خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

  • موشک انصارا… نیروگاه هسته‌ای امارات را در هم کوبید
  • فرمانده کل قوا در دیدار برگزیدگان جشنواره مالک اشتر: مواجهه با خصومت دشمنان در گرو تقویت توانایی نیروهای مسلح است
  • آیت الله رجبی: مقابله فرهنگی با تفکر تکفیری امت اسلام را در برابر توطئه‌های آینده بیمه می کند
  • آیت الله علیدوست: نباید از ظرفیتهای حوزه علمیه افغانستان غافل شویم
  • حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: صیانت از نظام وظیفه حوزه‌های علمیه است
  • آیت الله فقیهی: توطئه‌ای شکل گرفته تا ساحت مرجعیت و علما را خدشه‌دار کند

** جام جم ۹۶/۹/۱۳
*  رد صلاحیت‌شدگان از قانون ایراد می‌گیرند
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان تأکید کرد نظارت این شورا استصوابی است و کسانی که مخالف آنند افرادی هستند که خود رد صلاحیت شده‌اند و به‌همین دلیل از قانون ایراد می‌گیرند.
وی با اشاره به وظیفه سنگین بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، گفت: شورای نگهبان بیشترین دقت را در تائید صلاحیت افراد داشته است و سعی کرده حق کسی ضایع نشود.
*  دستیابی ایران به فناوری باتری اتمی
علی‌اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستیابی ایران به فناوری باتری اتمی گفت: فقط چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه فناوری باتری هسته‌ای را در اختیار داشتند و خوشبختانه پس از چهار سال تلاش شبانه‌روزی، ایران هم به این فناوری دست‌ یافت.
وی افزود: با این فناوری، باتری‌های موبایل، تأسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت هوا و فضا، نفت و حفاری بدون نیاز به شارژ، بیش از پنج تا ۵۰ سال کار می‌کنند.
** همشهری ۹۶/۹/۱۳
*  تکذیب خبرسازی درباره جدل ظریف و الجبیر
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص خبر «جدال لفظی شدید وزرای امور خارجه ایران و عربستان در نشست اخیر در رم»، گفت: این خبر کاملا نادرست و یک خبرسازی آشکار و با نیات و اهداف خاص است؛ چرا که سخنرانی وزیران خارجه ۲ کشور در ۲ روز جداگانه صورت پذیرفته است.
*  توصیه رئیس سیا به حمایت آمریکا از ولیعهد سعودی
مارک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از اصلاحات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این کشور حمایت کرده و به دولت آمریکا توصیه کرده از این اصلاحات حمایت کند.
پمپئو گفت: برخی از تغییراتی که شما شاهد اتفاق افتادن آنها در عربستان سعودی هستید، آن نوع از کارهایی هستند که آمریکا برای دهه‌ها از عربستان خواسته است که انجام دهد. ما باید آنها را تشویق و حمایت کنیم.
** کیهان ۹۶/۹/۱۳
*  مواجهه با خصومت دشمنان در گرو تقویت توانایی نیروهای مسلح است
فرمانده کل قوا در دیدار برگزیدگان جشنواره مالک اشتر:
– امروز نیروهای مسلح به بهترین نیروی انسانی از لحاظ فکری، عملی، عزم و اراده احتیاج دارند تا بتوانند آسیب ناپذیری ملت را در مقابل دشمنی‌ها حفظ کنند.
– لازمه پیشگامی در موفقیت‌ها، استمرار حرکت رو به جلو و بدون توقف است، بنابراین باید در هر بخش که مسئولیت و وظیفه‌ای برعهده دارید، بی وقفه و مستمر، کار و تلاش کنید.
*  موشک انصارالله نیروگاه هسته‌ای امارات را در هم کوبید
– انصارالله یمن همان طور که وعده داده بود به پایتخت تمام کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن حمله می‌کند، دیروز با شلیک موشک «کروز» به تاسیسات اتمی «براکه» در «ابوظبی» به یکی دیگر از تهدیداتش عمل کرد.
– سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله پیش از این به کشورها و شرکت‌هایی که سرمایه‌هایی در امارات دارند هشدار داده بود که این کشور بعد از حمله به یمن دیگر امن نخواهد بود.
– محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله در پاسخ به تکذیب این حمله موفق موشکی از سوی امارات: «شلیک موشک به امارات در راستای دفاع از خود انجام شد و ابوظبی به خاطر خجالت از این موضوع، منکر شلیک موشک می‌شود، مهم این است که پیام ما را دریافت کردند.»
– عربستان و امارات، اصلی‌ترین اعضای ائتلاف عربی هستند که طی ۳۳ ماه گذشته بی‌وقفه یمن را با سلاح‌های ممنوعه و غیر ممنوعه بمباران کرده و ضمن نابودی کامل تمام زیر ساخت‌های آن، دست کم ۱۵ هزار غیر نظامی را هم قتل عام کرده‌اند.
*  بن‌سلمان دو دستی یمن را تقدیم ایران می‌کند
اندیشکده آمریکایی «کانزویتیو» با انتشار گزارشی از حماقت‌های بن سلمان، نتیجه گرفته سیاست‌های این جوان خام، سرانجام باعث خواهد شد یمن هم مثل عراق و لبنان و سوریه به ایران برسد.
*  ارتش میانمار به دنبال نابودی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای مسلمانان این کشور است
روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در مورد «بحران مسلمانان روهینگیا» نوشته ارتش و گروه‌های بودایی افراطی در میانمار درحال از بین بردن تاریخ، فرهنگ و جغرافیای روهینگیایی‌ها هستند.
** شرق ۹۶/۹/۱۳
*  اجازه افزایش تعرفه  واردات کاغذ را نمی‌دهیم
پس از افزایش ۴۵‌درصدی قیمت کاغذ در چند روز گذشته سینکی، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه واردات کاغذ را نمی‌دهیم. او با اشاره به نیاز این بخش به ارز مبادله‌ای متذکر شد: دولت به هر نحو ممکن ارز مورد نیاز واردات کاغذ را تأمین خواهد کرد.
*  رئیس بانک مرکزی احمدی‌نژاد، دیدار با رضا ضراب را تکذیب کرد
محمود بهمنی رئیس‌ کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد، دیدار با «رضا ضراب»، تاجر ایرانی- ترکیه‌ای را که در آمریکا بازداشت است، تکذیب کرد.
** ایران ۹۶/۹/۱۳
*  بقایی و جوانفکر امروز به دادسرا می روند
کانال دولت بهار خبر داده که حمید بقایی، علی اکبرجوانفکر و حبیب خراسانی برای پاسخ به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی صبح امروز در دادسرا حاضر می شوند.
*  تنها راه تأمین امنیت کشور تقویت قدرت دفاعی و توسعه اقتدار ملی است
خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی و توسعه اقتدار ملی از طریق وحدت ملی به عنوان تنها راه تأمین امنیت کشور تأکید کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۳
*  با حضور رئیس جمهور و میهمانان خارجی از ۱۷ کشور انجام شد:آغاز بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بین‌المللی شهید بهشتی چابهار
رئیس جمهور: این کرویدر و بهره‌برداری ازاین بندر اهمیت ویژه اقتصادی دارد، چرا که باعث می‌شود کالاها در زمان کوتاه‌تر و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کشورهای همسایه قرار گیرد.
– در طراحی این بندر، پنج پست اسکله به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین استحصال شده که می‌تواند برای مردم این استان اشتغالزایی ایجاد کند و هم می‌تواند ارتباط ایران با دیگر کشورها را نزدیکتر کند.
*  معاون نخست‌وزیر سودان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت منافع کشورش با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعارض ندارد اما در عین حال از حقوق فلسطینیان نیز حمایت می‌کنند.
این مقام سودانی افزود: «سودان باید مواضع و روابط خارجی خود را براساس منافع مردمش در پیش بگیرد و اگر رابطه با اسرائیل همانند مصر به نفع ملت است، چرا روابط خود را با اسرائیل عادی نکنیم؟» دولت عمرالبشیر چرخش به طرف رژیم صهیونیستی را تحت فشار آمریکا و عربستان سعودی در دستور کار خود قرار داده است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۳
*  از پشت به نظام خنجر می‌زنند
رئیس دستگاه قضا به تخریب‌های اخیر علیه قوه قضائیه واکنش نشان داد.
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: در کشور متاسفانه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند که انسان متاسف می‌شود. یک آقایی در طول چند دقیقه صحبت کردن، شاید ۵۰ حرف خلاف واقع علیه قوه قضائیه و مسؤولان دستگاه زد. آخر چرا؟ متاسفانه توجه هم نمی‌کنند این خیانت به جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهدا و مردم است. انسان ادعای مردمی بودن بکند و اینطور از پشت به نظام جمهوری اسلامی خنجر بزند؟!
*  ابتکاری برای خنثی‌سازی اسلام‌هراسی داعش
مسؤول ستاد تبیین و نشر ۲ نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: ما در جریان نامه تاریخی امام راحل به گورباچف دچار یک قصور تاریخی شدیم و باید مراقب باشیم درباره این دو نامه مجدداً دچار کوتاهی نشویم. حمیدرضا مقدم‌فر صبح دیروز یکشنبه در همایش طلوع حقیقت افزود: باید در جنس این دو نامه، محتوا و فرامین حکیمانه آنها تأمل و تلاش کرد تا محتوای آنها تبیین و ترویج شود.
وی افزود: این نامه‌ها تلاش‌های اسلام‌ستیزانه در غرب به ‌بهانه تروریسم داعش را خنثی کرد.
** جوان ۹۶/۹/۱۳
*  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: دشمنان ما از صدام گرفته تا داعش و بن سلمان، بهترین سند و گواه برآنند که موشک‌های ایران برای جنگ ساخته نشده، بلکه دلیل صلح‌طلبی و امنیت‌سازی جمهوری اسلامی ایران است.
*  حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی هفته وحدت را تبریک گفت.
*  علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد: ایران برای تقویت بنیه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد و اجازه نمی‌دهد کسی دخالت کند.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۳
*  عبدالله صالح از ایران درخواست میانجیگری کرد
پس از اوج‌گیری تنش‌ها و درگیری‌های بین نیروهای یمنی، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن از ایران و حزب‌الله درخواست میانجیگری کرد.
*  استانداران احضار شده اکثرا تبرئه شده‌اند
واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص آخرین وضعیت استانداران احضار شده در ارتباط با آنچه تخلفات انتخاباتی گفته می‌شود، گفت: تا جایی که اطلاع دارم هر کدام از این افراد که احضار شده‌اند یک به یک تبرئه شده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که استاندار کدام استان‌ها تبرئه شده‌اند، عنوان کرد: من دقیقا همه این مسائل را دنبال نمی‌کنم و یادم نیست، اما تا جایی که می‌دانم اکثرا تبرئه شده‌اند.
** رسالت ۹۶/۹/۱۳
*  سرلشکر سلیمانی به‌عنوان موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح انتخاب شد
در هشتمین جشنواره مالک اشتر که به منظور تقدیر از یگان‌ها و فرماندهان برتر نیروهای مسلح برگزار شد، نیروی قدس سپاه به عنوان برترین نیرو و سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به عنوان موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح انتخاب شدند.
بنابر این گزارش نیروی هوافضای سپاه به فرماندهی سردار حاجی زاده موفق ترین نیروی سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به فرماندهی امیر فرزاد اسماعیلی موفق ترین نیروی ارتش معرفی شدند.
*  الزاما نیازی نبود اصلاحات را به اعتدال الصاق کنیم
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: الزاما نیازی نبود اصلاحات را به اعتدال الصاق کنیم.
محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدالگرایان اصلاح طلب با بیان اینکه در ذات اصلاحات منش اعتدالی وجود دارد، گفت: شخصا «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم و شرایط زمانی ما را به مسیری بُرد که واژه «اعتدال» را به «اصلاحات» الصاق کردیم؛ در حالی که الزاما نیازی به این کار نبود چراکه در دل گفتمان اصلاحات، اعتدال نهفته است.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۳
*   وحدت ملت ایران خلل ناپذیر است
سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌با بیان اینکه وحدت ملت ایران خلل ناپذیر است گفت: این وحدت و یکپارچگی همواره موجب عصبانیت دشمنان انقلاب و نظام اسلامی‌بوده است و در سایه وحدت شاهد امنیت روز افزون در کشور هستیم.
** آرمان ۹۶/۹/۱۳
*  مبارزه موثر با مواد مخدر نیازمند برخورد با سرمنشأ آن است
رئیس مجلس مبارزه موثر با مواد مخدر را نیازمند برخورد با سرمنشأ‌ این موضوع خواند. علی لاریجانی پیش از سفر دو روزه به روسیه گفت: اصل این سفر برای حضور در کنفرانس بین المجالس درباره مبارزه با مواد مخدر است که در حاشیه آن جلسه مهمی نیز با روس‌ها خواهیم داشت.
رئیس مجلس با بیان اینکه مساله مواد مخدر موضوع مهمی برای جمهوری اسلامی و روسیه است، عنوان کرد: وضعیت افغانستان به گونه‌ای شده که تولید مواد مخدر در آن افزایش یافته و روش‌های مورد ادعای ناتو برای مبارزه با آن عملی نبوده چرا که یا نسبت به‌ این موضوع بی‌تفاوت هستند و یا در پشت صحنه کمک هم می‌کنند.
*  بازداشت چندین عامل وابسته
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از بازداشت چندین عامل وابسته به فراری ضدانقلاب خبر داد. حسین ذوالفقاری درباره خرابکاری‌های اخیر عده‌ای وابسته به یک فرد فراری خارج از کشور در تهران که اقدام به آتش زدن در‌های باشگاه پرسپولیس کرده بودند، گفت: تعدادی از افراد وابسته به این فرد بازداشت شده‌اند؛ البته عدد آن‌ها قابل توجه نیست اما عمده آنان بازداشت شده‌اند.
وی با بیان این مطلب که افراد دستگیر شده اظهار پشیمانی کرده‌اند و‌ هیچ مبانی اعتقادی و فکری برای کارهای خود نداشتند تصریح کرد: تعدادی از این افراد فریب خورده قبل از انجام خرابکاری بازداشت شدند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۳
*  پیام عمیق و سعادت بخش انقلاب اسلامی حقیقتا احتیاج به کار دارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه محصولات تبلیغی نامه به جوانان غربی: این انقلاب، این حرف نو، این پدیده بسیار مهم که اسمش انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است با این پیام عمیق و پرمغز و سازنده و حقیقتا سعادت بخشی‌ای که دارد، خیلی کار احتیاج دارد خیلی تلاش احتیاج دارد.
*  نامه روسای دانشگاه‌ها به رئیس جمهور
روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور اخیرا نامه‌ای در خصوص بودجه دانشگاه‌ها به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور نوشتند. در بخشی از این نامه تاکید شده است: «عدم تخصیص درصد زیادی از بودجه اندک دانشگاه‌ها و نیز عدم پرداخت بودجه تخصیصی، دانشگاه را به راستی دچار مسائل و مشکلات حادی کرده است و در کوتاه مدت یعنی یکی دو ماه آینده آنها را با بحران‌های دانشجویی، حتی توقف برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری رو به رو می‌کند.»
** آفرینش ۹۶/۹/۱۳
*  هشدار آلمان درباره بازگشت زنان و کودکان داعشی به این کشور
دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان نسبت به بازگشت کودکان نیروهای خارجی داعش به این کشور هشدار داد. هانس گئورگ ماسن، رئیس دفتر حفاظت از قانون آلمان با اشاره به بازگشت زنان و جوانان از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق به این کشور گفت: کودکان داعشی در مدارس تحت کنترل داعش شستشوی مغزی شده و بسیار رادیکالی شده‌اند.
*  المیادین از میانجی‌گری عمان برای پایان دادن به درگیری‌های صنعا خبر داد
در حالی که همچنان درگیری نظامی میان طرفداران انصارالله و نیروهای وابسته به عبدالله صالح در صنعا ادامه دارد، المیادین از میانجی‌گری عمان برای خاموش کردن آتش بحران خبرداد.
منابع به المیادین گفتند، عمان برای خاموش کردن آتش بحران و درگیری‌ها بین انصارالله و رهبری کنگره مردمی سراسری وارد عمل شده است.
** قدس ۹۶/۹/۱۳
*  انتقال سفارت آمریکا به قدس به معنای پایان روند صلح است
«صائب عریقات» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در خصوص هر گونه اقدام دولت آمریکا در راستای به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد.
دبیر کل اجرایی سازمان ازادی بخش فلسطین که در آمریکا به سر می‌برد، گفت: به آمریکایی‌ها گفته‌ایم انتقال سفارتشان به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل را به عنوان عقب نشینی واشنگتن از روند صلح ارزیابی می‌کنیم.
** اعتماد ۹۶/۹/۱۳
*  شورای نگهبان نظارت بر انتخابات شوراها را نپذیرفت
محمد محمودی شاه‌‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل دبیرخانه دایمی در مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: پس از نشست‌هایی که بین کمیسیون شوراها و شورای نگهبان برگزار شد، شورای نگهبان نظارت بر انتخابات شوراها را نپذیرفت.
وی بیان کرد: دبیرخانه نظارت بر انتخابات شوراها با نظارت مجلس ایجاد می‌شود و آیین‌نامه نظارتی آن را نیز تهیه می‌کند و در مجلس شورای اسلامی این دبیرخانه مستقر می‌شود.
*  عطف بماسبق شدن حضور اقلیت‌ها در شورا نیازمند تصریح قانون است
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص تصویب طرح مجلس درباره حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهرها گفت: زمانی که این مصوبه به دست ما برسد، در خصوص آن تعیین تکلیف خواهیم کرد.
کدخدایی در خصوص اینکه این قانون عطف بماسبق خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید دید قانون چه چیزی را تعیین کرده و این موضوع نیازمند این است که در قانون ذکر شده باشد.
** شهروند ۹۶/۹/۱۳
*  ایران یک قدرت پرنفوذ منطقه‌ای است
احمد عبیدات نخست‌وزیر پیشین اردن در یک سخنرانی با اشاره به این‌که ایران یک قدرت منطقه‌ای است، گفت: به نظر من بدترین تعامل با ایران از جهت و منظر مذهبی است.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۳
*  اشراف اطلاعاتی و ارتقاء توان دفاعی راه مقابله با توطئه دشمنان است
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،‌ اشراف اطلاعاتی، هوشیاری، مراقبت و همچنین ارتقاء توان و آمادگی دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح را از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با توطئه دشمنان دانست.
وی افزود: مقام معظم فرماندهی کل قوا بارها بر مساله اهمیت و ضرورت توجه به اشراف تاکید کرده‌اند که این مهم ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح به فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح ابلاغ شده‌ است.
*  ترامپ برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای التماس می‌کند
کره شمالی روز یکشنبه تصمیم واشنگتن و سئول برای برگزاری یک رزمایش مشترک را التماس «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای توصیف کرد.
وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر شبه جزیره کره و جهان به خاطر جنون آمریکا برای جنگ هسته‌ای درگیر جنگ هسته‌ای شوند، آمریکا بایستی قبول مسوولیت کند.»وزارت خارجه کره شمالی همچنین با اعلام اینکه دولت ترامپ «قمار هسته‌ای خطرناکی را در شبه جزیره کره آغاز کرده» تصریح کرده است دونالد ترامپ و دولت او «در حال التماس برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای» هستند.رزمایش نظامی ۵ روزه آمریکا و کره جنوبی قرار است با مشارکت حدود ۲۳۰ فروند هواپیما از جمله جنگنده‌های اف ۲۲ از روز دوشنبه آغاز شود.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۱۳
* نباید اجازه داد در اثر جلوه‌های کاذب یاد شهیدان فراموش شود
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی که در تاریخ ۳۰ مهر ۹۶ برگزار شده بود، صبح دیروز در محل این همایش در ارومیه منتشر شد. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان و روحیه فداکاری و شهادت،‌گفتند برترین شخصیت‌ها و چهره‌های درخشان تاریخ ما در قرن‌های اخیر، جوانان فداکاری بودند که به دفاع از کشور و انقلاب شتافتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به این واقعیت تاریخی که هر گاه مردان فداکار و با گذشت به میدان نیامده‌اند، کشور دچار ذلت شده و هر گاه همچون دوران دفاع مقدس مردان بزرگ و دلاور در صحنه حضور داشته‌اند، کشور سربلند شده است، افزودند: نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین، یاد شهیدان فراموش و کهنه شود و فعالیت‌هایی همچون کنگره شهدا، پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.
*  پاسخ عراق به درخواست انحلال حشدالشعبی
معاون رئیس جمهوری عراق ضمن رد اظهارات رئیس جمهوری فرانسه علیه نیروهای الحشد الشعبی، این اظهارات را نقض حاکمیت عراق و مغایر با قانون اساسی فرانسه توصیف کرد.
نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: در حالی که قانون اساسی فرانسه بر عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرده است، امانوئل مکرون با دخالت در امور داخلی عراق و درخواست برای انحلال نهاد قانونی و رسمی الحشدالشعبی، ما را شگفت زده کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
در مسئله وحدت نگاهی کلان به جهان اسلام و امت واحده داریم
حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: در مسئله وحدت، ما به دور از افراط و تفریط، در کنار صیانت از هویت اهل‌بیتی(ع)، نگاهی کلان به جهان اسلام و امت واحده داریم و هفته وحدت نیز بیانگر همین مسئله است.مدیر حوزه‌های علمیه، نگاه راهبردی و آینده نگر پیامبر(ص) را برای حوزویان درس آموز دانست و تأکید کرد: وظیفه ما انتقال پیام حیات بخش و احیاکننده فکر و حیات جامعه بشری است و در این مسیر باید از پیامبر(ص) و ائمه(ع) الگو بگیریم.
نباید از ظرفیتهای حوزه علمیه افغانستان غافل شویم
حوزه/هیئت حوزوی شامل آیات و حجج اسلام علیدوست و حسینی خراسانی اعضای جامعه مدرسین و حسینی کوهساری و آل‌ایوب رئیس و مسئول روابط خارجی مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه، هفته گذشته به کشور افغانستان سفر کردند. آیت الله علیدوست باارائه گزارشی ازاین سفر ودیدار با علما ومدارس علمیه این کشور گفت: حوزه علمیه قم نباید افغانستان را دست کم بگیرد با توجه به چند مؤلفه باید افغانستان از اولویت برخوردار باشد عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: نباید از ظرفیت افغانستان مخصوصاً حوزه علمیه غافل بشویم.
توطئه ای شکل گرفته تا ساحت مرجعیت و علما را خدشه دار کند
حوزه/ آیت الله فقیهی با انتقاد شدید از رواج هجمه‌ها و توهین هایی علیه علما و مراجع گفت: توطئه برنامه ریزی شده و حساب شده در داخل و خارج از کشور دنبال می شود و آن اهانت به مراجع و علمای دین است.عضو جامعه مدرسین وظیفه خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، طلاب و روحانیون در دفاع از حریم مرجعیت و علما را مهم و اثرگذار دانست و گفت: استدعای من از خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، طلاب و روحانیون این است که در قبال این توطئه خطرناک ساکت ننشینند و با حمایت خود از رهبری، مراجع و شخصیت‌های علمی حوزه این توطئه را خنثی نمایند.
صیانت از نظام وظیفه حوزه‌های علمیه است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تاکید بر این که هدف حوزه‌های علمیه استقرار و تعالی ارزش هایی است که پیامبران به دنبال آن بوده اند. گفت: خداوند تمکنی به حوزه‌های علمیه داده که همان نظام جمهوری اسلامی است که باید آن را با تمام قوت حفظ کنیم و این رسالت بر دوش طلاب و اساتید حوزه علمیه است.عضو جامعه مدرسین خطاب به مسئولین یادآور شد: خدا به شما قدرت داده، این قدرت را باید در راه خدمت به مردم و تعالی ارزش‌های اسلام به کار گیرید.
مقابله فرهنگی با تفکر تکفیری، امت اسلام را در برابر توطئه‌های آینده بیمه می کند
رسا/آیت الله رجبی با تأکید بر این که ریشه فکری داعش باید خشکانده شود، مقابله فرهنگی با تفکر تکفیری را سبب بیمه شدن امت اسلامی در برابر توطئه‌های ‌آینده دانست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت و پایان سیطره داعش گفت: بدون شک این پیروزی در واقع پیروزی بر استکبار جهانی بود.وی افزود: یقینا این پیروزی درس عبرتی برای مزدوران استکبار و صهیونیسم در منطقه خواهد داشت که بدانند با اتکای به آمریکا و صهیونیست‌ها نمی توانند اهداف شوم  خود را محقق کنند.
عراق علیه ایران موضع گیری‌ نمی کند
صداوسیما/ وزیر امور خارجه عراق گفت: ایران کشوری است که دارای جایگاه، وزن و سنگینی مخصوص به خود است و از زمان سرنگونی نظام سابق به سرعت در کنار عراق ایستاد و از ما پشتیبانی کرد.ابراهیم الجعفری گفت: ما علیه ایران موضع گیری نمی کنیم و زمانی که کشورهای عربی ما را در تنگنا قرار دادند ایران مرزهای خود را به روی ما باز کردو ما از گفتن این موضوع هیچ شرمی نداریم.
جمهوری اسلامی ایران متعلق به جهان اسلام است
حوزه/ مفتی اعظم یونان با حضور در رایرنی فرهنگی ایران در یونان، با رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و درباره توسعه روابط مذهبی بحث‌وتبادل نظر کردند. مفتی اعظم یونان دراین دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به جهان اسلام است و این کشور همیشه در جهت وحدت و منافع جهان اسلام گام برداشته است.
 خروج آمریکا از برجام نقض تعهدات بین المللی خواهد بود
ایرنا /وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: برجام بخشی از قوانین بین المللی است و خروج آمریکا ازاین توافق، نقض تعهدات بین المللی واشنگتن خواهد بود. لاوروف گفت: اگر آمریکا الان از برجام خارج شود،حرکت قابل اعتمادی در انظار افرادی که خواهان توقف برنامه هسته ای کره شمالی هستند، نخواهد بود.
ورودتروریست‌ها از سوریه و عراق به آسیای مرکزی
فارس/ نماینده مجلس قزاقستان هشدارداد: برخی از تروریست‌ها در پی شکست خود در سوریه و عراق در حال ورود به آسیای مرکزی می‌باشند.اشمبایف اظهار داشت: امروز ما باید به طور فعال با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنیم. سخنان این مقام قزاقی در حالی است که حدود ۵ هزار شبه نظامی از آسیای مرکزی و روسیه در سوریه و عراق به عضویت گروه‌های تروریستی در آمده بودند.
 رایزنی با چند کشور برای فروش آب سنگین
تسنیم/ رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از رایزنی ایران با چند کشور برای فروش آب سنگین خبر داد.حجت‌الاسلام ذوالنور ، با اشاره به توقف خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا، گفت: این اقدام آمریکایی نقض برجام نیست، اما با روح آن در تضاد است.وی افزود: البته برخی از کشور‌هایی که برای خرید آب سنگین از ایران ابراز تمایل کرده بودند نیز با برخی فشار‌ها از سوی آمریکا مواجه شده‌اند و قدری عقب‌نشینی کرده‌اند.
موشکی که به ابوظبی شلیک شد، ساخت یمن است
ایرنا/ معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که ‘موشک کروز’ شلیک شده به تاسیسات هسته ای در ابوظبی، دستاورد یگان‌های موشکی یمن است و ما توان ساخت و تولید اینگونه موشکها را داریم .’عزیز راشد’ گفت: موشک کروزی که به نیروگاه هسته ای ‘براکه’ در ابوظبی شلیک شد، بردی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر دارد. وی اضافه کرد: کشورهای متجاوز باید حملات خود را به یمن متوقف کنند، در غیر این صورت پاسخگویی به آنها ادامه خواهد داشت .
دستاوردهای عظیم هسته‌ای برای حرکت شتابان کشور در عرصه علم و فناوری است
ایرنا/ رئیس سازمان انرژی اتمی درمراسم اعطاء جایزه بین المللی المصطفی(ص) گفت: دستاوردهای عظیم هسته‌ای از جمله اقدامات کشور برای حرکت شتابان در عرصه علم و فناوری بوده و لازم است تا این دستاوردها از طریق اعطای جایزه به جامعه بشری معرفی شوند. صالحی با تاکید بر اینکه این اقدام، معرفی الگوها و اسوه‌های مناسب برای جوانان و دانشمندان است، ادامه داد: از سوی دیگر ایران در بعد از انقلاب فصل تازه‌ای را در عرصه‌های علم و فناوری باز کرده است.
سیف بسته شدن حساب برخی ایرانیان به بهانه قانون کاتسا را تایید نکرد
ایرنا/رییس کل بانک مرکزی در واکنش به ادعای بسته شدن حساب ایرانیان در برخی کشورها به بهانه قانون کاتسا گفت: آغاز چنین اقدامی را به هیچ وجه تایید نمی کنم «سیدحسین سلیمی» نایب‌رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با اشاره به اجرای قانون کاتسا از مسدود کردن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس خبر داده بود.
آیت الله شیخ عیسی قاسم راهی بیمارستان شد
مهر/ آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین راهی بیمارستان شد.وی از خرداد ماه تاکنون در بازداشت خانگی بسر می برد و اخیرا حال وی وخیم تر شده بود. با وجود وخامت حال شیخ عیسی قاسم اما رژیم آل خلیفه مانع از درمان وی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *