خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۱۱

  • آیت‌الله یزدی: باید تلاش کنیم تا اهداف و خواسته‌های مقام معظم رهبری محقق شود
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور روسیه: باید با یاغی‌گری آمریکا برخورد شود
  • آیت‌الله جنتی: باید شکرگزار وجود نعمت اربعین باشیم
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: بسیجیان سرمایه‌های کشور هستند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: مداحان تریبون مداحی را با تریبون سخنرانی اشتباه نگیرند
  • آیت‌الله اراکی: شرایط جدید منطقه زوال رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین را نوید می‌دهد

** جام جم ۹۶/۸/۱۱
*  هشدار روسیه به آمریکا درباره خروج از توافق هسته‌ای
سفیر مسکو در واشنگتن، نامه شورای فدراسیون روسیه در حمایت از توافق هسته‌ای را به وزیر خارجه آمریکا ارائه داد که در آن نسبت به خروج آمریکا از این توافق هشدار داده شده است.
نیکولای لاخونین، سخنگوی سفارت روسیه در آمریکا با اشاره به دیدار آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت: سفیر ما یک رونوشت از بیانیه شورای فدراسیون خطاب به پارلمان‌های آمریکا، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس و پارلمان اروپا را به وزیر خارجه آمریکا ارائه داد که در آن قانونگذاران روس نسبت به پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هشدار داده‌اند.
*  خواهان مهار ایران هستیم
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگیس گفت کشورش می‌خواهد بدون خدشه‌دار کردن توافق هسته‌ای برجام، ایران را درخاورمیانه مهار کند.
وی گفت: انگلیس می‌خواهد ایران را در خاورمیانه مهار کند، اما نه به شکلی که باعث خدشه در حیات برجام شود. جانسون در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد، برای مقابله با رفتارهای غیرهسته‌ای ایران، نیازی به کنار گذاشتن برجام نیست.
** همشهری ۹۶/۸/۱۱
*  استیضاح ۲ وزیر
جمع‌آوری امضا برای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی و علی‌ ربیعی از سوی جمعی از نمایندگان کلید خورد.
الیاس حضرتی، نماینده تهران با اعلام این خبر گفت: «جمع آوری امضاء برای استیضاح وزرای کار و کشور در جلسه علنی دیروز مجلس آغاز شده و تا کنون ۲۲ امضاء ذیل تقاضانامه‌های آنها به ثبت رسیده است.»
او عدم رفع معضل بیکاری و چاره اندیشی کارساز درباره این معضل را مهم‌ترین دلیل جمعی از نمایندگان برای استیضاح ربیعی دانست.
*  نیچروان بازرانی به جای مسعود بارزانی نشست
مسعود بارزانی، رهبر مستعفی اقلیم کردستان عراق دیروز دفتر کار خود را ترک کرده و برادرزاده خود نیچروان بارزانی رابه عنوان مسئول روند آشتی با دولت بغداد، منصوب کرد.با این رویداد اکنون نیچروان بارزنی که تا کنون نخست وزیر اقلیم بود، قدرتمندترین چهره اجرایی اقلیم است.
** کیهان ۹۶/۸/۱۱
*  باید با یاغی‌گری آمریکا برخورد شود
رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان:
حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با پوتین: شکست ائتلاف آمریکایی حامی تروریست‌ها در سوریه واقعیتی انکارناپذیر است اما آنها همچنان مشغول طراحی و توطئه هستند، بنابراین حل کامل مسئله سوریه نیازمند تداوم همکاری‌های مستحکم است.
– ترکیب خیلی خوب و ایستادگی مشترک تهران و مسکو در مقابل فتنه و فساد تروریست‌ها در سوریه، پرمعنا است و روسیه را در مسائل منطقه غرب آسیا تاثیرگذارکرده است.
– آمریکایی‌ها درصدند که در همه مسائل منطقه و جهان دخالت کنند وبرای این کار، بر روی مسئولان ضعیف برخی کشورها،حساب باز کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار با الهام علی‌اف: ارتباطات نزدیک و برادرانه ایران و جمهوری آذربایجان، مخالفانی دارد که باید در مقابل وسوسه‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها ایستادگی کرد.
– باید قدر این فرصت مفید و مراسم پرشکوه در آذربایجان را دانست، زیرا این موارد هویت ملت و کشور شما را تقویت می‌کند.
** شرق ۹۶/۸/۱۱
*  استفاده بمب‌افکن‌های روس از آسمان ایران
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: شش فروند هواپیمای روسیه ضمن پرواز از آسمان ایران و عراق، پایگاه‌های داعش را در نزدیکی شهر ابوکمال در شرق دیرالزور هدف قرار داده‌اند.
بر اساس این گزارش، حملات این جنگنده‌ها به مواضع داعش، با پوشش جنگنده‌های سوخوی ٣٠اس‌ام که از فرودگاه حمیمیم در سوریه برخاستند، صورت گرفت.
*  تحویل گذرگاه مرزی به تشکیلات خودگردان
صبح چهارشنبه گروه اسلام‌گرای حماس که اداره امور نوار غزه را در دست داشته، دو گذرگاه مرزی این بخش از اراضی فلسطینی را به مأموران تشکیلات خودگردان فلسطینی تحویل داد.تحویل این دو گذرگاه براساس توافق «آشتی ملی» بین گروه حماس و جنبش فتح – تشکل اصلی در تشکیلات خودگردان – صورت گرفته که ماه گذشته با وساطت دولت مصر به دست آمد.
** ایران ۹۶/۸/۱۱
*  توسعه همکاری برای امنیت منطقه و رونق تجارت
دومین نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان عصر دیروز با حضور مقام‌های عالی سه کشور در تهران برگزار شد.
رئیس جمهوری کشورمان در حالی از ولادیمیر پوتین و الهام علی‌اف، رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان میزبانی کرد که علاوه بر نشست سه‌جانبه در دیدارهای جداگانه با آنها به رایزنی درباره موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه و بین‌الملل پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: تعامل سه‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان فراتر از روابط دوجانبه و در قالب یک فرمت سه‌جانبه، نه تنها می‌تواند به توسعه و تقویت ظرفیت‌های موجود میان سه کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بینجامد، بلکه می‌تواند با ایجاد همگرایی، فرصت‌های جدیدی را در مواجهه با چالش‌های موجود در منطقه فراهم نماید.
*  ادعای هزاران حمله سایبری ایران به اسرائیل
«ناداو پادان» رئیس فرماندهی نظامی بخش کنترل، کامپیوتر، ارتباطات و اطلاعات و همچنین بخش سایبری رژیم صهیونیستی گفته که ایران مسئول هزاران حمله سایبری روزانه به اسرائیل است.
وی به رویترز گفت: این حملات از سوی ایران هدایت شده که ظرفیت‌های هک کردن‌شان در حال بهبود است. پادان مدعی شده است در این زمینه گروه‌هایی از قبیل حزب‌الله لبنان به ایران کمک کرده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۱۱
*  نفت ۵۰دلاری، رشد ۷درصدی و تورم تک رقمی
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ پیش از ۱۵ آذر به مجلس می‌رسد، گفت: نرخ دلار هنوز در بودجه قطعی نشده اما قیمت نفت ۵۰ دلار در نظر گرفته شده و رشد اقتصادی ۷ درصد و تورم ۹ درصد پیش‌بینی شده است. نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با روند جدید بودجه‌نویسی که امسال در دولت در حال انجام است، بودجه سال ۱۳۹۷ پیش از ۱۵ آذر به مجلس می‌رسد.
*  کمرنگ شدن اخلاق، نتیجه عمل نکردن به دستورات قرآن‌ کریم است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به اولین مسابقات قرآن و تواشیح کارگران کشور که در ارومیه برگزار می‌شود تاکید کردند: کمرنگ شدن اخلاق در جامعه به دلیل دوری از قرآن و عمل نکردن به دستورات آنست. بخشی از متن پیام چنین است:
امروز جامعه ما متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو شده، و اخلاق انسانی و اسلامی کمرنگ گشته است، شاید بتوان گفت: یکی از عوامل آن دوری از قرآن کریم و عمل نکردن به دستورات شرع مقدس می‌باشد که قرآن می‌فرماید: «وَ مَن اعرَضَ عن ذِکری فَانّ له معیشهً ضنکاً» اگر همه مردم به‌خصوص مسئولین کشور و کسانی که بیت المال مسلمانان در دست آنان می‌باشد با عدالت اجتماعی و دوری از منافع حزبی و جناحی فقط برای رضای خداوند متعال و خدمت به همه مردم شریف کشور قدم بردارند، و خدا را در همه کارها ناظر بدانند، مشکلات برطرف می‌گردد. جامعه باید قرآنی شده و دل‌ها به نور قرآن روشن گردد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱۱
*  سپاه همواره چندین قدم از آمریکا جلوتر بوده است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران همواره چندین قدم از آمریکا جلوتر بوده و آمریکا از این موضوع عصبانی است.
سردار رمضان شریف در پاسخ به این پرسش که رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد چیست؟ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌طور کلی بخش دفاعی و نظامی کشور ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تحریم آمریکایی‌ها بوده است و به اعتقاد من موضوع جدیدی در حوزه دفاعی – نظامی کشور ما اتفاق نیفتاده است.
*  اسرائیل نمی‌تواند ۱۰۰ سالگی خود را جشن بگیرد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت پخش شد، گفت: بیانیه بالفور که مبدا تاسیس رژیم صهیونیستی بود، نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد.اسماعیل هنیه گفت: برگزاری این کنفرانس باعث می‌شود آرمان فلسطین بار دیگر به اولویت اصلی امت اسلامی تبدیل شود. برنامه صهیونیست‌ها در خاک فلسطین جایگاهی ندارد و صهیونیست‌ها نخواهند توانست ۱۰۰ سالگی حضور خود در سرزمین ما را جشن بگیرند.
** جوان ۹۶/۸/۱۱
*  تحریم‌ها خللی در ارتقای توان موشکی ایجاد نمی‌کند
امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلایم ایران با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا خللی در تقویت توان و ظرفیت دفاعی کشور به ویژه در ارتقای موشکی ایجاد نخواهد کرد، تصریح کردند: حرکت شیطنت آمیز آمریکا که ناشی از عجر و ناتوانی استکبار جهانی در برابر انقلاب و نظام اسلامی ماست، همچون گذشته نه تنها مانعی در قدرت فزایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه به مثابه یک فرصت تلقی شده و انگیزه و اراده فرزندان عاشورایی ایران اسلامی را در این مسیر عزت بخش و امنیت آفرین بیشتر خواهد کرد.
*  تسلیت رهبری برای درگذشت پدر سردار قاسم سلیمانی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت پدر بزرگوار سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت پدر بزرگوارتان مرحوم حاج حسن سلیمانی را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات برای ایشان مسئلت می‌کنم و امیدوارم که حسنات ناشی از تربیت فرزندان صالح در نامه عمل آن مرحوم نوشته شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱۱
*  ایران حادثه تروریستی منهتن را محکوم کرد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکومیت حادثه تروریستی در منهتن نیویورک و ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: اتخاذ تاکتیک کشتار شهروندان بی گناه در خیابان‌ها و اماکن عمومی بیانگر میزان وحشیگری گروه‌های تروریستی همچون داعش است که نشان داده‌اند پایبند به هیچ قاعده و اصول اخلاقی و انسانی نیستند. سه شنبه در جریان یک حمله تروریستی در منطقه منهتن نیویورک، یک وانت به مسیر دوچرخه سواران زد که در اثر آن دست کم هشت تن کشته شدند.
** رسالت ۹۶/۸/۱۱
*  دولت به پیاده روی اربعین به چشم منبع درآمد نگاه نکند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی با اشاره به اثرات فرهنگی و دینی پیاده روی اربعین گفت: دولت های ایران و عراق باید مردم را به حضور هر چه باشکوه تر در این گردهمایی بزرگ تشویق کنند نه اینکه به دید یک منبع درآمد نگاه کنند. وی دریافت هزینه هایی از جمله بیمه، خدمات هلال احمر، کار گذاری و پارکینگ را غیر موجه دانست و افزود: دریافت این هزینه‌ها هیچ توجیهی جز درآمدزایی ندارد.
*  مداحان تریبون مداحی را با تریبون سخنرانی اشتباه نگیرند
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از وعاظ و مداحان استان قم با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از اهداف این قیام، نجات مردم از ضلالت و گمراهی بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وعاظ، خطبا و مداحان باید از سیره و گفتار امام حسین (ع) الگو بگیرند و برای نجات مردم و آشنا کردن آن‌ها با معارف الهی تلاش کنند، همه ما در قبال هدایت کردن نسل جوان وظیفه داریم.
وی توضیح داد: مداحان در شهر قم با نگه داشتن حرمت وعاظ و خطبا، حریم مداحی را با سخنرانی مخلوط نمی‌کنند، اما متأسفانه گاهی در شهرهای دیگر شاهد هستیم برخی از مداحان تریبون مداحی را با تریبون سخنرانی اشتباه می‌گیرند که باید این مسئله اصلاح شود.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱۱
*  متلاشی شدن شبکه بزرگ جعل ویزا در اصفهان و قم
وزارت اطلاعات شبکه بزرگ جعل ویزا را در اصفهان و قم متلاشی کرد.
سربازان گمنام امام زمان (عج) با رصد گسترده اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی  ۸ نفر از اعضا و سرشبکه این باند را شناسایی و در شهرهای اصفهان، نجف آباد و قم دستگیر کردند. از این باند دستگاه‌های چاپ پیشرفته و ۱۵۰ هزار ویزای جعلی آماده توزیع کشف و ضبط شده است.وزارت اطلاعات چند روز پیش نیز یک شبکه تولید و توزیع ویزای جعلی را با ۲۵۰ هزار ویزا منهدم نمود.
** آرمان ۹۶/۸/۱۱
*  شکایت سپاه اصفهان از علی مطهری
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از ورود به پرونده شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان(عج) از علی مطهری خبر داد. محمدجواد جمالی از بررسی چند پرونده شکایت در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌هایی که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، درباره شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان(عج) این شهر در خصوص یکی از سخنرانی‌های علی مطهری در دانشگاه اصفهان بود. وی افزود: شاکیان این پرونده معتقد بودند سخنان آقای مطهری در دانشگاه اصفهان مصداق تحریک و تشویش اذهان عمومی بوده و خارج از حیطه وظایف نمایندگی صورت گرفته است.
*  بستن دهان رسانه، دهان فساد را باز می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی درباره بهبود وضعیت امنیتی کشور گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای در حرکت رو به جلو جامعه و پالایش جامعه از فساد و آلودگی داشته باشند. وزیر اطلاعات افزود: اگر خدای نکرده رسانه آسیب ببیند همه چیز آسیب می‌بیند، اگر رسانه سالم باشد باید به آن میدان داد که کار کند چون رسانه سالم هر چه میدان کار داشته باشد موجبات سلامت جامعه را فراهم می‌کند و اگر رسانه‌های سالم عرصه فعالیتشان گرفته شود دایره کارشان تنگ می‌شود و اگر دهان رسانه بسته شود، به همان اندازه دهان فساد باز می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱۱
*  دیدار رئیس ستاد ارتش روسیه با سرلشکر باقری
رئیس ستاد ارتش روسیه روز گذشته با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد. ژنرال والری کراسیموف سومین مهمان ژنرال ایرانی محسوب می‌شود. در این سفر قرار است دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه تبیین شود. همچنین دو طرف درباره نحوه مقابله با تروریسم در صحنه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند و درباره مدیریت و هدایت مشترک صحنه‌های دفاعی و امنیتی منطقه برای مبارزه قاطع با دخالت‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.
** آفرینش ۹۶/۸/۱۱
*  آمریکا از مشارکت ایران در پروژه گداخت هسته‌ای فرانسه ممانعت کرد
نشریه «ساینس» اعلام کرد که آمریکا تنها ۲ سال پس از «برجام»، از مشارکت تهران در پروژه چند میلیارد دلاری «گداخت هسته‌ای» در فرانسه موسوم به طرح «ایتر» ممانعت کرده است. گزارش این نشریه در ادامه می‌افزاید: یکی از مسئولان طرح «ایتر» که خواست نامش فاش نشود، گفته است که واشنگتن از طریق کرسی خود در شورای مدیریت این پروژه، از مشارکت ایران در پروژه مذکور ممانعت کرده است؛ چرا که حضور ایران می‌بایست به اتفاق آراء به تصویب می‌رسید.
*  ایران پیشنهاد دیدار با مقامات آمریکایی را رد کرد
هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره روایت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر این‌که ایران پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی را رد کرده است، گفت: بله، ایران درخواست آمریکا برای دیداری در سطح مسئولان بلندپایه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است.
** قدس ۹۶/۸/۱۱
*  فرهنگ جهاد و شهادت عامل عزت اسلام است
آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: حفظ اسلام و قدرت و عزت این دین الهی درگرو جهاد در راه خدا و ایثار و جانبازی و جانفشانی مجاهدان است. وی در دیدار جمعی از رزمندگان حزب الله لبنان، تصریح کرد: مجاهدان اسلام با خدا معامله می‌کنند و شهادت را بالاترین آرمان و ارزش خود می‌دانند. این مرجع تقلید ادامه داد: قدم، فکر و نیت این مجاهدان، عبادت در راه خداست و آنها در راهی قدم گذاشته‌اند که اگر هم شهادت نصیب آنها نشود، خداوند ثواب شهادت را به آنها اعطاء می‌کند.
*  طرح استیضاح بطحایی کلید خورد
طرح استیضاح سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید خورد. محور عمده استیضاح وزیر آموزش و پرورش ابقاء یا به کارگیری مدیران و نیروهای متهم در جریان سوء استفاده‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سال‌های گذشته عنوان شده است.
** خراسان ۹۶/۸/۱۱
*   ۶ تفاهم نفتی ایران و روسیه
معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی از امضای شش تفاهم‌نامه با شرکت‌های نفتی روس در حاشیه سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران خبر و توضیح داد که این تفاهم‌نامه‌ها از همکاری تحقیقاتی آموزشی تا توسعه میدان‌های نفت و گاز را شامل می‌شود. زمانی نیا جزئیات بیشتری اعلام نکرد اما همزمان رویترز به نقل از مدیر روس‌نفت ارزش توافقات را ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد.
** اعتماد ۹۶/۸/۱۱
*  وزیر خارجه فرانسه به زودی به تهران می‌آید
ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه قرار است برای فراهم کردن مقدمات سفر امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری این کشور به ایران، به تهران سفر کند.
علاوه بر این او قصد دارد تا مذاکراتی با مقام‌های ایرانی در زمینه موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای و موشک‌های بالستیک انجام دهد. لو دریان در مرکز تحقیقات شورای روابط خارجی واشنگتن بار دیگر تاکید کرد کشورش مخالف هرگونه اخلال در توافق هسته‌ای امضا شده در سال ٢٠١۵ میان شش کشور بزرگ (امریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) با ایران است.
*  روسیه، دوست، همسایه و شریک راهبردی ایران
 ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ایران همسایه و شریک راهبردی روسیه به شمار می‌رود و ما در توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین منافع مشترک بسیاری داریم. رییس‌جمهور روسیه برجام را توافق بسیار خوب جمعی و در راستای صلح و ثبات جهانی برشمرد و گفت: عدم پذیرش تعهدات بین‌المللی از سوی برخی از کشورها به هیچ‌وجه مورد قبول نیست و باور ما این است که برهم زدن یک‌جانبه برجام به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نخواهد بود، از جمله توافق برجام ارتباطی با مسائل دفاعی و موشکی ایران ندارد.
** شهروند ۹۶/۸/۱۱
*  طرح تحقیق و تفحص مجلس از بانک مرکزی کلید خورد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به درخواست  ۶ نفر از نمایندگان کلید خورد. احمد امیرآبادی گفت: مراجع نظارتی ازجمله بانک مرکزی به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد موظف به صدور مجوز و نظارت بر فعالیت موسسات است و باید از فعالیت‌های غیرمجاز آنها ممانعت کنند.
وی اظهار داشت: بنابراین تحقیق و تفحص با امضای ۶ نفر از نمایندگان به هیأت‌رئیسه مجلس ارایه شد تا وضع بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۱۱
*  سوال از وزیر صنعت در صحن
قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از وزیر صنعت با موضوع رانت در شرکت سیمان ارومیه به صحن علنی مجلس می‌رود.
*  بازنشستگان ترک منصب کنند
قاضی سراج با اشاره به تصویب استفساریه جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بخشی از بازنشستگان به کار گرفته شده در دستگاه‌ها باید تا ۱۰ روز آینده ترک پست کنند.
** اخبار خبرگزاری ها سایت های اینترنتی
توصیه مهم آیت الله العظمی وحید به زوار اربعین
سایت آیت الله العظمی وحید خراسانی/آیت الله العظمی وحید خراسانی درجمع طلاب وروحانیون حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت زیارت اربعین تصریح کردند : زیارت اربعین علامت ایمان است. این زیارت قریب و بعید ندارد، همه شما بعد از این مجلس، وضو بگیرید و بروید بالای بلندی و سه مرتبه بگویید صلی الله علیک یا ابا عبدالله(علیه السلام) می‌شوید زائر اربعین، صاحب علامت ایمان و مومنین.ایشان تصریح کردند :. سعی کنید همه هیئت‌ها در اربعین بیرون بیایند. هر هیئتی بیرون بیایید.معظم له با تاکید بر انجام نیابتی اعمال اربعین  و پیاده روی اربعین از طرف امام هشتم علیه السلام تصریح کردند : زوّار اربعین هم به نیابت امام هشتم بروند در بین راه ، شب و روز سوره قل هوالله را  مدام بخوانند.
باید تلاش کنیم تا اهداف و خواسته‌های مقام معظم رهبری محقق شود
اختصاصی/ حضرت آیت الله یزدی دردیداراعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: «همه ی ما باید همکاری داشته باشیم تا اهداف و خواسته‌های مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» که همان خواسته‌های اسلام و انقلاب است، محقق شود».رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن انتقاد از کسانی که خواستار جدایی طلاب و حوزه‌ها از سیاست و حکومت هستند، گفت: «کسانی درصدد هستند که حوزه را به حوزه ی قبل از انقلاب برگردانند و می‌گویند که طلبه فقط درسش را بخواند و مباحثه داشته باشد و کاری به کار انقلاب و اسلام و نظام و حکومت و دنیا نداشته باشد که وظیفه ما مقابله با این زمزمه‌ها است»ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص انقلابی ماندن حوزه ها، اظهار داشت: «انقلابی بودن معنایش این نیست که طلاب سر و صدا و داد و فریاد و جار و جنجال داشته باشند، بلکه معنای اصلی و درست انقلابی بودن یعنی اینکه انقلاب و اهداف انقلاب و دوست و دشمن آن را بشناسند.»
باید شکرگزار وجود نعمت اربعین باشیم
رسا/آیت‌الله جنتی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: ما برای وجود نعمت عظیم اربعین و زائرین میلیونی آن باید شکرگزار درگاه الهی باشیم. هر قدمی که انسان در این راه می‌گذارد عبادت و مشمول ثواب است.آیت‌الله جنتی با تأکید بر جدی گرفتن درس‌های قرآن، تصریح کرد: ما باید در تمام لحظات زندگی، در خوشی و ناخوشی به یاد خدا باشیم. همانطور که خدا در قرآن اشاره می‌کند انسان نباید تنها در مواقع گرفتاری و مشکلات به یاد خدا باشد.
نعمت‌های بیشتر، مسؤولیت انسان را افزایش می‌دهد
رسا/ آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان باید هدف خود از خلقت را بداند، گفت: نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده وقتی قابل استفاده است که انسان بداند چگونه از آن استفاده کند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که آزمایش مقدمه‌ای برای انتخاب اختیاری انسان است، تصریح کرد امکانات و نعمت‌های بیشتر به معنای افزایش مسؤولیت انسان‌ها است.
بسیجیان سرمایه‌های کشور هستند
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار جمعی از خواهران بسیجی با اشاره به ظلم مستکبران به مسلمانان جهان، گفت: مسلمانان هر روز در تنگنا قرار می‌گیرند و به آن‌ها ظلم می‌شود، بر اساس آموزه‌های دینی کمک به مظلوم و محرومان می‌تواند مصداقی از جهاد باشد.عضو جامعه مدرسین همچنین با بیان این که بسیجیان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: افراد بسیجی باید در رفتار و گفتار خود دقت بیشتری داشته باشند رهبر معظم انقلاب نیز حساب ویژه‌ای نسبت به بسیجیان باز کرده اند.
شرایط جدید منطقه، زوال رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین را نوید می‌دهد
حوزه /آیت الله اراکی در کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: همه بدانند فلسطین اشغالی آزاد خواهد شد و توطئه دشمنان در سوریه و عراق و منطقه با شکست مواجه شده است. عضو جامعه مدرسین افزود: در سال‌های اخیر هیچ پیروزی به نام رژیم صهیونیستی ثبت نشده و شرایط جدید منطقه، زوال و سرنگونی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را نوید می‌دهد.
برجام قابل مذاکره نیست
العالم/ معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: برجام قابل مذاکره نیست.سرگئی ریابکوف اظهار داشت: به اعتقاد من تفکر دولت کنونی آمریکا در تلاش برای مذاکره مجدد درباره توافقنامه هسته‌ای، موفق نخواهد شد.معاون وزیر خارجه روسیه گفت: خواسته‌هایی که مدتی قبل در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، غیرواقع بینانه هستند.
دیگر جایی برای دلار در نظام مالی نیست
فارس/ نخست‌وزیر روسیه گفت: نظام مالی بین‌المللی باید به سمت تعادل برود و دیگر جایی برای دلار وجود ندارد. مدودف افزود: در این نظام متعادل روابط مالی باید براساس چند ارز و همچنین روش‌های گوناگون مبادله انجام شود و هیچ ارزی نباید غالب باشد.
چند حمله تروریستی داعش را خنثی کردیم
باشگاه خبرنگاران/مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند: صدها نفر از تروریست‌های داعش به علت شکست در سوریه و عراق، تاکنون به کشورهای مختلف همچون ترکیه بازگشته‌اند. بر این اساس، از هفته گذشته تاکنون نیروهای امنیتی ترکیه با اجرای عملیات شناسایی و سرکوب گروه‌های تروریست در نقاط مختلف این کشور ۱۵۰ نفر از شبه نظامیان را بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود برخی از این گروه‌ها در صدد تلاش برای اجرای حملات مرگبار در استانبول، بودند.
برد‌ موشک‌ها ‌را ‌افزایش داده‌ایم‌‌
العالم/سردار تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برد‌‌ موشک‌ها ‌را ‌افزایش داده‌ایم‌‌،گفت: ما با هر‌گونه تهدید دشمن مقابله می‌کنیم.
برجام برای اسرائیل خوب است
فارس/ رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی  گفت که «توافق(برجام) برای اسرائیل خوب است».وی با این ادعا که برجام تا آینده‌ قابل پیش‌بینی، مانع از حصول مواد اتمی لازم برای ساخت یک بمب اتمی می‌شود، گفت: «اصل مطلب این است که توافق(برجام) برای اسرائیل، خوب است».
.آماده جنگ با آمریکا هستیم
رسا/دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند علیه بسیج مردمی عراق اظهار داشت: آماده جنگ با آمریکا هستیم.حجت‌الاسلام اکرم الکعبی اظهار داشت: هر منطقه‌ای که حشد در آزادسازی‌اش نقش داشته، با آسیب و تخریب کمتری مواجه شده است.
سوریه یک جنگنده اسراییلی را هدف قرار داد
باشگاه خبرنگاران/جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شرق حمص واقع در سوریه حمله کردند و پدافند هوایی سوریه به این حمله پاسخ گفت. صبح امروز تلویزیون رسمی سوریه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه الحیسا در حمص و واکنش پدافند هوایی این کشور به جنگنده‌های متجاوز را تایید کرد.
قرارداد تسلیحاتی ۱.۱ میلیارد دلاری آمریکا با قطر
مهر/دولت آمریکا با قرارداد ۱.۱ میلیارد دلاری برای فروش خدمات و تجهیزات پشتیبانی به جتهای جنگنده «اِف-۱۵» قطر موافقت کرد.وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: منافع دفاعی متقابل روابط ما را مستحکم می‌کند و نیروی هوایی امیرنشین قطر نیز در دفاع از این کشور نقشی برجسته ایفاء می‌نماید.
تأسیسات اسرائیل در تیررس موشکهای مقاومت است
مهر/معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای جز مقاومت وجود ندارد و فلسطین در برابر دشمن پیروز خواهد شد.شیخ نعیم قاسم گفت که اسرائیل به خوبی می‌داند که اگر تصمیم به شروع جنگ بگیرد، جبهه‌های داخلی و تأسیساتش اهداف موشک‌های مقاومت قرار خواهد گرفت
سپاه ‌در پیشبرد اهداف انقلاب‌ مسئولیت مستقیم دارد
تسنیم/ فرمانده کل سپاه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر‌ گفت: سپاه پاسداران در پیشبرد اهداف انقلاب‌، مسئولیت مستقیم دارد. سرلشکر جعفری افزود: ‌انتظاری که مقام معظم رهبری از سپاه دارند‌ اقدامات نظامی و دفاعی نیست و بنا به اقتضاء و نیازهای کشور، در ‌عرصه‌های مختلف و مورد نیاز تلاش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *