طلیعه ۱۳۴۱ – ۹۶۰۸۱۱

میعادگاه عظیم اربعین و حضور میلیونی عشاق‌الحسین هر سال پر شکوه تر و خروشان تر می‌شود. حرکت مومنانه و عاشقانه شیعیان و مسلمانان در این راهپیمایی بزرگ پیام معنویت و صلح و دوستی را در یک نمایش چند روزه نشان می‌دهد و نور حقیقت حسینی را به اقصا نقاط جهان می‌رساند.

رسانه‌های تبلیغاتی و جریان ساز مزدور استکبار گرچه این حضور باشکوه را به خیال خود پنهان می‌کنند، اما حقیقت و نورانیت از صفحه و مدار مدیریت آنها خارج شده است و پیام اربعین نورانی تر و شفاف تر منعکس میشود . در مواجهه با خونخواری و سیاهی تروریست‌های تکفیری که با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی استکبار سعی در خشن نشان دادن اسلام دارند، اربعین و آرامش وامنیت و معنویت و شکوه این مراسم، خط بطلانی بر همه نقشه‌های اسلام هراسانه دشمنان اسلام دارد.

از سویی زیارت معصومین علیهم السلام که در روایات و توصیه‌های زیادی مورد تاکید قرار گرفته است دارای اهمیت فراوانی است. اهمیت زیارت حقیقی و عارفانه با هدف کسب معرفت و بصیرت امروز نیاز اصلی مؤمنین و زوارالحسین است. براین اساس زیارت اربعین بستر خود سازی معنوی و تجهیز مومنین به سلاح ایمان و تقواست. توجه به آداب زیارت و فهم اهمیت افزودن به شکوه و عظمت این بزرگترین حرکت عبادی بعد از حج می‌تواند فواید و ثمرات این راهپیمایی میلیونی را دو چندان کند. فرصت تعامل با دیگر شیعیان جهان و تقویت برادری و اتحاد مسلمین در صحنه پر آشوب جهانی، نقطه عطفی در عبور جهان اسلام از توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام است.

البته توجه به مقررات و قوانین کشور میزبان و رعایت اخلاق و معنویت در مواجهه با تفاوت‌های فرهنگی با دیگر زوار حسینی، نظم و آرامشی ویژه به حرکت میلیونی زوار خواهد داد. میهمان‌نوازی و کَرَم مردم عراق در استقبال از زائران اربعین حسینی یک صفت ممتاز و فضلیتی معنوی برای مردم عراق است . مردمی که با وجود همه مشکلات، همه توان خود را صرف استقبال و پذیرایی از زوار امام حسین‌(ع) می‌کنند. قطعا این حس برادری و همبستگی از زیبایی‌های نمایش قدرت اسلام و تقویت این حس، تقویت جبهه ی مقاومت و در حقیقت تقویت اسلام است. (خ-۱۳۴۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *