خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۱۱

  • آیت‌الله یزدی: بهائیان برای ضربه زدن به اسلام و انسانیت وارد میدان شده‌اند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ قرآن و علوم انسانی: برخی آثار و تولیدات فضلای جوان قم بسیار باارزش و امیدوارکننده است
  • آیت‌الله خاتمی: طلبه انقلابی نباید وقت خود را صرف دعواهای جناحی کند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: غرب به بهانه تساوی مرد و زن در صدد ریشه کن کردن بنیان خانواده‌ها است
  • آیت‌الله رجبی: علامه طباطبایی(ره) احیاگر روایات بود
  • آیت‌الله اراکی: اقتدار و عزت امت اسلام در گرو وحدت است

** جام جم ۹۶/۹/۱۱
*  برجام قابل مذاکره مجدد نیست
وزیر خارجه کشورمان بار دیگر بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیرقابل مذاکره‌ بودن برجام تاکید کرد.
محمد جواد ظریف که روز پنجشنبه برای شرکت در اجلاس گفت‌وگوی مدیترانه به ایتالیا رفته بود، با اشاره به برخی تلاش‌ها در آمریکا برای مذاکره مجدد درباره برجام یا افزودن الحاقیه‌ای به آن گفت: توافق هسته‌ای ایران بهترین توافقی بوده که طرف‌ها توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند.
*  مذاکرات ایران و عراق بر سر سواپ نفت
وزرای نفت ایران و عراق در وین با یکدیگر دیدار و در خصوص شرایط قرارداد سواپ نفت خام که به‌موجب آن بخشی از نفت خام کرکوک به مصرف پالایشگاه‌های ایران خواهد رسید، گفت‌وگو کردند.
** همشهری ۹۶/۹/۱۱
*  ایران و روسیه الگوی مبارزه با تروریسم هستند
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که به منظور شرکت درنشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای پنجشنبه ۹ آذرماه به روسیه سفر کرده بود با «دمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه دیدار و گفت و گو کرد.
جهانگیری در دیدار با نخست وزیر روسیه گفت: همکاری‌های ایران و روسیه به عنوان الگوی مبارزه با تروریسم در دنیا مطرح است.
*  تحریم تسلیحاتی عربستان در پارلمان اروپا
نمایندگان پارلمان اروپا با آرای قاطع، قطعنامه‌ای را تصویب کردند که فروش سلاح به عربستان سعودی را منع می‌کند.
این قطعنامه که با ۵۳۹ رای موافق در مقابل ۱۳ رای مخالف تصویب شد، حملات ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به مردم غیر نظامی یمن را «جنایت جنگی» خوانده و شدیدا از اعضای اتحادیه اروپا به خاطر فروش تسلیحات به عربستان انتقاد می‌کند.
** کیهان ۹۶/۹/۱۱
*  برخی آثار و تولیدات فضلای جوان قم بسیار باارزش و امیدوارکننده است
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ قرآن و علوم انسانی که در تاریخ یک خرداد ۹۶ برگزار شده بود، صبح پنجشنبه در محل این همایش در قم منتشر شد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دیدار، با تأکید بر انجام پژوهش و تحقیقات در قالب کار گروهی و همچنین لزوم همکاری مراکز و گروه‌های مختلفی که در موضوع هدایت علوم انسانی به سوی آموزه‌های اسلامی در حال تحقیق و فعالیت هستند، افزودند: علاوه بر محققان داخلی، برخی متفکران جهان اسلام در حال مطالعه و پژوهش در خصوص علوم انسانی اسلامی هستند که باید مراکزی همچون جامعه‌المصطفی با شناسایی این افراد و آثارشان، زمینه‌ همکاری و همبستگی متقابل را در سطح وسیع بین‌المللی شکل بدهند.
ایشان همچنین با تأکید بر افزایش کیفیت پژوهش‌های علمی و ابراز امیدواری درخصوص تولید مقالات راهگشا و پرمغز در کنگره قرآن و علوم انسانی، برخی آثار و تولیدات فضلای جوان و نواندیش قم را بسیار با ارزش، امیدوارکننده و نویدبخش آغاز یک حرکت عمومی و رو به جلو در پژوهش‌های حوزوی دانستند.
*  باید با مشارکت آمریکا به برنامه موشکی ایران رسیدگی کنیم
«آین روماته ایسپاین» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت که برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت ندارد.
وی در ادامه گفت: برنامه موشکی ایران، نگرانی‌ای است که باید همراه با شریکان اروپایی و آمریکایی‌مان، جدا از توافق وین به آن رسیدگی کنیم.
** شرق ۹۶/۹/۱۱
*  روایت نامه رئیس «سیا» به سردار قاسم سلیمانی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با تأکید بر اینکه حرف جمهوری اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد؛ اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ اینها چه کسانی هستند که با استکبار این‌گونه برخورد می‌کنند؟
او ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».
*  دعوت ایران از جمهوری آذربایجان برای اجرای پروژه‌های مشترک نفتی
امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت ایران، در دیدار با رونق عبدللایف، رئیس شرکت نفتی سوکار جمهوری آذربایجان، گفت: «ایران علاقه‌مند به مشارکت شرکت سوکار به‌عنوان یک شرکت بین‌المللی دارای تجربه بالا در پروژه‌های جهانی، در پروژه‌های همکاری مشترک است».
عبداللایف، رئیس شرکت سوکار، نیز در این دیدار اظهار کرد، ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا روابط خود در زمینه‌های مختلف اقتصادی را توسعه داده‌اند.
** ایران ۹۶/۹/۱۱
*  ادعای امارات درباره جزایر سه گانه
خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارات گفت: «ما خواستار گفت‌وگو با ایران درباره جزایر سه گانه یا ارجاع این پرونده به دادگاه بین‌المللی هستیم.»
مقامات ایرانی تأکید کرده‌اند که جزایر ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند و تکرار دروغ و ادعا در این‌ باره واقعیات تاریخی را تغییر نمی‌دهد.
*  نوروز در تقویم رسمی سازمان ملل ثبت شد
نوروز که با ابتکار ایران به‌عنوان روز بین‌المللی ثبت شده بود، بعد از ۴ مرحله مذاکره فشرده و با تلاش‌های کشورمان، در تقویم رسمی سازمان ملل ثبت شد.
هر سال در ایام نوروز به‌عنوان روز بین‌المللی با مدیریت ایران و باحضور سفرای حامی نوروز، مراسمی در سازمان ملل برگزار می‌شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱۱
*  اوجگیری اختلافات ترامپ وتیلرسون
همزمان با اوجگیری اختلافات میان رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه آن کشور، محافل خبری آمریکا از احتمال برکناری تیلرسون در آینده نزدیک خبر دادند.
روزنامه نیویورک‌تایمز، روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که ظرف چند روز آینده «رکس تیلرسون» برکنار شده و «مایک پومپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا معرفی می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱۱
*  حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران عدالت نیست
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فصل بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید بسیار در موضوع دقت کنند و اهم و مهم را در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال ۹۷ گفت: اگر برای مدیران حقوق ۱۷ میلیون تومانی تصویب می‌شود باید به یاد بیچارگان هم باشند. آن کارگر زحمتکش که عرق می‌ریزد ۲ میلیون یا کمتر حقوق می‌گیرد اما یک مدیر ۱۷ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ کجای این عدالت است؟
*  تلاش تروریست‌ها برای ناامنی در اربعین ناکام ماند
سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح اظهار کرد: راهپیمایی امسال اربعین به جهت امنیت، سال نمونه‌ای بود و هیچگونه حادثه تروریستی و امنیتی موفق اتفاق نیفتاد؛ با اینکه تلاش‌‌های زیادی از جانب تروریست‌ها جهت ایجاد ناامنی گزارش و دستگیری‌‌های زیادی در عراق انجام شد و توطئه‌‌های بسیاری صورت گرفت که هیچکدام به منصه عمل نرسید و همه زائران ما با امنیت به کشور بازگشتند.
** جوان ۹۶/۹/۱۱
*  ایجاد داعش، معرفی قرائت خشن از اسلام بود
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در همایش بزرگ «مدافعان حرم، مدافعان حقوق بشر» در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد اظهارکرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت علیه داعش که عده ای منحرف و جنایتکار در پناه استکبار جهانی قصد داشتند آرامش منطقه را برهم بزنندو با ایثارگری و فداکاری سربازان اسلام ریشه آنها خشکانده شد اقدام بسیار مهمی بود.
وی افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند ایجاد داعش کارخودشان بوده و رژیم اشغالگر قدس نیز بارها گفته برای مقابله با ایران با داعش همفکر هستیم.
آنها می‌خواستند قرائت خشونت‌باری از اسلام را مطرح کنند که خوشبختانه‌ تیرشان با مقاومت جمهوری اسلامی و تدابیر رهبری و با فداکاری سربازان نظام اسلامی به سنگ خورد.
*  اردوغان معامه با ایران را تایید کرده بود
رضا ضراب، بازرگان ایرانی – ترکیه‌ای که در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد، در دادگاهی در آمریکا شهادت داد که رجب طیب  اردوغان، رئیس جمهور فعلی و نخست وزیر سابق ترکیه، شخصا معامله او با ایران را تایید کرده بود.
او در حالی این ادعا را علیه رئیس جمهور ترکیه مطرح کرده که رجب طیب اردوغان تخطی ترکیه از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است.
یک سخنگوی دولت ترکیه هم این پرونده را توطئه‌ای علیه ترکیه توصیف کرده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱۱
*  تغییری در پرونده بابک زنجانی ایجاد نشده است
غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت، با بیان اینکه هنوز هیچ تغییری در پرداخت بدهی و یا صدور حکم بابک زنجانی حاصل نشده است، اظهار داشت: حکم بابک زنجانی قطعی صادر شده و درخواست اعاده دادرسی ایشان نیز رد شده است، بنابراین هیچ تغییر خاصی در پرونده نداشته‌ایم.
*  «فراجناحی بودن» از ویژگی‌های مهم وزارت اطلاعات است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در همایش تجلیل از نقش شامخ روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) درپیروزی انقلاب اسلامی گفت: وزارت اطلاعات در انجام رسالت و وظایف خود فراجناحی و تحت امر ولایت فقیه است.
وی افزود: فراجناحی بودن از ویژگی‌های مهم وزارت اطلاعات است و بر همین اساس به تدوین کتب گوناگون در زمینه انتشار اسناد ساواک و دیگر اسناد پرداخته است و در این باره گزینشی عمل نکرده‌ایم.
** رسالت ۹۶/۹/۱۱
*  طلبه انقلابی نباید وقت خود را صرف دعواهای جناحی کند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش «حوزه انقلابی؛ بایدها و نبایدها» با بیان اینکه روحانیون و طلاب نباید برای همراهی با انقلاب در چارچوب حزب یا گروه خاصی قرار بگیرند، بلکه باید با درک درست از واقعیات، تبعیت و حمایت از رهبر معظم انقلاب عمل کنند، تصریح کرد: همراهی با انقلاب نباید منحصر به یک جناح و یا مسئولین خاص باشد، بلکه باید محور ولایت فقیه باشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلبه در چارچوب هیچ حزب و جناحی نمی گنجد، محور و شاخص اصلی انقلابی بودن را مواضع مقام معظم رهبری دانست و گفت: طلبه انقلابی نباید وقت خود را صرف دعواهای جناحی کند، بلکه باید در چارچوب رسالت طلبگی، کسانی که حرف‌های مستند و منطقی می زنند را تایید و افرادی هم که حرف‌های غیر مستند می زنند را تکذیب کند.
*  بهائیان برای ضربه زدن به اسلام و انسانیت وارد میدان شده‌اند
آیت‏‎الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش حامیان منجی با اشاره به تلاش‎هایی که برای مکتب‌سازی دروغین انجام شد بیان کرد: امروزه عده‌ای نگران حقوق بهائیان هستند ولی اگر به تاریخ آنها بنگرند و کارهای آنها را از نزدیک ببینند مثل تلاشی که در کشف الحیل انجام شد، مشاهده می‎کنند که این گروه برای ضربه زدن به اسلام و انسانیت وارد میدان شده‌اند تا انسان را از مسیر درست خود منحرف کنند. یعنی می‌توان تصور کرد گروهی که برای نابودی و انحراف انسان تلاش می‌کند باید برای او حقوقی نیز در نظر گرفت؟
*  علامه طباطبایی پیشگام تبیین ولایت فقیه بود
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی بر ضرورت پاسداری از دستاوردهای علمی، معنوی و تربیتی علامه طباطبایی تأکید کرد و گفت: در بین علمای معروفی که به همه آنها بدهکار هستیم و نسبت به آنها زانوی ادب می زنیم اشخاصی به جامعیت علامه طباطبایی کم بودند، فقهای بسیار برجسته‌ای داشتیم که به آنها مدیون هستیم اما کسی مانند علامه که در همه رشته‌های علوم اسلامی احاطه لازم را داشته باشد و ارتباط آن ها را با یکدیگر درک کند و بتواند بر آن میراث گرانبها بیفزاید کم داشته‌ایم.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱۱
*  ناو سپر به زودی به نداجا ملحق می‌شود
امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در هفته آینده ناو موشک‌انداز سپر به ناوگان شمال نداجا ملحق می‌شود، تاکید کرد: نیروی دریایی به عنوان مظهر قدرت ملی در دریا ایستاده است که البته این آغاز راه برای رسیدن به جایگاه ایران بزرگ و تاریخی در عرصه دریا است.
*  ایران رفتارش را تغییر دهد آماده همکاری هستیم
«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در سومین «همایش گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای» در رم خواستار تغییر خط‌مشی و رفتار ایران در قبال کشورهای عربی شد.
ابوالغیط در خصوص روابط با ایران اظهار داشت: «مهم این است که ایران رفتارهای خود در منطقه را کنترل کند و اگر ایران خط‌مشی و رفتار خود را تغییر دهد، اعراب آماده همکاری با آن هستند».
** آرمان ۹۶/۹/۱۱
*  رئیس جمهور ۱۹آذر به مجلس می‌رود
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، گفت: رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۹۷ را در جلسه علنی مجلس در روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۶ به مجلس خواهد آورد.
وی ادامه داد: پس از تقدیم لایحه بودجه توسط رئیس‌جمهور به مجلس کار انتشار و توزیع آن بین نمایندگان و بررسی آن در کمیسیون آغاز خواهد شد.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱۱
*  وزارت نفت به یک شرکت نروژی ۸ هزار میلیارد یارانه می‌دهد
با اجرای قرارداد فروش گاز به یک شرکت نروژی وزارت نفت، یارانه هشت هزار میلیارد تومانی برای این شرکت نروژی قائل شده است.
این قرارداد فروش گاز ایران به این شرکت نروژی می‌تواند بر قراردادهای دیگر فروش گاز ایران اثر گذاشته و بهانه شکایت را برای آنها فراهم کند.
** آفرینش ۹۶/۹/۱۱
*  حمایت ولیعهد بحرین از موضع آمریکا علیه ایران
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند.
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای، چگونگی مقابله با ایران، لزوم حل مناقشه کنونی در منطقه خلیج(فارس) و روابط دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگوکرده‌اند.
در ادامه این بیانیه آمده است که ولیعهد بحرین از موضع رئیس جمهور ترامپ برای مقابله با سیاست‌های منطقه‌ای ایران حمایت قوی کرده است.
*  عدم تمایل کاخ سفید به خرید آب سنگین از ایران، مشکل آمریکاست
«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص توقف خرید آب سنگین از ایران از سوی آمریکا گفت: اینکه دولت جدید آمریکا نمی‌خواهد از ما آب سنگین بخرد مشکل خودشان است.
صالحی اظهار کرد: آمریکایی ها ۳۰ تن آب سنگین از ما خریده بودند و به ادامه خرید آب سنگین از ایران علاقه‌مند بودند، اما دولت جدیدشان گفته است از ایران آب سنگین نخرید، این دیگر مشکل خودشان است.
** قدس ۹۶/۹/۱۱
*  دایره المعارف حوزه و روحانیت تدوین شود
مدیر حوزه‌های علمیه خواستار تهیه و تدوین دایره‌المعارف حوزه و روحانیت شد و بر ضرورت تبیین خدمات گسترده علما و روحانیان به جامعه تاکید کرد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی با اشاره به نقش و نفوذ فتوای مرجعیت و روحانیت بر جامعه گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با وجود سختی‌های بسیار، افتخارات بسیاری به وجود آورده است و مجاهدت و مقاومت در مسیر الهی از ویژگی‌های حوزه به شمار می‌رود.
** اعتماد ۹۶/۹/۱۱
*  قطر و پیشنهادی ۵ میلیارد دلاری به ایران
محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت طی هفته گذشته در جلساتی با وزرای کشورهای ترکیه، قطر و قزاقستان ضمن تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری، صنعتی، معدنی، بانکی و کشاورزی مسائلی را مدنظر قرار دادند که در این رابطه افزایش سقف مبادلات تجاری ایران و قطر از ۹۷ میلیون به سقف ۵ میلیارد دلار، حذف دیوارهای تعرفه‌ای ایران و ترکیه، تسهیل روابط تجاری- بانکی ایران و قزاقستان و نیز تبدیل ایران به کشور واسط جهت ایجاد حلقه ترانزیتی با ترکیه و قطر از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده بود.
** شهروند ۹۶/۹/۱۱
*  دیدار نمایندگان مجلس با فرمانده ارتش
اعضای کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش دیدار کردند.
نمایندگان در این دیدار از اقدامات ارتش در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و نجات و امداد مردم در زلزله سرپل ذهاب قدردانی کردند.
در این دیدار مسائلی ازجمله بررسی ابعاد زلزله و چگونگی کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب، مشکلات بازنشستگان و تهدیدات بالقوه دشمنان و راه‌های ارتقای امنیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
*  تأکید وزیر خارجه آلمان بر لزوم حفظ برجام در دیدار با مقامات آمریکا
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان که به واشنگتن سفر کرده است، با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و اعضای کنگره این کشور دیدار و درباره کره شمالی، توافق هسته‌ای با ایران، اوکراین و روابط اروپا و آمریکا گفت‌وگو کرد.
گابریل پس از این دیدارها، گفت: انتقادات زیادی در واشنگتن نسبت به رفتارهای ایران وجود دارد اما درخصوص توافق هسته‌ای یک اختلاف‌نظر با واشنگتن وجود دارد. وی در ادامه بر لزوم حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کرد.
** صبح نو ۹۶/۹/۱۱
*  آماده‌باش یگان‌های ارتش در کرمان برای کمک به زلزله‌زدگان
در پی وقوع زلزله در منطقه راور کرمان، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی صفرپنج و همچنین گروه‌های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه‌ای ارتش صورت خواهد پذیرفت.
*  ترکیه الزامی به رعایت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نداشته است
تنها ساعاتی پس از آنکه رضا ضر اب در مصاحبه‌ای در نیویورک نام اردوغان را به عنوان مقام‌ ترکیه‌ای مطلع از مبادلات این کشور با ایران برد، اردوغان اعلام کرد: با توجه به اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران فقط از سوی آمریکا بوده و سازمان ملل محدودیتی علیه این کشور اعمال نکرده است، ترکیه نیز الزامی به رعایت آنها نداشته است.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۱۱
*  در امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمان تسریع شود
رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.
وزیر کشور ضمن ارائه توضیحات لازم به رئیس جمهور اطمینان داد اوضاع در کنترل کامل مسئول ذیربط برای امدادرسانی و آرامش بخشی مناسب به مردم می‌باشد.
کانون زلزله منطقه «هجدک» از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وجود فقر نظام جامعه را متزلزل می‌کند
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار مسؤولان ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج ابراز داشت: این آیه در مورد انقلاب اسلامی قابل صدق است، چراکه خداوند در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ همه امور اعم از وزارت خانه‌ها، مؤسسات، عرصه های نظامی و غیره را در اختیار مؤمنان قرار داد و اکنون وظیفه مؤمنان همین است که نماز را در جامعه اشاعه دهند.
ایشان درادامه با تأکید بر احیای عمومی نماز و زکات در جامعه گفت: اگر در جامعه فقر وجود داشته باشد، نظام جامعه دچار تزلزل می‌شود.
غرب به بهانه تساوی مرد و زن در صدد ریشه کن کردن بنیان خانواده‌ها است
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار طلاب حوزه علمیه خواهران استان زنجان، با بیان این که خواهران حوزوی باید از مدافعان احکام دینی باشند، گفت: استکبار در برنامه‌ای وسیع برای مقابله با حجاب و چادر مسائلی را به ویژه در فضای مجازی مطرح می‌کند که خواهران طلبه در این زمینه می‌توانند نقش ویژه‌ای ایفا کنند.
عضو جامعه مدرسین گفت: دعوای غرب با اسلام در زمینه مباحث زنان تنها بحث حجاب نیست، غربی‌ها به بهانه تساوی مرد و زن می‌خواهند بنیان خانواده‌ها را از بین ببرند.
مدافعان حرم پیشگامان آزادی قدس شریف هستند
رسا/ آیت‌الله کعبی در مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت و روحانی شهید «محمود تقی‌پور»، با اشاره به ویژگی های شهدای مدافع حرم ،مدافعان حرم را پیشگامان آزادی قدس دانست و تأکید کرد که حیات معنوی شهدای مقاومت، کشور را در برابر تهاجم‌دشمن بیمه می‌کند.
عضو جامعه مدرسین افزود: اگر امروز جنگ اسرائیل با حزب‌الله راه بیفتد، حزب‌الله تنها نیست و کل جبهه مقاومت در کنار حزب‌الله قرار می‌گیرند و در مقابل اسرائیل به مبارزه خواهند پرداخت.
اقتدار و عزت امت اسلام در گرو وحدت است
رسا/ آیت‌الله اراکی با اشاره به سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، اقتدار و عزت امت اسلام را در گرو وحدت دانست و تأکید کرد که تبعیت کامل از رهبری اتحاد مسلمین را مستحکم می‌کند.
عضوجامعه مدرسین فلسفه و هدف وحدت را بازگشت به رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و با بیان این‌که همه باید به این حبل الهی تمسک کنند تا عزتمند و برتر شوند، افزود: پیام هفته وحدت آن است که ما با وحدت حول محور رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) می‌توانیم به برترین درجات در دنیا و آخرت برسیم.
علامه طباطبایی احیاگر روایات بود
رسا/ آیت‌الله رجبی در همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی گفت: یکی از احیاگران حدیث شیعی به ویژه در حوزه روایات تفسیری شخص علامه طباطبایی هستند، از این رو عدم توجه ایشان به روایات صحت ندارد. عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: بنابراین نام ایشان باید به عنوان احیاگر روایات در مسائل قرآنی و پژوهشی مطرح باشد، ۱۰۰ عنوان بحث حدیث پژوهی در المیزان وجود دارد که باید مورد پژوهش قرار گرفته و از این میراث به خوبی استفاده شود.
دشمنان قصد کنار زدن روحانیون از بین مردم را دارند
مهر/ رئیس مجلس با بیان اینکه روحانیت همواره در کنار مردم و ملت است، گفت: دشمنان قصد کنار زدن روحانیون از بین مردم را دارند و آنان را مورد آماج حملات قرار می‌دهند. علی لاریجانی در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم، گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی کار خوبی است، چرا که روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس حضور موثری داشتند. وی ادامه داد: تشکیل کنگره شهدای روحانی، عطر معنوی وسیعی در یک شهر و منطقه به وجود می‌آورد.
امریکا تسلیح کردهای سوری را متوقف می‎کند
مهر/ وزیر دفاع آمریکا می‌گوید با توجه به‌ اینکه عملیات علیه داعش در سوریه در مراحل پایانی قرار دارد، انتظار می‌رود توجه واشنگتن از تسلیح نیروهای کرد سوری، بر حفظ مناطق (آزاد شده) متمرکز شود.جیمز ماتیس در پاسخ به اینکه آیا آمریکا در نهایت روند تسلیح ی پ گ را متوقف می‌کند، گفت: بله ترامپ هفته گذشته قول داد روند تسلیح کردهای سوریه را متوقف کند.
 نظر ۷۰ درصد آمریکایی‌ها در مورد برجام
فارس/ نتایج یک نظرسنجی جدید که برای اندیشکده بروکینگز انجام شده نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا پایبندی کشورشان به توافق هسته‌ای برجام را در راستای منافع امنیتی کشورشان می‌دانند.۵۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند تصور می‌کنند پایبندی ایران و آمریکا به مفاد توافق هسته‌ای برجام شانس ایران برای «ساخت سلاح‌های هسته‌ای» را کاهش می‌دهد. ۷۰ درصد از مشارکت‌کنندگان هم پایبندی دو کشور به این توافق را در راستای منافع آمریکا در زمینه امنیت ملی ارزیابی کرده‌اند.
لبنان بحران را پشت سر گذاشته است
باشگاه خبرنگاران/رئیس جمهوری لبنان در دیدار با نخست وزیر ایتالیا گفت: کشورش بحران پس از اعلام استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر را پشت سرگذاشته است. میشل عون همچنین بر اهمیت وحدت ملی، ثبات امنیتی و مالی در لبنان تاکید کرد.
آمریکا به دنبال هسته‌ای کردن عربستان است
باشگاه خبرنگاران/ رویترزفاش کرد: برخی شرکت‌های آمریکایی در حال انجام لابی‌گری‌هایی با واشنگتن هستند که هدف از آنها آغاز مجدد مذاکره با عربستان جهت رسیدن به توافقی با این کشور بر سر توسعه برنامه هسته‌ای است. سه منبع وابسته به بخش صنعت می‌گویند برخی از شرکت‌های آمریکایی که برنامه‌های عربستان سعودی برای ساخت رآکتورهای هسته‌ای را جذاب می‌دانند در تلاش هستند واشنگتن را به آغاز مجدد مذاکراتی با عربستان سعودی ترغیب کنند.
ابوبکر البغدادی هنوز زنده است
باشگاه خبرنگاران/.سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: «ما اطلاعات زیادی در اختیار داریم البغدادی زنده است و بین مرز‌های عراق و سوریه در مناطق بیابانی تردد می‌کند. هسته‌های نهفته داعش همچنان در این مناطق بیابانی وجود دارند.»
حمله نظامی رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه
باشگاه خبرنگاران/ رژیم صهیونیستی یک انبار مهمات ارتش سوریه را در بین دو منطقه صحنایا و الکسوه در استان ریف دمشق هدف قرار داد. حمله رژیم صهیونیستی به انبار مهمات ارتش سوریه با پنج موشک صورت گرفته است که ضدهوایی ارتش سوریه سه موشک را منهدم کرده و دو موشک دیگر در نزدیکی انبار مهمات منفجر شده است. رژیم صهیونیستی در حالی برای چندمین بار مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد که نخست‌وزیر این رژیم مدعی شد اسرائیل تاکنون در جنگ سوریه مداخله نکرده است.
تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم
حوزه/ در لبیک به ندای علما، مردم بحرین در بسیاری از مناطق این کشور شب گذشته در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم به خیابانها آمدند. مردم با حمل تصاویری از آیت‌الله عیسی قاسم شعارهایی در حمایت از ایشان از جمله “لبیک عیسی قاسم” و “رهبرمان را تسلیم نخواهیم کرد” سر داده و در شعارهایی معترضانه مسئولیت وخامت اوضاع سلامت ایشان را بر عهده نظام و پادشاه بحرین خواندند.
آماده‌باش آمریکا به کشورهای عضو ناتو
مهر/ وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از اعضای ناتو خواست تا به تعهدات خود در افغانستان پایبند باشند. وی از کشورهای عضو سازمان ناتو خواست تا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان آماده باشند زیرا واشنگتن و دیگر اعضای ناتو هدف مشترکی در افغانستان دارند. درخواست اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان در حالی است که پنتاگون اعلام کرد که ۱۵ هزار و ۲۹۸ نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *