خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۰۲

  • پیام‌های تبریک مراجع عظام تقلید و علما به مناسبت شکست داعش
  • حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور: شما جوانان مؤمن، آمریکا را به زانو در آوردید
  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پایان سیطره داعش، نوید بخش آغاز فصل جدیدی از تحولات درخشان در منطقه و جهان است
  • آیت الله مؤمن: بحث ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه گسترش یابد
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: حوزه با قدرت در مسائل مستحدثه وارد شده و از نامهربانی‌ها نترسد
  • فرمانده کل سپاه: هر جنگ جدید به محو رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد

** جام جم ۹۶/۹/۲
*  تبریک مراجع عظام تقلید و علما به مناسبت شکست داعش
حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی در سخنانی، پیروزی جبهه مقاومت را بر داعش به ملت‌های مسلمان تبریک گفتند.
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در پیامی پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر گروه جنایتکار داعش را تبریک گفت.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش تاکید کرد: سازمان ملل باید به سردار سلیمانی و همرزمانش جایزه صلح نوبل اهدا کند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی هم نابودی داعش در سوریه و عراق را تحقق وعده نصرت الهی به جبهه مقاومت دانست. وی تاکید کرد: قدرت، عزت و عظمت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. آیت‌الله علوی‌گرگانی هم در پیامی با تبریک نابودی داعش خبیث، آن را آغازی بر روند پایان سلطه استکبار جهانی و شیطان‌صفت دانست.
*  دادگاه نیویورک پرونده ۱/۷ میلیارد دلاری علیه ایران را دوباره به جریان انداخت
یک دادگاه فدرال تجدیدنظر در نیویورک روز سه‌شنبه بخشی از پرونده ۱/۶۸ میلیارد دلاری خانواده‌های نظامیان آمریکایی کشته‌شده در انفجار سال ۱۹۸۳ در مقر نظامیان آمریکایی در لبنان را دوباره به جریان انداخت.
شعبه دوم دادگاه منطقه‌ای تجدید نظر اعلام کرده است رأی دو سال پیش دادگاه در رد شکایت علیه بانک مرکزی ایران، بانک ایتالیایی «بانکا یو.بی‌.اِی.ای اس.پی.اِی» که به ارتباط اقتصادی با ایران متهم است و بانک «کلیراستریم» لوکزامبورگ که به گشایش حساب برای بانک مرکزی و یو.بی‌.اِی.ای متهم است، اشتباه بوده است.
** همشهری ۹۶/۹/۲
*  آمریکا حامی همه اقدامات تروریستی است
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان شکست جریان پلید و تروریستی داعش را به همه آزادیخواهان جهان تبریک گفت و تصریح کرد: در این میدان مبارزه باید از حزب‌الله به عنوان جریان اصیل مقاومت تجلیل کرد.
لاریجانی که در دهمین نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول سخنرانی می‌کرد با اشاره به شکست داعش در سوریه گفت: ‌این پیروزی در حالی صورت گرفت که آمریکا و برخی کشورها در سال‌های گذشته چه در تشکیل این گروه و چه در پشتیبانی آن از چیزی فرو گذار نکردند. وی افزود: در گذشته نیز آمریکا در تشکیل جریان‌های تروریستی افغانستان اقدام کرده و بعد گرفتار شد، در عراق هم داعش را به وجود آورد اما با شکست مواجه شده است.
*  طرح نمایندگان برای حمایت از اقلیت‌های دینی
اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان از تدوین طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها برای حل مشکل کاندیداشدن و انتخاب پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رئیسه مجلس رسیده است. او با بیان اینکه این طرح به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده رسیده گفت: این طرح هفته آینده در مجلس مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
** کیهان ۹۶/۹/۲
*  شما جوانان مؤمن آمریکا را به زانو در آوردید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور:
– جوانان و مردان مومن و پر استقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند.
– اگر انقلاب اسلامی، بسیج را نداشت، با نقیصه و خلاء بزرگی مواجه بود.
– بر اساس یک اصل عقلانی و جاودانه نباید عملی، سخنی و یا حالتی از خود نشان داد که دشمن را به توهم ضعف در صفوف ایرانیان بیندازد و او را به ضربه زدن و اعمال خصومت تشویق کند.
– متاسفانه عده‌ای در داخل بلندگوی دشمن شده‌اند و آیه یأس می‌خوانند.
– پیام انقلاب اسلامی یعنی ما می‌توانیم.
– حفظ بسیج در گرو حفظ خصوصیات معتبر بسیج از جمله «بصیرت» و «دشمن شناسی» است.
«ما می‌توانیم» مفهومی صرفا اعتقادی نیست بلکه ملت ایران بارها به چشم خود و با همه وجود، آن را مشاهده و درک کرده است.
– نباید با نگاه به برخی بی‌اعتقادی و بی‌اعتنایی‌ها، انقلاب و نظام اسلامی را ضعیف شده تصور کرد چرا که از اول انقلاب این مسائل وجود داشته است ضمن اینکه حرکت زیبا، شیوا و مبارک جوانان مومن، واقعیتی است که از همیشه، درخشان‌تر است.
– جمهوری اسلامی امروز صدها و یا شاید هزاران برابر، از اول انقلاب پیشرفته‌تر و مقتدرتر است و این، معنای پاداش دنیوی ایستادگی و استقامت است.
*  انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در عراق ۲۴ شهیدو ۸۵ زخمی برجای گذاشت
تروریست‌های «داعش» با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «طوز خورماتو» عراق، جان ۲۴ نفر را گرفتند و ۸۵ نفر را هم زخمی کردند.
** شرق ۹۶/۹/۲
*  هر جنگ جدید به محو رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار دیروز بسیجیان با مقام معظم رهبری، در سخنانی گفت: امروز دوست و دشمن ظرفیت‌های بازدارندگی انقلاب اسلامی را باور کرده‌اند و خوب می‌دانند دیگر رژیم صهیونیستی یک تهدید نیست و نه‌تنها اندازه یک تهدید معتبر را ندارد، بلکه کوچک‌ترین خطا برایش آخرین خطاست و هر جنگ جدیدی به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم منجر خواهد شد.
*  محکومیت «ملادیچ» به حبس ابد
دیوان بین‌المللی کیفری، ژنرال «راتکو ملادیچ»، فرمانده نیروهای صرب در جریان جنگ بوسنی را به حبس ابد محکوم کرد او در جریان جنگ بوسنی به دلیل دست‌داشتن در زمینه نسل‌کشی در سربرنیتسا محکوم شناخته شده است.راتکو ملادیچ که به‌عنوان «قصاب بوسنی» نیز شهرت دارد، در دادگاه به دلیل ۱۱ جنایت مختلف از‌جمله کشتار هزاران غیرنظامی بوسنیایی در سال ۱۹۹۵ در شهر سربرنیتسا محاکمه شد.
** ایران ۹۶/۹/۲
*  رسالت بزرگ ما تلاش برای ریشه‌کنی تبعیض، فقر و خشونت در سراسر منطقه است
ادامه مذاکرات «آستانه» با ابتکار سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل بحران سوریه روز گذشته در شهر «سوچی» روسیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در سخنان خود گفت: در شرایط کنونی رسالت بزرگ ما نه تنها مبارزه با تروریسم، بلکه تلاشی بزرگ برای ریشه کنی اشکال تبعیض، فقر و خشونت در سراسر منطقه است. از همین روست که باید ارتباطات و نهادسازی منطقه‌ای را تعمیق بخشیده و تقویت کرد. با این رویکرد می‌توان  توسعه مشترک و شکل‌گیری منطقه قوی‌تر و بهره بردن از برکات آن را مد نظر قرار دهیم.
*  تکذیب میانجیگری تونس میان تهران -‌ ریاض
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای روزنامه کویتی الجریده گفت: «ایران درخواستی از تونس برای میانجیگری میان ایران و عربستان نداشته و این خبر تکذیب می‌شود.» واکنش قاسمی در پی آن صورت گرفت که روزنامه الجریده کویت مدعی شده است وزیر خارجه ایران در پیامی به وزیر خارجه تونس از وی خواسته تا میان ایران و عربستان میانجیگری کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۲
*  غرب برای نابودی وحدت اسلام یک برنامه شوم به راه انداخته است
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: غرب برای نابودی استقلال، وحدت، برابری و ثروت جهان اسلام برنامه شومی را به راه انداخته‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: در طول سال‌های اخیر در جهان اسلام شاهد یک دوره دردناک بوده‌ایم. به معنای واقعی از یک دوره فتنه گذشته‌ایم. غرب تلاش می‌کند که تمام عناصر بیمار خود را به دنیای اسلام صادر کرده و بدین شکل آینده خود را تضمین کند.
*  تبلیغات منفی ترامپ تاثیری در صادرات نفت ایران نداشت
وزیر نفت درباره توصیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش خرید نفت ایران، گفت: این سخنان تاکنون تاثیری بر صادرات نفت کشورمان نداشته است.
بیژن زنگنه درباره وضعیت صادرات نفت به هند و برخی ادعاها مبنی بر کاهش واردات توسط هندی‌ها به علت واگذار نشدن توسعه میدان «فرزاد بی» به آنها بیان داشت: خرید نفت هندی‌ها از ایران درحال انجام است و مورد خاصی در واردات نفت توسط آنها وجود ندارد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۲
*  جامعیت علمی، پرکاری و تعصب دینی از ویژگی‌‌های علامه جعفری بود
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران همایش بررسی اندیشه‌های فلسفی علامه محمدتقی جعفری با اشاره به مراتب بالای علمی و تبلیغی علامه جعفری، گفتند: یکی از بارزترین خصوصیات مرحوم علامه جعفری «جامعیت» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی «تعصب دینی و حساسیت در مقابل انحرافات فکری» را ویژگی دیگر علامه جعفری خواندند و افزودند: علامه جعفری بشدت نسبت به مسائل دینی متعصب و پایبند بود و در مقابل انحرافات فکری، صریحا برخورد و در مقابل دشمنی‌ها ایستادگی می‌کرد.
*  تأیید احکام ۳ نفر از محکومان افساد فی‌الارض در دیوان عالی کشور
عباس جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادستانی تهران از صدور حکم قطعی افساد فی‌الارض و تایید در دیوان عالی کشور برای ۳ نفر از محکومان زندانی خبر داد و اظهار داشت: سرقت‌های متعدد مسلحانه و ارتکاب اعمال منافی عفت تحت عنوان مامور پست، اقدامات مجرمانه ۲ تن از این محکومان است و مهم‌ترین اقدام سومین محکوم به اعدام که مصداق افساد فی‌الارض شناخته شده، شرکت در تشکیل و اداره مرکز فساد و فحشا است.
** جوان ۹۶/۹/۲
*  قدرت دفاعی مان را با تمام توان تقویت می‌کنیم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که ایران در ادامه راه با تمام توان، قدرت دفاعی خود را تقویت و حرکت دشمنان را رصد و پایش خواهد کرد.
امیر حاتمی عصر دیروز در همایش یادواره شهیدان مدافع حرم، ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: ما نظامی‌ها وقتی یک عملیاتی به اتمام و پیروزی می‌رسد این نگاه را داریم که این یک مرحله بوده و تا دشمن هست سایر مراحل ادامه دارد و باید به کار، تلاش و جهاد ادامه داد.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۲
*  موضع فرانسه در قبال ایران سختگیرانه‌تر نشده است
سفیر پیشین فرانسه در ایران گفت که با توجه به پایبندی فرانسه به برنامه جامع اقدام مشترک، موضع کنونی فرانسه نسبت به ایران سختگیرانه‌تر نشده است.
فرانسوانیکولو، سفیر پیشین فرانسه در گفتگوی تلفنی با شبکه یورونیور تصریح کرد: موضع فرانسه همان است که از زمان سخنرانی رئیس جمهور امانوئل مکرون در آخرین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد، یعنی انتقاد از برنامه موشکی و تلاش ایران برای تسلط در منطقه.
** رسالت ۹۶/۹/۲
*  اگر آثار هنری با ساختار خلقت هماهنگ باشد ماندگار خواهد شد
آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار سید محمد معتمدی و بهروز شعیبی دو تن از هنرمندان جوان کشورمان با تأکید بر خلق آثار هنری فاخر و ماندگار ابراز داشت: باید آثار شما دلپذیر باشد و نه تنها گوش پذیر! آثار دلپذیر می‌ماند، مانند اذان مرحوم موذن زاده و مرحوم آقاتی و برخی خوانندگان که آثار فاخری ارائه کرده‌اند، اینها ماندگار است چون فطرت، مشترک میان همه انسان هاست لذا اگر آثار هنری ارائه کنید که با ساختار خلقت انسان‌ها هماهنگ باشد این آثار ماندگار خواهد شد.
*  امنیت و رفاه، شاخصه الگوی شهری اسلام است
آیت الله اراکی در پنجمین جلسه از درس خارج فقه نظام عمران شهری اسلام به طرح پیدایش شهر از دیدگاه دینی، نسبت شهر شرعی و عرفی و ویژگی های شهر عرفی از منظر متون دینی پرداخت.
آیت الله اراکی تاکید کرد :امنیت و رفاه شاخصه الگوی شهری اسلام است ودر بعضی از روایات آمده است که اگر این مؤمنینی که به فرمان امام عمل می‌کنند، نبودند «بِهِم تُمتَرون وَ بِهِم تُحفَظُونَ» همین‌ها هستند و اگر اینها نبودند توجیهی نبود که خدای متعال به وجود این کره زمین ادامه دهد.  
** مردم سالاری ۹۶/۹/۲
*  آمریکا در موضوع برجام همراه ندارد
بهروز کمالوندی در حاشیه دومین سمینار همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال تأثیرگذاری آمریکا بر دیگر طرفین برجام برای خروج از توافق هسته‌ای، اظهار کرد: آمریکا در موضوع برجام بیش از هر موضوع دیگری در انزوا قرار گرفته است و هیچ وقت در یک موضوعی این‌قدر در انزوا نبوده است. به عبارت دیگر آمریکا همراه ندارد. نه اروپا و نه چین و روسیه این کشور را همراهی نمی‌کنند و در منطقه فقط عربستان و رژیم صهیونیستی هستند که سیاست‌های این کشور را تأیید می‌کنند.
** آرمان ۹۶/۹/۲
*  جهانگیری به بولیوی سفر می‌کند
معاون اول رئیس جمهور به منظور حضور در چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به بولیوی سفر می‌کند. اسحاق جهانگیری در جریان چهارمین نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز که در شهر سانتاکروز بولیوی برگزار می‌شود، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه انرژی گاز مطرح خواهد کرد.
مجمع کشورهای صادر کننده گاز سازمانی تازه‌بنیان است که به منظور هماهنگی در تولید، صادرات و کنترل قیمت گاز طبیعی در سطح جهان در ۲۰۰۸ تأسیس شد.
*  نامه نمایندگان مسیحی به سردار سلیمانی
کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارمنی شمال و ژرژیک آبرامیان، نماینده مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به ‌سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موفقیت در نابودسازی دولت داعش را تبریک گفتند.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۲
*  دشمنان سعی دارند امت اسلام را در جنگ و آشوب نگه دارند
علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در افتتاحیه اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) گفت: دشمنان اسلام سعی دارند تا با استفاده از تمام امکاناتی که در اختیار دارند تا آنجا که می‌توانند، کشورهای اسلامی را در وضعیت آشوب، تجزیه، ضعف، فتنه و جنگ نگه دارند تا از این طریق، سیطره خود را بر آنان ایجاد کنند و ثروت آنها را غارت کرده و عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را بر مسلمانان تحمیل کنند.»
** آفرینش ۹۶/۹/۲
*   با درخواست عون برای تعلیق استعفایم موافقت کردم
سعد الحریری نخست وزیر لبنان اعلام کرد که استعفای خود را به میشل عون رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرده است. وی افزود: عون از من خواست که فعلا برای مشورت در این زمینه درنگ کنم و من نیز با این درخواست موافقت کردم.
نخست وزیر مستعفی لبنان پس از دیدار با میشل عون گفت: امیدوارم این درنگ به باز شدن باب گفتگو برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف منجر شود.
** قدس ۹۶/۹/۲
*  هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب پیروزی بر داعش را رقم زد
عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش، گفت: باید ملت‌ها بویژه امت اسلامی به خداوند متعال توکل کنند و لبه تیز هجمه خود را به سمت دنیای استکبار قرار دهند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی، پیروزی مقاومت اسلامی بر داعش را دارای آثار منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: نباید تردید کرد که در این پیروزی‌ها نقش اول از آن رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های داهیانه ایشان است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب حتی برای نابودی غده سرطانی داعش و تروریست‌ها در برابر طعنه برخی از داخلی‌ها نیز تحمل و مقاومت کردند.
*  تا تفکر داعش هست جهان اسلام آسوده خاطر نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا زمانی که تفکر داعش وجود دارد، جهان اسلام نمی‌‌تواند آسوده خاطر باشد. آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضمن تبریک پیروزی بر شجره خبیثه داعش و بازپس‌گیری آخرین سنگرهای آنان در سوریه و عراق گفت:‌ این پیروزی در حقیقت شکست طرح‌ها و استراتژی‌های آمریکا در منطقه و فراگیر شدن مقاومت است که می‌رود همه جهان اسلام را در بر گیرد.
*  درایت رهبری و تدابیر سردار سلیمانی سبب نابودی داعش شد
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه پیروزی بر داعش، ایرانی‌ها را محبوب دنیا کرد، گفت: درایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر سردار سلیمانی سبب نابودی داعش شد. آیت‌الله حسین مظاهری افزود: جمهوری اسلامی ایران با نابود کردن داعش محبوب دنیا می‌شود.
** خراسان ۹۶/۹/۲
*  تبریک آیت ا… جنتی به رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی
آیت ا… احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن تبریک پیروزی اخیر به رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی و همه مسلمین گفت: امیدوارم که با ریشه کن شدن آل سعود جشن پیروزی را در مکه و فلسطین برگزار کنیم.
*  سفر قریب الوقوع ظریف به ایروان
سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ارمنستان به سفر قریب الوقوع  ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ارمنستان اشاره کرد که قرار است در حاشیه این سفر نشست اقتصادی با مشارکت تجار و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شود.
** اعتماد ۹۶/۹/۲
*   گفت‌وگوهای بدون پیش‌شرط با دولت سوریه
نشست مخالفان دولت سوریه در پایتخت عربستان سعودی روز گذشته به پایان رسید. این نشست که موسوم به «نشست ریاض ٢» است، با انتشار بیانیه پایانی خاتمه یافت. مخالفان دولت سوریه در این بیانیه خواهان کناره‌گیری بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه از قدرت در مرحله انتقالی شدند.
در بیانیه پایانی مخالفان دولت سوریه در نشست ریاض همچنین بر ضرورت تشکیل هیاتی به منظور گفت‌وگوهای بدون پیش‌شرط با نمایندگان دولت سوریه تاکید شده است.
*  علاقه‌مندی ازبک‌ها برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تمایل ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه در بخش تبدیل متانول به الفین خبر داد.
سیدرضا نوروززاده درباره محور مذاکره با علیشیر سلطان‎اف، معاون نخست‌وزیر ازبکستان گفت: با وجود اینکه ازبکستان دارای منابع گازی است اما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مناطقی است که افزون بر منابع گازی، دسترسی به آب‌های بین‌المللی داشته باشد.
** شهروند ۹۶/۹/۲
*   خروج از توافق هسته‌ای بیشتر آمریکا را منزوی می‌کند تا ایران
دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در نشستی در اندیشکده مطالعات دفاعی و امنیتی روسی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+۵ که در ژوئیه ٢٠١۵ حاصل شد، تصریح کرد که خروج از این توافق بیش از ایران به انزوای آمریکا منجر خواهد شد.
پترائوس افزود: توافق هسته‌ای با ایران که یکسری ویژگی‌های خوب دارد متاسفانه نقاط ضعفی هم دارد که مهمترین آن این است که پایان می‌یابد و ما باید روی آنچه ایران پس از آن انجام می‌دهد متمرکز شویم.
*  گفت‌وگوی دوباره نتانیاهو با پوتین درباره ایران
بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با وی درباره جنگ داخلی سوریه و ایران گفت‌وگو کرده است.
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گفت‌وگو حدود نیم‌ساعت به طول انجامیده و نتانیاهو بار دیگر بر موضع اسراییل مبنی بر مخالفت با افزایش نفوذ ایران در سوریه تأکید کرده است.
** جامعه فردا۹۶/۹/۲
*  مراقب دستاوردهای پیروزی بر داعش باشیم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهارکرد: «اکنون که داعش شکست خورده است، باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم.
یکی از دستاوردهای بزرگ این پیروزی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود. وقتی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم قرار گرفتند دشمن شکست خورد.
برای استمرار این دستاورد نیازمند انسجام وحدت درمنطقه هستیم تا منطقه امنی برای توسعه و رفاه کشورهای منطقه فراهم شود.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) به احسن وجه باید احیاء شود
 سایت آیت الله العظمی وحید خراسانی /آیت الله العظمی وحید خراسانی با اشاره به اینکه هشتم ربیع، شهادت مظلومانه پدر امام زمان (عج) است گفتند: اگر قدمی در راه احیاء امر شهادت پدرامام زمان بردارید، او با شما چه خواهد کرد؟! ایشان درادامه تصریح کردند: ان شاء الله همه همت کنید، شهادت امام یازدهم (علیه السلام) در این مملکت احیاء شود؛ ان شاء الله امسال شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) به احسن وجه باید انجام بشود. همه هیئات باید بیرون بیایند. این مملکت باید در هشتم ربیع سیاه پوش شود و تسلیت ولی عصر و امام زمان (عج) حاصل بشود.
پایان سیطره داعش، نوید بخش آغاز فصل جدیدی از تحولات درخشان در منطقه و جهان است
 اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور پیامی ضمن تبریک پیروزی محور مقاومت و پایان سیطره داعش تصریح کرد:پایان سیطره سیاه داعش، نوید بخش آغاز فصل جدیدی از تحولات درخشان در منطقه و جهان است. این طلوع مجدد اسلام ناب و مقاومت اسلامی به برکت خون شهدایی است که مظلومانه و مقتدرانه در برابر وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان به جهاد پرداختند و پرچم کفر داعشی را سرنگون کردند. دربخش دیگری ازاین پیام با تقدیر از نقش رزمندگان مدافع حرم ونقش موثر وحیاتی حضرت آیت الله العظمی سیستانی آمده است: مدیریت راهبردی و امام گونه رهبر معظم انقلاب ‌حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» در کنار خلوص و ولایت مداری سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نقشی اساسی و مهم در تحقق این پیروزی بزرگ داشته است. درپایان این پیام امده است:اکنون وظیفه مهم و حیاتی علما و متفکران اسلامی ایجاب می‌کند با روشنگری و آگاهی بخشی، تفکر سیاه و باطل وهابیت و تکفیر را رسوا نمایند و به معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر جهادی استکبار ستیزی در جوامع اسلامی و انسانی بپردازند، تا مسلمانان و آحاد بشریت را برای مواجهه با نقشه های شوم استکبار جهانی آماده سازند.باشد که  شر این شجره خبیثه برای همیشه از جهان کوتاه شود.
بحث ولایت فقیه در حوزه های علمیه گسترش یابد
حوزه/ آیت الله مؤمن در اولین اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در حوزه های علمیه به آن توجه شده و مورد تبیین و گسترش قرار بگیرد، مسئله ولایت فقیه است که نیاز امروز حوزه های علمیه می باشد. عضو جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: آنچه که در این مسائل مستحدثه لازم است، شناخت موضوعی است که قرار است آن را بحث نماییم؛ دقت بر این مسئله، از نکات قابل توجه و ضروری است.وی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب نیز از سال های دور بر مسئله بررسی مسائل جدید و مستحدثه تأکید داشته و جمعی را برای این موضوع در نظر گرفته بودند تا به آن بپردازند.
حوزه با قدرت در مسائل مستحدثه وارد شده و از نامهربانی‌ها نترسد
حوزه/آیت الله شب زنده دار در اولین اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه ، اظهار داشت: اساتید بسیاری بر موضوعات گوناگون مسائل مستحدثه کار کرده و غنای علمی خوبی بر آن پیدا شده است که متأسفانه به صورت متن درسی در نیامده است. عضو جامعه مدرسین گفت: شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه باید دنبال این مباحث بوده و از اشکالات و نامهربانی‌ها نترسیده و با قدرت آن را دنبال نمایند.وی افزود: امروز دانستن استدلال و مبانی فقهی موضوعاتی همچون تأمین اجتماعی، بانک ها، شرکت‌ها و … از نیازهای ضروری طلاب است و باید با قدرت بر روی آن برنامه ریزی کرد.
جنگ نظامی با داعش به جنگ عقیدتی تبدیل شده است
رسا/آیت الله کعبی با بیان اینکه پایان دولت داعش به معنای پایان جنگ نظامی با تکفیری‌ها در سوریه و اتمام تفکر داعشی و تکفیری نیست، گفت: جنگ نظامی با داعش به جنگ فکری و عقیدتی تبدیل شده است.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه پیروزی بر داعش نقطه عطفی در پیروزی های سرنوشت ساز مقاومت اسلامی علیه جبهه آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه ای است، ابراز داشت: این پیروزی سبب شکل گیری آسیای غربی بر پایه نظریه مقاومت خواهد شد.
هیچ نشانه‌ای برای مذاکره با ایران وجود ندارد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان درباره از سرگیری گفت‌‌وگوهای ایران و عربستان گفت: «ما در رفتار ایران از زمان امضاء توافق برجام بهبود ندیده‌ایم ، نفوذ و استفاده از عوامل نیابتی از سوی آن‌ها فراتر از جهان اعراب رفته و در حال تحریک جاه‌طلبی فرقه‌ای و فراملیتی عمیق در افغانستان و پاکستان است.»ترکی الفیصل با اشاره به ماجرای رخ داده در سفارت عربستان در تهران گفت: «حدود دو سال از حمله به سفارتخانه عربستان در تهران می گذرد و حتی یک معذرت خواهی از ایران را شاهد نبودیم.هیچ نشانی از تعامل یا فضایی جدید برای مذاکرات موجود نیست.»
نرخ تورم آبان به ۸.۴ درصد افزایش یافت
باشگاه خبرنگاران/مرکز آمار ایران، اعلام کرد: نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ماه منتهی به آبان امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.۴ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه امسال، برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢۵٨.۴، ٢۵۵.٨ و ٢۶٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، ١.١ درصد افزایش یافته است.افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.۶، ٩.۵ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به ماه قبل ، ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.
عربستان مانع  ارسال کمک های بشردوستانه به یمن
ایرنا/ معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ائتلاف عربی وابسته به عربستان سعودی در ۱۷ روز گذشته مانع انجام ۳۲ پرواز هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه به یمن شدند. ‘فرحان حق’ گفت: سازمان ملل متحد درحال رایزنی با آمریکا و انگلیس برای اقناع ائتلاف عربی بر ضرورت پایان بخشیدن به محاصره یمن است که وارد روز ۱۶ خود شده است.
اختصاص ۵۶۵ میلیارد تومان برای زلزله زدگان
باشگاه خبرنگاران/ پیرو دستور وزیر اقتصاد، مبلغ ۵۶۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان برای امدادرسانی به زلزله زدگان به دستگاه‌های ذیربط پرداخت شد.بر اساس دستور وزارت اقتصاد، از مجموع رقم پرداخت شده، مبلغ ۱۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان به خزانه معین استان کرمانشاه،۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خزانه معین استان ایلام، بقیه ارقام  به دیگر نهادها وسازمانهای دخیل دربازسازی وامداد رسانی پرداخت شده است.
رسانه آمریکایی: تهران، مسکو و دمشق پیروز شدند
خبرگزاری فارس/ یک رسانه آمریکایی با انتقاد از راهبردهای دولت قبلی و فعلی آمریکا در تحلیلی درباره نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در شهر سوچی نوشته که راهبرد حساب‌شده تهران، مسکو و دمشق برنده جنگ در سوریه شده است.پولیتیکو بااشاره به شکست آمریکا درسوریه نوشته است ترامپ دست‌کم هنوز یک مأموریت ناتمام در سوریه دارد و آن جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه است.
اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای جلوگیری از بروز فتنه‌های مشابه داعش
ایرنا/رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درپیام تبریک به رهبرمعظم انقلاب با تأکید برآمادگی همه جانبه نیروهای مسلح برای جلوگیری از بروز فتنه های مشابه داعش گفت: جبهه دشمن را همچنان مقهور اقتدار و صلابت خود خواهیم ساخت.سرلشکر باقری تصریح کرد:بی شک دشمنی که اصل موجودیت انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی ایران عزیز را در طراحی این نقشه شیطانی هدف قرار داده است، به مانند ماری زخم خورده ساکت و آسوده نخواهد نشست و فتنه انگیزی‌ها و جنگ افروزی‌ها را در عرصه‌ها و مناطق دیگر علیه ما دنبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *