خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۱۴

  • آیت الله مظاهری : فعالان سیاسی وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: ملت ایران تا وقتی انقلابی و حسینی است آمریکا دست از شرارت برنمی‌دارد
  • آیت الله حسینی بوشهری: از بودجه کشور برای نجات جوانان هزینه شود
  • آیت الله فاضل لنکرانی: با بهره گیری از ظرفیت اربعین پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانیم
  • آیت الله کعبی: استکبارستیزی ملت ایران ریشه در آموزه‌های قرآنی و دینی دارد
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است

** جام جم ۹۶/۸/۱۴
*  کشته شدن بیش از ۳۰۰ غیر نظامی در حملات ماه اکتبر آمریکا در رقه
مرکز هماهنگی نیروهای مسلح در رقه اعلام کرد، در ۵۰۰ حمله هوایی که جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در طول ماه گذشته میلادی علیه شهر رقه انجام دادند، ۳۱۲ غیرنظامی کشته شدند.
*  تکذیب اظهارات منتسب به رئیس دستگاه قضا
روابط عمومی قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه‌ای مطالب منتشر شده منتسب به رئیس قوه قضاییه راجع به بحث مربوط به عضو شورای شهر یزد را که در رسانه‌ها بازتاب داشته است، نادرست خواند.
این اطلاعیه همچنین مطلبی که معاون فرهنگی قوه قضاییه از قول وی در رسانه‌ها نقل کرده بود را نیز غیر دقیق دانست.
** همشهری ۹۶/۸/۱۴
*  واکنش ایران به ادعاهای حریری
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به استعفای نخست وزیر لبنان و بیان مطالب ضدایرانی در متن استعفانامه وی گفت: استعفای ناگهانی آقای حریری و بیان آن در کشوری دیگر نه تنها مایه تأسف و شگفتی است بلکه نشان دهنده بازی ایشان در زمینی است که بدخواهان منطقه طراحی کرده‌اند. بهرام قاسمی با رد اظهارات سعدحریری علیه نقش منطقه‌ای ایران افزود: تکرار اتهامات واهی و بی اساس صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها علیه ایران توسط نخست وزیر مستعفی لبنان، گواه این است که این استعفا نیز سناریوی جدیدی برای تنش‌آفرینی تازه در لبنان و منطقه است اما بر این باوریم که مردم مقاوم لبنان از این مرحله نیز به راحتی عبور خواهند کرد.
*  آغاز سفر ۱۱ روزه ترامپ به ۵ کشور آسیایی
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دیروز سفر آسیایی‌اش را آغاز کرد که طولانی‌ترین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به کشورهای آسیایی در ۳ دهه گذشته خوانده شده است. ترامپ در این سفر ۱۱ روزه که با ژاپن آغاز شده، از کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدار خواهد کرد. کره شمالی و تجارت با آسیا از مهمترین موضوعات این سفر خواهند بود.
** کیهان ۹۶/۸/۱۴
*  ملت ایران تا وقتی انقلابی و حسینی است آمریکا دست از شرارت برنمی‌دارد
راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در تهران با حضور میلیونی ملت سرافراز ایران برگزار شد
دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران با تاکید بر اینکه تا زمانی که ایرانی، انقلابی و حسینی(ع) است، آمریکایی‌ها دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهند داشت گفت: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران رکورددار خوار و ذلیل‌سازی توطئه آمریکایی‌ها هستند.
*  گزینه نظامی حتی در تصور مقامات آمریکایی هم خطور نمی‌کند
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع راهپیمایان ۱۳ آبان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ابراز داشت: آمریکایی‌ها می‌دانند در صورتی که جنگ جدیدی بپا کنند، نقشه‌های جغرافیایی تغییر خواهد کرد و در نقشه‌های جدید دیگر نامی از اسرائیل وجود نخواهد داشت.
زمانی که امام خمینی(ره) جمله معروف آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را گفتند،‌ آمریکا مشغول طراحی پیچیده‌ترین عملیات نظامی برای تسلط به ایران بود، اما به فضل الهی واقعه شگفت‌انگیز طبس اتفاق افتاد و تمام نیرو‌های آمریکا گرفتار شدند و توطئه‌های آمریکا نقش بر آب شد.
** شرق ۹۶/۸/۱۴
*  دولت نگاه اقتصادی به موضوع اربعین ندارد
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه ستاد اربعین که در خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه تمام نگاه دولت به اربعین نگاهی اعتقادی است، بیان کرد: دولت به‌هیچ‌وجه به موضوع اقتصادی اربعین چشم ندوخته است.
*  زوار اربعین از ناحیه امنیت دغدغه و نگرانی ندارند
وزیر اطلاعات روز گذشته در نشست ستاد اربعین گفت: زوار اربعین حسینی از ناحیه امنیت دغدغه و نگرانی ندارند و با آرامش کامل به زیارت می‌روند که این بسیار ارزشمند است. حجت‌الاسلام محمود علوی که در مرز شلمچه حضور یافته بود،  افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته اجتماع‌های بلاتکلیف در محل مرز شلمچه که مشکل ویزا و گذرنامه داشتند، کاهش یافته و در گفت‌وگویی که با زوار داشتم، عمده مشکلات آنان شخصی بیان می‌شد.
** ایران ۹۶/۸/۱۴
*  دولت به حمایت از نیروهای مسلح ادامه می دهد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی خاطرنشان کرد: دولت و مردم به ارتش به‌عنوان نیروهای مسلح مؤمن و فداکار اطمینان دارند و دولت همچنان به حمایت خود از نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ارتش بعد از انقلاب اسلامی در هر دو بعد اسلامی و مردمی بودن بسیار موفق عمل کرده است، ادامه داد: نیروهای مسلح باید فراجناحی باشند و امروز بزرگترین سرمایه ارتش، اعتماد عمومی و وابستگی نداشتن به جریان‌های سیاسی است. *  دیداردیرهنگام سوچی از راخین
آنگ سان سوچی رهبر میانمار سرانجام پس از انتقادات فراوان جهانی به وی بابت سکوتش دربرابر آنچه بر سر مسلمانان روهینگیا در این کشور می‌رود، به راخین سفر کرد،ایالتی که بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان ساکن آن درسه ماهه اخیر به علت سرکوب شدید نظامیان و بوداییان افراطی از این کشور به بنگلادش فرار کرده‌اند. سوچی، در این دیدار کوتاه از پیش تعیین نشده، با تعداد کمی از بازماندگان روهینگیایی در دو روستای محدوده مانگداو صرفاً گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۱۴
*  ارسال ۱۶۰ تن دارو و ۱۵۰۰ نیروی درمانی به عراق
علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توسعه خدمات این جمعیت در ایام اربعین گفت: بر این اساس ۱۶۰ تن دارو و تجهیزات جانبی برای ارائه خدمات درمانی به زائران به کشور عراق ارسال و با اعزام ۱۵۰۰ امدادگر و نجاتگر و نیروی متخصص، کار ارائه خدمات درمانی به زائران در ۹ مرکز درمانی آغاز شد.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: خدمات هلال احمر در عراق، مجزا از خدماتی است که به زوار حسینی در داخل کشور ارائه می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱۴
*  مرز خسروی به دلایل امنیتی بازگشایی نمی‌شود
حسن قشقاوی رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین در سخنانی به مشکلات مرز خسروی و عدم بازگشایی آن تاکنون اشاره کرد و گفت: اجازه بازگشایی مرز مستقیماً در دستان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق است و حتی اگر زیرمجموعه‌ها هم خواستار بازگشایی مرز باشند، وی باید مستقیماً دستور بازگشایی را صادر کند. وی عمده‌ترین دلیل ملاحظات نخست‌وزیر عراق در عدم بازگشایی مرز را مسائل امنیتی دانست.
*  وضعیت سلامتی شیخ عیسی قاسم نگران‌کننده است
شیخ محمدحسن خجسته، عضو مجلس علمایی بحرین وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم را نگران‌کننده دانسته و گفته است: پس از حمله به الدراز و محاصره منزل شیخ عیسی قاسم دیگر اخبار جدید و دقیقی از وضعیت او در دست نداریم زیرا به هیچ‌کس حتی پزشکان اجازه ملاقات با شیخ را نمی‌دهند. شیخ عیسی قاسم از بیماری‌های مختلفی همچون فشار خون بالا و ناراحتی قلبی رنج می‌برد و نیازمند معاینه مستمر توسط پزشکان است اما دولت از ورود پزشکان به منزل او جلوگیری می‌کند.
** جوان ۹۶/۸/۱۴
*  مذاکره مجدد حماقت است
مشاور وزیر امور خارجه اظهارات و اقدامات ترامپ را ضد روح و بر خلاف نص برجام دانست و تاکید کرد: مذاکره مجدد با آمریکا حماقت است. حسین شیخ الاسلام گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مدت اخیر بسیار مضحکانه عمل کرده است زیرا در مورد اجرای برجام همه دنیا به خصوص آژانس بین‌المللی بر پایبندی ایران تاکید کردند اما آمریکا به رغم اهداف سیاسی و مغرضانه از عدم تعهد ایران به برجام سخن می‌گوید.
*  غفلت از خصومت‌ امریکا خط قرمز جمهوری اسلامی است
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت روز ۱۳ آبان گفت: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱۴
*  بازگشت پول اختلاس شده در یکی از بانک‌های گلستان، به بیت‌المال
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ۱۳ میلیارد ریالی که از سوی کارمندان یکی از بانک‌های استان اختلاس شده بود، به بیت‌المال بازگشت.
هادی هاشمیان اظهار کرد: متهم پول‌ها را داخل منزل پنهان کرده بود که در بازجویی‌ها توسط بازپرس پرونده، محل اختفای پول‌ها شناسایی شد.
وی تصریح کرد: این پول‌ها ضبط و به بیت‌المال بازگشت.
** رسالت ۹۶/۸/۱۴
*  فعالان سیاسی وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند
آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار استاندار جدید اصفهان با تأکید بر اهمیّت و ضرورت حفظ یکپارچگی و اتّحاد کلمه در بین همه اقشار و گروه‌های مختلف، از مسئولان امور تا فعّالان سیاسی، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی در کنارِ اهتمام و فعّالیّت مضاعف همراه با برنامه و تدبیر، می‌تواند مشکلات موجود را برطرف سازد.
*  استکبارستیزی ملت ایران ریشه در آموزه‌های قرآنی و دینی دارد
آیت‌الله عباس کعبی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و با تأکید بر اینکه اساساً یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی ناظر به بحث استکبارستیزی است، اظهار داشت: در مقابل مفهوم استکبار که دربردارنده مؤلفه‌هایی چون کبر و خودبرتربینی و تحمیل این کبر بر انسان‌، جامعه و حتی در گستره روابط بین‌الملل و جهان می‌شود، استضعاف دارای عناصری است که از جمله آن‌ها می‌توان به ضعف، اراده تحمیل‌کننده ضعف به مستضعف و نیز جهل و گمراهی اشاره کرد که خود به استضعاف فکری، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تقسیم‌بندی می‌شود.وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های قرآنی راه غلبه مستضعفین بر مستکبرین تکیه بر مقاومت است، تشریح کرد: بی‌شک مقاومت ملت بزرگ و بصیر ایران در برابر استکبار جهانی ریشه در معارف و آموزه‌های قرآنی و نیز کلام و سیره اهل بیت (ع) دارد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱۴
*  تاکید بر تقویت همکاری‌های قضائی و حقوق بشری تهران و برن
در ملاقات سفیر جدید سوئیس در تهران با معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر بر تقویت همکاری‌های قضائی و حقوق بشری ایران و سوئیس تاکید شد. مارکوس لایتنر، سفیر جدید سوئیس در تهران با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضائی دبیر ستاد حقوق بشر، دیدار و در مورد توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و سوئیس در موضوعات قضائی و حقوق‌بشری در عرصه‌های دوجانبه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کرد.
*  به‌دنبال حداکثرسازی روابط با قدرت‌های بین‌المللی هستیم
حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه در خصوص اجلاس سه جانبه اخیر رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان به میزبانی کشورمان، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حداکثرسازی همکاری‌ها با کشورها و قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است که اجلاس سه جانبه با رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان نمادی از سیاست ثابت جمهوری اسلامی است.
** آرمان ۹۶/۸/۱۴
*  مساله اساسی در رابطه‌ ایران و آمریکا، اسلام است
وزیر کشور با تاکید بر اینکه مساله اساسی در رابطه‌ ایران و امریکا نه یک موضوع سیاسی، اقتصادی یا هسته‌ای بلکه بر سر موضوع اسلام است، اظهار داشت: موضوع بدعهدی آمریکایی نه‌تنها برایشان هزینه‌هایی گزاف داشته که قضاوت‌های جهانی را نسبت به آنها تغییر داده است. عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: موضوع اصلی در این مقوله، اسلام است؛ البته نه آن اسلامی که قبلا در همین کشور با آمریکایی‌ها همراه بود و نه آن اسلامی که به تولید طالبان و داعش ختم می‌شود، بلکه اسلامی که قدرت نفوذ در دل‌ها و قلوب جهانیان را دارد و می‌تواند عقل‌ها و دل‌ها را به تسخیر خود درآورد.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱۴
*  لبنان به برکت مقاومت یکی از امن‌ترین کشورهای عربی منطقه است
دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری شب گذشته با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول کشید روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دکتر علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های دولت لبنان در عرسال و مناطق شرقی این کشور علیه تروریست ها با بیان اینکه امروز لبنان به برکت مقاومت یکی از امن ترین کشورهای عربی منطقه است، پایمردی و استقامت مسئولان لبنانی را ستود‌‌‌‌.
** آفرینش ۹۶/۸/۱۴
*  جزئیات جدید گفت‌وگوی نتانیاهو و ترزا می درباره ایران
یک خبرنگار صهیونیستی جزئیات جدیدی از محتوای گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با همتای انگلیسی‌اش را منتشر کرده است که نشان می دهد نتانیاهو از ترزامی خواسته است تا ایران و روسیه به ویژه در خصوص مسئله سوریه از یکدیگر جدا شوند. هرچند که کار سختی خواهد بود.
باراک راوید خبرنگار روزنامه هاآرتص و شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو به ترزا می گفت که از نظر او، از آنچه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران انجام داد بسیار خرسند است اما ترزا می مخالفت کرده و به نتانیاهو گفت: آنچه ترامپ در قبال ایران انجام داد ، تنها باعث پیچیده‌تر شدن و سخت‌تر شدن مسائل شده است.
*  سعد حریری استعفا کرد
سعد حریری،‌ نخست وزیر لبنان در اقدامی غیرمنتظره استعفا کرد. استعفای او خارج از کشور و درحالی که در عربستان حضور دارد سوالات زیادی را درباره نقش سعودی‌ها در این استعفا ایجاد کرده است. شبکه سعودی العربیه در خبری از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان خبر داد و لحظاتی بعد او در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با ایراد اتهاماتی علیه ایران و حزب‌الله تلاش کرد دلایل استعفای خود را “دخالت‌های ایران” وانمود کند.
** قدس ۹۶/۸/۱۴
*  آمریکایی‌ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکایی‌ها عملاً نشان دادند که قابل اعتماد نیستند از این رو، کار را برای خودشان سخت کرده‌اند و دیگر هیچ کسی به آنها اعتماد نمی‌کند. بهروز کمالوندی با یادآوری این سخن رئیس جمهور که کشورهای شرق آسیا مگر دیوانه‌اند که با آمریکا مذاکره کنند، تصریح کرد: این موضوع باعث شده آمریکا‌یی‌ها در انزوا قرار بگیرند.
وی افزود: در مذاکراتی که با اتحادیه اروپا و همچنین آقای آمانو داشتیم، آن‌ها از قول بسیاری از شخصیت‌ها نقل می‌کنند که آمریکا در انزوا قرار گرفته است و بعید است که بتواند به اهداف خود برسد.
** خراسان ۹۶/۸/۱۴
*  اگر مرجع دیگری طبق قانون مصلحتی را تشخیص دهد، شورای نگهبان تابع است
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به برخی دیدگاه ها و اظهارات که معتقدند با توجه به انتخاب مجدد نیکنام در شورای شهر یزد، تعلیق عضویت وی به مصلحت نیست و باید با مسامحه و اصلاح قانون عمل شود، تصریح کرد: مصلحت‌سنجی را جای دیگری باید انجام دهد؛ آن چه برای شورای نگهبان وظیفه و تکلیف است، این است که تشخیص دهد و اعلام کند که آیا مصوبات مجلس با موازین شرع و قانون اساسی مغایرتی دارد یا خیر. وی تاکید کرد: در عین حال، شورای نگهبان نیز تابع قانون است؛ اگر هر مرجع دیگری صلاحیت ورود به مسئله آقای نیکنام را داشته باشد و طبق قانون مصلحتی را تشخیص دهد، شورای نگهبان نیز تابع است.
*  توافق اولیه بین ایران و روسیه برای پیمان پولی
پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گفت‌وگوهای هفته گذشته اعضای کمیسیون اقتصاد با رئیس کل بانک مرکزی درباره خروج از سیطره دلار گفت: به گفته آقای سیف مقدمات کار فراهم شده است. وی تصریح کرد: طی این هفته مقدمات مربوط به مبادله با کشور روسیه به وسیله ارز دو کشور مطرح شده و توافق اولیه روی آن انجام شده اما هنوز عملیاتی نشده است.
** اعتماد ۹۶/۸/۱۴
*  میرحسین موسوی با خواهران خود دیدار کرد
یک سایت نزدیک به مهندس میرحسین موسوی خبرداد خانواده میرحسین موسوی روز جمعه به ملاقات او رفتند. دو خواهر میرحسین موسوی اعلام کرده بودند که روز جمعه توانستند به دیدار موسوی و رهنورد بروند.
** صبح نو ۹۶/۸/۱۴
*  کوچکترین تعرض از سوی استکبار با پاسخی محکم و قاطع روبرو می‌شود
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کوچکترین تعرضی از سوی استکبار با پاسخ محکم و قاطع مردم همیشه در صحنه استان بوشهر روبرو خواهد بود. وی با بیان اینکه وعده خداوند حمایت از حق است، اضافه کرد: ماهیت دشمنی ما با آمریکا ماهیت حق و باطل است و هیچگاه این دو در کنار یکدیگر قرار نخواهد گرفت.
*  توتال کار خود را آغاز کرد
بیژن زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه دیوان عدالت اداری وارد بررسی پرونده کرسنت شده و صدور رأی آن چند ماه طول خواهد کشید، درباره توتال هم گفت: در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است. وی افزود: روند انجام تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت نفت و شرکت گازپروم به منظور مطالعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و B و میدان پارس شمالی به امضا رسید، ادامه دارد.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۱۴
*  تکذیب خبر نامه رئیس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب
معصومه ابتکار با تکذیب خبر نامه رئیس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب درباره پیگیری موضوع سپنتا نیکنام در کانال تلگرامی خود نوشت: خبر روزنامه فرهیختگان از قول اینجانب در مورد تایید نامه رییس جمهور روحانی به مقام معظم رهبری دروغ است. این سوال خبرنگار بود، در حالی که من گفتم از این نامه خبری ندارم، ولی مواضع دولت در این زمینه روشن است. متاسفم از این همه بی دقتی و بی تقوایی و عطش زدن تیترهای جنجالی.
*  ایران و ترکیه امپراتوری‌های خاورمیانه
هاآرتص نوشت: جهان عرب در خاورمیانه اخیرا به حوزه‌های نفوذ قدرت‌های امپراتوری تبدیل شده است. این بار، نه توسط بریتانیا و فرانسه بلکه ایران و ترکیه. این دو کشور، امپریالیست‌های جدیدند و دلیلی دقیقا مشابه برای اعمال سلطه خود دارند. این نشریه اسرائیلی در ادامه آورده است: ایران و ترکیه به دنبال اعتبار و نفوذ بین‌المللی هستند و قصد دارند منابع انرژی و موقعیت ژئوپولتیکی منطقه را تحت مالکیت خود درآورند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آثار و روایات امام هادی در جامعه ترویج شود
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان برگزاری کنگره امام هادی(ع) با تقدیر از تصمیم برای برگزاری همایش امام علی النقی(ع)، گفت: برگزاری همایش برای ائمه به ویژه امامانی که کمتر درباره آنها صحبت شده کاری لازم است. ایشان همچنین بر ترویج آثار و روایات امام هادی(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش برای اهل بیت(ع) سبب می‌شود که نسل جوان امامان خود را فراموش نکنند.
از بودجه کشور برای نجات جوانان هزینه شود
حوزه/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر کل جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با تاکید براینکه در شرایطی قرار داریم که دشمن روح و تفکرجوانان را هدف قرارداده است و نجات روح می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را از بین ببرد، اظهارداشت: نسل جوان امید اسلام و کشورمی باشند، ولی متأسفانه جوانانی هستند که گرفتار آسیب های روحی، عقیدتی و فکری شده اند به همین دلیل لازم است،‌ بخشی از سرمایه جمعیت هلال احمر برای آموزش و نجات جوانان ازعقائد باطل هزینه شود.
با بهره گیری از ظرفیت اربعین پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانیم
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی در پیامی به کنگره بین‌المللی لقاء الحسین(علیه السلام) اظهارداشت: اربعین حسینی و راهپیمایی به سوی کربلای معلّی، همانند سپری است که شیعه و مکتب اهل بیت را حفظ می‌کند. تردیدی نیست که کاروان عظیم اربعین موجب سرور و خوشحالی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است. باید پیوند بین عزاداران حسینی و آن امام حی را در اربعین استحکام بخشیم.  عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: اربعین ظرفیتی است که در پرتو آن باید فریاد امام حسین (ع) را به همه عالمیان برسانیم.
نسل جدید از سیاست های خصمانه آمریکا آگاه است
حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به  راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: مهم ترین پیام راهپیمایی  امسال این بود که نسل جدید ما سیاست های بین المللی و منطقه ای را به خوبی می‌شناسد و بر این حقیقت واقف است که تندی ها و خشونت های ترامپ نشان از شکست باطنی او دارد.وی افزود: این حضور پر شور نسل جوان نشان داد که آنها از سیاست های خصمانه آمریکا آگاه هستند و در مقابل آنها تسلیم نخواهند شد.
آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در حاشیه  راهپیمایی ۱۳ آبان  با بیان اینکه آمریکا مصداق اتم استکبار است، تصریح کرد: امروزه صدای مبارزه با آمریکا  و طاغوت از ناحیه رهبر معظم انقلاب بلند است  و معظم له بارها تصریح کرده اند که آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی های مختلف علیه آمریکا، یادآورشد: نسل جدید انقلاب اسلامی در راهپیمایی ها حضور پر شوری دارند و به ندای مقام معظم رهبری در مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی لبیک می‌گویند.
 آخرین آمار عبور زائران اربعین حسینی از مرزها
فارس/ جانشین ستاد اربعین ناجا  در مورد آخرین آمار عبور زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا ۱۲ ظهر شنبه(دیروز)، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای سه‌گانه و هوایی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی عبور کرده‌اند.سردار محمد بابایی تصریح کرد: ۵۲ درصد از زائران از مرز مهران، ۳۰ درصد از مرز شلمچه،‌ ۸ درصد از مرز چذابه و ۱۰ درصد از طریق خطوط هوایی از کشور خارج شده‌اند.
آمریکا می‌خواهد برجام را با هزینه ایران عقیم کند
باشگاه خبرنگاران /رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: برجام یک تعهد بین‌المللی است و آژانس بین المللی انرژی اتمی فقط حق رسیدگی به مسائل هسته‌ای را دارد. صالحی بااشاره به تلاش آمریکا برای بی اثر کردن برجام گفت: از زمان آمدن ترامپ آمریکا بازی درآورده و می‌خواهد برجام را با هزینه ایران عقیم کند و از بین ببرد.وی اضافه کرد: در برهه پسا برجام آمریکا نقش پلیس بد و فرانسوی‌ها تلاش می‌کنند تا نقش پلیس خوب را ایفا کنند.
 زلزله سیاسی در دولت عربستان
فارس/ پادشاه سعودی  با تشکیل کمیته ای به بهانه مبارزه با فساد ۱۱ شاهزاده و ۳۰ مقام و وزیر سابق را بازداشت کرد.این کمیته به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، شنبه شب تشکیل شد و طی چند ساعت دستور بازداشت دهها شاهزاده و مقام و وزیر سابق را صادر کرد.در حالی که این افراد به جرم‌هایی مانند فساد مالی، رشوه و پول‌شویی متهم هستند اما برخی تحلیلگران این اقدام را تلاش شاه سعودی برای انتقال قدرت به فرزند خود «محمد بن سلمان» می‌دانند.
جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی آمریکا
ایرنا/ کاخ سفید در پاسخ به انتقادهای بوش پدر و پسر از دونالد ترامپ، با حمله به سیاست های آنان در دوران ریاست جمهوریشان، جنگ عراق را ‘بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکا’ خواند.
 دهها نفر در انفجار بمب در دیرالزور شهید شدند
العالم/ دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در انفجار خودرو بمب گذاری شده داعش در منطقه شرق فرات در سوریه ده ها آواره کشته شدند. داعش با انفجار یک خودرو در میان آوارگانی که در کنار رود فرات تجمع کرده بودند، ۱۰۰ تن از آنان را کشت و زخمی کرد.قربانیان تلاش می‌کردند از درگیری های کنونی در مناطق تحت کنترل داعش بگریزند.
خروج یکجانبه از برجام کاری از پیش نمی برد
مهر/ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که دولت ترامپ با خروج یکجانبه از برجام نخواهد توانست فشار لازم را به ایران وارد کند. آنتون ، همکاری با کشورهای اروپایی را تنها راه ایجاد تغییر احتمالی در متن توافق هسته ای با ایران دانست.وی با تاکید بر لزوم افزایش فشارها به ایران با استفاده از قدرت کنگره و کمک گرفتن از اروپایی ها، اذعان کرد که واشنگتن به دنبال خروج یکجانبه از برجام نیست.
عربستان اصابت موشک یمنی به فرودگاه ریاض را تاییدکرد
مهر/سازمان هواپیمایی کشوری عربستان اصابت موشک بالستیک یمنی را به فرودگاه ملک خالد ریاض تأیید کرد.یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد یک موشک بالستیک دور برد از نوع برکان به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است.بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف مورد نظر اصابت کرده است.
اراده کنیم با ایران در خاک خودش می‌جنگیم!
مهر/ وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان مدعی شد ما نیازی به خاک لبنان برای رویارویی با ایران نداریم و اگر اراده کنیم با ایران در خاک خودش و نه سرزمین های دیگر روبرو می‌شویم. ثامر السبهان در واکنش به استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان مدعی شد عربستان حریری را برای کناره گیری تشویق نکرده است.
اتحادیه اروپا و نظام غربی در سال ۲۰۴۰ فرو می‌پاشد
فارس/مرکز مطالعات ارتش آلمان اعلام کرد: نظام غربی در سال ۲۰۴۰ احتمالا از بین برود و فروپاشی اتحادیه اروپا نیز بدترین حالت قابل تصور است.نشریه اشپیگل با افشای این خبر نوشت: از نظر این قوه‌ی نظامی، تجزیه و انشقاق اتحادیه اروپا و غرب طی چند دهه آینده ممکن است.این گزارش که تحت عنوان «چشم‌انداز استراتژیک ۲۰۴۰» منتشر شده، تا کنون در سکوت خبری پیش رفته بود.
کنترل هوایی مرز مهران با ۸ پهپاد هواناجا
میزان/ فرمانده هواناجا گفت: با استفاده از ۸ فروند پهپاد پایش تصویری نوار مرزی مرز مهران در کنار گشت‌های هوایی با بالگرد از اقدامات جدید در ماموریت اربعین امسال است.سردار خلبان حسین علی مستاجران افزود:در مرز مهران ۷ فروند بالگرد،۸ فروند پهپاد و یک فروند هواپیما مستقر است و در برای تامین امنیت زائران در طول نوار مرزی و مسیر‌های منتهی به شهر مهران پرواز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *