خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۲۰

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: صهیونیست‌ها مملکتی ندارند که پایتخت داشته باشند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای علیرضا کریمی کشتی‌گیر سرافراز کشورمان: عزت آفرینی کردید و برای یک هدف بزرگ از حق خود گذشتید
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: قدرت‌های استکباری با نفوذ رسانه‌ای می‌خواهند اوضاع را به نفع خود تغییر ‌دهند
  • رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه انگلستان: تصمیم نادرست ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس ریختن بنزین بر آتش منطقه بود
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: کشورهای اسلامی روابط سیاسی با آ‌مریکا را تعلیق کنند
  • وزیر امور خارجه: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا قابل پیش بینی است

** جام جم ۹۶/۹/۲۰
*  سردار جوکار، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه شد
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار محمدصالح جوکار را به‌عنوان معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران منصوب کرد. نمایندگی مردم یزد و ریاست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور، از فعالیت‌های پیشین سردار جوکار است.
*  اسنادی درباره نقش سعودی‌ در انتقال پایتخت رژیم‌ صهیونیستی وجود دارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقش سعودی‌ها در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس جدی است و برخی اسناد مبنی بر این موضوع وجود دارد.
محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره به قضیه فلسطین و اشغال قدس گفت: قضیه فلسطین طولانی‌ترین قضیه دو قرن اخیر است و درباره آن ده‌ها قطعنامه در سازمان ملل امضا شده است. اقدام ترامپ در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس برخلاف بسیاری از اینهاست.
** همشهری ۹۶/۹/۲۰
*  عضویت وزرا در ۸۳ شرکت دولتی
محمود صادقی، نماینده مجلس گفته است: از ۹۸۶ شرکت کشور، دولت مالکیت ۱۰۰ درصدی ۳۸۴ شرکت را داراست و وزرا در ۸۳ شرکت مادر تخصصی و اصلی مجامع این شرکت‌ها عضو هستند.
رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس گفت: در نشست فراکسیون موضوع شرکت‌های دولتی و تکالیف قانونی برای شفاف سازی صورت‌های مالی آنها بررسی شد. وی افزود: شرکت‌های دولتی حدود ۷۰ درصد از منابع بودجه را در اختیار دارند.
** کیهان ۹۶/۹/۲۰
*  عزت آفرینی کردید و برای یک هدف بزرگ از حق خود گذشتید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای علیرضا کریمی کشتی‌گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان و خانواده‌ او، از خودگذشتگی و عزت‌آفرینی این پهلوان جوان را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تحسین اقدام علیرضا کریمی، کار بزرگ او را از سنخ کار پهلوانان نامداری همچون پوریای ولی دانستند و گفتند: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.
ایشان افزودند: قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید، البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند.
*  بازداشت ۴۲ نفر متهم در پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در توضیح پیرامون آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، تعداد متهمانی که مورد تحقیق قرار گرفته‌اند را ۸۰ نفر و تعداد افراد بازداشتی را ۴۲ نفر اعلام نمود که تعدادی از آنها با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند. وی افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر در رابطه با معوقات و تسهیلات کلان بانک سرمایه در بازداشت به سر می‌برند و تاکنون هزار میلیارد تومان از ۸ هزار میلیارد معوقات بانک سرمایه وصول شده است.
** شرق ۹۶/۹/۲۰
*  لزوم سکونت استانداران  و فرمانداران در محل خدمت
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه معاونان وزارت کشور گفت: استانداران، فرمانداران و بخشداران طبق دستور رئیس‌جمهوری ملزم هستند که حتما در محل خدمت خود سکونت داشته باشند و همچنین در پست‌های مدیریتی باید از زنان و جوانان بیش از گذشته استفاده کنند.
*  برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گشت می‌گذاریم
سردار یزدی فرمانده سپاه محمد‌رسول‌الله تهران بزرگ روز گذشته و برای اولین‌بار به صحن علنی شورای شهر تهران آمد و در بخشی از صحبت خود اعلام کرد: ٢٣ آسیب اجتماعی ازجمله تکدی‌گری، فقر، اعتیاد و… را احصا کرده‌ایم و به‌زودی گشت‌هایی در تهران ایجاد می‌شود که از وقوع سرقت، حضور اوباش و… جلوگیری کنیم. این اولین‌بار است که بخشی از سپاه پاسداران رسما از تصمیم خود برای ورود به موضوع آسیب‌های اجتماعی خبر می‌دهد.
** ایران ۹۶/۹/۲۰
*  تصمیم نادرست ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس ریختن بنزین بر آتش منطقه بود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان در راستای اجرای برجام، خاطرنشان کرد: اجرا و حفظ برجام حائز اهمیت بوده و معتقدیم که همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام بهره‌برداری کنند. رئیس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نباید در آتش آن دمیده شود و تصمیم اخیر رئیس جمهوری امریکا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس شریف، تصمیمی نادرست و بنزینی بود که در آتش منطقه ریخته شد.
*  روند اجرای حکم «خاوری»
رئیس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجرای حکم «محمودرضا خاوری» رئیس وقت بانک ملی و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی توضیحاتی را ارائه داد.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی گفت: اگر وی اموالی در ایران داشته باشد، حتماً اموالش ضبط خواهد شد. غضنفرآبادی افزود: برای اجرای حکم حبس تا زمانی که خاوری دستگیر نشود، نمی‌توان آن را اجرا کرد و وزارت امور خارجه از طریق پلیس اینترپل باید این موضوع را پیگیری کند. ابلاغ رأی از طریق آگهی صورت می‌گیرد؛ زیرا رأی غیابی است. البته مدت زمان مشخصی دارد و اگر در مدت مقرر اعتراضی صورت نگیرد، رأی قطعی می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲۰
*  گفت‌وگوهای ظریف و جانسون صریح بوده است
سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مذاکرات جانسون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره موارد کنسولی را شفاف و صریح دانست. وی در ادامه بیانیه خود آورده است: دو طرف در این دیدار به صراحت درباره موانع موجود در روابط دو کشور از جمله نگرانی‌های وزیر امور خارجه درباره موارد کنسولی مربوط به شهروندان دو تابعیتی گفت‌وگو کردند.
*  توافق هسته‌ای بهترین راه‌حل است
کارلفرید برگنر، سفیر آلمان در کویت درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: ما فکر نمی‌کنیم ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است، بنا بر این نیازی به بررسی مجدد این توافق نمی‌بینیم.
سفیر آلمان افزود: ما به طور قوی خواستار حفظ این توافق هستیم چراکه بهترین راه‌حل است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲۰
*  صهیونیست‌ها مملکتی ندارند که پایتخت داشته باشند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از کارمندان و افسران نیروی دریایی و معاونان نیروی انتظامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند و انقلاب اسلامی روزبه‌روز قله‌های جهان را درمی‌نوردد، گفت: انقلاب جنایات استکبار را روشن کرد که جریان صهیونیست‌ها یکی از آنها محسوب می‌شود؛ جریان اخیر در مساله قدس اقدام بزرگی بود که فهمیدند مردم بیدار شدند و کل آزادی‌خواهان جهان رژیم صهیونیستی را اشغالگر می‌دانند. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مملکتی ندارد که پایتخت داشته باشد و باید در نظر داشت قدس برای مسلمانان است، همان‌طور که مکه و مدینه برای همه مسلمانان است.
** جوان ۹۶/۹/۲۰
*  شیخ عیسی قاسم از بیمارستان به حبس خانگی برگردانده شد
«شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد بحرین پس از دو روز از انجام عمل جراحی سنگین به منزل خود منتقل شد و مجدداً در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفت.
منابع بحرینی گزارش دادند که آیت‌الله عیسی قاسم تنها دو روز پس از انجام بیش از یک عمل جراحی و آزمایش‌های سنگین مختلف به خانه منتقل شده و مجدداً از سوی حکومت بحرین در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفت.
*  هتک حرمت عاشورای ۸۸ را محکوم می کنیم
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس با تاکید بر اینکه هتک حرمت عاشورای ۸۸ را محکوم می‌کنیم، گفت: آن هتک حرمت‌های ۸۸ توطئه بود و مبنای ما صحبت‌های رهبری است که ریشه فتنه‌گری را در خارج از کشور می‌دانند نه در داخل.
*  امریکا به دنبال تولد فتنه‌ جدید منطقه‌ای و جهانی علیه امت اسلام است
سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در اعتراض به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا پیرامون به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به این شهر از جانب واشنگتن را به شدت محکوم و در بیانیه‌ای عنوان کرد: اقدام ننگین و سخنان مذبوحانه رئیس‌جمهور نابخرد امریکا که نقضی آشکار در راستای موازین سازمان ملل متحد بود، به دنیا ثابت کرد شیطان بزرگ برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ عملی دریغ نکرده و بار دیگر با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل به دنبال تولد فتنه‌ای جدید در سطح منطقه و جهان بر علیه امت واحد اسلامی و پایمال‌کردن حقوق مردم مظلوم فلسطین است.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲۰
*  طرح مجلس برای کاهش تعطیلات رسمی
نماینده مردم قم در مجلس گفت: طرحی برای کاهش تعطیلات رسمی کشور در مجلس مطرح است تا تعطیل بودن روز‌هایی همچون ۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفند لغو شد. احمد امیرآبادی گفت: این مسئله مورد پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم که کاهش تعطیلات را در کشور شاهد باشیم.
** رسالت ۹۶/۹/۲۰
*  کشورهای اسلامی روابط سیاسی با آ‌مریکا را تعلیق کنند
علی لاریجانی در نطق پیش از دستور پارلمان گفت: در روزهای اخیر حوادث مختلفی در سطح منطقه و بین الملل به وقوع پیوست که هیچ کدام به اندازه اقدام ناشیانه ترامپ درباره جابجایی سفارت کشور آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مسلمانان را آزرده خاطر نکرد.
وی افزود: علاوه بر موضع‌گیری‌ها و واکنش‌های کشورهای اسلامی، شاهد بودیم که حتی کشورهای همراه آمریکا نیز این اقدام را تقبیح کردند.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حال انتظار می رود از کشورهای اسلامی به ویژه این کشورها موضع یکپارچه علیه آمریکا داشته باشند و اقدامات عملی علیه آمریکا اتخاذ کنند تا ایالات متحده دیگر هوس رفتاری ارباب و رعیتی با آنان نداشته باشد.
وی افزود: انتظار حداقلی از ملت‌های مسلمان در مقابل این گستاخی آمریکا این است که روابط سیاسی با این کشور را تعلیق کنند تا آقای ترامپ بعد رفتار تحقیرآمیز نسبت به مسلمانان را درک کند.
*  تکلیف ما با سران فتنه روشن است
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات اخیر محسن میردامادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب مبنی بر لزوم گفتگوی میان جریان‌های سیاسی و آغاز گفتگوی اصلاح‌طلبان با لاریجانی، باهنر و احمد توکلی گفت: این پیام‌ها بیشتر رسانه‌ای است ولی من فکر می‌کنم این حس، حس خوبی است.
وی در عین‌حال تأکید کرد: البته تکلیف ما با سران فتنه و کسانی که هنوز دنبال آن بحث هستند روشن است و مذاکره‌ای با آن‌ها نداریم اما ما هم معتقدیم که باید یکسری مذاکرات میان جریانات سیاسی، اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگراها آغاز شود و شاید با این قضیه فاصله زیادی نداشته باشیم و ان‌شاءالله این امر اتفاق خواهد افتاد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲۰
*  وحدت و همدلی راهبرد اصلی برنامه‌های وزارت اطلاعات است
 وزیر اطلاعات گفت: امنیت پایدار ثمره وحدت و همدلی است و استمرار این شرایط با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی‌همراه با نشاط و شادابی در جامعه، راهبرد مهم این وزارتخانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: امنیت با فضای بسته و خفقان میسر نمی‌شود و با این فضا خیر و برکتی نصیب جامعه نخواهد شد.
*  ماکرون و نتانیاهو درباره ایران و تحولات قدس گفت‌وگو می‌کنند
گزارش‌ها حاکی از آن است که محور دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس‌جمهوری فرانسه بر ایران و تحولات اخیر قدس متمرکز خواهد بود. قرار بود دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه دوستانه باشد اما احتمالا این دیدار در سایه تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس پر تنش خواهد بود. نخست‌وزیر اسرائیل شنبه شب ‌عازم پاریس شد تا با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کند.
** آرمان ۹۶/۹/۲۰
*  از کاندیداتوری در انتخابات یک‌درصد هم پشیمان نیستم
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور به موضوع ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره و عنوان کرد: ورود اینجانب به عرصه انتخابات به جهت انجام یک وظیفه بود و این اتفاق نیفتاد مگر بعد از درخواست‌های متعدد مردم و نخبگان؛ بنابراین اگر به گذشته نیز برگردم، همان تصمیمی را خواهم گرفت که آن روز گرفتم. در صحت تصمیم خود ذره‌ای تردید ندارم و یک‌درصد هم پشیمان نیستم.
*  فعالیت ناوگان کشتیرانی ایران در بنادر اروپایی
محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران شرکت کشتیرانی را به‌عنوان شرکتی که توانسته از نظر حمل‌و‌نقل کانتینری از رتبه‌۲۳ به رتبه۱۸ ارتقا یابد، معرفی و اظهار کرد: این شرکت دارای ناوگانی مقتدر و متنوع از انواع شناورهای اقیانوس‌پیما و خدماتی با ظرفیت‌های مختلف است که در بسیاری از بنادر مهم جهان، تردد داشته و به ارائه خدمات مدرن همچون سرویس‌های درب تا درب می‌پردازد.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲۰
*  اخذ آبونمان ازمشترکین گاز ممنوع شد
دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای ضمن اخطار به شرکت ملی گاز ایران، ۴۸ ساعت فرصت داد تا مطابق با رای ابلاغی اقدامات عملیاتی برای حذف آبونمان از مشترکین گاز انجام و نتیجه را به دیوان عدالت اداری اعلام کند و شرکت ملی گاز مکلف به استرداد مبالغ دریافتی از مشترکین تحت عنوان آبونمان از تاریخ صدور رای شد.
** آفرینش ۹۶/۹/۲۰
*  افزایش خیره‌کننده عوارض خروج از کشوردر بودجه ۹۷
دولت در لایحه بودجه ۹۷ عوارض خروج از کشور را با افزایش سه‌برابری مواجه کرد. بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه ۹۷ عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰هزار‌ تومان افزایش پیدا می‌کند.
بر این اساس در سفر دوم به خارج از کشور ۵۰ درصد این مبلغ بیشتر می‌شود و برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به صد درصد افزایش پیدا می‌کند.
*  درخواست پاپ فرانسیس برای اقدامات حکیمانه درخصوص قدس
پاپ فرانسیس مجدداً درخواست خود را برای اقدامات حکیمانه و خردمندانه درخصوص مساله قدس مطرح کرد. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی جنجال‌برانگیز قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان مجدداً درخواست خود را برای اقدامات حکیمانه مطرح کرد.
** قدس ۹۶/۹/۲۰
*  ارائه طرح جدید نمایندگان آمریکا علیه ایران
چند تن از نمایندگان آمریکا در پی اتهام زنی دوباره به جمهوری اسلامی با ادعای کمک به نیروهای نظامی یمن قصد دارند تحریم‌های جدیدی را به بهانه نقض عهدنامه شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسانند.
البته طرح تحریم‌های جدید در صدد تصویب طرحی است که باراک اوباما در قطعنامه سال ۲۰۱۲ برای اعلام موضع اضطراری ملی برای مقابله با تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن صادر کرده بود.
*  گناه تنگنایی می‌آورد
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی گفت: در روایات بیان شده که وسعت بهشت، به اندازه دنیا و آخرت است و اهل بهشت اگر همه بهشتیان را به منزل خود دعوت کند، باز هم جا دارد. وقتی چنین وسعتی باشد، می‌تواند تعابیری مانند؛ جنت، الجنه و جنتان و … وجود داشته باشد که این تعابیر در قرآن کریم به صورت‌های گوناگون به کار رفته است. این مفسر قرآن در جلسه تفسیر خود عنوان کرد: گناه، تنگنایی می‌آورد، به همین دلیل جهنم هم با اینکه وسعت خیلی زیادی دارد، ولی باز هم جهنمیان در تنگنا هستند، چون در دنیا تنگ نظر بوده‌اند.
** خراسان ۹۶/۹/۲۰
*  رئیس جمهوری به ترکیه می رود
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد روحانی برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی فردا سه شنبه به ترکیه سفر می کند. پرویز اسماعیلی در صفحه توئیتر خود نوشت: دکتر روحانی رئیس‌جمهور برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس‌شریف عصر سه شنبه ۲۱ آذر ماه به ترکیه سفر می کند. این اجلاس از صبح چهارشنبه در استانبول آغاز می شود.
** اعتماد ۹۶/۹/۲۰
*  سوآپ ۶٠ هزار بشکه نفت در مرز کرکوک
بعد از مذاکرات متعدد بین مردان نفتی ایران و عراق بالاخره قرارداد سوآپ نفت کرکوک بین ایران و عراق امضا شد تا روزانه بین ٣٠ الی ۶٠ هزار بشکه نفت کرکوک به ایران سوآپ شود.
طبق گفته جبار لعیبی، وزیر نفت عراق این قرارداد در تهران امضا شده است و عراق در نظر دارد با امضای این قرارداد تولید نفت منطقه کرکوک را دو برابر کرده و به یک میلیون بشکه در روز برساند.
** شهروند ۹۶/۹/۲۰
*  برجام و رفع موانع بانکی محور گفت‌وگوهای صالحی و جانسون
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس با تأکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر پایبندی به تعهدات ازجمله در برجام، بر اهمیت مشاهده فواید عینی تداوم این روند تأکید داشت. وی با تشریح موانع همکاری ازجمله در حوزه بانکی میان دو کشور، رفع آنها را برای حفظ برجام ضروری توصیف کرد. بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار ضمن اعلام حمایت کشورش از توافق برجام، حفظ آن را با اهمیت خواند.
** صبح نو ۹۶/۹/۲۰
*  سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باتلاقی برای عربستان می‌شود
علاءالدین بروجردی،‌رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از سیاست عادی سازی روابط عربستان سعودی با رژیم اشغالگر قدس گفت: سیاست شکست خورده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باتلاقی برای عربستان سعودی خواهد بود.
همچنین اقدام آمریکا خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بوده و باعث همگرایی در جهان اسلام شده است.
*  انگلیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسائل منطقه بدون ایران قابل حل و فصل نیست
بهروز کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی با تبیین اهمیت مذاکرات وزیر خارجه انگلیس با رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دیدار امروز این ارزیابی را به ما می‌دهد که انگلیسی‌ها به این جمع بندی رسیده‌اند که نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بارز است و بدون ایران مسائل منطقه قابل حل و فصل نیست.
وی افزود: در ادبیات آقای جانسون کاملاً مشخص بود که برای حل و فصل مسائل منطقه باید جمهوری اسلامی ایران را به عنوان عاملی اصلی در موضوعات مختلف در نظر گرفت.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۲۰
*  روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه انبار انرژی جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد، گفت: روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز ۱۰۰ میلیون بشکه از تنگه مالاکا و حدود ۳ میلیون بشکه از تنگ باب المندب و کانال سوئز عبور می‌کند.
*  تظاهرات علیه فساد مالی نتانیاهو در تل آویو
ده‌ها هزار نفر در اعتراض به فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان در اعتراض به قوانینی که مانع از تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی درباره فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو می‌شود اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان همچنین خواستار تحقیقات پلیس در خصوص فساد مالی دولت رژیم صهیونیستی شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار استعفا و محاکمه نتانیاهو شدند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
منابر مبلغان مستند به آ‌یات و روایات باشد
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر انجام فعالیت‌های تبلیغی از سوی طلاب برای تبیین دستورات دینی گفت: طلاب باید آگاهی خود را بالا برده و منابر آن‌ها بر اساس مستندات قرآنی و روایی باشد. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که والدین باید فرزندان خود را با آموزه‌های اسلامی آشنا کنند، اظهار داشت: والدین باید فرزندان خود را نزدیک سن بلوغ برای نماز و عبادات آماده کنند تا وقتی که به بلوغ رسیدند انجام دستورات الهی برای آن‌ها سنگین نباشد.
قدرت‌های استکباری با نفوذ رسانه‌ای، می‌خواهند اوضاع را به نفع خود تغییر دهند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: دولت‌های قدرتمند با سلطه و نفوذی که بر رسانه ها، افکار و سازمان ملل دارند، حرف خود را به کرسی می‌نشانند و اوضاع را به نفع خود تغییر می‌دهند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به پیروزی‌های غرور آفرین گروه‌های مقاومت بر گروه ترویستی داعش و شکست‌های جبهه استکبار و ایجاد فتنه‌های جدید علیه جهان اسلام گفت:  اگر جبهه مقاومت در مقابل زیاده خواهی و طمع ورزی‌های دشمنان و مزدوران در منطقه در صحنه نبود و شکل نمی گرفت، معلوم نبود آینده کشورهای اسلامی به کجا می‌انجامید.
هشدار موگرینی درباره افزایش ناآرامی‌ها در خاورمیانه
مهر/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خشونتها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و آن را هدیه ای برای افراط گرایان دانست.فدریکا موگرینی پیش از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز بر پایبندی اتحادیه اروپا به پیمان اسلو تاکید کرده و در پیامی نوشته بود که اروپایی ها معتقدند بیت المقدس باید پایتخت دو دولت فلسطینی و اسرائیلی باشد.
 تنها موفقیت آمریکا در سوریه نابودی الرقه بود
باشگاه خبرنگاران/ روسیه تأکید کرد: تنها موفقیت سه سال اخیر ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در سوریه نابود کردن شهر الرقه و بمباران غیرنظامیان بود. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی واشنگتن فقط بر مقابله با ارتش سوریه و احیانا بمباران مستقیم مواضع آن تمرکز می‌کرد، چنانکه اخیرا در شهر دیر الزور شاهد این مسأله بودیم.
دادگاه نازنین زاغری به تعویق افتاد
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: به دنبال سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران، دادگاه نازنین زاغری برای بیشتر شدن محکومیتش به تعویق افتاد.دادگاه زاغری قرار بود روز یکشنبه برگزار شود و برخی گزارش‌ها از احتمال افزایش مجازات زندان او خبر می‌دادند.
غیرقابل اعتماد بودن آمریکا قابل پیش بینی است
مهر/ دکتر ظریف با انتشار یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: متاسفانه طی یازده ماه گذشته، پاسخ دولت ترامپ به حسن نیت ایران تنها خشم و قهر بوده است. اما غیرقابل اعتماد بودن آمریکا- از توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوایی گرفته تا بیت‌ المقدس- کاملا قابل پیش‌بینی است. وزیر خارجه ایران در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در گذشته و همراهی کشورهای اروپایی پس از اقدام داوطلبانه ایران در توقف غنی‌سازی هسته‌ای به عنوان یک اقدام اعتمادساز، اعلام کرد و گفت: امیدوار است اروپا این بار اشتباه گذشته خود را تکرار نکند و با آمریکا همراه نشود.
نگرانی آلمان از سرازیر شدن عناصر داعش به اروپا
باشگاه خبرنگاران/ «هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان که سازمان اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود، در خصوص افزایش بی‌سابقه تعداد افراط‌گرایان در جهان، هشدار داد. وی هشدار داد که جوانان بنیادگرای اروپایی در حال تشکیل حلقه‌های کوچک خرابکاری هستند و عناصر داعش هم با شکست این گروه در خاورمیانه در حال کوچ به سمت قاره سبز هستند.
علمای بحرین سفر هیئت بحرینی به اسرائیل را محکوم کردند
حوزه/ بیش از ۱۳۰روحانی بحرینی با صدور بیانیه‌ای، عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را رد کرده و سفر هیئت بحرینی محکوم کردند. در این بیانیه تصریح شده است: ما بر اساس مسئولیت دینی خود، هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را قاطعانه رد کرده و به شدت، این اقدام را محکوم می‌کنیم.
سازمان اوقاف اسلامی قدس هیات بحرینی را اخراج کرد
ایرنا/ سازمان اوقاف اسلامی در قدس هیات بحرینی دیدار کننده از سرزمین‌های اشغالی را اخراج کرد. سفر این هیات که با موافقت حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین و در پی تحولات اخیر توهین به مقدسات اسلامی انجام شد، انتقادهایی را در پی داشته است.
قرارداد تسلیحاتی ۶.۷ میلیارد دلاری قطر با انگلیس
باشگاه خبرنگاران/ دولت قطر قراردادی ۸میلیارد دلاری با دولت انگلیس برای خرید ۲۴ فروند جنگنده «تایفون» امضا کرده است. قطر در ماه سپتامبر، همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان این کشور و بلوک تحت رهبری عربستان اعلام کرد که برای خرید ۲۴ فروند تایفون با انگلستان تفاهمنامه امضا کرده است.
واکنش اساتید حوزه و دانشگاه یزد به یک طرح دو فوریتی مجلس
حوزه/ بیش از ۵۰ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه یزد در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نسبت به طرح دو فوریتی حضور اقلیت‌ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا واکنش نشان دادند. بیش از ۵۰ نفر از علما و اساتید حوزه و دانشگاه یزد در نامه‌ای از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستند به طرح دوفوریتی حضور اقلیت‌ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی ندهند.
انگلستان کفتار پیر استعمار است
تسنیم/ رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، وقوع انقلاب اسلامی، تحمیل جنگ ۸ ساله به پیشتازی صدام معدوم، فروپاشی شوروی و حوادث بعد از ۱۱ سپتامبر، غرب آسیا را به «هارت لند» جهانی تبدیل کرد. سرلشکر محمد باقری در ادامه افزود: انگلستان که کفتار پیر استعمار است، با کوچ دادن یهودیان به فلسطین تلاش کرد که تمرکزی از یهود را ایجاد کند و این توطئه‌ای بود که اسم آن را هولوکاست گذاشتند.
قدس پایتخت جاودان اسرائیل است
باشگاه خبرنگاران/ دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: قدس همیشه پایتخت اسرائیل بوده و خواهد ماند و ترامپ معتقد است تصمیم درستی در این خصوص گرفته است. «دیوید سترفیلد» در واکنش به درخواست اتحادیه عرب برای تجدیدنظر در تصمیم خود گفته که چنین چیزی ممکن نیست و «تصمیم رئیس‌جمهور سر جای خودش است. رئیس‌جمهور معتقد است که این کار، برداشتن گامی است صحیح در مسیر درست. این سیاست ایالات متحده است.»
اقتدار ایران تنها هدف نیروی دریایی است
تسنیم/فرمانده نیروی دریایی در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مناطق استراتژیک و ژئوپلیتیک دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس تنها هدف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است. دریادار خانزادی با بیان اهمیت و جایگاه قرآن کریم در کار و زندگی کارکنان نیروی دریایی افزود: انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی برای کارکنان نیروی دریایی یکی از فعالیت‌های مهم و همیشگی نیروی دریایی بوده است.
 محاسبات عربستان در مورد لبنان اشتباه بود
ایرنا/ روزنامه ‘هافینگتون پست عربی’ در گزارشی به استعفای ‘سعد الحریری’ نخست وزیر لبنان پرداخت و تاکید کرد که محاسبات عربستان در مجبور کردن الحریری به استعفا، کاملا اشتباه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *