خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۹

  • آیت‌‌الله یزدی: نظام اسلامی ایران موقوفات را احیاء کرد
  • رهبر معظم انقلاب صبح امروز در جمع مردم سرپل ذهاب: مسئولان تلاش‌های خود را مضاعف کنند، من به این حد قانع نیستم.
  • آیت‌الله استادی: امام خمینی(ره) شیعه را جهانی کرد
  • آیت‌الله خاتمی: مقاومت، تنها راه مقابله با خوی استکباری آمریکاست
  • آیت‌الله فقیهی: دولت به رفع نیازهای مردم اهتمام داشته باشد
  • دکتر ولایتی: فرانسه در امور راهبردی ایران دخالت نکند

** جام جم ۹۶/۸/۲۹
*  مسخره است که عربستان ایران را به ثبات‌زدایی متهم می‌کند
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در یک پیام توییتری درخصوص نشست سه‌جانبه با همتایان ترکیه‌ای و روس خود در آنتالیا نوشت: «با همتایان ترکیه‌ای و روس برای تکیه بسط دادن به او آتش‌بسی که ما در سوریه به آن رسیدیم، همکاری می‌کنیم.»
وی ادامه داد: برای گفت‌وگوی جامع میان طرفین سوری آماده می‌شویم. تمسخرآمیز است که پادشاهی عربستان سعودی، ایران را در حالی به ثبات‌زدایی متهم می‌کند که خودش تروریست‌ها را تحریک می‌کند، در یمن جنگ برپا کرده است و قطر را منزوی کرده و بحران در لبنان را تحریک کرده است.
*  بازدید رئیس‌مجلس از مناطق زلزله‌زده
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در بدو ورود به استان کرمانشاه گفت: هدف سفر ما این است که اولا با توجه به این حادثه بسیار دردناک و سختی که در منطقه رخ داده از نزدیک با مردم همدردی کنیم و خدماتی را که دولت و ارگان‌های مختلف داده‌اند، بررسی کنیم. لاریجانی متذکر شد: خوشبختانه بنیاد مسکن برای اسکان دائمی مردم زلزله‌زده فعال شده است و همچنین مصوباتی نیز در دولت برای مسکن شهری و مسکن روستایی تصویب شده و منابعی که باید بلاعوض پرداخت شود و وام‌های ارزان قیمتی که باید داده شود، مشخص شده است.
** همشهری ۹۶/۸/۲۹
*  حضور آلمانی‌ها در صنعت ریلی ایران
مشائیل کلور بر شتولد، سفیر آلمان در تهران از افتتاح نخستین مجمع راه آهن ایران و آلمان خبر داده است.
نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی شرکت راه آهن نیز هدف از برگزاری نشست مشترک با هیات آلمانی به ریاست قائم مقام وزیر اقتصادی و انرژی این کشور را معرفی بسترهای قانونی و حقوقی، مشوق‌های سرمایه‌گذاری و مدل‌های همکاری در ایران عنوان کرد.
** کیهان ۹۶/۸/۲۹
*  نسبت به دشمنان باید با بدبینی نگاه و رفتار کرد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به حادثه زلزله در کرمانشاه ‌اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله پرداختن به ساخت و ساز خانه‌ها است که کار اصلی به شمار می‌رود، باید برنامه‌ریزی شود که مردم نجات پیدا کنند.
وی با ‌اشاره به معضلات فضای مجازی، گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی دام‌هایی را طراحی کرده تا بتواند به فروپاشی نظام برسد و این موضوع هوشیاری مسئولان را می‌طلبد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان و غربی‌ها سوء نیت دارند و ما هیچ‌گاه نباید به آنها خوشبین باشیم بلکه همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد، مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجمه است که باید با این هجمه‌ها مقابله کرد.
*  در امور راهبردی ایران دخالت نکنید
علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد و تقبیح مواضع ضدایرانی اخیر رئیس‌جمهور فرانسه گفت: به نفع آقای ماکرون و فرانسه نیست که در موضوع موشکی و امور راهبردی جمهوری اسلامی ایران که در آن حساسیت بسیار داریم، دخالت کند؛ این دخالت‌ها جز کاستن از اعتبار دولت فرانسه نزد جمهوری اسلامی ایران خاصیت دیگری ندارد.
** شرق ۹۶/۸/۲۹
*  دیدار مجتبی ذوالنور با مهدی کروبی
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس، به دیدار شیخ مهدی کروبی رفته است. این ملاقات در حدود یک ماه بعد از دیداری انجام می‌شود که اسماعیل دوستی با کروبی انجام داده بود.
حسین کروبی درباره محتوای این دیدار گفت: آقای ذوالنور در این ملاقات نقطه نظرات خود را مطرح کرده و حاج‌آقا هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته است. او گفت این ملاقات دوستانه و مفید بوده است.
** ایران ۹۶/۸/۲۹
*  برنامه پنج‌ ساله حوزه‌ها
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه در دیدار با نوبخت، با تشریح وضعیت این نهاد علمی و حوزوی، اظهار کرد: ۱۰۰ رشته در این مرکز تدریس می‌شود؛ در ۳۰ کشور آفریقایی، جنوب شرقی آسیا و مراکز مختلف جهان فعالیت داریم. وی با بیان اینکه این مرکز دارای طرح جامع ۱۴۱۴ است اضافه کرد: تلاش جامعه‌المصطفی آن است که تعریف علمی و دقیق ارائه دهد و اسلام عقلانی و ولایی را به بهترین شکل به جهان معرفی کند که پایه این مرکز نیز در قم قرار دارد.
آیت‌الله اعرافی یادآور شد: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم، باید حوزه اجتماعی، پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم؛ در این زمینه نیز برنامه پنج ساله را با ۱۰۰ برنامه جدید طراحی کرده‌ایم.
*  بُعد روشنفکری و ضد تحجر انقلاب و امام(ره) نباید تضعیف شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به هیچ وجه یک انقلاب متحجرانه نبوده است، گفت: بعد روشنفکری و ضد تحجر انقلاب و امام(ره) نباید تضعیف شود.
یادگار امام راحل در این دیدار، در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب روشنفکری بود و همه روحانیونی که در جریان انقلاب نقش داشتند در زمان خودشان از طرف متحجرین منفور بودند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲۹
*  اسکان زلزله زدگان باید با سرعت هرچه بیشتر انجام شود
جلسه ستاد مدیریت بحران کشور عصر شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص آغاز فصل سرما و بارش‌ها در غرب کشور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اسکان زلزله زدگان در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: اسکان کسانی که خانه هایشان بر اثر زلزله تخریب شده باید با سرعت هر چه بیشتر انجام شود به گونه‌ای که مردم برای فصل سرما و زمستان دغدغه‌ای نداشته باشند.
*  بیانیه نشست وزرای خارجه عرب علیه ایران
در نشست اضطراری وزرای خارجه عرب که به درخواست عربستان در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، ادعاهای بی‌اساس علیه ایران مطرح گردید. آنها دیروز در پایان نشست اضطراری به درخواست عربستان بیانیه‌ای صادر کردند و در آن مدعی شدند: حمله انصارالله یمن به فرودگاه ریاض به وسیله موشک بالستیک ایرانی صورت گرفته است.
در این بیانیه آمده است: ما از عربستان حمایت و تمام اقدامات آن کشور به منظور حفظ امنیت ملی را تایید می‌کنیم. وزرای خارجه عرب افزودند: لازم است ایران حمایت‌های خود از انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان را متوقف کند، همچنین در بحرین بی‌ثباتی ایجاد نکند و به اصل سیاست حسن همجواری پایبند باشد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۹
*  عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب  از مجروحان زلزله کرمانشاه
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی صبح روز جمعه از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در چند بیمارستان تهران از مجروحان حادثه زلزله کرمانشاه عیادت کرد. حجت‌الاسلام تقوی در این عیادت‌ها در جریان روند درمان آسیب‌دیدگان قرار گرفت و با ابلاغ سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی، برای آنان آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرد.
*  دشمن می‌خواهد لبنان و منطقه را متشنج کند
آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به استعفای سعد حریری در عربستان سعودی گفت: این موضوع نشان‌‌‌‌‌‌ می‌دهد دشمن چقدر برای کشورهای اسلامی طرح و نقشه‌‌‌‌ می‌ریزد‌‌‌‌. می‌خواهند لبنانی که آرام است، متشنج شود و منطقه را متشنج کنند، در حالی که مردم و طوایف لبنان بیدارند. از همه لبنانی‌ها بویژه سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله تشکر‌‌‌‌ می‌کنیم که گفت با آمدن سعد حریری همه به استقبال او‌‌‌‌ می‌رویم و این به معنی خنثی کردن توطئه‌‌‌ آل‌سعود و صهیونیست‌هاست و این اتحاد یادگار بزرگی برای ملت لبنان است.
** جوان ۹۶/۸/۲۹
*  مبارزه با مفاسد به معنای زنده بودن نظام است
سردار محمد رضا نقدی در مراسم یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم با اشاره به هجمه‌ها علیه قوه قضائیه تاکید کرد: ‌امروز برخورد قوه قضائیه با متخلفان ریز و درشت را شاهد هستیم که باید به این عدالت افتخار کنیم؛ در واقع این برخوردها افتخاری برای نظام است و شرمندگی برای آنهایی است که فساد انجام داده‌اند، مبارزه با فساد به معنای زنده بودن نظام است.
*  اشتراک تمامی منافع سعودی‌ها با اسرائیل
سرلشکر عاموس یادلین گفت: سعودی‌ها تا حدی تلاش کردند که با کنار زدن سعد الحریری موانع بر سر راه حمله اسرائیل به لبنان را برطرف کنند.
رئیس پژوهشگاه امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت: عربستان سعودی می‌تواند مسیر زیادی را با ما طی کند.
وی افزود: تقریبا تمامی منافع سعودی‌ها با منافع اسرائیل مشترک است.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۹
*  ملک‌سلمان کناره گیری‌کند
مجتهد، فعال رسانه‌ای معروف به افشاگر اسرار آل سعود، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به زودی به مغرب می‌رود و احتمالا در این سفر از قدرت کناره‌گیری می‌کند.
همچنین مجتهد نوشت: همزمان امرای مناطق ۱۳ گانه عربستان که بیش از ۴۰ سال سن دارند، برکنار می‌شوند.
*  سردار سلیمانی فرماندهی نبرد البوکمال را بر عهده داشت
یک رسانه عربی مدعی شد که فرمانده سپاه قدس ایران شخصا فرماندهی نبرد آزادسازی شهر آلبوکمال سوریه را بر عهده داشته است.
المیادین اعلام کرد که ارتش سوریه به همراه هم پیمانانش در محور مقاومت یعنی سپاه ایران، حزب‌الله، فاطمیون، زینبیون و حیدریون توانستند بیش از ۸۰ درصد از شهر آلبوکمال سوریه را از دست داعش آزاد کنند و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران شخصا فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت.
** رسالت ۹۶/۸/۲۹
*  نظام اسلامی ایران موقوفات را احیاء کرد
آیت‌الله محمد یزدی در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از فعالیت‌های سازمان اوقاف طی سال‌های اخیر اظهار کرد: اینکه فعالیت‌های این سازمان برای ساماندهی موقوفات، بقاع متبرکه امامزادگان و امور قرآنی کشور زیر نظر روحانیون انجام می‌شود موجب خوشحالی است.
وی با اشاره به مفهوم وقف، آن را یکی از مهم‌ترین مسائل شرعی خواند و تصریح کرد: این مسئله مهم شرعی که به معنای متوقف کردن مال، برای انجام اموری مشخص همراه با نیتی مشخص است، در گذشته توسط حکومت‌های جائر، جزء منابع به سرقت رفته بود.
وی توجه ویژه انقلاب اسلامی به مساله وقف و ساماندهی موقوفات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد که رسیدگی به موقوفات و توجه به گسترش وقف در کشور از نظر شرعی در اولویت قرار گیرد.
*  مقاومت، تنها راه مقابله با خوی استکباری آمریکاست
آیت‌الله سید احمد خاتمی در یادواره ۳۲ شهید روستای پسوجان با بیان اینکه ملت ایران ملتی است که دشمن را خسته می‌کند اما خودش خسته نمی‌شود، اظهار کرد: این ملت با شهیدان، با نظام اسلامی و با ولایت فقیه پیمان بسته تا اسلام تنها نماند.
وی در ادامه به بدعهدی، نفاق و دروغ دولت آمریکا در برجام اشاره و عنوان کرد: مذاکره چندساله که خیلی وقت از مسئولان ما گرفت تا به برجام رسید بی‌نتیجه ماند و از وقتی که برجام به توافق رسید هر روز یک تحریم آمد و باز هم می‌آید و آمریکایی‌ها همه تعهدها را زیر پا گذاشتند پس با این خوی دشمن مستکبر راهی جز مقاومت نمانده است.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۹
*  در صدد تعیین تاریخی دقیق برای سفر لودریان به تهران هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه در باره سفر ژان ایو لودریان به ایران، تاکید کرد که درصدد تعیین تاریخ دقیق سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران هستیم.
اگنس روماته سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: سیاست فرانسه گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است که در بحران خاورمیانه نقش دارند.
*  گفت‌وگوی ترامپ و مکرون در مورد مقابله با ایران
کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روز شنبه در مورد لزوم همکاری برای مقابله با ایران و حزب‌الله با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
کاخ سفید در این بیانیه گفت: هر دو رییس جمهور بر ضرورت همکاری برای مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات توسط ایران و حزب‌الله توافق کردند.
** آرمان ۹۶/۸/۲۹
*  ایران مسئول حمله موشکی به ریاض نیست
یک هیات شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که هیچ سندی که ثابت کند ادعای عربستان مبنی بر این‌که‌ ایران مسئول حمله موشکی به ریاض است وجود ندارد.
یک هیات تعیین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل در دهم نوامبر یک نامه محرمانه به دیپلمات‌ها فرستاده و در آن تاکید کرده که هیچ سندی که ثابت کند، ادعای سعودی‌ها مبنی بر اینکه ‌ایران مسئول حمله موشکی اخیر حوثی‌های یمن به ریاض پایتخت عربستان است، به دست نیاورده است. مقامات عربستان و آمریکا پس از حمله اخیر حوثی‌های یمن به فرودگاه بین‌المللی ریاض، ایران را مسئول این حمله دانسته و ادعا کردند که موشک‌های شلیک شده ساخت ایران بوده است.
*  قدردانی آیت‌ا… جنتی از خدمت‌ به زائران رضوی
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جاده نیشابور به مشهد به همراه استاندار خراسان‌رضوی حضور یافت و از ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) بازدید کرد.
وی از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) قرار گرفت و از تلاش‌های انجام شده برای خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) قدردانی کرد. علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مسیر حرکت زائران پیاده رضوی ارائه کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۹
*  پیش بینی پرداخت غرامت توسط توتال با فسخ قرارداد
بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: «با توجه به اینکه این قرارداد توسط فاز ۱۱ پارس جنوبی و سایر قراردادهای نفتی در قالب PC است، تضامین لازم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری اخذ می‌شود. اگر توتال بخواهد قرارداد را فسخ کند. باید بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی غرامت پرداخت کند.»
** آفرینش ۹۶/۸/۲۹
*  روابط ما با ایران بی نظیر است     
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی در پاسخ به سوالی در رابطه با حمایت ایران از تروریسم گفت: روابط ما با ایران در نوع خود بی نظیر است و ما در میان دو کشور بزرگ یعنی ایران و عربستان قرار داریم و با آن ها مرزهای مشترک داریم.
وی افزود: برخی از نفوذ ایران در منطقه هراس دارند اما باید از راه حل مسالمت آمیز با این مساله برخورد کرد.
*  محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از تلاشی برای ترورش جان سالم به در برده است.
پنج تن از افسران گارد ملی عربستان سعودی که پیش از این، تحت فرماندهی شاهزاده «متعب» (پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان) بودند، در تلاش برای ترور محمد بن‌سلمان، به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.
** قدس ۹۶/۸/۲۹
*  پاسخ قاطع ایران به اتهامات نماینده سعودی در سازمان ملل
محمد حسنی‌نژاد پیرکوهی رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده سعودی علیه کشورمان گفت: ایدئولوژی تکفیری متولد سعودی مانند یک گونه مهاجم عمل می‌کند که می‌خواهد تمامی گونه‌های دیگر را منقرض کند.
دولت سعودی، خیریه‌های سعودی و سازمان‌های تحت حمایت سعودی همچنان حامی این سم مهلک هستند که سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای تروریسم و افراط گری را تامین می‌کند.
*  گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا امروز در تهران
سومین دور گفت‌وگوهای عالی‌رتبه سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا امروز دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران برگزار می‌شود.
قرار است روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه نیز سمیناری با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌انداز‌ها» به مدت دو روز در اصفهان برگزار ‌شود.
** خراسان ۹۶/۸/۲۹
*  پایان بست نشینی بقایی و یاران
بقایی، جوانفکر و خراسانی سه نفر از اطرافیان رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه‎ای بار دیگر توهین های خود به قوه قضاییه را تکرار و اعلام کردند که بست نشینی‎شان تا فراهم شدن شرایط مقتضی متوقف شد.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۹
*  «سرمست» مدیرکل سیاسی وزارت کشور شد
بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی پیشین استانداری تهران، به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور انتخاب و جایگزین محمد‌امین رضازاده شد.
*  تلاش مجلس برای حذف یارانه افراد پر‌درآمد
محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حذف یارانه پردرآمدها گفت: براساس آنچه در مجلس در بودجه‌های سنواتی سال‌های قبل و امسال به دولت تکلیف شده، باید یارانه پردرآمدها و افرادی که نیازی به مبلغ یارانه‌های نقدی برای گذران زندگی‌شان ندارند، حذف شود.
** شهروند ۹۶/۸/۲۹
*  ارسال ۵۰ تریلی کانکس حمام و سرویس بهداشتی به مناطق زلزله‌زده
فرماندهان سپاه و ارتش دیروز بار دیگر به کرمانشاه رفتند تا از روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر بازدید کنند.
فرمانده کل ارتش با حضور مجدد در مناطق زلزله‌زده از استمرار اقدامات مکمل پزشکی و استقرار کانکس‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی در منطقه خبر داد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵٠ تریلی کانکس حمام و سرویس‌های بهداشتی ارسال کرده که کار نصب و راه‌اندازی این کانکس‌ها به سرعت درحال انجام است و امیدواریم با نظارت‌هایی که انجام می‌شود این مشکل به‌طور کامل برطرف شود.
*  کشورهای عربی با ما علیه ایران متحد شوند
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان به وضوح از کشورهای عربی خواست تا با این رژیم علیه ایران متحد شوند. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسراییل روز شنبه از کشورهای عربی خواست تا با تل آویو «برای مقابله بهتر با ایران» وارد صلح شوند.
وی در ادامه اظهارات خود علیه ایران گفت: اکنون خاورمیانه به چیزی که بیشتر از همه نیاز دارد، یک اتحاد قوی علیه ایران است.
** صبح نو ۹۶/۸/۲۹
*  جنگ افروزان در سوریه و منطقه از نفس افتاده‌اند
حسین امیرعبداللهیان، مشاور دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در توئیتی به نشست سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا اشاره کرده و نوشت: «نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در حمایت از توقف جنگ تروریستی علیه سوریه را به فال نیک می‌گیریم. جنگ افروزان در سوریه و منطقه از نفس افتاده‌اند.»
*  ارسال ۷۰۰ کامیون اقلام ضروری به مناطق زلزله زده
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد از ارسال ۷۰۰ کامیون اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده از سوی کمیته امداد خبر داده و گفته است: یارانه مدد جویان در هفت شهر متاثر از زلزله به میزان ۳ برابر پرداخت شد.
برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و تمام کشور پشت کار است به طوری که به نظر می‌رسد از مرحله بحرانی پس از زلزله در حال عبور هستیم.
** جامعه‌فردا ۹۶/۸/۲۹
*  تمدید تحریم صادرات نفت ایران
دونالد ترامپ مدت اعتبار تحریم صادرات نفت و محصولات نفتی ایران را تمدید کرد.
در فرمان رئیس جمهور امریکا آمده است: «در جهان نفت به حد کافی وجود دارد که بتوان به راحتی از همکاری با ایران در این رشته دست برداشت. پس از ارزیابی دقیق گزارش وزارت انرژی و عوامل دیگر به این نتیجه رسیدم که در جهان نفت و محصولات نفتی در دیگر کشورها به اندازه کافی تولید می‌شود تا سطح خرید نفت و محصولات نفتی از ایران توسط سازمان‌های مالی خارجی تا حد ممکن کاهش یابد.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان تلاش‌های خود را مضاعف کنند من به این حد قانع نیستم
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری/ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به صورت سرزده وارد کرمانشاه شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن سخنرانی درجمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفتند: با غم شما، دلهای ما پر از غم و افکار ما نیز گرفتار شد.ایشان با اشاره به مقاومت و ایثار و ایستادگی مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: این اولین باری نیست که شهر شما مردم صبور و مهربان و شهرهای اطراف آن دچار چنین مشکلاتی شده است بلکه شما در دوران جنگ تحمیلی نیز محکم و استوار، مردانگی و استقامت و پهلوانی خود را در مقابل درد و رنج ها نشان دادید و امروز نیز نشان خواهید داد. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان با ایستادگی در مقابل مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم ملت در مقابل بلایای طبیعی و تحمیلی ایستادگی کرد، افزودند: این حادثه، ملت ایران را به حرکت در آورد و مردم در همه نقاط کشور، با احساس اینکه دلشان در کرمانشاه است و به کرمانشاه مدیونند، به قدر وسع و توان خود به وظیفه کمک‌رسانی عمل کردند.ایشان افزودند: مسئولان بویژه در برخی بخش‌ها در این حادثه خوش درخشیدند و کار و تلاش کردند و در همان ساعات اول حادثه، ارتش در شهرها و سپاه در روستاها با حضور موثر، به یاری افرادِ زیرِ آوارمانده شتافتند اما من به این حد از تلاش‌ها قانع نیستم بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف باید تلاش و مجاهدت خود را مضاعف کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم را به تلاش برای آباد ساختن منطقه و رقم زدن روزگاری بهتر فرا خواندند و خطاب به آنان گفتند: چشم امید را به نیرو، تلاش و قدرت خود معطوف کنید و با تکیه به غیرت خدادادی، زندگی شاد و باطراوتی بسازید.
اقتصاد مقاومتی و اسلامی با سفارش و شعار حل نمی شود
رسا/آیت الله جوادی آملی در دیدار دکترنوبخت سخنگوی دولت با اشاره به وظایف حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه باید به علمی توجه کنند که حلال مشکلات جامعه باشند. وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه عملی به آن، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی با سفارش و شعار حل نمی‌شود بلکه مسأله اقتصاد جامعه را باید با علم حل کرد. مفسر قرآن کریم همچنین خاطرنشان کرد: مردم با وجود همه مشکلات و سختی ها در برابر استکبار و آمریکا ایستادند اما متأسفانه برخی بر گزینه نظامی آمریکا حساب باز می‌کنند.
. دولت و رییس جمهور ارتباط خود را با حوزه و علما تقویت کنند
رسا/آیت الله سبحانی در دیدار دکترنوبخت سخنگوی دولت تقویت ارتباط بین حوزه و دولت را امری ضروری دانست و گفت: دولت و رییس جمهور باید روابط خود را با حوزه علمیه و علما بیشتر کرده و تقویت کنند. وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور و تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان در این حادثه بر ضرورت امداد رسانی و همراهی دولت و ملت با زلزله زدگان تأکید کرد.
امام خمینی شیعه را جهانی کرد
رسا/ آیت الله استادی با اشاره به خدمات امام راحل به اسلام و تشیع گفت: امام خمینی(ره) تشیع را جهانی کردند و این مکتب حق را به جهانیان شناساندند. وی افزود:زحمات زیادی کشیده شده تا نظام اسلامی به اقتدار امروز رسیده است و از این به بعد نیز باید بدون نزاع و با همدلی مسیر انقلاب را ادامه دهیم.عضو جامعه مدرسین با بیان این که در طول تاریخ افراد برای دنیا طلبی با اهل‌بیت(ع) مخالفت و دشمنی می‌کردند، ابراز داشت: شیعیان همواره باید یاد و نام اهل بیت طاهرین(ع) را زنده نگه دارند.
دولت به رفع نیازهای مردم اهتمام داشته باشد
رسا/آیت الله فقیهی در دیدار سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه بابیان اینکه خوشبختانه در امدادرسانی و رسیدگی به آسیب دیدگان و نیازمندان تا حدودی دولت موفق بوده است افزود: البته دولت باید به فعالیت خود در حمایت از آسیب دیدگان زلزله ادامه دهد و ما برای مردم و دولت آرزوی توفیق و موفقیت در این زمینه داریم.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کارهای انسان باید برای خدا باشد، اظهار داشت: هر چه کارهای انسان بیشتر رنگ خدایی داشته باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند، در کارها نباید سیاسی کاری انجام داد بلکه باید به وظیفه عمل کرد.
وضعیت در میانمار خود به خود درست نمی‌شود
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفر به میانمار به کمپ‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش رفت و از آنجا بازدید کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این بازدید گفت: «معتقدم رویکرد ما بیش از اعمال فشار، همواره مبتنی بر ایجاد امکان مذاکره و تشویق به توجه به این امر است که وضعیت خود به خود درست نخواهد شد.»
 سپاه بر عهد خود در کمک به زلزله‌زدگان پایبند است
فارس/ فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه به خادمی ملت افتخار کرده و بر عهدمان در کمک به زلزله‌زدگان پایبندیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اسکان موقت زلزله‌زدگان روستاهای غرب کشور به زودی آغاز می‌شود. سرلشکر جعفری همچنین اظهار داشت: بحمدالله با همت فراوان مردم و همه دستگاه ها و نهادها از مرحله بحران و اضطرار عبور کرده‌ایم و با تامین نیازهای اولیه مانند خوراک و پوشاک و چادر با جدیت بایستی مراحل بعدی را با هماهنگی و هم افزایی سپری نماییم.
گزارش واشنگتن‌پست از اقدامات ضدایرانی جدید در آمریکا
فارس/یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده است، وزارت دادگستری آمریکا در راستای تأمین اهداف دولت ترامپ برای تحت فشار گذاشتن کنگره درباره اعمال تحریم‌های جدید ضدایرانی، ماه آینده اتهامات جدیدی را علیه ایران طرح می‌کند. بنا بر گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، برخی منابع مطلع با اعلام این خبر گفتند، ماه گذشته از دادستانان امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا خواسته شده است تا هرگونه تحقیقات درجریان که مربوط به ایران و یا اتباع ایرانی می‌شود را با هدف علنی ساختن این پرونده‌ها مورد بررسی قرار دهند.
حزب‌الله مهمترین گروه مقاومت علیه تروریسم است
تسنیم/ ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین، متهم کردن حزب‌الله لبنان به تروریسم از سوی وزیران خارجه اتحادیه عرب را محکوم کرد.ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد که تروریست‌ خواندن حزب‌الله از سوی اتحادیه عرب، خدمت به اسرائیل، آمریکا و با هدف جلب رضایت عربستان است.این ائتلاف ، تأکید کرد که حزب‌الله مهمترین نیروی مقاومت علیه اسرائیل و تروریسم است.
سیا علیه ایران سندسازی می‌کند
تسنیم/ یک وب‌سایت آمریکایی در تحلیلی اقدام اخیر سازمان سیا در انتشار اسنادی جهت متهم کردن ایران به ارتباط با القاعده را سندسازی این نهاد آمریکایی برای توجیه تغییر حکومت در ایران دانسته است. اشاره وبگاه «سالن» به اقدام «مایک پامپئو»، رئیس سازمان سیا در انتشار اسنادی دست‌چین‌شده و گزینشی از حمله سال ۲۰۱۱ به پناهگاه «اسامه بن‌لادن»، سرکرده القاعده در منطقه «ابوت‌آباد» پاکستان است.
 اسرائیل رابطه مخفیانه با کشورهای عربی دارد
تسنیم/ یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو روابط مخفیانه با ریاض داشته است. این وزیر صهیونیست تأکید کرد که اسرائیل روابطی سرّی با کشورهای اسلامی و عربی زیادی داشته است. وی افزود: ما مشکلی نداریم که روابط خود با این کشورها را مخفی کنیم و اگر طرف مقابل ما می‌خواهد این روابط را مخفی کند، ما به تصمیم آن احترام می‌گذاریم.
روابط بین امارات و اسرائیل برادرانه است!
باشگاه خبرنگاران/ معاون وزیر دفاع امارات متحده عربی در اظهاراتی بی‌شرمانه، رژیم اشغالگر صهیونیستی را «برادر» ابوظبی توصیف کرد. ژنرال الهاشمی، گفت: «روابط بین ابوظبی و تل‌آویو، برادرانه است و آمریکا مانند برادر بزرگتر نمی‌گذارد بین ما درگیری صورت بگیرد.» الهاشمی ادعا کرد: اسرائیل تهدیدی برای امارات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *