خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۳

آیت‌الله العظمی نوری همدانی: کشورهای اسلامی در برابر گستاخی‌های دشمنان اسلام سکوت نکنند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نشست ویژه سران سازمان همکاری اسلامی: آمریکا هیچ گاه میانجی صادقی نبوده و نخواهد بود
آیت‌الله مومن: مسئولان باید در چارچوب قانون و ضوابط حرکت کنند
آیت‌الله غروی: گستاخی اخیر ترامپ نتیجه خیانت برخی اعراب به آرمان قدس است
آیت‌الله اعرافی: روش اجتهادی عامل تحول علم حدیث است
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی: تنها راه آزادی قدس بصیرت و استقامت ملت فلسطین است

** جام جم ۹۶/۹/۲۳
*  ترامپ تهدیدی جدی برای بشریت است
اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی ضمن انتقاد از واشنگتن برای خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را تهدیدی جدی برای بشریت توصیف کرد.
*  دستگیری عناصر یکی از فرقه‌های انحرافی در البرز
یک منبع آگاه اعلام کرد عناصر یکی از فرقه‌های انحرافی مسیحیت که مشغول تبلیغ این فرقه و فعالیت برای اخلال در نظام اقتصادی و بازار بودند، دستگیر شدند. این منبع آگاه خاطرنشان کرد: با ردیابی اطلاعاتی انجام شده چند نفر از عناصر وابسته به این فرقه انحرافی که به تبلیغ این فرقه در کشور اقدام کرده و از کشورهای خارجی هدایت می‌شدند در استان البرز مورد ضربه قرار گرفته و دستگیر شدند. این منبع آگاه همچنین گفت: واحدهای تجاری این عناصر که با فعالیت در زمینه برهم زدن بافت اعتقادی کشور، به تخلفات اقتصادی و قاچاق کالا نیز مبادرت داشتند، با هوشیاری بازرسان امور صنفی، پلمب شد.
** همشهری ۹۶/۹/۲۳
*  تضعیف قوه قضائیه به صلاح نظام نیست
آیت‌الله جنتی گفت: قوه قضائیه نهاد مرجع رسیدگی به تظلمات مردم است. هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضایی کشور و مسئولان آن تضعیف شود،‌در حقیقت به اعتماد مردم به نظام خدشه وارد کرده است و باید از چنین اقداماتی خودداری شود.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اجتهاد، عدالت و مدیر و مدبر بودن را از ویژگی‌های رئیس قوه قضائیه بر می‌شمارد، اضافه کرد: وقتی فردی با چنین ویژگی‌های مهمی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را به صراحت زیر سوال ببرد و هتک حرمت کند؟
** کیهان ۹۶/۹/۲۳
*  آمریکا هیچ گاه میانجی صادقی نبوده و نخواهد بود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نشست ویژه سران سازمان همکاری اسلامی:
– انتفاضه مردم مجاهد فلسطین در روزهای گذشته علیه آمریکا و اشغالگران صهیونیست یک بار دیگر آشکار ساخت که فلسطینیان به طرح‌های پوچ دل نبسته و بر خواسته به حق خود پافشاری می‌کنند.
– آمریکا احترامی برای خواسته‌های مشروع فلسطینیان قائل نیست و باید از همه راه های ممکن مانع اجرای این اقدام غیر قانونی دولت آمریکا شویم.
جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تک تک کشورهای اسلامی برای دفاع از قدس بدون هیچ گونه ملاحظه و پیش شرطی همکاری کند.
اردوغان نخست وزیر ترکیه:
– دنیا فقط از آمریکا تشکیل نشده و سازمان ملل ۱۹۶ عضو دارد، باقی اعضا علیه این تصمیم واکنش نشان می‌دهند، قدس خط قرمز ماست، مسجد الاقصی و قبه الصخره در داخل حرم‌الشریف است و برای همیشه به مسلمانان تعلق دارد.
– اسرائیل یک حکومت تروریستی است و یک کشور نیست اما فراتر از کشور عمل می‌کند. آنها باید بدانند با بمب و موشک هسته‌ای قوی نیستند. آنچه اسرائیل با فلسطینیان می‌کند گرگ با گوسفندان نمی‌کند.
نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس شریف در ترکیه در حالی برگزار می‌شود که پادشاه و ولیعهد عربستان در این نشست شرکت نکردند، علاوه بر عربستان، ‌امارات و بحرین نیز در این جلسه حضور ندارند.
*  عراقچی ادعای موگرینی را رد کرد؛ ترفند مشترک اروپا و آمریکا برای وارد کردن مسائل منطقه‌ای به برجام
اظهارات خانم موگرینی که خوشبختانه با پاسخ مستند عراقچی روبرو شده است به وضوح از طرح مشترک آمریکا و اروپا برای تحمیل آنچه طی چند ماه اخیر دنبال بوده و ناکام مانده حکایت می‌کند.
ادعای خانم موگرینی که با حالتی رازگونه مطرح شده تا برد و تاثیر بیشتری داشته باشد! ‌تکرار همان ادعای بی‌پایه و اساس ترامپ است که با استناد به جمله مورد اشاره در مقدمه برجام در پی آن بود که مسائل منطقه‌ای ایران را هم بخشی از برجام قلمداد کند!
عراقچی: متن برجام کاملا مشخص است و هیچ ارتباطی به مسائل منطقه‌ای و جهانی ندارد و اینکه از یک جمله‌ای که معنی و مفهومش کاملا مشخص است کسی بخواهد تلقی‌های دیگری بکند حتما پذیرفتنی نیست.
موگرینی ادعا کرده است در مقدمه برجام یک نیم جمله با این مضمون وجود دارد؛ این توافق می‌تواند مسیر را برای نوع دیگری از تعامل یا تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم کند و زیر بنای آن را ایجاد کند. آن جمله – شاید الان دارم یک راز را افشا می‌کنم – به درخواست ایران گنجانده شد!
*  واردات ۶۰۰ بنز و پورشه به نام زنی که به نان شب محتاج است
امیر خجسته رئیس‌فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس روز گذشته در نشست خبری با ‌اشاره به اینکه سالانه ۹۰۰ میلیون دلار قاچاق کالا وارد کشور می‌شود، گفت:‌حقیقتا قاچاق کالا کنترل نمی‌شود البته جالب است بدانید خودروی قاچاق هم به طرق مختلف وارد کشور می‌شود.
رئیس‌فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از ورود ۵ هزار و ۳۶۲ خودروی لوکس قاچاق شامل پورشه، ولوو، بنز، بی‌ام و، رنو، تویوتا،‌ نیسان و هیوندا از سال ۹۵ تا پایان مهر سال جاری خبر داد و افزود: با نام شخصی به نام مریم دوسر دهلیز حدود ۶۰۰ خودروی قاچاق وارد گمرک بوشهر و بندرعباس شده است. فردی که برای نان شب خود هم مانده است و بسیار نیازمند است. متوجه شدیم که به صورت سیستمی و از طریق گمرک با نام این شخص که اصلا اطلاعی هم ندارد این تعداد خودروی قاچاق وارد کشور شده است. آن هم از طریق همان شبکه‌ای که با کمک و همکاری مدیر گمرک صورت گرفته است.
وی بر همین اساس اضافه کرد: آقای کرباسیان وزیر اقتصاد اعلام می‌کند که حتی یک کانتینر هم کالای قاچاق وارد کشور نشده است اما ما کانتینرهایی که به صورت مرموزانه وارد کشور می‌شوند را بیان می‌کنیم.
خجسته در ادامه خاطرنشان کرد: ۳ هزار اظهارنامه متعلق به ۴ خلافکار است که یکی از آنها به نام «س.ح» است که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد آنگاه مسئولان ما انکار می‌کنند و می‌گویند ما قاچاق کالا نداریم.
** شرق ۹۶/۹/۲۳
*  اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بدون پیش‌شرط گفت‌وگو کنند
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: برای گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب نباید هیچ شرط‌وشروطی گذاشت. وقتی روی اصول نظام همراهی داریم، صحبت درباره جزئیات امکان‌پذیر است. مردم امروز می‎گویند سیاسیون زندگی راحتی دارند و در طرح اختلافاتشان دغدغه‌ خود را دنبال می‌کنند، درواقع انتظار دارند که جریان‌های سیاسی به ملت نزدیک شوند، بنابراین این گفت‌وگوها برای مردم آرامش قلب است. منفی‌بافی غلط است، هیچ گفت‌وگویی نیست که بی‌نتیجه باشد.
*  افتتاح ساختمان جدید سفارت انگلیس توسط بوریس جانسون
صفحه توییتر سفارت انگلیس در تهران نوشت: ساختمان جدید این سفارت در جریان سفر بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، به ایران به دست او افتتاح شده است.
** ایران ۹۶/۹/۲۳
*  آزادی متهمان پرونده ثامن‌الحجج
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران می‌گوید تمام متهمان پرونده شرکت تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.
محسن افتخاری افزود: زمان محاکمه هنوز مشخص نشده و همچنان دادگاه مشغول انجام تشریفات دادرسی و ابلاغ است. افتخاری تصریح کرد: البته با توجه به اینکه عده‌ای از سپرده‌گذاران، تعیین تکلیف و سپرده‌های خود را پس گرفته‌اند، بعید است شکایت کنند.
*  ادعاهای وزیرخارجه فرانسه علیه ایران
وزیر خارجه فرانسه در سخنانی ایران را متهم کرد که در حال ایجاد محور نفوذ تا مدیترانه است.
«ژان ایو لودریان» در سخنانی پیرامون نقش روسیه و ایران در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری  سوریه برای قدرت گرفتن مجدد گفت: «روسیه کمک‌های هوایی و زمینی به سوریه ارائه می‌دهد و ایران نیز شبه نظامیان خود و حزب‌الله را تجهیز می‌کند.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۳
*  تشکیل پایگاه داعش در شمال افغانستان
منابع محلی افغانستان اطلاع دادند: تعدادی از تروریست‌های تابع فرانسه یا الجزایر که در سوریه حضور داشته‌اند، به افغانستان آمده و به داعشی‌هایی پیوسته‌اند که در مناطق شمالی این کشور، پایگاه تشکیل داده‌اند. به گفته فرمانداری ولایت «جوزجان»، تروریست‌های فرانسوی و الجزایری، بعد از ورود به خاک افغانستان به منطقه «درزاب» رفته‌اند که تحت کنترل داعش است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۳
*  امیر حاتمی در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارد
در پی انتشار برخی مطالب از وزیر دفاع در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی وزارت دفاع ضمن قدردانی از اظهار محبت‌های بی‌دریغ دوستان و علاقه‌مندان ارجمند اعلام کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارد و هرگونه اعلام مواضع، خبر و اظهارنظر امیر سرتیپ حاتمی صرفاً از طریق ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع یا روابط عمومی منتشر خواهد شد.
*  وضعیت نامناسب بودجه پیشنهادی دولت برای قوه‌قضائیه
غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری تهران گفت: بودجه‌ای که دولت برای قوه‌قضائیه در سال ۹۷ در نظر گرفته است، برای قوه‌قضائیه مناسب نیست و به طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
** جوان ۹۶/۹/۲۳
*  کفرگویی و ابتذال در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها کوشیدند روز دانشجو روز مباحثه و نشست سیاسی و مناظره و روز پاسخگویی مسئولان به دانشجوها باشد، در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و در قسمتی از مراسم روز دانشجو با قرائت نوشتاری که فرد پشت تریبون آن را شعر می‌نامید، حجمی از عبارات سخیف و مستهجن و کفرگویی‌هایی مبتذل منتشر شد. به نظر می‌رسد مراسم‌های روز دانشجو در برخی دانشگاه‌ها بی هیچ نظارتی در جریان است و مدیران دانشگاه‌ها بی اعتنا از آنچه در حیطه مسئولیت‌شان می‌گذرند، نظارتی بر این مراسم‌ها ندارند. در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد نجف‌آباد هم مواردی از ابتذال روی داده بود که رئیس دانشگاه مورد تذکر شدید و علنی دکتر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.
*  سناریوهای مواجهه با آمریکا درباره برجام پیش بینی شده است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بدو ورود به رشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر کنگره آمریکا طی روزهای آتی پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، چه می‌شود، گفت: در هیئت نظارت بر برجام سناریوهای مختلف در مواجهه با تصمیمات آمریکا درباره برجام بررسی شده است. وی ادامه داد: ما برای تمامی روشهای ‌احتمالی آنها راه حل‌هایی در نظر گرفته‌ایم و باید ببینیم آنها چه مسیری را طی می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر همه طرف‌ها به برجام متعهد باشند، برای آینده امنیت منطقه و جهان مفیدتر است و اگر راه دیگری انتخاب کنند برای آن نیز فکر شده است، نگران نباشید.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۳
*  برای بازسازی سوریه آمادگی داریم
سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نشستی خبری درباره احتمال حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای پروژه‌های بازسازی و سازندگی در کشور سوریه، اظهار کرد: ایران در مبارزه با داعش نقش نخست را در کشور سوریه بر عهده داشت و عزیزان بسیاری را در این راه از دست داد.
چنانچه که تدبیر دولت این باشد و با سوریه به توافق برسد، قطعا قرارگاه به عنوان مجموعه‌ای پیشگام آمادگی ورود به حوزه بازسازی در سوریه را دارد.
** رسالت ۹۶/۹/۲۳
*  کشورهای اسلامی در برابر گستاخی‌های دشمنان اسلام سکوت نکنند
آیت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج خود با اشاره به مسائل منطقه ابراز داشت: قرآن کریم بارها فرموده که یهود و صهیونیسم درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان و از بین بردن آن‌ها هستند و مسلمانان باید هوشیار باشند.
وی افزود: ملتی که محکوم به ذلت و غضب از سوی خداوند است می خواهد قدس شریف که متعلق به مسلمانان است را بگیرد، امت اسلام نباید در برابر این رژیم جعلی و مستکبران جهانی ذلیل باشند؛ کشورهای اسلامی باید سکوت خود را بشکنند و با اقدام جدی قدس را از صهیونیست‌ها بگیرند و الا ننگی بزرگ برای امت اسلامی خواهد بود.
*  واکنش آیت‌الله موحدی به اظهارات مصباحی‌مقدم درباره مذاکره با مجمع روحانیون
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر آمادگی جامعه روحانیت برای گفتگو با مجمع روحانیون مبارز گفت: به‌هیچ‌عنوان چنین بحثی که جامعه روحانیت بخواهد با مجمع روحانیون، گفتگو کند، مطرح نبوده است و بنده به عنوان دبیرکل چنین موضوعی را از اساس تکذیب می‌کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌ها به نقل از حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نوشته‌اند که جامعه روحانیت منعی برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون ندارد، گفت: نمی‌دانم این اظهارات به نقل از آقای مصباحی مقدم درست نقل‌شده است یا نه، اما اگر ایشان چنین حرفی زده، حرفش اشتباه بوده است چون ما به‌هیچ‌عنوان چنین بنایی نداشته و نداریم.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۳
*  تحرکات گروه‌های تروریستی و تحولات داخلی آنها رصد می‌شود
وزیر کشور با تاکید بر این که تحرکات گروه‌های تروریستی و تحولات داخلی آنها را رصد می‌کنیم، گفت: کشورهایی که آرامش و امنیت را برای منطقه نمی‌خواهند به دنبال توطئه و فتنه‌های جدید و تقویت این گروه‌ها خواهند بود. عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نود و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود داعش درحال انتقال به سایر کشورها از جمله افغانستان و پاکستان است آیا تمهیدات خاصی برای مرزها پیش‌بینی شده است؟، اظهارداشت: در مسئله گروه‌های تروریستی گروه‌هایی همچون القاعده، طالبان و داعش از نظر امنیتی دارای اهمیت فراوانی هستند که تحرکات این گروه‌ها رصد و تحولات داخلی آنها را پیگیری می‌کنیم.
** آرمان ۹۶/۹/۲۳
*  علت تعلل وزارت کشور در معرفی ۸ استاندار
با گذشت ۵ ماه از آغاز به کار دولت دوازدهم، استانداران استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، زنجان، خوزستان، سمنان، قم، کرمان و همدان هنوز مشخص نشده‌اند،از مجموع ۳۱ استان، استانداران ۲۳ استان انتخاب شده و ۸ استان همچنان بلاتکلیفند.
سیدسلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها دلیل تعلل معرفی استانداران ۸ استان باقی مانده را «ملاحظاتی» می‌خواند که باید کار با دقت انجام شوند. او در همین حال اعلام کرد که تعیین تکلیف استانداران باقی‌مانده در مراحل پایانی است و وزارت کشور در اولین فرصت آنها را به هیات دولت معرفی می کند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۳
*  نامه رهبری به جوانان غربی پایه قدرت گفتمانی جمهوری اسلامی است
محمد جواد ظریف ضمن اشاره به نامه رهبری خطاب به جوانان غربی، اظهار داشت: «مقام معظم رهبری به دونکته بسیار مهم توجه کردند، یکی بحث گفتمانی و دومی تلاشی که برای ایجاد یک تصویر درست از اسلام شده بود. وزیر امور خارجه در خصوص اقدامات عملی و صدور نامه رهبری نیز خاطر نشان کرد: «بعد از انتشار نامه رهبری ما نامه را سند سازمان ملل کردیم و در اقدامی دیگر این نامه در همه نمایندگی‌ها پخش شد. من در دو مقاله به این دو نامه اشاره کردم و علاوه بر آن در نامه به دبیر کل سازمان ملل نیز به آن اشاره شد.»
ظریف در نهایت تاکید کرد: «کماکان معتقدیم این نامه پایه قدرت گفتمانی جمهوری اسلامی است که می‌تواند برای کشور در تمام دنیا تاثیرگذاری ویژه داشته باشد.»
** آفرینش ۹۶/۹/۲۳
*  نیروهای نظامی روسیه حداقل ۴۹ سال در سوریه می‌مانند
رئیس جمهور روسیه لایحه گسترش پایگاه‌های نظامی این کشور را در سوریه به دوما فرستاد. براساس این لایحه پایگاه نیروی دریایی روسیه در طرطوس به مدت ۴۹ سال باقی خواهد ماند و در صورت توافق دو کشور به طور خودکار برای ۲۵ سال آینده آن نیز تمدید خواهد شد. پس از خروج نیروهای روسی از خاک سوریه به دستور ولادیمیر پوتین، دو پایگاه نظامی طرطوس و حمیمیم همچنان در اختیار روسیه باقی خواهند ماند.
** قدس ۹۶/۹/۲۳
*  درخواست ضد ایرانی وزیر جنگ صهیونیستی از کشورهای عربی
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی خواست برای مقابله با ایران، روابط امنیتی خود با اسرائیل را تقویت کنند. «آویگدرلیبرمن» در یادداشتی با عنوان «اتحاد در پس عملگرایی در خاورمیانه» در نشریه «دیفنس نیوز» نوشت: «شکاف استراتژیک میان تعصب و عملگرایی بر شکاف‌های فرقه‌ای قدیمی‌ غلبه کرده است.» وی از کشورهای عربی خواست تا انرژی‌هایشان را با اسرائیل برای شکست دادن ایران، حزب‌الله و محور مقاومت در منطقه، مجتمع کنند و منافع مشترک را پیش ببرند.
** خراسان ۹۶/۹/۲۳
*  اخطار درباره موضوع نازنین زاغری و اموال بلوکه شده ایران
مسعود پزشکیان در پی اعلام اخطار علیرضا سلیمی، نماینده محلات به دولت  درخصوص حضور وزیر امورخارجه انگلیس در کشور و تلاش او برای آزاد کردن نازنین زاغری از کمیسیون امنیت ملی خواست موضوع را پیگیری کند.
سلیمی در این اخطار خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور اظهارکرد: وزیرخارجه انگلیس قبل از حضور در ایران گفته بود که درباره یک جاسوس مذاکره خواهند کرد. ما به عنوان یک نماینده از پشت پرده هیچ چیز نمی دانیم. واقعا بحث این جاسوس چیست و  چقدر ارزش دارد که می خواهند ۴۳۰ میلیون پوند از اموال ما را که از قبل از انقلاب بلوکه کردند تحویل بدهند.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۳
*  پایان پرونده «سلفی‌بگیر» ها
محمد جواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت جمعی از مردم شیراز علیه نمایندگانی که با موگرینی سلفی گرفته بودند، خبر داد و گفت که این موضوع خلاف شوون نمایندگی تشخیص داده نشد و پرونده مختومه است.
** شهروند ۹۶/۹/۲۳
*  روسیه و چین تهدید جدی برای امنیت ملی ما هستند
مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی گفت که روسیه و چین جزو کشورهای تهدیدآمیز برای ایالات متحده هستند. هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا روسیه و چین به‌عنوان کشورهای خطرناک گنجانده خواهند شد.» وی گفت: «مسکو و پکن نظم و ثبات بین‌المللی را تضعیف کرده و استقلال ملی همسایگان و حاکمیت قانون بین‌المللی را نادیده می‌گیرند.»
*  نشانه‌ای از کاهش محاصره بنادر یمن وجود ندارد
مسئول آژانس امدادرسانی وابسته به دولت آمریکا اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش محاصره بنادر یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی جهت ورود کمک‌ها به مناطقی که در معرض قحطی و گرسنگی هستند، وجود ندارد. مارک گرین، مدیر اداری آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان خواست بنادر یمن را باز کند.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۳
*  واکنش کدخدایی به جلسه اژه‌ای با دانشجویان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، دریادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: هر جلسه دانشجویی اقتضائاتی دارد که بر دانشگاهیان پوشیده نیست، کف و سوت‌، های‌و‌هوی، طبیعت این گونه جلسات است. پرسش با لحن تند هم نشان از حساسیت دانشجویان دارد و هم دلسوزی آنها را بیان می کند.، اینها عیب نیست و نباید به دانشجویان انگ‌ها ناروا بزنیم.
دوم اینکه حوصله معاون اول نیز قابل تحسین بود و از اینکه به دانشگاه‌ برای پاسخگویی آمده باید تقدیر کرد.
البته باید از هر مسئولی سوالاتی که مربوط به حوزه مسئولیت اوست پرسیده شود.
*  بازداشت ده‌ها فلسطینی از جمله رهبران حماس
ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی از جمله تعدادی از رهبران و اعضای جنبش حماس را در شهرهای مختلف فلسطین بازداشت کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان باید در چارچوب قانون و ضوابط حرکت کنند
مهر/آیت‌الله محمد مؤمن در دیدار سقائیان‌نژاد شهردار قم و برخی دیگر از مدیران شهری، با تأکید بر اینکه تمام مدیران و مسئولان باید در چارچوب قانون و ضوابط حرکت کنند، خاطرنشان کرد: در مسیر خدمت به مردم نباید از هیچ‌کاری دریغ کرد اما نباید از مسیر قانون و ضوابط نیز خارج شد.وی با اشاره به نگاه ویژه به رفع مشکل محرومان جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌ای ویژه در راستای رفع مشکلات اقشار ضعیف و محروم جامعه اجرایی شود.
گستاخی اخیر ترامپ نتیجه خیانت برخی اعراب به آرمان قدس است
حوزه/ آیت‌الله غروی، گستاخی اخیر ترامپ در اعلام رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را نتیجه خیانت برخی اعراب به آرمان قدس دانست و اظهار داشت: چراغ سبز سردمداران عربستان سعودی و ارتباطات پیدا و پنهان آنان با اسرائیل و آمریکا، منجر به این شد که ترامپ، چنین گستاخانه اعلام کند بیت المقدس، پایتخت رژیم صهیونیستی است.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در چنین وضعیتی، مسلم است که سکوت مسلمین در برابر این گستاخی‌ها و خیانت برخی کشورهای مرتجع منطقه به هیچ وجه جایز نیست و همه باید متحدانه در برابر این تحرکات اخیر، واکنش قاطعانه داشته باشیم.
روش اجتهادی عامل تحول علم حدیث است
رسا/ آیت‌الله اعرافی در پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه علوم و حدیث عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ اثر از سوی این پژوهشگاه به جامعه علمی ایران و جهان ارائه شده است که جای تقدیر دارد. مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه به قلمرو جدیدی از قرآن و حدیث وارد شده و مرحله جدیدی در پژوهش قرآن و حدیث در حوزه‌های علمیه آغاز شده است. آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: اگر روش اجتهادی قوی حوزه‌های علمیه در عرصه علوم قرآن و حدیث وارد شود، تحول عظیمی در این علوم رخ می‌دهد.
تنها راه آزادی قدس، بصیرت و استقامت ملت فلسطین است
حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین موسوی‌ اصفهانی با اشاره به اقدام گستاخانه ترامپ، در اعلام رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رفتارهای استکباری دولتمردان آمریکا از یک سو و تحولات منطقه در سال‌های اخیر از سوی دیگر نشان داده که تنها راه آزادی قدس، مقاومت و هوشیاری ملت فلسطین است. عضو جامعه مدرسین گفت: همان‌طور که ملت بزرگ ایران در جریان نهضت و انقلاب اسلامی توانست به لطف الهی و رهبری حکیمانه امام(ره) و البته وحدت کلمه خود بر نظام طاغوتی پیروز شود و در طول حدود چهار دهه اخیر، استکبار جهانی را به چالش بکشد، ملت فلسطین نیز بی‌شک در سایه مقاومت و وحدت کلمه می‌تواند به خواست خدا بر دشمنان خود فائق شود.
مجلس در قضیه برجام جزیره منفصل از نظام نیست
تسنیم/ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در برابر بدعهدی‌های آمریکا در برجام، گفت: مجلس در چارچوب قواعد موجود در نظام عمل می‌کند و هیچ‌گاه جزیره منفصل از کلیت نظام نبوده است. وی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای از ابتدا از جایگاه شورای عالی امنیت‌ملی پیگیری شده است، ادامه داد: پس از امضاء سند توافق هسته‌ای تدابیری در جهت نظارت بر این توافق اندیشیده شده است.
بمباران شدید رژیم صهیونیستی علیه مواضع مقاومت در غزه
 ایسنا/ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰ بار مواضع مقاومت در شمال و جنوب غزه را بمباران کردند شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی مواضع نیروهای مقاومت و نیروهای پلیس را در نوار غزه هدف قرار دادند.
ارتش آمریکا سربازان سایبری را وارد میدان نبرد می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ مقامات آمریکایی اعلام کردند: ارتش آمریکا به زودی سربازان سایبری را وارد میدان نبرد می‌کند زیرا ارتش با جدیت در تلاش برای حمله به شبکه‌های رایانه‌ای دشمن است. سرهنگ رابرت گفت: اگرچه ماموریت ارتش آمریکا به طور کلی «حمله و نابود کردن» است اما هدف این نیروهای سایبری کمی متفاوت است. وی افزود: «در این عملیات همه چیز از بین نمی رود. در این روش بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان با استفاده از ابزارهای جنگ نرم، نفوذ کرد و اینکه چگونه می‌توانیم آشفتگی ایجاد کنیم و مجددا کنترل را به دست بگیریم.»
ترامپ برای ایجاد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها جدی است
فارس/ عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس‌۲۴ مدعی شد گزارش‌هایی که می‌گویند عربستان سعودی علی‌رغم اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس با آن مخالف نیست، صحیح نیستند. وی گفت: ما به راهکار دو دولتی و قطعنامه‌های مرتبط با طرح صلح اعراب معتقدیم. فکر می‌کنیم که ما در نهایت یک کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۶۷، با اورشلیم شرقی به عنوان پایتخت آن خواهیم داشت.» الجبیر گفت: «ما معتقدیم که دولت ترامپ برای ایجاد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها جدی است.»
تحت تاثیر بیانیه کشورهای اسلامی قرار نمی گیرم
ایسنا/ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بیانیه کشورهای اسلامی که طی آن خواستار به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین شدند وی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
وی همچنین مدعی شد که «بسیاری از کشورها از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیروی کرده و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهند شناخت». لازم به ذکر است که در بیانیه نشست فوق‌ العاده سازمان همکاری اسلامی که روز چهارشنبه در استانبول ترکیه برگزار گردید از جامعه جهانی درخواست شده تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.
دعوت رسمی مقام صهیونیست از بن سلمان برای سفر به اسرائیل
تسنیم/روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روز چهارشنبه نوشت که «اسرائیل کاتز» وزیر امنیت این رژیم رسما از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای سفر به اسرائیل دعوت به عمل آورده است.به نوشته این روزنامه صهیونیستی، کاتز عربستان را رهبر جهان عرب توصیف کرده و گفته است که عربستان باید ناظر روند سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها باشد.وزیر امنیت رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل خوشحال می‌شود اگر عربستان یکی از طرف‌های مذاکرات صلح باشد.
توطئه‌های صهیونیستی، سعودی، آمریکایی در خاورمیانه شکست خورده است
فارس/ سرلشکر جعفری در همایش «دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد اظهار داشت: در طول ٢٠ سال اخیر شاهد پیروزی‌های صد در صدی و پی در پی جبهه مقاومت و شکست دشمنان انقلاب اسلامی در تمام کشورهای منطقه خاورمیانه هستیم. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام این توطئه‌ها که توسط آمریکایی ها، اسرائیلی ها، سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه بوده است امروز شکست خورده است گفت: استکبار ستیزی مهمترین اصل انقلاب اسلامی است و چون که این اصل به صورت کامل اجرا شده، شاهد شکست استکبار هستیم.
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی مداخله‌جویانه علیه ایران تصویب کرد
فارس/ مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه فضاسازی‌ها علیه ایران با ۲۸۹ رأی موافق و ۱۳۵ رأی مخالف، طرحی مداخله‌جویانه را به تصویب رساند که خواستار بررسی دارایی‌های مقام‌های ایران است. طرح شماره ۱۶۳۸، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم می‌کند گزارشی درباره دارایی‌ها یا وجوهی که مطابق ادعاها مقام‌های ایرانی بر آنها مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم دارند و در نهادها و موسسات مالی آمریکایی نگهداری می‌شوند، تحویل کمیته‌های مرتبط کنگره کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *