خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

  • انتصاب ۳ فرمانده ارشد ارتش با احکام فرمانده معظم کل قوا
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: اربعین فرصتی مناسب برای بیان هدف سیدالشهدا(علیه السلام) است
  • آیت الله اعرافی: شکست داعش در عراق و سوریه از برکات پیاده‌روی اربعین حسینی است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: طلاب و روحانیان در کنار تحصیل و تهذیب نفس از ورزش غافل نشوند
  • حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: علمای اهل سنت با اندیشه وهابیت مخالف هستند
  • نشنال اینترست: نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران تهدید قدرتمندی علیه ناوگان‌های بزرگ بیگانه هستند

** جام جم ۹۶/۸/۱۵
*  برجام، جامعه بین‌المللی را به تمسخر گرفته است!
سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: توافق هسته‌ای ایران بسیار معیوب بوده و جامعه بین‌المللی را به تمسخر گرفته است. باید این توافق ارتقا یابد.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد ما اکنون در حال تحت فشار قرار دادن جهان برای رویارویی با کل تهدیدهای ایران از جمله فعالیت‌های موشکی هستیم. این فرصتی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای ایران نیست بلکه موقعیتی برای ارتقای آن است. من صادقانه امیدوارم کنگره این فرصت را غنیمت بشمارد.
*  «استیضاح ربیعی» در مجلس کلید خورد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از کلید خوردن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس خبر داد. حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار و جغتای با اشاره به این که وزیر کار در جلسه رای اعتماد قول‌ داد اوضاع وخیم کارگران در کشور را بهبود دهد، افزود: متاسفانه تاکنون ربیعی وعده‌های خود را عملیاتی نساخته و تمهیداتی هم برای مشکل آنها اندیشیده نشده است.
** همشهری ۹۶/۸/۱۵
*  رئیس ستاد ارتش پاکستان به تهران آمد
رئیس ستاد ارتش پاکستان عصر دیروز به دعوت سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد تهران شد. ژنرال قمر جاوید باجوا، قرار است در تهران در رابطه با موضوعاتی نظیر ارتقای سطح تعامل دفاعی و امنیتی و نیز تامین امنیت مرزی گفتگو کند.
*  نجات شرکای زنجانی از اعدام
متهمان ردیف‌های دوم و سوم پرونده فساد بزرگ نفتی به ۲۰ سال حبس محکوم شدند. حکم آنها پس از برگزاری دادگاه‌های تجدیدنظر از اعدام به این میزان حبس تقلیل یافت.
** کیهان ۹۶/۸/۱۵
*  انتصاب ۳ فرمانده ارشد ارتش با احکام فرمانده معظم کل قوا
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
*  مراسم ختم پدر سردار قاسم سلیمانی در مصلای تهران برگزار شد
مراسم ختم پدر سردار قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولین لشکری و کشوری و شخصیت‌های خارجی برگزار شد.
حاج حسن سلیمانی ۹ آبان ۹۶ در سن ۹۵ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.
*  طرح سؤال از رئیس‌جمهور به ۲۰۰ امضاء رسیده است
محمد علی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین گفت: درخصوص این موضوع سؤالی از آقای رئیس‌جمهور شده است و نزدیک به ۲۰۰تن از نمایندگان آن را امضاء کرده و پیگیر این مسئله هم هستند؛ اما هیئت‌رئیسه مجلس این سؤال را در دستور کار قرار نداده است.
** شرق ۹۶/۸/۱۵
*  بودجه ۹۷، نوزدهم آذر تقدیم مجلس می‌شود
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۹ آذر مجلس تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
** ایران ۹۶/۸/۱۵
*  تأکید رئیس جمهوری بر نقش عدالت و برابری مذاهب در امنیت کشور
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت امنیت ایران در شرایط التهابات در منطقه را در کنار اهتمام مسئولان امنیتی، مرهون سیاست اعتدال دولت و تلاش برای حفظ عدالت و برابری بین مذاهب و افزایش امید و اعتماد اقوام و مذاهب به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و بر حفظ تعادل و عدالت در میان همه شهروندان تأکید نمود.
*  نیروهای مسلح باید در لبه تکنولوژی و فناوری حرکت کنند
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در آینده نزدیک با ارتش‌های سایبری و جنگ سایبری نظامی مواجه خواهیم بود، گفت: باید این فضا را بشناسیم . نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند. سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیر عامل افزود: نیروهای مسلح باید توان و تجهیزاتشان متناسب با توان دشمن تغییر کند و با سلاح‌های ۵۰ سال پیش نمی‌توان با دشمن مقابله کرد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱۵
*  آمریکایی‌ها از توانمندی بالای نیروی دریایی سپاه بی‌اطلاعند
سردار علی فدوی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج‌فارس دارای توانمندی بالایی است، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه برای ارتقای امنیت خلیج‌فارس تمام فعالیت‌های خود را به‌کار گرفته و اکنون در بالاترین آمادگی و توانمندی قرار دارد. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اظهار اینکه آمریکایی‌ها از توانمندی بالای نیروی دریایی سپاه بی‌اطلاع هستند، تأکید کرد: سران آمریکایی موقعی توان بالای نیروی دریایی سپاه را می‌فهمند که ناوهای آنان در خلیج‌فارس غرق شده است.
** جوان ۹۶/۸/۱۵
*  طرح حذف دلار از مبادلات تجاری کلید خورد
حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی‌ گفت: طرح پیمان دوجانبه ارزی با هدف حذف دلار از مبادلات ارزی کشور توسط نمایندگان کلید خورد. وی افزود: ‌این طرح به دنبال آن است تا در پیمان‌ها و قراردادهای اقتصادی از ارز ملی کشورهای طرف قرارداد استفاده شود تا بتوانیم نقش ارز ملی‌ خودمان را تقویت کنیم تا از ریسک‌ها در امان باشیم.
*  آمانو استقلال آژانس را مقابل امریکا حفظ کند
علی اکبر صالحی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره به سفر یوکیو آمانو تأیید کرد که سفر آمانو به تهران تحت تأثیر افزایش فشارهای امریکا بوده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی نقش مدیرکل آژانس در برهه کنونی را در حفظ استقلال آن مهم خوانده و می‌گوید:‌ «اگر آمانو در این برهه استقلال عمل از خودش نشان ندهد قطعاً اعتبار آژانس زیر سؤال می‌رود و پس از آن شاکله آژانس دچار سستی و آماده فروریزی می‌شود».
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱۵
*  ادامه مذاکره گازی ایران و ترکمنستان
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ادامه مذاکرات بین ایران و ترکمنستان درمورد تخلف این کشور در بستن شیر گاز روی ایران خبر داد.
حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه ترکمنستان در زمستان سال گذشته شیر گاز خود را روی ایران بست، اظهار کرد: مذاکرات با این کشور درمورد این موضوع ادامه دارد و ایران هنوز برای شکایت کردن زمان دارد. امیدواریم در این فاصله بتوان این مشکل را با مذاکره برطرف کرد.
*  تعیین استانداران سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه هیئت دولت گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسؤولیت استانداری‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری معرفی و انتخاب شدند.
سامانی افزود: بر این اساس، دانیال محبی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و اقبال عباسی به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری تعیین شدند.
** رسالت ۹۶/۸/۱۵
*  کناره گیری حریری لزوم مقابله با ایران را نشان داد
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد استعفای «سعد حریری» از نخست وزیری لبنان نشان دهنده لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه بود.وی ضمن استقبال از اظهارات واهی حریری در خصوص مداخله ایران در امور کشورهای منطقه، بر لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.نتانیاهو در ادامه مدعی شد که ایران در تلاش است لبنان را به سوریه دوم تبدیل کند. وی همچنین ایران را تهدیدی برای رژیم اسرائیل و کل خاورمیانه نامید.
*  ماجراجویی جدید توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان شروع شده است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در فضای مجازی درباره استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان از سمت خود نوشت: «سعد حریری که چند سال پیش در گفتگوی وحدت ملی با میشل عون و حزب الله به نخست وزیری رسیده و دوره‌ای تؤام با آرامش، ثبات و پیشرفت اقتصادی را در لبنان آغار کرده بود، با فشار عربستان از نخست وزیری استعفا داد.
اطلاعات به دست آمده، از شروع یک ماجراجویی جدید توسط عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا حکایت دارد. با این همه مشکل این مثلث شوم این است که حتی دوستانشان هم به ایران نزدیک می‌شوند و در نتیجه، مدیریت آنها را در منطقه تضعیف و خنثی می‌کنند.»
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱۵
*  اتهام تازه ترامپ علیه ایران
در ساعات پایانی روز شنبه عربستان اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و سرنگون کرده است رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده ایران مسئول شلیک شدن موشک از یمن به عربستان بوده است. وی در این خصوص گفته است که سیستم‌های آمریکایی مستقر در عربستان سعودی این موشک را ساقط کرده‌اند
*  پیام کاتسا، شکست رفتار ۶ ماهه آمریکا در منطقه است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قانون «کاتسا» این پیام را منتقل می‌کند که رفتار ۶ماهه آمریکا در منطقه به شکست منتهی شده است. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در واکنش به تحریم سپاه در قانون کاتسا، افزود: آمریکا در منطقه سرمایه گذاری‌های سنگینی به لحاظ مالی و حیثیتی کرده است.
** آرمان ۹۶/۸/۱۵
*  اتهام منصور هادی به ایران
عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در پیامی به ملک سلمان، پادشاه عربستان مدعی شد: دولت و ملت یمن حمله جنایتکارانه شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح را که ایران در پشت آن قرار دارد محکوم می‌کند.
وی در این پیام مدعی شد: مواضع عربستان تا ابد مورد تقدیر و احترام تمام فرزندان یمنی خواهد بود؛ زیرا عربستان با نیروهای سرکش حوثی و صالح که برنامه‌ها و طرح‌های خصمانه ایران در منطقه را اجرایی می‌کنند، مقابله کرد.
*  ۱۲ کشته و زخمی در ۲ انفجار انتحاری کرکوک
در جریان دو انفجار که دیروز یکشنبه نیروهای حامی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را در کرکوک هدف گرفته بود ۱۲ تن کشته و زخمی شدند.
این دو انفجار که در شهر کرکوک رخ داد گردان‌های “سرایا السلام” وابسته به جریان صدر عراق را هدف گرفته بودند. بنا به گزارش‌های اولیه طی این دو انفجار دست‌کم ۵ تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.برخی منابع نیز آمار کشته‌های این دو انفجار انتحاری را ۲ تن و زخمی‌ها را ۱۶ تن اعلام کردند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱۵
*  امکان انتقال موشک به یمن را نداریم
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران طی سخنانی در پاسخ به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر اینکه گفته بود پرتاب موشک از یمن به عربستان کار ایران است، اظهار داشت: «ادعای در اختیار گذاشتن موشک به یمن از سوی ایران بی‌اساس است و جمهوری اسلامی اساسا امکان انتقال موشک به یمن را ندارد. این موشک‌ها ساخت خود یمنی‌ها و صنایع نظامی آنها بوده است.»
** آفرینش ۹۶/۸/۱۵
*  استعفای حریری در ریاض قسمتی از نقشه علیه ملت‌های آزاده است
علی شمخانی در حاشیه مراسم ختم پدر سردار سلیمانی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری صداوسیما که تحلیل شما از پشت پرده استعفای نابهنگام نخست وزیر لبنان در ریاض چیست؟ گفت: مفهوم این کار تبعیت ملتهای آزاده از سردمداران وابسته خود نیست و ملتها راه خود را پیدا می کنند.
وی تاکید کرد: آنچه ریاض با بیروت کرد همان کاری است که واشنگتن با ریاض می کند و همانگونه که واشنگتن دستور می دهد و ریاض عمل می کند، ریاض هم به بیروت دستور می دهدو سعد حریری عمل می‌کند.
*  ضرورت وحدت و انسجام کشور برای مقابله با فشارهای آمریکا
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برنامه‌ای که آمریکا برای ما دارد و می‌خواهد با فشارهای اقتصادی و سیاسی ما را به زانو در بیاورد هر قدر در داخل متحدتر و مستحکم‌تر باشیم به نفع کشور است.
مطهری با بیان اینکه «محصورین مصلحت کشور را کاملا درک می‌کنند» گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد که با آزادی آنها در کشور ناامنی ایجاد شود بلکه آنها خودشان دلسوز انقلاب و اسلام هستند و بارها گفته‌اند که اصل ولایت فقیه را قبول دارند بنابراین به نظرم ادامه حصر بیش از این وجهی ندارد و ما امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا به زودی مساله حصر فیصله پیدا کند.
** قدس ۹۶/۸/۱۵
*  «غفلت» زمینه‌ساز طواف شیطان بر کعبه دل است
صاحب تفسیر تسنیم ضمن تبیین مفهوم علم ذاتی و علم فعلی خداوند گفت: غفلت عاملی است که زمینه را برای طواف شیطان بر کعبه دل انسان فراهم می‌کند و در نهایت نیز دست و پا و گوش و چشم به ابزاری در راستای اهداف شیطان تبدیل می‌شود.
آیت‌الله جوادی آملی در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: شیطان اگر به درون کسی راه یابد دور کعبه دل انسان طواف می‌کند بنابراین کسانی که غافل هستند دلشان در تسخیر شیطان است و وقتی چنین شد در نماز هم فرد آرامش ندارد.
** خراسان ۹۶/۸/۱۵
*  کویت سندی دال بر دخالت ایران در پرونده العبدلی ارائه نداد
سخنگوی وزارت خارجه درباره اتهامات وارده از سوی کاردار کویتی درباره پرونده العبدلی گفت: کاردار کویت را احضار کردیم و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.قاسمی افزود: هیچ سندی از سوی وی دال بر دخالت ایران ارائه نشد.
*  کنگره ایرانیان کانادا خواستار عذرخواهی سناتور توهین‌کننده شد
«لیندا فرام»، سناتور محافظه کار کانادا حین دفاع از لایحه ضد ایرانی در سنای این کشور به ایرانی‌ها اهانت کرد و گفت: هدف این لایحه بازرسی از یکی از بد ذات‌ترین ملت‌های دنیاست. پس ازآن، کنگره ایرانیان کانادا صحبت‌های سناتور فرام را «غیر قابل قبول» نامید و خواستار عذرخواهی وی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا شد.
** اعتماد ۹۶/۸/۱۵
*  پیشنهاد تبدیل روابط سه جانبه به پنج جانبه در سطح کشورهای دریای خزر
اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق مشترک ایران و روسیه با طرح پیشنهاد توسعه روابط سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه به روابط پنج جانبه در سطح کشورهای حاشیه خزر گفت: باید چتر مبادلات اقتصادی و تجاری در سطح پنج کشور حاشیه خزر (دریای صلح و دوستی) گسترانده شود. وی با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و روسیه هنوز قانع کننده و رضایتبخش نیست گفت: ایران و روسیه بیش از هزار سال با هم همسایه هستند و مشترکات زیادی برای همکاری های دو جانبه دارند.
*  فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی درباره حقوق اقلیت‌ها
آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی در مورد حقوق اقلیت‌های مذهبی در جامعه اسلامی و مشارکت اهل کتاب در امور مسلمانان پاسخ داد.
در متن پرسش شفقنا آمده است: اگر غیر مسلمان تعهد دهد که درچارچوب مقررات و قوانین نظام اسلامی عمل کند، آیا انتخاب فردی از اقلیت‌های مذهبی توسط مردم از طریق برگزاری انتخابات در شهرهایی با اکثریت مسلمان و یا بر عهده گرفتن نمایندگی مردم توسط او جهت انجام امور مدنی و اداره شهر و امثال آن، خلاف شرع مقدس اسلام است؟ آیا در تاریخ حکومت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت علی علیه السلام، از مشارکت غیر مسلمانان، برای اداره و توسعه امور مسلمین بهره برده نشده است؟ آیت الله العظمی سیستانی در پاسخ گفتند: مجرد استفاده از مهارت‌های غیرمسلمان حرمت ندارد.
** شهروند ۹۶/۸/۱۵
*  صحبت‌های ترامپ خودشیفته، برخاسته از وضعیت روانی اوست
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور گفت: فکر نمی‌کنم آمریکا بخواهد به‌طور رسمی از برجام خارج شود. آنان برجام را نگه می‌دارند و فشارها و تحریم‌ها را به‌ویژه در مسائل منطقه‌ای و دفاعی کشورمان بیشتر خواهند کرد.
کمال خرازی پیرامون اظهارات ترامپ و تحریم‌های اخیر کشورمان توسط آمریکا، اظهار کرد: صحبت‌های رییس جمهور آمریکا برخاسته از وضعیت روانی او است.
او انسان خودشیفته‌ای است و فکر می‌کند هر چه می‌گوید حق، درست و بهترین ایده برای دنیا محسوب می‌شود.
*  متن استعفانامه «سعد الحریری» را عربستان نوشته بود
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته به اقدام سعدحریری در استعفا از مقام نخست وزیری لبنان واکنش نشان داد.
دبیرکل حزب الله گفت: استعفای حریری تصمیم عربستان بوده که بر وی دیکته شده است. حریری در این مسأله نه تصمیمی گرفته ونه اقدام وی بوده است.
نصرالله تصریح کرد: مسئله کناره گیری حریری را باید در عربستان جست‌وجو کرد نه در لبنان.
** صبح نو ۹۶/۸/۱۵
*  شناسایی و انهدام شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در شرق کشور
وزارت اطلاعات یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان را شناسایی و منهدم کرد. سربازان گمنام امام زمان(عج) با اقدامات گسترده اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی موفق شدند این شبکه را که قصد انتقال محموله دو هزار و ۵۰۰ کیلویی تریاک در نزدیک مرز ایران و پاکستان داشت، شناسایی کنند.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۱۵
*  در قرارداد توسعه صنعت گازایران به آسانی تسلیم نمی‌شویم
«پاتریک پویانه» مدیر عامل توتال در سخنانی در اندیشکده «چتم هاوس» در لندن گفت: حتی با وجود تهدید ترامپ برای اعمال تحریم‌های بیشترعلیه ایران وخروج از توافق چندجانبه ای که کار را برای فعالیت تجاری در این کشور آسان تر کرد، این شرکت به دنبال توصیه‌های قانونی قبل از تصمیم گیری برای هر اقدامی خواهد بود.او گفت: ما منتظر تصمیم کنگره و چارچوب جدید تحریم ها هستیم. اگر نتوانیم این موضوع را به شکل قانونی دنبال کنیم مجبور خواهیم شد کار را متوقف کنیم اما ما تسلیم نخواهیم شد.
*  تصمیم جمهوی اسلامی برای پس از جنگ سوریه
امیر حاتمی پیروزی‌های اخیر میدانی به ویژه آزادسازی شهر دیرالزور را به رئیس جمهور سوریه، وزیر دفاع، فرماندهان و رزمندگان شجاع و خستگی‌ناپذیر ارتش و مردم سوریه تبریک گفت و اظهار داشت: ۵ سال مقاومت و ایستادگی نیروهای مسلح و ملت سوریه در برابر گروه‌های تروریستی ستودنی است و باید در تاریخ دفاع مشروع یک ملت از هویت و کیان خود ثبت شود.
وزیر دفاع با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و تکمیل نوار پیروزی‌های ارتش سوریه برابر تروریست‌ها و بازگشت کامل ثبات و امنیت به سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چنان که تاکنون از برادران سوری خود حمایت کرد مصمم است تا در مراحل پس از جنگ نیز در کنار برادران سوریه باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اربعین فرصتی مناسب برای بیان هدف سیدالشهدا است
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی اربعین را یک فرصت مناسب برای بیان هدف سیدالشهدا علیه السلام دانستند و گفتند: امروز دنیا باید بداند که بعد از گذشت قرن ها بشریت همچنان به دنبال آزادی و مبارزه با ظلم است این راهپیمایی اربعین است که می‌گوید اندیشه و مکتب حسین علیه السلام مرز و زمان نمی شناسد و تا همیشه تاریخ ماندگار است.ایشان همچنین افزودند: اربعین فرصتی است که هر کسی با هر رنگ و دین و مذهب و ملیتی برای ارادت به امام حسین علیه السلام حرکت می‌کند و این مانور بزرگ را به نمایش می‌گذارد.
امروز تبلیغ دین برای طلاب یک تکلیف است
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از خواهران طلبه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های حوزوی و تبلیغی گفت: انجام تبلیغ برای طلاب اگر واجب عینی نباشد واجب کفایی است.عضو جامعه مدرسین با بیان این که با توجه به شرایط امروز تبلیغ دین برای طلاب یک تکلیف است، اظهار داشت: بانوان طلبه نیز باید در کنار وظایف همسرداری و خانه داری دین را ترویج کنند، کسی که قدرت فهم دین را دارد باید آن را فهمیده و به جامعه منتقل کند و ترویج دهد که این یک وظیفه به شمار می‌رود.
شکست داعش در عراق و سوریه از برکات پیاده روی اربعین حسینی است
حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: بی شک یکی از برکات و دستاوردهای مراسم پیاده روی ۲۰ میلیونی اربعین حسینی، شکست امروز داعش در عراق و سوریه است. مدیر حوزه‌های علمیه کشور درادامه با بیان این که تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و شیعی یکی دیگر از برکات معنوی پیاده روی اربعین است، خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حقیقتاً به مصداق و نماد بارزی از تجلی وحدت و برادری اسلامی تبدیل شده است.
طلاب و روحانیان در کنار تحصیل و تهذیب نفس از ورزش غافل نشوند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی گفت: یکی از مسایل مهم که طلاب و روحانیان از آن غافل هستند مساله ورزش است.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید در کنار تحصیل و تهذیب نفس نسبت به ورزش اهمیت ویژه ای بدهند و در کنار برنامه‌های روزانه خود جایی برای ورزش باز کنند.وی در ادامه افزود: حوزه‌های علمیه و مسوولان بسیج مدارس نیز باید در کنار برنامه‌های مدرسه جایی برای ورزش باز کنند و طلاب را به ورزش کردن علاقه مند کنند.
علمای اهل سنت با اندیشه وهابیت مخالف هستند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی که در دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در لبنان حضور داشت گفت: علمای اهل تسنن در کمیسیون‌های اجلاس مقاومت می‌گفتند اندیشه سلفیت و وهابیت یکی از اموری است که مستقیما به ایجاد درگیری داخلی به نفع اسرائیل خدمت می‌کند.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: شرکت کنندگان جمع فرهیخته ای بودند که نقطه اشتراک دیدگاه‌های آن‌ها لزوم مقابله با اسرائیل این غده سرطانی منطقه بود و اینکه توطئه هایی که در منطقه وجود دارد یا در حال شکل گیری است منشا اصلی آن رژیم اسرائیل و حامیانش هستند.
انتقام‌جویی آمریکا از جنبش «نُجَباء»عراق
مهر/همزمان با اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به کاتسا از جانب آمریکا علیه کشورمان، روز شنبه ١٣ آبان ١٣٩۶ بار دیگر نام مقاومت اسلامی نُجَباء برای گنجانده شدن در لیست تحریمی ضدتروریسم کنگره آمریکا به مجلس نمایندگان ارائه شد.این درحالی است که در سال ۱۳۸۷ نیز نام «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، از سوی وزارت خرانه‌داری آمریکا تحت دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۴۳۸ با اتهاماتی واهی چون برهم زدن آرامش و ثبات کشور و دولت عراق در لیست سیاه قرار گرفته بود.
رژیم صهیونیستی جرأت تجاوز به لبنان را ندارد
باشگاه خبرنگاران / سردار دهقان مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا و وزیر سابق دفاع، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با تجربه ای که از جنگ ٣٣ روزه به دست آورده، یقینا جرأت تجاوز به لبنان را نخواهد داشت دهقان افزود: تحلیل و برداشت غلط آمریکایی ها از منطقه یکی از اشتباهات آنهاست و موج بیداری اسلامی در همه کشورهای منطقه موجودیت آمریکایی ها و عوامل آنها را در منطقه هدف گرفته است.
تیراندازی خونین درجنوب تگزاس
صدا و سیما/ تیراندازی در کلیسای ساترلند تگزاس، ۲۷ کشته و ۲۴ نفر هم زخمی برجا گذاشت و احتمال افزایش شمار قربانیان این حادثه بسیار زیاد است.دوین کلین، تیرانداز ۲۷ ساله کلیسای تگزاس که دست کم ۲۷ نفر را به قتل رساند، پیش از این در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرده است. دونالد ترامپ به دنبال این حادثه در پیامی توئیتری نوشت: من اوضاع را از ژاپن زیر نظر دارم(!).
قطر حمله موشکی انصار الله به ریاض را محکوم کرد
مهر/ در حالی که روابط عربستان با قطر در طول چند ماه گذشته قطع شده دوحه با صدور بیانیه ای حمله موشکی انصار الله به فرودگاه ملک خالد در ریاض را محکوم کرد.در حالی که حمله موشکی انصار الله اهداف غیرنظامی را هدف قرار نداده و هیچ تلفات جانی به همراه نداشته است، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود اعلام کرده با هرگونه حمله مستقیم یا غیر مستقیم علیه غیرنظامیان مخالف است زیرا این اقدامات خلاف قوانین بین المللی به شمار می‌رود.
پلیس نیجریه ۲ عزادار شیعه را به شهادت رساند
مهر/ در یورش پلیس نیجریه به کاروان عزاداران اربعین حسینی در ایالت کانو یکی از رهبران شیعه به نام «سوناسی عبدالقادر» همراه یک نفر از بانوان عزادار به شهادت رسیده اند. رسانه ها آمار دقیقی از زخمی‌های این حادثه دلخراش اعلام نکرد؛ اما در این باره نوشتند: تعداد زیادی از مردم در یورش پلیس مجروح شده اند.
هدف از تشکیل «کمیته ضدفساد» حذف رقبای قدرتمند «بن‌سلمان» است
مهر/ رویترز در گزارشی درباره بازداشت‌های اخیر در عربستان توسط کمیته به اصطلاح مبارزه با فساد نوشت: هدف از تشکیل این کمیته حذف رقبای قدرتمند «بن‌سلمان» است.گزارش این خبرگزاری در ادامه می‌افزاید: بازداشت‌‌های گروهی به نوعی یادآور کودتای ماه ژوئن سال جاری میلادی است که در آن، محمد بن سلمان پسرعموی بزرگ‌ تر خود یعنی محمد بن نایف که وزیر کشور و ولیعهد بود را نیز از سمتش برکنار کرد.لازم به ذکر است، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ریاض اموال افراد بازداشت شده را مسدود خواهد کرد.
نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران تهدید قدرتمندی علیه ناوگان‌های بزرگ بیگانه هستند
فارس/نشریه نشنال اینترست درگزارشی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی کشورمان نوشت:نیروی دریایی ایران تهدید قدرتمندی علیه ناوگان‌های بزرگ بیگانه هستند. این نشریه آمریکایی نوشت: شاید یگان‌های دریایی ایران نیرویی سبک و ساده تصور شوند اما نیروی دریایی سپاه و ارتش با شناخت کافی از همدیگر توانایی حملات پیچیده و چند جهتی را علیه نیروهای دریایی بزرگ بیگانه دارند. آن‌ها علیه هر نیروی دریایی خارجی که بخواهد مقابلشان قرار گیرد، تهدیدی کوچک اما نیرومند هستند.
 خروج بیش‌از ۲ میلیون زائر اربعین از سه مرز کشور
ایسنا/سفیر ایران در عراق، گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد خاک عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش پیدا کند.ایرج مسجدی گفت: امسال یکی از بهترین سال‌هایی بوده که زوار با نظم، آرامش، امنیت و سلامت وارد خاک عراق شدند.
 عربستان ۴۴۰ میلیون دلار برای کسب اطلاع ازمحل رهبران انصارالله جایزه تعیین کرد
ایرنا/ درپی ناتوانی عربستان در جنگ با انصارالله در میدانهای نبرد و شکست پی در پی سعودی ها در یمن، مقام‌های ریاض برای کسب اطلاع از محل ۴۰ تن از فرماندهان حوثی ۴۴۰ میلیون دلار پاداش تعیین کردند.براساس این تصمیم، عربستان برای کسب اطلاع از محل «عبدالملک الحوثی» رهبر گروه انصارالله یمن، مبلغ ۳۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *