خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۴

میلاد باسعادت خاتم‌الاوصیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد

  • آیت‌الله یزدی در دیدار جمعی از کارآموزان قضایی مرکز آموزش قوه قضائیه: شورای نگهبان سیاسی‌کاری نمی‌کند
  • آیت‌الله مقتدایی: دور شدن جامعه اسلامی از قرآن زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا می‌کند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: برنامه‌های فرهنگی کشور نیازمند بازنگری است
  • آیت‌الله اعرافی: طلبه عصر امروز باید روحیه مجاهدت، مهاجرت و رشادت داشته باشد
  • وزارت کشور یمن خبر کشته‌شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد

** جام جم ۹۶/۹/۱۴
*  «علی‌اکبری» جایگزین «تقوی» در شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه می‌شود
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور درباره پایان مأموریت خود در شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور گفت: به‌احتمال بسیار زیاد بعد از سفر به کرمان، رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معرفی و معارفه برگزار خواهد شد؛ به‌احتمال قوی، آقای علی‌اکبری به‌عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه معرفی می‌شود.
*  حفظ همزمان برجام و ادامه تحریم‌ها، شدنی نیست
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در چهارشنبه ۲۲ آذر خبر داد و گفت: حفظ همزمان برجام و ادامه تحریم‌ها، شدنی نیست.
بهروز کمالوندی با تبیین دستور کار این نشست اظهار کرد: محور اصلی کار مباحث اقتصادی است زیرا در این حوزه عمدتا بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ تحت القائات آمریکایی‌ها از روابط بانکی و اقتصادی با کشورمان ترسانده شده‌اند در حالی‌که در مواد مختلف برجام تصریح شده است نباید اقدامی شود که جمهوری اسلامی ایران از لغو تحریم‌ها بهره‌مند نشود.
** همشهری ۹۶/۹/۱۴
*  هشدار شمخانی نسبت به انحلال حشدشعبی
علی شمخانی همصدایی رئیس جمهور یک کشور غربی با رژیم صهیونیستی و تاکید بر انحلال حشدشعبی عراق را نشان دهنده تدارک توطئه‌ای جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه دانست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری‌های ارتش، نیروهای زمینی و مردمی به ویژه حشدشعبی موجب شد با وجود ناخشنودی برخی کشورها، بزرگ‌ترین تهدید منطقه نابود شود.
*  کمک‌های انگلیس در دست تروریست‌های سوریه
دولت انگلیس برنامه امدادی سوریه را به خاطر گزارش‌هایی درباره رسیدن پول‌هایش به تروریست‌های سوریه معلق کرد.
افسران ارتش آزاد متهمند پول دریافتی از انگلیس را به تروریست‌ها داده‌اند.
** کیهان ۹۶/۹/۱۴
*  تحریم‌های بانکی همچنان مانع همکاری با ایران است
برخلاف برخی دعاوی، یک روزنامه ایتالیایی در گزارشی تاکید کرد مشکلات بانکی در پسابرجام همچنان مانع همکاری اقتصادی با ایران می‌شود.
روزنامه ایل‌سوله با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و موانع بانکی موجود نوشت: مشکلات بانکی مانع صادرات به ایران می‌شود و این کشور کماکان در منگنه بانکی قرار دارد.
*  نمی‌توانیم انکار کنیم که ایران بازیگر بانفوذ و قدرت منطقه است
یک روزنامه آمریکایی در گزارش مفصلی تأیید کرد واشنگتن درک درستی از نفوذ منطقه‌ای عمیق ایران ندارد.
نیویورک تایمز می‌نویسد: ایران، هنگامی که به حضور آمریکا در خاورمیانه می‌پردازد، از سیاست عملگرایی سرمشق می‌گیرد و به موفقیت‌های بیشتری هم می‌رسد. ایران یک بازیگر هوشمند در منطقه است. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد.
** شرق ۹۶/۹/۱۴
*   پایگاه اجتماعی ندارند، اقدامات قضائی را سیاسی جلوه‌ می‌دهند
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران روز شنبه در همایش تخصصی دادسراهای استان تهران به اقدامات سه هفته اخیر جریان انحرافی اشاره کرد و در پاسخ به اظهارات برخی از عوامل این جریان مبنی‌بر اینکه در پی انتقاد از قوه قضائیه، پرونده‌ها علیه آنها مفتوح شده است، گفت: این ادعا خلاف‌واقع است، آنها به‌لحاظ فقدان پایگاه اجتماعی تلاش می‌کنند با سیاسی جلوه‌‌دادن اقدامات قضائی و با توسل به جنجال و هیاهو و اقداماتی سخیف، مانع از رسیدگی به اتهامات عوامل این جریان شوند.
*  مهدی جهانگیری به تهران منتقل شد
مهدی جهانگیری از کرمان به تهران منتقل شد. روز گذشته رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر گفت: پرونده تخلف مالی برادر معاون اول رئیس‌جمهوری در استان کرمان عدم صلاحیت خورده است و نام‌برده روز یکشنبه به تهران منتقل شده است. یداالله موحد، همچنین گفته که سایر متهمان پرونده نیز همراه او با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.
** ایران ۹۶/۹/۱۴
*  بازخوانی ابعاد خدمات علمی علامه طباطبایی، ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در پیامی به همایش بزرگداشت علامه طباطبایی با بیان اینکه شخصیت، سیره و آثار آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی، به عنوان مجموعه‌ای نفیس، افق‌های جدید و پویایی را برای اندیشه‌ورزان سپهر معرفت و حکمت گشوده است، تأکید کرد: ترسیم و بازخوانی ابعاد این خدمات علمی و شناساندن هرچه بیشتر زندگی فردی و اجتماعی ایشان، بویژه به جویندگان جوان معنا و اندیشه، ضرورتی انکارناپذیر است.
*  جلسه بازپرسی بقایی برگزار شد
اولین جلسه بازپرسی حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب خراسانی از مدیران دولت دهم دیروز در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار شد. در جلسه دیروز به اتهامات حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم  رسیدگی شد.
در برگه احضاریه شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه، اتهام این سه نفرتبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ذکر شده بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۴
*  نیروی زمینی سپاه اقتدار خود را در سوریه نشان داد
سردار سلامی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه در مرکز تحولات قرار دارد و هرگز از مرکز اولویت‌های ما خارج نخواهد شد.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در شمالغرب و شمال شرق و در سرزمین‌های دیگر مثل سوریه هم این اقتدار را نشان داده و با سرشاخه‌های عمل دشمن می‌جنگد.
*  تا پایان اسکان دائم زلزله‌زدگان در کنار مردم کرمانشاه خواهیم ماند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای سومین بار در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه حضور یافت و تاکید کرد: تا پایان اسکان دائم در کنار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خواهیم ماند.
سردار سرلشکر پاسدارمحمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: پس از اسکان موقت زلزله‌زدگان کرمانشاه اسکان دائم را در دستور کار خواهیم داشت.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۴
*  ایران همچنان منبع تهدید است
«مایکل داون پورت» سفیر انگلیس در کویت می‌گوید که نگرانی‌های قدیمی کشورش درباره مداخله‌های ایران در منطقه همچنان پابرجاست و ایران همچنان منبع تهدید نه‌تنها برای کشورهای منطقه بلکه فراتر از آن است.
داون پورت در مصاحبه با روزنامه «الأنبا»ی کویت تصریح کرد: «معتقدیم توافق هسته‌ای ایران مهم و ضروری است و ما با قدرت از آن حمایت می‌کنیم اما در عین حال نگرانی‌های کشورهای منطقه از مداخله‌های ایران در امور داخلی کشورهای همسایه و برنامه موشکی ایران را درک می‌کنیم».
*  آرزوی نتانیاهو  برای  سرنگونی جمهوری اسلامی
بنیامین نتانیاهو در پیامی ویدئویی به اجلاس سالانه موسسه «سابان» ضمن ابراز خوشبینی به ایجاد روابطی صلح‌آمیز میان اسرائیل و همسایگان این رژیم، در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: «رژیم ایران سرانجام روزی سرنگون خواهد شد و مادران و پدران ایرانی در خیابان‌ها شادمانی خواهند کرد… اسرائیل برای احیای روابط و شراکتی بزرگ پیش‌قدم خواهد شد و به همین دلیل است که من اینقدر درباره آینده خوشبین هستم».
وی در این پیام ویدئویی همچنین ایران را به نازی‌های آلمان تشبیه کرد و گفت ایران «عزمی بی‌رحمانه به کشتار یهودیان دارد».
** جوان ۹۶/۹/۱۴
*  نومنافق ها در اندیشه ادامه فتنه اند
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه در ایران خاموش شده ولی ریشه آن خشک نشده است، گفت: هنوز عده‌ای «منافق نو و جدید» در صدد ادامه حرکت فتنه ۸۸ در ایران اسلامی هستند.
آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در مراسم برگزاری سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی در بوشهر گفت: فتنه ۸۸، باید به جامعه شناسانده و ابعاد این فتنه برای همه لایه‌های جامعه تبیین شود تا مردم بدانند فتنه ۸۸ مربوط به انتخابات نبود بلکه برای براندازی نظام اسلامی ایران طراحی شده بود.
*  اقدامات آمریکا بدون پاسخ نمی ماند
محسن رضایی در همایش تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران با اشاره به تشکیل اداره «اطلاعات و تروریسم» در وزارت خزانه‌داری آمریکا از سال ۲۰۱۴ اظهار کرد: برخی در کشور مرتبا می‌گویند «عده‌ای به دنبال جنگ با آمریکا هستند» این حرف‌ها کمک به آمریکاست.
انرژی‌ها را هدر ندهید، آمریکایی‌ها در برجام با ما غیرصادقانه برخورد کردند و مطمئن باشند اینگونه اقدامات بدون پاسخ نمی‌ماند.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۴
*  برای رسیدن به توفیق، اول کینه را از دلها ببریم
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با شرکت کنندگان در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تاکید بر اینکه امروز بحمدالله رگه‌هایی از بازگشت عقلانیت را در میان مسلمانان می‌بینیم، گفت: پیروزی‌های برادران ما بر تکفیری‌ها در عراق و سوریه مژده یک بازگشت به اندیشه عقلانیت را به ما می‌دهد؛ اما شرط توفیق آن این است که اول کینه را از دلها ببریم.
*  سردار نوری جانشین جدید فرمانده نیروی زمینی سپاه شد
مراسم معارفه سردار نوری جانشین جدید فرمانده نیروی زمینی سپاه روز گذشته برگزار شد.
در این مراسم، سردار نوری به عنوان جانشین جدید فرمانده نزسا معارفه و از زحمات سردار عراقی قدردانی شد.
سردار روح‌الله نوری پیش از این فرماندهی قرارگاه مدینه و فرماندهی سپاه کرمان را بر عهده داشته است.
** رسالت ۹۶/۹/۱۴
*  صادقی عذر خواهی کند
دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای نسبت به اتهام خلاف واقع یکی از نمایندگان مجلس به این مرجع تقلید واکنش نشان داد.
متن بیانیه به شرح زیر است: مدتی است خبری سرتاپا دروغ به وسیله بدخواهان مرجعیت شیعه در بعضی از فضاهای مجازی منتشر کرده‌اند که آقایی به نام مدلل داماد حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است و او تاجر شکر و بدهکار مهم بانکی است، در حالی که معظم له نه چنین دامادی دارد و نه حتی این شخص را دیده است.اخیراً یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام آقای محمود صادقی با عبارت “خوب است جناب ایشان درباره بدهی های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند” به این شایعه دامن زده و به نوعی این دروغ را در توئیت خود نسبت به معظم له تکرار کرده است. چنانچه جناب آقای صادقی این موضوع را تکذیب و عذرخواهی نماید مشکلی نیست و الا از طرق قضائی قابل تعقیب است.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۴
*  تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در صنعا
منابع آگاه در صنعا موضوع حمله به سفارت کشورمان در صنعا را تکذیب کردند.
دیروز خبرگزاری شینهوا گزارش داد ساختمان سفارت ایران در صنعا پس از حمله با سلاح‌های سنگین آتش گرفت اما تاکنون مشخص نشده که مسئول این حمله کدامیک از طرف‌ها بوده است. یک رسانه سعودی نیز مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی‌ایران در یمن در اثر یک درگیری داخلی میان حزب‌های یمنی آتش گرفته است.
*  باید بین برنامه هسته‌ای و توانایی موشکی ایران تمایز قائل شویم
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه بر حمایت این سازمان از اجرای کامل برجام تاکید کرد و گفت: باید بین برنامه هسته‌ای و توانایی‌های موشکی ایران یک تمایز روشن قائل شویم.
** آرمان ۹۶/۹/۱۴
*  وضع موجود نقد جدی می‌خواهد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی با تأکید بر اینکه امام همواره در حال تولید حرف نو و حل مشکلات حکومت با ابداع‌های جدید خود بودند، گفت:
ما باید منتقد وضع موجود باشیم و نه مدافع آن، چون ما تا آرمان فاصله داریم. اگر همیشه از وضع موجود دفاع کنیم جامعه از ما عبور خواهد کرد. پرچم نقد را رها نکنید چراکه وضع موجود نقد جدی می‌خواهد.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۴
*  تلاش‌های ایران نبود، خیابان‌های آمریکا شاهد اقدامات تروریستی بود
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات اخیر جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و اتهامات واهی به کشورمان این اظهارات را ناشی از سرخوردگی و ناراحتی مقامات آمریکایی دانست و گفت: «اگر تلاش‌های اخیر ایران در مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط‌گرایی در منطقه و از جمله کشورهای عراق و سوریه نبود، خیابان های آمریکا هم اکنون شاهد اقدامات تروریستی بود.»
** آفرینش ۹۶/۹/۱۴
*  هیچ نیروی نظامی خارجی نمی‌تواند در دریای خزر مستقر شود     
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با تشریح مذاکرات انجام گرفته در ارتباط با کنوانسیون دریای خزر بین پنج کشور حوزه دریای خزر اعلام کرد: بر اساس توافق صورت گرفته هیچ نیروی نظامی خارجی نمی‌تواند در این دریا مستقر شود و از دیگر سو پنج کشور توافق کردند که در بحث کشتیرانی در این دریا از پرچم پنج کشور استفاده شود.
*  برلین و پاریس درباره برنامه موشکی ایران توافق دارند
«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با تکرار ادعاهای پیشین غرب درباره ایران ضمن توافق برلین و پاریس درباره برنامه موشکی تهران گفت: پاریس و برلین درباره اینکه ایران باید از برنامه موشکی بالستیک و وسوسه‌های هژمونیک خود در خاورمیانه عقب نشینی کند، توافق نظر دارند.
وی در کنفرانس خبری مشترک با «زیگما گابریل» همتای آلمان خود در ادامه افزود: ما درباره لزوم بازگشت ایران از موضع کنونی اش در برنامه موشکی بالستیک مواضع مشترکی داریم.
** قدس ۹۶/۹/۱۴
*  دانشجویان ابزار سیاسی دیگران نشوند
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بصیرت اقتضا می‌کند دانشجو ابزار سیاسی دیگران نباشد، گفت: دانشجویان باید با نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند.
ایت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی خاطرنشان کرد: روز دانشجو نماد استقلال خواهی و مبارزه با سلطه است.
استبکار ستیزی در جمهوری اسلامی یک ارزش است که باید دانشجویان پیشقراول آن باشند و در کنار آن با نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند.
*  شورای نگهبان سیاسی‌کاری نمی‌کند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به عهده گرفتن منصب ولایت فقیه مانعی برای عهده‌دار شدن منصب مرجعیت نیست، رهبر معظم انقلاب تسلط زیادی بر ابواب فقهی دارند.
آیت‌الله محمد یزدی در دیدار جمعی از کارآموزان قضایی مرکز آموزش قوه قضائیه با اشاره به شرط‌های لازم برای یک قاضی اظهار کرد: قاضی باید عدالت را رعایت کند، در شورای نگهبان نیز این مسئله مطرح است، این شورا ساسی کاری نمی‌کند و عدالت شرط اصلی برای فقهای شورای نگهبان است و این فقها منصوب رهبر انقلاب هستند.
** اعتماد ۹۶/۹/۱۴
*  اشتغال۷۵هزار مددجو از ابتدای سال۹۶
حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از اشتغال ۷۵ هزار مددجو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح اشتغال اجرا شده که با اجرای این طرح‌ها ۷۰۰ هزار خانوار مددجو خودکفا شدند.
** شهروند ۹۶/۹/۱۴
*  اتحادیه اروپا در برابر نقض برجام مقاومت بیشتری نشان دهد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر اقتصاد ملی مجارستان گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است که پس از سال‌ها مذاکره و گفت‌وگو حاصل شده اما آمریکایی‌ها بی‌جهت در اجرای آن محدودیت ایجاد می‌کنند و تهران انتظار دارد که اتحادیه اروپا در برابر طرفی که قصد نقض این توافق بین‌المللی را دارد، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و از آسیب رسیدن به برجام جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود در برجام پایبند بوده است اما انتظار داریم که تمامی طرفین این توافق با همین قاطعیت به آن پایبند باشند.
*  برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه در کنفرانس خبری درباره صحبت‌های اسراییل مبنی بر ضربه زدن به مواضع ایران در سوریه گفت: این حرف‌ها گزاف است و ربطی به نیروهای ایرانی ندارد، آنها نمی‌توانند در این زمینه دسترسی داشته باشند. لاریجانی تأکید کرد: اما رفتار اسراییل رفتار نظامی‌گری در سوریه است و آن را محکوم می‌کنیم و متاسفانه برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند اما موفق نخواهند شد.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۴
*  دعوت ایران از ترکیه برای مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز
امیرطالبیان، مشاور وزیر نفت ایران که در نشستی در استانبول شرکت کرده بود، ازشرکت‌های بخش خصوصی ترکیه خواست تا در ۶ پروژه انرژی ایران به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار مشارکت کنند.
وی افزود: ما ۶ پروژه اولویت دار را در بخش نفت و گاز طراحی کرده‌ایم که نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌اند.
*  سقوط آخرین نا«صالح»
وزارت کشور یمن با انتشار بیانیه‌ای رسمی، خبر کشته شدن علی عبدالله صالح رییس‌جمهور سابق این کشور را تأیید و اعلام کرد: «ساقط شدن طرح فتنه، به‌مثابه سقوط خطرناک‌ترین طرح خیانتی بود که با نیروهای متجاوز علیه یمن همراهی کرد.»
در بیانیه  وزارت کشور یمن که عصر دیروز منتشر شد، آمده است، مشخص نیست که علی عبدالله صالح، چطور یا توسط چه کسی کشته شده است.
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله هم در سخنان تلویزیونی شب گذشته خود با اشاره به اینکه توطئه بزرگی خنثی شده است، گفت: امروز روزی استثنایی و بزرگ است. امروز روز نابودی یک توطئه است و ما این روز را به ملت یمن تبریک می‌گوییم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند
ایسنا/ به‌ مناسبت فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت  محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت امام صادق (ع)،  ودرپی درخواست رئیس قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و هفت نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.این درخواست در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.
استکبار جهانی درپی خاموش کردن نور انقلاب اسلامی است
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی دردیدار با شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه گفت: دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ساکت ننشسته‎اند و درپی خاموش کردن نور انقلاب هستند.وی ادامه داد: ما باید در کار خودمان بیدار، متحد و مقاوم باشیم و الحمد الله شاهد پیروزی در عراق و سوریه هستیم و در کمال عزت و قدرت قرار داریم. ما باهم در برابر استکبار متحد هستیم و روزی فرا خواهد رسید که هدف امام و ملت سوریه عملی و استکبار ساقط و نابود شود.
مسؤولان باید به آسیب‌های فضای مجازی توجه داشته باشند
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد با بیان این که مساجد باید مردم را با عقاید، احکام و هنرهای سالم اسلامی آشنا کند، ابراز داشت: برنامه‌های مساجد باید در مناطق گوناگون گسترش پیدا کند چرا که گسترش برنامه‌های فرهنگی، جامعه را به اهل بیت(ع) نزدیک تر می‌کند و تصورات نادرست را از بین می‌برد. وی درادامه ازفضای مجازی به عنوان بلایی برای خانواده‌ها و جوانان نام برد و از بی توجهی مسؤولان به آسیب‌های فضای مجازی انتقاد کرد.
دور شدن جامعه اسلامی از قرآن زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا می‌کند
رسا/آیت‌الله مقتدایی در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: فعالیت‌های قرآنی و رسیدگی به مساجد بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود.قائم مقام جامعه مدرسین درادامه با اشاره به علاقه جوانان به معارف اسلامی و قرآنی اضافه کرد: امروز دشمنان سعی می‌کنند که جوانان از قرآن و معارف دور شوند چرا که اگر ارتباط با قران و معارف وجود داشته باشد دشمنان در اهداف خود ناموفق خواهند بود.
برنامه‌های فرهنگی کشور نیازمند بازنگری است
ایرنا/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با حجم برنامه ریزی‌های دشمن و تبلیغات آن در دوران جنگ نرم که درصدد ضربه زدن به نظام است، هر چند وقت یک بار نیازمند بازنگری در برنامه‌های فرهنگی با تشکیل اتاق فکر و استفاده از افراد موثر و صاحب نظر هستیم.عضو جامعه مدرسین افزود: برای رونق اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد می‌توان از ظرفیت طلبه‌ها استفاده کرد.
طلبه عصر امروز باید روحیه مجاهدت، مهاجرت و رشادت داشته باشد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در جمع دانش پژوهان مرکز تخصصی تربیت مدرس گفت: طلبه عصرانقلاب اسلامی، باید روحیه مجاهدت، مهاجرت، رشادت و آزادگی و عدم تعلق و دلبستگی جز تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب را نداشته باشد. مدیر حوزه‌های علمیه  در ادامه با اتشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات رسول مکرم اسلام هجرت بود گفت: هجرت، محور و راهبردی ترین برنامه رسول الله(ص) بود، وی افزود: این هجرت، همان هجرت هایی است که در طول قرن‌ها حوزه‌های علمیه را ماندگار کرد و نگذاشت حوزه‌ای بسته شود و اگر حوزه‌ای بسته بود در چندین نقطه دیگر مجدد راه اندازی می‌شد.
تقریباً تمام خاک سوریه آزاد شد
مهر/ پوتین رئیس جمهور روسیه با اعلام آزادسازی تقریباً تمام خاک سوریه از جمله مناطق مسیحی نشین از سلطه تروریست‌ها، بر اهمیت اعاده صلح جهت بازگشت پناهجویانِ تمامی ادیان به موطن خود تأکید کرد.پوتین اظهار داشت که «مسکو به احیای مکانهای مقدس متعلق به مسیحیان سوریه و همچنین مسلمانان و یهودیان این کشور کمک خواهد کرد».
 ترامپ انتقال سفارت به «قدس» را به تعویق انداخت
مهر/دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز در مورد انتقال سفارت این کشور از «تل آویو» به «بیت المقدس» تصمیمی نگرفته است.سخنگوی کاخ سفید با اشاره به عقب افتادن تصمیم گیری در خصوص این موضوع اظهار داشت که «تصمیم نهایی طی روزهای آتی اعلام می‌شود».
تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به سوریه
 تسنیم/ رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه‌های نظامی سوریه در شمال غرب پایتخت این کشور را با چند موشک هدف قرارداد. سامانه‌های ضد هوایی سوریه موفق شدند سه موشک را منهدم کنند.رژیم صهیونیستی بامداد شنبه نیز چند فروند موشک زمین به زمین به سوی یکی از پایگاه‌های نظامی در ریف (حومه) دمشق شلیک کرد.
الحاق  ناو «سپر» به ناوگان دریایی ارتش
فارس/ صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام «سپر» به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور (دریای خزر) الحاق شد.این چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن ۲ سال و نیم طول کشید.
هشدار سازمان همکاری اسلامی به آمریکا درباره انتقال سفارتخانه به قدس
فارس/ سازمان همکاری اسلامی درباره اعلام کردن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد.این سازمان با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن وعده پیش‌روی ترامپ برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس، گفت: تمام اعضای همکاری‌های اسلامی باید روابط خود را با هر کشوری که سفارتخانه‌اش را به قدس منتقل می‌کند یا الحاق قدس شرقی را به رسمیت می‌شناسد، قطع کنند.
دیوان عالی آمریکا مجوز اجرای کامل قانون منع مهاجرتی ترامپ را صادر کرد
فارس/دیوان عالی آمریکا مجوز اجرای کامل قانون منع مهاجرتی ترامپ علیه ۶ کشور را صادر کرد. دیوان عالی آمریکا اجازه داده قانون منع مهاجرتی ترامپ – علیه ۶ کشور چاد، لیبی، سوریه، ونزوئلا، یمن و ایران – به طور کامل اجرا شود.
 خبر وزیر اقتصاد از کاهش مجدد نرخ سود بانکی
تسنیم/ وزیر اقتصاد با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات در دستور کار شورای پول و اعتبار است، گفت: دولت اصلاً در پی افزایش نرخ ارز نیست و آن را مدیریت می‌کنیم. مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه کاهش سود تسهیلات در دستور کار شورای پول و اعتبار است، گفت: سود تسهیلات بازار بانکی بنا بر اعلام بانک مرکزی به ۱۸ و نیم درصد کاهش یافت در حالی که این رقم پیش از این به ۳۰ درصد هم رسیده بود.
موشک یمنی‌ها با موفقیت به فرودگاه ریاض اصابت کرده است
تسنیم/ کارشناسان آمریکایی متخصص در امور موشکی تایید کرده‌اند، موشکی، که ماه گذشته نیروهای یمنی به فرودگاهی در پایتخت عربستان شلیک کردند، با دقت به هدف اصابت کرده و ادعای سعودی‌ها درباره رهگیری و انهدام این موشک توسط پدافند هوایی دروغ است. روزنامه نیویورک‌تایمز، به نقل از کارشناسان آمریکایی فاش کرد: بر خلاف ادعای مقام‌های سعودی، سامانه پدافندی «پاتریوت» که عربستان سعودی، ماه گذشته برای رهگیری موشک بالستیک شلیک‌شده از یمن استفاده کرده، در منهدم کردن کلاهک موشکی، که نزدیکی فرودگاه ریاض منفجر شد، شکست خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *