خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۲

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: فقاهت نردبان رسیدن به اوج کمالات است
  • با حضور مسئولان کمیته امداد کشور صورت گرفت: ارائه گزارش اقدامات کمیته امداد در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
  • رئیس جمهور: راه نجات، وحدت و پیروی از اخلاق محمدی است
  • رئیس مجلس: کمک ایران به سوریه و عراق در برخورد با تروریسم اقدامی اساسی و در راستای امنیت منطقه بود
  • آیت‌الله اعرافی: ولایتمداری به شعار و حرف نیست
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرگونه مذاکره درباره توان موشکی ایران منتفی است

** جام جم ۹۶/۹/۱۲
*  اختلافات با ایران باید از طریق گفت و گو حل شود
وزیر خارجه قطر با اشاره به این که برخی اختلافات با ایران وجود دارد، تأکید کرد این اختلافات باید از طریق گفت وگو حل شود.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیروز در سخنانی در همایش «گفت وگوهای مدیترانه‌ای» در رم با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج فارس در گذشته تصمیم داشتند با ایران وارد گفت وگو شوند ابراز امیدواری کرد در شورای همکاری خلیج فارس به صورت جمعی با ایران گفت وگو شود.
*  تاکید وزیران خارجه ایران و هند بر گسترش روابط
محمد جواد ظریف در دیدار با سوشما سوارج، وزیر خارجه هند که برای دیدار با مقامات کشورمان و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و دو جانبه‌ به تهران سفر کرده است، با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور، عنوان کرد: افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار، علاوه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای نشان‌دهنده اهمیت این بندر در توسعه منطقه‌ای و راه‌های ارتباطی کشورهای آسیای مرکزی با دیگر کشورهای جهان از طریق دریای عمان و اقیانوس هند است.
** همشهری ۹۶/۹/۱۲
*  انتشار اسامی بدهکاران بانک سرمایه
محمود صادقی، نماینده مردم تهران اسامی بدهکاران بانک سرمایه را افشا کرد. او ۲ روز پیش در کانال تلگرامی‌اش به بدهکاران بانک سرمایه اخطار داد، در صورتی که ظرف ۴۸ ساعت بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، اسامی آنها را اعلام خواهد کرد.
بدهی این افراد رقمی حدود ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است! در فهرستی که صادقی منتشر کرده است نام چهره‌هایی مثل مهرگان خسروی برادر مه‌آفرید خسروی نیز دیده می‌شود.
*  پیام نصرالله به حریری
یک مقام عالی رتبه حزب‌الله لبنان بعد از بازگشت سعد حریری از ریاض به بیروت، با او دیدار کرده و پیام نصرالله را به او داده است.
دبیر کل حزب‌الله در این پیام گفته است، حزب‌لله با حریری برای تقویت ثبات لبنان و حفظ دولت و حفاظت از جان حریری همکاری خواهد کرد.
دبیرکل حزب‌الله نوشته است از سعدحریری تحت هر شرایطی حمایت می‌کند، چه ظالم باشد، چه مظلوم.
** کیهان ۹۶/۹/۱۲
*  شعر خوش‌لفظ و از دل برآمده حسان در شمار یادگارهای ارزنده شعر دینی و آئینی روزگار ما است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر قرآن و عترت مرحوم آقای حبیب‌الله چایچیان را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم. درگذشت شاعر قرآن و عترت جناب آقای حبیب‌الله چایچیان(حسان) را به جامعه‌ ادبی کشور و شعرای ولائی و آئینی و به‌خصوص به خانواده و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم و حشر با اولیاء الهی را از خداوند برای ایشان مسألت می‌نمایم و شعر خوش‌لفظ و از دل برآمده‌ این شاعر عزیز در شمار یادگارهای ارزنده‌ شعر دینی و آئینی روزگار ما است و در خاطره‌ها و زبان‌ها خواهد ماند ان‌شاءالله. خداوند درجات وی را عالی فرماید.
*  نفوذ ایران، اسرائیل و عربستان را پشت سر گذاشته است
مقامات صهیونیست می‌گویند نگران بی‌برنامگی دولت ترامپ درمقابل ایران هستند که نفوذ خود را در منطقه عمیقا گسترش داده است.
مجله فارین‌پالیسی در این زمینه نوشت: نگرانی اسرائیل درباره نقش منفعلانه عربستان مقابل ایران در حال افزایش است. در واقع، دهه گذشته شاهد گسترش تاریخی نفوذ ایران درسراسر خاورمیانه بوده و کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است. مهار ایران مستلزم دیپلماسی ماهرانه، ایجاد اتحاد و سرمایه‌گذاری درازمدت در روابطی است که به نظر می‌رسد فراتر از دولت ترامپ و لفاظی‌های تند او علیه ایران باشد.
** شرق ۹۶/۹/۱۲
*  کمک به زلزله‌زدگان پدیده‌ای جدید از نمایش انسجام ملی بود
سخنگوی سپاه با بیان اینکه کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور پدیده‌ای جدید از نمایش انسجام ملی به‌ شمار می‌رود، گفت: این پدیده در زمره سرمایه ملی می‌تواند در سایر حوزه‌ها نیز مشکل‌گشا واقع شود. سردار رمضان شریف حضور مردم در جریان زلزله غرب را یک حماسه ملی خواند و گفت: ملت ایران در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها نشان داده است که در همه وقایع و رویداد‌ها، همیشه همراه و همپای نظام و انقلاب و در مصائب و بلایای طبیعی همدرد یکدیگر بوده‌اند و در زلزله اخیر نیز نمایش کم‌نظیری از همراهی، همدردی و احساس مسئولیت را به نمایش گذاشتند.
*  روسیه یک میلیون بشکه نفت از ایران دریافت می‌کند
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد کشورش نخستین محموله نفت خام ایران به میزان یک میلیون بشکه‌ را تحت توافق تجارت نفت در برابر کالا که اوایل امسال میان دو کشور امضا شد، دریافت خواهد کرد.
الکساندر نواک خاطرنشان کرد؛ تحت این توافق، ایران در قبال دریافت کالا از روسیه، پنج میلیون بشکه نفت در سال تحویل خواهد داد.
** ایران ۹۶/۹/۱۲
*  راه نجات، وحدت و پیروی از اخلاق محمدی است
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در اجتماع بزرگ مردم زابل:
– سیستان و بلوچستان گر چه به ظاهر دارای تنوع مذهبی و قومی است، اما در واقع همه مذاهب از یک درخت تنومند واحد به نام اسلام، پیامبراسلام(ص) و قرآن سرچشمه می‌‌گیرند و همه اقوام نیز از ایران و ایرانی سرچشمه گرفته‌اند و افتخار همه ما این است که ایرانی و مسلمان هستیم.
– ما خواستار منطقه‌ای امن، قدرتمند و آباد هستیم و این را برای خودمان و همه کشورهای منطقه می‌خواهیم. ایران رقابتی در زمینه توسعه با دیگر کشورهای منطقه ندارد، بلکه برای توسعه منطقه با دیگر کشورها همکاری و شراکت می‌کند.
– ما خواهان فاصله نیستیم و نمی‌خواهیم روابط‌مان با هیچ کدام از کشورهای منطقه دوستانه و برادرانه نباشد.
– شاید بعضی کشورها درون خودشان جنگ شاهزاده‌ها دارند اما این تقصیر ما نیست.
– راه نجات، وحدت و پیروی از اخلاق محمدی است.
– برای ما همواره اصل بر شایستگی است و شیعه، سنی، مرد یا زن، بلوچ یا غیر بلوچ بودن، اصل نیست.
*  روسیه؛ آماده میانجیگری در مناسبات ایران و عربستان
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ما آماده‌ایم به ایران و عربستان سعودی برای گفت‌وگو کمک کنیم چرا که گفت‌وگو و نزدیک شدن مواضع دو کشور به سود منطقه است. نمی‌توان ایران را منزوی و تحریم کرد و این وضع برای عربستان سعودی نیز صادق است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۲
*  پاپ در بنگلادش از لفظ “روهینگیا” استفاده کرد
پاپ فرانسیس در حالی روز گذشته سفرش به دو کشور آسیایی میانمار و بنگلادش را خاتمه داد که در یک سخنرانی در شهر داکای بنگلادش مستقیما از لفظ روهینگیا استفاده کرده و گفت: امروز تجلی حضور خداوند همان روهینگیا است.
پاپ فرانسیس در این سخنرانی برای نخستین بار در این سفرش به آسیا لفظ روهینگیا را استفاده کرده و از اعضای این اقلیت مسلمان خواست “بی‌تفاوتی جهان” به مصائب‌شان را ببخشند. پاپ فرانسیس در این سخنرانی خود اظهار داشت: من از سوی همه کسانی که شما مسلمانان را سرکوب کردند طلب بخشش می‌کنم.
*  بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۰ طرح زیربنایی و اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان
بهره‌برداری از ۲۵ طرح زیربنایی و اقتصادی و شروع عملیات اجرایی ۵ طرح دیگر در استان سیستان و بلوچستان روز شنبه در یک ارتباط مستقیم تلویزیونی، به دستور رئیس‌جمهور آغاز شد. ۸ هزار ۸۶۲ میلیارد ریال و ۳۹۰ میلیون دلار برای بهره‌برداری و یا آغاز عملیات این ۳۰ طرح اختصاص یافته است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۲
*  حمایت رژیم صهیونیستی از برجام
ایهود باراک، نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در تازه‌‌‌‌‌ترین اظهارنظر خود گفته است با خروج آمریکا از برجام مخالف است.
باراک که همانند نتانیاهو همواره تلاش می‌کند چهره‌ای جنگ‌طلب از خود نشان دهد، در تازه‌‌‌‌ترین اظهارنظر خود گفت گزینه جنگ علیه ایران در تل‌آویو طرفداری ندارد و آنها اگرچه برجام را توافقی خوب نمی‌دانند اما بودن آن را بهتر از نبود آن می‌دانند.
*  حمایت مجدد مسکو از عضویت ایران در سازمان شانگهای
نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد اکنون بعد از توافق هسته‌ای با ایران، هیچ مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد.
دیمیتری مدودف در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست روز جمعه روسای دولت های عضو سازمان همکاری‌ شانگهای، یادآور شد پیش از این، در رابطه با حل‌وفصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، اوضاع کمی پیچیده بود ولی اکنون این مشکلات کاملا برطرف شده است.
** جوان ۹۶/۹/۱۲
*  محمود صادقی اتهام خودرا پس گرفت
نماینده تهران در مجلس سخن خود را درباره ارتباط کاری و خویشاوندی یک بدهکار بانک سرمایه با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی پس گرفت.
وی در توئیتی که دیروز منتشر کرد، عنوان داشت: «لازم به ذکر است یکی از بدهکاران عمده بانک سرمایه آقای سامان مدلل است؛ بنابر اطلاعات اولیه تصور بر این بود که این فرد دارای رابطه کاری با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است. اما با تحقیقات بعدی و نیز توضیحات فرزند ایشان محرز شد نامبرده هیچ گونه رابطه مالی یا نسبتی با ایشان ندارد.»
*  لابی سیاسی دور از شأن شورای نگهبان است
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان به عنوان یک نهاد حقوقی از گفت‌وگوها و نظرات دیگران استقبال می‌کند، تاکید کرد: گفت‌وگو به معنی رایزنی و لابی سیاسی، دور از شأن شورای نگهبان است.
عباسعلی کدخدایی درباره درخواست برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب برای گفت وگو و مفاهمه با شورای نگهبان درباره موضوعات انتخاباتی، اظهار داشت: شورای نگهبان از هر گونه گفت‌وگو و صحبت استقبال می‌کند، همچنین از نظرات و پیشنهادات مردم، رسانه‌ها و سیاسیون نیز در روند کار استقبال می‌کند و این قطعا برای ما راهگشاست.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۲
*  کمیسیون امنیت ملی از سایت‌های هسته‌ای اصفهان و نطنز بازدید می‌کند
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید هیئتی از این کمیسیون از دو سایت هسته‌ای اصفهان و نطنز در روزدوشنبه هفته جاری خبر داد. محمد جواد جمالی در این باره اظهار کرد: هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه ۱۳ آذر از سایت یو.سی.اف اصفهان و نطنز برای بررسی آخرین وضعیت غنی‌سازی و شرایط این دو سایت هسته‌ای بازدید خواهد کرد.
** رسالت ۹۶/۹/۱۲
*  اختلاس‌کنندگان و نجومی‌بگیران آتش جهنم را خریده‌اند
استاد حوزه علمیه گفت: اختلاس‌کنندگان و نجومی‌بگیران آتش جهنم را خریده‌اند.
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه تفسیر قرآن خود اظهار داشت: کسی که اهل اختلاس و حقوق نجومی است همین پول‌ها در قیامت برای او مانند درخت و اسکناس نسوز خواهد شد.
وی با بیان اینکه درخت برای رشد، محتاج آب است و آب این درخت‌ها نیز آتش است اظهار کرد: کسی که از راه ربا و غیر ربا (حرام) بالا آمده در همین دنیا با آتش بالا آمده است.
وی تأکید کرد: پول‌های حرام کسانی که بیت المال را به غارت برده‌اند داغ بر تن آنان می‌شود و این داغ بر چند جای بدن چنین افرادی در قیامت گذاشته خواهد شد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۲
*  خبر تایید تفکیک وزارت ورزش و جوانان در مجلس صحت ندارد
«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهوری، درباره آخرین وضعیت لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان در مجلس گفت: خبر تایید تفکیک وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی‌صحت ندارد. او در پایان گفت: دولت هیچگونه لایحه جدیدی درباره تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس ارائه نکرده، لایحه همان لایحه قبلی بوده و در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.
*  اجلاس وزیران خارجه پنج کشور ساحلی خزر در مسکو برگزار می‌شود
روسیه اعلام کرد: اجلاس وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در مسکو برگزار می‌شود. مسکو خواهان توافق در باره متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر است.
وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای با بیان این مطلب افزود: در این نشست در مسکو همچنین اسناد تنظیم کننده همکاری پنج کشور در دریای خزر در عرصه‌های مختلف همچون اقتصادی، حمل و نقل، دریانوردی نظامی، مبارزه با قاچاق کالا و ماهیگیری غیرقانونی، تامین امنیت کشتیرانی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
** آرمان ۹۶/۹/۱۲
*  زمان احتمالی سفر ماکرون به ایران
رئیس دفتر رئیس‌جمهور از درخواست فرانسه برای سفر ماکرون به ایران در اوایل سال میلادی آینده خبر داد.
محمود واعظی افزود: طرف‌های فرانسوی از ما درخواست کرده‌اند که امانوئل ماکرون اوایل سال میلادی آینده به ایران سفر کند، اما طبعا زمان مناسب برای این سفر با هماهنگی دو طرف (ایران و فرانسه) نهایی می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۲
*  قرارداد ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن منعقد شد
محمدزاده، مدیر عامل راه آهن در حاشیه انعقاد قرارداد ۴۵۰ دستگاه مسافر ریل باس بین راه‌آهن ایران، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) و شرکت هیوندای روتم کره جنوبی اظهارداشت: «این قرارداد برای خرید ۴۵۰ دستگاه ریل باس برای ناوگان قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن و به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای و انتقال سفرهای جاده‌ای به ریل اجرا می‌شود.»
** آفرینش ۹۶/۹/۱۲
*  ترامپ احتمالا چهارشنبه قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند
یک مقام دولت آمریکا مدعی شده است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه جاری احتمالا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت؛ موضوعی که ممکن است موجی از انتفادات فلسطینی و بین‌المللی را به همراه داشته باشد.
*  تکرار ادعاهای عادل الجبیر علیه ایران
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان دراظهاراتی در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد مدعی شد: ایران در سوریه، عراق و لبنان نقش منفی دارد و این نقش از سال ۱۹۷۹ و پس از انقلاب (اسلامی ایران) آغاز شد.
وی مدعی شد: انقلاب ایران مرز و ملیت نمی‌شناسد بلکه بر این باور است که تمام شیعیان جهان وابسته به ایران هستند، ما شاهد این مساله هستیم، شاهد تاثیر منفی ایران بر منطقه هستیم و برای مقابله با این دیدگاه تلاش می‌کنیم. الجبیر افزود: ما شاهد تاثیرات منفی ایران بر یمن نیز هستیم و ایران با حمایت موشکی از شبه نظامیان رادیکالی مانند حوثی‌ها مصوبات مربوط به موشک‌های بالستیک را نقض می‌کند.
** قدس ۹۶/۹/۱۲
*  هرگونه مذاکره درباره توان موشکی ایران منتفی است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: تقاضای هرگونه مذاکره در خصوص توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از اساس منتفی است.
سردار سرتیپ سید مسعود جزایری اعلام کرد: توان بالای دفاعی کشورمان به عنوان اصلی‌ترین عامل بازدارندگی برابر دشمنان انقلاب اسلامی، همواره در مسیر ارتقای حرکت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر تدابیر صریح رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا درباره افزایش قدرت دفاعی، این مهم مورد اجماع همگانی در هرم مدیریت و آحاد مردم درایران قرار دارد.
** خراسان ۹۶/۹/۱۲
*  کشف بزرگ ترین محموله مواد مخدر طی ۵ سال گذشته
سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف بزرگ ترین محموله قاچاق مواد مخدرکشورطی ۵سال گذشته به میزان ۸ تن و ۸۷۸ کیلو انواع مواد مخدر طی یک عملیات مسلحانه در این استان خبر داد.
*  عقده‌گشایی‌های شخصی را تبدیل به یک جریان اجتماعی نکنیم
وزیر دادگستری در خصوص انتقادات احمدی‌نژاد به قوه قضاییه و وزارت دادگستری گفت: تخریب قوا،‌ شخصیت‌های نظام و مسئولان خلاف قانون، اخلاق و همچنین خلاف مصالح ملی و عقل است.آوایی با بیان این که ما نقد را قبول داریم، اظهار کرد: گاهی اوقات افراد به مجموعه و روسای قوا نقدی دارند ماهم این روند را قبول داریم.
نقد دلسوزانه از لوازم نظام است اما این که عقده‌گشایی‌های شخصی و تخریب شخصیت‌های نظام را تبدیل به یک جریان اجتماعی کنیم، درست نیست.
** اعتماد ۹۶/۹/۱۲
*  انگار احمدی‌نژاد روانگردان مصرف کرده است
مجتبی ذوالنور، عضو فراکسیون ولایی مجلس و نماینده قم در واکنش به رفتار تیم احمدی‌نژاد گفته است که احمدی‌نژاد خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است. این نماینده مجلس توضیح داد: «کاری که احمدی‌نژاد انجام می‌دهد نه اخلاقی است و نه شرعی چراکه سرتا پا دروغ است.»
*  رسایی دیدار با ضراب را تکذیب کرد
حمید رسایی، نماینده سابق مجلس با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود ادعای بی‌بی سی درباره دیدار با رضا ضراب را تکذیب کرد.
پیش از این خبرنگار بی‌بی‌سی در صفحه مجازی خود مدعی شده‌بود که رضا ضراب متهم مالی ایرانی که در ترکیه زندگی می‌کند در دادگاه امریکا اعتراف کرده که با رسایی در آذربایجان ملاقات داشته است. در همین راستا رسایی نوشت: «یا رضا ضراب ‎دروغ میگه یا اونی که ملاقات کرده ‎رسایی نبوده و سرش کلاه گذاشتن!»
** شهروند ۹۶/۹/۱۲
*  حفظ برجام یک اولویت کلیدی برای اروپاست
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم ایتالیا برگزار شد، بار دیگر در حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت: حفظ برجام یک اولویت امنیتی مهم برای ماست، چراکه این توافق کارآمد بوده و متعلق به همه جامعه بین‌الملل است.
وی خاطرنشان کرد که تاکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ٩ بار پایبندی کامل ایران به برجام را تأیید کرده است. موگرینی افزود: این توافق متعلق به یک کشور نیست، اما همه اعضا باید برای اجرای کامل به آن متعهد باشند که اول از همه ایران باید به تعهد خود ادامه دهد.
*  ایران نایب‌رئیس کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی شد
در بیست‌ودومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، ایران به اتفاق آرا به‌عنوان نایب‌رئیس این کنفرانس انتخاب شد.
بر این اساس، علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه سمت نایب‌رئیس این کنفرانس را عهده‌دار شد.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۲
*  روایت وزیر رفاه از برنامه اصلی دولت دوازدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رفع فقر مطلق از برنامه‌های اصلی دولت است، گفت: برنامه بیمه فراگیر اجتماعی را با جدیت دنبال می‌کنیم.»
«علی ربیعی با بیان این که مردم، قبل از تولد و بعد از مرگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سر وکار دارند گفت: «در حال حاضر باید تلاش کنیم تا مشاغل غیررسمی را با بیمه تامین اجتماعی مرتبط کنیم.»
** جامعه فردا ۹۶/۹/۱۲
* در سایه همدلی و وحدت از تمامی گزندها به دور هستیم
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه مقدم نداجا-ناوگان جنوب و همچنین فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت:‌ دشمن به دنبال این است که بتواند شکافی باز کند اما نظام جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در خط رهبری حرکت کند، موفق است و در سایه همدلی و وحدت از تمامی گزندها به دور است.
*  ابوبکر بغدادی رهبران داعش را به جنوب لیبی فراخواند
منابع آگاه از ارسال نامه‌هایی از سوی ابوبکر بغدادی برای رهبران داعش در لیبی خبر دادند که وی در این نامه با لحنی ناامیدانه از این رهبران خواسته به جنوب لیبی بروند.
بغدادی در برخی از این نامه‌ها از حامیانش در لیبی خواسته به عضوگیری از کودکان برای جبران نیروهای از دست رفته بپردازند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فقاهت نردبان رسیدن به اوج کمالات است
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از خواهران طلبه مدارس استان‌های مرکزی و اردبیل با بیان این که طلبگی پربرکت ترین شغل است، ابراز داشت: خداوند متعال به طلاب توفیق داده است که در میان شغل‌های دنیا شغل طلبگی و تفقه در دین را انتخاب کنند و هیچ مسأله ای به این اندازه پرفضیلت و پربرکت نیست. ایشان در ادامه در بیان توصیه‌هایی به طلاب با اشاره به این که در مسیر طلبگی سستی و تنبلی معنایی ندارد، تأکید کرد که فقاهت نردبان رسیدن به اوج کمالات است.
موفقیت در هشت سال دفاع مقدس، به دلیل عبادت و اتحاد بود
رسا/ آیت‌الله مظاهری در جلسه تفسیر قرآن با انتقاد از افزایش طلاق درجامعه گفت: بالا رفتن آمار طلاق به دلیل این است که خانواده‌ها در ازدواج جوانان محکم کاری نمی‌کنند. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستور بُنیانٌ مَرصُوص برای یکدست شدن جبهه مسلمانان بود و این دستور سبب شد مسلمانان در جبهه‌های مختلف بر دشمن غالب شوند، موفقیت در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا به دلیل این بود که جبهه، جبهه عبادت و اتحاد بود.
ارائه گزارش آخرین فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین
اختصاصی/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس هیات امنای این نهاد روز جمعه دهم آذر با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته امداد ارائه کردند. در ابتدای این جلسه که به ریاست حضرت آیت‌الله یزدی برگزار گردید؛ حجت الاسلام والمسلمین کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) ضمن اشاره به برخی مصوبات هیات امنای این نهاد  همچون دوری از زرق و برق ساختمان‌ها و اماکن – توجه به چابکی و چالاکی پرسنل کمیته امداد – توجه به وضعیت فرهنگی – توجه به خدمات غیر پولی – توجه به ترویج سنت حسنه‌ی قرض الحسنه و….، گزارش کاملی از فعالیت‌های هیات امنای کمیته امداد ارائه کرد.در ادامه این نشست، آقای مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته امداد پرداخت. در ادامه این دیدار اعضای محترم جامعه مدرسین ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان کمیته امداد، نکاتی را در راستای ارتقاء برنامه‌های این نهاد انقلابی مطرح کردند که برخی از این نکات عبارتند از، لزوم توجه به تورم و افزایش مستمری براساس آن، نظارت کافی بر موسسات خیریه، ارائه گزارشات مبسوط و مفصل در ارتباط با خدمات این نهاد به مردم، ضرورت نظارت بیشتر بر وام اشتغال و قرار گرفتن آن در مسیر صحیح. در پایان این جلسه جناب حجت الاسلام والمسلمین کازرونی و جناب آقای مهندس فتاح ضمن تقدیر و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای محترم جامعه مدرسین؛ توضیحاتی در مورد موضوعات مطرح شده ارائه کردند.
ولایتمداری به شعار و حرف نیست
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ولایتمداری شعار و حرف زدن نیست، گفت: طلاب باید ولایت فقیه را الگویی برای خود قرار داده و ادامه دهنده راهشان باشند. آیت‌الله اعرافی، با تأکید بر اینکه طلاب دارای جایگاه مهم و تأثیرگذار در تبلیغ معارف بلند اسلام و اهل‌بیت(ع) و افزایش معرفت دینی در جامعه هستند، تصریح کرد: طلاب باید در زمینه تبلیغ تمام تلاش خود را به کار گیرند و نباید در این راه سستی داشته باشند.
 سازمان ملل از عربستان و متحدانش خواست به محاصره یمن پایان دهند
ایرنا/ معاون دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به خطر قحطی و پیامدهای آن در یمن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست به محاصره یمن به طور کامل پایان دهد. لوکوک گفت که حدود ۸ میلیون نفر در یمن در معرض گرسنگی قرار دارند. مسئولان امداد رسانی سازمان ملل گفتند که یمن نمی‌تواند صرفا به کمک‌های انسانی اتکا کند بلکه باید واردات کالاهای تجاری نیز به این کشور ازسرگرفته شود.
کمک ایران به سوریه وعراق دربرخورد با تروریسم اقدامی اساسی ودر راستای امنیت منطقه بود
صداوسیما/ رئیس مجلس در سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بعد از شکست داعش قرار است آمریکا و برخی کشور‌های منطقه طرح جدیدی را برای ناامن کردن منطقه خاورمیانه اجرا کنند؟ گفت: من فکر می‌کنم کار مهمی در ایران انجام شد، شاید چند سال پیش که این بحث دنبال می‌شد برخی خیلی به آن توجهی نداشتند اینکه ایران به دعوت دولت عراق و دولت سوریه کمک کرد که با تروریسم برخورد جدی شود کار بسیار دقیق و اساسی بود هم برای امنیت منطقه و هم برای امنیت ایران. علی لاریجانی افزود: اینکه شما الان می‌بینید که ایران خیلی امن است پشتش خیلی فکر و کار شده است.
وحدت و انسجام در برابر تفرقه‌افکنی‌ها ضرورت امروز جهان اسلام است
رسا/ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت تأکیدکرد: وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر تفرقه افکنی‌هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت کند. دکتر ولایتی افزود: بی‌تردید امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت وحدت مسلمین مشهود، مورد نیاز و انکارناپذیر بوده و هست و مقام معظم رهبری نیز همواره بر این مهم به عنوان ضرورت جهان اسلام بارها و بارها تاکید داشته و دارند.
تاکید فرانسه بر یکپارچگی سرزمینی عراق
باشگاه خبرنگاران /رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور تاکید کرد. مکرون در این تماس بر موضع ثابت کشورش بر وحدت عراق و یکپارچگی سرزمینی این کشور تاکید کرد و از حمایت فرانسه از حضور نیرو‌های فدرال عراق بر سراسر سرزمین و مرز‌های این کشور حمایت کرد.
ایرانیان باعث تسریع چرخه فرقه‌گرایی در منطقه شده‌اند!
باشگاه خبرنگاران/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گزاف، ایران را به ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه غرب آسیا متهم کرد و خواستار مقابله با توان فزآینده کشورمان شد. مک‌مستر با اشاره به حضورداعش وجبهه النصره درسوریه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران باعث تسریع در چرخه مخرب فرقه‌گرایی در منطقه شده است. او ضمن اعتراف به قدرت گرفتن کشورمان در سراسر منطقه ادعا کرد باید با نفوذایران در منطقه مقابله کنیم.
رئیس سیا ارسال نامه به سردار سلیمانی را تایید کرد
باشگاه خبرنگاران/ مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا در تایید اظهارات مقامات ایران اذعان کرد که نامه‌ای به فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران ایران نوشته اما او آن را باز نکرده است. وی عنوان کرد که در نامه خود به دنبال تامین منافع نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه بوده است.
مانع حضور نظامی ایران در سوریه می‌شویم
باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر گفت این رژیم نخواهد گذاشت ایران در سوریه حضور نظامی داشته باشد. نتانیاهو افزود: «ما به این رژیم اجازه نخواهیم داد با هدف نابودی دولت ما، در سوریه آنطور که می‌خواهد حضور نظامی خود را مستحکم کند.»
هشدار حماس به آمریکا درباره بیت‌المقدس
باشگاه خبرنگاران/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد تصمیم احتمالی ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی یا انتقال سفارت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس می‌تواند شعله‌های انتفاضه فلسطین را دوباره روشن کند.در بیانیه حماس آمده است:” ما به دولت آمریکا هشدار می‌دهیم که هر گونه توطئه درباره بیت المقدس پیامد‌های خطرناکی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *