خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۹

  • آیت‌الله مقتدایی: روحانیون در فرصت تبلیغی اربعین شخصیت امام حسین(علیه‌السلام) را ترویج کنند
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بی تفاوتی نسبت به سوریه و فلسطین تفکر خوارجی است
  • رئیس جمهور پس از نشست سران سه قوه: عزم قوا برای تقویت امنیت سرمایه‌گذاری مردم
  • رئیس قوه قضائیه: تشخیص موارد خلاف شرع محدودیت زمانی ندارد
  • آیت‌الله علیدوست: نامه امام علی(علیه‌السلام) به مالک‌اشتر ماندگارترین سند حقوق شهروندی است
  • آیت‌الله اراکی: داشتن روحیه جهادی و انقلابی از نیازهای امروز کشور است

** جام جم ۹۶/۸/۹
*  موشک یمنی پادگان سعودی‌ها را در هم کوبید
 نیروهای یمنی با یک موشک بالستیک، پادگان متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان درهم کوبیدند.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیانیه‌ای از شلیک یک موشک بالستیک از نوع قاهر ام۲ به پادگان الجربه در ظهران الجنوب عربستان خبر دادند.
یگان موشکی ارتش یمن تاکید کرد این موشک بالستیک که بامداد روز دوشنبه شلیک شده، دقیقا به هدف موردنظر اصابت کرده است.
*  رایزنی سران ۳ قوه درباره مسائل روز
جلسه سران سه قوه دیشب به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پس از این نشست، سران سه قوه در جمع خبرنگاران، دیدگاه‌‌های خود را در خصوص محورهای مورد بحث در این جلسه مطرح کردند. مقابله با اقدامات آمریکا، یکی از محورهای جلسه دیروز سران سه قوه بود.
** همشهری ۹۶/۸/۹
*  در منزل بقایی ۱۸۴۲ نیم سکه پیدا شد
نماینده مردم ارومیه در مجلس مدعی شده است در پرونده حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد ۱۲ الی ۱۳ مورد اتهام وجود دارد و در منزل او ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۸۴۲ نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وجه نقد، ۲۵۴ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال از پول نهاد ریاست جمهوری موجود بوده است.
قاضی پور گفته است بقایی و دوستانش می‌گفتند می‌خواستیم پس از بهبود روابط‌مان با دولت آقای روحانی پو‌ل‌ها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزو بیت‌المال محسوب می‌شد.
** کیهان ۹۶/۸/۹
*  فرار یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را تشریح و از فرار یکی از متهمان پرونده با ۵۰۰ میلیارد بدهی خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد تصریح کرد: البته تعدادی نیز از جمله آقای «میم» از کشور‌گریخته‌اند.
البته وکیلِ این فرد در گفت‌وگویی که با ما داشت گفت قرار است ترتیبی صورت بدهد که نامبرده به کشور بازگشته و نسبت به بازگرداندن حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیارد تومانی که به او مربوط است، اقدام کند.
*  هند تا سال ۲۰۲۷ یک کشور اسلامی می‌شود
«ناگندرا سینگ تومار»، رهبر سازمان جوانان هندو نسبت به افزایش جمعیت مسلمانان این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته، «اگر جمعیت مسلمانان با همین نرخ افزایش یابد، هند طی چند سال آینده یک کشور اسلامی خواهد بود. وی در ادامه مدعی شده که مسلمانان می‌خواهند کنترل کامل هند را در دست بگیرند!»
۸۰ درصد از جمعیت هندوستان، پیرو آیین هندو هستند.
** شرق ۹۶/۸/۹
*  حمایت از استراتژی ترامپ علیه ایران
وزرای اطلاع‌رسانی عربستان، مصر، امارات و بحرین نشستی در رابطه با قطر در «منامه»، پایتخت بحرین برگزار کردند. در این نشست وزرای اطلاع‌رسانی چهار کشور از استراتژی جدید ترامپ علیه ایران حمایت کردند. این وزیران ضمن تأکید بر مبارزه با گروهک‌های افراطی و خشکاندن منابع مالی آنها مدعی شدند: ایران و قطر از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
*  حکم اعدام محمدعلی طاهری نقض شد
وکیل محمدعلی طاهری از نقض حکم او به علت مطابقت‌نداشتن با قوانین خبر داد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری در دیوان عالی کشور عنوان کرد: در این صورت، پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده می‌شود تا مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد. پرونده بعد از نقض حکم، در دادگاه انقلاب تعیین شعبه می‌شود و آن زمان تاریخ و زمان رسیدگی مجدد مشخص می‌شود.
** ایران ۹۶/۸/۹
*  عزم قوا برای تقویت امنیت سرمایه گذاری مردم
رئیس جمهوری پس از نشست سران سه قوه خبر داد:
– مردم ایران به توطئه اصلی آمریکا برای ایجاد یاس و ناامیدی اقتصادی، پاسخ قاطع دادند.
– تصمیم گرفته شد، در ارتباط با معظلات داخلی، کاری بکنیم که مردم کاملا احساس امنیت کنند و برای سرمایه‌گذاری، امنیت کامل وجود داشته باشد.
– برای سناریوهای مختلف، برنامه داریم.
– جلسه سران قوا بیشتر و منظم‌تر برگزار می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۹
*  هیات سوریه خواهان رسیدگی به موارد نقض توافقات آستانه شد
رئیس هیات ایرانی مذاکرات صلح سوریه گفت: در دیدار با هیات سوری، این هیات خواهان رسیدگی به نقض توافقات انجام شده در مذاکرات قبلی شد که در مذاکرات نهایی با حضور کشورهای ضامن صلح، این موارد را مطرح خواهیم کرد.
حسین جابری انصاری پس از دیدار‌های دوجانبه با هیات‌های سوری و روسی در آستانه، درمورد مسائل مطرح شده در این نشست‌ها گفت: در مذاکرات دو جانبه با هیات سوری به ریاست بشار جعفری در مورد دستور کار اجلاس سه جانبه و آخرین تحولات میدانی سوریه و مسائل مرتبط با توافق‌های قبلی در خصوص ادلب تبادل نظر کردم.
*  مالکی سخنان مسئولان آمریکا علیه حشدالشعبی را دخالت در امور داخلی عراق دانست
نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق ضمن رد اظهارات اخیر هدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ابومهدی المهندس، معاون رئیس هیات حشدالشعبی و تروریست خواندن وی اعلام کرد که این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.
وی در ادامه افزود: این اظهارات به بهبود در روابط میان عراق و آمریکا ضربه وارد می‌کند و دخالتی آشکار در امور داخلی کشور ما تلقی می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۸/۹
*  اگر تحریم‌ها بازگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود
طرح تحریمی نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا (قانون کاتسا) علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است از روز سه‌شنبه اجرایی ‌شود.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی پدافند غیرعامل، گفت: این تصمیم جمهوری اسلامی است که محدودیت‌هایی را در موضوع هسته‌ای بپذیرد تا تحریم‌های مرتبط با این حوزه برداشته شود اما اگر این تحریم‌ها به‌بهانه‌های دیگری بازگردد تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت.
وی گفت: برجام یک هدف و یک آیه مقدس نیست که ما در هر شرایطی به‌ آن پایبند باشیم، یک بخش از برجام پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی و بخش دیگر آن برداشته شدن تحریم‌ها بوده اما اگر تحریم‌ها بازگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود.
*  مقابل آمریکا زبان گفت‌وگو جواب نمی‌دهد
معاون امنیتی – انتظامی وزیر کشور گفت: مقابل نظام سلطه و به طور مشخص آمریکا زبان گفت‌وگو جواب نمی‌دهد و زبان اقتدار بهتر است.
حسین ذوالفقاری درباره اظهارات روز یکشنبه رئیس‌جمهور مبنی بر بی‌اعتماد بودن به آمریکا، اظهار داشت: تازه به این موضوع نرسیده‌ام که آمریکا قابل اعتماد نیست. وی ادامه داد: اگر تمام لحظه لحظه دوره ۴۰ ساله انقلاب را بررسی کنید نه تنها در ایران که در همه جای دنیا اساساً آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیستند.
*  امروز؛ آغاز هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از امروز سه‌شنبه با شرکت همه پایگاه‌های نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز می‌شود.
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله ده‌ها فروند انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون‌سرنشین به مدت ۲ روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.
** جوان ۹۶/۸/۹
*  تشخیص موارد خلاف شرع ، محدودیت زمانی ندارد
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی با عبور از مباحث ماهوی مربوط به موضوع عضویت یک فرد غیرمسلمان در شورای شهر یا نهادهای حاکمیتی، به بحث شکلی این موضوع راجع به صلاحیت شورای نگهبان پرداخت و تصریح کرد: ورود شورای نگهبان به این موضوع و بررسی شرعی آن از ناحیه فقهای شورای نگهبان نه تنها هیچ اشکالی نداشته بلکه وظیفه فقهای شورای نگهبان است.
وی گفت: برخی وظیفه شورای نگهبان را مقصور به مدت زمان مذکور در اصل ۹۴ قانون اساسی و صرفاً در موعد قانونی مربوط به بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی می‌دانند و معتقدند که فقهای شورای نگهبان نمی‌تواند قانونی را که مثلاً ۲۰ سال پیش به تصویب رسیده از لحاظ تطابق با شرع مورد بررسی مجدد قرار دهد و اعلام کند که بخشی از آن خلاف شرع است، در حالیکه به عقیده اینجانب، این سخن کاملاً نادرست بوده و حمله به شورای نگهبان صحیح نیست. تشخیص موارد خلاف شرع از سوی فقهای محترم شورای نگهبان هیچ محدودیت زمانی ندارد.
*  باند قاچاق سلاح در مرزهای غربی منهدم شد
پاسداران گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق شدند یکی از باندهای بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای غربی کشور را شناسایی و منهدم کنند. نیروهای ضد تروریست سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه در این عملیات، ۲۵۹ قبضه سلاح کمری، دو قبضه سلاح جنگی و سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۹
*  مراسم گودبرداری واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: مراسم گودبرداری راکتور واحد دوم (روز سه شنبه) در بوشهر نقطه عطف در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای است و آقای لیخاچوف رئیس روس اتم برای اولین بار و یک روز قبل از سفر پوتین به ایران برای حضور در این مراسم به ایران می‌آید.
در حاشیه این مراسم قرار است مذاکرات ایران و روسیه درباره مسائل دو جانبه هسته‌ای انجام شود.
*  خروج احتمالی ایران از برجام به فاجعه منجر می‌شود
والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در سخنانی گفت: خروج احتمالی ایران از توافقنامه هسته‌ای در پاسخ به تشدید فشارهای آمریکا، به فاجعه منجر خواهد شد و اثر منفی بر مذاکرات با کره شمالی خواهد گذاشت.
رئیس شورای روسیه تاکید کرد: مسکو شدیدا نگران اظهارات مقامات آمریکاست و بی‌تردید هیچ کس نمی‌تواند توافقنامه هسته‌ای با ایران را فسخ کند.
** رسالت ۹۶/۸/۹
*  عدم شناخت موضوعات روز، طلاب را در پاسخگویی به جامعه دچار مشکل می کند
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: عدم شناخت موضوعات روز، طلاب را در پاسخگویی به جامعه دچار مشکل می‌کند.
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس هیئت امنا و مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان این که در زمان ما موضوع شناسی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: موضوعات در زمان ما بسیار پیچیده تر از زمان سابق است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که زمان حاضر زمانی است که مسائل مستحدثه بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: به نسبت مسائل مستحدثه، موضوعات مستحدثه ای هم پیش می آید، از این رو همانگونه که مسائل مستحدثه احتیاج به حل شدن دارند موضوعات مستحدثه هم باید حل شود.
*  مردم از تولید غذای ناسالم در رنج هستند
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار فعالان طب اسلامی تغذیه مناسب را یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری دانست و گفت: تغذیه نامناسب منبع بیماری‌هاست، اگر به این منبع مهم توجه شود، دیگر نیاز به داروهای شیمیایی نیست.
وی با بیان اینکه مردم از تولید غذای ناسالم در رنج هستند تاکید کرد: متأسفانه در شرایط بسیار بدی از لحاظ تولید مواد غذایی سالم قرار داریم و بهتراست گفته شود غذای سالم کمتر پیدا می‌شود.
*  بی تفاوتی نسبت به سوریه و فلسطین تفکر خوارجی است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران، کفار را دشمن مسلمانان دانست و تصریح کرد: منافقین هم با مسلمانان دشمنی دارند و باید مراقب منافقین باشیم، صهیونیست‌ها هم جزء دشمنان اصلی مسلمانان هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد می‌گویند که تنها به نماز بپردازید و کاری به سوریه و فلسطین نداشته باشید، این تفکر همچون تفکر خوارج است.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۹
*  طرح توسعه و عمران غرب کشور با جدیت دنبال شود
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش نماینده وزارت نیرو و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان پیشرفت و روند اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب، اظهار کرد: طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از طرح‌های مهم کشور است که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت یازدهم آغاز شد.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید تمرکزی جدی بر اجرای این طرح معطوف سازد چرا که این طرح با آثار و برکات متعددی از جمله اشتغال زایی و توسعه در نقاط مختلف کشور به ویژه در غرب کشور همراه است.
*  تاکید مجدد آمانو به پایبندی ایران به برجام
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: بازرسان ما بدون هیچ‌گونه مشکلی به انجام مسوولیت‌های خود در خصوص راستی‌آزمایی تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند.
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وزیران انرژی هسته‌ای در ابوظبی به خبرنگاران گفت: ایران تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای را به طور کامل اجرا می‌کند و بازرسان در انجام راستی‌آزمایی‌های خود با هیچ مشکلی مواجه نیستند. آمانو تاکید کرد: آژانس می‌تواند تایید کند که این تعهدات مرتبط هسته‌ای به طور کامل اجرا می‌شود.
** آرمان ۹۶/۸/۹
*  حسین فدایی بر کرسی ناطق نوری
مقام معظم رهبری طی حکمی حسین فدایی را به‌ عنوان مسئول دفتر بازرسی خود منصوب کردند.
آیت‌ا… خامنه‌ای با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، حسین فدایی را به‌عنوان مسئول دفتر بازرسی خود منصوب کردند.
حسین فدایی، نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، فرمانده ستاد فوریت‌های جنگ تحمیلی، نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است. در کارنامه او دبیرکلی در جمعیت ایثارگران هم ثبت شده است.
** آفرینش ۹۶/۸/۹
*  نیروهای سوری و عراقی در مرز به یکدیگر رسیدند
نیروهای سوریه و عراق در ادامه پاکسازی مرزهای دو کشور از گروه های تروریستی، در منطقه جدیدی در این مرزها به یکدیگر رسیدند. ارتش سوریه و متحدانش از محور مقاومت برای پیشروی به طرف البوکمال تلاش می‌کنند. این نیروها توانستند یکی از گذرگاه‌هایی را که داعش از آن برای تردد بین مرزهای عراق و سوریه استفاده می کرد، به کنترل خود درآورند.
** قدس ۹۶/۸/۹
*  دولت باید از ابتدا همین مواضع محکم را در قبال آمریکا می‌گرفت
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت باید از ابتدا همین مواضع را در قبال آمریکا می‌گرفت و نباید به هیچ عنوان دچار نرمش می‌شد، لذا ما از این مواضع خوب و به جای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به نقض عهدهای متعدد از سوی آمریکا، این کشور سزاوار همین مواضع محکم رئیس جمهور است.
امروز کره شمالی تمام قد در مقابل آمریکا ایستاده و آمریکا در این شرایط مستاصل شده، لذا ما هم باید محکم در مقابل آن‌ها بایستیم.
*  عراقچی چهارشنبه به مجلس می‌رود
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه جهت ارائه توضیحاتی درباره برجام در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس خبر داد. دهقانی اظهار داشت: سومین گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز چهارشنبه در مجلس قرائت خواهد شد. بعد از قرائت گزارش، عراقچی معاون وزیر خارجه و نمایندگان مخالف و موافق گزارش به ایراد سخن می‌پردازند.
** خراسان ۹۶/۸/۹
*  انجام بیش از ۵۰ هزار حمله سایبری به کشور طی سال گذشته
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:‌ طی سال گذشته بیش از ۵۰ هزار حمله سایبری علیه کشورمان صورت گرفته است که ۹۴ درصد آن ها جزو دو دسته اول و فقط حدود ۶ درصد در بخش پرخطر بودند که بخش عمده‌ای از این حملات را نیز با اقداماتی که از قبل برای ایمن‌سازی زیر ساخت‌ها شده بود، کشف و خنثی کردیم و بقیه تهدیدات را نیز کنترل و مدیریت خواهیم کرد.
*  مذاکره برای همکاری تجاری بین ایرلاین‌های ایران و قطر
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار همتای قطری خود خواستار همکاری ایرلاین های دو کشور شد.
عباس آخوندی با اشاره به دیدار با وزیر راه و ترابری و ارتباطات قطر و بحث در زمینه ترانزیت و حمل و نقل دریایی، گفت: همکاری بسیار گسترده‌ای بین دو کشور در حمل و نقل هوایی وجود دارد و در زمینه توسعه همکاری های تجاری بین شرکت های هواپیمایی ایرانی و قطری به گفت وگو پرداختیم.
** اعتماد ۹۶/۸/۹
*  درآمد ۲۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت از حذف یارانه‌ غیرنیازمندان
سید پرویز فتاح؛ رییس کمیته امداد با تاکید بر اینکه پیشنهاد حذف یارانه بگیران غیرنیازمند را علاوه بر رییس‌جمهور به دولتمردان نیز داده است، گفت: «اگر با پیشنهاد کمیته امداد موافقت شود سالانه ۲۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت درآمد ایجاد خواهد شد.
** شهروند ۹۶/۸/۹
*  شورای نگهبان فراتر از قانون کاری انجام نمی‌دهد
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اقدام اخیر شورای نگهبان در مورد سپنتا نیکنام را در راستای رعایت قانون دانست و تاکید کرد: شورای نگهبان فراتر از قانون کاری انجام نمی‌دهد.  باید بپذیریم سرلوحه کار ما قانون است و از طرق درست آن را اصلاح کنیم نیازمند دخالت بیگانگان نیستیم اگر دلسوزی دارند به فکر مردم خود باشند و پا را از گلیم خود درازتر نکنند.
*  شهید فهمیده نماد تحول انقلاب است
یادگار امام با بیان این‌که رژیم طاغوت قبل از انقلاب یک نظام فارغ از اخلاق و نابخردانه را در فضای عمومی جامعه ایجاد کرده بود، افزود: انقلاب اسلامی با نظامی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی، تحول شگرفی را در جهان ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در یادواره شهید فهمیده و ۳۶‌ هزار دانش‌آموز شهید گفت: انقلاب به معنای تحول است و تحول در همه شئون فردی و گروهی جامعه شکل می‌گیرد. شهید فهمیده نماد تحول انقلاب است؛ نماد این است که چگونه تحول در روح و جان فرد و جامعه سرایت می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۸/۹
*  سامانه پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد
به همت متخصصان دفاعی کشورمان، با حضور وزیر دفاع از سامانه پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد.
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از این رادار گفت: با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخار آفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع، شاهد رونمایی از رسانه پیشرفته راداری «آفاق» هستیم.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۹
*  اضافه شدن ۶۰ کالا به فهرست توافقنامه تجاری ایران و ترکیه
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با هدف ۳۰ میلیارد دلاری تجارت با ترکیه فاصله داریم، گفت: ۶۰ کالای دیگر به فهرست کالاهای توافقنامه تجارت ترجیحی ایران با ترکیه در راستای توسعه روابط تجاری اضافه می شود.
** اخبار خبرگزاری ها سایت های اینترنتی
روحانیون در فرصت تبلیغی اربعین شخصیت امام حسین(ع) را ترویج کنند
حوزه/آیت‌الله مقتدایی در مراسم اعزام روحانیون مبلغ به مراسم پیاده روی اربعین با اشاره به اینکه مبلغان باید از فرصت تبلیغ در اربعین نهایت استفاده را ببرند، گفت: تبلیغ دین مبین اسلام در کنار زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) توفیق بزرگی بوده که شامل روحانیون مبلغ شده است. قائم مقام جامعه مدرسین در ادامه با بیان اینکه کار روحانیون در اربعین حسینی، شناساندن شخصیت امام حسین(علیه السلام) به زوار است ابراز کرد: اگر بتوانید در این مسیر هدف امام حسین(علیه‌السلام) را به زوار معرفی کنید، کار بسیار عظیمی انجام داده‌اید.
نامه امام علی(ع) به مالک اشتر ماندگارترین سند حقوق شهروندی است
حوزه/ آیت‌الله علیدوست با بیان این که ماندگارترین سند حقوق شهروندی را می‌توان در نامه امام علی(علیه‌السلام) به مالک اشتر مشاهده کرد، تصریح کرد: این نامه، فقط مختص به شیعیان نیست، بلکه متعلق به بشریت است عضو جامعه مدرسین همچنین، در ادامه با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(علیه‌السلام) با بیان این که حقوق شهروندی را اعم از حقوق سیاسی می‌دانیم، گفت: حقوق شهروندی شامل حق انتخاب شدن، انتخاب کردن و… است، اما اگر این حقوق شهروندان را توسعه دهیم، یک ساحت عظیمی می‌شود که رسانه می‌تواند به آن ورود کند.
دولت باید هزینه‌های شرکت در پیاده‌روی عظیم‌اربعین را تا حدامکان کم کند
تسنیم/ آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه وظیفه همه مسلمانان بوده که رفاه را برای زائران اربعین امام حسین(علیه‌السلام) فراهم کنند، افزود: هر کشور و هر انسان وظیفه‌شناسی، وظیفه دارد نسبت به برپایی عظیم این حرکت که سبب کمک به حفظ، اقتدار و امنیت ‌نظام بوده کمک کند. عضو جامعه مدرسین گفت: با توجه به اینکه ایران در اربعین حسینی نسبت به سایر کشورها وظیفه سنگین‌تری داشته و باید برای سایر کشورها در این راه الگو باشد، باید تا جایی که امکان داشته هزینه‌های اربعین کم شود.
داشتن روحیه جهادی و انقلابی از نیازهای امروز کشور است
تسنیم/ آیت‌الله اراکی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه واعظین جهادی، با تمجید از حرکت‌های جهادی و انقلابی اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز کشور در عرصه‌های مختلف داشتن روحیه جهادی و انقلابی است و مبلغین جوان و انقلابی در این عرصه قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. عضو جامعه مدرسین افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در هر عرصه‌ای که روحیه جهادی و انقلابی و نترسیدن از استکبار در بین مسئولین ما وجود داشته است، پیروزی و توفیق نیز حاصل گردیده است.
تا شکست داعش در عراق باقی می‌مانیم
العالم/ وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع با موضوع بررسی صدور مجوز اقدام نظامی برای دولت آمریکا گفت: تا زمانی که داعش شکست بخورد در عراق باقی می‌مانیم. رکس تیلرسون» در ادامه گفت: حشدالشعبی باید از صحنه نبرد در عراق کنار رفته و شبه‌نظامیان خارجی از جمله نیروهای وابسته به ایران نیز باید از این کشور خارج شوند. وی همچنین ادعا کرد که هدف آمریکا از حضور در سوریه، مقابله با دولت یا ارتش سوریه نبوده و مبارزه با گروه تروریستی داعش هدف آنهاست.
دشمن صهیونیستی تاوان جنایت خود را پس خواهد داد
مهر/ گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای با محکومیت حملات صهیونیستها به نوار غزه تأکید کرد: «دشمن صهیونیستی تاوان جنایت بزدلانه خود را پس خواهد داد. در این بیانیه همچنین تاکید شده است که شهادت مبارزان قسام و گروهان‌های قدس بیانگر وحدت هدف و سرنوشت مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین است. در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خان یونس ۷ نفر از نیروهای گردان‌های قسام به شهادت رسیدند.
پیام سفر پوتین به ایران برای ترامپ
ایسنا/ ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزیر امور خارجه، با اشاره به برگزاری نشست تهران با حضور روسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه گفت: با برگزاری این نشست، این پیام به آمریکایی‌ها داده می‌شود که کشورهای منطقه در حال همکاری و گسترش روابطشان با یکدیگر هستند و خیلی توجهی به حرف‌هایی که توسط مقامات آمریکایی مطرح می‌شود، ندارند.
ایران قدرت منطقه‌ای است
مهر/ «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت: ایران در خاورمیانه حضور و تاثیر دارد و باید آن را جدی گرفت. ایران جزو راهکارها در خاورمیانه است و بر این راهکارها تاثیرگذار است و اگر اینگونه نبود در مذاکرات قزاقستان (درباره سوریه) و غیره حضور نداشت. وی همچنین افزود: ایران چشم طمعی به لبنان ندارد و باید قدرت آن را مدنظر قرار داد. ایران با پنج کشور اروپایی مذاکره و با آنها به توافق رسید. ایران قدرت منطقه‌ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت، آیا همه کشورهای عربی ضد ایران هستند؟
 اعتراف روزنامه انگلیسی به قدرت ایران
فردا نیوز/ روزنامه دیلی میرور در گزارشی نوشت: سیاستمداران آمریکا و غرب باید در رفتار خود نسبت به ایران تجدیدنظر کنند. این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران، ‌تصریح کرد: ترامپ چیزی از تاریخ ایران نمی‌داند. ترامپ و رهبران غربی که به بررسی سیاست خارجی و نظامی ایران مشغول هستند، در تصمیم خود در مورد موضع آینده خود در قبال ایران، به یک تجدیدنظر بزرگ نیاز دارند. اگر غرب به دنبال صلح در خاورمیانه و افغانستان است، ایران مهم‌تر از آن است که به انزوا کشانده شود.
آمریکا به دنبال اضطراب آفرینی در ایران است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس مجلس در حاشیه نشست مشترک سران سه قوه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رییس جمهور فعلی آمریکا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نقش مخربی از نظر روانی ایجاد کند، بنابراین ما نباید در آن بستر حرکت کنیم .لاریجانی درباره اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران دربرابر بدعهدی‌های مکرر آمریکا در برجام اظهار کرد: باتوجه به حساسیتی که مسائل اخیر داشته، خواستیم همین گزارش سه ماهه برجام طبق ماده ۴٩ آیین نامه به مجلس ارائه شود و یک سیمای روشنی از اقداماتی که آمریکا انجام داده را ارائه دهند و بعضی از پیشنهادات را عملی کنند.
خزانه‌داری آمریکا از تدارک برای اجرای قانون تحریم‌ها علیه ایران خبر داد
فارس/ وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قوانین این کشور جهت اعمال تحریم‌ها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر می‌دهد. طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا این نهاد آمریکایی به منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵ از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریم‌های مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است.
بیش از ۹۰ دانشمند برجسته علوم هسته‌ای آمریکا خواستار حفظ برجام شدند
ایرنا/ تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز گزارش داد؛ بیش از ۹۰ دانشمند برجسته علوم هسته‌ای آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شدند. در این نامه آمده است: کنگره باید اقدامی انجام دهد تا اطمینان یابد که آمریکا عضوی از این توافق باقی می‌ماند. این نامه با تاکید بر اینکه از سوی دانشمندانی است که «علم فیزیک، فناوری هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را می‌شناسند» می‌افزاید که هدف رئیس جمهوری آمریکا از طرح بحث مذاکره مجدد در خصوص برجام «غیرواقع بینانه» است.
به‌زودی آزادی کامل عراق را اعلام می‌کنیم
تسنیم/ «شیخ اکرم الکعبی دبیرکل نُجَباء روز گذشته با سفر به کشور لبنان و دیدار با شخصیت‌های دینی مقاومت، آزادی کامل عراق را در یک‌قدمی بیان کرد و از اعلام رسمی آن در روز‌های آتی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *