خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۰۴

  • آیت‌الله یزدی مطرح کرد: موفقیت سازمان اوقاف در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی
  • حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار شرکت کنندگان اجلاس «محبان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و مسئله تکفیری‌ها: برای مقابله با استکبار هر جا نیاز باشد حضور خواهیم داشت
  • آیت‌الله اعرافی: محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی شکست سختی از جبهه مقاومت خورد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: تفکر انقلابی سبب پیروزی جبهه مقاومت شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: ایران با داشتن سردار سلیمانی‌ها ضربه نخواهد خورد
  • آیت‌الله فقیهی: ترویج فرهنگ بسیجی لازمه خدمت رسانی به نظام است

** جام جم ۹۶/۹/۴
*  عربستان مراقب ترکش‌ها باشد
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه در نشست خبری اظهار کرد: حرف ما این است که نه با دست‌نشانده‌های استکبار، بلکه با خود شیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل کار داریم. به همین دلیل خویشتنداری ایران را در برابر عربستان می‌بینیم و نمی‌خواهیم وارد مقابله مستقیم با آنها شویم و توصیه می‌کنیم دست از این کارها بردارند، وگرنه در جبهه مقابل انقلاب هستند و ترکش‌های آن را دریافت می‌کنند.
** همشهری ۹۶/۹/۴
*  جمعه سیاه مصر
بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر که در تلویزیون رسمی این کشور قرائت شد، بر اثر حمله تروریستی به مسجد متعلق به شیعیان در منطقه روضه واقع در شمال صحرای سینا، ۲۳۵ نفر جان باخته و حدود ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند.
** کیهان ۹۶/۹/۴
*  برای مقابله با استکبار هر جا نیاز باشد حضور خواهیم داشت
حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار شرکت کنندگان اجلاس «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»:
– با صراحت اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ کس را نمی‌کنیم.
– اگر چه داعش در عراق و سوریه به نقطه پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا آمریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آنها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه‌ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه‌ای دیگر طراحی و اجرا کنند.
– کلید غلبه بر دشمنان اسلام، مسئله فلسطین است زیرا جبهه کفر و استکبار و صهیونیسم با غصب کشور اسلامی فلسطین، آن را به پایگاهی برای ایجاد اخلال در امنیت کشورهای منطقه تبدیل کرده‌اند و باید با غده سرطانی اسرائیل مقابله کرد.
– امیدواریم روزی فرا برسد که مردم فلسطین مالک سرزمین خود شوند و آن روز، روز جشن و عید دنیای اسلام خواهد بود.
– مهم‌ترین وظیفه محبان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در کشورهای مختلف، آگاهی بخشی به مسلمانان در خصوص حقایق دنیای اسلام و ایجاد روحیه بیداری و هوشیاری در قبال توطئه ایجاد اختلاف در درون امت اسلامی است.
*  هجمه به روحانیت و ارکان نظام به دلیل اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است
رئیس‌قوه قضائیه گفت: روحانیت در تبلیغ دین باید از ابزارهای جدید هم استفاده کند و هجمه به روحانیت و ارکان نظام به دلیل اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش تخصصی صیانت از روحانیت و حوزه‌های علمیه که به همت دادستانی ویژه روحانیت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، با تاکید بر ضرورت فهم مجتهدانه دین توسط روحانیت برای پاسخ به شبهات در جهان امروز، خاطرنشان کرد: تحصیل معرفت دینی به معنای فهم مجتهدانه دین، تبلیغ دین و شرکت در اجرای تعالیم دینی، سه وظیفه مهم روحانیت در عصر حاضر است که باید در هر سه زمینه، نقش خود را به خوبی ایفا کند.
** شرق ۹۶/۹/۴
*  بسیج وارد عرصه فضای مجازی می‌شود
سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج مستضعفان، در سخنان بیش از خطبه‌های نماز جمعه روز سوم آذر تهران، گفت: «بسیجی باید روحیه انقلابی‌گری داشته و معتقد به حرکت رو به جلو باشد و یک بسیجی هرگز درجا نمی‌زند. بسیجی اهل مماشات با نااهلان و نامحرمان نیست و در عین حال که ایثارگر است. دنبال نام و شهرت نیست.»
او در ادامه افزود: «در راستای اقدامات فرهنگی بسیج، یکی از اولویت‌های مهم ما پرداختن به فضای مجازی است. قرار نیست فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان ما شود و این توطئه‌ای از جانب دشمنان انقلاب اسلامی است. بنابراین به فضل خدا بسیج قصد دارد به جد به این عرصه وارد شود.
** ایران ۹۶/۹/۴
*  ایران صلح پایدار در افغانستان را به نفع منطقه می‌داند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در گفت‌ و گوی تلفنی «اشرف غنی احمدزی» رئیس جمهوری افغانستان با وی، با اشاره به لزوم مبارزه همه‌جانبه با تولید و قاچاق مواد مخدر افزود: امروز مواد مخدر نسل جوان را در کشورهای منطقه و جهان تهدید می‌کند که باید با همکاری گسترده با این پدیده شوم مقابله کنیم.
جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را در راستای توسعه امنیت خود و به نفع صلح و ثبات منطقه قلمداد می‌کند.
*  لفاظی «محمدبن سلمان» علیه ایران
ولیعهد عربستان در مصاحبه با یک روزنامه امریکایی و در اظهاراتی که حکایت از عصبانیت شدید وی از شکست سیاست‌هایش در خاورمیانه داشت، اظهارات سخیفی را علیه مقامات ایرانی مطرح کرد.
محمد بن سلمان در مصاحبه با نیویورک تایمز، خواستار جلوگیری از رشد نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه شده است. وی در اظهاراتی بی‌پایه ایران در خاورمیانه را با اروپای دوران هیتلر مقایسه کرد. وی همچنین گفت‌ که عربستان با حمایت‌های ترامپ در حال‌ ایجاد یک ائتلاف با دیگر کشورهای عربی علیه ایران است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۴
*  برجام فرصت مناسبی برای توسعه روابط با ایران است
«ویگر استرومن» قائم‌مقام وزارت امورخارجه نروژ در سمینار «فرصت‌های همکاری دریانوردی ایران و نروژ» از برجام به‌ عنوان فرصتی مناسب برای توسعه روابط دو کشور یاد کرد. استرومن در این سمینار که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد گفت: لغو تحریم‌های ایران فرصت خوبی برای توسعه روابط در عرصه دریانوردی، کشتیرانی، نفت، گاز و انرژی خورشیدی فراهم می‌سازد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۴
*  بسیج مردمی یمن بزودی پیروز خواهد شد
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات سعودی در یمن، خاطرنشان کرد: این جنایتکار مزدور و عیاش زمان یعنی حکومت سعودی همه چیز دارد، آمریکا و اروپا را دارد، پول و اسلحه دارد و در این چند سال این همه جنایت و بی‌رحمی و قساوت را مرتکب شده اما چیزی به دست نیاورده است و پیروزی از آن یمن است، زیرا یمن بسیج خداست و ان‌شاءالله به همین زودی پیروز خواهد شد.
وی افزود: اولین طلیعه بسیج که کام جهانیان را شیرین کرد، بعد از ایران، حزب‌الله لبنان و افتخار اسلام و عرب خار چشم آمریکا و مزدوران منطقه‌ای‌اش سیدحسن نصرالله و حزب ‌الله او است.
*  آژانس در حال راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی پایبندی ایران به بند T برجام است
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که در جمع شورای حکام آژانس قرائت شد با تاکید بر اینکه آژانس در حال حاضر هیچگونه نگرانی درباره بند T برجام ندارد، گفت: آژانس در حال راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی پایبندی ایران به بندهای مربوط به فعالیت‌‌های هسته‌ای از جمله بند T بوده است.
** جوان ۹۶/۹/۴
*  تقدیر از بسیج و تأکید بر تقویت آن
در روزهای پایانی هفته بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه جمعی از همکارانش در این سازمان به قم رفت تا گزارشی از عملکرد بسیج به مراجع عظام و علمای قم ارائه دهد.
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی: پیروزی‌های اعجاب‌انگیز اخیر اثبات کرد که مذهب نقش مهمی در پیروزی بر دشمنان دارد، ما می‌دانیم که سپاه، بسیج و نیروهای مسلح بر تفکر مذهبی پایه‌گذاری شده‌اند.
سلاح مهم اعتقادات دینی و مذهبی باعث شد پیروزی ایجاد شود، انگیزه سردار سلیمانی و دوستانشان این است که باید مسلمانان را از چنگ جنایتکاران نجات دهند و از شهادت در این راه استقبال کنند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: باید دشمن را شناخت و مراقب کید دشمنان بود؛ چراکه آنان عهد و ایمان نمی‌شناسند. غیر از جهاد راهی برای مبارزه با دشمنان نیست، مذاکره با دشمن راهی به جایی نمی‌برد.
خدمات بسیج در تمامی عرصه‌های نظامی و فرهنگی و… بسیار بسیار بالاست و الحمدلله بسیجیان در خدمت به محرومان گام‌های خوب و ارزنده‌ای برداشته‌اند.
آیت‌الله سبحانی: وجود بسیج در همه‌جا نافع و مفید است که باید مسئولان به نیازمندی‌های بسیج و تقویت آن توجه کنند. کشورهای منطقه نیز با الگوبرداری از بسیج توانستند، پیروز شوند و همگان از امام امت الگو گرفتند.
آیت‌الله‌ علوی گرگانی: بسیج عنوانی همگانی برای اقشار مختلف و حتی اقلیت‌های کشورمان است. بسیج در جامعه همچون رگ‌های بدن است که در تمام نیروهای جامعه نقش، حد و وظیفه دارد و وجود آن برای جامعه ضروری است.
آیت‌الله مصباح‌یزدی: بسیج باید به واسطه انگیزه قوی‌تر، شور و نشاط بالاتر و مشارکت بیشتر در همبستگی‌های اجتماعی، معارف را از امام جامعه دریافت کند و در جامعه انتشار دهد. تقویت بسیج با امتیازات مادی طبیعتاً درست نمی‌شود، نه تنها سودی ندارد بلکه ضرر هم دارد. سطح میانی بین حاکمیت و توده مردم، بسیج است که باید این جایگاه را شناخت تا بهتر بتوان نقش بسیج را در جامعه ایفا کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۴
*  ولیعهد سعودی به سرنوشت دیکتاتورهای معروف بیندیشد
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سخنان اخیر ولیعهد سعودی درباره مقامات کشورمان گفت: رفتارها و اظهارات ناپخته، ناسنجیده و سخیف ولیعهد سعودی باعث شده است کسی در جهان و عرصه بین‌الملل، اعتباری برای اینگونه سخنان وی قائل نشود.
بهرام قاسمی اظهار داشت: به ایشان اکیدا توصیه می‌کنیم اینک که به فکر الگوبرداری از مشی و رفتار دیکتاتورهای معروف منطقه افتاده است، اندکی تامل و تفکر نموده و قدری هم به سرنوشت محتوم آنها در سالیان اخیر بیندیشد.
*  به صورت مخفیانه باکشورهای عربی ارتباط داریم
«بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعتراف کرد: همکاری پربار ما با کشورهای عربی در حال حاضر به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد، اما اطمینان دارم که روابط با آنها پخته‌تر خواهد شد و این امر به ما اجازه می‌دهد، دایره صلح را توسعه دهیم.
نتانیاهو تصریح کرد: میان اسرائیل و کشورهای عربی در نهایت سازش خواهد شد، چرا که بسیاری از امور مدت‌هاست در پشت پرده جریان دارد.
** رسالت ۹۶/۹/۴
*  موفقیت سازمان اوقاف در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی
آیت‌الله محمد یزدی در همایش «یاوران وقف» اظهار کرد: وقف خیری است که در روایات تأکید زیادی نسبت به آن وجود دارد.
رئیس شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و سازمان اوقاف هم برنامه‌های گوناگونی در این زمینه به مرحله اجرا درآورده که قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه در بیشتر حرم‌های مطهر امامزادگان و موقوفات آنها، روحانیون متخصص و کارشناس در حوزه وقف حضور دارند گفت: این اقدام یکی از راهکارهای موثر سازمان اوقاف برای تبدیل بقاع متبرکه به مرکز فرهنگی محسوب می‌شود.
*  ترور و تفکر داعشی هنوز در دنیا وجود دارد
آیت‌الله سید احمد خاتمی در یادواره ۴۰۰ شهید و ۱۸ شهید گمنام شهرستان رودبار و یادبود سردار شهید هدایت درویشوند اظهار کرد: آرامش امروز ایران اسلامی را مدیون شهدا و مدافعان حرم هستیم. اگر شهدای مدافع حرم نبودند اکنون در شهرهای بزرگ باید در خیابان‌ها با داعش می‌جنگیدیم.
وی با بیان اینکه داعش یک غده سرطانی بود و اکنون از بین رفته است، افزود: به حول قوه الهی در هیچ جای زمین داعش وجود ندارد اما ترور و تفکر داعشی وجود دارد و به فرموده رهبری نباید از کید دشمن غافل شد چون ممکن است داعش دولتی نداشته باشد اما شیطنت می‌کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۴
*  تفکرات و فرهنگ داعشی هر لحظه امکان دارد در بستری دیگر گسترش یابد
حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی‌بین‌المجالس آسیایی در استانبول درباره نشست سه‌جانبه روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه در شهر سوچی گفت: شاید از لحاظ نظامی ‌سیطره گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پایان یافته باشد اما تفکرات و فرهنگ داعشی هر لحظه امکان دارد در بستری دیگر گسترش یابد. بنابراین باید با رایزنی، این تفکر افراطی را به‌طور کلی از بین برد.
** آرمان ۹۶/۹/۴
*  دادگاه نازنین زاغری، ۱۹ آذر
تاریخ دادگاه نازنین زاغری به نقل از همسر انگلیسی‌اش ۱۰ دسامبر اعلام شده است.
همسر انگلیسی نازنین زاغری به رویترز گفت: مقامات ایران به او گفته‌اند باید در تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۴
*  نمی‌توانیم قیومیت مردم را در بازسازی مناطق زلزله زده بر عهده بگیریم
آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بخش زیادی از کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا یک سال آینده به اتمام برسد، ولی نمی‌توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم.
وی افزود: «خوشبختانه همه واحدهای مسکن مهر بیمه بودند، پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی خسارات وارده را از بیمه دریافت کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.»
** آفرینش ۹۶/۹/۴
*  هدف آمریکایی‌ها ایجاد درگیری میان مسلمانان به نفع اسرائیل است
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی که در استانبول برگزار شد، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی TRT ترکیه با بیان اینکه داعش را نیز آمریکایی‌ها به وجود آوردند، یادآور شد: حتی خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود اعتراف کرد که آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده اند البته تصور آنها از به وجود آوردن تروریست‌ها هدف دیگری بود اما در نهایت همواره خودشان گرفتار می شوند ضمن اینکه هدف اصلی آنها این است که درگیری میان مسلمانان ایجاد کنند تا اسرائیل استفاده آن را ببرد و امروز اسرائیلی‌ها از اینکه داعش سرکوب شد خیلی ناراحت هستند و دنبال ایجاد مشکلاتی برای لبنان هستند.
*  اقدامات اخیر عربستان علیه ایران نتیجه معکوس داشته است
خبرگزاری رویترز در گزارشی تاکید کرد که پس از اقدامات اخیر عربستان مبنی بر افزایش تنش با ایران در مورد یمن و نیز وادار کردن حریری برای استعفا به دلیل عدم وجود حمایت دیگر کشورهای عربی در مقابله با ایران این اقدامات برای محمد بن سلمان و مشاورانش نتیجه‌ عکس داشته است.
بنابر ‌این گزارش وزرای خارجه اتحادیه عرب در ۱۹ نوامبر در جلسه‌ای که موضوعیت ضد ایرانی داشت در قاهره دور یکدیگر جمع شدند. رهبران عرب ایران را متهم به انجام اقدامات بی ثبات کننده در خاورمیانه کردند، اما نتوانستند برای انجام یک اقدام مشترک علیه ایران به تفاهم برسند.
** قدس ۹۶/۹/۴
*  شهادت می‌دهم اگر توان موشکی ایران نبود، دشمن مذاکره نمی‌کرد
معاون وزیر خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار در منطقه به سر می‌برد، به بی‌سابقه بودن محبوبیت ایران در جوامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ گاه به این اندازه در مقابل ایران در انزوا قرار نگرفته بود، در حالی که رئیس جمهور آن کشور تلاش می‌کند تا توافقی را که با ایران صورت گرفته بر هم بزند، تمامی جوامع یکپارچه و یکصدا علیه رئیس جمهوری آمریکا و در حمایت از ایران و برجام ایستاده اند.
بنابراین جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره‌ای به این اندازه از حمایت و مقبولیت بین‌المللی برخوردارنبوده است. عراقچی افزود: به عنون عضوی که سال‌ها در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور داشتم، شهادت می‌دهم اگر توانمندی دفاعی و موشکی ایران نبود، دشمن حتما مذاکره نمی‌کرد.
** خراسان ۹۶/۹/۴
*  نمی پذیریم که یک دولت بخواهد برجام را برهم بزند
رئیس جمهور روسیه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در حاشیه نشست سوچی با تقدیر از حضور فعال هیئت عالی رتبه کشورمان در اجلاس سوچی، با استقبال از تداوم همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای، گفت: برجام یک توافق مهم بین المللی است و نمی پذیریم که یک دولت بخواهد آن را برهم بزند.
*  ادعای الاخبار درباره پیغام عربستان برای ایران
روزنامه الاخبار لبنان در یادداشتی ادعا کرد که تهران با رد پیشنهاد ریاض برای گفت‌وگو درباره یمن، به مقامات عربستان پیغام داده است که باید درباره همه پرونده‌ها گفت‌وگو کرد نه فقط یمن.
این روزنامه می‌نویسد: اصلی‌ترین اشکال پیشنهاد سعودی‌ها از نظر ایران این بود که این پیشنهاد، گفت‌وگو با ایران را به این مسئله محدوده کرده است . تهران همچنین معتقد است، رضایت به کمتر از یک گفت‌وگوی کامل و جامع از سوی ایران، غیر منطقی است.
** اعتماد ۹۶/۹/۴
*  آمادگی کمیته امداد برای تکمیل و تحویل مسکن مهرهای بی‌متقاضی
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به کمیته امداد نیازمند مصوبه قانونی مجلس است، گفت: با تکمیل این واحدها از سوی کمیته امداد و واگذاری به جامعه هدف کلاف سردرگم مسکن مهر به سامان می‌رسد. پرویز فتاح افزود: کمیته امداد آماده تکمیل واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر که غالبا پیشرفت فیزیکی ۴٠ تا ۶٠ درصدی دارند، است.
** شهروند ۹۶/۹/۴
*  احتمال صدور حکم اعدام برای خاوری
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر نقش خاوری به عنوان مشارکت اثبات شود به حکمی شبیه حکم مه‌افرید امیر خسروی (اعدام) محکوم می‌گردد.
محمد علی پورمختار تاکید کرد: حکم «محمودرضا خاوری» از طریق پلیس بین‌الملل باید ابلاغ گردد، دولت و پلیس کانادا نیز نباید از وی حمایت کند زیرا «محمود رضا خاوری» مجرم اقتصادی شناخته شده کما اینکه در اسناد بین‌المللی برخلاف مجرمان سیاسی حمایت از این افراد پذیرفتنی نیست.
*  همکاری با کشورهای آمریکای لاتین جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران به عنوان کشوری که دارای بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی در جهان است، نقش فعالی در مجمع کشورهای صادرکننده گاز و ایجاد هماهنگی در جهت توسعه و ارتقای گاز در سبد انرژی جهان ایفا می‌کند. اسحاق جهانگیری در جریان سفر به بولیوی، پس از ورود به فرودگاه سانتاکروز گفت: توسعه و گسترش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
** صبح نو ۹۶/۹/۴
*  رژیم امریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود
سردار سید مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ضمن تبریک غلبه جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در برابر مزدوران جنگ نیابتی آمریکا، گفت: هر چند اینک جنگ نیابتی تروریستی آمریکا دچار شکست و اضمحلال گردیده، لیکن دولت آمریکا به عنوان طراح، برنامه‌ریز و پشتیبان این جنگ ویرانگر مسئول همه تخریب‌ها، کشتارها و خسارات وارده به مردم و کشورهای مورد هدف است و ما در انتظار روزی هستیم که حاکمیت این رژیم شیطانی به عنوان جنایتکار جنگی با اشد مجازات رو به رو شوند.
*  کمک یک میلیون دلاری آمریکا به آژانس برای راستی آزمایی برجام!
هیات نمایندگی آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وعده داد واشنگتن به زودی یک میلیون دلار دیگر برای راستی آزمایی برجام و انجام بازرسی‌های لازم در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران به آژانس پرداخت خواهد کرد.
** جامعه فردا ۹۶/۹/۴
*  جردکوشنر از کاخ سفید اخراج شد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از داماد و دختر ارشد خود خواست با ترک کاخ سفید به نیویورک نقل مکان کنند.
گفته‌ می‌شود اختلاف نظر کوشنز با ژنرال بازنشسته «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در رویگردانی ترامپ از داماد و دخترش موثر بوده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی شکست سختی از جبهه مقاومت خورد
حوزه/ آیت‎الله اعرافی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت گفت: مستکبران و وابستگان سعودی آنها اهدافی را در یک دهه اخیر دنبال کردند؛ اول اینکه می‎خواستند با داعش سازی گفتمان انقلاب اسلامی را مهار کنند؛ دوم با نام جنگ شیعه و سنی جهان اسلام را در دالان فتنه‌ها قراردهند؛ همچنین سعی کردند که یک حلقه محافظتی برای اسرائیل ایجاد کنند. آیت‌الله اعرافی یادآورشد: امروز به فضل الهی این محور آمریکایی، اسرائیلی و سعودی شکست سختی را تجربه کرد و در تجزیه کشورهای اسلامی و مهار بحرین و یمن و لبنان و…. در همه این جبهه‎ها شکست خوردند و این شکست‌ها تا آخر با دشمنان همراه خواهد بود.
تفکر انقلابی سبب پیروزی جبهه مقاومت شد
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در برابر نیروهای تکفیری بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در منطقه و ممالک اسلامی حاکم شده است.وی تصریح کرد: پیروزی جبهه مقاومت در برابر شجره خبیثه داعش در عراق و سوریه از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت مردمی نشأت گرفته است.عضو جامعه مدرسین افزود: نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی همانند سردار شهید حاج حسین همدانی و سردار سلیمانی سبب پیروزی جبهه اسلام در برابر تکفیری‌ها شد.
ترویج فرهنگ بسیجی لازمه خدمت رسانی به نظام است
حوزه/ آیت‌الله فقیهی ضمن گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: امام راحل با تاسیس شجره طیبه بسیج، باقیات الصالحاتی از خود بر جای گذاشت که پس از حدود چهار دهه از تاسیس آن، همچنان شاهد برکات و دستاوردهایش در عرصه‌های ملی و حتی بین المللی هستیم. عضو جامعه مدرسین در ادامه، ترویج فرهنگ بسیجی را از جمله لوازم مهم خدمت رسانی صادقانه و متعهدانه به کشور و نظام دانست وگفت: امروز بسیج و حرکت بسیجی به الگویی در بین کشورهای اسلامی و به خصوص شیعی تبدیل شده است.
ایران با داشتن سردار سلیمانی‌ها ضربه نخواهد خورد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در بازدید ازحوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر این که تمام آتش افروزی‌های دشمن در منطقه، به خاطر تضعیف جمهوری اسلامی ایران است گفت: انقلاب و نظام اسلامی با داشتن جوانان و سرداران رشیدی همانند سردار حاج قاسم سلیمانی هرگز از دشمن ضربه نخواهد خورد. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین در ادامه افزود: امروز در فضای مجازی شاهد ایجاد شبهات دینی و عقیدتی هستیم و دشمن باورهای مذهبی مردم را نشانه گرفته است، لذا وظیفه طلاب این است که مردم را نسبت به این خطر هوشیار کنند.
از ایران برای رسیدن به پیروزی بر داعش سپاسگزاریم
ایرنا/ نماینده دائم عراق در سازمان ملل با اعلام اینکه داعش درعراق پایان یافته است، از حمایت و ایستادگی ایران در رسیدن به این پیروزی سپاسگزاری کرد. حسین بحر العلوم با بیان اینکه تقریبا در سراسر کشور به این موفقیت دست یافته‌ایم، اظهار کرد: تنها بخش کوچکی در بیابان‌های الانبار مانده است. به طور کلی می‌توان گفت حضور داعش در ۱۰۰ درصد خاک عراق به پایان رسیده و منتظریم که در سوریه هم به این پیروزی برسیم.
مرگ ده‌ها هزار پناهجو در آب‌های مدیترانه
باشگاه خبرنگاران/ سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد تاکنون بیش از ۳۰ هزار پناهجو در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش سازمان ملل بیشترین میزان مرگ و میر پناهجویان در این مسیر دریایی خطرناک در سال ۲۰۱۶ بوده است. دست کم ۳۳۷۶۱ پناهجو از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.»
مقاومت اسلامی نجبا در جنگ احتمالی با اسرائیل، در کنار حزب الله خواهد بود
حوزه/ سخنگوی رسمی نُجَباء در واکنش به لایحه تحریمی آمریکا علیه این گروه مقاومت گفت: ایالات متحده با این کار، ما را به دنیا معرفی کرد و این روز را “یوم الله” معرفی می‌کنیم.« الموسوی» با یادآوری تاسیس تیپ آزادسازی جولان توسط این گروه مقاومت با هماهنگی دولت سوریه، هشدار داد: آمریکا به خوبی می‌داند در صورتی که رژیم صهیونیستی جنگی را علیه لبنان به راه اندازد؛ دیگر این جنگ به حزب الله خلاصه نخواهد شد، بلکه از هر منطقه جهان، جنگی علیه اسراییل به راه خواهد افتاد.
تهدید به ترور سردار سلیمانی
باشگاه خبرنگاران/ به تازگی یکی از ژنرال‌های سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه i24 رژیم صهیونیستی، در سخنانی تند و تهدیدآمیز علیه ایران، ترور سردار سلیمانی را هدف اسرائیل عنوان می‌کند. گرشون هکوکین، افسر نظامی رژیم اسرائیل رو به مجری برنامه می‌گوید: “قاسم سلیمانی ممکن است هدف ترور اسرائیل و بازوهای امنیتی آن باشد. وقتی رأس هرم را جدا کنیم همه آرام و خوشحال می‌شوند! بله، سلیمانی هدف اسرائیل است.
ایران باید در روابطش با فرانسه تجدیدنظر کند
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرانسوی‌ها با آمریکایی‌ها توافق کرد‌ه‌اند تا مواضع ضد ایرانی اتخاذ کنند و باید در روابطمان با این کشور تجدیدنظر کنیم. نقوی‌حسینی با اشاره به تقسیم کار میان آمریکا و اروپا و ناجی شدن کشور بدعهدی چون فرانسه با هدف مهار توان دفاعی کشورمان، گفت: فرانسوی‌ها علیرغم اینکه بعد از برجام بیشترین توافق‌های اقتصادی چون توتال را با کشورمان داشتند، شدیدترین مواضع ضد ایرانی را هم دارند.
واکنش ظریف به حادثه تروریستی مصر
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان در پستی توییتری حادثه تروریستی مصر را محکوم کرد.ظریف همچنین از خداوند برای شهدای این حادثه تروریستی آمرزش و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد. وی در این توییت ابراز داشت که این حادثه اثبات کرد تروریسم بین ارزش‌های الهی و انسانی فرق نمی‌گذارد حتی اگر هدف آن مکان مقدسی مثل مسجد باشد.
محاصره جان ۱۳۴۰۰ یمنی را گرفت
العالم/ آمارهای رسمی نشان می‌دهند که بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار یمنی به دلیل بسته‌شدن فرودگاه بین‌المللی صنعا توسط ائتلاف متجاوز سعودی، فوت شده‌اند. مسئولان بخش بهداشت یمن هشدار داده‌اند که بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود وسایل و مواد پزشکی که ناشی از محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی است، در معرض خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند.
امدادرسانی ارتش در مناطق زلزله زده ادامه دارد
مهر/ سخنگوی ارتش درپی انتشار اخباری مبنی بر پایان عملیات ارتش در مناطق زلزله زده گفت: یگانهای مهندسی و تیم‌های بهداشت و درمان و فرماندهان عملیاتی این نیرو همچنان به امداد رسانی مشغولند.
امیر تقی خانی با اعلام تغییر شرایط کمک رسانی و تمرکز بر ارسال هدایای مردمی بویژه کانکس‌های مسکونی توسط فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی به منطقه و جابجایی و استقرار توسط یگان‌های مهندسی ارتش در مناطق و محلات مورد نظر خبر داد.
برنامه هسته‌ای نظامی رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی
فارس/ رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی با یادآوری محکومیت شدید و مکرر برنامه سلاح‌های هسته‌ای این رژیم از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، فعالیت‌های هسته‌ای نظامی رژیم اسرائیل را منبع نگرانی اصلی ملت‌های منطقه و جامعه بین المللی دانست و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
حضور ۲ هزار نظامی آمریکایی در سوریه
تسنیم/ دو مقام رسمی آمریکایی روز جمعه تاکید کردند: پنتاگون احتمالا در روزهای آینده به حضور ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی در خاک سوریه اذعان می‌کند. این در شرایطی است که ارتش آمریکا پیش از این ادعا کرده بود حدود ۵۰۰ سرباز در سوریه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *