حب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یکی از زمینه‌های مناسب برای ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت‌(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، اتحاد و همدلی امت اسلامی در شرایط کنونی را از اوجب واجبات دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه جبهه استکبار و صهیونیسم برای ایجاد جنگ و نزاع میان مسلمانان ایستاده و خواهد ایستاد و به اذن پروردگار در این مبارزه پیروز خواهد شد همان‌گونه که شجره خبیثه داعش در عراق و سوریه قطع شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه داعش در عراق و سوریه به نقطه پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا آمریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آن‌ها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه‌ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه‌ای دیگر طراحی و اجرا کنند. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نمی‌توان دشمن را نادیده گرفت و باید بیدار و هوشیار بود، افزودند: یکی از اقتضائات این بیداری، محبت و برادری میان امت اسلامی است و لازمه این محبت نیز مقابله با عواملی است که صراحتاً با دنیای اسلام دشمنی و یا به دشمنان اسلام کمک می‌کنند.

ایشان، حب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را یکی از زمینه‌های مناسب برای ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان دانستند و گفتند: مهم‌ترین وظیفه‌ی محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در کشورهای مختلف، آگاهی‌بخشی به مسلمانان در خصوص حقایق دنیای اسلام و ایجاد روحیه بیداری و هوشیاری در قبال توطئه ایجاد اختلاف در درون امت اسلامی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسلمانان در کشورهای مختلف را یک واقعیت تحمیل‌شده بر جبهه استکبار و کفر برشمردند و خاطرنشان کردند: دنیای اسلام امروز می‌تواند مقابل کفر و استکبار بایستد و نظام اسلامی در ایران که به‌دنبال تحقق کامل شریعت اسلامی است، وسیله‌ی پیروزی بر دشمنان اسلام خواهد بود.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به حدود ۴۰ سال توطئه و فشار و تحریم از جانب آمریکا و صهیونیسم بر ضد نظام اسلامی، گفتند: با وجود همه این فشارها، جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند، پیشرفت‌های شگرفی داشته و با کمال قدرت و قوت در مقابل جبهه استکبار ایستاده است و با صراحت اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام خواندند و افزودند: کلید غلبه بر دشمنان اسلام، مسئله فلسطین است زیرا جبهه کفر و استکبار و صهیونیسم با غصب کشور اسلامی فلسطین، آن را به پایگاهی برای ایجاد اخلال در امنیت کشورهای منطقه تبدیل کرده‌اند و باید با غده سرطانی اسرائیل مقابله کرد. (خ-۱۳۴۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *