خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۰۷

  • جانشین فرمانده کل سپاه: برد موشک‌های ما را تهدیدات تعیین می کند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تکیه بر مشترکات اسلامی هجمه دشمن را بی‌اثر می‌کند
  • آیت‌الله خاتمی: تشکیل اپوزیسیون علیه یک قوه سبب شادی دشمنان ونا امیدی مردم می‌شود
  • آیت‌الله کعبی: آل خلیفه مسؤول هرگونه پیش‌آمد ناگوار در قبال شیخ عیسی قاسم است
  • آیت‌الله اراکی: برای مقابله با تفکر تروریستی و جنایتکار نیازمند وحدت اسلامی هستیم
  • آیت‌الله علیدوست: هیئت اندیشه‌ورز ساماندهی مسائل مستحدثه تشکیل شود

** جام جم ۹۶/۹/۷
*  سفر وزیر خارجه به ارمنستان
وزیر خارجه کشورمان امروز در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به ارمنستان می‌رود.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای ارمنی خود به ایروان سفر و با مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان دیدار و درخصوص راه‌های گسترش روابط دوجانبه و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو خواهد کرد. وزیر خارجه را هیاتی از تجار و بازرگانان بخش خصوصی همراهی خواهند کرد.‌
*  فرافکنی نتانیاهو در پیامی به اسد
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بار دیگر با طرح ادعاهایی خصمانه علیه کشورمان در پیامی به بشار اسد از طریق یک واسطه هشدار داده است که اسرائیل در صورت تاسیس پایگاه نظامی ایران در سوریه، مداخله نظامی خواهد کرد.
** همشهری ۹۶/۹/۷
*  واریز کمک‌های مردمی واصل شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن
مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از کمک‌های نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود،‌بنابر دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.
** کیهان ۹۶/۹/۷
*  آمریکا و اسرائیل طاغوت‌های زمانند، جنگ با آنها واجب است
عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: «آمریکا و اسرائیل طاغوت‌های زمانه هستند که برای سیطره بر تحرکات مردمی و جداسازی آنها از رسالت الهی، تلاش می‌کنند، این دو طاغوت عصر معاصرند و رویارویی با آنها واجب است».
*  جایزه اسلام‌هراسی! سال ۲۰۱۷ به ترامپ و سوچی رسید
دونالد ترامپ و آنگ سان سوچی از طرف کمیسیون حقوق بشر اسلامی به عنوان برندگان جایزه سالانه اسلام‌هراسی معرفی شدند. این به اصطلاح جایزه چند سالی است به کسانی اهدا می‌شود که بیشترین نقش را در گسترش اسلام‌هراسی و ایراد سخنان نفرت‌افکنانه دارند.
** شرق ۹۶/۹/۷
*  آغاز بزرگ‌ترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان
بزرگ‌ترین رزمایش امداد و نجات به میزبانی کشور بنگلاش و با حضور ناوگروه ۴٩ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
این رزمایش با شرکت ٣٢ کشور در آب‌های کشور بنگلادش آغاز شد. ناوگروه ۴٩ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس پس از پیمودن سه‌هزارو ٨٠۴ مایل دریایی در این رزمایش شرکت کردند.
*  امضای تفاهم‌نامه همکاری ترکیه ایران و قطر
تفاهم نامه سه‌جانبه با عنوان «تسهیل حمل‌ونقل و ترانزیت» میان نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه و شیخ احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد قطر و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در تهران امضا شد.
این تفاهم‌نامه در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی، دریایی و زمینی است و زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری میان سه کشور فراهم می‌کند و براساس آن ایران به‌عنوان کشور ترانزیتی، دو همکار دیگر را به‌هم نزدیک می‌کند.
** ایران ۹۶/۹/۷
*  گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه؛ رئیس‌جمهوری امشب در تلویزیون
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در صفحه خود در توئیتر نوشت: گزارش رئیس جمهوری از عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم، در یک برنامه زنده تلویزیونی به مردم ارائه می‌شود. این برنامه سه‌شنبه ۷ آذر ۹۶ پس از خبر ۲۱ از شبکه اول سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری پخش می‌شود. اقتصاد و بویژه اشتغال، دیپلماسی، فرهنگ، جامعه و مسائل مهم روز، محورهای این گفت‌وگو است.
*  رویارویی احتمالی تهران و ریاض کربلایی دیگر است
تارنمای اندیشکده نشنال اینترست دریادداشتی با عنوان «قمار بزرگ عربستان» نوشت: اگر شاهزاده محمد بن سلمان، لفاظی‌های تند خود را ادامه دهد شکستی دیگر برای عربستان رقم خواهد زد و خاورمیانه را در آتشی بزرگ‌تر فرو خواهد برد. در این صورت ممکن است نبرد کربلای دوم بین نیروهای یزید و حسین بن علی(ع) رخ دهد، هر چند احتمال دارد این بار پایان متفاوتی داشته باشد. نویسنده می‌افزاید: وارث فعلی خلیفه «یزید بن معاویه»، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است که او نیز سی و سه ساله است و به نظر می‌رسد در حال حاضر مبارزه برای پایان دادن به حضور شیعیان در خاورمیانه را همانند یزید در سال ۶۸۰ میلادی، در برنامه کار خود دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۷
*  اتحادیه اروپا بی‌اعتنا به ترامپ، در برجام کنار ایران می‌ماند
نماینده و رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا در جریان دیدار با رئیس‌مجلس کشورمان در تهران گفت: ما حامل پیام‌های خوب ازطرف اتحادیه اروپا هستیم و صرفنظر از اینکه ترامپ هر تصمیمی بگیرد، اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می‌داند و در کنار ایران می‌ماند. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا که به تهران سفر کرده‌اند، دیپلماسی ایران را حل مناقشات از طریق مذاکره دانست و ادامه داد: ایران خود را متعهد به برجام می‌داند و نباید گذاشت اتهامات بی‌پایه و اساسی که ازسوی آمریکا و برخی از متحدانش در منطقه بیان می‌شود، مانع روند اجرای مفاد این توافقنامه شود.
*  هم‌صدایی عوامل خارجی و داخلی علیه قوه قضاییه قابل تامل است
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نوزدهمین جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران با بیان این که امروزعده‌ای به بهانه‌ برخی پرونده‌ها دستگاه قضایی را زیرسوال می‌برند تا چنین وانمود ‌سازند که قوه قضاییه از مسیر اصلی خارج شده است، گفت: هم‌صدایی عوامل خارجی و داخلی علیه قوه قضاییه قابل تامل است.
** وطن امروز ۹۶/۹/۷
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت اخوی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت اخوی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری، نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه یزد را تسلیت گفتند.
متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است: بسم‌الله الرّحمن الرّحیم. حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ محمدرضا ناصریدامت برکاته
درگذشت اخوی مکرم را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه مسألت می‌نمایم.
*  افغانستان مراقب نفوذ آمریکا باشد
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار محمد محقق، معاون رئیس اجرایی افغانستان نسبت به خطرات نفوذ آمریکا در صفوف ملت‌های مسلمان هشدار داد و افزود: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید هوشیار بود، چرا که آمریکا می‌خواهد نقشه‌های شوم و تفرقه‌افکنانه خود را در جوامع اسلامی نظیر عراق و افغانستان به اجرا درآورد.
** جوان ۹۶/۹/۷
*  تکیه بر مشترکات اسلامی هجمه دشمن را بی‌اثر می‌کند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار دبیر و اعضای ستاد هماهنگی فعالیت تشکل‌های مهدوی گفت: امروز هر چه بر مشترکات امت اسلام بیشتر تکیه کنیم به نفع مسلمانان است، چرا که هجمه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف بین مسلمانان را بی اثر خواهد کرد.
در شرایط فعلی به وحدت اسلامی بسیار احتیاج داریم، باید حلقه‌های اتصال و اشتراک را پیدا و بر آنها تاکید کنیم. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، محبت اهل‌بیت(ع) را حلقه اتصال مسلمانان برای مقابله با فعالیت‌های دشمنان دانست و اظهار داشت: هدف دشمن ایجاد تفرقه است که باید مقابله کرد.
حلقه‌های اتصال دیگری وجود دارد که مهدویت یکی از آنها به شمار می‌رود. وی مهدویت را رمز وحدت برای اتحاد امت اسلام دانست و عنوان کرد: اگر بر کلیات مهدویت تکیه و حکومت عدل و داد ایشان را تبیین کنیم بسیار اثرگذار خواهد بود.
*  برد موشک‌های ما را تهدیدات تعیین می کند
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به اهمیت قدرت موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی گفت: قدرت دفاعی و موشکی ما ضامن امنیت، استقلال و اقتدار دیپلماسی ماست و در این مورد ما هرگز مذاکره نمی‌کنیم.
سردار سلامی افزود: اگر ما تا امروز برد موشک‌هایمان را تا ۲۰۰۰ کیلومتر حفظ کرده‌ایم و بالاتر نرفتیم به خاطر محدودیت فناوری نیست، چون ما یک منطق راهبردی بر برد موشک‌هایمان داریم. بنابراین اروپایی‌ها بدانند اگر بخواهند وارد حریم ما شوند، برد موشک‌هایمان را افزایش می‌دهیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۷
*  احتمال سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران برای «بهبود روابط با عربستان»
منابع وابسته به دولت ژاپن از تورجهانی ماه آینده وزیر خارجه این کشور به خاورمیانه، اروپا و آمریکا خبر داده‌اند. این منابع از احتمال سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران در ماه اینده میلادی خبر دادند.
منابع ژاپنی تصریح کردند: او همچنین شاید از ایران دیدن کند تا مستقیما خواستار بهبود و گرمی روابط این کشور با عربستان سعودی شود.
*  هر ۱۵ روز با روحانی و پوتین دیدار می‌کنم
رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی از برنامه تدوین شده برای دیدارهای منظم با همتایان ایرانی و روس خود خبر داد. رجب طیب اردوغان در اظهاراتی گفت:‌ به عنوان روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه ما تصمیمات مهمی برای پایان دادن به بحران انسانی در سوریه اتخاذ کردیم. امیدواریم که تاثیرات مثبت این تصمیم‌ها را شاهد باشیم. ما تصمیم گرفتیم که هر ۱۵ روز یک بار یا ماهی یکبار با هم دیدار کنیم.
** رسالت ۹۶/۹/۷
*  تشکیل بسیج جهانی اسلام تحقق یافته است
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در اجتماع «بزرگ شکوه مقاومت» که با حضور اقشار مختلف بسیجیان تهران بزرگ در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ایام هفته بسیج، گفت: سرعت تحقق وعده‌های انقلاب اسلامی در دوره اخیر بسیار زیاد شده است.
فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: تجربه گران بهای بسیج امروز به دیگر کشورها نیز منتقل شده است چراکه الگوی ایستادگی در برابر استکبار است به همین دلیل به سرعت در حال انتقال به دیگر کشورهای منطقه است. وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر و از بین رفتن پدیده شوم داعش نتیجه عمل به فرمان امام است، گفت: امروز باید اعلام کنیم یکی دیگر از فرمان‌های امام محقق شده و آن تشکیل بسیج جهانی اسلام است.
*  فهرست ۶۹۰ قلم کالای ممنوعه وارداتی به دولت رفت
شریعتمداری،وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فهرست بیش از ۶۹۰ قلم کالا را تقدیم هیئت وزیران کرده‌ایم تا با تصویب دولت بتوانیم حمایت بیشتری از تولید داخلی به وسیله تعرفه داشته باشیم.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۷
*  محکومیت مرتضوی به دو سال حبس تعزیری
«سعید مرتضوی به دو سال حبس تعزیری در پرونده کهریزک محکوم شد.»
میرمجید طاهری وکیل اولیای دم روح‌الامینی با بیان این خبر گفت: رأی پرونده به صورت الکترونیکی به من ابلاغ شد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر، سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
وی افزود: دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت مرتضوی، با یک درجه تخفیف، وی را به دو سال حبس محکوم کرده و رأی صادره قطعی است.
*  وزارت دفاع ۳۰۰ کانکس به مناطق زلزله‌زده اهدا کرد
سرهنگ داود عبدی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت دفاع با تشریح اقدامات و کمک‌های این وزارتخانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: با دستور وزیر دفاع، ۳۰۰ کانکس از طرف وزارت دفاع به مناطق زلزله‌زده اهدا شد.
** آرمان ۹۶/۹/۷
*  تکذیب خبر صدور دستور حصر احمدی‌نژاد
کانال تلگرام خبرگزاری فارس نوشت؛ اصل خبر دستور حصر رئیس‌جمهور سابق کشورمان توسط رهبر انقلاب کاملا جعلی و کذب است و انتشار چنین خبری در خبرگزاری فارس که برخی کانال‌های تلگرامی مدعی شده‌اند، کاملا تکذیب می‌شود.
*  حال جسمانی آیت‌‌الله عیسی قاسم وخیم است
وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که همچنان در بازداشت خانگی رژیم آل‌خلیفه به‌سر می‌‏برد، وخیم است.
همزمان با انتشار این خبر، منابع خبری از حضور گسترده نیروهای امنیتی آل‌خلیفه در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم خبر دادند. منابع خبری همچنین افزودند که مقامات آل‌خلیفه برای اولین‌بار اجازه حضور پزشکان برای معاینه آیت‌ا… عیسی قاسم را داده‌اند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۷
*  ما از مرگ ترس نداریم
سردار قاسم سلیمانی طی سخنانی در جمع رزمندگان در البوکمال با اشاره به کسانی که مجاهدان را تهدید به کشتن می‌کنند، گفت: «کسی که ما را از کشتن می‌ترساند مانند کسی است که به ما مدال می‌دهد. البته گذشتن از جان به این معنا نیست که تدبیر نداریم بلکه ما از مرگ ترس نداریم و با تدبیر، حکمت و دقت در عملکرد و بررسی دشمن پیش می‌رویم. ما ترسی از جان‌مان نداریم که بگویند می‌کشیم‌تان.»
** آفرینش ۹۶/۹/۷
*  تلاش دولت این است که مردم در اسرع وقت در خانه‌های خود ساکن شوند
معاون اول رییس جمهور از روستای زلزله زده ناوفره در شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرد.
دکتر اسحاق جهانگیری گفت: دولت تلاش دارد که در اسرع وقت شرایط و وضعیت مردم را به حالت عادی برگرداند و مردم زلزله زده بتوانند در خانه‌های بازسازی شده خود ساکن شوند و فرزندانشان نیز به مدرسه رفته و کار، کشاورزی و تولیدات آنان نیز احیا شود.
*  شمارش معکوس کنگره برای تصمیم درباره ایران
روزنامه واشنگتن پست نوشت؛ کنگره ی آمریکا در ماه دسامبر با برنامه کاری فشرده ای روبرو است.
فرصت شصت روزه ای که در اختیار کنگره قرار گرفته بود تا در مورد برجام تصمیم گیری کند در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید اما سناتورهای برجسته جمهوریخواه تاکنون خاطرنشان کردند که ترجیح می دهند توافقنامه هسته ای را حفظ کنند، درحالیکه قانون جدیدی را تصویب کنند که مانع از تولید سلاح هسته ای در زمان انقضای توافقنامه (برجام) شود.
** قدس ۹۶/۹/۷
*  برای مقابله با تفکر تروریستی و جنایتکار نیازمند وحدت اسلامی هستیم
آیت‌الله محسن اراکی گفت: حوادث زنگ هشداری هستند که جهان اسلام باید یکپارچه و متحد باشند، اما متاسفانه کمتر گوش شنوایی در این زمینه وجود دارد.
وی در دیدار با «یاسر عثمان» حافظ منافع مصر در ایران تاکید کرد: برای مقابله با تفکر تروریستی و جنایتکار نیازمند وحدت اسلامی هستیم.
آیت‌‌الله اراکی سپس دعوتنامه حضور شیخ الازهر در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تقدیم حافظ منافع مصر در ایران کرد وگفت: ما آماده هر گونه همکاری و تعامل با الازهر جهت ایجاد یک جبهه واحد در مقابل تکفیری‌ها هستیم.
*  هیئت اندیشه‌ورز ساماندهی مسائل مستحدثه تشکیل شود
آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست خواستار تشکیل هیئت اندیشه ورز برای ساماندهی مسائل مستحدثه در حوزه شد. آیت‌الله علیدوست در اجلاسیه مسائل فقه مستحدثه در جمع استادان دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسائل مستحدثه ساحت‌های زیادی دارد، اظهار داشت: روش شناسی تدریس مسائل نو پیدا در قامت درس خارج، گاهی هستی شناسانه و فلسفی است که وضع موجود را گزارش و تحلیل می‌کند و گاهی هنجار شناسانه است که بایسته‌ها و آنچه لازم است رعایت بشود را بحث می‌کند.
** خراسان ۹۶/۹/۷
*  سکوت قوه قضاییه به معنای این نیست که از برخورد کردن عاجز است
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع اعضای بسیج حقوقدانان در واکنش به ادعاهای اخیر رئیس جمهور سابق گفت: وی مدیریت عالی کشوررا عهده‌دار بوده است و به خصوص در چهار سال دوم مدیریت‌اش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون‌گریزی، خلاف قانون عمل کردن و ابلاغ نکردن قوانین مصوب دارد.
دادستان کل کشور این قبیل اقدامات از سوی برخی افراد را به عنوان وسیله‌ای برای خروج از انزوا دانست و افزود: ممکن است قوه قضاییه در آینده این حرف‌هایی را که زده می‌شود و این دروغ‌هایی را که گفته می‌شود و این نسبت‌هایی را که داده می‌شود، مستدل و حقوقی جواب دهد ولی سکوت قوه قضاییه به معنای این نیست که از برخورد کردن عاجز است.
*  سوال تعدادی از اعضای فراکسیون امید درباره پرونده پرستو فروهر
تعدادی از اعضای فراکسیون امید از وزیر اطلاعات درباره علت شکایت این وزارتخانه از پرستو فروهر که به تشکیل پرونده برای وی در دادگاه انقلاب منجر شده است، طرح سوال کردند.
** اعتماد ۹۶/۹/۷
*  امیدواری به پاپ برای حل بحران روهینگیا
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته وارد میانمار شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها پاپ در این سفر با آنگ سان سوچی، رهبر سیاسی میانمار دیدار می‌کند و همچنین با نظامیان این کشور و همچنین تعدادی از راهبان بودایی نیز دیدار خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته پاپ فرانسیس بناست در روز جمعه از بنگلادش دیدن کند که اکثریت مردم آن مسلمان هستند.
به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل حضور پاپ در میانمار مذاکراتی در خصوص حل بحران مسلمانان روهینگیا در استان راخین است.
** شهروند ۹۶/۹/۷
*  زلزله‌زدگانی که کانکس بگیرند کمک بلاعوض نخواهند گرفت
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب که با حضور اسحاق جهانگیری در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: هر زلزله‌زده‌ای کانکس بگیرد دیگر کمک بلاعوض نخواهد گرفت.
کمک بلاعوض دولت در صورتی پرداخت خواهد شد که زلزله زده‌ها کانکس نگیرند. چون کمک بلا عوض برای اسکان موقت است.
*  دیدار وزیر اقتصاد و تجارت قطر با ظریف
شیخ احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد و تجارت قطر با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، طرفین درخصوص آخرین وضع روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو و تبادل‌ نظر کردند. تأکید بر رفع موانع تجاری و تسهیل شرایط برای تبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.
** صبح نو ۹۶/۹/۷
*  سپاه روزانه ۴۰۰ کانکس برای زلزله‌زدگان غرب کشور می‌سازد
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه روزانه ۴۰۰ کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور می‌سازد.
وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله‌زدگان در کنار مردم خواهد بود، گفت: زمان موردنیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه‌ها، سپاه‌تعهد خود را بسیار زودتر از زمان اعلام‌شده به پایان برساند.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۷
* قوه قضائیه درحال تکمیل پرونده احمدی‌نژاد است
یک فعال سیاسی درباره سکوت اصولگرایان در قبال رفتار احمدی‌نژاد و یارانش، گفت: اصولگرایان رئیس دولت‌های نهم و دهم را ازرفتارهایی که در پیش گرفته است نهی و مذمت می‌کنند و ان‌شاء الله به زودی خدمتش خواهند رسید. محسن رفیق دوست اضافه کرد: قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است.
*  پس از چند هفته، یک کشتی حامل کمک‌های غذایی وارد یمن شد
در پی تصمیم ائتلاف تحت رهبری عربستان برای کاهش محدودیت‌های محاصره مرزی یمن پس از سه هفته، یک کشتی حامل کمک‌های سازمان ملل در بندری در این کشور پهلو گرفته است. استفان اندرسون، مدیر برنامه خواروبار جهانی در امور یمن گفت که این کشتی حامل غذای کافی برای تغذیه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شمال یمن برای یک ماه است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تشکیل اپوزیسیون علیه یک قوه سبب شادی دشمنان ونا امیدی مردم می‌شود
مهر/ آیت‌الله خاتمی در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۴۰۵ شهید والا مقام فومن با تأکید برضرورت درک هدف از برگزاری این مجالس از سوی آحاد جامعه، یادآورشد: بیعت با شهدا مهم ترین و اصلی ترین اهداف برگزاری این مجالس است. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خودبا تأکید بر تبعیت همگان از قانون، گفت: تشکیل یک اپوزیسیون چه در برابر کل نظام یا یک قوه فرقی باهم نداشته و نتیجه آن شاد شدن دشمنان نظام و مأیوس شدن مردم است.
پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در امتداد اندیشه مهدویت است
رسا/ آیت‌الله اعرافی در همایش میثاق روحانیون با امام زمان(عج) که دیشب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت بویژه پایان دادن به سیطره داعش، این موفقیت‌ها را در امتداد اندیشه مهدویت ارزیابی کرد. عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه اندیشه مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد،گفت: دردوران غیبت باید صبورانه و عاشقانه منتظر ظهور مهدوی باشیم.
آل خلیفه مسؤول هرگونه پیش آمد ناگوار در قبال شیخ عیسی قاسم است
رسا/‌ آیت‌الله کعبی با صدور بیانیه‌ای با تأکید براینکه مراجع مکرم و علماء و فضلاء و اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و مومنین نگران وضع سلامتی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هستند گفت: آل خلیفه مسؤول هرگونه پیش آمد ناگوار در قبال رهبر شیعیان بحرین است. عضو جامعه مدرسین پایان محاصره امنیتی ایشان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم مقاوم بحرین باحضور در صحنه مبارزات به مطالبه حقوق مشروع و عادلانه خود، بویژه درباره زندانیان و علمای دین ادامه می‌دهند.
صهیونیستها مقر مقاومت در نوار غزه را هدف قرار دادند
 تسنیم/ نظامیان رژیم صهیونیستی یک مرکز نظامی متعلق به گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش حماس را در جنوب نوار غزه، گلوله‌باران کردند. این حملات هیچگونه تلفات مادی یا جانی نداشت.
 حضور ۴ هزار نظامی خارجی در شمال سوریه
تسنیم/ رسانه‌های خبری وابسته به شبه‌نظامیان کُرد سوریه از حضور حدود ۴ هزار نظامی کشورهای عضو ائتلاف امریکایی مدعی مبارزه با داعش، در شمال سوریه خبر داده‌اند. این منابع خاطرنشان کردند که نظامیانی از دیگر کشورها نظیر آلمان، بریتانیا و فرانسه در مناطق مذکور هستند که جنگجویان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که اکثرا کُرد هستند – را برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش آموزش می‌دهند.
 محاکمه بانکدار ترکیه‌ای به اتهام نقض تحریم‌های ایران
باشگاه خبرنگاران/ دادگاه نیویورک اعلام کرد: امروز سه‌شنبه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ‘محمت هاکان آتیلا’ معاون بانک خلق ترکیه را پس از گذشت ماه‌ها از بازداشت وی در آمریکا برگزار می‌کند. این در حالیست که وزیر دادگستری ترکیه چندی پیش دستگیری ‘محمت هاکان آتیلا’ در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های ایران را یک اقدام «کاملا سیاسی» توصیف کرد که با هدف برچسب زدن به ترکیه و اردوغان صورت گرفته است.
 اتحاد موقت اسرائیل و داعش علیه ایران
فارس/ یک مرکز اطلاعاتی در اراضی اشغالی اعلام کرده که در شرایط فعلی منطقه، منافع داعش و اسرائیل در مقابله با افزایش نفوذ ایران همسو است. گزارش مرکز آگاهی‌های اطلاعاتی و امور تروریسم «مئیر عمیت» از این امر حکایت دارد که در عرصه مقابله با حضور ایران در سوریه، منافع داعش و رژیم صهیونیستی همخوانی دارد که همین مسئله نیز آنها را به صورت موقت متحد ساخته است.
 کمک‌ نظامی  امریکا به معارضان سوریه قطع می‌شود
فارس/ در پی شکست داعش و بی نتیجه ماندن کمک‌های هنگفت ازاین گروه تروریستی کاخ سفید ادعا کرد: آماده قطع کمک‌های نظامی به معارضان سوریه است اما سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که این موضوع به این معنی نیست که لزوما تمام کمک‌ها به گروه‌های معارض سوری قطع شود. ساندرز اعلام کرد: آمریکا حالا در وضعیتی قرار دارد که می‌خواهد کمک نظامی به گروه‌های معارض در سوریه را همزمان با متوقف شدن فعالیت داعش در این کشور قطع کند.
 باقی ماندن «بشار اسد» در قدرت غیرممکن است
مهر/ نخست وزیر ترکیه با سخنرانی در سمپوزیوم منطقه‌ای بریتانیا مدعی شد رفتارهای گذشته دولت سوریه از جمله استفاده از تسلیحات شیمیایی، ماندن «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور را به لحاظ  سیاسی غیر ممکن می‌کند. ایلدریم در ادامه ادعاهای خود گفت: اقدامات بشار اسد با حمایت ایران و روسیه به این معنا است که آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای نمی‌توانند بپذیرند که اسد به عنوان بخشی از یک توافق صلح در قدرت باقی بماند.
هم‌افزایی راهبردی نیروی دریایی ارتش و سپاه ضامن اقتدار ایران است
مهر/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت۷ آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش، قدرت دریایی ایران را منادی صلح و دوستی برای ملت‌ها برشمرد. سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: قدرت دفاعی امروز کشور با هم افزایی، هماهنگی و اراده مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه اهداف و راهبردهای قدرتهای استکباری در منطقه راهبردی خلیج فارس، را مهار و آنان را برابر اقتدار و آمادگی‌های امنیت آفرین خود منفعل و مستأصل ساخته است.
آیت‌الله عیسی قاسم باید سریعا مداوا شود
مهر/سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست فورا امکان دسترسی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به درمان پزشکی را فراهم آورند.همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: امیدوارم شیخ عیسی قاسم، اقدامات درمانی مورد نیاز را دریافت کند.
سازمان ملل توقف نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل را خواستارشد
مهر/ دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود به شورای امنیت خواستار توقف نقض حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی شد.در گزارش ارائه شده از سوی «آنتونیو گوترش» به شورای امنیت در زمینه‌ اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ که ناظر بر آتش بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی است، نقض حاکمیت لبنان توسط این رژیم محکوم شده است.
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره ایران
تسنیم /کاخ سفید اعلام کرد « ترامپ» و «ماکرون» رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی، درباره رویارویی با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» ایران در سوریه ادعا شده است، توافق کردند. کاخ سفید افزود: دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون همچنین با تأکید بر این‌که فرآیند مذاکرات سازمان ملل در ژنو برای صلح سوریه تنها مذاکرات مشروح برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در این کشور است، از این مذاکرات اعلام حمایت کردند.
گفت‌وگوهای محرمانه رژیم صهیونیستی با ۱۲ کشور عربی
تسنیم/ نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل فاش کرد که با همتایان خود از ۱۲ کشور مسلمان و عربی، که روابط دیپلماتیک با تل‌آویو ندارند، گفت‌وگوهای محرمانه‌ای دارد.دانون گفت: «برخی از این نمایندگان امروز با او مصاحفه می‌کنند و اورا در آغوش می‌گیرند.» وی افزود که برخی از این سفرا، با او در پشت پرده همکاری و طرح‌های مشترکی برای وی عرضه می‌کنند.
تاکید کشورهای منطقه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه
ایرنا/ وزیر خارجه روسیه گفت: حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه را به عنوان امری کاملا ضروری می‌دانیم. هیچکس تاکنون این اصل را زیر سوال نبرده و امیدوارم در آینده نیز یکپارچگی این کشور دچار خدشه نشود. سرگئی لاوروف افزود: این موضوع امری ضروری بوده و در بیانیه مشترک ازسوی روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *