خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۲

  • رئیس سازمان انرژی اتمی: اگر برجام به هم بخورد، برهم‌ زنندگان آن را حیرت زده خواهیم کرد
  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه زمین لرزه در غرب کشور: همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند
  • آیت‌الله خاتمی: رویارویی با امام حسین(ع) عاقبت خوشی ندارد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: معاویه صفتان به انحراف جامعه می‌اندیشند
  • آیت‌الله اعرافی: اندیشه مهدویت با تاریخ بشر عجین است
  • آیت‌الله کعبی: بی‌ادبی به زوار حسینی بازی در پازل دشمن است

** جام جم ۹۶/۸/۲۲
*  گزارش رویترز از رد تماس مکرون از سوی ایران
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایران تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه را برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی بالستیک تهران رد کرده است.
براساس این گزارش، ایران روز یکشنبه تماس امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را برای گفت‌وگو درباره موشک‌های بالستیک تهران رد کرده و گفته است این موضوع ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ندارد.
*  استقبال وزیر ارتباطات ازحضور آیت الله خاتمی در توییتر
آذری‌جهرمی در صفحه توییتر خود به حضور آیت‌الله سیداحمد خاتمی در توییتر واکنش نشان داد و نوشت: خبر اعلام حضور علما و ائمه جمعه محترم در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به گشایش فصل جدیدی در این عرصه کمک کند.
** همشهری ۹۶/۸/۲۲
*  همکاری هسته‌ای ایران با اتریش
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از همکاری‌های جدید هسته‌ای ایران با کشورهایی مثل اتریش، روسیه و چک خبر داد.
به گفته کمالوندی، سازمان انرژی اتمی ایران و یک شرکت اتریشی در آستانه امضای قراردادی برای ساخت یک شتاب دهنده و تجهیزات مرکز تحقیقات و درمان بیماران مبتلا به سرطان هستند.
وی گفت: ساخت این تجهیزات، نیازمند طی شدن مراحل اداری بانکی در اتریش برای صادرات است و شرکت سازنده در حال انجام آن مراحل است.
این مرکز برای درمان بیمارانی که نیازمند دارو و تجهیزات پزشکی هسته‌ای هستند مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در نوع خود در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر است.
*  گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود نوشت: رئیس جمهور به زودی در یک برنامه مستقیم تلویزیونی در خصوص عملکرد ۱۰۰ روزه آغازین دولت دوازدهم به مردم گزارش می‌دهد. اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ از محورهای این گزارش خواهد بود.
** کیهان ۹۶/۸/۲۲
*  خسارت داعش به عراق ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شد
نخست‌وزیر عراق اعلام کرده، گروه تروریستی «داعش» ۱۰۰ میلیارد دلار به این کشور، خسارت وارد کرده است.
«حیدر عبادی» در کربلا گفت، اقدام گروه تروریستی داعش به اشغال شمال عراق و کارهایی که پس از آن انجام داد، و همچنین نبردهای نیروهای دولتی برای شکست داعش، جمعاً ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت به عراق وارد کرده است.
** شرق ۹۶/۸/۲۲
دیدار سفیران ایران و آلمان درباره آخرین تحولات منطقه
سفیر آلمان در مسقط با سفیر ایران در عمان دیدار کرد. توماس فردریش اشنایدر (Thomas Friedrich Schneider)، روز یک‌شنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام نوری شاهرودی دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و تقویت روابط و سایر مسائل مورد علاقه بحث و تبادل‌نظر کردند.
*  عربستان خواستار نشست فوری وزرای خارجه اتحادیه عرب شد
عربستان سعودی از وزیران خارجه عضو اتحادیه عرب خواسته یکشنبه هفته آینده، بیست‌و‌هشتم آبان جلسه فوری تشکیل دهند.
شبکه اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد که این درخواست عربستان به‌منظور بررسی آنچه ریاض آن را «دخالت‌های ایران در منطقه» می‌نامد، صورت خواهد گرفت. پس از حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه ملک خالد شهر ریاض، عربستان در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را به دست‌داشتن در حملات موشکی یمن به ریاض متهم کرد.
** ایران ۹۶/۸/۲۲
*  همه سخنان حریری در «ریاض» مشکوک است
دیشب تنها چند ساعت پیش از آنکه سعد حریری در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه تلویزیونی المستقبل شرکت کند، رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد: هر آنچه  حریری از ریاض بگوید جای شک و تردید دارد و نمی‌توان آنها را معتبر دانست. وی پیشتر نیز اعلام کرده‌ بود، نخست‌وزیر لبنان ربوده شده است و استعفای او از تریبون ریاض قابل پذیرش نیست.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۲
*  ۳۶ پایگاه آمریکا و اسرائیل در منطقه زیر برد موشکی ایران است
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و اسرائیل ۳۶ پایگاه در منطقه دارند که نزدیک‌ترین آنها به ما در بحرین است که ناوگان پنجم آمریکاست و دورترین آن در جزیره دیه گو گارسیای هند قرار دارد که تمام این پایگاه‌ها زیر برد موشکی ایران است.
*  موشک، سپر دفاعی ما است
سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در صفحه شخصی خود به مناسبت ۲۱ آبان، سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران نوشت: صنعت موشکی ما دفاعی و غیر قابل مذاکره است.
متن یادداشت رضایی که در اینستاگرام وی منتشر شده، به شرح زیر است: در موضوع هسته‌ای مذاکره کردیم، زیرا قصد ساختن بمب را نداشتیم اما در موضوع موشک، قصد ساختن موشک را برای دفاع از خود داریم. بنابراین مذاکره معنا ندارد.
ما حاضریم در مذاکرات خلع سلاح اتمی اسرائیل و مذاکرات منطقه عاری از سلاح اتمی شرکت کنیم ولی موشک سپر دفاعی ما است اگر این سپر تضعیف شود ما در دفاع از خود ضعیف می‌شویم.
** جوان ۹۶/۸/۲۲
*  حفظ و تقویت وحدت داخلی در مقابل آمریکا و اذنابش ضرورت دارد
عضو مجلس خبرگان عنوان کرد که آمریکا و اذنابش تمام توان خود را برای مقابله با ملت مان به کار گرفته‌اند، بنابراین باید وحدتمان را حفظ و تقویت کنیم.
آیت‌ الله محسن مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت وحدت داخلی و همبستگی جریان‌های سیاسی اظهار کرد: امریکا و اذنابش تمام توان خود را برای نابودی اسلام و مقابله با ملت ایران به کار گرفته‌اند و برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: سیاستمداران غربی با استفاده از جنگ روانی در پی مقابله با انقلاب ایران و ارزش‌های اسلامی هستند و نفوذ در فرهنگ کشورهای اسلامی یکی از ابزارهای آنها برای ایجاد جنگ روانی است.
*  بی‌ادبی به زوار حسینی بازی در پازل دشمن است
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد که برخی‌ با حرف‌های بی‌ادبانه نسبت به زوار امام حسین(ع) در پازل دشمن بازی می‌کنند اما این حرف‌‌های سخیف نور امام حسین(ع) را در دل مردم خاموش نمی‌کند.
آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه هویت حسینی، هویت نجات بخش بشریت برای ساخت تمدن است، تصریح کرد: کسانی که به زوار امام حسین(ع) و این عظمت اهانت کرده و آن را به سخره می‌گیرند، باید به وجدان بیدار انسان‌ها توجه کنندو  بدانند زیارت اربعین، راه بیداری اسلامی و بسترسازی برای تحولات عظیم جهانی است.
وی با بیان اینکه برخی در داخل در پازل دشمن بازی و همان مسیری را که رسانه‌های غربی برای نادیده گرفتن تجمع بزرگ اربعین پیش گرفته‌اند دنبال می‌کنند، افزود: راهپیمایان اربعین، رسانه‌های متحرک هستند. حرف‌ها بی‌ادبانه نمی‌توانند نور امام حسین(ع) را در دل‌های مردم خاموش کند. عشق و محبت امام حسین(ع) در افراد خداجو همواره شعله ور است.
*  ملک سلمان از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند!
در واکنش به گمانه‌زنی‌‌ها به قریب‌‌الوقوع بودن پادشاهی «محمد بن‌سلمان‌» ولیعهد سعودی، یک مقام ارشد در این کشور به خبرگزاری «بلومبرگ» گفته است: «کناره‌گیری سلمان بن‌عبدالعزیز از قدرت به‌هیچ‌وجه محتمل نیست.»
این مقام سعودی، که خواست هویتش فاش نشود، گفت:«پادشاهان سعودی معمولاً تا پایان عمرشان، حتی اگر وضعیت جسمی‌شان مانع از انجام وظایف‌شان شود، در قدرت می‌مانند».
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۲
*  اگر برجام به هم بخورد ما آنها را حیرت زده خواهیم کرد
علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برجام را برای همه طرف‌ها مفید دانست و گفت: این برنامه برای ما، برای جامعه بین‌الملی و هم برای استحکام بخشیدن به ان.پی.تی مهم است.
اگر برجام به هم بخورد هیچ کنوانسیونی نمی‌تواند از استحکام لازم برخوردار باشد. امیدواریم این اتفاق پیش نیاید. ولی اگر برجام بر هم بخورد ما آنها را حیرت زده خواهیم کرد.
*  ادعایی درباره نامه محرمانه بارزانی به سردار سلیمانی
یک منبع نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد به الاخبار گفته که مسعود بارزانی نامه‌ای محرمانه به ژنرال قاسم سلیمانی نوشته است: این منبع که از محتوای این نامه جزئیاتی ارائه نداده فقط به ذکر این نکته بسنده کرده که ممکن است ایران طی آینده نزدیک «عذرخواهی» بارزانی را بپذیرد.
«کامل الزیدی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون ضمن تایید این خبر گفته که بارزانی تلاش می‌کند برای خود ریسمان نجاتی دست و پا کند.
** رسالت ۹۶/۸/۲۲
*  رویارویی با امام حسین (ع) عاقبت خوشی ندارد
آیت الله سید احمد خاتمی با صدور پیامی تاکید کرد: اربعین حسینی و راهپیمایی میلیون‌ها نفری دلدادگان دین، مصداق شعائر دینی است که قرآن آن را نشانه‌ تقوای دل می‌داند، مراسم اربعین حسینی و این راهپیمایی، مانور به خشم آورنده‌ دشمن است که قرآن آن را عمل صالح می‌داند.
در این پیام تصریح شده است: کسانی، با تحلیل‌های نادرست و بی‌ریشه خواندن آن یا انگ غیرخدایی زدن به راهپیمایانی که عشق به اباعبدالله در جانشان موج می‌زند، این نعمت را ناسپاسی می‌کنند، بدانند اینجا دیگر با یک جریان سیاسی طرف نیستند بلکه با ابا‌عبدالله(ع) روبه‌رو هستند و تجربه تاریخی می‌گوید رویارویی با سالار شهیدان عاقبت خوشی ندارد.
*  گزینه امروز سعودی، گزینه اسرائیل است
معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اقدامات ریاض برای بر هم زدن ثبات لبنان گفت، عربستان سعودی در چارچوب اهداف رژیم صهیونیستی اقدام می‌کند.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، تأکید کرد: رژیم حاکم در عربستان سعودی، گزینه رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است و می‌خواهد به آرمان فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی پایان دهد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۲
*  سعودی‌ها در هر کشور اسلامی که وارد شدند فتنه کردند
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: سعودی‌ها در هر کشور اسلامی که وارد شدند فتنه ایجاد کردند و مسلمانان هم کم‌کم به ماهیت آنها پی برده‌اند. بدون تردید این کارها خلاف اسلام و به نوعی احیای جاهلیت قبل از اسلام است.
دکتر علی‌اکبر ولایتی درباره اقدامات عربستان سعودی برای ایجاد ایران‌هراسی در منطقه گفت: مشکل اصلی در ریاض این است که آن جا عقل حاکم نیست و حاکمان سعودی کارهایی انجام می‌دهند که در درجه اول به ضرر خودشان و بعد از آن به ضرر جهان اسلام است.
*  درخواست عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای به طورجدی بررسی می‌شود
دبیر کل سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه، هیچ تردیدی در مورد پیوستن ایران به این سازمان ندارم ، گفت: درخواست ایران به طورجدی در دست بررسی است. «رشید عالم اف» افزود: مساله اصلی فقط درباره زمان عضویت و زمان اتخاذ تصمیم سران کشورها در این زمینه است.
** آرمان ۹۶/۸/۲۲
*  تشدید تنش تهران و ریاض
وزارت خارجه مصر اعلام کرد که رئیس‌جمهور مصر به منظور کاهش تنش میان ایران و عربستان پیام‌هایی برای سران کشورهای عربی فرستاده است.
وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه مصر روز یک‌شنبه در سفری منطقه‌ای وارد کشور عمان شده است.
در این بیانیه آمده است: سامح شکری در این سفر سه روزه‌ به عمان، اردن و عربستان، کویت، امارات و بحرین می‌رود و این سفر به منظور ایجاد راه‌حل برای تنش به وجود آمده میان ایران و لبنان از یک طرف و عربستان از طرف دیگر است و پیام‌هایی را از طرف عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر بسران کشورهای عربی خواهد داد. در یکی دو سال اخیر تنش‌هایی میان ایران و عربستان در حوزه‌های مختلف ایجاد شد که در نهایت به قطع روابط دو کشور منجر شد.
*  ادعاهای تکراری امارات علیه ایران
وزیر مشاور امارات در امور خارجه ضمن تجدید حمایت از استراتژی ترامپ علیه ایران گفت: در مقابل تهدیدات ایران و هم پیمانانش دست بسته نخواهیم ایستاد.
انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه روز یک‌شنبه در چهارمین سمینار استراتژیک ابوظبی مدعی شد: تلاش ایران برای ایجاد تنش‌های فرقه‌ای و تهدید وحدت کشورها بدتر از قبل شده است.
او در اظهاراتی مدعی شد: در روزهای اخیر دیدیم که حوثی‌ها چگونه موشک بالستیک ساخت ایران را به پایتخت عربستان شلیک کردند و این امر ادعاهای ایرانی‌ها در رابطه با اینکه برنامه موشکی‌شان دفاعی است را تضعیف می‌کند.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۲
*  در جلسه اخیر سران قوا بحثی درباره تغییر ساختار دولت نشد
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: در جلسه اخیر سران محترم سه قوه هیچ بحثی در خصوص تغییرات در ساختار دولت مطرح نشده و ادعاهای بیان شده در این زمینه نیز صحت ندارد.
وی ادامه داد: پیگیری‌ مربوط به ساختار یا مسائل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و ادعا از سوی کسانی که حضور نداشته و مسئولیتی در این زمینه ندارند، موثق نیست.
** آفرینش ۹۶/۸/۲۲
*  استراتژی صادرات را باید به طور جدی دنبال کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی بر سرعت بخشیدن به جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: استراتژی صادرات را باید به طور جدی دنبال کنیم.
دکتر علی لاریجانی در نشست فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس با حضور وزیر صنعت، با بیان اینکه بخش معدن در کشور جدی است، عنوان کرد: همه مسئولان از جمله مقام معظم رهبری و مجلس به موضوع معدن توجه ویژه و تأکید دارند چرا که این بخش پیش ران توسعه آینده کشور محسوب می‌شود بنابراین باید موانع و زمینه‌های توسعه آن مشخص و نظرات مشورتی در این زمینه دریافت شود.
*  دوران اتهام زنی‌های کودکانه به سر آمده است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی ادعاها و موضعگیری های سخیف و بی پایه مقامات بحرینی در خصوص دخالت ایران در حادثه انفجار خط لوله نفت در آن کشور گفت: ظاهرا تنها چیزی که مقامات بحرینی پس از هر حادثه ای که در آن جزیره بوقوع می پیوندد آموخته اند بر زبان جاری سازند، متهم کردن ایران است؛ آنها باید بدانند دوران این گونه سخنان واهی و دروغ و زمان چنین فرافکنی ها و اتهام زنی های کودکانه بسر آمده است.
وی خاطر نشان کرد: همواره اصرار و تاکید کرده ایم که ثبات و امنیت همه همسایگان خود را ثبات و امنیت خود می دانیم و بدان پایبندیم.
** قدس ۹۶/۸/۲۲
*  وزیران و استانداران یک روز ملاقات مردمی داشته باشند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای از وزیران و استانداران خواست در راستای نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردمی حداقل یک روز در ماه را برای ملاقات مردمی تعیین کنند.
** خراسان ۹۶/۸/۲۲
*  فرایند تولید آب سنگین تعطیل نشده است
مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فرایند آب سنگین در اراک با ۲۰ تن در حال انجام و تعطیل نشده است.زارعان افزود: در مواردی اقدام به دستکاری عکس و تصاویر می کنند تا اعلام کنند که فعالیت‌های این بخش سازمان انرژی تعطیل شده ولی این بخش تعطیل نشده است.
*  توافق و اختلاف با روسیه
جابری انصاری، معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه درباره دیدگاه‌های ایران و روسیه در موضوع سوریه گفت: با روسیه توافق داریم، اما در سطح تاکتیک‌ها دایم باهم اختلافاتی داریم.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۲
*  تلاش برای منع شرکت‌های امریکایی از تجارت با ایران
وب‌سایت امریکایی دهیل مدعی شده است که EFPها سلاح‌های سپاه پاسداران ایران است و ظهور دوباره این سلاح‌ها بعد از ۶ سال، نشان می‌دهد که نیروهای نظامی هنوز نیروهای امریکایی را مورد هدف دارند. این سلاح جان بسیاری از نیروهای امریکایی مستقر در عراق را گرفته و بسیاری دیگر را زخمی کرده است.
این پایگاه اینترنتی امریکایی با طرح چنین ادعاهایی، تلاش می‌کند تا شرکت‌های تجاری امریکایی را از حضور در فعالیت‌های اقتصادی با ایران منع کند و با چنین نگاهی، ادامه می‌دهد: «کسب و کارهای امریکایی نباید زندگی قهرمانان ما را که به واسطه سلاح‌های مستقرشده توسط سپاه پاسداران و تهران، از آنها گرفته شد، نادیده بگیرند.»
** شهروند ۹۶/۸/۲۲
*  احتمال لغو تعطیلی ۶ آذر
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تعطیلی هشتم ربیع‌الاول را بی‌مبنا دانست و ابراز امیدواری کرد که این تعطیلی با ارایه طرحی لغو شود. در یادداشت علی مطهری تحت عنوان «تعطیلی بی‌مبنا» آمده است:  «تعطیلی هشتم ربیع‌الاول که امسال مصادف با ۶ آذر است، یک خطا و موجب وهن مجلس شورای اسلامی است.
*  توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهوری ترامپ برای تغییر در برجام نوشت: مذاکرات با کره‌شمالی بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور تنها جایگزین برای جنگ است اما تلاش برای مذاکره بر سر توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+۵، به شکلی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار آن شده است، مثل باز کردن یک قوطی کِرم است که احتمالا به نابودی توافقی که به سختی برای جلوگیری از تکثیر هسته‌ای در خاورمیانه به دست آمده است، خواهد انجامید. علاوه‌ بر این، از بین بردن توافق انجام گرفته با ایران حصول هرگونه توافق احتمالی با کره‌شمالی را نیز ناممکن خواهد کرد، زیرا پیونگ یانگ دچار این بدگمانی خواهد شد که هرگونه توافقی ممکن است درنهایت به صورت یک‌جانبه از سوی آمریکا تغییر کند.
** صبح نو ۹۶/۸/۲۲
*  ممانعت ائتلاف سعودی از رسیدن کمک‌های پزشکی به یمن
سازمان بهداشت جهانی درباره ادامه بسته‌ماندن گذرگاه‌‌های یمن هشدار داد و اعلام کرد این  موضوع منجر به وضعیت سخت انسانی شده و پیش‌بینی‌هایی درباره امکان اتمام سوخت در ماه جاری مطرح شده است.
«فضیله شایب» سخنگوی بهداشت جهانی در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت برای پنجمین روز پیاپی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی یمن بسته ماند و سازمان بهداشت نتوانست کار کمک‌رسانی خود را انجام دهد.
ائتلاف سعودی متجاوز به یمن ۱۵ آبان‌ماه از بستن تمامی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی یمن به صورت موقت خبر داد.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۲۲
*  تقاضا از رئیس جمهور برای دیدار با همه جناح‌ها
مرتضی حاجی گفت: باید باب گفت‌وگو باز شود، آقای روحانی و دولت این دیدارها را منحصر به اصولگرایان نکنند، یعنی این نشود که هر کدام از این جناح‌ها با رئیس جمهور بخواهند دیدار کنند.
معتقدم چکیده‌ای از دولت باید تعیین شود و با جناح‌های مختلف به گفت‌وگو بپردازند و هنگامی که نیاز به تصمیم‌گیری مقام عالی است رئیس جمهور حضور پیدا کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند
باشگاه خبرنگاران/ در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
در بخشی ازاین پیام آمده است: وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ی همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند.
ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند.
اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیب‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض می‌کنم و متضرعانه از خداوند متعال می‌خواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ی کسانی‌که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.
علما مرزبانان منطقه خود هستند
حوزه/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مدیر رسانه‌ای همایش ملی«ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری» تصریح کرد: علمای آن روز  منطقه‌ای که در آن بودند را همانند مرزبانان، حفظ می‌کردند.
ایشان در ادامه تأکید کرد: علمای قدیم اختیارات و وظایف بیشتری داشتند، در آن دوران مرکز مرجعیت و حوزه در نجف اشرف بود و علما با اجازه از این مراجع در ایران به هدایت مردم می‌پرداختند.
معاویه صفتان به انحراف جامعه می‌اندیشند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری، با اشاره به نفوذ مخالفان اسلام در میان مسلمانان در صدر اسلام تصریح کرد: روش نفوذ در حال حاضر هم انجام می‌شود.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین  با اشاره به دوران خلافت معاویه، اظهار داشت: کار معاویه و همراهان او این بود که با نفود در بین آحاد جامعه آهسته آهسته آنها را با خود همراه کنند و بعد به آنان ضربه وارد کنند و حتی در جریان این حیله بسیاری از خواص تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفتند.
وی تاکیدکرد: خواسته این گروه جاهل ایجاد فساد و بی بندوباری در جامعه اسلامی و گسترش آن است.
اندیشه مهدویت با تاریخ بشر عجین است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت با بیان اینکه اندیشه مهدویت با تاریخ بشر عجین است گفت: در تاریخ رسالت انبیاء(ع) هیچ‌گاه اشاره به مهدویت قطع نشده است.
وی بیان کرد: جریان تاریخ نبوت و حرکت توحیدی هرچه جلوتر آمده، اندیشه مهدویت برجسته‌تر شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی همواره با نگاه مهدوی همراه بوده و امواج توفنده انقلاب درآمیخته با مهدویت است که نشان می‌دهد فعالیت در این زمینه ارزشمند و مورد نیاز است.
 تکذیب شایعه عقب‌نشینی ارتش سوریه از ابوکمال
العالم/ یکی از نمایندگان ارتش روسیه مستقر در سوریه اخباری را که از عقب نشینی ارتش سوریه از شهر ابوکمال در استان دیرالزور حکایت می‌کنند، رد و این خبرها را تبلیغات بی اساس توصیف کرد.
این منبع اعلام کرد ارتش سوریه از ابوکمال که از روز جمعه آن را آزاد کرده، عقب نشینی نکرده است.شهر ابوکمال روز جمعه تحت کنترل ارتش سوریه و شبه نظامیان مردمی درآمده است.
 اعتراض سوریه به جنایات ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان
باشگاه خبرنگاران/ وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت حملات ائتلاف آمریکایی در سوریه و جنایت آن بر ضد غیرنظامیان سوری را به شدت محکوم کرد.
این وزارت خانه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست اقدام فوری برای متوقف کردن جنایت‌های وحشیانه‌ای که ائتلاف غیر قانونی آمریکایی بر ضد غیرنظامیان بی گناه در سوریه مرتکب می‌شود، صورت دهد و از افزایش جنایات و حملات بر ضد مردم سوریه و از تداوم نقض حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور جلوگیری کند.
 سفر هیات‌های اقتصادی اروپا به ایران نمایشی است
خانه ملت/عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد که سفر هیات‌های اقتصادی به ایران نمایشی است و با طرح مسائل اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی خود در ایران هستند.
یوسفیان ملا با اشاره به سفر هیات ۷۰ نفره اقتصادی اروپا به ایران اظهار داشت: سفر هیات اقتصادی اروپا به ایران با هدف تاسیس دفتری در ایران است، بنابراین به نظر می‌رسد که قصد آن‌ها از این سفر‌ها ارائه خدمات اقتصادی یا سرمایه گذاری نیست.وی تاکیدکرد: جمهوری اسلامی در نهایت با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در کشور موافقت نمی‌کند.
مقاومت آماده واکنش کوبنده به هر متجاوزی است
مهر/ عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تبعات جنگ علیه لبنان را به خوبی می‌داند و این اقدام تبعاتی دارد که رژیم صهیونیستی توان مقابله با آن را ندارد. شیخ نبیل قاووق تاکیدکرد: مقاومت آماده مقابله با هر اقدامی است و مانعی در برابر تحقق دستاورد مقاومت وجود ندارد.
ادامه دخالت‌های لندن در امور داخلی تهران
مهر/ در ادامه دخالت‌های لندن در امور داخلی کشورمان، «بوری جانسون» وزیر خارجه انگلیس با همسر «نازنین زاغری» محکوم امنیتی محبوس در ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد. «اِسکای نیوز» در این رابطه اعلام کرد این گفتگو «سازنده» بوده است.
گزارش الجزیره از وضعیت اسف‌بار در یمن
فارس/ شبکه خبری الجزیره در گزارشی نسبت به بروز فاجعه انسانی دریمن هشدار داد.در این گزارش آمده است: «پزشکان یمنی همین حالا با کمبود شدید دارو مواجه هستند و در صورت ادامه وضع موجود، از هفته آینده دیگر هیچ دارویی برای درمان سرطان، دیابت و نارسایی کلیه نخواهند داشت.
 گزارش زمین لرزه ۷.۳ ریشتر غرب‌کشور
تسنیم/ شب گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه استانهای همدان، زنجان، ایلام، اردبیل ، مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان را نیز به لرزه درآورد مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تا‌کنون ۲۱۰ نفر دراین حادثه کشته شده‌اند گفت: ۲۵۰۴ نفر نیز مجروح شده‌اند. وی با اشاره به وضعیت امداد رسانی در منطقه، گفت: امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده با سرعت در حال انجام است و امنیت کامل در مناطق حاکم است.
دستور فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان
شبکه خبر/ سخنگوی سپاه گفت: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه مجموعه یگان‌های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت برای امداد رسانی به زلزله زدگان اقدام کردند. سردار رمضان شریف افزود: ‌بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی می‌شود و دستور لازم برای همکاری سپاه‌های استان‌های مجاور صادر شده است. سخنگوی سپاه از در اختیار قرار دادن تجهیزات راهسازی سپاه برای کمک به وزارت راه خبر داد و گفت: سپاه آمادگی خود را برای کمک در بخش‌های مختلف اعلام ‌کرد.
داعش شخص ترامپ را تهدید کرد
باشگاه خبرنگاران/ گروه تروریستی داعش همزمان با سفر دونالد ترامپ به فیلیپین، با انتشار پوستری، شخص رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرد. داعش با انتشار این پوستر، اعضای خود را به کشتن ترامپ دعوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *