خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۰

  • رئیس جمهور خطاب به سران عربستان سعودی: بزرگ‌تر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: مسیر طی‌ شده انقلاب نشانه‌‌هایی امیدبخش دارد
  • آیت الله ممدوحی: راهپیمایی عظیم اربعین پیام‌آور وحدت و همدلی میان ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) است
  • آیت الله خاتمی: تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی می‌خورد
  • آیت الله اعرافی: بشر دوستی و کمک به هم نوع از آموزه‌های ارزشمند دینی اسلام است
  • آیت الله کعبی: اربعین پیام رسان اسلام ناب محمدی(ص) به جهان است

** جام جم ۹۶/۸/۲۰
*  نمی‌توان با دلار، امنیت خرید
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در اجلاس کنفرانس بین‌المللی تامین امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی با عنوان «آسیای مرکزی، گذشته و آینده مشترک، همکاری در راه توسعه پایدار و شکوفایی متقابل»با بیان این‌که امروزه نمی‌توان با صرف صدها میلیارد دلار، امنیت را خرید و با کشتی وارد کشور کرد، گفت: امروز برای رسیدن امنیت باید با تکیه بر مردم به عنوان مهم‌ترین مولفه امنیت یک کشور به امنیتی درون‌زا رسید و سپس در تعامل سازنده و هم‌افزایی با همسایگان به امنیتی پایدار و دسته‌جمعی دست یافت.
*  هیات ۷۰ نفره اروپایی در تهران
هیات ۷۰ نفره از مقامات و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا که ۲۵ نفر از آنها عالی‌رتبه هستند، امروز برای رایزنی با مقامات کشورمان در تهران حضور می‌یابند.
دیدارهای این هیات عمدتا اقتصادی و بویژه در بخش کشاورزی است و این هیات با ریاست فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، با محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی، دیدار می‌کنند.
** همشهری ۹۶/۸/۲۰
*  وساطت اردوغان میان ایران و عربستان
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راستای تلاش برای کاهش تنش‌ها در روابط ایران و عربستان سعودی، به روسیه، کویت و قطر سفر خواهد کرد. المانیتور گزارش داد اردوغان دراین سفرها تلاش خواهد کرد راه حلی برای کاستن از تنش‌های دیرپا در روابط عربستان سعودی و ایران پیدا کند.
*  اعتراض به اظهارات مقام انگلیسی
سفارت ایران در لندن مراتب اعتراض خود را نسبت به بیانیه معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه اعلام کرد و نوشت: بسیار جای تعجب و شگفتی‌ دارد که وزارت امور خارجه بریتانیا با اشاره به گزارش ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در خصوص ماهیت ایرانی موشک پرتاب شده اخیر به فرودگاهی در عربستان، خواهان ایفای نقش مثبت ایران در بحران یمن شده است.
** شرق ۹۶/۸/۲۰
*  سؤال از ٣ وزیر در دستور کار مجلس
سؤال از سه وزیر از سوی پنج نماینده این هفته در دستور کار مجلس است. سؤال محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سؤالات هادی قوامی، نماینده اسفراین، جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد و کلات و حسینعلی شهریاری، نماینده محترم زاهدان، از وزیر نفت و همچنین سؤال جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از وزیر امور خارجه در دستور کار این هفته مجلس قرار دارند.
*  خنثی‌سازی اقدامات چندین تیم تروریستی علیه زائران اربعین
مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: اقدمات چندین تیم تروریستی به صورت گروهی یا انفرادی که قصد انجام عملیات تروریستی علیه زائران را داشته‌‌اند، با هوشیاری ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراق، خنثی شده است.
** ایران ۹۶/۸/۲۰
*  بزرگ‌تر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، لزوم وحدت و همدلی کشورهای منطقه را مورد تأکید قرار داد و خطاب به سران عربستان سعودی گفت: شما قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را بخوبی می‌شناسید و بزرگ‌تر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند. امریکا و اذنابش تمام امکانات و قدرت خود را بسیج کردند، اما نتوانستند کاری بکنند.
روحانی با تأکید بر اینکه خواست ایران در منطقه صلح، امنیت، ثبات و توسعه است، اظهار داشت: همه بدانند، راهی جز برادری، دوستی و کمک به همدیگر وجود ندارد و اشتباه می‌کنید، اگر فکر کنید ایران دوست شما نیست و امریکا و رژیم صهیونیستی دوست شما هستند. چنین تفکری خطای راهبردی و محاسباتی است.
*  کردها قصد تقابل یا رقابت با ایران را ندارند
مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در پاسخ به پرسش نیوزویک در این خصوص که «آیا شما معتقدید ورود نظامیان عراقی به کرکوک و دیگر مناطق اقلیم کردستان با تأیید امریکا بوده؟» گفت: بله، معتقدیم که عملیات بازپس‌گیری کرکوک با هدایت ایرانی‌ها و با اطلاع مقامات امریکا و انگلیس انجام شد.
وی همچنین ادعا کرد که سرنوشت عراق در دست ایران است. کردها قصد تقابل یا رقابت با ایران را ندارند. بارزانی در پاسخ به این سؤال که آیا شما به همکاری با ایران ادامه می‌دهید، گفت: این موضوعی است که در آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲۰
*  پیشنهاد رئیس سابق سیا برای مقابله با ایران
جیمز وولزی رئیس سابق سازمان سیا می‌گوید: اگر آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان می‌خواهند به ایران صدمه زده و آن را از اداره کردن خلیج (فارس) دور کنند، باید اقتصاد ایران را بشکنند و پایین آوردن بهای نفت، تنها روشی است که می‌توان این کار را انجام دهد. وی افزود: برای مقابله با ایران باید به جای حرف زدن و مصلحت اندیشی، ۶ تا ۱۲ عدد از «مادر بمب‌ها» را روی تأسیسات ایران بریزیم.
*  عربستان در صدد تحریک اسرائیل برای حمله به لبنان است
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ضمن کینه‌توزانه خواندن رفتارها و اقدامات رژیم آل سعود در قبال لبنان گفت: اطلاعاتی دارم مبنی بر این که عربستان از اسرائیل خواسته به لبنان حمله کند و رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال بررسی این مسئله است.
او افزود: آنها معتقدند که می‌توانند نخست وزیر جدیدی را به لبنان تحمیل کنند و پیش از این تلاش کرده‌اند تا لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک کنند و هنگامی که نتیجه مورد نظر را دریافت نکردند، کشورهای عربی و خلیجی را تحریک کردند تا علیه لبنان دست به تنش‌آفرینی بزنند و اتباع خود را از لبنان خارج سازند.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۰
*  تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی می‌خورد
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع کنونی عربستان اظهار داشت: دستگیری‌هایی که این روزها در عربستان صورت می‌گیرد و باقی جریان‌ها زیر سر جوان ناپخته‌ای است که الان ولیعهد است. شاهدیم خدا دعای اللهم اشغل الظالمین بالظالمین را در عربستان اجابت کرده است. وی تأکید کرد: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند. از این حرف‌ها خجالت بکشید؛ یمن را با خاک یکسان کردید و گویا خوراک شما کشتن آدم‌هاست اما بدانید بزرگ‌تر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد و به روز سیاه نشست شما که عددی حساب نمی‌شوید. دست بردارید از این حرف‌های بچگانه. اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی‌ای خواهید خورد که نتوانید از جای‌تان بلند شوید.
*  البوکمال آزاد شد
ارتش سوریه و همپیمانان آن، چهارشنبه آخرین پایگاه مهم گروه تروریستی داعش را در البوکمال به تصرف کامل خود درآوردند. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تایید کرده است که شب چهارشنبه نیروهای ارتش سوریه شهر البوکمال را تصرف کرده‌اند. به گفته این مرکز، تروریست‌های داعش که در البوکمال می‌جنگیدند روز پنجشنبه از این شهر خارج شدند.
** جوان ۹۶/۸/۲۰
*  مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌‌هایی امیدبخش دارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تأثیر ناهمواری‌‌ها و دشواری‌‌ها قرار نگیریم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.
*  ساخت «جنگنده سنگین» در دستور کار وزارت دفاع است
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه جهت تقویت نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: تقویت نیروی هوایی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است.
وزیر دفاع تصریح کرد: محور اصلی این برنامه‌ها نیز طراحی و ساخت جنگنده‌های سنگین است که کارهایش در دست انجام است.
وی در پایان تاکید کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به طور دائم افزایش خواهد یافت و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۰
*  تکذیب خبر استیضاح وزیر آمورش و پرورش
اکبر رنجبرزاده با اشاره به خبرهای مرتبط با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: نامه‌ای حاوی درخواست نمایندگان به منظور استیضاح آقای بطحایی به هیات رئیسه مجلس نرسیده است و از اساس چنین موضوعی مطرح نشده و این خبر شایعه مطلق است.
** رسالت ۹۶/۸/۲۰
*  ایران، پیروز تحولات منطقه و آمریکا ناکام در تک قطبی کردن جهان
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران پیروز تحولات منطقه و آمریکا ناکام در تک قطبی کردن جهان است. سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان گفت: آمریکایی‌ها سالها به دنبال معرفی خود به عنوان قدرت برتر جهان بودند که ایستادگی مردم و برخی دولت‌ها در مقابل آمریکا باعث شد آرزوی آمریکایی‌ها محقق نشود و هم اکنون در دنیا شاهد حضور چند قدرت هستیم.وی افزود: قدرت اقتصادی چین و نفوذ فرهنگی اسلام باعث شد تا قدرت از غرب به شرق دنیا منتقل شود.
*  روابط ایران و حماس استراتژیک است
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران تأکید کرد : روابط ایران و حماس استراتژیک است.وی افزود: صهیونیستها درصورت ارتکاب حماقت و تجاوز نظامی به غزه با پاسخ کوبنده ای مواجه خواهند شد. خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت:امروز گروه های مقاومت فلسطین برای مقابله با هرگونه حماقت و ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها در نوار غزه آماده هستند.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۰
*  به برجام متعهدیم و موشک‌های ما جنبه دفاعی دارند
رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بیان مواضعی از سوی اروپا مبنی بر مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران موجب تضعیف برجام می‌شود، زیرا حمایت از موضع دولت کنونی آمریکا تلقی می‌گردد که آرزویی جز برهم زدن برجام ندارد.
کمال خرازی در نشست مجمع اروپا که در وین برگزار شد سخنرانی کرد و گفت: در رابطه با مسائل دفاعی و توسعه موشکی ایران باید بگویم ما به برجام متعهدیم و موشک‌های ما صرفاً برای حمل ماهواره یا کلاهک‌های متعارف طراحی شده‌اند و جنبه دفاعی دارند و به همین جهت موضوعی نیست که بتوان در مورد آن با کسی مذاکره کرد.
*  موافقت وزارت کشور با افزایش ۴۰ نفری نماینده‌های مجلس
معاون سیاسی وزیر کشور از موافقت این وزارتخانه با افزایش ۴۰ نفری تعداد نماینده‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد. اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه وزارت کشور موافق افزایش ۴۰ نفری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: وزارت کشور در کمیسیون‌های مربوطه و در حوزه کارهای عملیاتی همراهی لازم را با قانونگذاری خواهد داشت.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۰
*  عربستان به آشوب داخلی در لبنان دامن می‌زند
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحلیل رفتار سعودی‌ها گفت: «عربستان جبهه جدیدی را علیه لبنان شروع کرده و فعلا قصد حمله نظامی ندارد، ولی در این مرحله کلیه سرمایه‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه کویت، امارات و عربستان را از بانک‌ها بیرون می‌کشند و با این کار پروژه‌های عمرانی را در لبنان متوقف می‌کنند.»
رضایی تاکید کرد: «در مرحله بعد عربستان به آشوب داخلی در لبنان دامن می‌زند و سپس برای حمایت از شورشگران ممکن است خود یا رژیم صهیونیستی در صورت تضعیف حزب‌ا… وارد جنگ شوند.»
** آرمان ۹۶/۸/۲۰
*  پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش
با حکم سرلشکرعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا‌پوردستان به سمت ریاست مرکز مطالعاتی راهبردی ارتش منصوب شد.‌ پوردستان پیش از این جانشین فرمانده کل ارتش بود.
*  انتقال ۲۷ زندانی ایرانی از ترکمنستان به کشور
حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی و در اجرای دومین مرحله از انتقال محکومان فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، روز پنجشنبه،۲۷ تن از محکومان ایرانی در زندان‌های ترکمنستان به کشور منتقل شدند.
** آفرینش ۹۶/۸/۲۰
*  اطمینان اروپا درباره اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا اطمینان حاصل خواهد کرد که توافق هسته ای ایران توسط همه طرف‌ها در همه بخش های آن به طور کامل اجرا می شود.موگرینی که در کنفرانسی در سمرقند در ازبکستان سخن می گفت، افزود: این توافق یک دستاورد بزرگ برای اروپا و دیپلماسی چندجانبه بین المللی است که در حال اجرا شدن است.
*  مکرون باز هم برنامه موشکی مشروع ایران را زیر سوال برد
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات، بر قاطعیت در برابر اقدامات ایران در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور تاکید کرد. مکرون گفت: بسیار مهم است که در برابر فعالیت های منطقه ای و برنامه های بالستیکی ایران با قاطعیت برخورد کرد.
** قدس ۹۶/۸/۲۰
*  “کاتسا” اجرایی شود، دولت را موظف به بازنگری در “NPT” می‌کنیم
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی که دولت تاکنون در برابر بدعهدی‌های آمریکا انجام داده از جنس اقدام متقابل نیست، گفت: آمریکایی‌ها در دوران پسابرجام با سنگ‌اندازی‌‌ها در مسیر اجرای این معاهده بین المللی سعی می‌کنند به منافع ایران آسیب بزنند.
ذوالنور افزود: اگر آمریکایی‌ها کاتسا را به اجرا در بیاورند در مرحله سوم مجلس دولت را موظف خواهد کرد بازنگری در (NPT) داشته باشد.
*  امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در رابطه با موشکی که انصارالله یمن به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض پرتاب کرده‌اند، مدعی شد: موشک ساخت ایران بود و شبیه به موشکی بود که در ۲۲ جولای به سمت شهر ینبع پرتاب شد. موشک به واسطه کارشناسانی از سپاه و حزب‌الله به یمن قاچاق شد و این کارشناسان بودند که هماهنگی‌های لازم برای حمله به عربستان را انجام دادند و این امر می‌تواند به معنای اعلام جنگ باشد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که «امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم»، گفت که «عربستان سعودی از برخی بندهای توافق هسته‌ای ایران ناراضی است و ما خواهان تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم». وی در این‌باره مدعی شد: «زیرا ایران از تروریسم حمایت می‌کند».
** خراسان ۹۶/۸/۲۰
*  مخالفت السیسی با اقدام نظامی علیه حزب‌ا… لبنان
رئیس جمهور مصر اعلام کرد که با هر اقدامی که به ایجاد تنش، بی ثباتی و جنگ در منطقه منجر شود، مخالفت می‌کند. عبدالفتاح السیسی گفت: «ما به دنبال مشکلات دیگری نیستیم و منطقه به اندازه کافی درگیر چالش‌ها و بی ثباتی هاست». السیسی در پاسخ به سؤالی درباره اقدام نظامی علیه ایران و حزب ا… گفت که مخالف هرگونه جنگ است.
*  سوآپ نفت کرکوک عراق توسط ایران جدی شد
در حالی که مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق رسما اعلام کرده است «وزارت نفت عراق در حال مذاکره با وزارت نفت ایران برای عرضه نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه است.» خبرگزاری فارس در این باره نوشت که اقدامات اولیه برای سوآپ نفت کرکوک در حال انجام است. منظور از سوآپ، دریافت نفت عراق در غرب کشور و تحویل مشابه آن در سواحل جنوبی است. نفت کرکوک پیش از این از طریق ترکیه صادر می‌شد.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۰
*  ١٢هزار میلیارد تومان به اشتغال روستاییان رسید
علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب طرح اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ١٠ هزار نفر در جلسه هیات وزیران، گفت: بر اساس این مصوبه حدود ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار خواهد گرفت و به همین مقدار نیز سرمایه توسط بانک‌ها تزریق خواهد شد که در مجموع ١٢ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و عشایر منابع تخصیص خواهد یافت.
** شهروند ۹۶/۸/۲۰
*  گردهمایی اربعین یکی از نمادهای جهان اسلام است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان سفر به عراق و شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین، راهپیمایی اربعین را سنتی دیرینه برای حفظ نهضت عاشورا دانست و گفت: این مراسم که هر ‌سال باشکوه‌تر از‌ سال قبل برگزار می‌شود، به یکی از نمادهای جهان اسلام و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومین تبدیل شده و نیز نمادی برای معرفی چهره مهربان، صلح‌طلب و رحمانی اسلام و تشیع به جهانیان است.
*  نباید توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار داد
وزیر امور خارجه انگلیس که برای دیدار با مقامات آمریکایی درباره برجام به واشنگتن سفر کرده است، تأکید کرد که جهان با توافق هسته‌ای امن‌تر شده است و اکنون نباید این توافق را در معرض خطر قرار داد.
وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون به محض ورود به واشنگتن گفته است توافق هسته‌ای با ایران جهان را امن‌تر کرد. این همان دلیلی است که جامعه بین‌الملل باید به این توافق پایبند بماند. توافق هسته‌ای کارساز بوده و منجر به کاهش ذخیره اورانیوم ایران شده است.
** صبح نو ۹۶/۸/۲۰
*  جلسه سران قوا به میزبانی قوه قضائیه برگزار می‌شود
امروز قوه قضائیه میزبان رؤسای قوا برای برگزاری جلسه سران سه قوه است. این نشست ساعت ۱۰ صبح در محل قوه قضائیه برگزار می‌شود. آخرین جلسه سران قوا ۱۲ روز پیش به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
*  تیلرسون از بازداشت‌های اخیر در عربستان ابراز نگرانی کرد
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی که تحت پوشش مبارزه با فساد انجام شده‌اند ابراز نگرانی کرد.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصفیه حساب‌های سیاسی اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، آن را موجب نگرانی خواند اما گفت که هنوز این اقدامات را نمی‌توان مصداق دستگیری‌های جمعی دانست.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۲۰
*  مراسم اربعین حسینی با امنیت کامل برگزار شد
وزیر اطلاعات گفت: خوشبختانه مراسم اربعین حسینی با امنیت خوبی برگزار شده است و تا این لحظه هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی که خود در مراسم راهپیمایی حسینی در عراق شرکت کرده است، در مورد وضعیت امنیتی این مراسم افزود: خوشبختانه امنیت کاملی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی برقرار بود و هماهنگی و انسجام خوبی بین نیروهای امنیتی وجود داشت تا این مراسم به نحو مطلوب برگزار شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راهپیمایی عظیم اربعین پیام‌آور وحدت و همدلی میان ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) است
ایسنا/ آیت الله ممدوحی گفت:راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پیام آور وحدت و همدلی میان ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) است.عضو جامعه مدرسین با تصریح بر اینکه وحدت بین مسلمانان و آحاد ملت اسلامی مانع نفوذ دشمن و تحقق اهداف‎ آن می شود، افزود: آن‌چه به این راهپیمایی و حرکت مردمی و مذهبی ،قدر و منزلت می بخشد حضور جوانان است جوانانی که با شور جوانی در این صحنه عاطفی، حماسی و مذهبی با نشاط در حرکتند.واین همان ادامه قیام حضرت سید الشهداء است تا همه بدانند قیام امام حسین(ع) قیامی مقطعی وبرای زمان ومکان خاصی نبوده است واین قیام حافظ دینی است که این دین تا قیامت ادامه دارد.
بشر دوستی و کمک به هم نوع از آموزه‌های ارزشمند دینی اسلام است
ایسنا/ آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: بشر دوستی و کمک به هم نوع و گره گشایی از امور دیگران از آموزه‌های ارزشمند دینی و اخلاقی اسلام است. مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: شالوده و اساس اسلام بر تعاملات بشری و روابط اجتماعی است.وی خاطرنشان کرد: ایجاد رابطه صمیمی با مردم و تعامل ایمانی مومنان و دوستی عموم جامعه اسلامی و ضرورت بر دوستی بشریت از آموزه های مهم اسلامی است.
اربعین پیام رسان اسلام ناب محمدی(ص) به جهان است
ایسنا/آیت الله کعبی با تاکید براینکه اربعین صحنه شورآفرینی، معرفت، بصیرت و پیام رسان اسلام ناب محمدی به جهان است اظهار داشت: امروز بسیاری از رسانه‌های جهانی از انعکاس این راهپیمایی عظیم و با شکوه اجتناب می کنند زیرا آن را خطری بزرگ در مواجهه با استکبار می بینند.عضو جامعه مدرسین افزود: این حقیقت جهانی و این حضور گسترده خودجوش و مانور بین المللی قابل تکذیب و نادیده گرفتن نیست و هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود.
امیر دادرس: تهدیدات منطقه را به دقت رصد می‌کنیم
فارس/ جانشین فرمانده ارتش در حاشیه مراسم معارفه فرماندهان جدید آجا، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما همواره تهدیدات موجود در منطقه را رصد می‌کنیم و اگرچه حرکت ما هدف‌محور است، اما نگاهی عمیق به تهدیدات داریم.امیر دادرس افزود: تیم‌های ما با علم کافی و چشم بینا مراقب تهدیدات هستند و اقداماتی که برای دفع آن‌ها لازم است دردستورکار قرار دارد.
سیاست‌های ناپخته سعودی‌ها آثار زیان‌باری برای منطقه دارد
ایسنا/سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سخنان وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد.بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان وزیر خارجه عربستان گفت: فرافکنی‌ها و سیاست‌های ناپخته و تفرقه‌افکنانه سعودی‌ها آثار مخرب و زیان‌باری برای کل منطقه به دنبال دارد.
هرصدایی در جهت تضعیف اتحاد ارتش و سپاه، صدای ضدانقلاب است
فارس/فرمانده کل ارتش گفت: هرکسی در ارتش چیزی بگوید یا بنویسد که درجهت تضعیف اتحاد ارتش و‌ سپاه باشد آن صدا و قلم ضدانقلاب است و‌ مورد تایید ما نیست. سرلشکر موسوی طی سخنانی در مراسم معارفه امیر دادرس به عنوان جانشین و امیر دریادار سیاری به عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: دشمنان ما از ارتش و سپاه زخم‌های عمیق برداشتند و در جهت ایجاد تفرقه تلاش‌های زیادی کرده اند و در فضای مجازی دروغ های زیادی می‌گویند و نقل قول‌های دروغی از قول افراد مطرح می‌کنند.
صادرات نفت ایران به اروپا باز هم کاهش یافت
فارس/همزمان با تهدیدهای آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها دوباره خرید نفت از ایران را کاهش دادند.واردات نفت چهار مشتری عمده آسیایی ایران که شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن می‌شوند در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) با ۵.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید. اروپایی‌ها همچنان قصد دارند به دلیل تهدید های امریکا خرید نفت خود را از ایران علی رغم توافقات برجام کاهش دهند.
طرف ها به برجام پایبند باشند ایران هم پایبند خواهد بود
صدا وسیما/نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل اعلام کرد: مادامی که همه طرف ها به برجام پایبند باشند، ایران هم به آن پایبند خواهد بود. خوشرو همچنین تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجع صالح جهانی برای راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام است.وی، افزود: این نهاد بارها تایید کرده که ایران به الزامات پادمانی خود پایبند و به تعهدات هسته‌ای‌اش تحت برجام ملتزم بوده است. بر این اساس هر ادعایی مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند نیست، بی ارزش و فاقد اعتبار است.
حمایت کشورهای مختلف از برجام
صداوسیما/نمایندگان شمار زیادی از کشورها با قدردانی از تلاش های آژانس انرژی اتمی، حمایت صریح خود را از برجام اعلام کردند.در چهل و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پس از گزارش سالانه آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان کشورهای عضو معاهده ان پی تی، در این خصوص سخنرانی کردند.نمایندگان چین، روسیه، برزیل، اکوادور، ژاپن، امارات متحده عربی، سوریه،کوبا، از جمله کشورهایی بودند که نمایندگان دایم شان در سازمان ملل، در صحن مجمع عمومی بطور صریح از همکاری های ایران با آژانس انرژی اتمی قدردانی کردند.
سیاست استفاده ابزاری از تروریستها منجر به رشد افراط گرایی شد
مهر/ معاون وزیر امور خارجه گفت: اشتباه راهبردی برخی بازیگران منطقه ای و بین‌المللی مبنی بر  استفاده ابزاری از تروریسم در جهت تحقق اهداف سیاسی منجر به رشد افراط گرایی شده است.حسین جابری انصاری درادامه با بیان اینکه لازم است به پدیده شوم تروریسم نگاه دقیق تر و عمیق تری داشته باشیم، تأکید کرد: تروریسم در ظاهر نظامی و عملیاتی خودش، آن ظاهر بارزی است که همه ما ناگزیر از مبارزه با آن بوده و خواهیم بود که شکر خدا در این رابطه اقدامات خوبی هم در سال های اخیر صورت گرفته است.
آژانس ۲هزار نقطه در تأسیسات هسته‌ای ایران را مهروموم کرده است
تسنیم/ مدیرکل آژانس اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس بر دقیق بودن نظام راستی‌آزمایی این آژانس درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تأکید کرده است.آمانو گفت: در ایران، آژانس هر ماه انبوهی از اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، دوربین‌های نصب‌شده در تأسیسات هسته‌ای ایران صدها هزار عکس می‌گیرند و آژانس دو هزار نقطه را در تأسیسات هسته‌ای ایران مهروموم کرده است: این بالاترین میزان راستی‌آزمایی بر اساس همه استانداردها است».
طرح تأمین امنیت مراسم اربعین موفقیت‌آمیز بود
فارس/نخست وزیر عراق، موفقیت این کشور در تأمین امنیت مراسم اربعین سالار شهیدان (ع) را برگی دیگر از موفقیت نیروهای این کشور در کنار جنگ با تروریسم دانست.العبادی پایبندی زائران اربعینی، داوطلبان و موکب‌های حسینی به نظم و همکاری با دستگاه‌های امنیتی را ستود و از اهالی استان کربلا به دلیل تلاش‌های آن‌ها در استقبال از میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) و خدمت به آن‌ها قدردانی کرد.
حضور آمریکا در افغانستان تروریسم را تقویت کرد
مهر/رئیس جمهوری پیشین افغانستان معتقد است که حضور آمریکا در افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم نه تنها به از بین رفتن این پدیده منجر نشده بلکه سبب تقویت تروریسم هم شده است.حامد کرزای از کشورهای منطقه نیز خواست که متوجه عملکرد آمریکا باشند و برای اینکه کشورهای بیگانه از طریق افغانستان در منطقه نفوذ نکنند برای رفع مشکلات افغانستان تمام تلاش خود را به کار گیرند و نگذارند که داعش در افغانستان رشد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *