خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۸

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مسلمانان میانمار نباید فراموش شوند
  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: استقلال حوزه باید حفظ شود
  • رئیس جمهور: ایران تا زمانی که ازمنافع برجام بهره مند شود به آن پایبند است
  • آیت الله اراکی: طلبه‌ای که دنبال مادیات باشد از هویت طلبگی دور شده است
  • حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: ارتقای سطح دینداری مردم یکی از رسالت‌های  مهم روحانیت است
  • مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده است

** جام جم ۹۶/۸/۸
*  بند T برجام شامل بازرسی‌های خاص نمی‌شود
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از دیدار آمانو در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که آمانو درخواست جدیدی برای بازرسی از سایت‌های ایران ارائه نکرده است، گفت: بند T برجام شامل بازرسی‌های خاص نمی‌شود. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره تدابیر این سازمان برای مواجهه با نقض برجام تصریح کرد: ما می‌توانیم به غنی‌سازی تا حد ۸۰ هزار سو برسیم و این توانمندی بالقوه‌ای است که وجود دارد گرچه علاقه‌مندیم که برجام ادامه یابد و طرف‌های مقابل نیز به تعهداتشان پایبند باشند تا ضرورتی نباشد که بخواهیم از سناریوهای مختلف برای روزی که برجام به هم بخورد، استفاده کنیم.
*  سوال ۱۱۸ نماینده از رئیس جمهوری درباره دریاچه ارومیه
نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در جلسه دیروز مجلس با اعلام اخطار اصل ۵۰ قانون اساسی اظهار کرد: ۱۱۸ نماینده سوالی از رئیس‌جمهور در مورد احیا و نجات دریاچه ارومیه را امضا کردند. قاضی‌پور از لاریجانی خواست این سوال را اعلام وصول کند و گفت: امروز دریاچه ارومیه آخرین روزهای عمر خود را می‌گذراند؛ با مرگ این دریاچه بازی نکنید، سوال را اعلام وصول کنید تا ملت بدانند که به دنبال پیگیری مشکلات آنها هستیم.
** کیهان ۹۶/۸/۸
*  ریاض و ابوظبی هدف مستقیم موشک‌های بالستیک یمن
«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن گفته «ابوظبی» هدف نظامی اصلی و مستقیم موشک‌های یمنی است. پایگاه خبری شبکه «المسیره» با انتشار متن اظهارات «عبدالسلام» اعلام کرده: «در پاسخ به تداوم حملات و تجاوز عربستان به یمن ما بر شدت عملیات‌های خود در مرزها خواهیم افزود و عمق خاک عربستان را هدف خواهیم داد. پایتخت امارات نیز هدف نظامی و مستقیم موشک‌های بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی است.»
*  ورود حزب‌الله به داخل اسرائیل!
جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به اقدام اخیر رژیم اسرائیل که تصاویر برخی از نیروهای این جنبش را منتشر کرده بود تا تسلط خود به اوضاع را به نمایش بگذارد، تصاویری از داخل شهرک‌های صهیونیستی و برخی از فرماندهان نظامی ارشد ارتش این رژیم را منتشر کرد و خطاب به صهیونیست‌ها نوشت: گاهی هم بر پشت سرتان نگاهی بیندازید.
** شرق ۹۶/۸/۸
*  دیدار قائم‌مقام وزیر خارجه اتریش با ظریف
میشائیل لینهارت، قائم‌‌مقام وزیر امور خارجه اتریش، با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که بعدازظهر روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه انجام شد، دو طرف درباره توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها، اجرای برجام و لزوم‌ پایبندی همه طرف‌ها به این توافق، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه شرایط عراق و سوریه و لزوم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی گفت‌وگو کردند.
*  ادعای عادل‌الجبیر علیه ایران
نشست روز گذشته وزرای خارجه و رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی در ریاض آغاز شد. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، در آغاز نشست عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، مدعی شد: «انصارالله یمن و نیروهای وابسته به عبدالله صالح باعث بی‌ثباتی یمن شده‌اند و قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند و دلیل فقر و گرسنگی مردم یمن هستند».
او مدعی شد: «ایران با ارسال سلاح به حوثی‌ها و نیروهای طرفدار صالح، قوانین بین‌المللی را نقض کرده و برای تغییر یمن تلاش می‌کند».
** ایران ۹۶/۸/۸
*  ایران تا زمانی که ازمنافع برجام بهره مند شود به آن پایبند است
رئیس جمهوری در دیدار آمانو با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها اعلام کرده هرگز نخستین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می‌شود، گفت: «تا زمانی نسبت به برجام پایبند و متعهد هستیم که بتوانیم از منافع قید شده در آن بهره‌مند شویم».
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین روند همکاری‌های ایران و آژانس را قابل توجه دانسته و با تأکید بر آمادگی ایران برای توسعه این همکاری‌ها گفت:«اراده ما مبتنی بر انجام همکاری بلندمدت با آژانس در چارچوب مقررات بین‌المللی است و امیدواریم با توجه به همکاری کامل ایران در سالهای اخیر، آژانس هر چه سریع تر نتیجه نهایی مبنی بر صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کند».
*  ایران شریک استراتژیک کُره جنوبی
«کیم سئونگ هو» سفیر کره جنوبی در خصوص روابط ایران با کره جنوبی گفت: دولت و رئیس جمهوری جدید کره بسیار متعهد به گسترش روابط با ایران هستند چرا که ایران یک شریک استراتژیک و ارزشمند برای سئول به حساب می‌آید. وی افزود: سفر رؤسای مجلس ایران و کره جنوبی به سئول و تهران نشانگر این تعهد برای تحکیم روابط بین دو کشور است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۸
*  استقلال حوزه باید حفظ شود
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با ایشان گفت: حوزه‌های علمیه از ابتدا مستقل بودند و باید مستقل بمانند.
ایشان در بخشی از بیانات خود، با اشاره به سابقه طولانی حوزه‌های علمیه و خدمات فقها و علمای بزرگ در گذشته، فرمودند: سوابق حوزه علمیه قم و زحمات علما و فقهای بزرگ مکتب، و بخصوص مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی‌الله مقامه، در آن اوضاع و شرائط بر هیچ کس پوشیده نیست. چه غصّه‌ها و مرارت‌ها در راه حفظ حوزه‌ علمیه تحمّل کردند تا این حوزه نگهداری شود، آن هم در شرایطی که دشمنان می‌خواستند اصل حوزه و روحانیت از بین برود. این سوابق باید حفظ شود، و با اهتمام و سعی در حفظ حوزه علمیه، قدردان زحمات علما و فقهای سلف باشیم.
*  تولید نفت ایران از میدان نفتی مشترک با عربستان افزایش می‌یابد
میزان تولید نفت از میدان مشترک با عربستان در خلیج‌فارس، پس از بهره‌برداری از سکوی جدید فروزان، روزانه هفت هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از نصب موفقیت‌آمیز جکت سکوی ۱۸F میدان مشترک فروزان خبر داد و گفت: پس از بهره‌برداری از سکوی ۱۸F و تکمیل حفاری، تولید میدان فروزان افزایش می‎یابد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۸
*  دستور ولایتی برای «اخراج فوری» استاد هتاک دانشگاه آزاد
پس از دریافت اطلاعاتی از دانشگاه آزاد اسلامی اراک مبنی بر اینکه یکی از اساتید این دانشگاه در هنگام تدریس و در حضور دانشجویان به پیامبر اسلام(ص) و سایر مقدسات اسلامی اهانت کرده است، علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به رئیس واحد اراک از او خواست بعد از تحقیق و در صورت اثبات این موضوع، «بدون درنگ» نسبت به اخراج این فرد اقدام شود.
*  فتنه جدید سعودی میان عشایر عراقی
کارشناس مسائل ایران و خاورمیانه در شبکه تلویزیونی سعودی از فتنه جدید حاکمان عربستان در عراق پرده برداشت. نجاح محمد علی، روزنامه‌نگار عراقی‌تبار شبکه العربیه در توئیتی نوشت: «‏برخی شیوخ عشایر در جنوب و مرکز عراق دعوتنامه‌هایی سری از عربستان دریافت کرده‌اند که آنها را تشویق می‌کند جبهه متحدی علیه ایران تشکیل ‌دهند».
** جوان ۹۶/۸/۸
*  چهارشنبه؛ قرائت سومین گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اجرای برجام در مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قرائت سومین گزارش شش ماهه این کمیسیون درباره روند اجرای برجام در جلسه چهارشنبه هفته جاری مجلس خبر داد.سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: در این گزارش به همه موضوعات شامل نظارت بر اجرای برجام همچون تحریم‌ها، لغو تحریم‌ها و نقض احکام در بازرسی‌ها اشاره شده است.
*  برای کار آمدی پدافند غیر عامل تلاش می‌کنیم
رحمانی فضلی از تلاش بیش از پیش وزارت کشور برای کارآمد تر شدن پدافند غیر عامل خبر داد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی پیامی به مناسبت روز پدافند غیر عامل تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان عضو اصلی سیاستگذار در این حوزه تمام تلاش خود را به عمل خواهد آورد تا پدافند غیر عامل هر چه بیشتر به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر به صورت عملی، کارآمد و هماهنگ و منسجم گسترش یابد.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۸
*  اولین هیئت منصفه جرایم سیاسی آغاز به کار کرد
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات و اولین هیئت منصفه جرایم سیاسی استان تهران گفت: هیئت منصفه‌ای که کار خود را آغاز می‌کند، اولین هیئت منصفه جرایم سیاسی نیز هست که امیدواریم این دوره هیئت منصفه در مجموع، کم کار باشند و پرونده‌های زیادی برای رسیدگی در حوزه‌های مطبوعاتی و سیاسی وجود نداشته باشد.
با این حال، انتظار می‌رود که اعضای محترم هیئت منصفه، زمانی که طبق قانون برای رسیدگی‌ها دعوت می‌شوند، حضور فعال و پررنگی داشته باشند.
*  کیفرخواست پرونده دکل نفتی صادر شده است
علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع خانواده‌هاشمی در خصوص آخرین وضعیت پرونده متهم دکل نفتی، گفت: کیفرخواست پرونده دکل نفتی صادر شده است و زمانیکه به دادگاه مراجعه کردم ۲۰۰ صفحه کیفرخواست و قرار مجرمیت به من داده شد ولی تا کنون فرصت مطالعه آن را نداشتم.
** رسالت ۹۶/۸/۸
*  اجازه بازدید از تجهیزات نظامی کشورمان را نمی‌دهیم
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اعضای نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار داشت: کشورمان دشمن‌های زیادی دارد که در برابر این دشمنان اداره کشور کار ساده‌ای نیست، یکی از خدمت‌های امام راحل این بود که نقاب را از چهره آمریکا و انگلیس و آلمان برداشت و هویت واقعی‌شان را به همگان نشان داد.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: عزت از آن خدا و رسول خدا(ص) و مؤمنان است و همه مؤمنان وظیفه دارند عزت را حفظ کرده و دارای قدرت باشند تا دشمنان دچار وحشت شوند، به کسی ربطی ندارد که سلاح نظامی و موشک‌های ما در کجا قرار دارد و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم بیگانه‌ای بیاید و سلاح‌های کشورمان را ببیند.
*  راهپیمایی اربعین حسینی قدرت اسلام را به دنیا نشان می‌دهد
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از مستبصران اندونزیایی عازم پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: راهپیمایی امام حسین(ع) ابعاد گسترده‌ای دارد و شکوه و جلوه اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد اکنون راهپیمایی روز اربعین مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرد.وی خاطرنشان کرد:‌ همه باید در راه امام حسین(ع) قدم بردارند و عملشان مورد رضایت این امام بزرگوار باشد و گرفتار معصیت نشوند و به اطاعت مطلق از امام حسین(ع) بپردازند تا به پیروزی برسند.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۸
*  کابینه دوازدهم تکمیل شد
دیروز مجلس جلسه علنی داشت و بررسی صلاحیت دو وزیر باقیمانده کابینه دوازدهم را در دستور کار قرار داد تا بدین ترتیب صندلی‌های کابینه دوازدهم تکمیل شود.
رضا اردکانیان برای وزارت نیرو و منصور غلامی‌برای وزارت علوم‌، گزینه‌های پیشنهادی حسن روحانی به مجلس بودند در نهایت اردکانیان با ۲۲۵ رای موافق  به وزارتخانه نیرو رفت و غلامی‌هم با ۱۸۰ رای، سکاندار وزارت علوم شد.
*  کاروان تجاری سنگاپور آذرماه عازم ایران می‌شود
سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در سنگاپور از حضور کاروان تجاری سنگاپوری در کشورمان در اوایل آذرماه امسال به ایران خبر داد.
جواد انصاری اظهار داشت: هر دو کشور ایران و سنگاپور، ظرفیت و امکانات وسیع و مستعد داریم که می‌توانیم مشارکت خوبی داشته باشیم اما متاسفانه برخی سیاستهای حاکم بر روابط‌، مانع و مزاحم است.
** آرمان ۹۶/۸/۸
*  احتمال تشکیل مجلس یازدهم با ۳۳۰ نماینده
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت بررسی ۳ طرح مجلس و یک لایحه دولت برای افزایش تعداد ۴۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس، از احتمال تشکیل مجلس یازدهم با ۳۳۰ نماینده خبر داد. اصغر سلیمی با اشاره به بررسی طرح افزایش تعداد ۴۰ نماینده به مجموع تعداد نمایندگان مجلس اعلام کرد:  هم‌اکنون ۳ طرح مختلف در این رابطه ارائه شده و در کمیسیون شوراها نیز کمیته‌ای تشکیل شده تا درباره ابعاد این مساله بحث و بررسی شود.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۸
*  حکم انتصاب ۲ معاون جدید وزیر ارشاد صادر شد
سعید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد سالامی طی حکمی محسن جوادی را رسما به عنوان معاون امور فرهنگی خود منصوب کرد.
تا کنون محمد سلگی، سرپرستی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت.
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عبدالهادی فقهی‌زاده را به عنوان معاون قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد.
** آفرینش ۹۶/۸/۸
*  ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده است
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:همه کسانی که در برجام دخیل هستند. باید به تعهداتشان عمل کنند. ما تابحال نظارت کرده ایم و می گوییم ایران کاملا به تمام تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است. یوکیا آمانو پس از دیدار با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران درجمع خبرنگاران افزود: در مورد صحبت‌های ترامپ حرفی ندارم عنوان کنم. برجام بین ایران و ۱+۵ است و شورای امنیت آن را تایید کرده است.
*  تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب منزل فلسطینی‌ها‌ در شمال قدس
روزنامه عبری زبان‌هاآرتص اعلام کرد که شهرداری قدس به همراه نیروهای اسرائیلی پنج ساختمان که شامل ۱۳۸ واحد آپارتمانی در منطقه کفرعقب در شمال قدس است را تخریب خواهد کرد.اگر این دستور اجرا شود از سال ۲۰۰۱ تاکنون این نخستین باری است که منازل در این منطقه تخریب می‌شوند.
** قدس ۹۶/۸/۸
*  مسلمانان میانمار نباید فراموش شوند
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حمایت از مظلوم دستور اهل‌بیت(ع) است، تاکید کرد: مسلمانان مظلوم میانمار نباید فراموش شوند.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولان هلال احمر استان قم اظهار داشت: اگر منتظر دفاع محافل جهانی باشیم که دفاع نمی‌کنند؛ آن‌ها نگاه می‌کنند که کجا منافع‌شان در خطر بوده در آنجا ورود می‌کنند؛ هر جا منافعشان در خطر نباشد و لو افراد مظلوم باشند و مظلوم‌ترین مردم دنیا باشند برای آنها تفاوتی ندارد، ولی ما مسلمان‌ها باید دست به دست هم بدهیم، این‌ها برادر دینی ما بوده و ما مسئولیت داریم.
*  میزان دشمنی آمریکا از برجام هم عبور کرده است
رئیس مجلس درباره تداوم دشمنی و نقض عهد آمریکا در موضوع برجام اظهار داشت: روشن است که آمریکایی‌ها دارند تخلف می‌کنند و آنقدر این مسئله روشن است که برخی اعضای ۱+۵ هم اذعان دارند که برجام نقض شده است. علی لاریجانی تصریح کرد: میزان دشمنی آمریکا از برجام هم عبور کرده و در رابطه با سایر مسائل هم دارند ورود می‌کنند که در این رابطه در سطح مملکت دارند کار می‌کنند و پاسخ لازم داده می‌شود.
** خراسان ۹۶/۸/۸
*  انتصابات جدید در وزارت نفت؛ یک زن قائم مقام وزیر شد
بیژن زنگنه وزیر نفت در احکامی، نوروززاده، مدیرعامل قبلی شستا را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی منصوب کرد و مرضیه شاهدایی، مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی را به عنوان قائم مقام خود برگزید.
مرضیه شاهدایی در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ مسئولیت شرکت ملی پتروشیمی را به عهده گرفته بود.
** اعتماد ۹۶/۸/۸
*  اطلاعیه ستاد خبری وزارت اطلاعات درباره ویزای اربعین
ستاد خبر وزارت اطلاعات در خصوص اخباری مبنی بر صدور ویزای جعلی اربعین، اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به زیر ضربه قرار گرفتن کیس بزرگ جعل ویزای کشور عراق و تقارن آن با راهپیمایی عظیم اربعین در کربلای معلی، برای برخی از زایرین محترم پرسش و ابهام پیرامون جعلی یا اصلی بودن ویزای خود به وجود آمده است. اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) مانع توزیع این ویزاهای جعلی شده و به شکل عمومی جای نگرانی نیست.
*  حسن روحانی با درخواست دیدار رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص یادداشت مندرج در یکی از خبرگزاری‌ها پیرامون ابراز تمایل رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای ملاقات با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: چنین تمایلی توسط طرف آمریکایی مطرح شد که مورد موافقت جناب آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفت.
قاسمی افزود: در خصوص سایر جزییات و حواشی پرداخته شده در یادداشت مذکور باید تاکید کنم که مطالب مطرح شده و هر آنچه راجع به دیگران و به خصوص اقدامات آقای مکرون، رئیس جمهوری فرانسه بیان شده است نادرست بوده و قابل تایید نیست.
** شهروند ۹۶/۸/۸
*  ممکن است محدودیت‌های خاتمی ادامه پیدا کند
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه در صدوبیستمین نشست خبری خود گفت:
– محدودیت‌های اخیر خاتمی مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است.
– پرونده شکایت خاتمی از نقدی هنوز در مرحله دادسرا است.
– درباره مسأله شرکت تعاونی اعتبار و مسئولان ذیربط در بانک مرکزی باید بگویم در یک مقطع زمانی وزارت تعاون وقت به شرکت‌های تعاونی اعتباری مجوز داد و هیچ نظارتی نشد و برخلاف اساسنامه و قوانین اینها با اخذ سپرده‌های زیاد از مردم مشکلاتی را برای مردم و دستگاه‌ها ایجاد کردند که تا الان ادامه دارد.
– دری‌اصفهانی به خاطر ۲ حکم در زندان است.
– مهدی جهانگیری، همچنان در بازداشت.
– جاسوس موساد محکوم به اعدام شده که حکم می‌تواند تجدیدنظرخواهی شود و حکم بدوی است.
– تا الان ثابت نشده زنجانی پول دارد و نمی‌دهد.
– اگر مجلس جرم احمدی‌نژاد را تشخیص دهد، بررسی می‌شود.
** صبح نو ۹۶/۸/۸
*  هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات آستانه به قزاقستان رفت
هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست آقای حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران، روز گذشته وارد آستانه شد و گفت‌وگوهای کارشناسی را آغاز کرد.
هفتمین نشست بین‌المللی روند آستانه درباره سوریه قرار است هشتم و نهم آبان (امروز و فردا) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.
*  اقتصاد اسلامی با موعظه حاصل نمی‌شود
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، گفت: مساله فقر، مسئله دردناکی است؛ ما به غالب مسئولین گفتیم اقتصاد اسلامی با سفارش و موعظه حاصل نمی‌شود؛ کشوری که مال دارد، ایستاده است؛ چون طبق آیه سوره مبارکه نساء، مال عامل قیام یک ملت است؛ کسی که دستش خالی است، جیبش خالی است؛ این قدرت قیام ندارد و ستون فقراتش شکسته است.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۸
*  هنرتان را بدون نفت نشان دهید
حبیبی دبیر کل حزب موتلفه گفت: دولت باید این واقعیت را کاملابداند که قدرت دفاعی کشور قابل معامله نیست. اگر دولت هنری دارد، باید در راه اقتصاد بدون نفت آن را نشان دهد.
دولت باید پاسخگوی مطالبات معیشتی مردم باشد؛ چرا که مهم‌ترین مسئله کشور مسئله اقتصاد است؛ نه گفت و گوهای بی‌حاصل که هیچ نفعی برای مملکت ندارد.
*  اوضاع انسانی در یمن تکان دهنده است
رئیس بخش کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل اوضاع انسانی یمن را «تکان دهنده» خواند و طرف‌های درگیر را به احترام به قوانین بین‌المللی دعوت کرد.مارک لوکرک، رئیس بخش کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل در پایان ماموریت ۵ روزه خود به یمن گفت:‌جنگ در این کشور فقیر باید از طریق روند سیاسی پایان یابد.
** اخبار خبرگزاری ها سایت های اینترنتی
طلبه‌ای که دنبال مادیات باشد از هویت طلبگی دور شده است
رسا/آیت الله اراکی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود، گفت: اساس هویت طلبگی بریدن از دنیا و گرویدن به خداوند متعال است و طلبه‌ای که دنبال مادیات باشد از هویت اصلی خود دور شده و دچار خسران می‌شود، عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: همت طلاب باید همواره بر این باشد که دین خداوند را با آموختن معارف الهی حفظ کنند و معنویت علوی را به دیگران منتقل سازند.
ارتقای سطح دینداری مردم یکی از رسالت‌های  مهم روحانیت است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های  بسیار مهم روحانیت ، ارتقای سطح دینداری مردم است.عضو جامعه مدرسین بیان داشت: در اهتزاز نگاه داشتن پرچم توحید و نشر و تبیین آموزه‌های  اسلامی وظیفه ذاتی روحانیت و حوزه‌های  علمیه و البته نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید شرایطی فراهم شود تا در جامعه شاهد گرایش آحاد مردم به خصوص نسل جوان به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی باشیم.
انگلیس برای صدور اعلامیه بالفور عذرخواهی کند
تسنیم/نخست وزیر فلسطین خواستار معذرت خواهی بریتانیا به خاطر صدور وعده بالفور و اعطای اجازه تاسیس وطن قومیتی به یهودیان در سرزمین فلسطین شد رامی حمدالله تصریح کرد که «ما از انگلیس می‌خواهیم که مسئولیت این کار را بر عهده گرفته و اشتباه خود را جبران کند.
جنگ اقتصادی علیه کشور جدی است
تسنیم/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه اکنون هم به نوعی جنگ علیه کشور ما وجود دارد، گفت: در جنگ سایبری نمی توانیم صلح را تعریف کنیم و در حوزه اقتصادی هم در حال جنگ هستیم و دشمن علیه اقتصاد ما آرایش جنگی گرفته و موضوع کاملاً جدی است.  سردار جلالی افزود: آنها به حمله از طریق ویروس استاکس نت به زیرساخت‌های  هسته‌ای ما اعتراف کردند و این یک تجاوز آشکار است و باید پاسخگو باشند و خسارت بپردازند.
ادعای مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک است
ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی ایران برای صلح در یمن را مضحک و بی اساس دانست و گفت: حل مشکلات این کشور در گرو توقف جنگ و ارسال کمک‌های  انسان دوستانه و گفت وگوی فراگیر بین همه گروه‌های  یمنی است. بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات این تجاوز آن را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ شده است
توان دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست
رسا/ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان ناکامی‌های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه گفت که توان دفاعی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.حجت الاسلام شیخ علی دعموش تصریح کرد: هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل و معرفی ایران و محور مقاومت به عنوان دشمن جدید کشورهای عربی از سوی مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و عربستان آن است که از نفوذ این دو رکن در منطقه جلوگیری به عمل آمده و با اعمال فشار آنها را مجبور به عقب نشینی از مواضعشان کنند.
هیچ تصمیمی بدون حضور ایران در غرب آسیا انجام نمی‌شود
تسنیم/رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش ملی پدافند غیرعامل، گفت: هیچ کدام از تصمیمات جنوب غرب آسیا بدون حضور ایران انجام نمی‌شود. سرلشکر باقری با اشاره به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل افزود: یکی از مسایل مهم در دفاع همه‌جانبه پدافند غیرعامل بود که برکات آن برای کشور و جلوگیری از تهدیدات زیاد است.
تیراندازی در پارلمان منطقه کردستان عراق
باشگاه خبرنگاران/شبکه تلویزیونی المیادین از تیراندازی در محوطه پارلمان اقلیم کردستان عراق خبر داد. المیادین اعلام کرد پس از آنکه پارلمان کردستان عراق از سوی تظاهرکنندگان مورد حمله قرار گرفت، از داخل پارلمان صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.پرس تی وی نیز گزارش داد طرفداران مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، قصد ورود به صحن پارلمان این منطقه را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی اربیل مواجه شدند.گفته می‌شود صدای تیراندازی مربوط به درگیری میان طرفداران بارزانی و نیروهای امنیتی اربیل بوده است.
دولتمردان نباید از سناریوی ترامپ غافل شوند
باشگاه خبرنگاران/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی  یادداشتی در اینستاگرام ، سخنان ترامپ را سناریویی از پیش طراحی شده علیه کشورمان دانست و به مسئولان و دولتمردان هشدار داد که نباید از این سناریو غافل شوند محسن رضایی افزود:اگرتنها به پاسخگویی به الفاظ و اظهاراتش اکتفا کنند. اگر مشابه شیوه گفتار درمانی که متأسفانه برخی دولتمردان در قبال مردم به کار می‌برند، در سیاست خارجی نیز به الفاظ بسنده شود؛ ضربه خواهیم خورد.
سفر محرمانه داماد ترامپ به  عربستان
باشگاه خبرنگاران/روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص نوشت: جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، ماه گذشته به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده است تا با مقامات این کشور در ارتباط با روند صلح در خاورمیانه گفتگو کند.این روزنامه در مقاله‌ای به قلم امیر تیبون نوشت: کوشنر این سفر را به همراه جیسون گرینبالت، فرستاده ویژه ترامپ برای روند صلح میان اسرائیل و فلسطین، و دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به انجام رسانده است.
 ترامپ آمریکا را به سمت درگیری نظامی می‌برد
تسنیم/رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که رئیس‌جمهور این کشور با مانع‌تراشی در حل صلح‌آمیز مسئله کره شمالی، واشنگتن را به سمت درگیری نظامی با کره شمالی پیش می‌برد. کورکر گفت: «ترامپ به مذاکرات صلح که به واسطه چین برگزار می‌شود لطمه وارد می‌کند و به تلاش‌هایمان آسیب می‌رساند.»
هرگونه اقدام نامعقول در مرزها با برخورد جدی مواجه می‌شود
تسنیم/رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش گفت: هرگونه اقدام نامعقول در مرزها با تمهیدات اندیشیده شده به سرعت با برخورد جدی مواجه می‌شود.امیر جهانشاهی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف اقدامات مناسبی برای خدمت‌رسانی به زائران انجام شده است
توافق هسته‌ای یا باید لغو شود یا تغییر کند
فارس/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است، توافق هسته‌ای با ایران (برجام) یا باید لغو شود یا اصلاحاتی در آن صورت گیرد.نتانیاهو در نشست کابینه رژیم صهیونیستی که روز یکشنبه برگزار شد، ضمن اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای ایران مدعی شد:‌ «این [توافق] به دستیابی ایران به زرادخانه تسلیحات هسته‌ای منجر خواهد شد».
کناره‌گیری بشار اسد از قدرت دیگر دراولویت  نیست
فارس/عضو هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض می‌گوید که در حال حاضر اولویت آنان در سوریه مبارزه با تروریسم است و همه کشورهای غربی و معارضان دیگر خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور سوریه نیستند.حسن عبدالعظیم در خصوص اینکه عربستان دیگر از کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه دست برداشته است، گفت: «این فقط موضع عربستان نیست، بلکه موضع آمریکا، فرانسه، انگلیس، اروپا، سازمان ملل، ترکیه، روسیه و همه کشورهاست؛
 موشک‌های غزه چالش پیش روی اسرائیل است
فارس/روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در یادداشتی با عنوان «موشک‌های  هدایت شونده دقیق غزه چالش آتی اسرائیل»، افزایش روز افزون قدرت موشکی جبهه مقاومت را موجب هراس محافل صهیونیستی توصیف کرد.یدیعوت تاکید کرد: ارتقای قدرت موشکی غزه سرمنشأ نگرانی‌های بزرگی برای اسرائیل شده آن هم به دلیل روابط محکم ایران با حزب الله و بهبود روابط آن با حماس در غزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *