خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: دولت همت ویژه‌ای برای مهار بیکاری وتورم داشته باشد
  • رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند: تامـین مسکـن زلزلـه‌زدگـان با مـدیریت متمـرکز و جهـادی
  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: «سردار سلیمانی» از ابتدای نبرد البوکمال همواره در خط مقدم بود
  • رئیس قوه قضائیه: عربستان، محور شرارت در منطقه است
  • آیت‌الله اعرافی: روحانیت در خدمت رسانی به حادثه دیدگان نگاه فرقه‌ای و مذهبی ندارد
  • سردار سلیمانی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب: پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ی داعش را اعلام می‌کنم

** جام جم ۹۶/۸/۳۰
*  معرفی اولین سفیر شیلی در تهران پس از پیروزی انقلاب
اولین سفیر شیلی در ایران بعد از انقلاب اسلامی از سوی رئیس‌جمهور این کشور معرفی شد.
میچله باچلت رئیس‌جمهور شیلی، ایگناسیو یانوس مانسیا را به عنوان سفیر شیلی در ایران معرفی کرد.
*  بازداشت ایرانیان در مراسم اربعین صحت ندارد
معاون کنسولی وزارت خارجه، خبر بازداشت ایرانیان را در مراسم اربعین تکذیب کرد.
حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر کشور عراق مبنی بر بازداشت ایرانیان در مراسم اربعین، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.
** همشهری ۹۶/۸/۳۰
*  گفتگو با اتحادیه اروپا در تهران
سومین دور گفت‌وگوهای مشترک مقامات عالی رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا در تهران با حضور سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. اشمید دیروز در تهران با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم دیدار کرد.
قرار است امروز و فردا در این گفت‌وگوها با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای؛ پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» با حضور هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی، معاون علی اکبر صالحی و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اصفهان ادامه داشته باشد.
*  تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام(ره)
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و بسیجیان، صبح دوشنبه بیست‌ونهم آبان با حضور در صحن اصلی حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
** کیهان ۹۶/۸/۳۰
*  جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان با حضور رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان در جمع مسئولان استانی و محلی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهم‌ترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز و کار جهادی و با سرعت عمل لازم، انجام گیرد.
ایشان با تاکید بر اینکه مردم آسیب‌دیده باید پیشرفت کار را حس کنند، گفتند: در این زمین‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.
*  بازجویی ۴ ساعته از نتانیاهو به جرم فساد
پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید روز یکشنبه از بنیامین نتانیاهو به دلیل دست داشتن در پرونده‌های فسادمالی به مدت ۴ ساعت بازجویی کرده است.
روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» هم اعلام کرده که نتانیاهو با مدارک تازه‌ای که پلیس به دست آورده بازجویی شده است. این برای ششمین بار است که از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام دریافت غیرقانونی هدایا و رشوه، بازجویی می‌شود.
** شرق ۹۶/۸/۳۰
*  مشایی با قرار کفالت آزاد شد
اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس‌دفتر سابق محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم که به‌دلیل توهین به مسئولان، تصرف غیرقانونی اموال دولتی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده بود، با صدور قرار کفالت از طرف شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، آزاد و از دادسرا خارج شد.
*  کمک ٣۵١‌ میلیارد ریالی ایرانیان به زلزله‌زدگان
جمعیت هلال ‌احمر در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از هم‌وطنان نوع‌دوست، اعلام کرد: تاکنون ٣۵١‌‌میلیاردو ٧٢‌میلیون‌و ۶٩۴‌هزار‌و ٣٣٣ ریال در حساب رسمی ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال ‌احمر جمع‌آوری شده است که این رقم بیش از ١,۵ برابر کل رقم جمع‌آوری‌شده در زلزله ورزقان است.
** ایران ۹۶/۸/۳۰
*  وضعیت تبعه کویتی بازداشت ‌شده در ایران
«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که اعضای سفارت این کشور در تهران با «فالح العازمی» شهروند کویتی که در پی ورود اشتباهی به منطقه نظامی در مرز ایران و ترکیه بازداشت شده بود، ملاقات کرده‌اند. جارالله تصریح کرد که العازمی در صحت و سلامت کامل بسر می‌برد و مسئولان ایران تعامل خوبی با وی داشته‌اند و وی در نزدیک‌ترین زمان ممکن آزاد می‌شود.
*  افزایش ۱۰۷ درصدی صادرات ایران به اروپا
پایگاه خبری کمیسیون اروپا آخرین آمار تجارت بین ایران و کشورهای اتحادیه اروپا را اعلام کرد.در جدیدترین تجارت ثبت شده بین کشورمان و ۲۸ کشور اروپایی میزان صادرات ایران در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۷درصد رشد داشته که این به منزله ثبت معاملات به میزان ۷.۲ میلیارد یورو بوده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۳۰
*  واکنش عراق به اقدام اتحادیه عرب
وزارت خارجه عراق به اقدام اتحادیه عرب که روز یکشنبه در قاهره بیانیه‌ای ضد ایرانی صادر کرد، واکنش نشان داد. در این واکنش، که در قالب یک بیانیه منتشر شده، وزارت خارجه عراق اعلام کرد هیات عراقی با بندهای ۸ و ۹ بیانیه قاهره مخالفت کرده است. این دو بند، ایران و حزب‌الله لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند و این با مواضع آشکار عراق همخوانی ندارد.
*  راه حل مشکلات جاری در منطقه صدور بیانیه‌های فاقد ارزش نیست
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب اظهار داشت: راه حل مشکلات جاری در منطقه که بخش عمده آن نتیجه سیاست‌های عقیم عربستان سعودی است، صدور اینگونه بیانیه‌های فاقد ارزش نیست بلکه راه حل، دست برداشتن از دنباله روی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و پایان دادن به زورگویی و تغذیه تروریسم و پذیرش خواست ملتها و دولتهای منطقه برای نیل به استقلال و آزادی و رشد و پیشرفت و زندگی همراه با کرامت و عزت است.
** وطن امروز ۹۶/۸/۳۰
*  موگابه با استعفا موافقت کرد
رئیس‌جمهور زیمبابوه که از سوی ارتش و رقبای سیاسی برای کناره‌گیری از پست ۳۷ ساله ریاست‌جمهوری تحت فشار بود، دیروز از سمت خود کناره‌گیری کرد.
طبق این گزارش، رابرت موگابه با پیشنهاد مخالفان برای کناره‌گیری از قدرت موافقت کرده و این موافقت را شب گذشته در یک نطق تلویزیونی به اطلاع مردم کشورش رساند. موگابه ۹۳ ساله از چهارشنبه و با لشکرکشی ارتشی‌ها به پایتخت، تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.
*  نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان رسماً باطل شد
دادگاه عالی فدرال عراق، همه‌پرسی برگزار شده در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ در منطقه کردستان و سایر مناطق خارج از این منطقه را غیرقانونی دانست و همه آثار و نتایج مترتب بر آن را لغو و باطل اعلام کرد. به موجب این گزارش، دادگاه عالی عراق مسؤولیت حل و فصل اختلافات میان دولت مرکزی عراق و مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه کردستان عراق را برعهده دارد.
** جوان ۹۶/۸/۳۰
*  عربستان، محور شرارت در منطقه است
رئیس قوه قضائیه، عربستان را امروز «محور شرارت» در منطقه خواند و بر لزوم ایستادگی در برابر نقشه‌های شوم و فسادانگیز امریکا و اذناب منطقه‌ای آن با همدلی و وحدت هرچه بیشتر مردم منطقه تأکید کرد.
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به وضعیت تکان دهنده مردم مظلوم یمن تصریح کرد: سرزمین یمن نزدیک به سه سال است که تحت اشغال و بمباران نیروهای نظامی عربستان قرار دارد. این بمباران‌ها موجب وارد آمدن آسیب‌ها و خسارت‌های فراوان به این کشور شده و کشتارهای بی رحمانه ملت مظلوم یمن، مصداق بارز «جنایات جنگی» است.
*  ضرر اروپایی‌ها در همراهی با آمریکا بیشتر از نفعشان است
بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام و موضع اروپا گفت: اروپایی‌ها باید متوجه شوند اگر در این زمینه درست رفتار نکنند، ضرری که خواهند کرد به مراتب بیشتر از آن خواهد بود که احتمالا فکر کنند نفعی را در همراهی با آمریکا دارند.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۳۰
*  طرح تحقیق و تفحص از «مسکن مهر» تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
نماینده تهران از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبر داد.
مصطفی کواکبیان در حاشه جلسه علنی مجلس، اظهار کرد: جدا از سوالاتی که در افکار عمومی و محافل سیاسی درباره تعداد تلفات مسکن مهر کرمانشاه و حرف و حدیث‌های پیرامون آن مطرح می‌شود ما نمایندگان به دنبال آن هستیم که بدانیم ساختمان‌های مسکن مهر چه میزان از استحکام، قدرت و قوت کافی را برخوردار هستند، البته این موضوع تنها شامل مسکن مهر نمی‌شود و همه پروژه‌های مسکن توسط وزارت راه ازدولت نهم تا دولت فعلی را شامل می‌شود.
*  سرلشکر باقری به روسیه می‌رود
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه روز چهارشنبه عازم سوچی می‌شود.
در این نشست قرار است روسای ستاد ارتش روسیه، ترکیه و ایران پیرامون همکاری سه جانبه دفاعی بحث و تبادل نظر کنند. پیش‌تر نیز سرلشکر باقری در سفری برای مذاکره و گفتگو با مقامات نظامی ترکیه به آن کشور سفر کرده بود.
** رسالت ۹۶/۸/۳۰
*  دولت همت ویژه‌ای برای مهار بیکاری وتورم داشته باشد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت همت ویژه‌ای برای مهار بیکاری و تورم داشته باشد خاطرنشان کرد: همان‌طور که در گذشته نیز به رئیس جمهور گفته‌ایم، اصل مردم هستند به همین علت باید هدف خدمت به مردم، توجه به معیشت افراد و از بین بردن بیکاری و گرانی باشد. وی با تأکید بر اینکه مردم از نظر اقتصاد و معیشت با مشکلاتی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: هر چند اشتغال زیاد بوده است اما نتوانسته در حوزه اقتصاد به نتایج مورد نظر برسیم به همین علت باید تلاش شود تا در حوزه اقتصاد و معیشت مردم بتوانیم به نتایج بیشتری برسیم.
*  دولت در روابط با فرانسه تجدیدنظر کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت در روابط با فرانسه تجدیدنظر کند.
سید حسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه با توجه به اظهارات ضدایرانی مقامات فرانسوی، دولت باید در روابط خود با فرانسه تجدیدنظر کند، تصریح کرد: چرا باید بیشترین تعامل اقتصادی ایران پس از برجام با کشوری باشد که به‌وضوح سیاست‌های ستیزه‌جویانه‌ای با ما دارد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۳۰
*  سیاست‌های عربستان بستر اصلی بی ثباتی در منطقه است
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در خصوص بیانیه جدید اتحادیه عرب گفت: امروز سیاست‌های عربستان سعودی به عنوان زمینه و بستر اصلی گسترش به هم ریختگی، ناامنی و بی ثباتی در منطقه و جهان شناخته شده است و با صدور چنین بیانیه‌هایی تحریفی در این واقعیت ایجاد نخواهد کرد.
جابری انصاری اظهار داشت: عربستان به دنباله روی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه تشدید اختلافات و درگیری‌های درون منطقه‌ای و حمایت گسترده از تروریسم و افراط‌‌گرایی پایان دهد.
*  تکرار ادعاهای ضدایرانی الجبیر
«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در سخنان خود در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، با تکرار اتهام‌های خود علیه ایران گفت:‌ دلیل حضور در این نشست این است که ما خطر موشک‌های ایران را درک کرده‌ایم.
وی مدعی شد: «موشک بالستیکی که به ریاض شلیک شد، بیانگر تجاوزهای ایران از طریق حوثی‌ها است». الجبیر در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود افزود: «ما باید برای جلوگیری از سیاست‌های خصمانه ایران، مسئولیت‌پذیر باشیم». وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد که رفتارهای خصمانه ایران باعث شده است که جامعه بین‌الملل ایران را اولین کشور حامی‌تروریسم در جهان اعلام کند.
** آرمان ۹۶/۸/۳۰
*  تکذیب لایحه جدید برای ساختار دولت
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت لایحه جدیدی برای ساختار دولت ارائه نداده است و ما همچنان لایحه تفکیک سه وزارتخانه را پیگیری می‌کنیم.
حسینعلی امیری درباره انتشار اخباری مبنی بر توافقات صورت گرفته در جلسه سران قوا برای تغییر و تحول در ساختار هیات دولت گفت: من از مفاد مذاکرات میان روسای سه قوه اطلاعی ندارم. اینکه چه گفت‌وگوهایی میان روسای سه قوه صورت گرفته است، موضوعی است که به خود روسای قوا مربوط می‌شود. وی ادامه داد: آقایان نیز درخصوص مباحث مطرح شده در جلسه سران قوا توضیحاتی داده‌اند و اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته و من نمی‌توانم از سوی آن‌ها سخن بگویم.
*  امروز؛ برگزاری دادگاه خاوری
قرار است محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی و یکی از متهمان اصلی پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی، امروز ۳۰ آبان در دادگاه انقلاب به صورت غیابی محاکمه شود. محاکمه غیابی یکی از اشکال رسیدگی به پرونده‌های کیفری و قضائی است که قانونگذار برای شرایطی که متهم یا خوانده در دادگاه حضور نمی‌یابد، تعریف کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۳۰
*  طرح مسکن اجتماعی به علت نبود اعتبار اجرایی نشد
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افرادی که واقعا پس‌انداز کننده باشند می‌توانند خانه‌دار شوند، گفت: «اما برای افراد کم در آمد جامعه وزارت راه، طرح مسکن اجتماعی را ارائه داده بود که به علت عدم اختصاص ریالی در بودجه نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.»
** آفرینش ۹۶/۸/۳۰
*  ایران آماده همکاری با سازمان ملل در افغانستان
وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان خبر داد و گفت: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و در این راستا تلاش کرده است.
محمد جواد ظریف در دیدار تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان ضمن اشاره به همکاری های جاری میان ایران و افغانستان و لزوم افزایش شتاب این همکاریها در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی، اهمیت مقابله با گسترش تهدیدات و خطر گروه داعش در منطقه و از جمله افغانستان با توجه به شکست های اخیر این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه را یادآور شد.
*  واکنش امارات به نشست ضد ایرانی قاهره
وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به نشست وزرای خارجه عرب علیه ایران مدعی شد: تصمیم اتحادیه عرب در رابطه با دخالت‌های ایران تاریخی است. انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توئیتر خود مدعی شد: تصمیم اتحادیه عرب در رابطه با دخالت‌های ایران تاریخی است و پیام روشنی در رابطه با فعالیت مشترک کشورهای عربی را می رساند.
** قدس ۹۶/۸/۳۰
*  آقای ماکرون اشتباه می‌کند
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور به اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور فرانسه در ماجرای بحران تحمیلی عربستان به لبنان واکنش نشان داد و گفت: آقای ماکرون اشتباه می‌کند. آن‌ها (فرانسوی‌ها) در جریان آنچه در سوریه گذشت، با توجه به سابقه سنتی که در منطقه داشتند، به وظایف خود در قبال سوریه و لبنان عمل نکردند و لبنانی‌ها از این قضیه گلایه داشتند. کمال خرازی افزود: آن‌ها برای جبران عقب‌ماندگی خود اشتباه دیگری می‌کنند که اساس آن تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های اشتباه آن‌ها است در حالی که واقعیات منطقه تغییر کرده است.
*  روحانیت در خدمت رسانی به حادثه دیدگان نگاه فرقه‌ای و مذهبی ندارد
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه روحانیت در خدمت رسانی به حادثه دیدگان نگاه فرقه‌ای و مذهبی ندارد، گفت: ذات روحانیت التیام بخشی دردهای جامعه است. آیت‌الله اعرافی در کرمانشاه تصریح کرد: با وقوع زلزله ستاد بحران حوادث غیر مترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم شکل گرفت تا علما و روحانیان سهم خویش را در خدمت رسانی به زلزله زدگان به خوبی ایفا کنند.
** خراسان ۹۶/۸/۳۰
*  ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت
دریادار آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی با بیان این که ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت، افزود: هدف ازاین  سفر انتقال تجربه و دانش، افزایش امنیت در منطقه و ارتقای روابط بین دو کشور است.
*  «سردار سلیمانی» از ابتدای نبرد البوکمال همواره در خط مقدم بود
دبیرکل حزب‌ا… لبنان در سخنرانی خود درباره تحولات اخیر منطقه با اشاره به آزادسازی البوکمال سوریه گفت که فرمانده سپاه قدس ایران از ابتدای نبرد البوکمال سوریه همواره در خط مقدم حضور داشت.
 سید حسن نصرالله اضافه کرد: هفته گذشته شاهد آن بودیم که آخرین شهر و منطقه عراق از کنترل داعش خارج شد و دولت عراق اعلام کرد که داعش دیگر در هیچ شهر عراقی حضور ندارد.
دبیر کل حزب‌ا… لبنان گفت: واجب است که از سلیمانی و رهبر ایران و مقامات این کشور تشکر کنیم و تشکر از آن ها کمترین وظیفه است چون این ایران بود که در کنار سوریه، عراق و لبنان ایستاد.
وی افزود: هر آن چه که از قدرت داریم به کمک ایران بوده و زمانی که از خطر داعش رها شدیم باید پس از شکرگزاری از خدا ، از مخلوقان خدا و در راس آن ها ایران و به خصوص مرد بزرگ، سردار سلیمانی تشکر کنیم.
** اعتماد ۹۶/۸/۳۰
*  رئیس جمهوری به دعوت پوتین به روسیه می‌رود
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور، از سفر یکروزه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به روسیه خبر داد. پرویز اسماعیلی در صفحه توییتر خود نوشت: «دکتر روحانی چهارشنبه اول آذر به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین و برای سفری یکروزه جهت شرکت در اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه، به شهر سوچی روسیه سفر می‌کند. علاوه بر اجلاس فوق، رییس‌جمهور دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان روس و ترکیه‌ای خود خواهد داشت.»
** شهروند ۹۶/۸/۳۰
*  حریری امشب وارد بیروت می‌شود
منابع لبنانی اعلام کردند که سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان سه‌شنبه‌شب وارد بیروت می‌شود. وی قرار است در مراسم روز استقلال لبنان که ۲۲ نوامبر (چهارشنبه یکم آذر) برگزار می‌شود، شرکت کند.
پیشتر اخباری مبنی بر سفر او به مصر و کویت پیش از ورودش به بیروت منتشر شد که مقامات هر دو کشور این اخبار را تکذیب کردند.
*  رایزنی سفیران ایران و فرانسه در عمان درباره تحولات منطقه
سفیر جدید فرانسه در عمان با سفیر ایران در این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد. «رینود سالینز» با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری شاهرودی، سفیر کشورمان در عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. مذاکره در مورد موضوعات دوجانبه و مسائل و تحولات منطقه محور اصلی این ملاقات بوده است.
** صبح نو ۹۶/۸/۳۰
*  مشارکت تروریست‌ها در مذاکرات حل بحران سوریه قابل قبول نیست
دولت ترکیه اعلام کرد که مشارکت گروه‌های تروریستی در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه را نمی‌پذیرد و در هیچ روندی که گروه‌های تروریستی در آن مشارکت داشته باشند، شرکت نخواهد کرد.
هشتمین دور مذاکرات ژنو درباره حل بحران سوریه بیست و هشتم ماه نوامبر (۸آذر) برگزار می‌شود.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۳۰
*  کشف دو محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک
گمرک ایران دیروز از کشف نهمین و دهمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد.
بر اساس پژوهش سازمان دفاع از قربانیان خشونت، قاچاق زنان و دختران در ایران به طور عمده به ۲ شکل «قاچاق به پاکستان» و «قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی» صورت می‌گیرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
زمانیکه مردم سوریه را سر می‌بریدند اتحادیه عرب کجا بود
مهر/ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز، ضمن اشاره به پایان داعش در منطقه گفت: گروهک‌های تروریستی که توسط برخی کشورهای منطقه ارتزاق شدند پول به آنها داده شد با جنایت‌های خود روی جنایتکاران تاریخ را سفید کردند. رئیس جمهور تاکید کرد: آن زمانی که مردم سوریه را در حلب سر می‌بریدند اتحادیه عرب کجا بود امروزکه مردم یمن در زیر بمب باران هستند اتحادیه عرب کجا است. واقعا جای تاسف و تاثر است که عده‌ای که خودشان را مسلمان و عرب می‌نامند دور هم جمع شوند و ابراز تاسف می‌کنند که چرا یک ملت مظلوم توانسته پاسخ دندان شکن دهد.
پیش شرط اساسی طلاب برای پیشرفت، تهذیب نفس است
رسا/ آیت‌الله علیدوست ضمن بررسی آسیب شناسانه برخی از رفتار و  عادات در عالم طلبگی در حیطه امور تحصیلی و مطالعاتی گفت: باید به عنوان اولین فاکتور از افزایش ظرفیت و  قابلیت‌های وجودی در امر درس و  تحصیل و حتی مهمتر از آن تهذیب صحبت کرد که پیش شرط اساسی موفقیت است. عضو جامعه مدرسین در ادامه از همت بلند و صبر و مقاومت به عنوان عناصراصلی موفقیت طلاب در پیشرفت تحصیلی نام برد و تاکید کرد: فقط با پشتوانه تقواوتهذیب نفس و خودسازی می‌توان به پیشرفت واقعی رسید و طی این مرحله بی همرهی تقوا ممکن نیست.
بشار اسد نبرد با داعش را یکسره کرد و بر ۹۰ درصد سوریه تسلط دارد
مهر/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به نبرد با داعش فیصله داد. «آویگدور لیبرمن» گفت که بشار اسد نبرد با داعش را یکسره کرد و در حال حاضر بر ۹۰ درصد از خاک سوریه تسلط دارد. وی با بیان اینکه منطقه شاهد تغییراتی اساسی است، افزود که بودجه نظامی اسرائیل باید تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.
اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش از سوی سردار سلیمانی
ایسنا/ در پی پیروزی تاریخی جبهه مقاومت بر فتنه تروریسم تکفیری داعش فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست. در این پیام با اشاره به جنایت‌های فجیع و بی شمار گروه تروریستی داعش آمده است: حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم.
تروریستی خواندن کره شمالی «اقدامی نمادین» است!
مهر/ ساعاتی پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا دولت کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا با نمادین خواندن این اقدام واشنگتن مدعی شد که «مقامات آمریکا همچنان به یک راهکار دیپلماتیک در قبال کره شمالی امیدوارند!» وی در ادامه افزود: «این اقدام [گنجاندن کره شمالی در فهرست تروریسم] تنها با هدف افزایش فشارها بر پیونگ یانگ صورت گرفت».
قربانیان وبا در یمن به ۲۲۰۸ نفر رسید
مهر/ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی، ۹۴۰ هزار و ۷۶۸ مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن مشاهده شده و طی این مدت ۲ هزار و ۲۰۸ نفر نیز بر اثر این بیماری مهلک جان خود را از دست داده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در ادامه می‌افزاید که بیماری وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن شیوع یافته است. همچنین مدیران سازمان‌های بهداشت جهانی اعلام کردند، خطر سوء تغذیه شدت یافته و به گونه‌ای که ممکن است جان ۴۰۰ هزار کودک یمنی در معرض خطر باشد.
آمریکا ۲ فرد و ۲ شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد
فارس/ وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه مسیر تحریم ایرانیان و شرکت‌های خارجی همکار با اتباع و نهادهای کشورمان، دو فرد ایرانی و ۴ شرکت ایرانی و آلمانی را تحریم کرد. در بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که آقایان «محمود سیف» و «رضا حیدری» به دلیل داشتن ارتباط با سپاه پاسداران، مشمول تحریم‌های ثانویه خود کرده است. شرکت‌های ایرانی تجارت الماس مبین و پردازش تصویر رایان در کنار شرکت‌های آلمانی فورنت تکنیک و پرینتینگ ترید سنتر هم با اتهامی مشابه به لیست تحریمی‌های آمریکا وارد شده‌اند.
دیدار اسد با پوتین در شهر سوچی
تسنیم/ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سوچی دیدار کرده است.بر اساس اعلام کرملین، دو رئیس‌جمهور درباره نحوه روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو کردند. طبق این گزارش، پوتین پیروزی‌های سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم را به اسد تبریک گفت. در این دیدار که روز گذشته صورت گرفته است، درباره کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی بحث و تبادل نظر شده است.
با زلزله کرمانشاه استیضاح آخوندی کلید خورد
تسنیم/ علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از طرح سؤال و یا استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت احداث ساختمان بیمارستان‌هایی که اخیراً افتتاح شده، نظیر اسلام‌آباد غرب که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده، به‌عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است، بنابراین تصمیم گرفتیم که آقای آخوندی به‌نحوی پاسخگوی مردم و نمایندگان باشد. همچنین آخوندی در نشست امروز کمیسیون عمران برای بررسی زلزله غرب کشور حاضر نشد.
جایی برای مذاکره مجدد درباره برجام وجود ندارد
تسنیم/ هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آژانس انرژی اتمی ۹ بار گزارش داده که ایران به تعهدات خود عمل کرده و بنده از طرف موگرینی می‌گویم که جایی برای مذاکره مجدد درباره برجام وجود ندارد.وی افزود: سران اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود حرف‌های بسیار زیادی زدند که همه طرف‌ها ملزم به اجرای برجام هستند.
 ابراز نگرانی نخست وزیر کانادا از بازگشت تروریست‌ها
مهر/ «ترودو» نخست وزیر کانادا تاکید کرد کشورش احتمال بازگشت تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را بسیار جدی می‌گیرد. وی افزود: بازگشت حتی یک نفر از این افراد می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای کشور داشته باشد.
هدف آمریکا از حضور در سوریه، مقابله با ایران و روسیه است
مهر/ «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که حضور طولانی مدت آمریکا در سوریه احتمالاً برای مقابله با حضور نیروهای ایران و روسیه در این کشور خاورمیانه‌ای است. وی در ادامه تأکید کرد که «چنانچه هدف اصلی آمریکا همین باشد، وضعیت در سوریه پیچیده‌تر خواهد شد».
عربستان در امور داخلی لبنان دخالت می کند
ایرنا/ وزیر خارجه قطر در مرکز ‘نشنال اینترست’ (مرکز منافع ملی) در واشنگتن دی.سی گفت: استعفای نابهنگام سعد حریری (در ریاض) مداخله عربستان در امور داخلی لبنان بود که برای برهم زدن توازن و دور ساختن قدرت ایران، دشمن و رقیب دیرینه ژئوپلتیک خود در منطقه تلاش می کند.
وی همچنین پس از دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورهای محاصره کننده قطر با اقدامات خود ثبات منطقه را تضعیف کرده و با جان ملت ها بازی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *