سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید بیش از ۶۷۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا یک ماه پس از آغاز خشونت‌ها در ماه آگوست امسال در میانمار کشته شده‌اند.
ابوبکر البغدادی در بازداشت نیروهای آمریکایی است
فارس/یک منبع سوری به روزنامه «ینی شفق» اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، در عراق توسط آمریکا دستگیر شده سپس به منطقه «الکرامه» سوریه منتقل شده است.این منبع همچنین افزود که علاوه بر البغدادی، هفت نفر دیگر از سرکردگان ارشد داعش نیز بخشی از این گروه بوده و یکی از آنها یک تبعه عراقی و دیگران نیز همگی اتباع کشورهایی به جز عراق و سوریه بوده‌اند.
 افشاگری دادستان کل درباره قاچاق مقامات و فرزندانشان
فارس/دادستان کل کشور درهمایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند، خودشان یا فرزندانشان یا کسانی که به آنها وابسته اند به نحوی در قاچاق سهم دارندآن وقت چطور انتظار داریم مبارزه به نتیجه برسد. حجت الاسلام منتظری  ادامه داد: ما در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وجود تمام مراقبت هایی که می‌شود شاهد ورود کالاهای قاچاق با حجم وسیع از مرزهای رسمی و غیررسمی کشور هستیم.وی افزود: مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوخی بردار نیست و اگر تمام توان خود را در این عرصه به کار ببریم بزرگترین خدمت را به مردم کرده‌ایم.
آلمان، ادعاها درباره تلاش ایران برای خرید فناوری‌های هسته‌ای را رد کرد
فارس/دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت ادعای چندی پیش رسانه آمریکایی علیه ایران را رد کرد.شبکه خبری فاکس‌نیوز ماه گذشته مدعی شده بود به سه گزارش اطلاعاتی آلمان دست یافته که نشان می‌دهند ایران قصد خریداری فناوری‌های غیرقانونی قابل استفاده در برنامه‌ موشکی و برنامه هسته‌ای را داشته است. «گوترش» در بند ۱۹ گزارش خود درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این ادعای رسانه آمریکایی را با استناد به اظهارات مقام‌های دولت آلمان قویاً تکذیب کرده است.
ایران و روسیه در جنگ سوریه پیروز شدند
فارس/ رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای تصریح کرد که رئیس‌جمهور سوریه در قدرت باقی خواهد ماند و بایستی با او و نمایندگانش گفت‌وگو کرد.ماکرون گفت که بشار اسد بعد از شکست داعش از قدرت کنار نخواهد رفت او پابرجا خواهد بود چون تحت محافظت کسانی است که در میدان جنگ پیروز شده‌اند، خواه منظور ایران باشد یا روسیه.»
جیش الاسلام ۴۵ عضو جبهه النصره را اعدام کرد
ایرنا/ رسانه‌های نزدیک به گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کردند، گروه تروریستی جیش الاسلام ۴۵ عضو این گروه را اعدام کرده است.
ایران حملات اخیر جنگنده‌های سعودی علیه غیرنظامیان در یمن را شدیدا محکوم کرد
فارس/ سخنگوی وزارت خارجه ایران حملات چند روز گذشته هواپیماهای سعودی به اهداف غیرنظامی در شهرهای مختلف یمن و همچنین حمله به مراسم عروسی در استان مارب را شدیدا محکوم کرد.
قاسمی با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی عربستان سعودی از سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود برای توقف فوری حملات را به کار گیرند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان  همچنین درپیامی حمله تروریستی به کلیسایی در شهر «کویته» پاکستان را محکوم و آن را اقدامی بیرحمانه و کور علیه انسان‌های بی‌گناه دانست.
هشدار انگلیس به عربستان درباره محاصره یمن
مهر/ وزیر توسعه بین‌الملل انگلستان تاکید کرد که عربستان هیچ دلیلی برای منع ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن ندارد و اگر این کشور به رفتار خود ادامه دهد قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. خانم «پنی موردانت» به عربستان هشدار داد: روشن است که شما از گرسنگی به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنید. وی افزود: دولت انگلستان انتظار دارد تا عربستان ظرف مدت کوتاهی به خواست کشورش پاسخ دهد و اگر برخلاف این انتظار رفتار کند، انگلستان در مواضع خود با ریاض تجدیدنظر می‌کند.
سفر محمود عباس به ایران تکذیب شد
باشگاه خبرنگاران/ مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی گزارش‌های رسانه‌ها درباره این که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در روز‌های آینده برای سفر به ایران دعوت شده است، رد کردند.اسامه قواسمه، سخنگوی جنبش فتح، هرگونه برنامه سفر عباس به تهران را رد کرد.
جداسازی اقلیم کردستان از عراق با هوشیاری کشورهای منطقه خنثی شد
مهر/ دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان با تجلیل از مقام شامخ این شهیدان گفت: استان‌های مرزی به ویژه کردستان سد غیر قابل نفوذ و دژ مستحکم و فتح نشدنی در برابر تهاجمات سخت و نرم دشمنان هستند.
دریادار شمخانی همچنین درادامه  گفت: وقتی که انقلاب اسلامی تنها بود و توطئه‌ها در مناطق کُرد نشین بسیار فشرده بود، مردمان دیار کردستان پشت انقلاب و آرمان های آن ایستادند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه گفت: خوشبختانه در سایه هوشیاری کشورهای منطقه، توطئه جداسازی اقلیم کردستان از کشور عراق در نطفه خفه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *