خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۶

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: فرهنگ جهاد در جامعه همیشگی و جاودانه ‌شود
  • آیت‌الله یزدی در دیدار وزیر ارشاد: هنر باید در خدمت سلامت جامعه و تربیت انسان باشد
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: «ولایت فقیه» قطب نمای جلوگیری از انحراف جامعه است
  • آیت‌الله اعرافی: ۲۰ رشته جدید علوم انسانی و ۱۵ فلسفه مضاف نیاز داریم
  • دکتر ولایتی: ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت است
  • وزیر امور خارجه: آمریکا قصد سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی خود در یمن دارد

** جام جم ۹۶/۹/۲۶
*  دانشجوی ستاره‌‌دار سیاسی نداریم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در میان دانشجویان ستاره‌دار، اشخاصی با مشکل سیاسی یا گرایش و اقدامات سیاسی وجود ندارد، چرا که مسائل سیاسی در گزینش دانشجو مطرح نمی‌شود.
منصور غلامی درخصوص اقدامات انجام ‌شده در وزارت علوم برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دارافزود: مشکل بیشتر این دانشجویان نقص پرونده است و مساله تعداد بسیاری از این دانشجویان با تلاش سازمان سنجش و دیگر مسئولان حل و فصل شده است.
*  عربستان و اسرائیل در محاصره دوستان ایران قرار گرفته‌اند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حوادث یمن قدرت نفوذ ایران را بالا برده و عربستان و اسرائیل در محاصره دوستان ایران قرار گرفته‌اند.
محسن رضایی، در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: هنگامی که حوادث داعش رقم خورد، آمریکایی‌ها هم مخالف و هم موافق داعش بودند. وی افزود: آنها بدشان نمی‌آمد که نظام عراق سرنگون شود و امروز پس از آن‌که جمهوری اسلامی توانسته است داعش را شکست دهد، کمربندی جدید تشکیل شده که برای آمریکایی‌ها بسیار تلخ و ناگوار است، از این‌رو ترامپ قطعا به‌دنبال راهکار جدیدی است.
** همشهری ۹۶/۹/۲۶
*  منابع آبی، چالش مهم غرب آسیا
الهه کولایی، در نشست خبری کنفرانس «مخاطرات زیست محیطی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا» که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:‌در حال حاضر موضوع محیط زیست و چالش‌هایی که در این حوزه با آن رو به رو هستیم، یکی از امنیتی‌ترین مسائل منطقه است که متاسفانه به آن توجه چندانی نمی‌شود.
این استاد دانشگاه یکی از مسائل مهم در ارتباط با مسائل زیست محیطی و تاثیر آن بر مقوله امنیت را، آب و منابع مالی آبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این موضوع یکی از چالش‌های مهم غرب آسیا است. موضوعی که روابط بین کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
*  موج جدید بازداشت شاهزادگان و تجار سعودی
شبکه خبری العربی الجدید، نزدیک به معارضین عربستانی در گزارشی خبر داد، موج جدید بازداشت شاهزادگان و تجار این کشور آغاز شده است.
در این گزارش، گفته شده چهره‌های بازداشت شده بیش از ۲۰۰۰ نفر هستند که مجددا به هتل ریتز کارلتون در پایتخت عربستان منتقل شده‌اند.
** کیهان ۹۶/۹/۲۶
*  ۴ شهید و ۹۰۰ زخمی در تظاهرات جمعه خشم
تظاهرات «جمعه خشم» در کرانه باختری به خشونت‌بارترین روز ناآرامی‌ها علیه تصمیم آمریکا در باره قدس تبدیل شد.
 نظامیان صهیونیست ۹۰۰ فلسطینی را زخمی و ۴ نفر را به شهادت رساندند تا شمار شهدای موج تازه انتفاضه به ۱۱ و مجروحین به ۳۰۰۰ نفر برسد. روزجمعه، سراسر کرانه باختری، غزه و سرزمین‌های اشغالی یکپارچه قیام علیه رژیم صهیونیستی و اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود.
** شرق ۹۶/۹/۲۶
*  گفت‌وگو بین جریانات سیاسی حول منافع ملی باشد
محمد هاشمی درباره ضرورت گفت‌وگوی جریان‌های سیاسی گفت: به‌هرحال وحدت نیروها یک عامل بازدارنده برای دشمن است، بنابراین گفت‌وگو و تعامل بین نیروهای خودی در داخل کشور می‌تواند به یک انسجام بینجامد و وجود آن ضروری است.
حال در پاسخ به این سؤال که این گفت‌وگو‌ها حول چه محوری باید باشد، باید گفت قاعدتا درباره منافع ملی و مسائل اصلی کشور باشد.
** ایران ۹۶/۹/۲۶
*  تغییر ۴ معاون در وزارت ارتباطات
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در احکامی جداگانه رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس سازمان فضایی ایران، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین معاون نوآوری و فناوری خود را تعیین کرد.
*  گشت‌های سپاه نیازی به مجوز شورای عالی امنیت ندارد
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ورود گشت ویژه سپاه با هدف مقابله با اراذل و اوباش در تهران را مسبوق به سابقه  دانست و گفت نیازی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی ندارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۶
*  آمریکا قصد سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی خود در یمن دارد
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا برای سر پوش گذاشتن بر حضور خود در منطقه و اقداماتی که اکثرا می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود اتهامات بی‌پایه‌ای را با نشان دادن یک تکه آهن علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.
محمد جواد ظریف در همایش تخصصی انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران افزود: در اینکه صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت شکی نیست و حتی برای غربی‌ها هم در این خصوص قانع‌کننده نبوده است.
*  حمایت وزارت خارجه از اقدامات دستگاه قضا در خارج از کشور ضروری است
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران تاکید کرد: لزوم حمایت وزارت امور خارجه از اقدامات دستگاه قضایی در خارج از کشور ضروری است؛چرا که برخی پرونده‌های قضایی دارای عنصر خارجی است و یا مانند پرونده بابک زنجانی، اموال موضوع پرونده در خارج از کشور مستقر است که همکاری‌های دیپلماتیک را ایجاب می‌نماید.
وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماتیک از اقدامات دستگاه قضایی که مبتنی بر خرد جمعی است، حمایت و در این راستا از موضع قدرت نظام حمایت کند.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۶
*  ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت است
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مجموعه برنامه «ایران» با اشاره به جایگاه ایران در تحولات منطقه، گفت: ایران روزبه‌روز به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت شدن است و اگر به اختلافات داخلی دامن‌ زده نشود و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دفاعی به خودمان متکی باشیم هر روز قدرتمندتر می‌شویم.
*  تقدیر العبادی از مواضع مرجعیت
دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای از آغاز اجرای قانون تحویل سلاح از سوی گروه‌های مسلح به دولت خبر داده و اعلام کرد: حیدر العبادی از مواضع مرجعیت دینی که مدافع عراق، وحدت و امنیت و سلامتی و آینده آنها در مرحله مابعد داعش است و فتوای تاریخی جهاد را صادر کرد که بر تحقق پیروزی علیه داعش کمک کرد، قدردانی می‌کند.
** جوان ۹۶/۹/۲۶
*  کاهش اعتماد به کارآمدی نظام مهم‌ترین تهدید کشور است
شمخانی مهم‌ترین تهدید امروز کشور را کاهش اعتماد مردم به کارآمدی نظام در ابعاد مختلف اعلام کرد و افزود: گفتار و رفتار صادقانه کارگزاران نظام در بخش‌های اجرایی، قضایی و تقنینی شاخص اصلی حفظ و بسط کارآمدی نظام در ذهن جامعه است. وی به ضرورت مبارزه بدون تنازل با فساد به عنوان مهمترین عامل کاهش اعتماد جامعه به کارآمدی نظام تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها باید زبان گویا و بدون لکنت و در سایه مصونیت قضایی تام نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق در مورد فساد اثبات شده در هر سطحی اقدام کنند.
*  مصوبه عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر هنوز به دست ما نرسیده است
سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌بعد از وصول و بررسی مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر، اعلام نظر می‌کنیم.
عباسعلی کدخدایی با اشاره به مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و عطف به ماسبق شدن این قانون به انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: این مصوبه هنوز به طور رسمی به دست ما نرسیده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۶
*  جامعه باید از امنیت اقتصادی برخوردار باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در سخنانی با بیان اینکه نباید برای امنیت اقتصادی بر فساد اقتصادی چشم پوشاند، گفت: جامعه باید از امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری برخوردار باشد.
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری به معنای حمایت از سرمایه‌داران نیست، گفت: اسلام با داشتن سرمایه از طریق حلال مخالفتی ندارد و حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع پیش پای سرمایه‌گذاران و به وجود آوردن سلامت در دستور کار قرار دارد.
*  ۳ دی ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی
وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از تعیین وقت رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی، سوم دی ماه را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است.
علیزاده طباطبایی با بیان اینکه پرونده دکل نفتی، ۵ متهم دارد، گفت: اتهام برخی از متهمان تحصیل مال نامشروع و برخی دیگر خیانت در امانت عنوان شده است.
** رسالت ۹۶/۹/۲۶
*  فرهنگ جهاد در جامعه همیشگی و جاودانه ‌شود
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم با بیان اینکه جامعه اسلامی باید با محوریت امامت باشد، عنوان کرد: اسلام عظمت بسیار بالایی دارد و آن چیزی که اسلام را زنده‌ نگه می‌دارد و پایه و اساس اسلام بوده جهاد است و فرهنگ و روحیه جهاد باید همیشه در جامعه وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه هر زمانی که مردم در جبهه‌ها حضور داشتند و جهاد کردند عظمت اسلام بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: علما بیشتر از سایر اقشار جهاد کردند و شهید شدند و امروزه وظیفه داریم فرهنگ جهاد را در جامعه نهادینه کنیم و به جوانان مان این روحیه را منتقل کنیم.
*  ظرفیت های هنر در کاهش آسیب های اجتماعی
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های هنر در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: رعایت ادب و تواضع با اهل هنر و ادب ضروری است.
وی بر استفاده از ظرفیت های هنر در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: هنر می تواند در خدمت سلامت اجتماعی و ترویج ارزش‌ها باشد و زندگی اهل بیت علیهم السلام و اصحاب آن‌ها نمونه‌های خوبی برای دست اندرکاران حوزه  فرهنگ و هنر است.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۶
*  دیدار نصرالله با رهبران فتح
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه شب با هیئتی از رهبران جنبش فتح دیدار کرد.
در این دیدار درباره تحولات کنونی فلسطین و تقویت همکاری در شرایط کنونی صحبت شد.
*  امارات، ایران را به تامین موشک‌های انصارالله متهم کرد
وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای واهی درباره تجهیز انصارالله به موشک‌های ایرانی، از جامعه جهانی خواست تا با آنچه «تهدیدات ایران» خوانده است، مقابله کنند. در این بیانیه با اشاره به ادعاهای آمریکا درباره تامین موشک‌های انصارالله توسط ایران آمده است که «هیچ شکلی باقی نمی‌ماند که ایران تعهداتش در قبال سازمان ملل را نقض کرده و به گسترش سلاح و تجارت با آن در منطقه اقدام می‌کند»
** آرمان ۹۶/۹/۲۶
*  تحقیق و تفحص از واردات خودرو کلید خورد
کمالی‌پور عضو کمیسیون قضایی گفت: چگونه امکان دارد در شرایطی که سایت ثبت سفارش خودرو بسته است، خودرو وارد کشور شود و زمانی که قیمت خودرو خارجی بالا می‌رود، یکباره سایت باز شده و آقایانی که خودرو وارد کرده‌اند، سود کلانی به جیب می‌زنند.
تاکنون امضاهای زیادی برای این تحقیق و تفحص جمع آوری شده است، به زودی این امر در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.
*  محکومیت شهروند ایرانی – کانادایی
دادگاهی در آمریکا یک شهروند ایرانی-کانادایی را به ۳۲ ماه حبس محکوم کرد. دفتر دادستانی جنوب نیویورک با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که «علی صوفی» با صدور تجهیزات نظامی به ایران، قانون تحریم‌های ایران را نقض کرده است. دادستان‌های آمریکا مدعی هستند که علی صوفی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ برای صدور تجهیزات نظامی به ایران به‌طور مستقیم و باواسطه اقدام کرده است.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۶
*  لغو ویزای ایران و عمان، به زودی
سعود بن احمد البروانی سفیر عمان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قرار است ویزا بین دو کشور ایران و عمان به زودی برداشته شود.
*  ۵۰کشته و زخمی در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به صعده و تعز
یک منبع پزشکی از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه شهرهای تعز و صعده خبر داد.
این منبع اظهار داشت: تعداد قربانیان حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به بازار منطقه” آل الشیخ” در صعده واقع در شمال یمن به ۲۳ کشته و چهار زخمی افزایش یافت.به گفته این منبع، در تعز نیز حملات جنگنده‌های ائتلاف به بازار” النجیبیه” در منطقه “الهاملی” منجر به کشته شدن هشت تن و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد.
** قدس ۹۶/۹/۲۶
*  اظهارات نیکی هیلی را به حساب بی‌اطلاعی او بگذارید
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران و توان دفاعی یمن را ناشی از بی‌اطلاعی او از مسائل نظامی و دفاعی دانست.
سردار سید مسعود جزایری در واکنش به سخنان هیلی درباره شلیک موشک‌های یمن به ریاض و اینکه این موشک‌ها ساخت ایران بوده است، گفت: چنانچه آمریکایی‌ها از سطح توان بالای فناوری موشکی مقاومت یمن اطلاع داشتند از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند.
** خراسان ۹۶/۹/۲۶
*  قدردانی حزب عمار الحکیم از ایران و الحشد الشعبی
دفتر سیاسی حزب «جریان ملی حکمت» حزب عمار الحکیم طی بیانیه‌ای ضمن تمجید از نقش الحشد الشعبی، از ایران به طور خاص و نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روسیه که از عراق در نبرد با داعش، حمایت کردند، تقدیر کرد.
*  قانون اصل ۴۴ باید یک بار دیگر اجرایی شود
رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در مراسم آغاز تولید دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷ اتومات تداوم حمایت مجلس از صنعت خودرو را مشروط به ارتقای ایمنی خودروهای داخلی دانست. علی لاریجانی از اجرایی نشدن قانون اصل ۴۴ درصنعت خودرو و دیگر بخش‌های اقتصاد نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه قانون اصل ۴۴ در اجرا دچار سقط جنین شد و در اصطلاح خصولتی‌ها به دلیل همین رفتار نادرست ایجاد شدند، بنابراین باید یک بار دیگر این قانون اجرایی و اشتباهات رفع شود.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۶
*  سلامت همه نهادها با حضور افکار عمومی میسر است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با مدیرعامل و اعضای تحریریه نشریات موسسه همشهری با اشاره به اینکه نماینده افکارعمومی رسانه‌ها هستند، گفت: وجود رسانه برای کنترل فساد شرط لازم است اما کافی نیست و اگر رسانه‌ها به این امر توجه نکنند، گرفتار فاجعه خواهیم شد. یادگار امام با تاکید بر آسیب‌شناسی سلامت رسانه‌ها یادآور شد: حتی سلامت قوه‌قضاییه و نهادهای عمومی هم با حضور افکارعمومی میسر است که رسانه‌ها نمایندگی آن را بر عهده دارند.
** شهروند ۹۶/۹/۲۶
*  نمی‌توان جهان را متقاعد کرد که جنگ یمن تقصیر ایران بوده است
یک مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نمی‌توان دیگر کشورها را به سادگی متقاعد کرد، که جنگ یمن به مرحله کنونی رسیده به‌طور کامل تقصیر ایران است.
ریچارد نفیو در این‌باره گفت: ممکن است متقاعد کردن یک عضو کنگره (برای تحریم‌های جدید) کار سهل و ساده‌ای باشد اما متقاعد کردن یک اروپایی یا یک مقام ژاپنی برای این کار بسیار دشوارتر است.
*  تصمیم ترامپ درباره قدس اشتباه است
وزیر خارجه عربستان با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل تأکید کرد که عربستان هیچ‌گونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با اسراییل انجام نمی‌دهد.
عادل الجبیر، اظهار داشت: رهبری عربستان پیشتر به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص عاقبت تصمیم اخیرش پیش از اعلام آن هشدار داده بود و آن را خطا دانست زیرا تصمیمی یک‌جانبه بوده و از مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۶
*  نمایش آمریکایی – سعودی «هیلی» یک افتضاح سیاسی بود
حسین امیرعبداللهیان، مشاور و دستیار ارشد رییس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه نمایش ساختگی آمریکایی – سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است، گفت: از ابتدای تجاوز غیرقانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما، بارها مقامات ارشد آمریکا آشکارا اعلام کرده‌اند که آمریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کند.
*  ۲۰ رشته جدید علوم انسانی و ۱۵ فلسفه مضاف نیاز داریم
آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در  همایش «اخلاق پژوهشی، الزامات و راهکارها» گفت: حوزه پژوهش نیازمند واکاوی و بررسی اسلامی در سه عرصه فلسفه، فقه و اخلاق پژوهش است.
وی افزود: برای تحقیقات اسلامی، اصول فقه به عنوان یک روش عام بین فقه، اخلاق، کلام و عقاید مطرح است لکن باید روش شناسی‌مان در عرصه اخلاق، کلام و عقاید تکمیل شود از این‌رو معتقدم اصول فقه هم نیاز به پالایش دارد و هم نیازمند افزایش است.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: اکنون برای رشد در حوزه علوم انسانی به ۲۰ رشته فقهی جدید و ۱۵ فلسفه مضاف اسلامی نیاز داریم تا بتوانیم خلأهای متدولوژی و پایه‌های اجتهادی را پر کنیم.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۶
* فاینانس ۴۰ میلیارد یورویی بانک‌های چینی
ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در خصوص وضعیت روابط بانکی ایران و چین گفت: مذاکراتی با چینی‌ها در شرف انجام است. یکی اقدامات مثبت انجام شده خطوط فاینانس خیلی خوبی است که از سوی چینی‌ها برای استفاده در ایران و انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند که برخی از آنها امضاء شده و برخی در شرف انجام شدن است.
او درباره رقم این فاینانس اظهار کرد: رقمی حدود ۴۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هنر باید در خدمت سلامت جامعه و تربیت انسان باشد باشگاه خبرنگاران/ وزیر ارشاد در سفر یک روزه پنچ شنبه  خود به قم با آیت‌الله یزدی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار آیت‌الله یزدی با تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر، بر لزوم شناسایی و حمایت ازهنرمندان متعهد تاکید کرد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین  درادامه افزود: با هنر موافق هستیم و با اعمال حرامی که خداوند را به خشم می‌آورد مخالف هستیم. هنر باید در خدمت سلامت جامعه و تربیت انسان باشد و نباید در خدمت ستمگران باشد. آیت‌الله یزدی با اشاره به هنر موسیقی، گفت: فتوای حضرت امام خمینی(ره) درباره موسیقی کارگشا است. هنر در همه انواع خود استعداد و لطف الهی است و نباید این هنر در خدمت ظلم و فساد باشد. وی تاکید کرد: ما همچنین با هنری که پایه‌های سلطه و طاغوت را تحکیم بخشد و انسان و انسانیت را نابود سازد مخالف هستیم. وزیر ارشاددر این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: ماموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متنوع و گسترده است.
«ولایت فقیه» قطب نمای جلوگیری از انحراف جامعه است
حوزه/ آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی، در نشست اخوت فرماندهان، معاونان و روسای پلیس استان یزد ضمن قدردانی از زحمات پلیس در راستای برقراری امنیت با بیان اینکه دست رحمت خداوند بالای سر کسانی است که نعمت امنیت را تامین می‌کنند، گفت: کسی قدر این نعمت را می‌شناسد که از آن محروم شده باشد؛ مردم دوستدار نیروی انتظامی هستند و امروز مردم نیروی انتظامی را از خود، مدافع خود و پناه خود می‌دانند و قدردان آنها هستند.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالا بردن بصیرت خیلی مهم است و امروز دشمنان از طریق رسانه‌های مختلف حجم زیادی اطلاعات را وارد و ایجاد شبهه می‌کنند، افزود: باید قطب نمایی دقیق وجود داشته باشد که مسیر را به ما نشان دهد و از مسیر منحرف نشویم و این قطب نمای بزرگ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.
بررسی طرح ممنوعیت فروش بوئینگ و ایرباس به ایران در کاخ سفید
تسنیم/ نشریه بلومبرگ اعلام کرد: کاخ سفید در حال بررسی ممانعت از فروش محصولات شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و جنرال الکتریک به ایران است.
نشریه بلومبرگ در عین حال افزود: ممانعت از معاملات این شرکت‌ها با ایران احتمالا منجر به خروج ایران از توافق هسته‌ای و از سرگیری برنامه هسته‌ای این کشور خواهد شد، موضوعی که برخی مشاورات امنیت ملی ترامپ نسبت به آن هشدار داده اند.
 موگرینی هیچ اشاره‌ای به سیاست داخلی ایران نداشته است
ایرنا/ یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره برداشتهای سیاسی از سخنان اخیر فدریکا موگرینی در پارلمان اروپا، گفت: موگرینی هیچ اشاره‌ای به سیاست‌های داخلی ایران نداشته و این یک برداشت کاملا اشتباه از سخنان وی است. سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: خانم موگرینی در سخنان خود به برجام به عنوان یک توافق راهگشا برای گسترش مستمر روابط بین اتحادیه اروپا و اعضای آن با ایران، از جمله از طریق رفع تحریم‌ها در جهت منافع مردم ایران، اشاره داشت.
محمدبن سلمان مرد سال شکست‎در خاورمیانه است
مهر/ نشریه ایندیپندنت در مقاله‌ای مهم محمد بن سلمان شاهزاده‌ی عربستان را به‌عنوان مرد سال ۲۰۱۷ در خاورمیانه معرفی کرده است، اما نه به اعتبار موفقیت‌هایش بلکه به خاطر شکست‌های او، کسی که سیاست خارجی او در خاورمیانه در طول این سال میلادی با ناکامی روبرو بوده است. این روزنامه تاکید کرده است که نتایج تمامی سیاست‌های بن سلمان در عرصه‌های مهم خارجی در خاورمیانه دقیقاً عکس چیزی شد که منظور نظر وی بود.
بیکاری در کشور مسئله فوق العاده جدی است
صداوسیما/ دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور گفت: بیکاری در کشور مسئله فوق العاده جدی است.
مسعود نیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما،افزود: میانگین نرخ بیکاری در بلندمدت در دنیا شش درصد اما در کشور ما ۱۲ درصد است.وی گفت: نرخ مشارکت در مقایسه با ۱۰ سال گذشته بسیار بیشتر شده و در حالی که ۷۵۰ هزار شغل ایجاد شده است اما با سه میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار روبرو هستیم.
۱۰ شهید در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به یک مراسم عروسی در یمن
باشگاه خبرنگاران/ بر اثر حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به مراسم عروسی در منطقه حریب القرامیش در استان مأرب یمن ده نفر به شهادت رسیدند. پیش از این نیز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی یک اتوبوس حامل مسافران را در منطقه حریب القرامیش در استان مأرب هدف قرار دادند؛ خبر‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن چند نفر در این حمله است.
آمریکا برای ناامن کردن دوباره اوضاع در سوریه تلاش می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت: «آمریکا برای بی ثبات کردن مجدد اوضاع سوریه تلاش می‌کند و روسیه به بشار اسد برای مقابله با آن کمک خواهد کرد.» سناتور بوندارف افزود: پر واضح است که آمریکایی‌ها به همین سادگی سوریه را به حال خود رها نخواهند کرد و به طور نامحسوس برای بی ثبات کردن دوباره اوضاع در این کشور تلاش خواهند کرد.
حاکمان عرب جرات سردار سلیمانی را ندارند
رسا/ عضو ارشد شورای علمای فلسطین تصریح کرد: به نظر من تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس به نفع مساله فلسطین تمام خواهد شد. شیخ محمد الموعد در ادامه افزود: تماس تلفنی سردار قاسم سلیمانی با فرماندهان نظامی جهاداسلامی و جنبش حماس اقدام مهمی و حاوی پیام‌های بسیاری بود. هیچ کدام از اعراب جرات ندارد مانند سردار سلیمانی با گروه‌های مقاومت تماس برقرار کند و آن را علنا اعلام کند. هیچ کدام از کشورهای خلیج (فارس) مانند عربستان، بحرین و امارات جرات چنین اقدامی را ندارند.
هشدار اسپانیا درباره بازگشت تروریست‌ها به اروپا
ایرنا/ وزیر امور خارجه اسپانیا هشدار داد که شکست داعش در سوریه، پیامدهای ناگزیری از جمله بازگشت تروریست‌های افراطی از ملیت‌های اروپایی را به کشورهایشان به همراه خواهد داشت. داستیس تصریح نمود که ما به شدت نگران هستیم که این ستیزه جویان که از مناطق دیگر مخصوصا از همه اروپا هستند، به کشورهای اروپایی بازگردند و حوادث دیگری نظیر آنچه که در چندین شهر اتحادیه اروپا از جمله بارسلون یا پاریس رخ داد، ایجاد کنند.
بیشتر آمریکایی‌ها به ترامپ بدبین هستند
ایرنا/ طبق نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده است، اکثر مردم نگاهی بدبینانه به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست و مسیر کلی کشورشان دارند. نظرسنجی تازه آسوشیتدپرس و «مرکز NORC برای پژوهش‌های امور عمومی» نشان می‌دهد که کمتر از یک چهارم مردم آمریکا معتقد هستند که ترامپ در زمینه تحقیق وعده‌های انتخاباتی خود به رای دهندگان خوب عمل کرده است.
ادعای «هیلی» درباره ایرانی بودن موشک شلیک شده به ریاض دروغ است
مهر/ «رابرت دیوید استیل» از جاسوسان پیشین سازمان سیا و بنیانگذار مؤسسه «فعالیت اطلاعاتی سپاه دریائی» در آمریکا در خصوص ادعاهای «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص ایرانی بودن موشک یمنی پرتابی به ریاض گفت: یکی از اهداف نیکی هیلی از این اقدام منحرف ساختن افکار عمومی از مسأله قدس به ایران است. اما وی احمق است. مأمور سابق سازمان سیا با بیان اینکه اقدام نیکی هیلی شبیه دروغی بود که «کالین پاول» در خصوص تسلیحات شیمیایی عراق مطرح کرد گفت: هیلی بخشی از عملیات دروغ پردازی آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *