خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۷

  • آیت‌الله جوادی آملی: دانشگاهیان و حوزویان ظرف علم و چراغ هدایت باشند
  • آیت‌الله علوی گرگانی: برای دفاع از کشور نباید از دشمنان اجازه بگیریم
  • آیت‌الله جنتی: خاطرات شهید محسن حججی در قالب کتاب منتشر شود
  • آیت‌الله خاتمی: کارگروه اندیشه‌ورز مجلس خبرگان به ریاست آیت‌الله جنتی تشکیل شد
  • آیت‌الله غروی: باید از توان حوزه در جهت حل مشکلات نظام بهره‌گیری نمود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: فرهنگ‌‌سازی در فضای مجازی از وظایف حوزه‌های علمیه است

** جام جم ۹۶/۸/۷
*  با نابودی داعش، ایران بر منطقه مسلط می‌شود!
جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در حساب توییتر خود مدعی شد ایران از فرصت نابودی داعش برای تسلط بر منطقه استفاده می‌کند.
بولتون ایران را به تلاش برای در اختیار گرفتن کنترل منطقه متهم کرد و مدعی شد: با فروپاشی داعش، از عراق گرفته تا بشار اسد در سوریه و حزب‌الله در لبنان، شاهد تلاش ایران برای سیطره بر منطقه خواهیم بود.
*  مجلس، ۱۸ مورد نقض برجام را قطعی اعلام کرد
سید حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین جزئیات سومین گزارش برجامی مجلس گفت: در آخرین گزارش وزارت امورخارجه از عملکرد شش ماهه اجرای برجام که در روز ۲۷ مهر تقدیم مجلس شد، ۱۸ مورد نقض آشکار برجام گزارش شده که در گزارش کمیسیون امنیت‌ملی هم به آن اشاره شده و آن را اعمال کرده‌ایم.
** همشهری ۹۶/۸/۷
*  همدستان زنجانی اعدام نمی‌شوند
مهدی شمس و حمید فلاح‌هروی ۲ همدست بابک زنجانی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قضای مقیسه به حبس محکوم شدند.
این دو متهم پیش‌تر در اسفند ۹۴ همراه بابک زنجانی بعد ۲۵ جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی دادگاه، محکوم به اعدام شده بودند و بهمن سال گذشته حکم اعدامشان توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود.
** کیهان ۹۶/۸/۷
*  خاطرات شهید محسن حججی در قالب کتاب منتشر شود
آیت‌‌الله احمد جنتی دیروز با حضور در منزل پدر شهید سرافراز اسلام محسن حججی با تأکید بر بزرگداشت حماسه این شهید و تکریم خانواده وی، گفت: خاطرات این شهید والامقام باید به عنوان الگوی نسل جوان، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
دبیر شورای نگهبان با یادآوری رشادت‌ شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهدا پشت سر ولایت‌ فقیه حرکت کردند و شهید بزرگوار محسن حججی نیز در مسیر ائمه اطهار‌(ع) گام برداشت.
*  آمریکا و داعش وارد مذاکره شدند!
پایگاه خبری «المیادین» اعلام کرده که «آمریکا با میانجی‌گری عشایر محلی در مناطق مرزی سوریه و عراق، سرگرم مذاکره با داعش است.»
آمریکا در نظر دارد نقشه‌ای را به اجرا درآورد مبنی بر اینکه جلوی تسلط ارتش‌های عراق و سوریه بر مناطق مرزی گرفته شود. آمریکا پیش از این نیز با ارسال تسلیحات نظامی یا نجات سرکردگان گروه‌های تکفیری، به کمک تروریست‌ها شتافته است.
** شرق ۹۶/۸/۷
*  از رسانه نباید ترسید، حتی اگر زبان نقد آن تند باشد
اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در آیین گشایش بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: «ما نباید از رسانه دوری کنیم یا به رسانه‌هراسی روی آوریم. از رسانه نباید ترسید، با رسانه باید کار کرد؛ حتی اگر زبان نقد آن تند باشد. رسانه و مطبوعات جای گفتن و شنیدن و آگاهی‌دادن و محل نقد صحیح است».
*  اولین نشست کمیته تحقیق‌وتفحص با رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها
جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از تشکیل اولین نشست اعضای کمیته با رئیس این سازمان در صبح روز دوشنبه خبر داد و اظهار کرد: در این نشست، مباحث مربوط به ساختار کمیته مطرح و بررسی شد.
** ایران ۹۶/۸/۷
*  ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد
سفرای جدید فنلاند، تانزانیا، سریلانکا و فیلیپین، استوارنامه خود را تقدیم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی هنگام دریافت استوارنامه «کیو نوروانتو» سفیر جدید فنلاند در تهران، با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله، صنعتی و علمی، اظهار داشت: خوشبختانه امروز ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فنلاندی هم می‌توانند در این بخش‌ها حضور فعال داشته باشند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۷
*  تولید کنندگان در انگلیس خواستار افزایش تعاملات اقتصادی با ایران شدند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ضمن حضور در نشست سالانه اتاق بازرگانی انگلیس و ایران در لندن گفت، در این نشست شرکت‌های علاقه مند به تجارت با ایران خواستار افزاش تعاملات اقتصادی با کشورمان شدند.
بر اساس برنامه اعلام شده در تارنمای اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، این مراسم در پارلمان انگلیس برگزار شد و حمید بعیدی‌نژاد و ریچارد بیکن رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران از سخنرانان آن بودند.
** وطن امروز ۹۶/۸/۷
*  کمیته ویژه مجلس برای«افزایش حقوق نیروهای مسلح»
عضو کمیته دفاعی مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری افزایش حقوق نیروهای مسلح خبر داد. ابراهیم رضایی درباره پیگیری موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح گفت: برای پیگیری این موضوع، کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که به صورت جدی پیگیر این موضوع است.
وی افزود: این کمیته متشکل از نماینده وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه بوده و اعضای کمیته در حال بررسی و یافتن راهکاری مورد توافق برای حل این موضوع هستند.
*  پیشنهاد افزایش قیمت برق به دولت رفت
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت برق به دولت خبر داد و گفت: هر چند افزایش قیمت برق باید با تصویب دولت باشد اما وزارت نیرو تمایل دارد مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و نرخ‌های تکلیفی را از محل دولت یا مردم جبران کند.
هوشنگ فلاحتیان ادامه داد: در کشورهای اطراف ایران مانند آذربایجان و ارمنستان نیز نرخ برق در هر کیلووات ساعت حدود ۳۶۰ تومان است. در صورتی که متوسط فروش برق در کشور ما کمتر از ۷۰ تومان است اما همچنان مردم احساس می‌کنند نرخ برق در ایران گران است.
** جوان ۹۶/۸/۷
*  توقعات اصلاح طلبان از روحانی اضافی است
محمد رضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا و رئیس شورای مرکزی جبهه پیروان در پاسخ به سوالی درباره تحلیل رفتار اصلاح طلبان در مواجهه با رئیس جمهوری که در دوران انتخابات او را از خود می‌دانستند اما اکنون به دلیل تحت تاثیر قرار نگرفتن عملکرد دولت برآینده جریان سیاسی‌شان، خود را از دولت جدا و گاهی انتقادهایی به دولت می‌کنند، ‌گفت: توقعات آقایان اصلاح طلب ازروحانی بسیار زیاد بود و همه توقعاتی که آنان از روحانی داشتند به کرسی ننشست، روحانی هم با مواضعی که اعلام کرد خودش را متعهد به احزاب و جریان‌های سیاسی نمی‌داند.
*  کارگروه اندیشه‌ورز مجلس خبرگان به ریاست آیت‌الله جنتی تشکیل شد
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: یک کارگروه در دبیرخانه خبرگان شکل گرفته که کار ستادی انجام می‌دهد، به این معنا که جمع کارگروه‌های اندیشه‌ورز را مدیریت می‌کند و نظارت عالیه و اشراف بر این جمع نیز با آیت‌الله جنتی است.
آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان در نشست خبری با اشاره به تشکیل کارگروه اندیشه‌ورز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: خروجی و نتیجه مباحث و نظرات مطرح شده در این کارگروه از طریق رئیس مجلس خبرگان به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۷
*  سیا موساد و عربستان سعودی خریدار اطلاعات ایران در تلگرام
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند اظهار کرد: در گوشی‌های هوشمند، شبکه تلگرام وجود دارد و بیگ دیتا (Big Data) ما در اختیار این پیام رسان است و می‌تواند با واکاوی اطلاعات، یک نظر سنجی یا نظرسازی بزرگ در کشور ما به راه اندازد. خریدار این اطلاعات سازمان سیا، موساد و عربستان سعودی هستند.
حالا فکر کنید این اتقاق در حوزه زیرساخت‌های هوشمند شهری رخ دهد.
** رسالت ۹۶/۸/۷
*  فرهنگ‌‌سازی در فضای مجازی از وظایف حوزه‌های علمیه است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: با وجود این که بسیاری از مردم،‌ فضای مجازی را یک تهدید می‌دانند اما حوزه‌های علمیه خواهران حضور و فعالیت در فضای مجازی را ضروری می‌دانند و به دنبال تبدیل تهدید‌های این فضا به فرصت هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه‌ مردم ایران در مواجهه با ابزار‌های جدید باید محتاط تر عمل کنند، اظهار کرد: فرهنگ‌‌سازی و استفاده بهینه از فضای مجازی از وظایف حوزه‌های علمیه است و طلاب باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
*  دانشگاهیان و حوزویان ظرف علم و چراغ هدایت باشند
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام مجتبی(ع) به ما فرمود؛ «کونوا اوعیه العلم بمصابیح الهدی»؛ مهم‌ترین وظیفه حوزوی و دانشگاهی خصوصاً و توده مردم عموماً، عمل به وصیت امام مجتبی(ع) است.
ایشان فرمود «ظرف دانش باشید و چراغ هدایت»؛ وقتی ظرف علم شدید از بنان و بیان شما علم نشأت می‌گیرد، آنگاه وقتی حرف می‌زنید عالمانه است، چیزی می‌نویسید عالمانه است، قیام و قعودتان عالمانه است. یک ظرف عطر وقتی درش باز می‌شود جز بوی خوب چیز دیگر ندارد، وقتی یک فرد دانشگاهی و حوزوی حرف می‌زند یا کاری انجام می‌دهد یا چیزی می‌نویسد، نباید جز علم، اثر دیگری داشته باشد.
*  برای دفاع از کشور نباید از دشمنان اجازه بگیریم
استاد حوزه علمیه قم گفت: برای دفاع از کشور نباید از دشمنان اجازه بگیریم.
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار رئیس سازمان پدافتد غیرعامل با تاکید بر اینکه صاحب بصیرت کسانی هستند که از وضع روزگار عبرت بگیرند و یکی از وسائل بصیرت، دشمن شناسی است و آیات قرآن بر این مسئله بسیار تأکید دارد، گفت: انسان باید بتواند در هر عصر و زمانی دشمن خود را بشناسد. متأسفانه گاهی بر این امر توجه نشده و هر آنچه بر سر انسان اتفاق افتد از دشمن نشناسی است.
وی ابراز کرد: نباید ایران اسلامی برای مسئله دفاعیات مذاکره کند که آیا می‌توانیم سلاح تولید کنیم. معلوم است هنگامی که این سوال را از دشمن بپرسیم قبول نمی‌کند، دشمنی که حتی نمی‌خواهد ما نفس بکشیم.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن می‌گوید از هم جدا نشوید و وحدت داشته باشید، افزود: ما اگر متحد باشیم می‌توانیم دشمن را نابود کنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۷
*  باید برای مقابله با برنامه‌ریزی دشمن در راستای ضربه زدن به نظام هوشیار باشیم
معاون اول قوه قضاییه گفت: باید برای مقابله با برنامه‌ریزی‌های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهایت هوشیاری را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای در جمع مقامات عالی استان گفت: باید علاوه برحفظ ایمان از ابزارهای مناسب نیز برای دفاع از کیان اسلام و مردم کشورمان استفاده کنیم.
*  اروپا تلاش‌ها برای حفظ برجام را شدت بخشد
شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی ضمن هشدار درباره پیامدهای مخدوش شدن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، از جمله تشدید تنشهای منطقه ای و لطمه وارد شدن به نظام منع اشاعه هسته‌ای، تاکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید تلاشهای خود را برای حفظ برجام تشدید کنند.
** آرمان ۹۶/۸/۷
*  قرائت نامه استعفای بارزانی امروز در پارلمان
منابع خبری کُرد از ارسال نامه بارزانی به پارلمان اقلیم کردستان خبر دادند که گفته می‌شود وی در این نامه به عدم تمایل خود بر ادامه ریاست بر اقلیم کردستان عراق تأکید کرده است.
«جعفر ایمنکی» معاون پارلمان اقلیم کردستان که ریاست جلسات پارلمان را بر عهده خواهد داشت با اعلام این خبر گفت: موضوع نامه بارزانی در نشست امروز پارلمان محلی قرائت خواهد شد.
*  نقویان مشاور وزیرکشور شد
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر طی حکمی حجت‌الاسلام ناصر نقویان را به سمت مشاور امور فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی این ستاد منصوب کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۷
*  پیام فرمانده کل سپاه پاسداران به فرمانده ارتش
سرلشکر جعفری در پیامی خطاب به امیر سرلشکر موسوی، با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر فرماندهی معظم کل قوا و ستایش از رویش‌های ارزشی آن سازمان تاکید کرد: بی‌تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می‌رود.»
** آفرینش ۹۶/۸/۷
*  پرونده بازرسی از مراکز نظامی برای همیشه بسته شده است
بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که آیا «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی اتمی زمینه ساز مطالبات غیرقانونی آمریکا برای بازرسی از مناطق نظامی ایران است، گفت: موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران یک بار برای همیشه بسته و به مُهر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممهور شده است.
*  ترامپ برای مقابله با ایران، اسرائیل را به بمب‌های سنگرشکن مجهز کند
رئیس پیشین سازمان سیا از دولت ترامپ خواست تا در راستای مقابله با ایران ضمن حفظ برخی محدودیت‌های خاص به اسرائیل بمب‌های سنگرشکن بفروشند.
مایکل هایدن گفت: در بدترین حالت ممکن و در صورتی که به طور ناگهانی با ساخته شدن سلاح هسته‌ای از سوی ایران رو به رو شویم، اسرائیل با داشتن این بمب‌ها می‌تواند برنامه هسته‌ای زیرزمینی ایران و نیز ساخت سلاح‌ هسته‌ای توسط این کشور را متوقف کند.
** قدس ۹۶/۸/۷
*  شوراهای جمنا تا پایان ۹۶ ترمیم می‌شوند
حسین نجابت، رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره آخرین فعالیت‌های تشکل متبوعش اظهار کرد: در جبهه مردمی، ارزیابی خوبی از فعالیت‌هایمان در انتخابات دوره قبل داشتیم و آسیب شناسی دقیقی از نقاط قوت و ضعف صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس این آسیب شناسی، برنامه‌ای حداقل دو ساله برای انتخابات مجلس و برنامه دراز مدت دیگری برای آینده تدوین شده است.
رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای ترمیم شوراهای استانی و شهرستانی به دستورالعمل کلی رسیده‌ایم و با شروع فصل زمستان و احتمالا تا قبل از پایان سال، ‌در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و سپس در مرکز، شوراهای جبهه را ترمیم می‌کنیم.
*  منافع‌مان تامین نشود به مسیر اول می‌رویم
مرتضی صفاری نطنزی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مسئله‌ اروپایی‌ها، مسئله هسته‌ای باشد. باید محکم به همین سند برجام بچسبند، چرا که اگر این سند کنار گذاشته شود و منافع جمهوری اسلامی تامین نشود، ایران به مسیر اولیه بر می‌گردد.
** خراسان ۹۶/۸/۷
*  واکنش کدخدایی به درخواست مناظره انصاری
در ادامه واکنش‌ها به لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون سابق رئیس جمهور خواستار مناظره با اعضای شورای نگهبان شد.
در واکنش به این موضوع سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: نظرات شورای نگهبان به دلیل این که فقهی و حقوقی است، قابل مناظره نیست. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این مسئله مانند این است که بخواهیم با مجلس بنشینیم و مناظره کنیم. این گونه موارد مناظره‌پذیر نیست؛ زیرا نظر کارشناسی و فقهی و حقوقی است.
*  راه آهن ایران ۱۳ میلیارد یورو فاینانس را نهایی می‌کند
طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن، اخذ فاینانس سه میلیارد یورویی از آلمان و ۱۰ میلیارد یورویی از ژاپن در مراحل پایانی خود قرار دارد که در صورت نهایی شدن قدم‌های پایانی می‌تواند در بخش‌های مختلف ریلی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
سه پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد، برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون و ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان پروژه‌هایی هستند که در صورت رسیدن به مرحله بهره‌برداری می‌توانند رسما آغازکننده دوران جدید ریلی ایران در استفاده از فناوری‌های نوین باشند.
** اعتماد ۹۶/۸/۷
*  ترکیه بزرگ‌ترین خطر علیه امریکا است
استیو بنن، استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط تاکید کرد: «ترکیه بزرگ‌ترین خطری است که امریکا را تهدید می‌کند و خطرناک‌تر از ایران است.»
** شهروند ۹۶/۸/۷
*  هیأتی از ترکمن‌های عراق به ایران سفر می‌کند
محمد مهدی بیاتی، مسئول محور شمال در سازمان بدر و یکی از فرماندهان ترکمن‌های عراق اعلام کرد که هیأتی عالیرتبه از ترکمن‌های عراق به دعوت ترکیه و ایران به این دو کشور سفر خواهند کرد.
وی افزود: ما از ترکیه و ایران درخواست کمک خواهیم کرد، زیرا ما با مشکلات و کشتارهای زیادی مواجه شدیم. این مقام سازمان بدر اظهار کرد: فرماندهان ترکمن بر سر مسائل زیادی ازجمله سفر به ترکیه و ایران به توافق رسیدند، زیرا این دو کشور خواهان وحدت عراق هستند و از دولت این کشور حمایت کردند.
*  باید مسائل را با ایران با صداقت حل کرد نه با دشمنی
حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه و نخست‌وزیر پیشین قطر در گفت‌وگو با برنامه الحقیقه گفت: به نظر من باید با ایران با صداقت رودررو شد و تمام مسائل را به صراحت و رودررو حل کرد، نه با دشمنی. بین دو طرف باید گفت‌وگو برگزار شود، ما باید ایران را در همکاری با غرب در موضوع توافق هسته‌ای تشویق کنیم، به‌گونه‌ای نباشد هر موقع که غرب با ایران مخالفت کرد، ما نیز مخالفت کنیم و هرموقع که با ایران به توافق رسید، ما پشیمان شویم.
** صبح نو ۹۶/۸/۷
*  رهبر معظم انقلاب در گذشت همشیره آیت‌الله سبحانی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپیامی درگذشت همشیره مکرمه آیت‌الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند:
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم.
آیت‌الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی دامت برکاته. درگذشت همشیره مکرمه را به حضرت مستطاب عالی و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و دوام صحت و عافیت جنابعالی و رحمت و مغفرت الهی را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمت در نظام ولایی عبادت است
حوزه/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان آثار خدمت در نظام ولایی افزودند: در کتاب‌های فقهی نیز به کرات تصریح‌شده که فردی که ظلم می‌کند یا به یک ظلم راضی است یا بر آن صحه می‌گذارد در گناه آن جرم شریک است.ایشان همچنین تصریح کردند: در نظام‌های ولایی و اسلامی هر نوع خدمت و کاری که انجام می‌شوددر حکم عبادت است که نیازمند کسب توفیقات لازم  است و دراین‌ بین نیز رعایت نکات شرعی در قالب سازمان‌ها و اقامه نماز اول وقت بسیار مهم است.
باید از توان حوزه در جهت حل مشکلات نظام بهره‌گیری نمود
حوزه/ آیت الله غروی بر لزوم بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت عظیم حوزه های علمیه در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات نظام اسلامی تاکید کرد.عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به لزوم پاسخگویی حوزه و روحانیت به نیازهای نوپدید کشور و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید برنامه ریزی مناسبی برای نیازهای نظام اسلامی داشته و در این مسیر به عنوان ناظری دلسوز رهنمودها و نکات لازم را به مسئولان کشور منتقل کنند.
فعالیت موکب ها به پذیرایی ظاهری ختم نشود
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار هیأت امنای موکب حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که باید به مسأله فرهنگی دراربعین بهای ویژه داده شود، گفت: اربعین فرصتی است که می توان حقایق دین را به جهانیان منتقل کرد، امروز دنیای اسلام و بشریت نیازمند به مکتب اهل بیت(ع) هستند عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در موکب ها نباید اجازه داد که مسأله به یک پذیرایی ظاهری ختم شود.
خدمت به مردم راز بقای حوزه های علمیه است
رسا/آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: حوزه های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار هستند،.مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که حوزه برآمده از متن مردم مومن، معتقد، انقلابی و شریف جمهوری اسلامی ایران است، تشریح کرد: افتخار حوزه علمیه این است که همیشه در خدمت دریای مواج و خروشان مردم شریف و معتقد است.
طرف‌های برجام باید در پایبندی به آن راسخ باشند
باشگاه خبرنگاران/اندیشکده بروکینگزدر مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی خود نوشت :طرف‌های مختلف برجام باید به همکاری خود ادامه دهند و بر آمریکا فشار آورند تا اقدامی به ضرر توافق هسته‌ای انجام ندهد. آن‌ها باید در تعهد و پایبندی خود به برجام متحد بمانند.درادامه مقاله آمده است:شرکای این توافق (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) بر تعهد خود بر برجام تأکید و اعلام کردند از نظر آن‌ها و بر اساس گزارش آژانس ، ایران به تعهداتش در قبال برجام پایبند بوده است.
پاسخ هر نقض عهدی را قاطع می‌دهیم
تسنیم/رئیس‌جمهور امروز در صحن علنی مجلس ضمن دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی نیرو و علوم تحقیقات و فناوری گفت: محیط دانشگاه از آن همه دانشجویان، احزاب، جناحها و تفکرهای مختلف است حجت‌الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متزلزل بودن روی پیمان قبلی و دعوت برای مذاکره بعدی داستانی مضحک است، گفت:آمریکا با شیوه‌ای که در پیش گرفته باید مذاکره و معاهده با دنیا را کنار بگذارد. محبوبیت ایران در منطقه برای این است که آمریکا کاری جز دامن زدن به تروریسم و اختلاف در منطقه نکرده است.وی تصریح کرد: برای دفاع از خود در تولید سلاحی که نیاز داشته باشیم، تردید نخواهیم کردو مسیر قدرت دفاعی ایران قدرتمند است و با هیچ قانون بین المللی هم در تناقض نیست و پاسخ هر نقض عهدی را قاطع خواهیم داد
طرح آمریکایی ها برای هدف قرار دادن توان دفاعی ایران
باشگاه خبرنگاران/مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس جمهور این کشور یکصدا شده و با اکثریت قاطع به طرح اعمال فشار بر توان دفاعی و ایجاد تحریم های جدید علیه برنامه موشکی ایران رای دادند.
نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیست
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و دریای عمان نیست و ارتش و سپاه می‌توانند امنیت این مناطق را تامین کنند امیر سیاری عنوان داشت استفاده ترامپ از واژه جعلی خلیج ع. ر.ب.ی نشان دهنده بی‌خردی و کم سوادی اوست
 چندین محله جدید در شهر دیرالزور آزاد شدند
میزان/نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور موفق شدند دو محله راهبردی و نیز استادیوم شهر را به کنترل خود در آورند.بر اساس گزارش منابع نظامی روز گذشته علاوه بر آزادسازی این دو محله راهبردی، استادیوم شهر دیرالزور نیز به کنترل نیروهای سوری در آمده است.
 قدردانی سرلشکر باقری از فرمانده کل ارتش
تسنیم/رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی از مواضع مقتدرانه امیر سرلشکر موسوی،در خصوص تحکیم همدلی و وحدت بین ارتش و سپاه پاسداران تشکر کرد. سردار باقری افزود:تاکید بر این نکته که ارتش دست در دست سپاه تا فرو ریزی پایه‌های سلطه و پایان عمر رژیم صهیونیستی پیش خواهد رفت، از جمله مصادیق آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» بود که به شکل مناسب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و در محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا بیان شد.
برجام باید پابرجا باشد
تسنیم/ وزیر خارجه استرالیا از دولت آمریکا خواست توافق هسته‌ای با ایران را لغو نکند تا مسائل دیگر با این کشور از طریق «کانال‌های دیگر» حل شوند. وزیر خارجه استرالیا گفت که تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای با ایران (برجام) می‌تواند تلاش‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز بر سر بحران کره شمالی را مختل کند.
اصابت موشک بالستیک قاهر یمن به «منطقه نظامی»
ایرنا/سخنگوی ارتش یمن اظهارات سخنگوی ائتلاف سعودی درباره اصابت موشک بالستیک قاهر ام۲ یمن به «مجتمع مسکونی» در نجران را رد کرد و گفت: این موشک دقیقا به «هدف نظامی» اصابت کرد.«شرف لقمان»  تصریح کرد: موشک های پاتریوت عربستان این بار هم نتوانست موشک ما را رهگیری کند. سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار به ابوظبی و ریاض تهدید کرد که عمق عربستان سعودی و همچنین ابوظبی از اهداف موشک های نیروهای یمنی است.
سیاست در آمریکا به نقطه افول خطرناکی رسیده است
فارس/یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که بیش از ۷۰درصد مردم این کشور معتقدند که شکاف بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» باعث شده وضع سیاسی در آمریکا به نقطه افول خطرناکی برسد.در این نظرسنجی که توسط موسسه ماریلند برای روزنامه «واشنگتن پست» انجام شده، فقط ۲۹درصد از شرکت کنندگان می‌گویند وضعیت سیاسی در این دوره از دولت آمریکا مانند دوره‌های پیشین اختلافات است.
قطعنامه ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای تصویب شد
مهر، قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.این قطعنامه با رای مثبت ۱۱۲ کشور و با وجود مخالفت آمریکا و همپیمانانش تصویب شد. همچنین ۴۴ کشور به این قطعنامه رأی منفی و ۱۵ کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند.
آمانو با صالحی دیدار کرد
فارس/ مدیرکل آژانس انرژی اتمی که به تهران سفر کرده صبح امروز بادکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار کرد.«یوکیا آمانو» همچنین قرار است با وزیر خارجه نیز دیدار کند. سخنگوی وزارت خارجه درباره این سفر عنوان کرده بود: دیدارهای متقابل بین مدیران آژانس و مقامات ایران با هدف مرور آخرین وضعیت همکاری‌ها و ارتباطات دو طرف در زمینه های مختلف مرتبط با برجام، امور پادمانی و همکاری‌های هسته‌ای در امور صلح‌آمیز، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *