خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۱۶

  • آیت الله جوادی آملی: راهپیمایی اربعین سفرۀ گستردۀ کرامت اهل‎بیت(علیهم السلام) است
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: اربعین بهترین فرصت برای ارتقاء فهم دینی و اخلاقی است
  • آیت الله حسینی بوشهری: نگاه عمومی و جدی در سطح بین الملل به بد عهدی آمریکایی‌ها وجود دارد
  • آیت الله مروی مطرح کرد: تدوین برنامه جامع حمایت از اساتید حوزه‌های علمیه
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی: شاخصه مقابله با استبداد و استکبار در مانور اربعین بسیار پررنگ است
  • رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت: آیت‌الله خامنه‌ای با شجاعت از حقوق مسلمانان جهان دفاع می‌کند

** جام جم ۹۶/۸/۱۶
*  عمره امسال برقرار نمی‌شود
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از سر گرفتن دوباره حج عمره به بستر، زمینه‌سازی و سازوکارهای ویژه نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی عربستان این مهم اتفاق خواهد افتاد؛ البته اگرچه انتظار باز شدن راه گفت‌وگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع بجاست، اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.‌
** همشهری ۹۶/۸/۱۶
*  حفاظت از راهپیمایان اربعین با سامانه موشکی
فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از رصد ویژه پروازهای عبوری از آسمان ایران در ایام اربعین خبر داد. سرتیپ دوم شمخال جعفری ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: با توجه به عبور روزانه بیش از ۱۴۰۰ پرواز مسافربری از فضای کشور ایران، در ایام اربعین حسینی روزانه ۵۵ فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه‌های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می‌دهند که کلیه پروازها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌پذیرد.
*  افزایش ۳۶۰ تن ذخایر اورانیوم
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بعد از برجام ۳۶۰ تن ذخایر اورانیوم ما افزایش پیدا کرده است. کمالوندی در برنامه ذره‌بین رادیو تهران، با تاکید بر اینکه دشمن به فکر ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران است و ما همیشه آماده دفاع هستیم، اظهار کرد: در بعضی حوزه‌ها بعد از برجام سرعت کار کُند نشده، بلکه تند و سریع‌تر هم شده است و بعد از برجام در همه حوزه‌های غنی سازی کار ما توسعه پیدا کرده است.
** کیهان ۹۶/۸/۱۶
*  اقدامات ترامپ ثابت می‌کند که اظهارات مقامات ایران درباره بی‌اعتمادی به آمریکا درست است
مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که اقدامات «دونالد ترامپ» علیه برجام اثبات کننده گفته برخی مقامات ایرانی است که می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست.
«کاترین اشتون» افزود: علی‌رغم شواهد روشن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به توافق، ترامپ مصمم است که این توافق را تغییر دهد. او تهدید کرده است که اگر نتواند به چیزی که می‌خواهد برسد، از آن خارج می‌شود. این امر، مشکلات روشنی را به طور کلی برای دیپلماسی و به طور خاص برای دیپلماسی آمریکا به وجود خواهد آورد.
*  سهل‌انگاری سایر دستگاه‌ها در انجام وظیفه یکی از دلایل افزایش پرونده‌ها و اطاله دادرسی است
رئیس‌قوه قضاییه گفت: وقتی یک دستگاه اجرایی کار خود را درست انجام نمی‌دهد، جرایم و دعاوی حقوقی زیادی شکل می‌گیرد و در واقع شاهد سرریز سهل‌انگاری سایر دستگاه‌ها به قوه‌قضاییه هستیم.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها با قوه قضاییه در مقوله پیشگیری از وقوع جرم و شکل‌گیری پرونده‌ها و دعاوی حقوقی خاطر نشان کرد: در واقع ما میراث‌دار مشکلاتی هستیم که هیچ نقشی در شکل‌گیری آنها نداشته ایم.
** شرق ۹۶/۸/۱۶
*  سفیر جدید لبنان در راه تهران
سفیر جدید لبنان در ایران که به پیشنهاد وزارت امور خارجه لبنان و تأیید مقامات عالی‌رتبه این کشور از جمله میشل عون، رئیس‌جمهور، مسئولیت سفارت بیروت در تهران را برعهده گرفته است، به‌زودی راهی کشورمان خواهد شد. «حسن ‌محمد عباس»، سابقه فعالیت دیپلماتیک در سفارت بیروت در لندن و همچنین دفتر این کشور عربی در نیویورک را در کارنامه کاری خود دارد.
*  باید ایران را مهار کرد
خالد بن‌احمد، وزیر خارجه بحرین، مشابه همتای سعودی‌ خود، علیه ایران موضع گرفت. او ادعا کرد باید ایران را مهار کرد و خطر آن را از بین برد. وزیر خارجه آل‌خلیفه مدعی شد: ایران با حزب‌الله، حشد‌الشعبی و عصائب خود خطر واقعی برای کل منطقه محسوب می‌شود و اقدامات آن مهار و ازبین‌بردن خطرش را ضروری کرده است.
** ایران ۹۶/۸/۱۶
*  در انجام وظایف قانونی و عمل به وعده‌ها تردیدی نخواهم کرد
رئیس‌ جمهوری روز گذشته در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر و نیز شهردار تهران، بهترین پاسخ به حضور مردم پای صندوق‌های رأی را وحدت دستگاه‌ها و قوا و نیز خدمت به شهروندان دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این دیدار ادامه داد: در انجام وظیفه قانونی، وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌ام، هرگز تردید و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد.
*  نسل اول انقلاب باید جای خود را به جوانان بدهند
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در دیدار با فعالان مدنی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور به اتاق‌های فکر نیاز دارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم نسل اول انقلاب باید جای خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد و حتی برای انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های بعدی باید منتظر حضور جوانان با انگیزه باشیم. به همین دلیل معتقدم با تشکیل یک حزب فراگیر مسیر دستیابی به اهداف اینچنینی هموارتر خواهد بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۱۶
*  همه‌پرسی کردستان عراق به تاریخ پیوست
ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران گفت: وقتی حکومت اقلیم کردستان عراق می‌گوید همه‌پرسی را تعلیق می‌کنیم و به قانون اساسی عراق پایبندیم، دیگر همه‌پرسی به تاریخ پیوسته است.
*  منافع مشترک عربستان و اسرائیل
مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل وابسته به دانشگاه تل آویو طی گزارشی اعلام کرد: عربستان و اسرائیل منافع مشترک دارند و هر دو طرف خواهان جلوگیری از نفوذ ایران و شیعه در منطقه و همچنین منع ادامه حکومت بشاراسد و همکاری با آمریکا می‌باشند. به نوشته رأی الیوم در این گزارش آمده است: شرایط فعلی ایجاب می‌کند. روابط بین اسرائیل و عربستان به حد برقراری روابط دپیلماتیک و علنی نرسد بلکه مصلحت دو طرف ایجاب می‌کند روابط سری و همکاری بین تل آویو و ریاض محرمانه باقی بماند.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱۶
*  قدردانی سرلشکر سلیمانی از مردم
در پی حضور گسترده آحاد مردم و مسؤولان در آیین‌های تشییع، تدفین و ترحیم حاج حسن سلیمانی، پدر گرانقدر سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی از ابراز محبت و لطف آنان قدردانی کرد.
*  دولت موظف است ممنوعیت معامله با دلار را تشدید کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت موظف است ممنوعیت معامله با دلار را تشدید کند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حذف دلار از مبادلات تجاری در دیدار رئیس‌جمهور روسیه گفت: ممنوعیت معامله با دلار برای جمهوری اسلامی ایران جزو تحریم‌های اولیه آمریکا است، لذا تحت تاثیر برجام نیز قرار نمی‌گیرد.
** جوان ۹۶/۸/۱۶
*  سفرها به عربستان ستیزه‌جو، برای سلامت منطقه خطرناک بوده‌اند
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چند پیام توئیتری نوشت: «ثابت شده که سفرها به عربستان سعودی ستیزه‌جو، برای سلامت منطقه خطربار بوده‌اند. سفر ترامپ (به عربستان سعودی) سرکوبگری‌ها در بحرین را موجب شد و به دنبال آن معضل قطر ایجاد شد».
وزیر خارجه ایران ادامه داد: «سفرهای (جرد) کوشنر(داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا) و نخست‌وزیر لبنان(به عربستان سعودی)، به استعفای عجیب و غریب الحریری در خارج از کشور انجامید.
*  تأکید ایران و پاکستان بر ارتقای روابط دفاعی و امنیتی
ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان و هیئت همراه روز گذشته با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح مورد استقبال رسمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. تحکیم و ارتقای سطح روابط دفاعی نظامی و امنیتی دو کشور، گفت وگو پیرامون مسائل راهبردی منطقه و موضوعات دو جانبه و بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های دفاعی امنیتی و سیاسی و استفاده از تجربیات از مهم‌ترین اهداف این سفر است.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱۶
*  تکرار ادعاهای خصمانه الجبیر علیه ایران
وزیر خارجه عربستان در پیامی توییتری ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان را تکرار کرد.
الجبیر در صفحه توییتر خود و در پیامی که به نظر می‌رسید به شلیک موشک حوثی‌های یمن به فرودگاه ریاض اشاره داشت نوشت: عربستان این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به اقدامات خصمانه ایران در منطقه واکنش نشان دهد. وی در ادامه گفت: مداخله ایران در منطقه به کشورهای همسایه و صلح منطقه ای و بین المللی صدمه وارد می‌کند.
** رسالت ۹۶/۸/۱۶
*  عزم ایران در مبارزه با تروریسم جدی‌تر خواهد شد
اسحاق جهانگیری با صدور پیامی، شهادت مظلومانه تعدادی از مرزبانان شجاع و فرزندان رشید ملت ایران در منطقه چالدران به دست اشرار مسلح و تروریست های جنایتکار را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: گر چه از دست دادن فرزندانی فداکار، مصیبتی بزرگ است اما تردید ندارم که این گونه اقدامات ددمنشانه، عزم جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم بیش از پیش جدی تر خواهد کرد.
*  اربعین بهترین فرصت برای ارتقاء فهم دینی و اخلاقی است
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفت: اربعین حسینی یک سرمایه عظیم معنوی است و به صورت خودجوش شکل گرفته و عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) موجب شکل گرفتن چنین شوری شده است.وی با اشاره به اینکه باید از فرصت اربعین برای ارتقاء فهم دینی مردم و زائران استفاده کرد، گفت: باید در این ایام نسبت به انجام کارهای فرهنگی و ترویج مبانی اخلاقی اهتمام داشت.وی با تاکید بر اینکه مبلغان اعزامی به موکب‌های اربعین وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند، یادآور شد: امروز شاهد هستیم که سیل شبهات در حال ضربه زدن به مبانی عقیدتی است و باید از فرصت اربعین برای ارتقاء فهم دینی و اخلاقی مردم و زائران بهره گرفت.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱۶
*  دادستان‌ها اجازه ندهند یک وجب از اراضی ملی مورد تصرف قرار گیرد
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در سفر به گیلان، وظایف دادستان‌ها را خطیر و سنگین برشمرد و مهمترین آن را دفاع از حقوق عامه با حضور در صحنه اجتماع دانست. دادستان کل کشور با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن منابع سرشار خدادادی اعم از جنگل‌ها، مراتع و دریا از وضعیتی ویژه برخوردار است از دادستان‌های سراسر استان خواست تا اجازه ندهند حتی یک وجب از اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تصرف و دست‌اندازی قرار گیرد.
*  تقویت برنامه موشکی ایران ربطی به ترامپ ندارد
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه موشکی ایران اظهار کرد: این برنامه به ترامپ و آمریکا هیچ ربطی ندارد. وی تصریح کرد: توان دفاعی و موشکی ایران بحثی کاملا داخلی است و به خودمان مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد ترامپ چند سالی از تاریخ جهان عقب است و فکر می‌کند هنوز در دوران قلدربازی به سر می‌برد. فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که لازم باشد قدرت دفاعی خود را بدون در نظر گرفتن نظرات دشمنان تقویت خواهد کرد.
** آرمان ۹۶/۸/۱۶
*  مشکل امنیتی در دو سوی مرز نداریم
وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت تردد زائران در مرز مهران، اظهار داشت: مشکلات مرزی در مهران نسبت به سالهای قبل کمتر شده، همچنین ترددها به سهولت و با نظم بیشتری در حال جریان است. حجت الاسلام سید محمود علوی با بیان اینکه مشکل امنیتی در دو سوی مرز نداریم، گفت: همه باید به مقررات مرزی احترام بگذاریم، زائرانی که قصد شرکت در زیارت اربعین را دارند حتماً باید نسبت به تهیه گذرنامه و ویزا اقدام کنند تا بتوانند از مرز خارج شوند.
*  بغداد آماده باشد، مذاکره می‎کنیم
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از تمایل اربیل برای آغاز مذاکره، در صورت آمادگی و تمایل متقابل بغداد سخن گفت. «نچیروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق طی اظهاراتی از تمایل اربیل برای آغاز مذاکره به شرط آمادگی بغداد خبر داد. وی در این‌باره گفت: اگر خواهان برقراری صلح و امنیت در کشور باشیم، نیازمند مذاکره جدی هستیم نه بحث و جدال درباره اینکه چه کسی پیروز است. نچیروان ادامه داد: نیازی به ارتش و نیروهای حشد الشعبی نیست. ما می‌توانیم همه مسائل را با بغداد از راه گفت‌و‌گو حل‌و‌فصل کنیم.
** آفرینش ۹۶/۸/۱۶
*  ارتش سوریه در حال نزدیک‌ شدن به مرزهای عراق
منابع نظامی در سوریه با اشاره به ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه اعلام کردند، ارتش این کشور به شهر بوکمال، آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در جنوب شرق شهر دیرالزور نزدیک شدند.
همچنین فعالان سوری تاکید کردند ارتش سوریه تنها ۳۰ کیلومتر با شهر بوکمال فاصله دارد.
*  توافق هسته‌ای حاصل یک تلاش جهانی بود
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد: توافق هسته‌ای با ایران به اهداف خود دست یافته است و این توافق حاصل یک تلاش جهانی بوده است.
جان کری گفت: توافق هسته‌ای با ایران نه تنها مانع استفاده از سلاح هسته‌ای توسط ایران است، بلکه مانع استفاده سایر کشورها از این سلاح نیز شده است. جان کری ادامه داد: هدف از این توافق ایجاد دیدگاهی جهانی بود که توسط کشورهای قدرتمند و بزرگ به امضا رسید. بنابراین این توافق تنها با ایران نبوده است و هم اکنون این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱۶
*  مشترکات ایران و سوریه در خط مقاومت اصولی و مبنایی است
علی اکبرولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از دیدار با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: مشترکات ایران و سوریه در خط مقاومت اصولی و مبنایی است. وی اظهار داشت: همکاری همه جانبه میان ایران و سوریه باعث شده است که کشور سوریه از تعرض بیگانگان مصون بماند و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها متوجه شدند آنچه در منطقه به دنبال تحمیل آن بر دولت و ملت سوریه بودند، توهمی بیش نیست.
** قدس ۹۶/۸/۱۶
*  استیضاح رحمانی فضلی در مجلس کلید خورد
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از تدوین و امضای طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی از سوی جمعی از نمایندگان در خانه ملت خبر داد. وی ادامه داد: جمع‌آوری امضا از نمایندگان ادامه دارد و به همین دلیل طرح استیضاح وزیر کشور هنوز تقدیم هیئت رئیسه نشده است.
*  با خطر موشک‌های بالستیک ایران و انصارالله مواجه هستیم
“انور قرقاش”، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، در اظهاراتی مدعی شد که جنبش انصارالله یمن، راه حل سیاسی را نپذیرفته است و این امر نشان می‌دهد که دیگر نباید انعطافی در قبال این جنبش نشان داد.
وی افزود: ما با خطر تبدیل شدن جنبش انصارالله به یک حزب‌الله جدید مواجه هستیم.
قرقاش با اشاره به حمله بالستیکی ارتش یمن به یک فرودگاه در ریاض گفت که حمله موشکی انصارالله به ریاض، نشان می‌دهد که بررسی پرونده موشک‌های بالستیک ایران باید در اولویت قرار گیرند.
** خراسان ۹۶/۸/۱۶
*  رایزنی با لاریجانی برای تشکیل حزب رهروان ولایت
نماینده اصولگرای تهران در مجلس از تهیه اساسنامه و تشکیل حزب «رهروان ولایت» برای فعالیت سیاسی در آستانه انتخابات آینده خبر داد.نعمتی افزود: صحبت‌هایی با آقای لاریجانی نیز انجام شده، اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نکردیم.
*  ایران ،می‌خواهد سوریه را لبنانیزه کند!
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این که با شکست داعش در سوریه، ایران در حال مستقر کردن نیروی نظامی خود در نزدیکی فلسطین اشغالی است، مدعی شد : ایران،می‌خواهد سوریه را لبنانیزه و به مستعمره خود تبدیل کند.
** اعتماد ۹۶/۸/۱۶
*  ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس تا پایان سال
معاون سیاسی وزیر کشور با یادآوری رفع ابهامات و تداخل‌های قانون انتخابات، گفت: لایحه جامع انتخابات در حال گذراندن کارهای پایانی است لذا امیدواریم تا پایان سال ۹۶ تقدیم مجلس شود. اسماعیل جبارزاده گفت: این لایحه نیازمند اصلاحات جزئی بود که در مدت گذشته اعمال شده است. از این رو در طول چند هفته آینده با نهایی شدن جلسه‌های کارشناسی، به کمیسیون مربوطه در هیات دولت ارایه خواهد شد.
*  پتانسیل ایران، روسیه و قطر برای تعیین‌ قیمت گاز
اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین تولیدکننده گاز در منطقه، کشورهای ایران، روسیه و قطر هستند، این سه کشور با هماهنگی یکدیگر می‌توانند تعیین‌ کننده قیمت گاز جهان باشند. وی با اشاره به منافع مشترک ایران و روسیه و همچنین روابط نزدیک ایران و قطر، گفت: ایران و روسیه در منطقه خاورمیانه، منافع مشترک راهبردی زیادی دارند، منافع این ۲ کشور حول محور سیاست بوده و سیاست به منافع اقتصادی نیز ختم می‌شود.
** شهروند ۹۶/۸/۱۶
*  هر زمان بخواهیم می‌توانیم با ایشان دیدار کنیم
حسین کروبی درباره شایعه فوت مهدی کروبی گفت: پدر در سلامتی کامل به سر می‌برند و حالشان خوب است. این خبر شایعه‌ای بیش نیست. وی ادامه داد: شب گذشته تا ساعت ۱۲شب فرزندان به همراه عروس و نوه‌ها منزل ایشان بودیم که مادر هم حضور داشتند و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نداد. کروبی تأکید کرد: پس از این‌که پدر راهی بیمارستان شدند، عمل قلب را انجام دادند و باطری کار گذاشتند، فرزندان هر زمان که بخواهند می‌توانند با ایشان دیدار داشته باشند.
*  واکنش شدید تهران به بیانیه اخیر ائتلاف سعودی یمن علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیرمسئولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند. بهرام قاسمی افزود: سعودی‌ها که در جنگ و تجاوز طولانی مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در یک عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات موهوم، بی اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگناهای بیشتری قرار می‌دهند. توصیه مشفقانه ما به آنان این است با کنار نهادن فرافکنی و اتهام زنی‌های پوچ، حملات به مردم بیگناه و بی‌دفاع یمن را هر چه سریع‌تر متوقف کنند.
** صبح نو ۹۶/۸/۱۶
*  گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ایران و عراق
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگوی تلفنی با سرلشکر عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع جمهوری عراق آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی و بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی کامل تروریست‌ها تاکید کرد.
سرلشکر الحیالی در پایان این گفت و گوی تلفنی از امیر سرتیپ حاتمی برای سفر به عراق دعوت کرد.
*  عربستان جنون ناامن سازی پیدا کرده است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات اخیر در عربستان مطلبی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.رضایی در این مطلب آورده است: «عربستان جنون ناامن سازی پیدا کرده است؛ از تصفیه داخلی تا برهم زدن ثبات در منطقه.»
** جامعه فردا ۹۶/۸/۱۶
*  ساخت موشک میانبرد فتوای رهبری نیست
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ساخت موشک‌هایی با برد تا دو هزار کیلومتر فتوای رهبری نیست» گفت: ایران بر اساس راهبرد دفاعی‌اش تنها موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر می‌سازد تا اروپایی‌ها در دام چالش آمریکایی صهیونیستی گرفتار نشده و بدانند که این موشک‌ها می‌تواند سدی در برابر ورود تهدیدات به کشورهای اروپایی باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
راهپیمایی اربعین سفرۀ گستردۀ کرامت اهل‎بیت است
رسا/آیت‎الله جوادی آملی، با اشاره به اینکه ما در کنار سفرۀ کرامت خدا نشسته‎ایم،تصریح کرد: سفرۀ گستردۀ کرامت خداوند به دست اهل‎بیت(ع) است. وی درادامه افزود: هیچ فیضی به ما نمی‎رسد مگر به دست اهل‎بیت(ع)، نمونۀ آن همین زیارت اربعین سالار شهیدان است. از خداوند می‎خواهیم به فرد فرد این زائران چه در کربلا و چه در ایران که کربلای خاص خودش را دارد، همه را در کمال سلامت و امنیت با زیارت قبول به وطن‎هایشان بازگرداند.
نگاه عمومی و جدی در سطح بین الملل به بد عهدی آمریکایی‌ها وجود دارد
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور کشورمان در توصیه به دولت مردان شرق آسیا که گفته بود« روی اعتماد آمریکا کوچکترین حسابی نمی شود باز کرد»، گفت: سخنی که رئیس جمهوری گفته بود، سخن حقی است؛ چون اگر کسی رفتار دولت مردان آمریکایی‌ها را خوب بشناسد، لازم است با همین لحن و ادبیات حرف بزند. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: نگاه عمومی و جدی در سطح بین‌الملل به بد عهدی، خیانت و مقیدن نبودن آمریکایی‌ها نسبت به قرار دادهایشان وجود دارد و امید است جهانیان به این کارکرد آمریکایی‌ها توجه کنند و این توجه باعث انزوای آنها شود.
تدوین برنامه جامع حمایت از اساتید حوزه‌های علمیه
رسا/آیت الله جواد مروی در جلسه مشترک با اساتید و مسؤولان حوزه علمیه ارومیه با بیان اینکه استاد ستون فقرات نظام آموزشی حوزه است، گفت: در پی رفع دغدغه‌های علمی و معیشتی اساتید هستیم تا استاد در آرامش خاطر به تدریس اشتغال داشته باشد. عضو جامعه مدرسین همچنین با بیان اینکه هیچ گاه از شیوه‌های آموزشی مطلوب جهان غفلت نکرده ایم، ادامه داد: ما در تغییرات پایبند به سنن سلف صالح هستیم و در عین حال از شیوه‌های به روز نیز غفلت نکرده ایم و در کنار صیانت از این داشته‌ها به تعمیق حوزه‌های علمیه توجه ویژه داریم.
شاخصه مقابله با استبداد و استکبار در مانور اربعین بسیار پررنگ است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی با اشاره به این که به کوری چشم دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) امروز راه پیمایی عظیم مردمی اربعین به یکی از پایه‌های افتخار و عزتمندی شیعه و مسلمین تبدیل شده است، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین نشان دهنده اتحاد و برادری امت اسلامی است و بی شک توسعه و تداوم آن در سال‌های آینده همچون امروز نقشه‌های تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی می‌کند. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: استبدادستیزی و استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های بسیار مهم و پررنگ در مانور عظیم پیاده روی اربعین است.
ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور، وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.در ادامه این نامه آمده است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و فرآیند موافقنامه میان ایران و آمریکا که در ژانویه سال ۱۹۸۱ میلادی امضا شد (اشاره به توافق الجزایر که ۳۳ سال پیش امضا شد) همچنان ادامه دارد. بنابراین، بنده تصمیم گرفتم که ضرورت دارد وضعیت اضطراری ملی را در قبال ایران تمدید کنم.
موشک بالستیک ارتش یمن پایگاه مزدوران عربستان در مارب را هدف قرار داد
باشگاه خبرنگاران/یگان موشکی یمن با موشک بالستیک از نوع قاهر ام ۲ پایگاه نظامی الرویک وابسته به نیرو‌های عربستان را در استان مأرب هدف قرار داد..شبکه المسیره نیز اعلام کرد توپخانه ارتش یمن، نیروهای سعودی را در پایگاه‌های الکرس، الدخان و العبادیه در استان جیزان عربستان هدف قرار دادند.
 ادامه سمپاشی‌های وزیر سعودی علیه ایران و حزب‌الله
تسنیم/ وزیر مشاور در امور خلیج (فارس) عربستان مدعی شد که لبنان از سوی ایران و حزب‌الله ربوده شده است.ثامر السبهان، گفت: به سعد الحریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان گفتیم که اقدامات خصمانه‌ای که حزب‌الله انجام می‌دهد، به مثابه اعلام جنگ علیه عربستان از سوی لبنان و از سوی حزب‌الله است.وی مدعی شد که حزب‌الله در تمام تصمیماتی که دولت لبنان می‌گیرد، تاثیر دارد.
 کاهش رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ
مهر/ نتایج نظرسنجی جدید سی اِن اِن نشان می‌دهد ، میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا به پائین ترین سطح خود رسیده است.تنها ۳۶% از شهروندان آمریکا شیوه حکومتداری ترامپ را تأیید می‌کنند که نسبت به نظرسنجی پیشین، یک درصد کاهش را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، ۵۸% آمریکائیان با نحوه عملکرد ترامپ مخالفند.
ترامپ می‌خواهد محدودیت‌های هسته ای ایران طولانی مدت باشد
مهر/ وزیر انرژی سابق آمریکا اعلام کرد: در دوره ریاست جمهوری « ترامپ» بسیاری از ائتلاف ها، دوستی‌ها و فرصت‌های همکاری آمریکا تضعیف شده است.مونیز در خصوص توافق هسته ای ایران نیز گفت: کلید اصلی توافق هسته ای ایران، اقدامات مربوط به شفاف سازی و راستی آزمایی است که هیچ گاه پایان نمی یابد.به گفته مونیز، ترامپ هیچ چیز خاصی در مورد ساختار این توافق نگفته است بلکه دوست دارد بسیاری از محدودیت‌های هسته ای برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.
آیت‌الله خامنه‌ای با شجاعت از حقوق مسلمانان جهان دفاع می‌کند
تسنیم/ رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مقاومت با تقدیر از پیام مقام معظم رهبری به دومین همایش علمای مقاومت گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با پیام صریح خود بار دیگر ثابت کرد که به عنوان رهبر مسلمین به بهترین شکل ممکن مدافع مردم مظلوم فلسطین است.ماهر حمود گفت: علمای مقاومت همواره از رهنمودهای آیت‌الله خامنه‌ای استفاده کرده و بیانات ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند؛ من می‌خواهم بار دیگر شهادت بدهم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دفاع از مسلمین و حقوق مظلومین و مستضعفین از هیچ اقدامی دریغ نکرده و با شجاعت از حقوق مسلمانان جهان دفاع کرده است.
تعهدات ایران تحت برجام درحال اجراست
ایرنا/’یوکیا آمانو’ گفت: برجام درحال اجراست. مدیرکل آژانس اتمی افزود: برنامه هسته ای ایران تحت قوی ترین بازرسی‌های سازمان قرار دارد و این کشور خود را به انجام تمامی قوانین بین‌المللی و همچنین پروتکل الحاقی متعهد کرده است.آمانو ادامه داد: ایران همچنین با انجام اقدامات بیشتری برای حصول اطمینان از شفافیت به صورت داوطلبانه موافقت کرده است. ما درحال حاضر به مکان‌های بیشتری دسترسی داریم و اطلاعات بیشتری در مورد برنامه هسته ای ایران داریم که قبل از برجام وجود نداشتند.
اعتراف وزیر خارجه انگلیس درباره یک محکوم امنیتی در ایران
فارس/اعتراف وزیر خارجه انگلیس درباره یک محکوم امنیتی در ایران، رسانه‌های انگلیسی را برآشفت، اظهارات بوریس جانسون، درباره «نازنین زاغری»، شهروند انگلیسی بودکه در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده است. «نازنین زاغری ، شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد. با آنکه رسانه‌های انگلیس در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند زاغری در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده، جانسون هفته گذشته در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس اعتراف کرد که او مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است.
والده مکرمه آیت الله مدرسی یزدی دار فانی را وداع گفت
اختصاصی/ با نهایت تاسف و تاثر در پی درگذشت والده مکرمه حضرت آیت الله مدرسی یزدی، عضو محترم جامعه مدرسین به اطلاع می رساند مراسم تشییع آن علویه امروز بعد از ظهر ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن عسگری به سمت حرم مطهربرگزار می گردد. ضمنا مراسم ختم آن مرحومه امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفائیه منعقد می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *