خبرروز ۱۳۹۶/۰۹/۰۱

  • آیت‌الله یزدی: برای کاهش جرم در جامعه از آخرین ابزارهای روز دنیا استفاده شود
  • رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه فرمانده نیروی قدس سپاه: متلاشی کردن داعش خدمت بزرگ سردار سلیمانی به جهان اسلام، همه ملت‌ها و بشریت است
  • آیت‌الله مصباح یزدی: جدایی حوزه از سیاست طرح پهلوی بود
  • آیت‌الله خاتمی: پایان داعش بر امت اسلام مبارک باد
  • آیت‌الله کعبی: پایان عمر داعش ثمره تدبیر رهبری و ایثار مدافعان حرم است
  • نامه تبریک نمایندگان مجلس به رهبر معظم انقلاب و تشکر از سردار سلیمانی

** جام جم ۹۶/۹/۱
*  بزرگ‌ترین تهدید تروریستی تاریخ خنثی شد
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگویی با جام‌جم، بحران تروریسم منطقه‌ای را در مسیر حل و فصل نهایی عنوان کرد و درعین‌حال تاکید کرد که با توجه به از بین رفتن یکی از ابزار‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد آشوب در منطقه، احتمال رفتار غیرمعقول از طرف آنها وجود دارد؛ هرچند هزینه رفتارهای شرورانه آنها بمراتب نسبت به گذشته بیشتر شده است.
علی شمخانی افزود: بحمدالله با همت بلند، عزم راسخ، اتکا به نصرت خداوند و توانمندی‌های بومی و مردمی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای تروریستی تاریخ خنثی و زمینه بازگشت کامل آرامش و امنیت به منطقه فراهم شد.
*  آمادگی ایران برای کمک‌های بشر دوستانه به یمن و سوریه
وزیر خارجه در دیدار مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قراردادن کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و سوریه به عنوان اولویت فوری خبر داد.
ظریف همچنین خواستار پایان جنگ در یمن و فراهم آمدن شرایط مناسب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور شد.
** همشهری ۹۶/۹/۱
*  خواست وزیر دفاع از مجلس
سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر دفاع با حضور در کمیسیون امنیت ملی یادآورشد: همانگونه که تا کنون کمیسیون همه توان و حمایت خود را به کار گرفته، انتظار است که ۵ درصد بودجه دفاعی از بودجه کشور تامین گردد به ویژه در شرایطی که مصوب مجلس و قانون است.
** کیهان ۹۶/۹/۱
*  متلاشی کردن داعش خدمت بزرگ سردار سلیمانی به جهان اسلام، همه ملت‌ها و بشریت است
رهبر معظم انقلاب درپاسخ به نامه فرمانده نیروی قدس سپاه: خدای بزرگ را با همه وجود سپاسگزارم که به مجاهدات فداکارانه شما و خیل عظیم همکارانتان در سطوح مختلف، برکت عطا فرمود و شجره‌ خبیثه‌ای را که به دست طواغیت جهان غرس شده بود، به دست شما بندگان صالح در کشور سوریه و عراق ریشه کن کرد. این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه بود به دولت‌های قبلی و کنونی آمریکا و رژیم‌های وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به وجود آوردند و همه گونه پشتیبانی کردند تا سلطه نحس خود را در منطقه غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلط سازند.
*  اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به رژیم آل‌سعود
فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی و معاون پیشین موساد گفته اسرائیل آمادگی دارد اطلاعات جاسوسی و سری خود را با رژیم آل‌سعود به‌اشتراک بگذارد.
به ادعای «بن باراک»، معاون پیشین موساد و مدیرکل پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل، سعودی‌ها دارند با تروریسم، افراطی‌گری اسلامی و مداخله‌جویی ایران در کل منطقه مقابله می‌کنند!
** شرق ۹۶/۹/۱
*  نباید به انتقادات دولت برچسب سیاسی زد و تخطئه کرد
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، در نشست خبری گفت:
– «دولت سپاسگزار و قدردان نیروهای مسلح کشور به‌ویژه برادر فهیم، رشید و عزیزمان سردار قاسم سلیمانی است که به‌عنوان یک فرد در قواره و جایگاه یک لشکر و نظام ایفای نقش کرد. خداوند حافظ سردار سلیمانی باشد».
– نمی‌توانیم بگوییم که مسکن مهر سراسر کشور مشکل دارد. نباید برای مردم احساس ناامنی ایجاد کنیم، ولی باید مسکن مهر بازبینی شود.
– نباید هر انتقادی که دولت می‌کند، برچسب سیاسی خورده و تخطئه شود».
– در جلسات شورای عالی امنیت ملی که من هم مرتب حضور داشتم، مصوبه‌ای درباره فیلتر تلگرام وجود نداشته است.
– موضوع نازنین زاغری بحثی قضائی است که دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه وظایف خود را انجام می‌دهند و این موضوع به پرداخت بدهی‌های دولت انگلیس به ایران ارتباطی ندارد.
*  ۵۰ کشته در انفجار انتحاری در نیجریه
پلیس نیجریه اعلام کرد، به‌دنبال عملیات یک عامل انتحاری حین برگزاری نماز صبح در مسجدی در شمال شرق این کشور، دست‌کم ۵۰ نفر کشته شدند.
عامل این انفجار انتحاری، نوجوانی در شهر موبی واقع در ایالت آداماوا در شمال شرق نیجریه بود و با وجود آنکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اما معمولا گروه تروریستی بوکوحرام در پس این‌گونه حملات قرار دارد.
** ایران ۹۶/۹/۱
*  پاریس با رویکردی واقع بینانه و بی‌طرفانه، نقش سازنده‌ای در منطقه ایفا کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» با وی، اظهارداشت: «از دیدگاه ایران از یکسو اجرای کامل و دقیق برجام آزمون مهمی برای سایر همکاری‌های مهم در عرصه بین‌المللی است و از سوی دیگر، اضافه کردن بخشی به برجام یا حذف بخش‌هایی از آن، موجب فروپاشی کامل این توافق خواهد شد». رئیس جمهوری ماجراجویی‌هایی را که در منطقه توسط برخی شاهزادگان کم تجربه انجام می‌گیرد، به ضرر کل منطقه دانست و اظهارداشت: «با ماجراجویی و تفرقه‌افکنی در این منطقه مخالفیم و معتقدیم فرانسه با حفظ استقلال رأی و جایگاهی که در منطقه دارد، می‌تواند با رویکردی واقع‌بینانه و بی‌طرفانه، نقش سازنده‌ای را ایفا کند.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۹/۱
*  ۳۵ نهاد بین‌المللی خواستار رسیدگی سازمان ملل به بحران مسلمانان میانمار شدند
۳۵ نهاد بین‌المللی از جمله سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه در نامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تشکیل نشستی فوق‌العاده با هدف رسیدگی به بحران کشتار اقلیت مسلمان در میانمار شدند. این نهادهای حقوق بشری در نامه خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند که با تصویب یک قطعنامه، توقف فوری «جنایت علیه بشریت» در میانمار را خواستار شود.
*  هند خرید نفت از آمریکا را جایگزین ایران می‌کند
هند مشتری بزرگ ایران به طور رسمی اعلام کرد برای خرید نفت روی آمریکا و دیگر کشورها متمرکز شده است و برخی شرکت‌های هند تا ۳۰ درصد واردات از ایران را کاهش داده‌اند،‌ کره جنوبی هم ۹ درصد واردات خود از ایران را کم کرده است.
پیش از این نیز هند واردات خود را به میزان ۳۰ درصد از ایران کاهش داده بود، آمریکا به شدت تلاش می‌کند مشتری‌های نفت ایران را بگیرد.
** وطن امروز ۹۶/۹/۱
*  نامه تبریک نمایندگان مجلس به رهبر معظم انقلاب و تشکر از سردار سلیمانی
جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای پایان داعش را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و سایر مسلمانان جهان تبریک و از زحمات مدافعان حرم تقدیر کردند.
در این نامه از مجاهدت‌های نیروهای مسلح بویژه نیروی قدس سپاه پاسداران و تمام رزمندگانی که در این پیروزی سهم داشته‌اند تقدیر و تشکر به عمل آمده است.
*  برگزاری نشست سرلشکر باقری با همتایان روس و ترکیه‌ای
نشست سه‌جانبه رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رؤسای ستادهای ارتش‌های ترکیه و روسیه دیروز در شهر سوچی روسیه برگزار شد.
این نشست به‌منظور بحث و تبادل نظر پیرامون اتخاذ راهکار مشترک برای ادامه روند پاکسازی گروهک‌های تروریستی و تکفیری و بازگشت مجدد امنیت و ثبات پایدار به کشور سوریه برگزار شد. پیش از برگزاری نشست سه‌جانبه، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با رئیس ستاد ارتش روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
** جوان ۹۶/۹/۱
*  بسیجیان امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: همزمان با سومین روز از هفته بسیج که به نام «بسیج اعتلای فرهنگی اجتماعی» نامگذاری شده است، هزاران نفر از بسیجیان با امام خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. وی تصریح کرد: نمایندگانی از اقشار مختلف، بسیج در محضر معظم له صحبت خواهند نمود و رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده کل سپاه پاسداران نیز گزارشی از اقدامات و مجاهدت‌های بسیجیان را ارائه می‌نمایند.
*  قصد ورود به ائتلاف ضد ایرانی را نداریم
ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان با اشاره به اینکه روابط سودان و ایران در گذشته مستحکم بوده است، تأکید کرد که سودان قصد ورود به هیچ ائتلافی برای رویارویی با ایران را ندارد.
غندور مدعی شد که ما به ایران اجازه گسترش مذهب در سودان را نمی‌دهیم و به نشانه همبستگی با عربستان روابط خود را با تهران قطع کردیم اما اختلافات ما با ایران به معنای ورود سودان به ائتلاف نظامی علیه ایران نیست و از دیدگاه ما در بسیاری از مسائل بین‌المللی بین مواضع سودان و ایران توافق وجود دارد.
** آفتاب یزد ۹۶/۹/۱
*  کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به انرژی هسته‌ای ایران
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از کمک ۲۰ میلیون یوریی اتحادیه اروپا به منظور توسعه انرژی ایمن هسته‌ای به ایران خبر داد.
کمالوندی گفت: ‌این اقدام نشاندهنده استقبال اروپاییان برای همکاری با ایران در زمینه هسته‌ای است. وی افزود: می‌توانیم با اتحادیه اروپا همکاری‌های خوبی در زمینه موضوعاتی مانند ایمنی، یادمان و گداخت داشته باشیم.
** رسالت ۹۶/۹/۱
*  پایان عمر داعش ثمره تدبیر رهبری و ایثار مدافعان حرم است
آیت‌الله عباس کعبی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج ورزشکاران گفت: پایان شجره خبیثه دولت موهوم داعش در عراق و سوریه را تبریک می‌گویم، از فرماندهان و بسیجیان مدافع حرم و فرمانده آن‌ها سردار سرلشکر قاسم سلیمانی تشکر می‌کنم، اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مدافعان حرم نبود، باید در داخل مرز با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.
وی با اشاره به پایان عمر داعش اظهار کرد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب و پیشتازی مدافعان حرم از بحران داعش عبور کردیم و این مسئله عظمت نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را می‌رساند.
** مردم سالاری ۹۶/۹/۱
*  دستگیری جاعل عنوان بازرس ویژه بیت رهبری و پرسنل وزارت اطلاعات
سربازان گمنام امام زمان (عج) فردی را که با جعل عناوین مختلف از جمله بازرس ویژه بیت رهبری و پرسنل وزارت اطلاعات به اخاذی و دریافت رشوه از طعمه‌هایش در تهران و کرج اقدام می‌کرد، دستگیر کردند. در بازرسی از منزل ح-ف‌، کارت‌ها و احکام جعلی دیگری از قبیل مشاور محاکم عمومی‌و انقلاب دادستانی تهران‌، معاون بازرگانی و مکاتبات جعلی با سازمان بازرسی کل کشور، وزیر اطلاعات و دیگر سازمان‌ها و نهادها بدست آمده است.
*  ایران آماده توسعه همه جانبه روابط با لهستان است
آنا ماریا آندرس وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست وزیر لهستان با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
رحمانی فضلی در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری انقلابی است، اظهارداشت: ایران آمادگی دارد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مبارزه با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر، سطح روابط و همکاری خود را با طرف لهستانی افزایش دهد.
** آرمان ۹۶/۹/۱
*  حمله حریری به رئیس‌جمهور ایران!
سعدحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان در اظهاراتی خصمانه علیه ایران مدعی شد:حسن روحانی کسی نیست که برای ما تصمیم بگیرد که چکار کنیم. ایران تلاش می‌کند قدرت خود را در منطقه نشان دهد و تبلیغاتی که ایرانی‌ها می‌کنند و خود را کسانی نشان می‌دهند که در سوریه قدرت دارند بخشی از این موضوع است. زمانی که ایرانی‌ها با جان و دل از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دفاع می‌کردند، روسیه مداخله کرد. اگر روسیه نبود اسد سقوط می‌کرد.
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درایت دارد و کمتر رهبری در جهان چنین دیدگاه و درایتی دارد که چالش و مشکل را ببیند و در جهت رفع این چالش عمل کند.
*  ایراد به طرح برگزاری علنی دادگاه مفاسد
شورای نگهبان به طرح مجلس برای برگزاری علنی دادگاه مفاسد اقتصادی ایراد گرفت. عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از ارائه طرحی توسط جمعی از نمایندگان برای جلوگیری از انحراف از اصل ۱۶۵ قانون اساسی خبر داد. محمد دهقان اظهار داشت: کمیسیون قضائی مجلس در بررسی این طرح از باب احتیاط، انتشار اسامی را به تشخیص قاضی منوط کرد. اما متأسفانه شورای نگهبان به‌این مصوبه مجلس که می‌تواند مانع زدوبندها و سفارش‌پذیری‌ها شود و هزینه فساد را برای افراد قدرتمند افزایش داده و اعتماد عمومی را ارتقا دهد، ایراد گرفته است.
** فرهیختگان ۹۶/۹/۱
*  فروش گاز به شرکت نروژی را متوقف کنید
احمد توکلی، نماینده سابق مجلس در نامه‌ای به وزیر نفت از او خواست قرارداد غیر قانونی فروش گاز به شرکت نروژی ایران را فورا متوقف کند. او گفته در این قرارداد مسیر قانونی برای صادرات گاز طی نشده است.
در این نامه فروش گاز به قیمت بسیار پایین، ایرادات حقوقی وارد بر قرارداد و ابلاغیه و اولویت تزریق گاز به میادین نفتی نسبت به فروش گاز از جمله مواردی است که باعث شده توکلی به زنگنه چنین نامه‌ای بنویسد.
** آفرینش ۹۶/۹/۱
*  ایران، ترکیه و روسیه ؛مکمل یکدیگر در برطرف کردن مسائل منطقه     
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در راس هیئتی برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرد، در بدو ورود خود به فرودگاه بین المللی آتاتورک با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه به دلایل مختلفی به خاطر کشورهای بزرگ تنوع در تصمیم‌گیری دارند عنوان کرد: بعد از گذشت چند سال از ماجراجویی ها در عراق برخی کشورها در صف مقدم مبارزه با تروریسم ایستادند و اکنون ایران، ترکیه و روسیه جمع خوب و مکملی هستند که اگر آن را دنبال کنند می‌توانند نقش آفرینی مهم تری در آسیا داشته باشند.
*  مهم است در گفت و گو با اتحادیه اروپا به درک صلح‌آمیز و مشترک از مسائل منطقه ای برسیم
معاون وزیر امور خارجه گفت: این نکته بسیار مهم است که در گفت و گوهای با اتحادیه اروپا به یک درک صلح آمیز و مشترک از اختلاف نظرهای موجود درباره مسائل منطقه ای دست پیدا کنیم.
سید عباس عراقچی در سمینار ‘همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها’ تاکید کرد: پس از اجرای سند برجام، ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا بسیار توسعه یافته و از روابط خوبی برخورداریم.
وی گفت: این نشست بسیار پر ثمر بود و به مرحله ای رسیده ایم که بتوانیم نقشه راه را برای همکاری های آتی فراهم کنیم.
** قدس ۹۶/۹/۱
*  «عباس» دستور قطع تماس با دولت آمریکا را صادر کرد
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز دستور قطع هر گونه تماس و رایزنی با مقامات و مسئولان دولت آمریکا را صادر کرد. عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: این اقدام در واکنش به تهدیدهای دولت آمریکا مبنی بر بستن دفاتر سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» در واشنگتن صورت گرفت. وی خاطر نشان کرد: عباس به تمامی نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی تشکیلات رام الله اعلام کرد، هر گونه دیدار با مقامات آمریکایی ممنوع است.
** خراسان ۹۶/۹/۱
*  کیفرخواست خاوری با برگزاری دادگاه غیابی قرائت شد
جلسه غیابی رسیدگی به اتهامات محمود رضا خاوری برگزار شد. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست صادرشده برای وی را قرائت کرد. در این کیفرخواست اخلال در نظام اقتصادی، پولی و بانکی به عنوان اتهام اصلی خاوری مطرح شد. خاوری که پیشتر مدیر عامل بانک ملی ایران بود، بعد از ماجرای فساد سه هزار میلیاردی، در آغازین روزهای پاییز ۹۰ به کشور کانادا گریخت.
** اعتماد ۹۶/۹/۱
*  ایران را در سوریه متوقف کنید
ژنرال‌ها و دیپلمات‌های سابق امریکا در یک گزارش جدید تحت عنوان «مهار گسترش ایران در سوریه» خواستار جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه شدند.
در این گزارش، گسترش ایران در سوریه را فوری‌ترین اولویت راهبرد ترامپ برای مهار تهران در منطقه توصیف و از امریکا درخواست کردند تا «موانع حقیقی در مسیر تلاش تهران برای پیروزی کامل رژیم اسد در سوریه به وجود آورد». در این گزارش آمده است: «در نظر گرفتن زمان حیاتی است زیرا نیروهای تحت حمایت ایران اخیرا تقریبا تمامی کشور را به جز زمین‌هایی که ائتلاف تحت رهبری امریکا از وجود داعش آزاد کرده است، به دست گرفته است.»
** شهروند ۹۶/۹/۱
*  حتی افرادی که دل در گروی نظام ندارند باید از عدالت بهره‌مند شوند
وزیر اطلاعات، امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی را از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: برای تحقق یافتن آرمان اقتصاد مقاومتی نیازمند امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی هستیم.
حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی در پنجمین نشست شورای اداری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شکر نعمت مسئولیت در حکومت اسلامی، خدمتگزاری به مردم است و همه مردم باید مورد ارایه خدمات مسئولان نظام اسلامی قرار گیرند تا حتی افرادی که دل در گروی نظام ندارند نیز از عدالت و برکات این نظام بهره‌مند شوند.
*  بیانیه شدیداللحن حزب رفاه موریتانی در محکومیت برگزاری اجلاس اتحادیه عرب
حزب رفاه موریتانی با واکنش به نشست اخیر اتحادیه عرب در قاهره بیانیه‌ای منتشر و آن را بشدت محکوم کرد و رویکرد کشورهای شرکت‌کننده را شرم‌آور خواند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما با شدیدترین لحن رویکرد شرم‌آور این اتحادیه در قبال مسأله فلسطین، حزب‌الله لبنان و ایران را محکوم می‌کنیم. ما به‌ طور قوی در کنار ایران و حزب‌الله که با این حمله بی‌سابقه اعراب، همسو با دستور کار آمریکایی- اسراییلی مواجه شده‌اند، ایستاده‌ایم.
** صبح نو ۹۶/۹/۱
*  جدایی حوزه از سیاست، طرح پهلوی بود
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: تفکیک حوزه از مسائل سیاسی و اجتماعی دنباله همان برداشت غلطی است که از سنت زمان پهلوی پیدا شده و ریشه در سکولاریزم دارد که در آن حساب دین از حساب دنیا جدا ست، دین نماز و روزه است و مسائل دیگر اجتماعی مانند ارتباطات، سیاست، روابط بین الملل، مسائل نظامی و این حرف‌ها ربطی به دین ندارد. این‌ها مسائل دنیاست و اینها را باید دنیامداران کار بکنند که ریشه‌اش این تفکر غلط دوگانگی دین و دنیاست. ما معتقدیم اسلام دینی است که در همه ابعاد زندگی بشر راهنمایی و دستور دارد و وظایف تعیین کرده و آن کسی که می‌بایست مستقیماً این را بشناسد و اعمال بکند روحانیت است.
** جامعه فردا۹۶/۹/۱
*  همکاری با ایران برای سرکوب تروریست‌ها
«والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه، تصریح کرد که به منظور جلوگیری از بازگشت تروریست‌ها قبل از آغاز روند آشتی در مرحله پسا بحران در سوریه باید دستاوردهایی که در عرصه نظامی در این کشور حاصل شده است تقویت شوند.
گراسیموف گفت: «روسیه و ایران تلاش‌های زیادی برای پایان دادن به بحران سوریه صورت داده‌اند.»
رئیس ستاد کل ارتش روسیه افزود: «به فضل تلاش‌های مشترک روسیه و ایران، عملیات سرکوب تروریست‌ها در منطقه البوکمال در شرق سوریه و سیطره بر مرزهای سوریه و عراق نهایی شده است.»
*  عدم حضور مرتضوی و بقایی در دادگاه
دومین جلسه رسیدگی به بخشی از پرونده سعید مرتضوی مربوط به حادثه کهریزک، بدون حضور سعید مرتضوی در شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد. طاهری وکیل مدافع اولای دم روح‌الامینی با اشاره به عدم حضور سعید مرتضوی در جلسه دیروز دادگاه، گفت: سعید مرتضوی به دادگاه نیامد، اما لایحه دفاعیه خود رابه دادگاه ارائه کرده است. همچنین چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم صبح دیروز در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت مستقر در ساختمان شماره ۲ قوه قضائیه تشکیل شد.
حمید بقایی همانند جلسه قبل در دادگاه حضور نیافت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برای کاهش جرم در جامعه از آخرین ابزارهای روز دنیا استفاده شود
حوزه/ آیت‌الله یزدی در دیدار مسئولین اداره ثبت احوال قم، با بیان اینکه اداره کشور بالای ۷۰ میلیونی کار ساده‌ای نیست گفت: برای پیشگیری از جرم و جنایات و تأمین نیازمندی‌ها، باید با تفکر و اندیشه بیشتری حرکت کرد و آخرین ابزارهای روز دنیا را به کار گرفت. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین بابیان اینکه با به دست آوردن اطلاعات افراد، شاهد موفقیت در کاهش جرم و جنایات و دستگیری مجرمان حرفه‌ای خواهیم شد افزود: درگذشته برای دستگیری مجرمان مشکلات زیادی پیش روی مجریان قانون بود، ولی امروز با وجود بکار گیری ابزار روز دنیا شاهد تحول بسیار خوبی در عرصه پیشگیری از جرم و جنایات و فساد در جامعه خواهیم بود. ایشان همچنین افزودند: قطعا با ثبت اطلاعات جامع و صدورکارت هوشمند، شاهد اتفاقات خوبی در همه مسائل از جمله کاهش وقوع جرم خواهیم بود.
پایان داعش بر امت اسلام مبارک باد
حوزه/ آیت‌الله خاتمی در پیامی در فضای مجازی پایان داعش را به امت اسلام تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است: به یاری خداوند طومار دولت خودخوانده‌ی داعش در عراق و در شام برچیده شد. قطعاً این پیروزی‌ها مدیون هدایت‌های ولایت، فرماندهی میدانی سرور سرفراز حاج قاسم سلیمانی، ارتش و الحشدالشعبی عراق و رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه است.آمریکا و اروپا ادعای ائتلاف ضد داعش داشتند؛ ولی دروغ می‌گفتند. آن‌ها نه تنها انگیزه‌ی مبارزه با داعش را نداشته و ندارند؛ بلکه داعشی که در مشت آن‌ها باشد، می‌خواهند نگه دارند؛ پس این تجربه را در کنار ده‌ها تجربه دیگر بگذاریم و به اروپا و آمریکا اعتماد نکنیم.
پاکستان و عربستان رزمایش مشترک برگزار می‌کنند
فارس/ رزمایش مشترک پاکستان و عربستان موسوم به شهاب ۲ با هدف آموزش نیروهای نظامی عربستان برای جنگیدن در شرایط خاص و مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری رزمایش مشترک قرار است «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر و «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان به عربستان سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کنند.
سیستم دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست
رسا/ محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در خصوص مذاکرات موشکی ایران با طرف خارجی گفت: ما بارها اعلام کردیم ما در مورد سیستم موشکی خود و در ارتباط با توان دفاعی کشور با کسی مذاکره نمی‌کنیم. رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به فرو پاشی داعش یادآور شد: برای فروپاشی داعش کار بزرگی صورت گرفت به خصوص مدافعین حرم و عزیزانی که در سپاه پاسداران انصافا کار بزرگی را انجام دادند که نه حریم ایران بلکه امنیت منطقه را متضمن شدند و به نظر بنده این کار بزرگی بود که رخ داد
کردستان عراق «لغو همه‌پرسی» را به‌رسمیت بشناسد
 تسنیم/ سخنگوی سازمان ملل متحد از اقلیم کردستان عراق خواست حکم دادگاه عالی فدرال عراق درباره باطل بودن نتیجه همه‌پرسی در این اقلیم را به رسمیت بشناسد. «فرحان حق» از دولت اقلیم کردستان خواست ضمن عمل به آن طبق قانون اساسی این کشور، با دولت عراق درباره مسائل مختلف وارد مذاکره شود.
ارتش تا بازگشت زندگی به حالت عادی در مناطق زلزله‌زده حضور دارد
ایسنا/ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ارتش تا زمانی که اسکان و زندگی به حالت عادی بازگردد، در کنار مردم سرپل ذهاب و مناطق اطراف خواهد بود. امیر نعمتی با اشاره به نیازهای ضروری زلزله زدگان غرب کشور اظهار کرد: باتوجه به شرایط جوی و کاهش برودت هوا و بارندگی اخیر، هموطنان عزیز زلزله زده نیاز به تجهیزات و وسایل گرمایشی دارند که روزانه تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز را در اختیار زلزله زدگان قرار می‌دهیم.
 بیانیه وزارت خارجه درخصوص پایان دولت خود خوانده داعش
ایسنا/ وزارت امور خارجه به دنبال پایان دولت خود خوانده و تروریستی داعش بیانیه صادر کرد. در این بیانیه آمده است: اینک پس از شش سال مقاومت سلحشورانه در برابر تمامی توطئه‌های آمریکایی ـ. صهیونیستی در منطقه، به نظر می‌رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری، همراهی و رشادت همه نیرو‌های مقاومت و کشور‌های منطقه که در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و کشتار انسان‌های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام‌های بلندی برداشتند آغاز شده و می‌رود که این منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه‌ای تاریخ ساز قرار دهد.
 واکنش واشنگتن به دیدار صمیمانه پوتین و اسد
فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دیدار رئیس جمهوری روسیه و بشار اسد و درآغوش گرفتن اسد توسط پوتین گفت که مسکو نشان داد که مسئولیت خیلی خاصی برای کمک به بشار اسد دارد.
فرهنگ ایثار و شهادت باید خوب تعریف و ترویج شود
رسا/ رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره موضوع امنیت اقتصادی و فعالیت بسیج در این زمینه، گفت: در بخش‌های صنعت، عمران و مخصوصا کشاورزی این امکان وجود دارد که بسیج ورود پیدا کند و از این رو با برخی از دوستان در دولت صحبت کرده‌ایم و امیدواریم آینده بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم. سردارغیب پرور در مورد ایجاد الگوهای درست ایثار و شهادت، گفت: این موضوع باید هم خوب تعریف و هم خوب ترویج پیدا کند، با کمی تأمل می‌توان دید شهدای مدافع حرم ما چه الگوهای خوبی در کشور شدند.
به توافق هسته‌ای ایران پایبندیم
مهر/ دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به توافق هسته‌ای ایران پایبند است، و موضوعات منطقه‌ای و موشکی باید بطور جداگانه مورد بحث قرار گیرند. دفتر «امانوئل ماکرون» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون در گفتگوی تلفنی جداگانه با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پایبندی فرانسه به توافق هسته‌ای ایران (۲۰۱۵) را اعلام کرده است.
آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به عربستان هشدار داد
مهر/وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود درباره سفر اتباع این کشور به عربستان هشدار داد. دلیل این هشدار احتمال ادامه خطر شلیک موشک‌های بالستیک از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به قریب به ۳ سال تجاوزات بی امان ریاض علیه مردم مظلوم این کشور عنوان شده است.
عربستان در یمن جهنم درست کرده است
 فارس/ پایگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی تاکید کرد که عربستان با تشدید محاصره، یمن را به یک جهنم روی زمین تبدیل کرده است. پایگاه خبری المانیتور در گزارشی با عنوان یمنی‌ها در جهنم گرفتار شده‌اند نوشت؛ مردم یمن این روزها با شدت گرفتن حملات عربستان و ادامه محاصره این کشور می‌گویند که در جهنم گرفتار هستند.
ترسیم نقشه جدید منطقه توسط ایران، روسیه و ترکیه
فارس/ «عبدالباری عطوان»، روزنامه‌نگار سرشناس عرب، نشست: سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی را فراتر از صرفا جشن شادی پایان داعش خواند و نوشت این سه پس از سایکس‌پیکو، نقشه جدید منطقه را ترسیم می‌کنند.
حمایت کشورهای آسیایی و اروپایی از برجام
ایرنا/ ۵۱ نفر از وزیران امور خارجه آسیا و اروپا و مقام‌های عالی رتبه دیپلماتیک پس از یک نشست مشترک در ‘نایپیداو’ میانمار با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از ‘برجام’، خواستار اجرای کامل آن از سوی همه طرف‌ها شدند. این وزیران همچنین در نشست مشترک راهکارهای حل بحران کشتار و آوارگی پناهندگان میانماری رابررسی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *