خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۸

  • مراجع عظام تقلید و علما اقدام ترامپ  در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
  • رهبر معظم انقلاب: دنیای اسلام می‌ایستد، فلسطین آزاد می‌شود
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: تکلیف شرعی و انسانی جهان اسلام  مجاهدت برای آزادی قدس شریف است
  • آیت الله خاتمی: تصمیم دولت آمریکا غصب مضاعف قدس است
  • آیت الله حسینی بوشهری: اقدام اخیر ترامپ نابودی اسرائیل را تسریع کرد
  • فرمانده نیروی قدس سپاه: نسل جدید انقلاب نسبت به  ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته‌تر شده است

** جام جم ۹۶/۹/۱۸
*  غیرت ایرانی – اسلامی در برابر توطئه آمریکایی – صهیونیستی
در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ به منظور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، مردم ایران اسلامی پس از اقامه نماز جمعه در بیش از هزار شهرستان وشهر و بخش در سراسر کشور در راهپیمایی عظیم، خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و رژیم سفاک صهیونیستی نشان دادند.
** همشهری ۹۶/۹/۱۸
*  انتصاب حجت الاسلام علیدادی به نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمان
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان منصوب کردند.
*  حمایت دیگر قوا، نیروهای مسلح و سپاه را می‌طلبیم
محمود واعظی مسئول دفتر رئیس جمهور به خبر آنلاین گفت: تلاش برای اشتغال، تولید و معیشت مردم، کاری نیست که فقط یک وزیر یا دولت به تنهایی بتواند انجام دهد. ما نیازمند حمایت مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج هستیم.
** کیهان ۹۶/۹/۱۸
*  اقدام اخیر ترامپ نابودی اسرائیل را تسریع کرد
امام جمعه قم با اشاره به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس گفت: ترامپ با این اقدام احمقانه نابودی اسرائیل را تسریع کرد.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم افزود: این توطئه موجب خشم مسلمانان شده و آمریکا نیز همچون رژیم صهیونیستی در آتش این خشم خواهد سوخت.
وی اظهار داشت: متأسفانه وادادگی و انفعال سران برخی کشورهای اسلامی سهم اصلی را در این توطئه دارد و جسارت ترامپ به دلیل همراهی سران خائن برخی کشورهای عربی صورت گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز قبله اول مسلمانان به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس شناخته شده و سکوت در برابر این تجاوز آشکار که حتی با مفاد قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در تضاد است، خیانت به اسلام و مسلمین و پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.
*  دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به پایان خط رسیده‌اند
آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محکوم کردن سخنان ترامپ درباره انتقال سفارت اسرائیل غاصب از تل‌آویو به بیت‌المقدس اظهار کرد: ما این تلاش را نشانه این می‌دانیم که دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به پایان خط رسیده‌اند.
وی ادامه داد: معنای تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که آنها از تمامی تلاش‌ها برای دور زدن فلسطین مأیوس شده‌اند به همین دلیل دست به چنین اقدامی زدند. ولی باید دشمنان بدانند هیچ وقت نمی‌توانند آتش خشم فلسطینیان را خاموش کنند.
** شرق ۹۶/۹/۱۸
*  اتهامات پایه و اساس نداشت
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشستی با دانشجویان در دانشگاه امام رضا(ع) با بیان اینکه «اتهامات زیادی درباره مالیات آستان قدس رضوی مطرح شد که پایه و اساس نداشت»، گفت: از ٣۵ سال پیش که تولیت فقید آستان قدس مشغول به کار شدند، امام مطرح کردند که آستان قدس از مالیات معاف است. من نیز به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و ایشان نیز بر اجرای نظر امام تأکید کردند و چند نکته را نیز تذکر دادند. اکنون مالیات‌های ارزش افزوده، تکلیفی و عملیاتی در حال پرداخت است.
** ایران ۹۶/۹/۱۸
*  تصمیم ترامپ در مورد قدس اهانت به همه دنیاست
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان تصمیم رئیس جمهوری امریکا در مورد قدس را اهانت به همه دنیا دانست و خواستار محکومیت آن در سطح گسترده شد. او گفت: «صهیونیست‌ها به قطعنامه‌های سازمان ملل، درخواست‌های جامعه جهانی و قدرت‌های بزرگی مثل چین، روسیه و اتحادیه اروپا توجهی ندارند؛  با‌وجود گذشت ۱۰۰ سال از اعلامیه بالفور، امروز شاهد بالفور جدید هستیم. قدس، قلب و اصل آرمان فلسطین است اما ترامپ به اسرائیلی‌ها گفت که قدس هم‌اکنون مال شما و تحت سیطره شماست و موانع تاکتیکی امریکا در برابر آن دیگر برداشته شده است.  
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۸
*  همه کشورهای اسلامی باید در برابر تصمیم تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، بایستند
روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، قدس شریف را بخش لاینفک فلسطین دانستند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد”رجب طیب اردوغان” برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، گفت: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه کشورهای اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۸
*  انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی توهین به مقدسات اسلامی است
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر روز پنجشنبه١۶ آذرماه با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدت و مقاومت را تنها راه نجات امت اسلامی دانست و ضمن محکوم کردن اقدامات و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی را توطئه‌ای جدید برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی توصیف کرد و خواستار ایستادگی ملت‌ها و همکاری دولت‌های مسلمان در برابر این اقدام خطرناک شد.
** جوان ۹۶/۹/۱۸
*  تصمیم دولت امریکا غصب مضاعف قدس است
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی-سیاسی جمعه این هفته، اظهار داشت: مراقب مرزهای خود باشید و نگذارید دشمن در مرزهای شما نفوذ داشته باشد.
وی ادامه داد: ما موشک داریم، موشک را هم می‌سازیم و هر چقدر هم بتوانیم بُرد موشکی‌مان را افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم ساکنان کاخ سفید بگیریم و می‌گیریم. ما به دنبال ارتقای توان موشکی هستیم تا اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی خواست غلطی کند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.
آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس شریف، گفت: این تصمیم اخیر غصب مضاعف است که باید جهان نه تنها جهان اسلام که همه در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستند.
*  بررسی طرح «سازمان مبارزه با مفاسد» در صحن مجلس
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از هماهنگی با رئیس مجلس برای بررسی هر چه سریع‌تر طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن مجلس خبر داد.
اللهیار ملکشاهی درباره آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: این طرح در چند جلسه قبل در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفت و در حال حاضر کلیاتش به تصویب رسیده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۸
*  برجام به مصلحت ایران و جامعه جهانی است
علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در خصوص وضعیت برجام گفت: امید است همان‌طور که اروپایی‌ها، روسیه و چین در برجام ایستادگی داشته‌اند، برجام پایدار باقی بماند، زیرا به مصلحت ایران و جامعه جهانی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تحولات منطقه خاطرنشان کرد: بحران‌های منطقه تصنعی است و به لطف خدا این شرایط به ضرر بحران‌سازان منطقه تمام می‌شود و این بحران سازان منطقه هستند که در بحرانی که ساخته‌اند، فرو می‌روند.
*  ایران، ترکیه، مصر و عربستان به گروه تماس سوریه ملحق شوند
سفیر فرانسه در روسیه به خبرگزاری تاس گفت که فرانسه پیشنهاد می‌کند که ایران، ترکیه، مصر و عربستان در آینده به گروه تماس سوریه ملحق شوند.
سیلوی برمن، سفیر فرانسه در روسیه همچنین بر این مساله اذعان کرده است که “پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در این‌باره با یکدیگر توافق ندارند.”
** رسالت ۹۶/۹/۱۸
*  دنیای اسلام می‌ایستد، فلسطین آزاد می‌شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در دیدار سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی:
– دنیای اسلام اگر عزت و قدرت می خواهد، وحدت و استقامت را سرلوحه خود قرار دهد. برخی سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری بوجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.
– جمهوری اسلامی هیچ انگیزه ای برای اختلاف با دولت های مسلمان ندارد و همان‌گونه که در داخل ایران، وحدت و برادری را حاکم کرده است، در دنیای اسلام نیز معتقد و علاقه مند و پیگیرِ وحدت و اتحاد است.
– مسئله فلسطین امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.
– ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ناشی از ناتوانی و عجز آنها است و دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد.
*  دخالت حکومت در مسئله حجاب مبنای قرآنی دارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دخالت حکومت در مسئله حجاب مبنای قرآنی دارد. آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در جمع ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه وظیفه انبیا و علما تنها بیان دین نیست، وظیفه اصلی ایشان را اقامه دین دانست و گفت: امام خمینی(ره) با مایه فقهی بسیار بزرگی که داشتند گفتند اقامه دین بر انبیا واجب است و دین باید در جامعه پیاده شود و از این امر لزوم تشکیل حکومت اسلامی استفاده می شود. استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: ‌دین را باید در همه ابعاد و در مسائل کلان سیاسی، مقابله با ظلم و گروه هایی که در برابر اسلام ایستاده‌اند عملی کنیم.
*  امت اسلامی برای بازگرداندن قدس متحد شوند
آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی با محکوم کردن اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت  رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتش از تل‌آویو به این شهر خواهان همبستگی امت اسلامی برای بازگرداندن قدس به فلسطینی‌ها شد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۸
واکنش ایران به بیانیه پایانی اجلاس سران شوراى همکاری خلیج‌فارس
سخنگوى وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانى اجلاس سران شوراى همکاری خلیج‌فارس در کویت، آن را نمونه اى آشکار از عدم درک صحیح واقعیت‌ها و اولویت‌هاى منطقه دانست. بهرام قاسمى با رد این بیانیه ابراز داشت: شورای همکاری خلیج‌فارس به جای پرداختن به مشکلات اصلی جهان اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و طرح آشوب برانگیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شریف، صرفاً به مطالب فاقد ارزش در این خصوص پرداخته و به وضوح از وظیفه اسلامی‌و انسانی خود در قبال فلسطین شانه خالی کرده است.
*  رایزنی مقام‌های ایران و اندونزی برای توسعه روابط دوجانبه
«مهدی دانش یزدی» معاون وزیر امورخارجه با «عبدالرحمن محمد فاخر» قائم مقام وزیر امورخارجه اندونزی دیدار کرد و گفت: جمهوری اسلامی‌ایران در توسعه مناسبات خود با اندونزی هیچ محدودیتی ندارد. دو کشور مشترکات بسیاری با یکدیگر دارند و آماده ایم روابط خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و … توسعه دهیم».
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۸
*  قدس متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «این اقدام نابخردانه از سوی فردی بی‌ثبات و ناآگاه به مسائل سیاسی و تاریخی، نادیده گرفتن حق مسلم، تاریخی و قطعی ملت مظلوم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بوده و دونالد ترامپ باید بداند که قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمانان جهان و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند.»
** آرمان ۹۶/۹/۱۸
*  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری
نماینده تهران در مجلس از طرح مجدد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد و گفت: این بار نماینده‌های مخالف این طرح موفق به رد آن نمی‌شوند. علیرضا رحیمی درباره تلاش مجدد نمایندگان برای ورود به بحث تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران افزود: نمایندگان دوباره طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف را مطرح کرده و در حال جمع‌آوری امضا هستند، هرچند هنوز طرح به هیات رئیسه مجلس ارائه نشده است.
*  پنتاگون به دنبال مقابله با نفوذ ایران
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: با وجود اینکه پنتاگون بر روی موضوعاتی مثل مقابله با کره شمالی و داعش متمرکز است اما چند مقام آمریکایی به‌ این شبکه خبر دادند که جیمز متیس از استراتژیست‌های خود خواسته است تا راه‌حلی برای مقابله با ایران ارائه دهند. بر این اساس هم‌اکنون گفت‌وگوها و مذاکراتی در مورد چگونگی استفاده از ارتش آمریکا برای مقابله با اقدامات ایران و تسلط بر آن‌ها در منطقه در جریان است. اگرچه پنتاگون به طور رسمی در این باره اظهارنظری نکرده است.
** آفرینش ۹۶/۹/۱۸
*  دولتی به‌ نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن شود
‘کیم‌جونگ اون’ رهبر کره شمالی در مورد تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس ‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: دولتی به‌ نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن شود. ‘کیم‌جونگ اون’ در یک سخنرانی، تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
*  برجام کارآمد بوده است و باید حفظ شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از واشنگتن برای متعهد ماندن به تعهدات خود، گفت: توافق هسته‌ای ایران کارآمد بوده است و باید حفظ شود. فدریکا موگرینی ادامه داد: برای ما اما این یک موضوع امنیتی است اگر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مدیریت شود که اکنون برجام این وظیفه را انجام می‌دهد بنابراین توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود.
** قدس ۹۶/۹/۱۸
*  آمریکا بیش از اجرای تعهداتش در برجام به حفظ تحریم‌ها علاقه‌مند است
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک اندیشکده آلمانی با بیان اینکه در حال حاضر ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده گفت: «دولت فعلی آمریکا بیش از آنکه روی اجرای تعهداتش تمرکز داشته باشد علاقه‌مند است که تحریم‌ها را حفظ کرده و اطمینان حاصل کند که ایران از مزایای کمتری برخوردار می‌شود.» وی که با اندیشکده بنیادکوربر مصاحبه می‌کرد، این موضوع را خلاف «روح و متن برجام» خواند و افزود: «در چنین وضعیتی آلمان می‌تواند با حصول اطمینان از بازگشت ما به مسیری مثبت‌تر و تلاش برای برخورداری ایران از مزایای برجام، نقش مهمی بازی کند.»
*  ادعای پایتخت شدن قدس شریف نابودی صهیونیست‌ها را سرعت می‌بخشد
آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بداند عمرش رو به پایان است و تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت این رژیم نابودیش را تسریع خواهد کرد. در این پیام آمده است: طرح استکباری و صهیونیستی به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر، توطئه‌ای جدید است که باید با هوشیاری و وحدت مسلمانان و آزادگان جهان خنثی گردد. آمریکای جنایتکار و نوکران او بدانند که قدس قلب تپنده جهان اسلام است و هیچگاه اجازه نخواهیم داد که یک رژیم نامشروع و کودک کش پای در آن سرزمین مقدس گذارد.
** خراسان ۹۶/۹/۱۸
*  اتحاد داعش و القاعده در دیالی و تشکیل «احرار السنه»
بقایای داعش و همتای تروریستی خود یعنی القاعده، گروه تروریستی جدیدی را با هم تشکیل داده اند.به گفته سخنگوی شورای استانداری الانبار،این عناصر در منطقه کوهستانی «حمرین» در استان دیالی گرد هم آمدند و گروه موسوم به «احرار السنه» را تشکیل دادند. تروریستی به نام «المنصوری» سرکردگی این گروه تازه تأسیس را بر عهده گرفته است. این گروه شامل ۴۵۰ عنصر مسلح است و تاکنون هیچ کس از گرایش های آن‌ها اطلاعی در دست ندارد.
*  بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت اقدام ترامپ درباره بیت‌المقدس
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت و اعتراض به اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کردند. این بیانیه که در حال امضا توسط نمایندگان است، قرار است در صحن علنی پارلمان قرائت شود.
** شهروند ۹۶/۹/۱۸
*  هوشیاریم داعش نتواند به موفقیت‌های به دست آمده در سوریه لطمه بزند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سفر خود در آینده‌ای نزدیک به روسیه خبر داد و تأکید کرد: برنامه‌های مفصلی در جهت تکمیل سیاست خارجی داریم که یکی از فرازهای مهم آن دپیلماسی دفاعی است.امیر حاتمی با بیان این‌که از بین‌رفتن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق به معنای تمام‌شدن آنها نیست، عنوان کرد: باید وضع و شرایط را حتما مورد رصد و پایش قرار دهیم و هوشیار باشیم تا تروریسم تکفیری و داعش نتوانند به موفقیت‌های به دست آمده در سوریه لطمه بزنند.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۸
*  راه مقاومت برای آزادی قدس شریف باقوت بیشتری ادامه خواهد یافت
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی قدس شریف را متعلق به فلسطین و جهان اسلام دانسته و ضمن محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: اقدام نابخردانه ترامپ دامن خودشان و رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت و راه مقاومت برای آزادی قدس شریف، با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۱۸
*  نسل جدید انقلاب نسبت به ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته‌تر شده است
فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی گفت: نسل جدید انقلاب نسبت به ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته تر شده و این موضوع اغراق نیست و در صحنه های گوناگونی انقلاب این موضوع را به عینیت می بینیم.
سردار سلیمانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان گفت: انقلاب اسلامی از جنس دین است، یکی از موضوعاتی که باعث شده نسل‌های جدید نیز دلبسته انقلاب باشند، این است که انقلاب از نسل دین است و دین همواره تازگی دارد لذا این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد، یک تفکر اشتباه است، چون از جنس دین بوده و بوی کهنگی نمی گیرد.
*  ناکامی طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء اولین تلاش رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را ناکام گذاشت.
یک گروه اکثریت از قانونگذاران هر دو حزب اصلی رای به «از دستور کار خارج شدن» یا به اصطلاح از بین بردن مفاد طرح استیضاحی که از سوی “ال گرین” نماینده ایالت تگزاس علیه ترامپ ارائه شده بود، دادند.
مجموعا ۳۶۴ تن از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا با این طرح استیضاح ترامپ مخالفت کردند اما ۵۸ دموکرات از آن حمایت کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا و صهیونیست ها گرفتار شکست جدید خواهند شد
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با محکوم کردن طرح آمریکایی و صهیونیستی اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفتند:این کار برخلاف موازین بین المللی است.ایشان تصریح کردند: شکست توطئه اخیر در لبنان و یمن موجب شد به فکر فتنه ای جدید بیفتند که شاید بتوانند در آن فتنه، شکست های پی در پی خود را جبران کنند؛ اما بدانند که کور خوانده‌اند و موفق نخواهند شد.این مرجع تقلید بیان داشتند: آمریکا  و صهیونیست ها با این طرح گرفتار شکست تازه‌ای خواهند شد.
اتحاد عملی مسلمین توطئه استکبار علیه قدس را خنثی می کند
رسا/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی دربیانیه ای با محکومیت توطئه استکبار علیه قدس، همه آزاداندیشان را به روشنگری این حرکت خطرناک و مسلمانان را به اتحاد عملی در برابر این توطئه فراخواند. دراین بیانیه باانتقاداز طرح ترامپ مبنی برانتقال  سفارت خانه آمریکا به بیت المقدس آمده است:این طرح می تواند به معضلی غامض و ریخته شدن بیش از پیش خون مسلمانان بی گناه و آوارگی آنها بیانجامد.
تکلیف شرعی و انسانی جهان اسلام  مجاهدت در آزادی قدس شریف است
اختصاصی/جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.در این بیانیه با اشاره به شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی وشکستهای این رژیم از رزمندگان مقاومت آمده است: رژیم کودک کش اسرائیل که اکنون در خفت شکست‌های پی در پی خود از رزمندگان مقاومت اسلامی درمانده شده است دیوانه‌وار و ذلیلانه دنبال راه خروجی برای فرار از آینده سیاه خود یعنی نابودی و اضمحلال می‌گردد.دربخش دیگری ازاین بیانیه   همچنین تصریح شده است: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است. تکلیف شرعی و انسانی جهان اسلام حمایت از آرمان فلسطین و مجاهدت در آزادی قدس شریف است. اینک که رئیس جمهور آمریکا با طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس تلاش دارد در میدان تزویر سیاسی راه چاره‌ای برای رژیم صهیونیستی بیابد، باید بدانند موج خروشان و سهمگین دنیای اسلام ضربه‌ای سخت بر پیکر این قاتلان سفاک خواهد زد.
بالاترین معنای انتظار فرج کسب رضایت امام زمان است
رسا/آیت الله مظاهری با بیان این که مراعات تقوای الهی امام زمان(عج) را از دست ما راضی نگه می دارد و بی تقوایی ایشان را ناراضی می کند، گفت: بالاترین معنای انتظار فرج کسب رضایت امام زمان است.ایشان درادامه با اشاره به وظایف منتظران در زمان غیبت افزود: پیامبر(ص) می فرمایند کسی که منتظر فرج فرزندم مهدی(عج) باشد مثل این است که در برابر دیدگان من در جنگ به شهات برسد.
آزادی قدس آرمان بزرگ مسلمانان است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به اقدام ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی ابراز داشت: دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا و اسراییل باید بدانند که آزادی قدس آرمان بزرگ مسلمانان است که ان شاءالله محقق خواهد شد.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: ترامپ با اقدام اخیر خود، همه بهانه ها برای گفتگو با رژیم صهیونیستی و به تبع آن جستجوی راه حل های به اصلاح صلح آمیز را به نوعی خاتمه بخشید و قطعا این مساله باعث وحدت بیشتر جوامع اسلامی در دفاع از فلسطین و قدس شریف خواهد شد.
امت اسلامی در مبارزه علیه وهابیت کوتاهی کرده است
رسا/عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به نقش آل‌سعود در فتنه انگیزی میان امت اسلامی تاکید کرد که جهان اسلام در مبارزه با اندیشه وهابیت کوتاهی کرده است.شیخ صهیب حبلی با تاکید بر مساله وحدت امت اسلامی گفت: اختلاف و نزاع در حقیقت میان اسلام حقیقی، اصیل و منسوب به محمد(ص) و آل محمد(ع) با اسلام ساختگی وهابیت است وهابیت نسبت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) کینه و دشمنی دارد.
اعتراف رییس جمهور فرانسه به قدرت منطقه ای ایران
رسا/رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه ثبات منطقه خاورمیانه امری حیاتی و مهم است، از ایران خواست تا در حل بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای ایفا کند. «ماکرون» با اشاره به اینکه رقابت بین کشورهای منطقه و ایران منبع نگرانی است، تأکید کرد که گفت‌وگو تنها راه کاهش تنش‌هاست. وی تصریح کرد: واقعیت این است که ایران یک قدرت منطقه‌ای است اما باید نقش سازنده‌ای را در حل بحران‌های منطقه‌ای ایفا نماید.
ترامپ برای اعلام  قدس به عنوان پایتخت اسراییل رشوه گرفته است
باشگاه خبرنگاران/روزنامه ینی شفق در خبری فاش کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با دریافت ۲۰ میلیون دلار از لابی صهیونیستی فعال در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، قول اعلام قدس به پایتختی اسراییل را پس از ورود به کاخ سفید به آنها داده بود و هم اکنون به این وعده خود عمل کرده است.این رسانه افزود: بر اساس گزارش منتشره ، کوشنر داماد یهودی تبار ترامپ حلقه وصل لابی صهیونیستی با رییس جمهوری آمریکا است و زمینه تحقق بسیاری از خواسته‌های این لابی قدرتمند را فراهم می کند.
افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش
باشگاه خبرنگاران/یک مقام سابق نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه فاش کرد که پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند.’طلال سیلو’ که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروههای معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالیست که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ نفر برآورد کرده بودند.
هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کاهش می یابد
ایرنا/ وزیر بهداشت، از اجرای برنامه های جدید این وزارتخانه برای کاهش ۲۰ درصدی هزینه ها و صرفه جویی منابع مانند اجرای راهنماهای بالینی و الکترونیکی شدن خدمات سلامت خبر داد.دکتر هاشمی در ادامه گفت:صرفه جویی منابع در بیمه ها جزئی از این طرح است و قرار نیست توپ در زمین بیمه ها باشد. وزارت بهداشت نیز با اصلاح ساختار مدیریتی و به خصوص افزایش اختیارات بیمارستان های دولتی هزینه ها را مدیریت می کند.
 ریاض در منطقه سنجیده‌تر عمل کند
تسنیم/ همزمان با افزایش نگرانی‌ها از سیاست‌های جنگ‌طلبانه عربستان سعودی در یمن و سیاست‌های آن در قبال لبنان و قطر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، از عربستان سعودی خواست در منطقه رویکردی سنجیده‌تر اتخاذ و در سیاست‌های خود درقبال مسائل منطقه‌ای تجدیدنظر کند. همزمان کاخ سفید بار دیگر از این کشور پادشاهی خواسته است اجازه ورود کمک‌های انسانی به یمن را بدهد.
ایران کشور مهم منطقه است
ایرنا/ وزیر امور خارجه انگلستان که امروز (شنبه) در صدر هیاتی سیاسی به ایران سفر می‌کند، پیش از حرکت به مقصد تهران، از اهمیت روابط دوجانبه گفت و به تشریح اهداف این سفر پرداخت. جانسون گفت: ایران کشور مهم در منطقه‌ راهبردی اما بی‌ثبات و متلاطم قرار دارد. این منطقه برای امنیت و رونق انگلستان اهمیت دارد.
 ۱۴عضو شورای امنیت با تصمیم ترامپ مخالفت کردند
ایرنا/ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر افول قدرت آمریکا را نشان داد و در اقدامی بی سابقه ۱۴ عضو این شورا با تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *