خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۱

  • الحوثی رئیس شورای عالی یمن: نفتکش های عربستان در تیررس موشک‌های یمن هستند
  • رئیس جمهور پس از نشست سران سه قوه: آمریکا به دنبال توطئه دیگری در منطقه است
  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: شهرداری مشهد به رفع مشکلات اقشار محروم توجه کند
  • آیت‌‌الله شب‌زنده‌دار: اخلاق و تقوای روحانیت عامل مهم جذب مردم به دین است
  • آیت‌الله کعبی: بازداشت «سعدحریری» توسط رژیم سعودی گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان است
  • رئیس جمهور لبنان: پرونده حریری را به مجامع جهانی ارجاع می‌دهیم

** جام جم ۹۶/۸/۲۱
*  مهر و موم‌ها در تاسیسات هسته‌ای موقت است
معاون امور بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، مهر و موم بخش‌هایی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان را موقت و برای حسابداری مواد هسته‌ای دانست.
بهروز کمالوندی درباره مصاحبه اخیر آمانو با شبکه سی.بی.اس آمریکا مبنی بر صدها هزار عکسبرداری و ۲۰۰۰ پلمب در بخش‌های مختلف هسته‌ای کشورمان گفت: بخشی از آماری که ارائه شد برای این است که طرف مقابل را متقاعد کند فعالیت‌های کشورمان تحت نظارت و شفاف است. معاون امور بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اطلاعات محرمانه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در آژانس منتقل نشده است، اما طبعا در این باره حساس هستیم.
*  رای ۱۰۸ صفحه‌ای برای متهم ردیف سوم پرونده نفتی
وکیل‌مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی با بیان این‌که رای صادره برای موکلم ۱۰۸ صفحه است، گفت: ما در حال رونویسی از رای دادگاه هستیم.
براساس حکم صادره، مهدی شمس متهم ردیف دوم به ۲۰ سال حبس و رد مال تضامنی با بابک زنجانی و فلاح هروی به مبلغ ۶۵ میلیون یورو که باید به بانک مسکن بدهد، محکوم شده است. حمید فلاح هروی، متهم ردیف سوم پرونده نفتی نیز به ۲۰ سال حبس و رد مال شامل یک دستگاه خودروی بنز، یک میلیارد هدیه ازدواج دخترش و منزلی در شهرک غرب محکوم شده است.
** همشهری ۹۶/۸/۲۱
*  جریان مالی ایران از یونان به اروپا وصل می‌شود
محمدرضا محسنی، مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به قرارداد ایکس نت برای اتصال بورس ایران با اروپا و زمان اجرایی شدن آن گفت: طی ماه‌های اخیر با آتکس گروپ یونان جلسات خوبی برگزار شد و در بورس یونان نیز تعامل‌های مناسبی صورت گرفت.
قرار شد به دلیل پروتکل‌های بورس یونان برای تسویه معاملات و همچنین ارتباط با بورس حدود ۳۰ کشور مختلف امکان اتصال بورس ایران با بورس یونان فراهم شده و فرآیند معاملات از طریق برخی بانک‌های ایرانی و یونانی انجام شود.
** شرق ۹۶/۸/۲۱
*  برخی رهبران جوان، منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در سمرقند ازبکستان گفت: نیاز است به برخی رهبران جوان منطقه پیام‌هایی در سطح بین‌المللی ارسال شود که بدون آشنایی با واقعیات منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند. او با اشاره به سفرش به ازبکستان و دیدار با رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه ازبکستان گفت: درباره صحنه جدید روابط دو کشور گفت‌وگو داشتم.
من احساس می‌کنم روند جدیدی از روابط میان ایران و ازبکستان در دوران جدید این کشور شروع شده و با سفری که در چندین ماه آینده به وسیله آقای دکتر روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان به ازبکستان خواهند بود، این روند هرچه بیشتر سرعت خواهد گرفت».
*  ایران در حال ساخت یک پایگاه نظامی دائم در سوریه است
شبکه بی‌بی‌سی به نقل از یک منبع اطلاعاتی غربی مدعی شد ایران یک پایگاه نظامی دائم در سوریه می‌سازد. شبکه بی‌بی‌سی به‌ نقل از فردی که او را منبع اطلاعاتی غربی خوانده است، مدعی شده است ایران در ۱۴‌کیلومتری دمشق و در منطقه «السوه» در حال ساخت یک پایگاه نظامی دائم است. این منطقه در ۵۰‌کیلومتری بلندی‌های جولان قرار دارد. بی‌بی‌سی برای اثبات ادعای خود تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرده است که ادعا می‌شود منابع اطلاعاتی بین ماه‌های ژانویه و اکتبر سال جاری میلادی آن را ثبت کرده‌اند. در این تصاویر ساخت‌وساز‌هایی در یک سایت نظامی سوریه نشان داده می‌شود که به ادعای منابع اطلاعاتی غربی، متعلق به ایران هستند.
** ایران ۹۶/۸/۲۱
*  آمریکا به دنبال توطئه دیگری در منطقه است
روز گذشته، دومین جلسه سران قوا از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم، به میزبانی قوه قضائیه برگزار شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه، بویژه تحرکات اخیر عربستان سعودی و مسأله سپرده‌گذاران، با هم گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند. رئیس جمهوری در پایان این جلسه تصریح کرد: شرایط امروز منطقه نشان می‌دهد توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش، نقش بر آب شده، لذا دنبال نقشه‌ها و توطئه‌های دیگری در منطقه هستند و مردم لازم است که در این زمینه هوشیار باشند و مسئولان هم توجه و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. رئیس جمهوری تأکید کرد: آنچه برای ثبات و امنیت منطقه لازم باشد و هماهنگی‌های ضروری در این زمینه را در جلسه سران قوا مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
*  دادستان ویژه روحانیت پیگیر محدودیت خاتمی
عبدالله ناصری، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفت که حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان دادگاه ویژه روحانیت گفته است که موضوع محدودیت جدید برای سید محمد خاتمی را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به ممانعت از حضور رئیس دولت اصلاحات در نشست بنیاد باران افزود: بعدها مشخص شد دادستان ویژه دادگاه روحانیت از این حکم اطلاعی نداشته است. سؤالی از آقای رئیسی در این مورد شد و ایشان از صدور چنین ابلاغیه‌ قضایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که موضوع را پیگیری می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲۱
*  نهمین گزارش آژانس درباره اجرای برجام فردا منتشر می‌شود
جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا در حالی منتشر می‌شود که این اولین گزارش بعد از آن است که ترامپ از تایید پایبندی ایران به برجام به طور یک‌جانبه امتناع کرد. نهمین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام برای بررسی و ارایه در نشست فصلی شورای حکام که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، قرار خواهد گرفت.
*  پرونده حریری را به مجامع جهانی ارجاع می‌دهیم
میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان به هیات‌های دیپلماتیکی که به دیدارش آمده بودند، تاکید کرد که بیشتر از یک هفته برای روشن شدن سرنوشت سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی این کشور منتظر نخواهد ماند و پس از آن مجبور می‌شود که این پرونده را به محاکم بین‌المللی ارجاع دهد.
عون به صورت ضمنی به آمادگی‌ روسیه و دیگر کشورهای غربی برای کمک به لبنان در حل این مشکل اشاره کرد و گفت: آمادگی‌های بین‌المللی برای کمک به لبنان در این زمینه وجود دارد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۱
*  اجرای «۲۰۳۰» به طور کامل متوقف نشده است
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور می‌گوید براساس گزارش‌های غیـررسمی در برخی از بخش‌ها سند آموزش ۲۰۳۰ هنوز به طور کامل متوقف نشده است. منصور کبگانیان تصریح کرد: در ابتدا درباره صحت این موضوع بررسی‌هایی خواهیم داشت، اگر این موضوع صحت داشته باشد مطمئنیم با تذکراتی که داده می‌شود طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و دستور رهبری درباره توقف این سند عمل خواهد شد.
*  ایران برای رفع موانع بانکی باید منتظر بماند
کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپایی در واکنش به انتقادها از ادامه مشکلات بانکی بین ایران و اروپا با وجود گذشت ۲ سال از اجرای برجام گفت: تمام تلاش خود را برای رفع موانع بانکی انجام می‌دهیم اما باید توجه داشت ۲ سال زمان کافی نیست.
فیل هوگان یادآور شد حرکت‌های خوبی برای همکاری‌های بانکی میان ایران و کشورهای اروپایی توسط بانک‌های کوچک انجام شده است اما این مشکل در ارتباط با بانک‌های بزرگ وجود دارد و در این ارتباط لازم است بانک‌های ایران نیز خود را با استانداردهای روز جهانی مطابقت دهند.
** جوان ۹۶/۸/۲۱
*  تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مدرسی را تسلیت گفتند.
در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمدرضا مدرسی آمده است: درگذشت والده‌ مکرّمه را به آن جناب و اخوی محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم و بقاء سلامت و توفیق برای جنابعالی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
*  دفتر اروپا به هیچ‌وجه نباید در ایران فعال شود
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأسیس دفتر حقوق بشر اروپا در ایران گفت: به هیچ وجه مصلحت نمی‌دانیم دفتری از اروپا در ایران فعال باشد و دلیل خیلی محکم هم داریم.
وی تأکید کرد: گفته شده این دفتر در تهران باید به طور منظم مانیتور کند که نیرو‌های سکولار در ایران تحت فشار قرار نگیرند! یا نیرو‌های سکولار در ایران میدان فعالیت داشته باشند! یا کسانی که در فتنه ۸۸ تحت فشار قرار گرفتند هم از زندان و ممنوعیت‌ها خارج شوند و میدان فعالیت داشته باشند و وضعیت اقلیت‌ها، همجنسگرا‌ها و خیلی موضوعات دیگر را دنبال کند. این دفتر با این لیست خیلی مشعشعی از مسئولیت‌ها به هیچ وجه در ایران مورد استقبال و خوشامد قرار نخواهد گرفت.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۱
*  حفظ برجام منوط به مقاومت اروپاست
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ملاقات با صدر اعظم سابق اتریش با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، ابراز داشت: گفتگوهای منجر به برجام موفقیت آمیز بوده است، اما آنطور که ما انتظار داشتیم، روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای غربی شکل نگرفته و این محدودیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران مشکلاتی به وجود آورده است. خرازی اضافه کرد: لازم است اروپا در مقابل این بی‌قانونی‌های آمریکا بایستد. حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت.
*  تغییر دو یا سه استاندار دیگر
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در سخنانی اظهارکرد: با تغییر دو یا سه استاندار دیگر کار تغییر استانداران در دولت دوازدهم به پایان می‌رسد و سایر استانداران نیز به کار خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: از همه استانداران در کشور راضی هستم و تعویض استانداران به منظور نارضایتی‌ از آن‌ها نیست و این تغییرات انجام می‌گیرد تا استان‌های دیگر نیز از تجربیات آن‌ها استفاده کنند.
** رسالت ۹۶/۸/۲۱
*  انقلاب اسلامی به الگویی موفق برای مقابله با استکبار تبدیل شده است
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: انقلاب اسلامی به الگویی موفق برای مقابله با استکبار تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام مهدی طائب در جمع پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه عزت یعنی ستم‏‌ناپذیری انسان در برابر مستکبران، اطاعت از خداوند، حاکمیت ارزش‌های اسلامی، تقویت هنجارهای اخلاقی، تقوا، قناعت و صبر از عوامل دستیابی به عزت در فرهنگ اسلامی است تصریح کرد: ملت ایران ۳۹ سال است که در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است و تا به امروز با ایمان به خدا و اتکاء به باورهای اعتقادی خود قدرت‌های جهانی را ناکام کرده است.
*  خروج متهم ۵۰۰ میلیاردی با وساطت یک دستگاه حکومتی!
محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس درباره خروج یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از کشور با وجود حکم ممنوع الخروجی وی، گفت: حسب خبری که معاون اول قوه قضائیه داد این فرد به حکم قاضی پرونده ممنوع الخروج بوده است اما دستگاهی که به عنوان ضابط در این ماجرا نقش داشته از طریق نامه‌ای به اداره گذرنامه، امکان خروج متهم را از کشور فراهم کرده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها قاضی پرونده که حکم ممنوع الخروجی را صادر کرده است امکان برداشتن این ممنوعیت را دارد، مشخص است که روند مذکور غیرقانونی انجام شده است.
لذا دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد و در عین حال اقدام جدی برای استرداد متهم صورت گیرد.
*  آیت‌الله احمد خاتمی وارد شبکه‌های اجتماعی شد
آیت‌الله سید احمد خاتمی با انتشار ویدیویی حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را اعلام کرد.
وی در این ویدئو گفت: با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری این‌ها و اینکه دیدم بدخواهان بی‌رحمانه بدون آنکه ابائی داشته باشند تهمت‌ها، سخن‌های دروغ بسیاری در ارتباط با اینجانب می‌گویند تصمیم گرفتم من هم در این شبکه‌ها حاضر باشم.
وی افزود: مدیریت این شبکه با عزیزانی است که به آنها مطمئنم. آنها هستند که مواضع اینجانب را استخراج و استقراء کرده و به سمع و نظر شما عزیزان می‌رسانند.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ان‌شاء الله که رضای خدا در این کارباشد. در این شبکه‌ها پاسخگوی سوالات عزیزان در زمینه‌های مختلف خواهم بود. امیدوارم این حضور تاثیرگذار باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۱
*  سقوط جنگنده سپاه در استان فارس
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای از سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس خبر داد. روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ مقارن با ساعت ۸ صبح دیروز (۲۰ آبان) یک فروند هواپیمای جنگنده سوخو ۲۲ متعلق به این نیرو که در حال انجام تمرینات رزمی بود، در استان فارس دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اطلاعیه افزوده است: در این حادثه خلبان جنگنده به شهادت رسید.
*  ایران همواره کاربرد سلاح شیمیایی  را محکوم می‌کند
پنجاه و ششمین اجلاس فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با هدف بررسی هفتمین گزارش مکانیسم تحقیقاتی مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درخصوص سوریه برگزار شد.  علیرضا جهانگیری معاون حقوقی و بین‌المللی نمایندگی ایران در لاهه در این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی‌ایران همواره کاربرد سلاح شیمیایی از سوی هر شخص، در هر مکان و تحت هر شرایطی را قویا محکوم می‌کند.
** آرمان ۹۶/۸/۲۱
*  جهانگیری به بولیوی می‌رود
وزیر امور خارجه بولیوی اعلام کرد: معاون اول رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به این کشور سفر می‌کند. چهارمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در روزهای ۲۱ الی ۲۴ نوامبر درشهر سانتاکروز بولیوی برگزار می‌شود.
*  سفر نمایندگان پارلمان روسیه به ایران
نمایندگان دومای دولتی روسیه به زودی به هفت کشور ازجمله ایران سفر می‌کنند. ایوان ملنیکوف معاون اول رئیس دوما گفت: هیاتی متشکل از کمیسیون‌های مختلف مجلس تا پایان امسال به هفت کشور سفر خواهند کرد. وی افزود: این تصمیم در نشست شورای دوما اتخاذ شده است. به گفته این مقام روس، این سفرها به کشورهای خارجی دور و نزدیک نظیر ایران، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، کره جنوبی، مولداوی و صربستان برنامه‌ریزی شده است و هدف از آن گسترش روابط دوجانبه و توسعه گفت‌وگوها با شرکای خارجی روسیه است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۱
*  تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در دستور کار
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در دیدار «فیل هاگون» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با اشاره به پیشنهاد وی برای تاسیس دفتر این اتحادیه در تهران جهت‌ پیگیری توافقات، تصریح کرد: «تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران می‌تواند به توسعه روابط کمک کند و این موضوع در حال حاضر در دستور کار وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته و در حال بررسی است.»
** آفرینش ۹۶/۸/۲۱
*  ۶ آذر تعطیل رسمی است
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه مجلس، ششم آذرماه مصادف با هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی است. بهروز نعمتی اظهار داشت: به موجب مصوبه مجلس در جزء ح بند ۵ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که در ۲۷ بهمن ۹۵ به تایید شورای نگهبان رسیده و ۲۰ فروردین ۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی تعیین شده است.
*  نفتکش های عربستان در تیررس موشک‌های یمن هستند
محمد علی الحوثی خطاب به سعودیها گفت که اگر می‌خواهند نفتکش‌هایشان سالم بماند باید حملات به بندر «الحدیده» را متوقف کنند. محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی یمن، ائتلاف متجاوز سعودی را به انجام اقدامات بی سابقه علیه آن تهدید کرد. رئیس شورای عالی یمن اعلام کرد: در صورت حمله مزدوران آل سعود و همپیمانانش به حدیده و همچنین سواحل غربی، گروه‌های تحت رهبری او اقدامات بی‌سابقه‌ای را علیه آن انجام می‌دهند. محمد علی الحوثی در ادامه آورده است: ممکن است ما نفتکش های سعودی را مورد هدف قرار دهیم و یا ممکن است نیروی دریایی، نفتکش‌ها را مورد هدف قرار دهند. وی در ادامه گفته است: از این پس همه تاسیسات بزرگ نفتی عربستان در تیررس موشکها و سایر ادوات ما هستند.
** قدس ۹۶/۸/۲۱
*  اتهام زنی تازه وزیر خارجه آمریکا به ایران
وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که بسیار محتمل است موشک شلیک شده به ریاض متعلق به ایران بوده باشد، اما لازم است که ادله قانونی درباره آن پیدا شود.
رکس تیلرسون اظهار کرد: این که بتوانیم با برخی دلایل قانونی و واقعی این موضوع را تایید کنیم، گامی سودمند برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات بعدی، به ویژه در شورای امنیت خواهد بود، چرا که این اقدام مصداق نقض قطعنامه‌هایی از شورای امنیت سازمان ملل است که ارسال سلاح به مناطق درگیری را ممنوع می‌کنند.
*  اخلاق و تقوای روحانیت عامل مهم جذب مردم به دین است
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهمی که سبب جذب مردم و جوانان به دین و معارف اسلامی می‌شود، التزام هرچه بیشتر روحانیت به ورع و تقوا و اخلاق نیکوست. آیت‌الله محمد مهدی شب‌زنده‌دار افزود: با همه تبلیغات سوء دشمنان، عموم جامعه ما دیندار و علاقه‌مند به معارف دینی هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از این رو بنده معتقدم، پیش از هر چیز، خود طلاب و فضلای حوزه باید بُعد دینداری و اخلاق مداری را در زندگی فردی و اجتماعی‌شان تقویت کنند تا بعد در مقام انتقال و تبلیغ آموزه‌های کتاب و سنت با زبان روز هر قشری از مخاطب قوی باشند.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۱
*  انتقاد پزشکیان از سکوت مجلس درباره تخلفات دولت احمدی‌نژاد
مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل دادگاه رسیدگی به جرایم نفتی احمدی‌نژاد، نسبت به اقدام نماینده ارومیه در انتشار اسنادی در مورد حمید بقایی و موارد مشابه انتقاد کرد.
وی همچنین با انتقاد از سکوت مجلس درباره تخلفات هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم و دهم، گفت که علاوه بر مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه رسانه‌هایی که در آن زمان تعریف و تمجید می‌کردند، در بروز این تخلفات مقصرند و تاکید کرد که اگر رسانه‌ها حرف‌شان را محکم بزنند، تعطیل می‌شوند.
** شهروند ۹۶/۸/۲۱
*  توافق روحانی و لاریجانی برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار دولت
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از توافق رؤسای قوای مجریه و مقننه برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار دولت خبر داد. عبدالرضا عزیزی افزود: براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد. امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر می‌کند. عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین توافق شد تا وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و علاوه بر این، سازمان محیط‌زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌ منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند.
** صبح نو ۹۶/۸/۲۱
*  فرانسه تحت تاثیر القائات برخی‌ها قرار نگیرد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در خصوص کشورمان در سفر به برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس، ضمن ابراز تاسف از این اظهارات گفت: انتظار ما از فرانسه این است که تحت تاثیر القائات و نشانی‌های غلط برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرد و نسبت به تحولات منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس واقع بین، منصف و دوراندیش باشد.
*  دستیابی به تجهیزات جدید و مدرن در دستور کار ارتش قرار دارد
دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نوسازی ارتش در ابعاد تجهیزاتی و زیر ساختی و تربیت نیروی انسانی کارآمد از برنامه‌های بنده در ارتش است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شهرداری مشهد به رفع مشکلات اقشار محروم توجه کند
مهر/آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار با شهردار مشهد اظهارکرد: نیازهای شهروندان مشهد و ارائه خدمات مناسب به زائران امام هشتم(ع) از مهم ترین موضوعاتی است که مدیران شهری مشهد باید به آن توجه داشته باشند.
وی افزود: حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و اهتمام خاص به اقشار محروم و آسیب‌پذیر به ویژه در حاشیه شهر مشهد از اهمیت خاصی برخوردار است. عضو جامعه مدرسین بیان کرد: خدمت به عزاداران اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) سعادتی برای خدمت گزاران مدیریت شهری مشهد است.
بازداشت «سعدحریری» توسط رژیم سعودی گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان است
فارس/ آیت‌الله کعبی بازداشت سعدحریری توسط رژیم سعودی را گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان عنوان کرد و گفت: عربستان به جز هیاهو و پروپاگاندای تبلیغاتی برای تضعیف جبهه مقاومت، هیچ غلط دیگری نمی‌تواند انجام دهد.
عضو جامعه مدرسین گروگان‌گیری سعدحریری را یک سناریوی آمریکایی- صهیونیستی برای دامن زدن به جنگ‌های نیابتی عنوان کرد و گفت: این اقدام سعودی یک واکنش به پایان دولت داعش است که در پی شکست‌های پی در پی توسط مقاومت اسلامی به زانو درآمده است.
نگرانی پاریس از بازگشت تروریست‌ها از سوریه و عراق
مهر/ در حالی که با عملیات موفقیت آمیز نیروهای عراقی و سوری، تروریست‌ها در حال از دست دادن پایگاه‌های خود در این دو کشور هستند، احتمال بازگشت آنها به کشورهایشان موجب نگرانی مقامات اروپایی شده است.
در همین راستا «فرانسوا مولن» دادستان کل فرانسه در مورد پیامدهای بازگشت احتمالی تروریست‌های تبعه این کشور به خانه‌هایشان، هشدار داد.به گفته وی دستگاه اطلاعاتی فرانسه شمار فرانسوی هایی را که به تروریست‌ها پیوسته‌اند حدود ۶۹۰ نفر تخمین زده است.
برای ما ماندن یا نماندن آمریکا در برجام مهم نیست
ایرنا/ نماینده ایتالیا در اتحادیه اروپاگفت: برای ما ماندن یا نماندن آمریکا و ترامپ در برجام مهم نیست.آلنزا دله در خصوص ضرورت حفظ برجام از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار داشت: این (برجام) یک ماموریت مهم است و ما قسمتی از آن هستیم.وی تصریح کرد: ما به دنبال بسط و توسعه این توافق بسیار مهم هستیم و می‌خواهیم با ایران روابط گسترده ای داشته باشیم چرا که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه روابط بین ایران و ایتالیا وجود دارد.
تاکید بر حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی سوریه
صداوسیما/ رئیس جمهور روسیه با اشاره به حضور نیروهای روسیه در سوریه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت. ولادیمیر پوتین، افزود: از جمله موارد بسیار مهم این است که ما بر حاکمیت مستقل و تمامیت ارضی کشور سوریه تاکید داریم. ما توافق کردیم بعد از پایان جنگ و ریشه کنی تروریست‌ها تلاش‌های سیاسی را با نظارت سازمان ملل متحد شروع خواهیم کرد.
شرکت ۲.۴ میلیون نفر زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال
تسنیم/ استاندار ایلام اظهار داشت: اربعین امسال ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر راهی عتبات عالیات شدند که ۹۶۰ هزار نفر از این جمعیت از مرز مهران تردد کردند. سلیمانی افزود: تجهیز راه‌ها پارکینگ‌ها اصلاح جاده ترشاوه – پل بان رحمان با همکاری بسیج و سپاه، جلوگیری از ورود افراد فاقد مدارک هویتی و استقرار ۴۵۰کانتینر ۵ لایه به منظور ایجاد پوشش امنیتی و جلوگیری از خروج غیرقانونی افراد فاقد مجوز، تجهیز سیستم مانیتورینگ با پوشش‌دهی ۴۰۰ کیلومتری از مهمترین اقدامات انجام شده است.
کشف گورهای جمعی در پایگاه آمریکایی در «کرکوک»
تسنیم/ نیروهای عراقی صدها جسد در گورهای جمعی در یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر «الحویجه» در استان کرکوک کشف کرده‌اند که توسط عناصر داعش اعدام شده‌اند.«راکان سعید» استاندار کرکوک، اعلام کرد:دست‌کم ۴۰۰ نفر توسط داعش  اعدام شده در گورهای دسته جمعی مدفون شده اند.
تکرار سیاست‌های بوش تنها موجب تقویت ایران می‌شود
فارس/ وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی نوشت: تمایل دولت «دونالد ترامپ» در منزوی کردن و فشار بر ایران منعکس کننده تفکرات قدیمی است که در واقعیت‌های در حال تغییر امروز خاورمیانه جایگاهی ندارد. بر این اساس، محتمل‌ترین پیامد ماجرا آن است که این امر به طور سهوی موجب تقویت مواضع ایران در منطقه شده که بسیار شبیه به اقدام‌هایی است که «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور انجام داد.بلومبرگ تصریح کرد: می‌توان گفت اکنون ایران قدرتمندترین عامل منطقه است. این کشور نقش تعیین کننده‌ای در منطقه دارد.
۴۴ نماینده پارلمان بریتانیا خواستار برکناری «ترزا می» شدند
فارس/ ۴۴ نماینده پارلمان بریتانیا با امضای نامه‌ای خواستار برکناری «ترزا می» نخست وزیر این کشور شدند.به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ساندی تایمز» این درخواست به امضای ۸ نماینده دیگر احتیاج دارد تا مکانیزمی که خانم می‌ را به استعفا مجبور می‌کند، فعال شود.
بازداشت یک عامل «موساد» در لبنان
فارس/ منابع امنیتی در لبنان از بازداشت یک عامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.
منبعی امنیتی گزارش داد یک تبعه لبنانی که با «موساد» در ارتباط بوده و قصد داشته عملیات تروریستی در «صیدا» اجرا کند، بازداشت شد.گفته می‌شود این عامل موساد مشغول رصد کاروان حامل «بهیه الحریری» خواهر نخست وزیر مستعفی لبنان بوده و عملیات ترور وی را برنامه‌ریزی کرده بود.
دولت ۴۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا از خزانه قرض کرده است
فارس/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در نیمه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد تومان از خزانه قرض کرده است که این مبلغ بابت حقوق، مزایا و هزینه داخلی ادارات دولت بوده است.
محمد حسینی با یادآوری بالا بودن هزینه‌های جاری کشور تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال دولت ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت، مالیات، فروش اوراق کسب کرده، در حالی که ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری پرداخت کرده است.
ایران، هدف بزرگتر «محمد بن سلمان» است
مهر/ وزیر آموزش رژیم اشغالگر قدس در مصاحبه ای با تمجید از اقدامات ریاض در بازداشت مقامات این کشور اعلام کرد: به نظر می‌رسد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حال تحکیم و تقویت قدرت خود است و به تصویر بزرگتری که ایران است می‌نگرد.
«نفتالی بنت» سپس توسعه اشغالگری‌های رژیم خود در اراضی اشغالی را اینگونه توجیه کرد: اگر فلسطینیان کشور خود را در کرانه باختری تأسیس می‌کردند، ایران در این کشور نیز نفوذ پیدا می‌کرد. هدف جمهوری اسلامی تسلط بر سایر کشورها است!
همکاری ایران و عراق در اربعین امسال بسیار بهتر بود
ایسنا/ وزیر کشور در نشست شورای اربعین استان خوزستان که در فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل از نظم و انسجام مناسبی برخوردار بود و در این زمینه شاهد رضایت مردم بودیم و امیدواریم برای سال‌های آینده نیز این روال با برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای که صورت می‌گیرد، ادامه پیدا کند.
رحمانی‌ فضلی با بیان اینکه امیدواریم مراسم اربعین را در شأن و جایگاه امام حسین(ع) برگزار کنیم، افزود: خدمات، زیرساخت‌ها، امنیت، حمل ‌و نقل و… مسائلی هستند که باید به آنها برای سال‌های آینده توجه جدی شود و تلاش شود تا در سال‌های بعدی مساله اربعین عمیق‌تر و اساسی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *