خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۵

  • آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: نسبت به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) کوتاهی کرده‌ایم
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: حوزه‌های علمیه با استفاده از فضای مجازی مردم تشنه حقیقت را سیراب کنند
  • آیت‌الله استادی: مسئولان از ارائه آمار و وعده‌های نادرست پرهیز کنند
  • آیت‌الله خاتمی: نباید اجازه داد منابر و مداحی‌ها سکولار شوند
  • آیت‌الله اعرافی: کشورهای اسلامی در برابر توطئه علیه قدس موضع قاطع بگیرند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: مدارس علمیه خواهران قطب علمی‌، فرهنگی و پژوهشی کشور خواهند شد

** جام جم ۹۶/۹/۲۵
*  در داخل موشک‌ می‌سازیم اما واگن قطار وارد می‌کنیم!
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی در همایش بزرگ بسیج استادان در دانشگاه شهید بهشتی تهران، با برشماری توانمندی‌های نظامی نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز موشک ما بومی است اما واگن قطار از خارج وارد می‌شود، امروز گیرباکس پیچیده بالگرد را ما خودمان تولید می‌کنیم اما سنگ پا و دوغ از خارج وارد می‌شود، امروز ما پهپادهای پیچیده و بمب‌های هوشمند را می‌سازیم اما بیسکویت و شکلات از خارج وارد می‌شود، سامانه‌های پدافندی را می‌سازیم ولی ضربه‌گیر در خودرو را وارد می‌کنیم. با این شرایط تولید و اشتغال چطور بهبود می‌یابد و اقتصاد مقاومتی چگونه انجام می‌شود؟
*  جوسازی روزنامه صهیونیستی علیه برنامه دفاعی‌ایران
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست که سابقه جوسازی‌های مداوم علیه برنامه موشکی ایران را دارد، در خبری تحریف‌شده تیتر زد که «پارلمان اروپا از تهران خواست به برنامه موشک بالستیک خود پایان دهد.»
این روزنامه در ادامه از قول فردی که او را کارشناس یک موسسه در بروکسل معرفی کرده آورده است: «هر چند ترجیح می‌دادیم شاهد عبارات شدیدتری باشیم اما شناسایی برنامه موشکی ایران به‌عنوان یک ریسک امنیتی، گام مهمی از طرف پارلمان اروپاست».
** همشهری ۹۶/۹/۲۵
*  کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۸ وزیر را فراخواندند
وزیران آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نفت، علوم، اقتصاد و امور دارایی، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیرو در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.
بیژن زنگنه، وزیر نفت برای ارائه گزارشی در مورد تحصن دانشجویان دانشگاه نفت به مجلس می‌رود.
*  فهم مشترک ایران، روسیه و ترکیه
وزیر امور خارجه روسیه گفته است: تهران، مسکو و آنکارا یک فهم مشترک درباره چگونگی مقابله با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اظهار کرد: ممکن است هر یک از این کشورها رویکردهای متفاوت در خصوص وضعیت سوریه داشته باشند با این حال این ۳ کشور هماهنگند.
** کیهان ۹۶/۹/۲۵
*  موشک‌های ایران را داشتیم عربستان را زیر و رو می‌کردیم
یک مقام انصارالله در پاسخ به ادعای نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که اگر ما موشک‌های ایران را داشتیم، عربستان را زیر و رو می‌کردیم و شاهد مهاجرت دسته جمعی از این کشور بودیم.
«سید صادق الشرفی» با بیان اینکه در یمن هیچ سلاح ایرانی وجود ندارد، گفت: طرح چنین ادعاهایی توسط ایالات متحده، نادیده گرفتن تمامی اصول اخلاقی از سوی دولتمردان این کشور است. درحال حاضر تسلیحات ممنوعه بین المللی از سوی آمریکا به عربستان سعودی می‌رسد؛ متجاوزان سعودی نیز از این تسلیحات برای نابودی غیرنظامیان استفاده می‌کنند.
*  نشست ۸ ساعته رئیس قوه قضائیه با نمانیدگان تشکل‌های دانشجویی
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در نشستی صمیمانه با ۵۰ تن از دانشجویان و مسئولان تشکل‌های دانشجویی:
– قوه قضائیه در عین دارا بودن اختیارات فراوان محدودیت‌های قابل توجهی هم دارد، در بحث بودجه خود ما نیز دچار مشکلات فراوانی هستیم.
– در پرونده‌ای که اخیرا بر سر آن جنجال به پا کردند، صرفا اتهامات مالی مطرح بود، تلاش کردند موضوع را سیاسی جلوه دهند که بست نشینی یکی از نتایج این رویکرد بود.
– پرونده برادران دو تن از مسئولان ارشد اجرایی کشور که اتهامات مطروحه در آن، مالی است در دست رسیدگی قرار دارد و باید به قوه‌قضائیه نیز مهلت داد تا رسیدگی‌های خود را به صورت دقیق انجام دهد.
– اعدام بابک زنجانی برای دستگاه قضایی کاری ندارد اما معتقدیم که این مشکل با اعدام حل نمی‌شود، زیرا باید پول مردم برگردد ضمن اینکه پشت پرده این قضایا مشخص شود که چه کسانی از بابک زنجانی حمایت کرده‌اند.
– پشت اعتمادزدایی از دستگاه قضایی عمدتا سرویس‌های جاسوسی هستند.
– هیچ پشت پرده‌ای در روابط ما و دولت وجود ندارد و همه محاسبات ما به همان شکلی است که به صورت آشکارا همه مردم می‌بینند.
– متاسفانه بسیاری از حقوق‌های نجومی با مجوز قانون پرداخت شده است.
** شرق ۹۶/۹/۲۵
*  نمایش هیلی علیه ایران
سفیر آمریکا در سازمان ملل گروهی خبرنگار را به پایگاهی نظامی در واشنگتن برده و پشت تریبونی ایستاده که یک حجم بزرگ آهنی پشتش گذاشته شده است. این صحنه‌آرایی برای این بوده که او بگوید این موشک ساخت ایران است و آرم گروه صنعتی شهید باقری بر آن حک شده است.
نیکی هیلی مدعی شده ایران عامل بی‌ثباتی خاورمیانه است و ادامه داده: آنچه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید، می‌تواند به‌عنوان «شواهد انکارناپذیر» نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای لاپوشانی این موارد تلقی شود. او مدعی شده موشک شلیک‌شده به فرودگاه ریاض، نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است.
** ایران ۹۶/۹/۲۵
*  اعتراف شاهد دادگاه ضراب به دریافت پول از «اف‌بی‌آی»
روزنامه «ینی شفق» اعلام کرد که «حسین کورکماز» از شاهدان دادگاه رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه‌ای در نیویورک، به دریافت ۵۰ هزار دلار از پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) برای ادای شهادت اعتراف کرده است.
کورکماز همچنین به فراهم کردن منزل محل اقامت و پرداخت هزینه اجاره آن از سوی دادستانی نیز اشاره کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۵
*  مباشرت آمریکا در جنایات جنگی در یمن قابل پوشاندن نیست
دکتر ظریف در خصوص فرافکنی و نقش آمریکایی‌ها در بحران یمن گفت: هیچ‌گونه بازی با حقایق و مستندات (حقایق جایگزین و مستندات جایگزین) هم نمی‌تواند مباشرت ایالات متحده در جنایات جنگی را بپوشاند.
وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: در حالی‌که ایران از روز اول آغاز بحران در یمن همواره خواستار آتش بس و ارسال کمک و آغاز گفت‌وگو بوده، ایالات متحده به متحدانش اسلحه فروخت تا به کشتار غیرنظامیان یمنی بپردازند و قحطی را بر آنان تحمیل کنند.
*  انتقاد رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا از تلاش کاخ سفید برای خروج از برجام
رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا گفت: کاخ سفید باید احمق باشد که فکر کند می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را از طریق خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ارتقا دهد.
داریل کیمبال در پیامی نوشت: موثرترین رویکرد در معرض رفتار ایران در منطقه یک رویکرد دیپلماتیک شامل تعامل با ایران است اما ترامپ و هیلی در ازاء تنش‌ها با ایران را افزایش می‌دهند و تهدید به خروج از توافق هسته‌ای می‌کنند، درحالی‌که ایران به برجام به طور کامل عمل می‌کند.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۵
*  تصویب طرح افزایش نظارت کنگره بر فروش هواپیما به ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام طرح افزایش نظارت کنگره بر فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد. این طرح با ۲۵۲ رأی مثبت در برابر ۱۶۷ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.
بر اساس این طرح، وزارت خزانه‌داری آمریکا باید ظرف حداکثر ۳۰ روز بعد از صدور مجوزهای مالی برای فروش هواپیمای مسافری به ایران، گزارشی را در این‌باره به نهادهای مربوط کنگره ارائه کند.
*  سلاح همه گروه‌های عراقی باید تحت کنترل دولت باشد
مرجع عالیقدر شیعیان عراق با تاکید بر حفظ نیروهای مردمی این کشور، از لزوم تحویل تسلیحات همه گرو‌ه‌ها به دولت مرکزی بغداد سخن گفت.
آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، دیروز اعلام کرد تسلیحات همه گروه‌های مردمی عراقی باید تحت کنترل دولت باشد. در عین حال نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با تکرار گفته‌های ایشان مبنی بر اینکه «سلاح تنها باید محدود به دولت باشد» از نیروهای مردمی عراقی که علیه تروریسم مبارزه کردند تقدیر کرده و بر حفظ ساختار حشد الشعبی – که زیر نظر نخست‌وزیری عراق اداره می‌شود – تاکید کرد.
** جوان ۹۶/۹/۲۵
*  همه روسای جمهور آمریکا شرورند، یکی با نقاب‌ یکی بی‌نقاب
حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به اظهارات خطرناک رئیس جمهور بی‌اصالت و منفور ایالات متحده مبنی بر اعلان قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تمام روسای جمهور سابق آمریکا از نظر ماهیت مانند ترامپ هستند اما ترامپ شرور و بدون نقاب است و آنها شرور با نقاب بودند.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۵
*  با اسرائیل رابطه‌ای نداریم
عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که در حال حاضر هیچ گونه رابطه‌ای در بین عربستان و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، با وجود اینکه نگرانی از نفوذ ایران در منطقه، نگرانی مشترکی برای هر دو طرف است.
وی در عین حال تاکید کرد که ریاض نقشه راهی برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل در صورت دستیابی به توافق صلح با فلسطینیان، آماده کرده است.
*  مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات آرامش پیدا کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در مجمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم در سخنانی به رتبه سوم محبوبیت وزارت اطلاعات در میان مردم در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات و حراست‌ها آرامش پیدا کنند و متخلفان به هراس بیفتند.
وی گفت: در اقدام‌های امنیتی و اطلاعاتی باید واقع بینانه عمل کرد و کاری به زندگی خصوصی مردم نداشت.
** رسالت ۹۶/۹/۲۵
*  کسی که بیت‌المال را ارث پدر خود می‌داند شایسته مسئولیت نیست
استاد حوزه علمیه گفت: کسی که بیت‌المال را ارث پدر خود می‌داند شایسته مسئولیت نیست.
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه درس اخلاق خود به شرح نامه‌های نهج‌البلاغه به شرح نامه ۷۱ پرداخت و بیان کرد: این نامه را حضرت امیر برای والی شهر استخر استان فارس نوشت و فرمود هر کارگزار و مسئولی که بیت‌المال را در اثر اختلاس و نجومی و زیرمیزی و رومیزی، ارث پدر خود بداند برای من بی‌ارزش است.
وی تصریح کرد: کسی که بیت‌المال و اموال عمومی را ارث پدر خود می‌داند، به درد هیچ کاری از کارهای نظام اسلامی، اعم از نظامی، فرهنگی، سیاسی، مالی و… نمی‌خورد.
*  مسئولان از ارائه آمار و وعده‌های نادرست پرهیز کنند
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مسئولان از ارائه آمار و وعده‌های نادرست پرهیز کنند.
آیت الله رضا استادی در همایش مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم بر لزوم ارائه آمار درست به مردم توسط مسئولان تأکید کرد و ادامه داد: آمار و وعده‌های نادرست موجب نارضایتی مردم می‌شود و مسئولان باید در این زمینه با مردم صداقت داشته باشند تا مردم کمتر گلایه‌مند باشند.
وی اخلاق مداری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با اخلاق اسلامی می‌توان مشکلات را حل کرد و باید در جامعه اخلاق اسلامی رواج داده شود و جبران بسیاری عقب ماندگی‌ها هم در گرو قرار گرفتن در کنار یکدیگر است و متأسفانه آمار چک‌های برگشتی نشان می‌دهد وضعیت مطلوب نیست.
*  حوزه‌های علمیه با استفاده از فضای مجازی مردم تشنه حقیقت را سیراب کنند
آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به همایش «حوزه بین‌الملل، حوزه تمدّن‌ساز» آورده است: امروز وسایل ارتباطی جدید فاصله‌های بسیار دور را نزدیک کرده که در آنِ واحد، می‌توان با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد.
خبرهای خوبی از سراسر دنیا می‌رسد که بسیاری از مردم به ویژه دانشمندان و فرهیختگان، به اسلام عزیز تمایل پیدا کرده و با تحقیق و دقّت عمیق، دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را برای خود بر می‌گزینند. اینها همه اسباب خوشحالی است و از طرفی وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.
حوزه‌های علمیه امروز می‌توانند با استفاده از فضای مجازی و ارتباط با کشورها، مردم تشنه حقیقت را از سرچشمه وحی قرآن و عترت سیراب کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۵
*  سفر مدیران ایرباس و بوئینگ به ایران
سرپرست روابط عمومی‌شرکت ایران ایر اظهار داشت: همچنان گزینه‌های تامین فاینانس از طریق کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ را در اختیار داریم اما اخیرا وارد مذاکره با شرکت‌های داخلی هم شده‌ایم.
اصغرزاده با تاکید بر اینکه نتایج مذاکرات به زودی اعلام می‌شود، گفت: هفته‌ جاری مدیران شرکت‌های ایرباس و بوئینگ به تهران می‌آیند تا درباره فاینانس‌ به تصمیم‌گیری نهایی برسیم.
** آرمان ۹۶/۹/۲۵
*  دو طرح برای استیضاح یک وزیر
محمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر با اشاره به آماده شدن طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پارلمان اظهار داشت: تاکنون این طرح از سوی ۳۵ نماینده مجلس امضا شده است.
وی تصریح کرد: البته جمع دیگری از نمایندگان نیز روز چهارشنبه گذشته طرحی را برای استیضاح رحمانی فضلی آماده کرده بودند و در حال جمع‌آوری امضا بودند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۵
*  گرانی سوخت ۱۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال کمک می‌کند
به گفته ایرج ندیمی، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از راه‌های افزایش اشتغال تزریق منابع بیشتر از محل افزایش درآمدهای حاصل از قیمت کالاهای یارانه‌ای است و در صورت تصویب مجلس به دنبال درآمد ۱۲ هزار میلیارد تومانی از محدودیت صادرات سوخت یارانه‌ای هستیم.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۵
*  عدم وجود مدرک برای تشخیص سازنده موشک های شلیک شده به عربستان     
«فرحان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، مدارک قاطعی دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک های شلیک شده از یمن به عربستان وجود ندارد.
وی گفت: گزارش دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش شش ماهه ایشان درباره چگونگی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره برنامه هسته ای ایران بود.
وی در ادامه آورد: این گزارش تحلیلی درباره موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه می دهد، اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد.
*  غرب آسیا بدون برجام جای بهتری نخواهد بود
معاون وزیر امورخارجه ایران یک روز پس از دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: غرب آسیا بدون برجام جای بهتری نخواهد بود. اگر ترامپ می خواهد، می تواند امتحان کند.
عباس عراقچی در گفت و گو با خبرگزاری کیودوی ژاپن، آمریکا را به بدعهدی و کارشکنی در اجرای برجام متهم کرد و گفت: وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران دستورات لازم را برای اقدام در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام دریافت کرده اند.
** قدس ۹۶/۹/۲۵
*  توسل به اهل‌بیت(ع) از ملزومات دعاست
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: در دعا کردن لازم است به اهل‌بیت(ع) متوسل شویم.
آیت‌الله حسین مظاهری، در جلسه تفسیر قرآن، در تفسیر آیه ۱۸۶ از سوره بقره افزود: خداوند خواهان دعای انسان است و این دعا سبب رشد انسان می‌شود؛ به همین سبب با چندین تاکید امر کرده است که اهل دعا باشید.
وی ابراز کرد: درک داشتن نسبت به دعا سبب بهره‌مندی از لذت دعا می‌شود، انسانی که مفهوم دعا را درک نمی‌کند، نمی‌تواند از مناجات با خداوند لذت ببرد.
*  تهدید فضای مجازی به فرصت تبدیل شود
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۴۵ میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم و سیزدهمین کشور در این زمینه هستیم، اظهار کرد: دشمنان اسلام با مطرح کردن شبهات در فضای مجازی، جوانان ما را در دین به شک می‌اندازند؛ همان طور که عامل عبادات و گناهان؛ زبان است، فضای مجازی نیز در عین تهدید یک فرصت است، بنابراین، برای سالم سازی فضای مجازی باید کاری اساسی انجام شود.
** خراسان ۹۶/۹/۲۵
*  کره جنوبی۳ بیمارستان در ایران می‌سازد
قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی و امضای چند سند همکاری در حوزه سلامت به این کشور سفر کرده بود،گفت: قرارداد ساخت سه بیمارستان با کره جنوبی منعقد شده و این فرصت خوبی برای کشور است تا با سرمایه گذاری بانک‌های کره‌ای اشتغال زایی کنیم.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۵
*  ۹۲۰ نفر از قضات، زن هستند
حجت‌الاسلام علیرضا امینی، معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: امروز هم در آزمون قضاوت کمتر از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند که مجموعا در سال ۹۶ نزدیک ۷۸ هزار نفر متقاضی در آزمون‌های ما شرکت کردند.
او در تشریح آمار جنسیتی و تحصیلی قضات اظهار داشت: ۵/۸ درصد قضات یعنی ۹۲۰ نفر، زن هستند. حدود ۲۳ درصد قضات تحصیلات حوزوی دارند و مابقی آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.
** شهروند ۹۶/۹/۲۵
*  دست‌کم ۶٧٠٠ روهینگیایی کشته شده‌اند
سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که حداقل ۹‌هزار روهینگیایی در حد فاصل ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر در میانمار جان خود را از دست داده‌اند.
این سازمان می‌گوید که در محافظه‌کارترین برآورد، ۶۷۰۰ نفر آنها به دلیل خشونت‌ها کشته شده‌اند که ۷۳۰ مورد آنها مربوط به کودکان زیر ۵‌سال بوده است.
*  امضا سند توافق و نقشه راه توسعه همکاری تهران و آنکارا
مقامات ارشد وزارت کشور ایران و ترکیه در پایان دومین نشست کارگروه‌های مشترک، سند توافق و نقشه راه توسعه همکاری امضا کردند.
در این نشست سه روزه مهم‌ترین محورهای همکاری‌های مشترک میان وزارت‌خانه‌های کشور ایران و ترکیه ازجمله موضوع گسترش همکاری‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با قاچاق انسان، جلوگیری و ممانعت از بروز جرایم سازمان یافته، ممانعت از انجام ترددهای غیرمجاز در گذرگاه‌های مرزی، مبارزه با تروریسم و پولشویی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۵
*  برای ایجاد اشتغال باید سوخت را گران کنیم
محمدباقر نوبخت، با اعلام اینکه سال آینده به طور قطع یارانه سه دهک افراد بی‌نیاز را قطع خواهیم کرد، گفت: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی‌ در سال آینده است.
*  پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف برنامه موشکی ایران شد
پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه کشورمان، از ایران خواست برنامه‌های موشکی را که به ادعای این بیانیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هستند، ‌پیگیری نکند.
در بیانیه پالمان اروپا فعالیت‌های موشکی ایران تهدید امنیتی خوانده شده و بر ضرورت اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ تاکید شده است.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۵
* موضوع «تحدید حدود دریای خزر» نهایی نشده است
بهرام قاسمی سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نتایج اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر که هفته گذشته در مسکو برگزار شد، با رد موضوع تصمیم‌گیری در خصوص سهم کشورها در اجلاس یاد شده، تاکید کرد که مسائل مربوط به تحدید حدود نه تنها به هیچ وجه نهایی نشده بلکه حتی در دستور کار مذاکرات اجلاس وزیران هم نبوده است.
بنابراین، ایران در مواضع خود در زمینه تحدید حدود، هیچ گونه نظری نداشته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نسبت به حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) کوتاهی کرده‌ایم
سایت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی/ آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در مراسم اختتامیه‌ی دهمین گردهمایی خادمین فاطمیه سراسر کشور در بیاناتی با تأکید بر لزوم دسته روی هیئات عزادار در روز شهادت صدیقه طاهره(سلام‌الله علیها)، تصریح کردند: ما درباره‌ی حضرت زهرا(سلام الله علیها) تقصیر کرده‌ایم و هر آنچه در عزای آن حضرت انجام دهیم، در حد خودمان است و نه در حد آن حضرت و نباید در این مسیر به وساوس شیطانی توجه نمود.
نباید اجازه داد منابر ومداحی ها سکولار شوند
رسا/ آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف از سوی آمریکا گفت: این اعلام بسیار زشت و خلاف همه موازین بشری، اسلامی وانسانی است و وظیفه داریم در برابر این اقدام بسیار خطرناک که توهین آشکار به همه مسلمانان و همه مقدسات اسلامی است  مقابله و مقاومت کنیم، همه امت اسلام و دولت ها باید در برابر این توطئه شوم بایستند. عضو جامعه مدرسین در ادامه عنوان کرد: دولت های اسلامی اگر ذره‌ای غیرت اسلامی دارند باید سفارتخانه های رژیم صهیونیستی را در همه پایتخت های خود تعطیل کنند، باید شاهد قطع روابط سیاسی همه کشورهای اسلامی با این رژیم جعلی باشیم که متأسفانه امروز وجود دارد.
کشورهای اسلامی در برابر توطئه علیه قدس موضع قاطع بگیرند
رسا/ آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف از سوی آمریکا گفت: این اعلام بسیار زشت و خلاف همه موازین بشری، اسلامی وانسانی است و وظیفه داریم در برابر این اقدام بسیار خطرناک که توهین آشکار به همه مسلمانان و همه مقدسات اسلامی است  مقابله و مقاومت کنیم، همه امت اسلام و دولت ها باید در برابر این توطئه شوم بایستند. عضو جامعه مدرسین در ادامه عنوان کرد: دولت های اسلامی اگر ذره‌ای غیرت اسلامی دارند باید سفارتخانه های رژیم صهیونیستی را در همه پایتخت های خود تعطیل کنند، باید شاهد قطع روابط سیاسی همه کشورهای اسلامی با این رژیم جعلی باشیم که متأسفانه امروز وجود دارد.
مدارس علمیه خواهران قطب علمی ، فرهنگی و پژوهشی کشور خواهند شد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در دیدار با رئیس مرکز آمار ایران، گفت: امروز حوزه علمیه خواهران نه تنها در عرصه علم و دانش بلکه بستر فضای مجازی پیشتاز می‌باشد بطوریکه شبکه مجازی کوثرنت این مرکز در سال ۲۰۱۶ اجلاس سازمان ملل در ژنو در یکی از موضوعات ۱۶گانه حائز رتبه برتر شد. مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران هیات امنایی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تمام مدارس علمیه خواهران سراسر کشور تبدیل به یک قطب علمی، فرهنگی، آموزش و پژوهشی شوند.
دیدار وزیر ارشاد با آیت‌الله یزدی
فارس/ سید عباس صالحی وزیر ارشاد در ادامه سفر خود به قم صبح پنج شنبه با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
آل خلیفه باردیگر مانع برگزاری نماز جمعه شد
حوزه/ برای هفتاد و چهارمین هفته متوالی آل خلیفه به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت‌الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیعترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته‌های گذشته جلوگیری کردند. نمازگزاران حاضر در مسجد امام صادق(علیه‌السلام) منطقه الدراز که از اهالی منطقه‌اند در پی ممانعت از رسیدن امام جمعه و نمازگزاران دیگر مناطق، این هفته نیز نماز را فرادا بجا آوردند.
ایران هیچ‌گونه نقضی در اجرای برجام نداشته است
میزان/ دولت ژاپن پشتیبانی خود را از توافق هسته‌ای کشورهای گروه ۱+۵ با ایران را اعلام و از همه کشورها خواست تا برای حفظ این توافق تلاش کنند.«تارا کونو» وزیر خارجه ژاپن در نشست خبری در مقر سازمان ملل ضمن بیان اینکه ژاپن از توافق هسته‌ای با ایران پشتیبانی می‌کند افزود: در زمینه اجرای برجام، ما تاکنون هیچ نقضی از سوی ایران مشاهده نکرده‌ایم. وی همچنین مدعی شد که ژاپن همچنان به همکاری خود با ایران ادامه خواهد داد تا تهران منطقه را بی‌ثبات نکند.
وزارت خارجه سوریه ادعاهای دی میستورا را به شدت محکوم کرد
مهر/ یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق به شدت ادعاهای استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه و وزارت امور خارجه فرانسه را که در آنها، سوریه مسئول عدم پیشرفت در دور اخیر مذاکرات ژنو معرفی شده است، محکوم می‌کند. منبع مذکور افزود: این ادعاها به وضوح نمایشی از مخالفان سوریه است که بر اساس عادت، به تشویش و دروغ پراکنی می‌پردازند. شیوه‌ای که بهای آن خون مردم سوریه است.
سفر لودریان به واشنگتن برای رایزنی درباره برنامه موشکی ایران
مهر/ وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه، ۱۸ دسامبر برای گفتگو درباره مسائل مختلف، از جمله ایران به واشنگتن سفر می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره محورهای رایزنی‌های لودریان در واشنگتن آمده است: لودریان در دیدارهای خود بر تعهد ما برای اجرای موشکافانه برجام که توسط همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفته، فعالیت‌های ایران در منطقه و نگرانی‌های ما از اقدام ایران در پیگیری برنامه موشک‌های بالستیک تأکید خواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا بر رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران تأکید کرد
مهر/ پس از آنکه «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در نمایشی مذبوحانه مدعی کمک تسلیحاتی ایران به شبه نظامیان حوثی در یمن شد، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تقویت و تشدید رویکرد نظامی علیه ایران، امری غیرضروری است.ماتیس در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر وی، شواهد و مدارک مجوز و اختیار یک واکنش نظامی جسورانه یا گسترده علیه ایران را به آمریکا می‌دهد یا خیر، گفت: «رویکرد نظامی خیر».
نیروهای انگلیس حقوق غیرنظامیان را نقض کردند
مهر/ دادگاه عالی انگلیس اعلام کرد که نیروهای این کشور توافق ژنو مبنی بر حمایت از حقوق غیرنظامیان را در جریان مشارکت در حمله به عراق به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳، نقض کرده‌اند. دادگاه انگلیس در حکم خود که روز گذشته صادر شد، اعلام کرده است: نیروهای این کشور با غیرنظامیان به صورت وحشیانه و غیرانسانی رفتار کرده‌اند. این دادگاه همچنین وزارت دفاع انگلیس را به علت بازداشت غیرنظامیان بعد از حمله به عراق محکوم کرده و این اقدام را ناقض توافق ژنو و قانون حقوق بشر اعلام کرد.
ترامپ هیچ سیاستی برای خاورمیانه ندارد
فارس/ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به اقدامات جنجال‌برانگیز «دونالد ترامپ» در خاورمیانه اشاره کرد و نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم لفاظی‌های بسیار، هیچ سیاستی برای خاورمیانه ندارد. واشنگتن‌پست با اشاره به برخی اقدامات ترامپ در منطقه ادامه داد، نتایج این سیاست خارجی دولت ترامپ، کژرفت، بی‌ثباتی و پیدایش ائتلاف روسیه و ایران و نه آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه بوده است.
موشک بالستیک یمنی مرکز فرماندهی ارتش سعودی در جیزان را در هم کوبید
فارس/ درپی جنایات اخیر آل سعود علیه مردم یمن یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک یک فروند موشک بالستیک، مرکز فرماندهی و کنترل ارتش عربستان سعودی در جنوب جیزان را هدف قرار داده است. این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی یک بازار را در استان صعده هدف حمله قرار داد. در این حمله ۲۳ نفر شهید و ۲۷ نفر مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *