خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۲

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: نباید رنگ و بوی شهادت در کشور کمرنگ شود
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: قدرت دفاعی نداشتیم معلوم نبود دشمن با ایران اسلامی چه می‌کرد
  • آیت‌الله جنتی: انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عامل نابودی اسرائیل است
  • رئیس جمهور: راهی جز وحدت نیست باید یکصدا تصمیم ترامپ را محکوم کنیم
  • ۲۳۵ نماینده مجلس خواستار قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم‌صهیونیستی شدند
  • وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نشان استیصال آمریکا در منطقه است

** جام جم ۹۶/۹/۲۲
*  جریان‌های تروریستی به دنبال تملک زمین هستند
سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در سمینار تروریسم، افراط‌گرایی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا گفت: جریان‌های تروریستی همچون داعش با وجود این‌که ضربات اساسی خورده‌اند، امروز به دنبال تملک زمین هستند.
علوی گفت: ریشه گروه‌های تروریستی که ادعای اسلامگرایی دارند، از اخوان‌المسلمین در مصر و وهابیت در عربستان است.
** همشهری ۹۶/۹/۲۲
*  مهر تایید بر پایبندی ایران به برجام؛ تاسف از بدعهدی آمریکا
آنتونیوگوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشش برای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و در عین حال از ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر  عدم پایبندی ایران به برجام ابراز تاسف کرده است.
گوترش نوشته است: «این توافق بهترین راه برای تضمین ماهیت انحصار صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.»
*  برجام ناقص است
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور «فعلا» در توافق هسته‌ای با ایران حضور دارد، گفت: این توافق نواقصی دارد که باید برطرف شود.
«رکس تیلرسون» که در نشستی غیر رسانه‌ای در جمع کارکنان وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای «اجرای کامل» توافق هسته‌ای با ایران است.
او مدعی است که واشنگتن در این زمینه «حمایت خوبی» از متحدان اروپایی خود دریافت کرده است.
** کیهان ۹۶/۹/۲۲
*  شلیک ۶ راکت به شهرک‌های صهیونیستی
در پی شلیک ۶ راکت از سوی مقاومت فلسطینی به سمت جنوب فلسطین‌اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای حمله موشکی در مناطق نزدیک نوار غزه خبر دادند.
در حالی که ۷ روز از آغاز انتفاضه چهارم فلسطینی‌ها می‌گذرد گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌های صهیونیستی در جنوب مناطق‌اشغالی را موشکباران کردند تا نشان دهند در موضع آنان نسبت به آزادی قدس و فلسطین هیچ تغییری ایجاد نشده است.
*  انصارالله باید نفتکش‌های سعودی و امارات را در خلیج عدن و دریای سرخ با موشک بزند
حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در دانشگاه شهید رجائی: شلیک موشک به ریاض و ابوظبی و نفتکش‌ها کمترین بهایی است که باید آل سعود و متحدانش در مقابل جان میلیون‌ها زن، مرد و کودک مظلوم یمن بپردازند.
** شرق ۹۶/۹/۲۲
*  برداشت غیرقانونی ٧٠٠ میلیارد تومان توسط یکی از مدیران بانکی
رئیس کل بانک مرکزی با پرده‌برداری از تخلفات یکی از مدیران تعاونی اعتباری فرشتگان گفت: یکی از مدیران ۷۰۰ میلیارد تومان از حساب تعاونی، به‌نفع خود برداشت کرد.
ولی‌الله سیف، افزود: مدیران مؤسسات غیرمجاز فاقد هرگونه تخصص در امور بانکی بودند و برای اینکه بتوانند سودهای با رقم بالا را که به مشتریان خود وعده داده بودند، پرداخت کنند به هرکاری دست می‌زدند. عمده فعالیت این افراد در بازار مسکن بود.
** ایران ۹۶/۹/۲۲
*  راهی جز وحدت نیست باید یکصدا تصمیم ترامپ را محکوم کنیم
اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس شریف امروز در استانبول بـرگزار می‌شود.
رئیس جمهوری کشورمان در فرودگاه مهرآباد گفت: «قدس سرزمین مقدس همه مسلمان‌هاست و پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود و این هدف مهم و مقدس را هیچ وقت از یاد نخواهیم برد.»
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: یکصدا باید در برابر تصمیم غلط امریکا ایستادگی کنیم و آن را محکوم کنیم و بگوییم که این کار شدنی نیست و اگر امریکایی‌ها بخواهند به آن عمل کنند، منطقه ما با یک فاجعه بزرگ مواجه می‌شود.»
*  بغداد به تجربه تهران در بازسازی احتیاج دارد
شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای عراق در گفتگو با ایران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول از تجربه دموکراتیک عراق حمایت کرد و نقش بسیار خوبی در حل بسیاری از مشکلات عراق مثل موضوع برق و گاز و موضوع هایی مثل بازسازی داشت، بخصوص اینکه ایران پس از جنگ تجربه خوبی در مبحث بازسازی مناطق آسیب دیده کسب کرده است.
این یک تجربه بسیار مفید است و ما به آن احتیاج داریم، درهای اقتصاد و سرمایه‌گذاری در عراق برای برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران باز است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۲
*  سیره جمهوری اسلامی، اقدام مبتنی بر اخلاق و تعهدات است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیره جمهوری اسلامی، اقدام مبتنی بر اخلاق و تعهدات است؛ چنانکه با وجود نقض عهدهای متعدد ازسوی طرف مقابل به برجام متعهد هستیم.
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در دیدار «اشتفان شولتز» سفیر اتریش در ایران به موضوع نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و در میان مسلمانان جهان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه در تلاشند با ارائه چهره‌ای مخدوش و انحرافی از اسلام ناب، زمینه‌های اسلام‌هراسی را در اروپا و دیگر کشورها ایجاد کنند، اما این حقیقت برای مردم و مسئولان اروپایی روشن است که در روش جمهوری اسلامی ایران، تعقل و رعایت حقوق و اخلاق جایگاه ویژه‌ای دارد و اسلام ناب، اسلام تعقلی است، نه اسلام داعش و تروریست‌های تکفیری.
*  قدس و حق بازگشت پناهندگان را فراموش کن
یک پایگاه عرب زبان فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته است: پرونده قدس و حق بازگشت پناهندگان را فراموش کن. به سمت یک حکومت در غزه پیش برو. در این صورت، اموال زیادی نصیبت خواهد شد.
*  ۲۳۵ نماینده مجلس خواستار قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی شدند
۲۳۵ نفر از نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی دیروز در بیانیه‌ای از همه کشورهای اسلامی خواستند که در اسرع وقت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و مراوات اقتصادی خود با آمریکا را به حداقل کاهش دهند.
نمایندگان مجلس در این بیانیه همچنین از پارلمان‌های کشورهای اسلامی خواستند که دولت‌های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۲
*   ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند
امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار مارکوس لایتنر سفیر سوییس در تهران با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع شود.
** جوان ۹۶/۹/۲۲
*  بسیج الگوی جوانان مقاومت اسلامی است
حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بسیج و روحانیت از متن جامعه هستند و کاملا رنگ و بوی مردمی دارند، اظهار کرد: شجره طیبه بسیج، امروز الگوی جوانان مقاومت در کشورهای اسلامی شده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت انقلابی بودن حوزه‌های علمیه و پیشتازی روحانیت در حرکت‌های مختلف، اظهار کرد: آگاه‌سازی، هوشیارسازی، همراه‌سازی، بصیرت‌افزایی و مصون سازی مردم از جمله وظایف و نقش روحانیت در جامعه امروزی است.
*  مجلس به عضویت اقلیت‌های دینی در شوراها رأی داد
نمایندگان مجلس دیروز با تصویب طرحی موافقت کردند که اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاها می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی در همان شهر و روستا شوند.
این طرح پس از ماجرای سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد در دستور کار مجلس قرار گرفت.
طرحی که نمایندگان در جلسه دیروز تصویب کردند، به گونه‌ای تدوین شده که به سپنتا نیکنام هم اجازه حضور در شوراهای فعلی را می‌دهد. در زیر متن این طرح آمده که این قانون عطف به ماسبق می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۲
*  حماس آغاز انتفاضه سوم را اعلام کرد
یک سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) آغاز انتفاضه سوم را به دنبال تصمیم اخیر دونالد ترامپ در قبال قدس اعلام کرد.
*  ارتباط ایران با موشک‌های شلیک شده به عربستان تایید نمی‌شود
مقامات سازمان ملل که اجزای باقی مانده از موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌ها به عربستان را بررسی کرده‌اند، تایید نمی‌کنند که موشک‌ها ساخت ایران بوده اما کماکان به تحلیل این اطلاعات خود ادامه می‌دهند.
عربستان سعودی و آمریکا ادعا می‌کنند که ایران موشک‌ها را به حوثی‌های یمن داده است و آنها نیز موشک‌ها در چهار نوامبر ۲۰۱۷ به پایتخت ریاض شلیک کرده‌اند.
** رسالت ۹۶/۹/۲۲
*  در نظام اسلامی، قدرت علیه قدرت طلب‌هاست
سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در دهمین همایش فرماندهی و کنترل ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها و متفاوت از سایر انقلاب‌‌هاست گفت: فلسفه جنگ و مبارزه در انقلاب اسلامی متفاوت با سایر حرکت ها در جهان است. در نظام اسلامی قدرت نظامی علیه قدرت طلب‌هاست به همین دلیل ارتش و سپاه نیروی الهی هستند.
*  تلاش دولت برای ایجاد سالانه ۵/۱ میلیون شغل ناموفق بود
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم همه مشکلات در حوزه اشتغال با در اختیار داشتن نیروهای مستعد می‌توانیم موفق عمل کنیم؛ نیاز کشور ایجاد سالانه ۱/۵ میلیون شغل است و به همین دلیل دولت علی‌رغم همه تلاش‌ها هنوز نتوانسته به این رقم برسد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۲
*  تاریخ دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام شد
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاریخ برگزاری دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام را اعلام کرد. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد دور بعدی نشست عمومی‌کمیسیون مشترک برجام روز ۱۳ دسامبر (چهارشنبه ۲۲ آذرماه) در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.
مطابق این بیانیه، ریاست این جلسه را «هلگا اشمیت»، معاون «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نیابت از وی بر عهده خواهد داشت.
** آرمان ۹۶/۹/۲۲
*  پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی
اودریوس بروزگا سفیر آکرودیته لیتوانی در تهران با معرفی محسن کریمی طبسی به عنوان کنسول افتخاری این کشور در ایران از تلاش‌های ایران در گسترش همکاری‌های دوجانبه تقدیر کرد.
محسن کریمی طبسی کنسول افتخاری لیتوانی در تهران نیز از برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی خبر داد وگفت: امید است با افتتاح سفارت لیتوانی در تهران و سفارت ایران در لیتوانی خلأهای موجود برطرف شود.
*  تاکید رهبری بر پرداختن به بحث حاشیه‌نشینی
رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی گفت: در این بخش اقدامات خوبی را در حوزه‌های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است. البته این روند راضی‌کننده نیست و رهبری تاکید داشتند که باید به حاشیه‌نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۲
*  در تصمیم‌گیری‌های ترامپ تعقل حاکم نیست
دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: «کاری که ترامپ کرده جرقه‌ای به انبار باروت عواطف، احساسات و اعتقادات جهان اسلام زده است و کاری از این بدتر نمی‌شد که رئیس‌جمهور آمریکا انجام بدهد.»
دکتر ولایتی ادامه داد: «پیش از این روسای جمهور آمریکا جرات این کار را نداشتند و به فردی احتیاج داشتند که در تصمیم‌گیری‌هایش تعلق حاکم نیست.»
** آفرینش ۹۶/۹/۲۲
*  اتهام تاجر ترک به تجارت غیرقانونی با ایران
دادستانی آمریکا یک تاجر ترکیه‌ای را به کمک برای انتقال غیرقانونی ژنراتورهای قایق و موتورهای بیرونی به نیروی دریایی ایران متهم کرد.
رزیت تاوان۴۰ ساله یک شهروند ترکیه‌ای است که از سوی دادگاه منطقه‌ای میلواکی در ایالت ویسکانسین آمریکا به تلاش برای کمک به انتقال ژنراتورهای قایق و موتورهای بیرونی به نیروی دریایی ایران به صورت غیر قانونی متهم شده است.
*  اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نشان استیصال آمریکا در منطقه است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گوی تلفنی با وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکا در منطقه دارد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت و گو با «نورالدین جانیکلی» اضافه کرد: تصمیم آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف نیز یک سیاست غیر مسئولانه است و تقویت رویکرد اشغالگری رژیم صهیونیستی را در پی دارد.
** قدس ۹۶/۹/۲۲
*  غبارروبی مضجع شریف بانوی کرامت
همزمان با ایام ورود پر خیر و برکت بانوی کرامت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم، مراسم غبارروبی مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(ع) با حضور آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) به همراه شماری از مسئولان حرم مطهر در این برنامه روحانی حضور داشتند و غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) در فضایی معنوی و روحانی برگزار و ضریح مطهر با عطر و گلاب ناب شست‌وشو شد.
** خراسان ۹۶/۹/۲۲
*   پرونده  طاهری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است
علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش محمد‌علی طاهری سردسته عرفان حلقه گفت: با توجه به این که رای در دیوان عالی کشور نقض شده، پرونده به شعبه هم عرض یعنی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
*  الحاق ۲ فروند بالگرد و هواپیمای نظامی به ناوگان نیروی دریایی
دریا دار جعفری معاون مهندسی و پدافند غیر عامل نیروی دریایی گفت: یک فروند بالگردAB ۲۱۲ و یک فروند هواپیمای ۶۰۴ پس از تعمیر با هدف جابه جایی افراد و گشت دریایی به ناوگان نداجا ملحق شد.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۲
*  ٣١ غارتگر بانک دی در اختلاس بانک سرمایه هم شرکت داشتند
امیر خجسته، رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، درخصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از پرونده بنیاد شهید گفت: این پرونده به شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت ارجاع داده شده است.
 افرادی که بانک دی را غارت کردند در بانک سرمایه‌ هم اختلاس کردند. این ۳۱ نفر در تمام بانک‌ها دست انداخته‌اند.
*  دولت سوریه دیگر تهدید نیست
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه دیگر دولت سوریه را یک تهدید در نظر نمی‌گیرد.
وزیر خارجه ترکیه همچنین گفته است: «با روسیه در عملیات علیه کردهای سوریه در صورت ضرورت هماهنگ می‌شویم».
وی در ادامه تاکید کرد: «با مشارکت کردها در راه‌حل سیاسی سوریه مخالفتی نداریم اما لیست گروه‌های کردی که می‌توانیم با آنها تعامل داشته باشیم را تحویل روسیه خواهیم داد».
** شهروند ۹۶/۹/۲۲
*  رئیس‌جمهوری دستور تأمین آب گام دوم طرح ۵۵٠‌هزار هکتاری خوزستان را صادر کرد
استاندار خوزستان هشتم آذر امسال در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری خواستار تأمین آب گام دوم طرح ۵۵٠‌هزار هکتاری خوزستان شد. پس از آن نامه‌ای از سوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری خطاب به رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ارسال شد که در آن دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با اشاره به نامه استاندار خوزستان درخصوص طرح ۵۵٠‌هزار هکتاری پی‌نوشت کرد: اقدامات فوری برای شروع فاز دوم طرح به عمل آید.
طرح ۵۵٠‌هزار هکتاری در جریان سفر رهبر معظم انقلاب در اسفند ١٣٧۵ به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن به صورت جدی در‌ سال ١٣٩٢ همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم عملیاتی شد.
*  وضعیت ایران در دریای خزر خوب است
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در مورد سخنانش در گفت‌وگو با ایسنا درباره سهم ایران در دریای خزر، سوءبرداشت‌هایی شده است، گفت: من گفتم ۵۰‌درصد یا ۲۰ درصد، یک ضابطه مشخص عرفی، قانونی یا بین‌المللی ندارد.
رحیم‌پور با انتقاد از برخی سوءبرداشت‌ها و انتشار آن در فضای رسانه‌ اظهار کرد: وضع ایران در دریای خزر خوب است و این‌گونه القائات در جامعه هزینه‌بر است.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۲
*  پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان در حال نزول است
صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان، اعتقاد دارد  پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نسبت به قبل از انتخابات تقویت‌شده‌تر نیست و در حال نزول است. البته او علت این اتفاق را مشکلات دولت و عدم توانایی در پاسخ به مطالبات مردمی می‌داند.
خرازی که خود باکی از لقب اصلاح‌طلب بدلی ندارد، در شهریور ماه ۹۶ هم گفته بود: «ما اصلاح‌طلبان عملکرد خوبی نداشتیم. اصلاح‌طلبان نه در آن صبح دوم خرداد و نه در غروب ۸۴ و نه در طلیعه سال ۹۲ و نه اکنون، از استراتژی منظمی برخوردار نبودند.»
*  حذف کنکور در دستور کار
آقای منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته است: حذف کنکور در دستور کار است و معیار ورود به دانشگاه باید مشخص شود.
برنامه‌ای وجود دارد که در آینده این کنکور تبدیل به روش جدیدی از گزینش دانشجو و انتخاب برای رشته باشد، باید این برنامه از آموزش و پرورش شروع شود.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۲
*  بزرگترین دستاورد انقلاب، مدیریت است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام مسائل به مدیریت و حکمرانی باز می‌گردد.
منابع بسیار زیادی ازنفت و گاز و صنایع طبیعی در کشور وجود دارد؛ اما میزان بهره‌برداری و بهره‌وری از این منابع آنقدر پایین است که محیط زیست در حال تخریب است.
رضایی ادامه داد: تلخ‌تر از همه این است که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب ما مدیریت و حکمرانی است؛ اما امروز ضعیف‌ترین بخش همین مدیریت است.
*  نخستین کارت زرد مجلس به وزیر نفت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ‌های وزیر نفت به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر را قانع کننده نداستند و بیژن زنگنه، نخستین کارت زرد خود را در دولت دوازدهم از مجلس دهم دریافت کرد.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در جلسه علنی مجلس برای دومین بار در پشت تریبون قرار گرفت و به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مورد اینکه چرا برخلاف اختیارات قانونی طرحی به نام برندینگ اجرایی نشده است؟ پاسخ داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قدرت دفاعی نداشتیم معلوم نبود دشمن با ایران اسلامی چه می‌کرد
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی یکی از حربه‌های دشمن را به راه انداختن جنگ روانی دانست و گفت: گاهی خطر جنگ روانی از جنگ نظامی بیشتر است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امنیت بسیار بالای کشور و پیشرفت‌های دفاعی عنوان کرد: امنیت ایران در دنیا کم نظیر است، خوشبختانه قدرت دفاعی ما روز به روز بیشتر می‌شود که اگر نبود معلوم نمی‌شد که دشمن با ایران اسلامی چه می‌کرد.
نباید رنگ و بوی شهادت در کشور کمرنگ شود
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا، با اشاره به حوادث اخیر منطقه، دولت عربستان را  نوکر آمریکا و  رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه مثل عربستان از رژیم صهیونیستی وحشت دارند و خوش خدمتی آنها برای این است که از خطرات این رژیم جعلی در امان باشند.
ایشان در ادامه با اشاره به بصیرت و ولایت مداری به عنوان شاخصه‌های اصلی شهیدان تأکید کرد که نباید رنگ و بوی شهادت در کشور کمرنگ شود.
حوزه علمیه بر سر سفره حضرت معصومه(س) نشسته است
رسا/ آیت‎الله جوادی آملی با گرامیداشت سالروز ورود وجود مبارک حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم گفت: ما واقعا در کنار این سفره نشسته‌ایم، هر جا اولیای الهی دفن شوند، آن‌جا سعه رحمت الهی مشهود است، همه وجود ائمه(ع) این چنین هستند، مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که در کنار این سفره نشسته است، حیف است که از این سفره بهره نبرد و عالم ربانی نشود.
انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عامل نابودی اسرائیل است
رسا/ آیت‌الله جنتی، با اشاره به فعالیت‌هایی که در هفته وحدت صورت گرفته است، این اقدامات را مفید برشمرد و اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که کمترین تفرقه‌ای در میان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.
رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را عامل تحریک افکار عمومی دنیا علیه این رژیم جنایتکار دانست و افزود: این حرکت عامل نابودی این رژیم جنایت‌کار خواهد شد و مجازاتی را که خداوند در سوره اسرا وعده داده است را در پی‌خواهد داشت.
آمریکا بزرگ‌ترین دشمن علیه بشریت است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور بولیوی، گفت: دولت آمریکا همراه با دونالد ترامپ در راس آن نه تنها یک خطر محسوب می‌شود بلکه بدترین دشمن بشریت است. بدترین دشمن همه ما یعنی کره زمین است. وی در ابتدا از پیمان پاریس خارج می‌شود. در ادامه وی از توافقات مهاجرتی خارج می‌شود. سوم اینکه وی با شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به جای تل‌آویو، فلسطین را نیز تهدید می‌کند. ترامپ دچار مشکل روانی است.
باید به توافقات بین المللی درباره قدس احترام بگذاریم
باشگاه خبرنگاران /مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه باید به توافقات بین المللی درباره قدس احترام گذاشته شود. از آمریکا خواست درباره پیامدهای تصمیمش درباره انتقال سفارت خانه خود به قدس اندیشه کند .فدریکا موگرینی در نشست پارلمان اروپا جهت بررسی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل در استراسبورگ گفت: از آمریکا خواسته ایم درباره تاثیرات این تصمیم بر افکار عمومی منطقه و دیگر مناطق جهان اندیشه کند.
اذعان مقام آمریکایی به نفرت عمومی از واشنگتن
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حجم گسترده تظاهرات ضد آمریکایی در جهان،گفت: ما آمریکایی‌ها همواره در معرض اعتراض‌های گسترده مردمی در سراسر جهان قرار داشته‌ایم. هدر نائورت گفت: چنین اعتراض‌هایی اصلا تعجب آور نیست. وی گفت :زمانی که برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم (شهر اشغالی قدس) در نظر گرفته شده سه سال است.
بشار اسد باید در انتخابات آتی سوریه شرکت داشته باشد
تسنیم/ نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه تأکید کرد، “بشار اسد” باید امکان شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری سوریه را داشته باشد و ملت سوریه در مورد سرنوشت او تصمیم بگیرد. لاورنتیف گفت: «من هیچ دلیلی نمی‌بینم که بشار اسد نتواند در یک دور دیگر از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شرکت داشته باشد. حضور یا عدم حضور در انتخابات، کاملاً به تصمیم خود او بستگی دارد.»
آمریکا به ‌دنبال آشوب مجدد درمنطقه  است
تسنیم/ مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدون دعوت آمده‌اند و با زور و خوی استکباری به‌دنبال سلطه‌جویی هستند ابراز داشت: آمریکا هم در سوریه و هم در عراق به‌ویژه در رقه به‌دنبال این هستند که آشوب مجدد ایجاد کنند.ولایتی تصریح کرد: قطعاً دولت و مردم سوریه و خط مقاومت آمریکایی‌ها را از جاهایی از سوریه که در اشغال آنهاست خارج کرده و با سرشکستگی از این مناطق خارج خواهند کرد.
کنگره آمریکا برجام را به کاخ سفید پاس داد
تسنیم/ با پایان یافتن موعد ۶۰ روزه ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری کنگره درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای رفع‌شده علیه ایران ذیل برجام، قانونگذاران آمریکایی قصد دارند اعمال نظر درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را بار دیگر به کاخ سفید واگذار کنند. «دونالد ترامپ» توافق هسته‌ای ایران را «یکی از بدترین و یکجانبه‌ترین توافقاتی که ایالات متحده تا کنون به آن وارد شده» خواند و اعلام کرد نمی‌تواند پایبندی ایران را به برجام تأیید کند.
حمله مجددجنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه
تسنیم/ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز یک مقر مقاومت در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.برخی رسانه‌های خبری اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی دو موشک به یک پایگاه دریایی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در غرب استان خان‌یونس در جنوب نوار غزه شلیک کردند. همزمان با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشدید شده است.
آغاز نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره قدس
فارس/ نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره قدس، در سطح وزیران خارجه در استانبول آغاز به کار کرد. وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: سازمان همکاری اسلامی باید دیگر کشورها را ترغیب کند تا «قدس شرقی» را به پایتختی دولت فلسطین به رسمیت بشناسند. چاووش‌اوغلو با بیان اینکه امت اسلامی نباید در برابر تصمیم ترامپ ساکت بماند، تاکید کرد: «این ستمگری، شانس صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز را ازبین برد. تصمیم گرفته شده از سوی آمریکا، برای ما پوچ و بی‌معنی است.»
عربستان به دنبال تقدیم کرانه باختری به اسرائیل است
فارس/ یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که ولیعهد عربستان قصد دارد کنترل کرانه باختری را نیز به اسرائیلی‌ها تقدیم کند. پایگاه خبری محافظه کاران آمریکا در گزارشی نوشت؛ اعلامیه دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس حتی از بیانیه بالفور که حق تشکیل دولت یهودی را به رسمیت شناخته بود نیز مهمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *