خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۱۰

  • آیت‌الله یزدی: رییس مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند
  • رهبر معظم انقلاب: مقابله با رژیم صهیونیستی مبارزه‌ای مقدس و خوش‌عاقبت است
  • آیت‌الله کعبی: راهپیمایی اربعین مانور اقتدار در پرتو معرفت و محبت حسینی است
  • فرمانده کل سپاه پاسداران: آمریکایی‌ها به اندازه کافی در تیررس موشک‌های سپاه هستند
  • رئیس کل ستاد نیروهای مسلح: داعش نفس‌های آخر خود را در سوریه و عراق می‌کشد
  • عراقچی: هرگونه تلاش برای مذاکره مجدد درباره برجام مردود است

** جام جم ۹۶/۸/۱۰
*  راه‌اندازی واحد۲ نیروگاه بوشهر تا ۷ سال آینده
مراسم اجرای عملیات گودبرداری فونداسیون واحد۲ نیروگاه بوشهر دیروز با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و الکسی لیخاچوف، رئیس روس اتم برگزار شد.
علی‌اکبر صالحی در مراسم دیروز، این طرح را نماد همکاری‌های راهبردی بین ایران و روسیه دانست و گفت: امیدواریم در هفت سال آینده شاهد راه‌اندازی واحد ۲ و دو سال بعد از آن هم شاهد راه‌اندازی واحد ۳ باشیم.
** همشهری ۹۶/۸/۱۰
*  آمریکا فهرست تحریم‌های ایران را به روز کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا، با انتشار فهرستی از مقامات و شرکت‌های ایرانی، آنها را به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران و همراستا با اجرای قانون «کاستا» در فهرست تحریم قرار داده است. تمام این افراد و شرکت‌ها پیش از این در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشته‌اند و اعلامیه جدید تنها بهانه‌ای جدید، به فهرست دلایل تحریم این افراد و شرکت‌ها اضافه کرده است.
بر اساس قانون کاتساء دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده، شرکت‌ها و افراد آمریکایی امکان معامله با آنها را نداشته و این افراد امکان ورود به آمریکا را نخواهند داشت.
*  احمدی‌نژاد از مجمع برود
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه در زمان صدور حکم عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری، تخلفات رئیس دولت نهم و دهم کشف نشده بود، گفت: با توجه به اثبات این تخلفات لازم است احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصفحت نظام اخراج شود.
** کیهان ۹۶/۸/۱۰
*  آمریکایی‌ها به اندازه کافی در تیررس موشک‌های سپاه هستند
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر روز سه‌شنبه ۹ (آبان) در همایش «جهان بدون ترور» با اشاره به اجرای طرح کاتسا علیه ملت ایران، گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند به بهانه توان دفاعی و موشکی ایران این طرح را علیه سپاه اجرا کنند اگرچه ماهیت این طرح اقتصاد ایران را هدف گرفته و سپاه و توان دفاعی موشکی بهانه است و آنها اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند.
وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و دو هزار کیلومتر است و هر چند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلا کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع ۲ هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.
*  صدور ۱۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صوری در یک شعبه بانک
عباس جعفری دولت‌آبادی در پانزدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با یادآوری پرونده گروه امیر منصور آریا به عنوان تجربه‌ای تلخ برای نظام بانکی کشور، اظهار داشت: متاسفانه هنوز از این پرونده فارغ نشده‌ایم که اخیراً گزارش دیگری واصل شده مبنی بر این‌که مسئولان یک شعبه بانک در تهران۱۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌‌نامه صوری و بر اساس اسناد غیرواقعی صادر کرده‌اند و رئیس شعبه با همکاری دو نفر از کارکنان آن با دریافت رشوه‌های کلان، عدم رعایت ضوابط بانک مرکزی و بدون اخذ سپرده، ۱۸۶ فقره ضمانت‌نامه با مبالغ کلان صادر کرده‌اند.
** شرق ۹۶/۸/۱۰
*  تسلیت مقام‌های عالی‌رتبه به سردار سلیمانی
درگذشت پدر سردار قاسم سلیمانی با موجی از تسلیت‌های مقام‌های عالی‌رتبه کشور به او، همراه شد. علی لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و آیت‌الله آملی‌لاریجانی، سران سه قوه، در پیام‌هایی جداگانه به  سردار سلیمانی تسلیت گفتند.
وزیر خارجه، فرمانده کل سپاه، معاون‌اول ریاست‌جمهوری، رئیس سازمان بسیج، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور مقام معظم رهبری، وزیر کشور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدرضا عارف و وزیر دفاع نیز از دیگر مقام‌های مسئولی هستند که به سردار سلیمانی تسلیت گفته‌اند.
** ایران ۹۶/۸/۱۰
*  ارتقای امید و نشاط عمومی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه «یأس آفرینی و ناامید کردن مردم و بویژه جوانان نسبت به پیشرفت و آینده اقتصاد کشور بالاترین عامل در افزایش آسیب‌های اجتماعی است» گفت: حفظ و ارتقای امید و نشاط عمومی مهم‌ترین ضرورت برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه و در جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: مؤثرترین اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، امیدوار کردن مردم و بخصوص جوانان به آینده کشور است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۱۰
*  رسانه‌ها تریبون حرف مفت آمریکا نشوند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «هدف آمریکایی‌ها ایجاد ترس و یاس برای سرمایه‌گذاری است» گفت: رسانه‌ها نباید تریبون حرف مفت آمریکایی‌ها شوند.
دکتر علی لاریجانی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از سیاستمداران آمریکایی سخنی می‌گوید و ما آن را پوشش می‌دهیم، عنوان کرد: این در حالی است که گفته او اصلا اهمیت ندارد و فقط ایجاد اضطراب می‌کند از این رو باید به جای بستر دادن به اهداف آنها، بدل بزنیم و به دنبال ایجاد وفاق باشیم لذا جهت خودرابه گونه‌ای شکل دهید که صلاح کشوردر آن است.
*  داعش نفس‌های آخر خود را در سوریه و عراق می‌کشد
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در همایش امنیتی دفاعی شمال غرب کشور که با حضور مسئولان آذربایجان غربی و کردستان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد با اشاره به شکست‌های پی در پی تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، گفت: با راهبری مرجعیت، حاکمیت دولت، ارتش و بسیج مردمی در عراق و سوریه تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را می‌کشند.
سردار باقری اظهار کرد: با عنایت ویژه خداوند متعال، تمام توطئه‌های دشمنان در منطقه در هم شکسته شده و روزهای آخر تصرف سوریه و عراق توسط داعش در حال سپری شدن است.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱۰
*  انهدام اهداف فرضی با بمب‌های هوشمند توسط جنگنده‌های اف۷
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت: در نخستین روز از مرحله اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف۵، صاعقه و اف۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.
*  خط سعودی‌ها برای حمله به حزب‌الله
سفیر سابق عربستان در عراق از موضع مشترک سعودی‌ها در جنگ با حزب‌الله لبنان پرده برداشت. ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس پادشاه سعودی، بار دیگر درباره موضوعی بی‌ارتباط با عنوانش دخالت کرد و در توئیتی نوشت: «امروز مقابله و مهار حزب‌الله بسیار فوری و ضروری شده است.
باید هر کس در هر سطحی با حزب‌الله در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و… در داخل و خارج لبنان همکاری می‌کند، در لیست تحریم قرار گیرد.»
** جوان ۹۶/۸/۱۰
*  بررسی پیشنهاد تجدیدنظر در همکاری با آژانس
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به احتمال اجرای قانون کاتسا (قانون جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی) توسط امریکا اظهار داشت: این قانون درصورت اجرایی شدن نقض صریح برجام است و جسم و روح برجام را با هم از بین می‌برد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: اگر قرار باشد نتوانیم از برجام استفاده کنیم و در مقابل تحریم‌ها اضافه شود باید در روند همکاری با آژانس تجدیدنظر کنیم و دسترسی‌هایی را که ممکن است منجر به شیطنت شود، محدود کنیم و در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هم تجدیدنظر کنیم.
*  مذاکره مجدد درباره برجام مطلقا تکرار نخواهد شد
دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره مجدد در خصوص برنامه هسته‌ای و مذاکره درباره برنامه موشکی اذعان داشت: جمهوری اسلامی پایبند به توافق صورت گرفته در مورد برنامه هسته‌ای است. آژانس هشت بار پایبندی ایران به تعهدات خود را اعلام کرده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران تحت هیچ  شرایطی حاضر به مذاکره در مورد هیچ کدام از بندهای برجام نیست. درمورد برنامه موشکی هم با هیچ شخصی مذاکره نمی‌کنیم و توان دفاعی ما مبتنی بر بنیه‌های داخلی است.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱۰
*  سوال مطهری به صحن علنی ارجاع شد
حجت‌الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که آقای مطهری ازپاسخ‌های وزیر دادگستری درباره دلایل حصر قانع نشد و به همین دلیل سوال به صحن علنی ارجاع شد.
** رسالت ۹۶/۸/۱۰
*  تعمیق امنیت منطقه، هدف دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح است
سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری درباره دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران که با سفرهای اخیر سردار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح شکل گرفته است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بخصوص در کشورهای پیرامونی، ارتباطات و تعاملات بیش از گذشته را می‌تواند داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفت که به منظور تعمیق امنیت عمومی برای منطقه، مراودات و ارتباطات خود را در سطوح نظامی ارتقاء دهد که با کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق این تعاملات برقرار شده است.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱۰
*  از ناطق نوری می‌خواهم به فعالیت‌های سیاسی برگردد
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری خود با رسانه‌ها در محل دفتر جام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره آینده فعالیت سیاسی حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری اظهار کرد: از آقای ناطق نوری درخواست می‌کنم احساس تکلیف شرعی کنند و تشریف بیاورند دوباره وارد فعالیت‌های سیاسی شوند.
*  قاسمی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله و تجاوز  وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت جمعی از فرزندان قهرمان فلسطین شد را به شدت محکوم کرد.
** آرمان ۹۶/۸/۱۰
*  آغاز پروازهای ایران به عراق
مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای ایران به بغداد و نجف از سر گرفته شده است. رضا جعفرزاده، اظهار کرد: با بهبود نسبی شرایط جوی در فرودگاه‌های کشور عراق بار دیگر امکان برقراری پروازهای ایران به سمت این کشور فراهم شده است.
*  دستگیری باند آدم ربایی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
سربازان گمنام امام زمان(عج) یک باند آدم ربایی که با عنوان وزارت اطلاعات دست به اقدامات مجرمانه می‌زدند، متلاشی کرد. اعضای این باند ۱۱ نفره که از اشرار سابقه‌دار هستند با تجهیزات نظامی غیرمجاز اقدام به ربایش شهروندان و با ایجاد رعب و وحشت از طعمه‌هایشان اخاذی می‌کردند که با اقدامات اطلاعاتی شناسایی و همه اعضای این باند در شهرهای تهران، ورامین، قم و الیگودرز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱۰
*  ترامپ می‌خواست به مردم ایران شوک رفتاری بدهد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اگر امید مردم از آینده کشور از دست رود بهترین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها نیز موثر نخواهد بود، گفت: «سخنرانی ترامپ با هدف شوک رفتاری به مردم ما صورت گرفت. می‌خواستند با این اظهارات مردم را در شوک اقتصادی قرار دهند تا به سمت خرید دلار، ارز و بخش‌های دیگر بروند اما دیدیم مردم، اسیر این جو نشدند و شوک سیاسی‌ای که آنهابه دنبال آن بودند، حاصل نشد.»
** آفرینش ۹۶/۸/۱۰
*  پوتین با رهبر انقلاب دیدار می‌کند
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با شرکت در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور کشورش در سفر خود به ایران با آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو خواهد کرد.
سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: بحران سوریه یکی از موضوعات مورد بحث در گفتگوها در سفر پوتین به ایران خواهد بود.
*  عراق بر افراشتن پرچم اسرائیل را جرم اعلام کرد
پارلمان عراق در جلسه خود قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در محافل عمومی جرم تلقی می‌شود.
ده‌ها تن از شهروندان اقلیم کردستان عراق طی دوره برگزاری همه پرسی استقلال این اقلیم پرچم رژیم صهیونیستی را در خیابان‌های این اقلیم برافراشتند.
** قدس ۹۶/۸/۱۰
*  اختلافات درون نظام باید از طریق قانونی حل شود
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن از طریق فشار روانی افکار عمومی می‌خواهد نظام را تحت فشار بگذارد بنابراین اختلافات درون نظام به جای اینکه به افکار عمومی تحمیل شود. باید از طریق نهادهای قانونی حل و فصل شود.
سردار نقدی افزود: ما باید همواره به وحدت فکر کنیم. طبیعتا سیره‌ای که امام بزرگوارمان داشتند ورهبرمان هم بر ان تاکید کردند، این است که دسته‌های نظام اختلافات بین خود رابه شکل اداری و در یک مسیر تبادل و تعامل حل کنند.
** خراسان ۹۶/۸/۱۰
*  سروصدای آمریکایی ها برای ما خیلی مهم نیست
محمد جواد ظریف وزیر خارجه درباره فرارسیدن موعد اجرایی شدن قانون کاتسا گفت: اقداماتی که آمریکایی ها انجام می‌دهند، نشان دهنده سوء نیت آن هاست، آمریکا از ابتدا به روح برجام اعتنایی نداشته است. ظریف در پاسخ به این سوال که اگر قانون کاتسا که به مادر تحریم‌ها مشهور است، اجرایی شود، مشخصا چه اقدامی از سوی ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برای ما خیلی سر و صدای آمریکایی‌ها مهم نیست.
ظریف تاکید کرد: به این حرف‌ها نه ما توجه می‌کنیم و نه دنیا، هرگاه اقدامات آمریکا منافع تدوین شده ما در برجام را خدشه‌دار کند، درباره‌اش تصمیم گیری می‌کنیم.
*  توافق ایران، روسیه و ترکیه برای برگزاری کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه
روز دوم هفتمین دور از مذاکرات آستانه روز گذشته برگزار شد و شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در خبری اعلام کرد: ایران و روسیه و ترکیه درباره حمایت از کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه در اواسط ماه آینده میلادی به توافق رسیدند. وزیران خارجه ایران و روسیه بر افزایش هماهنگی میان دو کشور در نشست آستانه درباره سوریه و تلاش مشترک برای موفقیت این نشست تاکید کردند.
** اعتماد ۹۶/۸/۱۰
*  اقدامات امریکا درباه برجام نگران‌کننده است
سرگئی لاوروف در نشست انجمن تجار اروپا اعلام کرد: «نگرانی‌های جدی درباره اقدامات گهگاه غیرقابل پیش‌بینی امریکا در رابطه با خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران (برجام) وجود دارد.» وی افزود: «این نگرانی‌ها در خصوص تهدیدات مداوم واشنگتن برای حل مساله هسته‌ای کره‌شمالی از طریق استفاده از قدرت نظامی نیز وجود دارد».
*  پاسخ مبهم وزارت خارجه مصر به ایران
احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به سخنان روز دوشنبه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که خواهان دوری مصر از دیدگاه‌هایی که باعث قطع روابط ایران و مصر می‌شود، گفت: «سیاست خارجه ما براساس پنج اصل است که عبارتند از: ضرورت احترام به اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، حسن همجواری، حفاظت از حکومت ملی، دوری از اختلافات فرقه‌ای و مبارزه با هرگونه تروریسم و افراط‌گرایی.» ابوزید در ادامه بدون اشاره به هرگونه ایجاد روابط احتمالی میان تهران و قاهره گفت: «هدف اصلی تمام این اصول و مبادی حمایت از ثبات خاورمیانه و جهان عرب و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌های منطقه براساس احترام متقابل و تحقق منافع مشترک است.»
** شهروند ۹۶/۸/۱۰
*  تلاش واشنگتن برای همکاری با متحدان در اعمال تحریم علیه ایران
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا منوچین که با هدف رایزنی برای فشار بر ایران و مقابله با تأمین مالی تروریسم به منطقه سفر کرده بود، گفت که دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد با متحدان واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ایران به دلایلی خارج از توافق هسته‌ای همکاری کند.
*  سردار سلیمانی هیچ نقش نظامی در کرکوک نداشت
حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هیچ نقش نظامی در کرکوک نداشت. نخست‌وزیر عراق در ادامه به ایندیپندنت گفت، عراق شمار زیادی مشاور از آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها شامل ایران دارد. وی ادامه داد، درحال حاضر ٣٠ مشاور ایرانی در عراق وجود دارند اما چند‌ سال قبل ١١٠ مشاور ایرانی در عراق بودند.
** صبح نو ۹۶/۸/۱۰
*  رییس مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند
آیت الله یزدی عضو محترم و با سابقه شورای نگهبان ضمن انتقاد از اظهارات اخیر دکتر علی لاریجانی، گفت: من بدون تعارف یک مقدار تقصیر را به آقای لاریجانی می‌دهم. از کسی که فضای کلی علوم حوزوی را می‌شناسند و روحانی زاده‌اند، تعجب می‌کنم که کوتاه می‌آیند و نظر غیر دقیق می‌دهند.
وی درباره حقوق اقلیت‌ها گفت: تصریح می‌کنم که احترام به حقوق اقلیت‌های دینی، از وظایف حاکمیت است و در قانون اساسی هم به آنها تاکید شده است و باید محفوظ بماند. اقلیت‌ها در احوال شخصیه‌شان به تبع تکالیف دینی و آیینی خود عمل می‌کنند و در امور حقوقی و سیاسی و اجتماعی، مانند سایر افراد دیگر تابع مقررات کشورند.
آیت‌الله یزدی افزود: مشکل اصلی از ضعف قانون انتخابات است. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام می‌شود؛ اگر می‌خواهید برای خدا کاری را انجام دهید این قانون انتخابات را درست کنید.
*  انهدام دو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در استان کرمان
دوشبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر دراستان کرمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم شدند.
در این سری عملیات بیش از دو تن مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش و چهار قبضه سلاح جنگی از سوداگران مرگ کشف و ضبط و چهارنفر دستگیر شدند.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۱۰
*  آیین نامه‌ای برای اموال مسئولان
غلامرضا مصباحی مقدم درباره سرانجام بررسی طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلافات مجلس و شورای نگهبان در این طرح، اظهار داشت: در دوره قبل فعالیت مجمع، این طرح با بررسی اختلافات مجلس و شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب رسید و به قوه قضائیه ابلاغ شد. او افزود: قوه قضائیه مکلف شده است که آیین نامه‌ای را برای این قانون تدوین و تصویب کند.
*  داعش مسئولیت انفجار در کابل را به عهده گرفت
در انفجاری انتخاری در محله دیپلماتیک کابل، دست کم ۵ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
این انفجار حوالی ساعت ۴ عصر امروز به وقت محلی در یکی از جاده‌های «وزیر اکبرخان» کابل رخ داده است.
مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مقابله با رژیم صهیونیستی مبارزه‌ای مقدس و خوش‌عاقبت است
تسنیم/ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره جهانی علمای مقاومت بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است: عالم جلیل جناب آقای شیخ ماهر حمودرئیس محترم اتّحادیّه‌ی جهانی علمای مقاومت سلام بر شما و همه حضّار محترم این کنفرانس، مسئولیّت سنگین و فراموش‌نشدنی فلسطین بر دوش همه دنیای اسلام است. بی‌شک نخبگان علمی و روحانی و سیاسی و مسئولان کشور‌های اسلامی بخش مهم‌تر این مسئولیّت را بر دوش دارند؛ این، مبارزه‌ای مقدّس و خوش‌عاقبت است؛ وعده الهی، نصرت قطعی در این مبارزه است. کنگره‌ی امروز شما بخشی از این حرکت عمومی و عظیم است.از خدای متعال توفیق جمع شما را مسئلت می‌کنم و تداوم مبارزه متنوّع با رژیم متجاوز صهیونیست را به همه کسانی که این مسئولیّت بزرگ را احساس می‌کنند، توصیه می‌کنم.
حاکمان میانمار با فکر و منطق اسلام مشکل دارند
حوزه/ حضرت آیت‌الله‌ سبحانی با محکومیت نسل کشی مسلملنان در میانمارگفتند: در میانمار حاکمان و سران دولت این کشور مسلمانان و زن و بچه‌های مظلوم و بی‌دفاع را از محل زندگی و خانه و کاشانه خود بیرون می‌کنند، چراکه آن‌ها از مبدأ بافکر و منطق اسلام و مسلمانان مخالف هستند. ایشان با تأکید بر این نکته که مهلت و فرصتی که خداوند به کافران و ستمگران داده روزی به پایان خواهد رسید؛ خاطرنشان کردند: فرصت و مهلتی که خداوند به کافران داده به خاطر این است حکمشان به پایان برسد.
راهپیمایی اربعین مانور اقتدار در پرتو معرفت و محبت حسینی است
رسا/ آیت‌الله کعبی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی در واقع نشانه اقتدار، عزت و عظمت امت حسینی در تداوم نهضت حسینی است ، عضو جامعه مدرسین گفت: راهپیمایی عظیم اربعین، گذری به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی است و در حقیقت راهپیمایی این روز عظیم بازسازی امت اسلامی را در پی خواهد داشت. وی همچنین تصریح کرد: راهپیمایی و تجمع عظیم اربعین حسینی مانور اقتدار در پرتو معرفت، محبت و عشق حسینی است.
 کاتسا بسیار خطرناک‌تر از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است
مهر/عضو هیات رئیسه مجلس ضمن مقایسه مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با قانون کاتسا معتقد است کاتسا بسیار خطرناک‌تر از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. احمد امیر آبادی با بیان اینکه قانون کاتسا از هشتم آبان ماه اجرایی می‌گردد گفت: در این قطعنامه، فقط فعالیت موشک بالستیکی که برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده، منع شده است؛ اما در کاتسا، انواع فعالیت‌ها و برنامه‌های موشکی بالستیکی ایران حتی برد کوتاه و متوسط منع شده است.
 شمار نظامیان  امریکا در سوریه فاش شد
تسنیم/» فرمانده عملیات ویژه نیروهای ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش، روز گذشته طی کنفرانسی خبری در وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که حدود ۴ هزار سرباز آمریکایی با هدف حمایت از «نیروهای دموکراتیک سوریه»، در سوریه مستقر هستند.
ژنرال جرارد پس از آن‌که متوجه این افشاگری سهوی خود شد، گفت: «معذرت می‌خواهم اشتباه گفتم شمار نظامیان آن در سوریه فقط ۵۰۰ نفر است.»
موشک‌های ایران تهدیدی برای ما و متحدانمان هستند
فارس/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در واکنش به سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که گفته بود مقام معظم رهبری برای موشکهای ایران سقف ۲ هزار کیلومتر را تعیین کرده‌اند گفت: خب ۲۰۰۰ کیلومتر برد واقعا زیادی است. این قطعا کشورهای دیگر که از متحدان ما نیز هستند را در برد موشکهای آنها قرار می‌دهد.
وی در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره اینکه آیا ایران پیشنهاد دیدار با دونالد ترامپ را رد کرده یا پیشنهاد برای دیدار با مقام دیگری مثل ظریف بوده است، از پاسخگویی مستقیم طفره رفت ولی با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاری آنها در نهایت تایید کرد که بله آنها این پیشنهاد (دیدار با ترامپ) را رد کرده‌اند.
آمریکا ۱۵۰ سلاح هسته‌ای در پنج کشور عضو ناتو دارد
ایسنا/ پارلمان ترکیه در گزارشی درباره تسلیحات اتمی سراسر جهان اعلام کرد، آمریکا به طور کلی ۱۵۰ سلاح هسته‌ای در پنج کشور عضو ناتو از جمله ترکیه دارد.
در این گزارش تهیه شده توسط پارلمان ترکیه تحت عنوان “داده‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای” آمده است که تا ژوئیه سال جاری میلادی نزدیک به ۱۵ هزار سلاح هسته‌ای در ۱۰۷ سایت در ۱۴ کشور سراسر جهان وجود داشته است.
براساس داده‌های منتشر شده در این گزارش پارلمان ترکیه، روسیه ۷۰۰۰، آمریکا ۶۸۰۰، فرانسه ۳۰۰، چین ۲۶۰، انگلیس ۲۱۵، پاکستان ۱۳۰، هند ۱۲۰، اسرائیل ۸۰ و کره شمالی ۱۰ سلاح هسته‌ای دارند.
هرگونه تلاش برای مذاکره مجدد درباره برجام مردود است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با حضور در مجلس با تأکید بر اینکه هرگونه تلاش برای مذاکره مجدد درباره برجام کاملا مردود است، گفت: اعتبار آ‌ژانس که آمریکا تلاش کرده آن را زیر سوال ببرد توسط بقیه کشورها به صورت مرتب مورد تأکید قرار گرفته است و همه دنیا معتقد است که برجام هیچ داور و قاضی دیگری غیر از آژانس انرژی اتمی ندارد، عراقچی تصریح کرد: همه معتقدند که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و این مسئله ۸ بار توسط گزارش‌های آژانس مورد تأیید قرار گرفته است.
تحریم‌های آمریکا علیه سپاه غیرقانونی هستند
تسنیم/ وزارت خارجه روسیه می‌گوید که «تحریم‌های ایالات متحده علیه سپاه پاسداران را غیرقانونی می‌دانیم».
به گفته وزارت خارجه روسیه، این تحریم‌ها «نشان دهنده ابتذال در سیاست خارجی واشنگتن است». در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که «تحریم‌های آمریکا به ابزاری برای ایجاد بحران تبدیل شده‌اند»
گزارش سازمان ملل ناشیانه است
العالم/ نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد، گزارش مشترک این سازمان و سازمان منع تسلیحات شیمیایی در زمینه حوادث شیمیایی در سوریه را “ناشیانه” و غیرحرفه‌ای توصیف کرد.
 درادامه این گزارش آمده است: در نخستین نگاه، معلوم می‌شود که این تحقیقات با نقض عمده معیارهای عالی معاهده تسلیحات شیمیایی انجام شده است.
حمله تروریستی در نیویورک با دهها کشته و زخمی
صداوسیما/ در حمله تروریستی با خودرو در منطقه منهتن نیویورک، ۸ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
سخنگوی پلیس آمریکا اعلام کرد: یک نفر در پی تیراندازی در منهتن بازداشت شده است هم زمان با تیراندازی در منهتن، یک خودرو در نزدیکی خیابان چیمبرز مردم را زیر گرفت.تیراندازی در منهتن ایالت نیویورک، رعب و وحشت را در این شهر حاکم کرد
برنامه موشکی ایران بازدانده است
تسنیم/ موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، از اندیشکده‌های معتبر بین‌المللی در تحلیلی نوشته وقت آن است که اروپا برنامه موشکی ایران را در چارچوب صحیح قرار داده و آن را بررسی کند.
موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم با بیان اینکه برنامه موشکی ایران بازدارنده است به کشورهای اروپایی پیشنهاد کرده با فشار دولت آمریکا برای تحریم این برنامه همراه نشوند.
مراسم اربعین آیت الله حاج سید محمد رضا غروی برگزار می‌شود
اختصاصی/ ضمن عرض تسلیت فرارسیدن چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی به اطلاع می‌رساند به همین مناسبت مجلس  بزرگداشت آن مرحوم شب جمعه ۱۱/۸/۹۶ بعد از نماز مغرب وعشا در تهران – خیابان شهید مصطفی خمینی(سیروس) کوچه بالاگر (حمام گلشن) مسجد گلشن برگزار می‌شود.
شرکت عموم طبقات مخصوصا سلسله‌ی جلیله‌ی روحانیت تعظیم شعائر اسلامی و تسلی بخش بازماندگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *