خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۹

  • رئیس جمهور لایحه بودجه ۹۷ را به مجلس تقدیم کرد
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: آمریکا با فتنه جدید در صدد جبران شکست‌های متعدد گذشته است
  • آیت الله مقتدایی: رشد علمی حوزه متوقف نشده است
  • آیت الله ممدوحی: اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است
  • آیت الله اراکی: «ام.آی.۶» هزینه زیادی برای شبکه‌سازی «تشیع انگلیسی» کرده است
  • نخست وزیر عراق از پایان جنگ با داعش خبر داد

** جام جم ۹۶/۹/۱۹
*  همکاری ایران و ترکیه فتنه‌های جدید را خنثی می‌کند
وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه با همکاری یکدیگر می‌توانند توطئه دشمنان منطقه را از بین ببرند، گفت: ما اگر دامنه همکاری‌ها را افزایش دهیم می‌توانیم فتنه‌های جدید دشمنان را خنثی کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در دیدار با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها و مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان با طرف ترکیه‌ای مذاکره انجام دادیم، اظهار کرد: ما می‌توانیم با گسترش همکاری‌ها این فتنه‌های جدید را از بین ببریم. همانگونه که در شکست داعش در سوریه و عراق با همکاری یکدیگر موفق شدیم.
*  شیخ الازهر مصر، دیدار با معاون ترامپ را لغو کرد
احمد طیب، مقام عالی دانشگاه علوم دینی الازهر مصر در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، قرار ملاقات این ماه خود با مایک پنس معاون ترامپ را که قرار است طی روزهای آینده انجام گیرد، لغو کرد.
** همشهری ۹۶/۹/۱۹
*  اعلام پایان جنگ با داعش در عراق
نخست وزیر عراق دیروز در سخنانی با اعلام کنترل نیروهای این کشور بر مناطق مرزی با سوریه، از پایان جنگ با داعش خبرداد.
حیدرالعبادی در کنفرانس خبری در بغداد با اعلام این خبر گفت: نیروهای ما اکنون کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه را در دست دارند و من به این وسیله پایان جنگ با داعش را اعلام می‌کنم.
*  رونمایی از یک دستاورد دائمی در روز ملی فناوری هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی از فناوری تولید باتری هسته‌ای در ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ خبر داد. علی اکبر صالحی با بیان اینکه متخصصان ایرانی فعلا مراحل آزمایشی تولید این باتری را می‌گذرانند،‌ گفت: طول عمر باتری‌های هسته‌ای ۵۰ سال است و کارآیی متفاوتی از جمله در سلامت انسان دارد.
** کیهان ۹۶/۹/۱۹
*  ممنوعیت سفر اتباع ایران و ۵ کشور مسلمان به آمریکا رسماً آغاز شد
دولت ترامپ در ادامه سیاست‌های خصمانه اوباما در برابر کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای کامل فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور برای منع سفر اتباع ایران و ۵ کشور دیگر به آمریکا را آغاز کرده است.
طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده در سراسر جهان از صبح جمعه اجرای این فرمان را آغاز کرده‌اند.
*  «ام.آی.۶» هزینه زیادی برای شبکه‌سازی «تشیع انگلیسی» کرده است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با ‌اشاره به نفوذ انگلیس در برخی کشورهای اسلامی گفت: سازمان جاسوسی بریتانیا پول هنگفتی در اختیار تشیع انگلیسی قرار داده و به آنها این ماموریت را دادند که جریان خود را بزرگ کرده و ترویج دهند.
آیت‌الله محسن اراکی در برنامه «دست‌خط» گفت: بزرگ‌ترین خطری که امروز جهان تشیع را تهدید می‌کند خطری از این قبیل است؛ یعنی خطر نفوذ از درون و پوک کردن محتوای تشیع از درون است تا تشیع را به عامل تکه پاره کردن خودش تبدیل کند.
** شرق ۹۶/۹/۱۹
*  انگلستان به اجرای کامل برجام متعهد است
«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس، با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو طرف درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه، ازجمله روابط اقتصادی، بانکی و تجاری و اهمیت گسترش آن، مسائل منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی به‌ویژه تعهدات همه طرف‌های برجام به اجرای آن، رایزنی و تبادل‌نظر کردند.
وزیر امور خارجه انگلستان در این دیدار با اشاره به اینکه برجام از اهمیت و ارزش بالایی برای انگلستان برخوردار است، بر تعهد کشور متبوعش بر اجرای کامل آن تأکید کرد. او همچنین خواهان گسترش همکاری‌ها و روابط و نیز تداوم رایزنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران شد.
** ایران ۹۶/۹/۱۹
*  تبریک رئیس جمهوری به امیر قطر و رئیس جمهوری تانزانیا
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری با ارسال پیام‌های جداگانه ای، فرا رسیدن روز ملی قطر را به «شیخ تمیم بن محمد آل ثانی» امیر دولت قطر و فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری متحد تانزانیا را به «جان ماگوفولی» رئیس جمهوری این کشور تبریک گفت.
*  اعتراض نماینده دائم ایران در سازمان ملل به تصمیم ترامپ
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را مغایر با حقوق بین‌الملل خواند و آن را نشانگر سیاست‌های منافقانه و مزورانه امریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه برشمرد.
غلامعلی خوشرو در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، افزود: جامعه بین‌‌المللی، ایالات متحده امریکا و رژیم اسرائیل را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می‌‌داند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۹
*  آمریکا بار دیگر از عربستان خواست به محاصره یمن پایان دهد
کاخ سفید برای دومین بار در سه روز گذشته از ائتلاف نظامی عربستان سعودی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند؛ اقدامی که ظاهراً بیانگر ناخرسندی واشنگتن از محاصره یمن تحت رهبری ریاض است. کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای حوثی‌ها را به خاطر آنچه “سرکوب مخالفان سیاسی در صنعاء” از جمله قتل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن خوانده، محکوم کرد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۹
*  گامی بزرگ  برای فروپاشی رژیم صهیونیستی
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای اقدام آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
بخشی از بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:
اقدام تحریک‌آمیز و نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و اعلام انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل‌آویو به قدس شریف، فتنه‌ای جدید و نشانگر عمق کینه دشمنان علیه اسلام و مسلمین و تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین است.
بی تردید شیطان بزرگ، امروز با این اقدام ابلهانه به زعم خود به دنبال تثبیت جایگاه متزلزل غده سرطانی اسرائیل است اما در واقع، گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی برداشت و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین کرد.
*  دفاع تمام قد ابراهیم جعفری از ایران
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه تروریست‌ها از کشورهای مختلفی به عراق آمدنـد، گفت: هیچ ایرانی‌ای ندیده ایم که در عراق سلاح به دست بگیرد و عملیات تروریستی انجام دهد.
ابراهیم جعفری در سمینار «بعد از رقه و موصل، تثبیت خاورمیانه و مبارزه با تروریسم در جهان» که در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: زمانی که گروهک تروریستی داعش وارد عراق شد، ایران برای کمک به ما اعلام آمادگی کرد. ما نیز از آنها مستشار خواستیم.
** جوان ۹۶/۹/۱۹
*  ترامپ، صهیونیستی‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهان اسلام با اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در برابر آزمونی بزرگ قرار گرفته است. اولین قدم کشورهای اسلامی باید این باشد که سفیران خود را از آمریکا فرا بخوانند.
محسن رضایی تصریح کرد: ترامپ صهیونیستی‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است. در حالی که روسای جمهوری قبلی حداقل سیاست بی‌طرفی را پیگیری می‌کردند اما ترامپ با وجود شکست‌های آمریکا در منطقه از این رژیم حمایت مطلق نشان داد و فرصتی برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده است.
*  اسرائیل موجودیت ندارد که ایدئولوژی داشته باشد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: رژیم صهیونیستی با ظلم و خونریزی کشوری را تصرف کرده و اصلا موجودیت ندارد.
امیر فرزاد اسماعیلی درباره ایدئولوژی رژیم صهیونیستی گفت: ایدئولوژی برای کشورهایی است که دکترین یعنی موجودیت داشته باشند، تنها رژیمی که در جهان ایدئولوژی ندارد و باید از نقشه جهان محو شود، اسرائیل است.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۹
*  هشدار لاوروف به آمریکا در رابطه با نتایج لغو برجام
وزیر خارجه روسیه هشدار داد که تهدیدهای آمریکا برای خروج از برجام، در روند تلاش‌های انجام شده برای حل صلح‌آمیز موضوع هسته‌ای کره شمالی، اختلال ایجاد می‌کند.
لاوروف گفت: در مذاکرات با پیونگ یانگ متوجه شدم که کره شمالی خواستار مذاکره برای از بین رفتن بحران با آمریکا است، اما پیونگ یانگ ابراز تردید کرده است که با توجه به تهدید آمریکا به خروج از برجام واشنگتن به هیچ گونه توافقی پایبند نخواهد ماند.
*  ۸/۱ میلیارد دلار پول نقد به ایران دادیم
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در فلوریدا در اظهاراتی خصمانه و واهی گفت: «برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی، من اخیرا از تایید فاجعه‌ای موسوم به توافق هسته‌ای ایران خودداری کردم. فاجعه‌ای تمام عیار!»
ترامپ در ادامه مدعی شد: «ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم. اما حالا نکته اینجا است. ما ۸/۱ میلیارد دلار پول نقد به آنها دادیم! این پول نقد آنقدر زیاد بود که آنها مجبور شدند از کشورهای دیگر کمک بگیرند، چون ما به اندازه کافی پول نقد نداشتیم.»
** رسالت ۹۶/۹/۱۹
*   قدس مرکز حکومت شیطانی نمی شود
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از روحانیان و مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این که تمام این گرفتاری های موجود به دلیل حضور صهیونیست‌ها در منطقه است، اظهار داشت: آنها نمی توانند قدس را مرکز حکومت شیطانی خود معرفی کنند و همین حضور مردم روز به روز آنها را به نابودی و انزوا خواهد کشید، ما نیز باید تلاش کنیم ریشه این رژیم جعلی را سست تر کنیم.
*  آمریکا، صهیونیستی‌تر از خود صهیونیست‌ها عمل می‌کند
آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با محکوم نمودن اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه قدس شریف گفت: قدس شریف، یکی از دو محل بسیار مقدس و مبارک اسلامی، یکی از دو قبله مسلمین و بعد از مسجدالحرام مورد تقدیس و احترام قرآن کریم است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که اقدام ترامپ از سوی دولت‌ها تأیید نشده و بسیاری نیز آن را محکوم کرده‌اند، ادامه داد: آمریکا به رغم مواضع ملت‌ها و دولت‌های جهان به دنبال آن است که انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی تمام شده قلمداد کند و این رفتار، نقش و نفوذ صهیونیسم جهانی را در آمریکا آشکار کرده و نشان می‌دهد که آمریکا صهیونیستی‌تر از خود صهیونیست‌ها رفتار می‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۹
*  راهی جز حمایت همه مسلمانان از مقاومت مردم فلسطین وجود ندارد
حجت الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، تاکید کرد: راهی جز ایستادگی همه دولتهای اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سرتاسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد.
*  تا زمانی که به حضور ما در عراق و سوریه نیاز باشد، می‌مانیم
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور ایران در عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم با درخواست دولت‌های این کشورها بوده است، گفت: تا زمانی که نیاز به کمک ایران داشته باشند، در این کشورها حضور خواهیم داشت و در صورتی که مسئله تروریسم برطرف شود، ایران در این کشورها حضور نخواهد داشت.
** آرمان ۹۶/۹/۱۹
*  زمان سفر مکرون مشخص نیست
وزیر امورخارجه فرانسه سفر رئیس‌جمهور کشورش به ‌ایران را تائید کرد.
لودریان ضمن اعلام این خبر گفت که هنوز تاریخ سفر مکرون به ‌ایران مشخص نشده است. وی درباره‌ این سفر گفت: با همه رایزنی می‌کنیم و در شرایط کنونی منطقه مهم است که به ‌ایران بگوییم، راه حل بحران خاورمیانه ‌این است که هر یک از کشورهای عراق، سوریه و لبنان مستقل و دارای حق حاکمیت باقی بمانند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۹
*  «قدس» مدفن رژیم صهیونیستی خواهد شد
سردارسرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع تعدادی از کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل، اظهار کرد: «آمریکا و رژیم صهیونیستی تاریخی‌ترین حماقت خود را علیه قدس شریف مرتکب شده‌اند و به فضل الهی قدس مدفن رژیم جعلی اسرائیل خواهد شد.»
*  رشد علمی حوزه متوقف نشده است
آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به «شایعه مطرح شده مبنی بر عدم رشد علمی حوزه» گفت: این مسئله در شورای عالی مطرح شده و تحقیقاتی هم صورت گرفت که آیا رشد علمی حوزه متوقف شده است یا نه. بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که نه تنها رشد علمی متوقف نشده، بلکه ارتقاء هم داشته است.
** آفرینش ۹۶/۹/۱۹
*  عفو ۲۷ نفر از ایرانیان زندانی در امارات
علی اصغر محمدی مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: به دنبال پیگیری‎ها و تلاش‎های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کشور امارات متحده عربی، ۲۷ نفر زندانی ایرانی که بیشتر آنها دارای محکومیت ابد بوده‌اند، مشمول عفو قرار گرفتند.
*  طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی در قدس
یواف گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل طرح احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی در منطقه “قدس بزرگ” را آغاز کرده که از این تعداد هفت هزار واحد در شهرک‌های شرقی قدس اشغالی و مناطقی از کرانه باختری قرار دارد که رژیم صهیونیستی با اجبار آن را از فلسطینیان چپاول کرده و به اراضی اشغالی ملحق کرده است.
** قدس ۹۶/۹/۱۹
*  اتهام زنی جدید ترکی الفیصل به ایران
ترکی الفیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در جلسه خصوصی سیزدهمین نشست امنیتی «گفت‌وگوی منامه ۲۰۱۷» مدعی شد: ایران به طور آشکار ویرانی‌هایی در شهرهای بحرین ایجاد کرد. وی مدعی شد: واضح‌ترین دلیل برای دخالت ایران در منطقه حمایت آنها از حوثی‌ها است که ویرانی‌های زیادی به وجود آوردند و در نهایت با هم پیمان خود علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن درگیر شدند.
ترکی الفیصل با متهم کردن ایران به انجام عملیات تروریستی مدعی شد: رویکرد توسعه طلبانه ایران این است که از نظر آنها ایران مسئول یک مذهب، مشخص نیست بلکه مسئول تمام مسلمانان جهان است.
** خراسان ۹۶/۹/۱۹
*  آقای کروبی می‌تواند برای ملاقات اسامی خود را ارائه کند
میرزایی نیکو نماینده اصلاح‌طلب و عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس با تشریح آخرین پیگیری‌های این کمیته برای محصوران گفت: درباره آقای کروبی شرایط با یک سال یا شش ماه قبل تفاوت پیدا کرده است و وی می‌تواند برای ملاقات اسامی خود را ارائه کند.
** اعتماد ۹۶/۹/۱۹
*  همیشه رابطه اصلاحات با رهبری خوب بوده است
محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاستگذاری و رییس فراکسیون امید گفت: «همیشه رابطه اصلاحات با رهبری خوب بوده؛ این جریان نظام و قانون اساسی را قبول دارد و سهم بالایی در همه رویدادها و دستاوردهای نظام داشته است. همواره خطوط قرمز نظام مورد تاکید گفتمان اصلاحات بوده است. ما هیچگاه مشکلی با ارکان نظام نداشتیم و ارتباط نزدیک و خوبی با ارکان نظام داریم.
** شهروند ۹۶/۹/۱۹
*  انتصاب فرد نزدیک به ترامپ به ‌عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران
یک نشریه آمریکایی گزارش داد: دولت ترامپ قصد دارد اندرو ال.پیک، افسر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا را به ‌عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور ایران و عراق منصوب کند که موجب خواهد شد یک حامی وفادار به رئیس‌جمهوری جایگزین یک دیپلمات حرفه‌ای شود. این عضو پیشین ارتش آمریکا هیچ تجربه‌ای دیپلماتیکی و سابقه‌ای در زمینه کارشناسی در امور ایران یا عراق ندارد اما سال‌ها در اطلاعات ارتش و سنا فعالیت داشته است.
*  ایران چهل و چهارمین تاجر بزرگ دنیا
بانک جهانی با اشاره به تجارت خارجی ۱۰۶‌میلیارد دلاری ایران در ‌سال میلادی گذشته اعلام کرد ایران در رتبه ۴۴ جهان از این نظر قرار گرفته است.
آمارهای منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد کل تجارت خارجی ایران در‌ سال میلادی گذشته بالغ بر ١٠۶‌میلیارد دلار بوده که ۶۶‌میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات و ۴٠‌میلیارد دلار نیز مربوط به واردات ایران در این ‌سال بوده است.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۹
*  انتقاد شمخانی از عدم پایبندی کشورهای اروپایی و آمریکا به برجام
بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص تحولات بین المللی و روابط دوجانبه با وی گفت وگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشورهای اروپایی و آمریکا به دلیل عدم اجرای تعهدات خود نسبت به برجام انتقاد کرد و گفت: رفتار آمریکا در قبال برجام فاجعه‌ای تمام‌عیار است.
دریابان شمخانی با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به کشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودی و بحرین، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی نه تنها اجازه نمی‌دهند که نهادهای بین المللی به وظیفه خود در شناسایی جنایات عربستان در یمن و پیگرد مسوولیت آن اقدام کنند، بلکه حاضر نیستند روند فروش و انتقال سلاح به عربستان را متوقف کنند.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۱۹
*  محکومیت خاوری به ۳۰ سال حبس و پرداخت ۳ میلیون دلار جزای نقدی
حکم پرونده مدیر عامل اسبق بانک ملی درپرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شد.
حجت‌الاسلام غضنفرآبادی گفت: حکم این پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شد. رئیس دادگاه انقلاب گفت: خاوری به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال و به دلیل اخذ رشوه به ۱۰ سال و به جریمه نقدی معادل مبلغ رشوه ۳ میلیون دلاری محکوم شده است. وی افزود: ‌البته در صورت وجود شرایط اجراء اشد این احکام اجرا می‌شود.
*  نگاهمان به روسیه راهبردی است
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره آینده روابط ایران و روسیه و تمایل دو کشور برای گسترش روابط نظامی گفت: ما نگاه‌مان به روسیه نگاهی راهبردی است و این نگاه از جامعیت لازم برخوردار بوده و علاوه بر ابعاد نظامی، ابعاد اقتصادی و سیاسی را شامل می‌شود.
وی افزود: وقتی رابطه راهبردی بین دو کشور وجود داشته باشد، حتما افق روشنی نیز پیش روی طرفین خواهد بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا با فتنه جدید در صدد جبران شکست‌های متعدد گذشته است
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن ادعای پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی تأکید کرد که آمریکا با فتنه جدید درصدد جبران شکست‌های متعدد گذشته است اما باز هم شکست می‌خورد.ایشان درادامه با اشاره به اینکه این جنایت بزرگ سبب رسوایى طرفداران آمریکا مانند عربستان سعودى گردید تصریح کردند:در این شرایط همه مسلمین جهان باید متحد شوند، چون قدس حلقه اتصالى است در میان همه آنها و باید در برابر این تجاوز آشکار و زورگویى زشت بایستند و نگذارند شهر قدس و قبله اول مسلمین از دست برود.
اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است
فارس/آیت الله ممدوحی با بیان اینکه وحدت مسلمانان مانند یک پناهگاه محکم در مقابل تهاجم‌های دشمنان است گفت: اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است و همه مردم به ویژه مسلمانان نباید در مقابل این اقدام خصمانه سکوت کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: اقدام اخیر ترامپ نشان داد که او به ‌دنبال حمایت مطلق از صهیونیسم جهانی است تا سلطه‌جویی اسرائیل را در منطقه افزایش دهد و این موضوع مهمی است که مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند؛وبحمدالله یکی از نادانی‌های ترامپ این است که برای خود دشمن آفرینی می‌کند.
اجماع وزرای خارجه اتحادیه عرب علیه تصمیم ترامپ
تسنیم/ بیش از ۲۰ کشور عضو اتحادیه عرب در نشست شنبه‌شب در قاهره تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را رد کردند.«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل محکوم‌شده و غیرقابل قبول است و نمی‌توان آن را تحت هیچ بهانه‌ای توجیه کرد.
 حضور آمریکایی‌ها در سوریه نامشروع است
مهر/ نماینده پارلمان سوریه با اعلام اینکه حضور آمریکایی ها در سوریه نامشروع است، تاکید کرد که تروریسم وهابی در ورای تصمیم ضد فلسطینی دونالد ترامپ قرار دارد. «محمد ماهر موقع» افزود: نیروهای آمریکایی بدون اجازه و درخواست دولت سوریه وارد این کشور شده اند که مغایر با مفاد قطعنامه ضد تروریسم مجمع عمومی سازمان ملل است،وی افزود: هدف آمریکا از حمایت از تروریست ها و انتقال آنها به مناطق امن، نابودی منطقه و گسترش تروریسم و افراط‌گرایی در راستای خدمت به توطئه صهیونیستی- آمریکایی در منطقه است.
اعلام پایتختی بیت المقدس از سوی ترامپ، شکل گیری دولت صهیونیزم است
حوزه/ سی و نهمین همایش ائمه جماعات استان قم ازطرف معاونت جامعه ومردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات این نهاد برجسته حوزوی برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری دراین همایش با اشاره به تحولات منطقه گفت: هدف آمریکا از تشکیل گروه‌های تروریستی، راه اندازی جنگ صلیبی، برخورد تمدنی و جنگ نیابتی یا همان درون تمدنی بود این جنگها هزینه زیادی برای آمریکا داشت و باعث شد،آمریکا روزبه روز درمنطقه منزوی تر شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درادامه با محکوم کردن اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: اگر ترامپ بیت المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند چون هدف اصلی او شکل گیری دولت صهیونیسم می‌باشد.
رئیس جمهور لایحه بودجه۹۷ را تقدیم مجلس کرد
مهر/رئیس جمهوری صبح امروز در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس اظهار کرد: تمام وعده‌های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت ماه ۹۶ در این لایحه تبلور دارد و بودجه ۹۷ به معنای آغاز اجرای برنامه‌های دولت دوازدهم است. حجت الاسلام  والمسلمین روحانی گفت: اشتغال و رفع فقر، محور اصلی بودجه ۹۷ است و رفع فقر مطلق از بودجه ۹۷ آغاز می‌شود و در این مسیر نظام تامین اجتماعی را سال آینده به طور گسترده آغاز می‌کنیم.وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توطئه جدید آمریکا درباره قدس شریف، پیامد شکست در سیاستهای منطقه‌ای است، تاکید کرد: در برابر این توطئه ساکت نخواهیم ماند و از حقوق ملت فلسطین به عنوان آرمان مقدس دفاع می‌کنیم.
رشوه ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان به محمودعباس
مهر/ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد که محمد بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. محمود عباس این موضوع را رد کرده و گفته است که این امر برای کمک به بودجه فلسطین در راستای رویارویی با تحریم‌های شدید رژیم صهیونیستی بوده است.
خشم رژیم صهیونیستی ازحضور یکی از فرماندهان حشدالشعبی در مرز سرزمین‌های اشغالی
فارس/اخیرا تصاویر و ویدئوهایی از دبیر کل عصائب اهل الحق عراق منتشر شده است که او را در لباس نظامی و در مرز جنوب لبنان با سرزمین اشغالی نشان می‌دهد.سفر شیخ «قیس الخزعلی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق پس از اعلام نابودی کامل داعش، به مرز سرزمین اشغالی  بیش از هر طرفی واکنش رسانه‌های اسرائیلی را موجب شد و شبکه‌های ۲ و ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی و روزنامه جروزالم پست و هاآرتص این رویداد را پوشش دادند.الخزعلی در ویدئویی که منتشر شده بر آمادگی جنبش عصائب اهل الحق برای ایستادن در یک صف واحد همراه با مردم لبنان در مساله فلسطین و مقابله با اشغالگری اسرائیل، تأکید می‌کند.
پیام بن‌سلمان  در حمایت از اقدامات ترامپ
فارس/  ولی‌عهد عربستان به داماد رئیس‌جمهور آمریکا پیام داد که از تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حمایت خواهد کرد.کانال خبری «نورس» به نقل از شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که «محمد بن سلمان» به «جارد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا اطلاع داده که عربستان از تصمیم ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حمایت خواهد کرد.
سفر هیات رسمی بحرین به تل آویو
مهر/شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد که هیأت رسمی بحرین با کسب موافقت رسمی از «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور وارد تل آویو شد.در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند به رغم اینکه «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین به اقدام رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس واکنش نشان داد و حتی آن را محکوم کرد، اما این امر موجب نشد که او از سفر هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی جلوگیری کند.رسانه‌های صهیونیستی در مورد این رویداد نوشتند که این اولین سفر علنی یک هیأت بحرینی به اسرائیل است و نشانگر پیام تسامح و گفت‌وگویی است که پادشاه بحرین خواستار آن شده بود.
انحراف دولت روحانی از بودجه در برخی بندها بیشتر از دولتهای قبل بوده است
تسنیم/رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: روند انحراف از بودجه در دولت یازدهم و دوازدهم ثابت بوده است و در مقایسه با دولت نهم و دهم در بخشی از بندها کاهش و در بخشی بندها افزایش یافته است.عادل آذر اضافه کرد: نظام بودجه ریزی کشور ۲۰ سال است که از ریل خارج شده است و نابسامانی دارد.وی گفت: در این نابسامانی دولت، مجلس، کارشناسان و ناظران سهم دارند.
 سفارت جمهوری چک به بیت المقدس منتقل نمی شود
ایرنا / فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ‘برخلاف اعلام رئیس جمهوری چک برای جابجایی سفارت آن کشور در سرزمین‌های اشغالی، به قدس وزیر خارجه این کشور اروپایی به من قول داد که برخلاف اظهارات رئیس جمهور چک، این سفارتخانه همچنان در تل آویو باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *