خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۰۸

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اصل امامت در جامعه تبیین و تقویت شود
  • فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش: نیروی دریایی در خط مقدم دفاع است
  • آیت‌الله یزدی: مسئولان در راه خدمت به مردم و نظام از حزب‌گرایی و اختلاف پرهیز کنند
  • گزارش ۱۰۰ روزه  رئیس جمهور به مردم
  • آیت‌الله اراکی خبر داد: ایران میزبان ۷۰ کشور در کنفرانس وحدت اسلامی
  • رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: سیاست‌های آمریکا و عربستان مردم ایران را متحد کرده است

** جام جم ۹۶/۹/۸
*  توافق هسته‌ای ایران در معرض فروپاشی است
وزیر امور خارجه روسیه گفت که به اعتقاد مسکو توافق هسته‌ای ایران در خطر نابودی قرار دارد.
سرگئی لاوروف در نشست شورای امور خارجی روسیه گفت: «توافقات مهمی که ما به عنوان الگوی همکاری چندجانبه سازنده در نظر می‌گیریم بویژه توافق هسته‌ای ایران (برجام) در خطر فروپاشی قرار دارند.
*  تلاش رسانه ملی برای تقویت وحدت امت اسلامی
دکتر علی‌عسکری در نشستی با آیت‌الله اراکی دبیرکل و اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که وحدت امری ضروری در جهان اسلام و موجب برکت و قدرت است، افزود: اکنون فصل جدیدی برای وحدت مسلمانان آغاز شده است.
رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد تلاش مجمع تقریب مذاهب برای تقویت وحدت مسلمانان به ثمر بنشیند و افزود: صداوسیما در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و با پوشش کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و برنامه‌هایی که برای تقویت وحدت مسلمانان برگزار می‌شود، همواره می‌کوشد رسالت خود را به انجام برساند.
** همشهری ۹۶/۹/۸
*  دور بعدی مذاکرات آستانه؛ آخر آذرماه
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: دور بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه ۲۱ و ۲۲ دسامبر (۳۰ آذر و اول دی‌ماه) برگزار خواهد شد.
تا کنون ۷ دور گفت و گو درباره ابعاد نظامی برقراری صلح درسوریه از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی در آستانه برگزار شده است.
*  ساخت صددرصدی تجهیزاتی دریایی
دریادار حسین خانزادی فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه کشورهای دنیا در قالب ائتلاف همه تمرکز خود را روی ساخت تجهیزات دفاعی قرار می‌دهند، گفت: در ساخت یک ناو هر کشوری ساخت یک بخش را برعهده می‌گیرد اما جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب و آموزه‌های دینی نمی‌تواند و نمی‌خواهد در این ائتلاف‌ها قرار بگیرد و از آنجایی که می‌خواهیم محکم در برابر استکبار جهانی بایستیم، تمام تجهیزات خود را از صفر تا ۱۰۰ در داخل تولید می‌کنیم.
** کیهان ۹۶/۹/۸
*  نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از کشور است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش:
– عملیات شجاعانه نیروی دریایی علیه ارتش بعثی عراق در ۷ آذر سال ۵۹، تأثیری ماندگار بر جنگ گذاشت و آن شجاعت، ابتکار، برنامه‌ریزی و اقدام، تسلط دشمن را بر دریا به صفر رساند.
– نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از کشور است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آبهای آزاد را فراروی خود دارد و حضور در آبهای آزاد همچون گذشته باید ادامه یابد.
– رشد و تحرک خوبی در نیروی دریایی آغاز شده و امروز نیروی دریایی بسیار پیشرفته‌تر و تواناتر از ۲۰ سال قبل است، اما این سطح از پیشرفت قانع‌کننده نیست و در همه بخش‌ها باید با عزم و روحیه، همت بلند، ابتکار و اقدام، حرکتِ پر شتاب دنبال شود.
*  امیدواریم به وعده‌های ۱۰۰ روزه عمل کرده باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:
– در جهت حل معضل بیکاری در این ۱۰۰ روز نسبت به متوسط دو سه سال گذشته مقداری پیشرفت داشته‌ایم.
– مشکلات ۹۸ درصد سپرده‌گذاران در ماه‌ها و هفته‌های اخیر یا حل شده یا در حال حل شدن است.
– مردم نباید نگرانی نسبت به شاخص‌های کلان اقتصاد کشور داشته باشند.
– عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در منطقه و مسایل و اختلافات داخلی‌اش می‌خواهد ایران را دشمن معرفی کند تا مشکلاتش را حل کند، عربستان خودش بیشتر بر مشکلات می‌افزاید.
– اینگونه نبود که بدون برجام هم نتوانیم کشور را اداره کنیم.
– طرح تحول سلامت ادامه می‌یابد و خدمات بیشتر، فراگیر و ارز‌ان‌تر ارائه خواهد شد.
– ما در برجام یک معضل بزرگ‌ بین‌المللی را پای میز مذاکره حل کردیم و از لحاظ اخلاقی هم پیروز شدیم!
** شرق ۹۶/۹/۸
*  تصویب امکان نامزدی پیروان ادیان الهی در کمیسیون شوراها
احمد علیرضا‌بیگی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:طرح دو‌فوریتی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی در دستور کار جلسه سه‌شنبه کمیسیون شوراها قرار گرفت و تبصره یک ماده یک این طرح به تصویب رسید که براساس آن اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.
*  قدردانی استاندار و امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از سپاه
هوشنگ بازوند، استاندار و ماموستا ملا‌محمد محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در نامه‌هایی جداگانه به سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اقدامات امدادی و خدمت‌رسانی یگان‌های مختلف سپاه و حضور به‌موقع آنان در منطقه قدردانی کردند.
** ایران ۹۶/۹/۸
*  وقت گفت‌وگو و حل اختلاف‌هاست
حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی روحانیت مبارز بر لزوم گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی، بویژه دو تشکل متبوع‌شان تاکید کردند. این دو روحانی در میزگردی که به مناسبت سالگرد صدور «منشور برادری» از سوی امام(ره) در جماران برگزار شده بود، ضمن مرور دلایل انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز وتفاوت دیدگاه و آرای این دو نهاد، گفت‌وگو و وحدت را نیاز امروز جامعه دانستند.
*  نشانی حزب الله لبنان از هیتلر جدید خاورمیانه
معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد سعودی علیه ایران گفت: خون کودکان یمنی و جنایات رژیم سعودی در یمن مشخص می‌کند که چه کسی هیتلر جدید منطقه و خاورمیانه است. شیخ نبیل قاووق، گفت: زمانی که دنبال هیتلر جدید خلیج (فارس) و خاورمیانه باشیم شخصی نمی‌یابیم جز کسی که مرتکب جنایت‌ها، تحریم‌ها وتجاوزها علیه ملت یمن شده است و زمانی که به دنبال دوستان امت اسلامی و کسانی که به آن کمک می‌کنند، باشیم در می‌یابیم که ایران نخستین و بزرگترین کشوری بود که به منظور حمایت از امت اسلامی در برابر تکفیری‌های تروریستی، جوانان آن خون‌های زیادی دادند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۸
*  نشست سخنگوی قوه قضائیه از پاسخ به سخنان احمدی‌نژاد، تا تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسات اعتباری
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژ‌ه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صدوبیست و یکمین نشست خبری:
– برخی افراد خود بزرگ‌بینی دارند و فکر می‌کنند هر آنچه می‌گویند حق مطلق است. یک مصاحبه این فرد حدود ۴۰ دقیقه بود و در این زمان یا کمتر و بیشتر، ده‌ها دروغ خلاف واقع، گنده‌گویی و توهین به این و آن بیان شده است.
– بعضی‌ها می‌پرسند این مواردی که از سوی دولت دهم بیان شده دروغ، نشر اکاذیب و بعضا افترا و توهین است البته نه صرفا به قوه قضائیه و اینکه چرا برخورد نمی‌شود، که باید بگویم حکمت صبر قوه قضائیه در آینده‌ای نه چندان دور برای شما روشن می‌شود.
– جلسه‌ای با ترکیب اعلام شده در دولت که سکه گرفتند، تشکیل نشد.
– ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات اعتباری تعیین تکلیف می‌شوند.
– آقای مشایی به دادسرا احضار شده و اینکه چه اتهاهمی را تفهیم شده اطلاعی ندارم.
– در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی تا ۵۰۰ نفر مورد تحقیق قرار گرفتند و بیش از ۱۸۰ مورد کیفرخواست صادر شده بود که در یکی از این کیفرخواست‌ها ۳۹ نفر به دادگاه رفتند.
– نازنین زاغری از متهمان مسایل امنیتی به ۵ سال زندان محکوم شده و در حال گذراندن محکومیتش است.
– دری اصفهانی مخفیانه از محتوای ۱+۵ گزارش تهیه می‌کرد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۸
*  اصرار مجلس بر انتشار  اسامی متهمان مفاسد اقتصادی
محمد کاظمی عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی طرح برگزاری علنی جلسات دادگاه های مفاسد اقتصادی و انتشار اسامی متهمان در این کمیسیون، گفت: در جلسات گذشته کمیسیون این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسیده بود.
وی با بیان اینکه بار دیگر این مصوبه مجلس برای رفع ابهام شورای نگهبان در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد، افزود: اعضای کمیسیون در جلسه دیروز [سه‌شنبه] بر مصوبه خود اصرار کردند.
*  عید اروپا و آمریکا را عزا می‌کنیم!
هواداران تکفیری‌ها در شبکه‌های اجتماعی با پخش تصاویری تبلیغاتی، کشورهای اروپایی را به عملیات‌های انتحاری تهدید می‌کنند.
در این تصاویر تبلیغاتی داعشی به زبان‌های عربی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی چنین پیامی به مناسبت فرا رسیدن جشن کریسمس در اروپا دیده می‌شود: «بزودی در اعیاد شما!»
در این تبلیغات ادعا شده که همزمان با عید سال نوی مسیحی و جشن کریسمس، عوامل داعش در انگلستان، فرانسه و ایتالیا عملیات‌های انتحاری انجام می‌دهند.
** جوان ۹۶/۹/۸
*  ایران میزبان ۷۰ کشور در کنفرانس وحدت اسلامی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از چهاردهم تا شانزدهم آذر خبر داد و گفت: در این رویداد مهم ۲۵۰ مهمان از ۷۰ کشور مختلف حضور خواهند داشت. آیت‌الله محسن اراکی افزود: در این کنفرانس شخصیت‌های برجسته علمی و دینی از کشورهای اسلامی و در سطح وزرای اوقاف، امور دینی و خارجه حضور دارند که عمده این مهمان‌ها برای نخستین‌بار در این کنفرانس شرکت خواهند داشت.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: حضور این تعداد از شخصیت‌های جهان اسلام حاکی از آن است که جهان اسلام رو به همگرایی آورده است و دغدغه وحدت دارد و مصمم به مقابله با استکبار و خنثی کردن نقشه‌های تفرقه‌انگیز دشمن است.
*  پیروزی مقاومت آرزوهای استکبار را دفن کرد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت و پایان سیطره داعش گفت: پیروزی جبهه مقاومت سبب دفن آرزوها و آرمان‌های جهان استکبار و مزدوران فریب خورده آنها شد. سردار حسین سلامی با تاکید بر اینکه حمایت آمریکا و دلارها سعودی، شارژ عقیدتی وهابی و گشایش مرزها به سوی سوریه موج تهاجمی جدید علیه حلقه محور مقاومت در جهان اسلام آغاز کرد، عنوان داشت: دشمنان به دنبال از بین بردن محور مهم حلقه مقاومت و ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها بودند، به همین دلیل تفرقه‌های خونین را در جهان اسلام کلید زدند.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۸
*  فرمانده کل سپاه هم ماجرای سکه را تکذیب کرد
در پی ادعای یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر اهدای سکه به افراد حاضر در یک جلسه از جمله سرلشکر محمد علی جعفری، دفتر فرماندهی کل سپاه اعلام کرد: «ادعای مطرح شده از جانب یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر دریافت سکه از سوی فرمانده کل سپاه به دلیل حضور در یک جلسه کاری، مضحک و کاملا کذب است.» دفتر فرمانده کل سپاه تاکید کرده است «معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود.»
** رسالت ۹۶/۹/۸
*  قارون‌های خلیج فارس در تخریب تشیع از آمریکا مصمم‌تر هستند
آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن مسجد امیرالمؤمنین(ع) گفت: کتمان کنندگان حق از رحمت الهی بی بهره می مانند و از شفاعت اهل بیت(ع) نیز چیزی نصیبشان نمی شود و در آخر امر وارد جهنم خواهند شد. وی افزود: همه می دانند جمهوری اسلامی هیچ چیزی نمی‌خواهد جز پیشرفت اسلام عزیز، همه به پیشرفت‌های غیبی این نظام ایمان دارند و می دانند این نظام قدرت دارد کل جهان را اداره کند ولی همه این مسئله را کتمان می‌کنند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: ای کاش فقط در حد کتمان حقیقت بود ولی قارون های خلیج فارس در تخریب تشیع از ارباب هایشان مصمم تر هستند؛ قرآن می فرماید این افراد مورد شفاعت واقع نمی شوند و جایگاهشان در جهنم به صورت خالداً فیها است.
*  اسرائیل باید حضور ایران را در مرزهایش تحمل کند
«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم باید یاد بگیرد با حضور ایران در سوریه و نزدیک مرزهای شمالی کنار بیاید.
به نوشته وبگاه «جوییش پرس» آیزنکوت روز دوشنبه طی سخنرانی در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل، درباره تهدیدات ادعایی حضور ایران در سوریه پسا-جنگ و معنای توافق آمریکا و روسیه حول آتش‌بس در جنوب این کشور صحبت کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۸
*  اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است
رئیس مجلس شورای اسلامی‌گفت: توسعه صادرات، پایه و اساس اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی‌در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین و استاندار این استان، با اشاره به رویکرد صنعتی این استان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور لازم است، حدالامکان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استفاده کرد و در این مسأله تنها به دولت امید نیست.
*  تأکید ایران و سوئیس بر ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظام‌ ایمنی هسته‌ای
در پی دیدار اخیر معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای با رئیس نظام ایمنی هسته‌ای سوئیس در مرداد ماه سال‌جاری، شروع همکاری‌های فنی بین دو طرف برنامه‌ریزی شد.
طرفین بر ادامه همکاری‌های دوجانبه و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های فنی در زمینه‌های تخصصی دیگر از جمله برنامه مقابله با شرایط اضطراری هسته‌ای، تابش‌های طبیعی و پسماندهای با فعالیت پرتوزایی بالا در سال ۲۰۱۸ توافق کردند.
** آرمان ۹۶/۹/۸
*  توافق ریلی ایران با ۳ کشور
‌جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، چین و ترکمنستان درباره افزایش حجم حمل و نقل ریلی میان چهار کشور به توافق رسیدند.
با امضای این توافقنامه حجم حمل و نقل ریلی در مسیر چین- قزاقستان- ترکمنستان- ایران افزایش خواهد یافت.
*  توسعه حرم سامرا به ایران واگذار شد
حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات، با اعلام خبر موافقت دیوان وقف شیعی عراق با واگذاری طرح توسعه حرم مطهر عسکریین(ع) به ایران، گفت: با عنایت اهل‌بیت(ع) و به برکت خون شهدای مدافع حرم و ریشه‌کن‌شدن شجره خبیثه داعش، دیوان وقف شیعی عراق با پیشنهاد ایران برای توسعه حرم مطهر امامین عسکریین(ع) موافقت کرد و این طرح در شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات تصویب شد.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۸
*  تاسیس زبان فارسی در فرانسه
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اعلام کرد: «در اولین نشست کمیته مشترک علمی ایران و فرانسه در وزارت علوم چگونگی تاسیس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های کشور فرانسه بررسی می‌شود.»
حسین سالارآملی گفت: «به دنبال عقد تفاهمنامه همکاری‌های بین‌المللی ما بین ایران و فرانسه در سال ۹۴، کارگروه مشترک دو کشور مبتنی بر تفاهمنامه صورت گرفته ازسوی دو طرف معرفی شدند و اولین جلسه آن در تهران برگزار می‌شود.»
** آفرینش ۹۶/۹/۸
*  سیاست‌های آمریکا و عربستان مردم ایران را متحد کرده است
رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی گفت: سیاست‌های آمریکا و عربستان منجر به اتحاد بیشتر مردم ایران حول یک سیاست ملی گرایانه شده است.
ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود با اشاره به گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: سیاست آمریکا و سعودی بدترین نتیجه را داشته است؛ اتحاد بیش از پیش و قاطعانه‌تر مردم ایران حول یک سیاست ملی‌گرایانه در حالیکه هیچ پاسخی برای مواجهه با نفوذ رو به گسترش ایران در منطقه ندارد.
** قدس ۹۶/۹/۸
*  تانک پیشرفته «کرار» آماده تحویل شد
وزیر دفاع از آماده شدن تانک کرار برای تحویل به نیروهای مسلح خبر داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت تانک کرار و زمان تحویل این تانک به نیروهای مسلح گفت: تانک کرار آماده تحویل به یگان‌های نیروهای مسلح است.
تمامی مراحل طراحی و ساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پیشتیانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.
** اعتماد ۹۶/۹/۸
*  روایت احمد توکلی از پشت پرده موسسه ثامن‌الحجج
رییس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: تخلفات اصلی ثامن‌الحجج از سال ٨۶ به بعد است که اتفاقا توسط بانک مرکزی نیز حمایت شد.
وی با بیان اینکه «در عین حال برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج هشدار می‌دهیم که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم» مدعی شد: اکثر آنها نیز از فرزندان علما، قضات باسابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند.
** شهروند ۹۶/۹/۸
*  رئیس‌جمهوری ۴ عضو جدید شورایعالی حفاظت محیط‌زیست را منصوب کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در حکمی آقایان رضا مکنون، محمدرضا تابش، مجید عباسپور و فرهاد دبیری را به‌عنوان عضو شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست منصوب کرد.
*  نخست‌وزیر باقی می‌مانم
حریری در گفت‌وگویی با شبکه سی‌نیوز فرانسه صراحتا اعلام کرد که نخست‌وزیر لبنان باقی خواهد ماند. او همچنین تأکید کرد که قصد ندارد درباره آنچه بر او در عربستان گذشته سخنی بگوید.
حریری در این گفت‌وگو در خصوص تلاش خود برای بی‌طرف بودن حزب‌الله در بحران‌های منطقه‌ای گفت: حزب‌الله باید در جریان درگیری‌‌های منطقه‌ای بی‌طرف باشد و اگر حزب‌الله با تغییر شرایط کنونی موافقت نکند، استعفا می‌کنم.
** صبح نو ۹۶/۹/۸
*  دشمن در پی ایجاد «بسیج‌هراسی» است
دکترمحمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج، رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است. امروز بیش از هر زمان دیگری پرداختن به بسیج برایمان اهمیت دارد. وقتی گفته می‌شود «بسیج» منظور یک نهاد نظامی نیست.
بعضی اوقات خودمان به اشتباه بسیج را یک نهاد نظامی معرفی می‌کنیم و اکثر اوقات گروهی نیز هستند که به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند.
قالیباف گفت: کسانی که خودباخته فرهنگ غرب و به دنبال فریب افکار عمومی درباره بسیج هستند همواره بسیج هراسی می‌کنند.
*  روی کمک ایران، قطر و ترکیه برای مبارزه با تروریسم حساب می‌کنیم
«امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه،گفت: طرحی را به رهبران کشورهای اروپایی درباره خارج کردن مهاجران آفریقایی در معرض خطر در لیبی، ارائه می‌کنم.ماکرون با اشاره به مشکلات عدیده مهاجران آفریقایی در لیبی اظهار داشت: لیبی را تنها نخواهیم گذاشت. ماکرون همچنین تصریح کرد که روی کمک‌های قطر، ایران و ترکیه برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم حساب می‌کند.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۸
*  حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شد
جلسه فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه برگزار شد و در انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان به عنوان رئیس، قاسم احمدی لاشکی و فاطمه سعیدی نمایندگان نوشهر و تهران به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه این فراکسیون انتخاب شدند.
سید حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شد و سید مهدی مقدسی و احد آزادی‌خواه نمایندگان اراک و ملایر به عنوان دبیر اول و دوم این فراکسیون شدند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مبلغان بر اساس نیاز و شناخت مخاطب به تبلیغ دین بپردازند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با بیان این که مبلغان باید با استفاده از آموزه های قرآن و اهل‌بیت(ع) تبلیغ کنند، گفت: مبلغان باید مخاطب خود را شناخته و مطابق آن تبلیغ خود را انجام دهند. استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: مبلغان با سرلوحه قرار دادن قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) که خطابات را متناسب وضع مخاطب ارائه کردند، باید بتوانند بر اساس شرایط مخاطب مسائل را ارائه دهند که در این صورت موفق خواهند شد.
اصل امامت در جامعه تبیین و تقویت شود
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: مسأله امامت برای شیعه امامیه بسیار اهمیت دارد، شیعه شئون مختلفی برای امام قائل است که باید آن ها را تبیین کرد، که مسأله محبت و مودت ذی القربی جزء آنهاست که اهمیت ویژه‌ای دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد: امامت موضوعی بسیار مهم است که باید برای جامعه تبیین شود، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) نیز باید پاس داشته شده و اعتقادات مردم به ویژه در مسأله امامت تقویت شود.
هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند
حوزه/ آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: هم شیعه ها و هم اهل سنت مأمور به وحدت و اتحاد هستند، ایشان درادامه با اشاره به بیانی از علی(ع) گفت: یک بیان نورانی حضرت امیر دارد که در نهج البلاغه در آن خطبه رسمی ایشان آمده، فرمود این حرفی که من می‌زنم مربوط به تاریخ نیست که از تاریخ گذشته باخبر باشم؛ از عصر آدم تا الآن و از الآن «الی الابد» این حرفی که من می‌زنم مال همه هست که خدا هیچ ملتی را با اختلاف، خیر نداد: هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند.
مسئولان در راه خدمت به مردم و نظام از حزب‌گرایی و اختلاف پرهیز کنند
حوزه/ رئیس شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با تبیین اهمیت و ویژگی‌های شهر مقدس قم به‌دلیل وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، حضور مراجع عظام تقلید و روحانیت، گفت: از مسئولان توقع می‌رود تصمیماتی برای این شهر بگیرند که درخور شأن این شهر مقدس باشد.وی حل مشکلات نه تنها در شهر قم بلکه در کشور را نیازمند تعامل، همگرایی و همفکری مسئولان دانست و تاکید کرد: همه مسئولان باید در راه خدمت به مردم و نظام، از گروه‌گرایی، حزب‌گرایی، تفرقه و اختلاف بپرهیزند. آیت‌الله یزدی خدمت به شهر مقدس قم را خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست.
امارات به دنبال خارج شدن از ائتلاف سعودی هاست
باشگاه خبرنگاران/ یک منبع آگاه یمنی در گفت‎و‎گو با «عرب پست» فاش کرد که مسئولان نظامی امارات برای حل‌و‎فصل سیاسی بحران در مناطق تحت سیطره نیروهای اماراتی و یا عناصر مسلح طرفدار امارات در یمن، با مسئولان یمنی نزدیک به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق این کشور، ارتباط مخفیانه برقرار کردند. منبع آگاه افزود: تماس‌های برقرار شده با هدف فراهم کردن زمینه برای اعلام تدریجی خروج امارات از ائتلاف سعودی و توقف حملات نیروهای اماراتی در یمن و سپس عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره صورت گرفته است.
عراق با حمایت ایران بر داعش پیروز شد
باشگاه خبرنگاران/ «احمد الاسدی» سخنگوی سابق سازمان نیروهای داوطلب مردمی و نماینده پارلمان عراق گفت: عراق با حمایت ایران بر گروه (وهابی- صهیونیستی) داعش پیروز شد و رابطه ما با ایران اعتقادی است.
آمریکا در برابر محور مقاومت شکست خورده است
باشگاه خبرنگاران/ سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به این که آمریکا در برابر محور مقاومت در سوریه شکست خورده است، گفت: اسرائیل قادر به حمله به منافع ایران در سوریه نیست. عبدالباری عطوان در ادامه افزود: محاسبه اسرائیل درباره سرنگون شدن نظام سوریه به شدت شکست خورده و امروز محور قوی در منطقه با حضور ایران، روسیه، عراق، حزب‌الله و بسیج مردمی تشکیل شده است.
عربستان قلدری است که می‌خواهد ثبات خاورمیانه را بر هم بزند
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه قطر در اظهاراتی بی‌سابقه، عربستان را به مداخله در امور سایر کشور‌ها و زورگویی به همسایگانش متهم کرد. «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» اظهار کرد: لبنان تازه ترین هدف عربستان سعودی برای اجرای عملیات ارعاب و در پی آن بی ثبات ساختن منطقه خاورمیانه است. او با اشاره به مداخله‌ عربستان در امور داخلی کشورهای منطقه افزود: «(عربستان) کشوری بزرگ است که به کشورهای کوچک زور می‌گوید؛ ما این امر را در خصوص قطر شاهد بودیم و اکنون این سیاست در مورد لبنان نیز در حال اجراست.»
اسرائیل و آمریکا در برابر ایران می‌ایستند
باشگاه خبرنگاران/ معاون رئیس جمهور آمریکا در مراسم هفتادمین سالگرد رأی سازمان ملل به اعلام موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: در دوره دولت ترامپ آمریکا همیشه در کنار اسرائیل می‌ایستد. «مایک پنس» افزود: می‌خواهم حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور را از اسرائیل اعلام کنم. حمایت‌های ایالات متحده از امنیت اسرائیل اکنون به میزان بی‌سابقه‌ای بالا رفته است.»
تیم دیپلماتیک انگلیس، آلمان و فرانسه برای دفاع از برجام به واشنگتن می‌رود
فارس/ شبکه سی.ان.ان گزارش داد که یک تیم واحد متشکل از دیپلمات‌های اروپایی برای رایزنی درباره برجام به واشنگتن سفر خواهد کرد. وبسایت شبکه سی.ان.ان در گزارشی نوشت که بعضی از نزدیکترین متحدان آمریکا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه که ماه‌ها به دنبال آن هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند از مواضع آمریکا در این زمینه ناامید و نگران هستند و جبهه واحدی را تشکیل داده‌اند.
تحولات سوریه نشان‌دهنده تسریع فروپاشی رهبری آمریکا در جهان است
فارس/ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که تحولات اخیر در سوریه و نقشی که روسیه، ترکیه و ایران در این کشور ایفا می‌کنند، نشان می‌دهد که واشنگتن به حاشیه رانده شده است. این گزارش در پایان نوشت که در حال حاضر، روسیه بعنوان یک قدرت در مهم‌ترین درگیری خاورمیانه جای آمریکا را گرفته است و این مسئله که ترامپ از تحولاتی که در سوریه در حال رخ دادن است، استقبال می‌کند در واقع گواه دیگری از تسلیم شدن وی در مقابل کرملین است. این قضیه همچنین به دنبال سابقه فاجعه‌بار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سوریه است که فروپاشی رهبری آمریکا در جهان را سرعت بخشیده است.
 ۹ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد
تسنیم/ صبح امروز و با حضور امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، از ۹ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش که به همت متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است رونمایی شد. پروژه مرصاد، اتوپایلوت دیجیتال که مهمترین بخش سیستم هدایت، کنترل و ناوبری اژدر بوده که از لحظه پرتاب از یگان حامل تا برخورد و انهدام هدف وظیفه هدایت و کنترل اژدر را برعهده دارد. ازجمله این دست آوردها هستند.
شورای شهر آکسفورد جایزه «آنگ سان سوچی» را پس گرفت
مهر/ شورای شهر آکسفورد در انگلیس در واکنش به خشونت‌ها در روهینگیا؛ جایزه حقوق بشری موسوم به «آزادی شهر آکسفورد» را از «آنگ سان سوچی» رئیس حزب حاکم میانمار و رهبر کنونی این کشور پس گرفت. گفتنی است، دانشگاه آکسفورد در ماه اکتبر گذشته تابلو نقاشی حاوی تصویر رهبر میانمار از دوران تحصیلی وی در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ در این دانشگاه را از سردر ورودی یکی از دانشکده‌های خود پایین کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *