خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۶

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مسئولان به جای حرف زدن به سیاست‌ها عمل کنند
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق: مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید
  • آیت الله هاشمی شاهرودی: دشمنان پشت سر فتنه‌های عراق قرار داشته‌اند
  • آیت الله حسینی بوشهری: هرچه امکانات داریم باید در اختیار زائران اربعین قرار دهیم
  • آیت الله فاضل لنکرانی: یک روز در سال به نام امام حسن(ع) نامگذاری شود
  • آیت الله اعرافی: حوزه با «موضوع‌شناسی» زنده می‌ماند

** جام جم ۹۶/۸/۶
*  محمد بن سلمان به عراق می‌رود
یک عضو پارلمان عراق از سفر ولیعهد عربستان به این کشور ظرف ماه میلادی آتی خبر داد.
جاسم محمد جعفر، عضو پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون تصریح کرد که توافق شده است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سفری به عراق ظرف ماه میلادی آتی داشته باشد.
** همشهری ۹۶/۸/۶
*  پایان سفر پنج روزه وزیر امور خارجه به آفریقا
وزیر امور خارجه جمعه به سفر دوره‌ای خود به قاره آفریقا پایان داد و از نیامی، پایتخت نیجر راهی تهران شد. محمد جواد ظریف عصر پنجشنبه به همراه هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در آخرین مرحله از سفر خود وارد نیجر شد. دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و همچنین شرکت و سخنرانی در مجمع تجاری ایران و نیجر از برنامه‌های ظریف در این سفر یک روزه بود. وی پیش از نیجر به اوگاندا و آفریقای جنوبی نیز سفر کرد.
** کیهان ۹۶/۸/۶
*  مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در دیدار آقای حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، از اقدامات دولت عراق برای دفاع از حاکمیّت یکپارچه و تمامیّت ارضی این کشور حمایت کردند‌ و عراق را کشوری تعیین‌کننده و مهم در جهان عرب خواندند.
ایشان با حمایت از تلاشهای دولت عراق برای توسعه‌‌ روابط با کشورهای همسایه و منطقه، تأکید کردند: درعین‌حال باید مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها خودشان داعش را به‌وجود آوردند امّا اکنون که تروریستها از دولت و مردم عراق شکست خورده‌اند، خود را با این تحوّل مهم، همراه و هم‌جهت نشان می‌دهند البتّه بدون تردید هر وقت فرصت بیابند، دوباره به عراق ضربه خواهند زد.
*  دشمنان پشت سر فتنه‌های عراق قرار داشته‌اند
حیدر العبادی با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با‌اشاره به دخالت‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و عراق تصریح کرد: به دشمنان هیچ‌گونه اعتمادی نیست زیرا پشت سر تمامی فتنه‌هایی که علیه ملت عراق صورت گرفته است، چه فتنه داعش و چه فتنه تقسیم عراق و چه دیگر فتنه‌ها همین دشمنان قرار داشته‌اند.
** شرق ۹۶/۸/۶
*  احضار حمید بقایی  و علی‌اکبر جوانفکر به دادسرا
حمید بقایی، معاون اجرائی احمدی‌نژاد در دولت دهم، به اتهام توهین به مسئولان قوا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و علی‌اصغر حسینی، وکیل بقایی، به اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومی، معاونت در توهین و نشر اکاذیب به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شدند. علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، هم به اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومی و معاونت در توهین و نشر اکاذیب به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شد.
*  سند همکاری ایران و روسیه در  زمینه مسکن امضا شد
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، در جریان سفر به روسیه بعدازظهر پنجشنبه با میخائیل من، وزیر مسکن، ساختمان و خدمات عمومی این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست علاوه بر مذاکره طرفین درباره موضوع ایجاد صندوق تأمین مالی مسکن، برنامه اجرائی مشترک در زمینه مسکن و ساختمان نیز به امضای وزرای دو کشور رسید.
** ایران ۹۶/۸/۶
*  مبارزه با تروریسم و رویکردهای تجزیه‌طلبانه در عراق باید همچنان ادامه یابد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار با نخست وزیر عراق، حضور و فداکاری بی وقفه مردم، مدیریت مسئولان و نظرات حکیمانه مرجعیت در عراق را در حل و فصل مشکلات و بحران‌های این کشور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مبارزه با تروریسم و رویکردهای تجزیه‌طلبانه‌ای که به یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی عراق لطمه می‌زند، باید همچنان دنبال شود و تهران خواهان تقویت دولت مرکزی عراق است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۶
*  مقاومت ملت عراق دربرابر تروریست‌ها از آنان کشوری قدرتمند ساخت
علی لاریجانی در دیدار با «حیدرالعبادی» نخست وزیرعراق ضمن تبریک توفیقات روزافزون، گفت: مقاومت ملت عراق به دنیا نشان داد که عراق دارای قدرتی است که هیچ کس نمی‌تواند به آن تعرضی داشته باشد. رئیس مجلس ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق ادامه داد: مطمئن هستم که در ایران علاقه مندی زیادی برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور عراق وجود دارد و برای تسهیل برقراری و گسترش آن لازم است که برخی موانع را مرتفع کنیم.
*  ایران سال آینده ۲۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌کند
معاون وزیر نفت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۸ قراردادهای نفتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار امضا می‌‌کند.امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل به فایننشال تایمز گفت: جمهوری اسلامی ایران ۲۸ قرارداد را با شرکت‌های نفتی مذاکره می‌کند این شرکت‌ها شامل مرسک اویل و روس‌نفت برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی و نیز با شرکت‌های روسی نظیر لوک اویل، گاز پروم و زاروبژنت برای توسعه میادین نفتی پایدار غرب، آب‌تیمور و منصوری است.
** وطن امروز ۹۶/۸/۶
*  چهارشنبه؛ سفر پوتین به تهران
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در روز چهارشنبه به تهران خبر داد. وی افزود: پوتین در این سفر ضمن شرکت در مذاکرات سه‌جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، مذاکرات دوجانبه‌ای نیز با مقامات ایرانی خواهد داشت. گفتنی است الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز در همین تاریخ برای شرکت در مذاکرات سه‌جانبه وارد تهران می‌شود.
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت مولوی حسین‌پور
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم  انقلاب اسلامی درگذشت مرحوم مولوی محمدیوسف حسین‌پور از علمای بزرگ اهل تسنن را به مردم سراوان و خانواده‌ محترم و شاگردان وی تسلیت گفتند.
پیام تسلیت معظم‌له را حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، نماینده‌ ولی‌فقیه در امور اهل سنت سیستان ‌و بلوچستان به خانواده‌ محترم این عالم فقید ابلاغ کرد. مرحوم مولوی محمدیوسف حسین‌پور، شیخ‌الحدیث استان سیستان‌وبلوچستان و استاد اغلب مولوی‌های منطقه بود که عمر خود را صرف تبلیغ سنت پیامبر(ص) و معارف قرآنی کرد.
** جوان ۹۶/۸/۶
*  اعتماد به آمریکا به معنای محو ارزش‌های یک کشور است
آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی تهران تصریح کرد: اظهارات مقام آمریکایی علیه سپاه از سر بغض و کینه و ناراحتی بود.
آیت‌الله امامی کاشانی افزود: به ملت عراق به واسطه اینکه تروریست‌هارا از کشورشان بیرون راندند، تبریک می‌گویم چرا که از تجزیه کشورشان جلوگیری کردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق با ایشان گفتند که (به آمریکا اعتماد نکنید)، این نکته بسیار مهم است که اعتماد به آمریکا به معنای محو کشور و همه ارزش‌های یک ملت است.
*  تدارک منافقین برای ایجاد اغتشاش
یک مقام امنیتی از برنامه گروهک منافقین و عناصر آشوبگر ضد انقلاب برای ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در هفته آینده به مناسبت بزرگداشت یکی از پادشاهان ایران باستان خبر داد.
بر اساس اظهارات این مقام امنیتی، به راه انداختن تجمع اعتراضی علیه مفاسد و مشکلات اقتصادی در کشور و سپس به انحراف کشاندن آن با طرح شعارهایی علیه نظام و مقدسات اسلامی یکی از برنامه‌های اصلی این گروه‌هاست. این مقام امنیتی همچنین درباره دیگر اهداف این گروه‌ها تصریح کرد: تشویق هواداران برای حضور در این بزرگداشت، درگیری با نیروهای انتظامی و گرفتن فیلم و عکس جهت انتشار در رسانه‌های منافقین و همچنین کشته‌سازی از این درگیری‌ها، از دیگر محورهای برنامه‌ریزی شده گروه‌های ضد انقلاب در این روز خواهد بود.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۶
*  واکنش ایران به گزارش اخیر گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش جدید خانم «جهانگیر» گزارشگر وضعیت حقوق بشر در جهوری اسلامی ایران به کمیته سوم مجمع عمومی گفت: معتقدیم گزارش‌های گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌ای غیر عادلانه و غیر منصفانه مبتنی بر اهداف و اغراض سیاسی و بدخواهانه معدود کشورهای مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند ولذا فاقد مشروعیت واعتبار است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پاسخ رسمی ما به گزارش ارائه و به عنوان سند مجمع عمومی ثبت شده و علاوه برآن، نماینده کشورمان هم در اجلاس کمیته سوم بیانیه کشورمان در ارتباط با این گزارش را قرائت کرده است.
*  محمد بن سلمان راه اشتباهی را طی می‌کند
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با المیادین گفت: ملت عراق به این باور رسید که ایران به دنبال منافع شخصی خود در عراق نیست.
وی افزود: انسجام و همبستگی ایران و عراق محکم و غیر قابل جدا شدن است. شمخانی در رابطه با ولیعهد عربستان نیز گفت: محمد بن سلمان در حال طی کردن راه اشتباه است و بهتر است این راه را ادامه ندهد.
** رسالت ۹۶/۸/۶
*  مسئولان به جای حرف زدن به سیاست‌ها عمل کنند
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با باید و شاید کار درست نمی شود بلکه باید عمل کرد، مسئله مهم کشور اقتصاد است که دشمن از همین راه وارد شده است، رهبر انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و مسئولان اعلام کردند که بر این اساس عمل می کنند اما کاری نشد. وی خاطرنشان کرد: صحبت کردن و طرح دادن آسان است مهم عمل کردن است، در کشور باید یک اراده یعنی اراده ولی فقیه حاکم باشد و اسلام در کشور باید به صورت کامل اجرایی شود.
*  متفکران علوم اسلامی، نظریه پردازی در علوم انسانی را جدی بگیرند
آیت الله جعفر سبحانی در پیامی به اختتامیه کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به مادی گرایی در علوم انسانی بر لزوم توجه و ورود متفکران علوم اسلامی به این عرصه تاکید کرد. در بخشی از این پیام آمده است: از همه مسئولان مراکز محترم علمی و دانشگاهی می خواهم که مسئله علوم اسلامی و انسانی را جدی گرفته، تا متفکران و دانشمندان بر اساس مبانی درست به نظریه پردازی بپردازند تا علوم انسانی در جایگاه صحیح و درست خود قرار گیرد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۶
*  گفت‌وگو برای رفع موانع همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان
سید کاظم سجادی سفیر ایران در ایروان با وارتان‌هاروتونیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان دیدار و در خصوص تشکیل گروه کاری مشترک جهت رفع موانع تجارت بین دو کشور، روان‌سازی مسائل گمرگی، همکاری‌های دو کشور در مناطق آزاد و تجاری مغری و ارس و زمینه‌سازی بین گمرگ‌های ایران و ارمنستان، رفع موانع و مشکلات مرزی، ضرورت اطلاع‌رسانی قوانین اقتصادی و تجاری ارمنستان برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی گفت‌وگو کردند.
*  ایران خواستار خلع سلاح کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای شد
در جریان جلسه مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد با موضوع گزارش دیوان بین المللی دادگستری، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به عنوان هماهنگ ‌کننده حقوقی جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد. خوشرو با اشاره به رای مشورتی دیوان در زمینه عدم مشروعیت تهدید یا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، خواستار خلع سلاح کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای شد.
** آرمان ۹۶/۸/۶
*  ادعای بی اساس نماینده عربستان علیه ایران
نماینده عربستان در سازمان ملل ادعاهای بی‌اساس در رابطه با نقش حقوق بشر در ایران مطرح کرد.
خالد منزلاوی، کاردار عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای در این سازمان مدعی شد: ایران به جای استفاده از دستاوردهای مالی‌اش برای رشد و پیشرفت، آنها را در راه ایجاد فتنه و ناامنی و بی‌ثباتی در خارج از مرزهایش استفاده می‌کند.
وی در ادعاهایی مداخله‌جویانه گفت: کارنامه سیاه ایران در رابطه با حقوق بشر و عدم پایبندی به معاهدات بین‌المللی از هیچ‌کس پنهان نیست و تهران سیاست تبعیض نژادی و مذهبی علیه مردم غیرفارس را به کار می‌گیرد. وی در رابطه با یمن نیز مدعی شد: ایران حامی لجستیک تمام عملیات تروریستی در یمن است و از بنادر یمن برای قاچاق موشک‌های بالستیک و اسلحه و مواد منفجره به حوثی‌ها استفاده می‌کند.
*  تماس با فرزند آیت‌الله حائری
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در تماس تلفنی با فرزند آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده پیشین ولی فقیه در استان فارس، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری، برای ایشان آزوی سلامتی و بهبودی کرد.
واعظی روز پنجشنبه در این تماس تلفنی همچنین در جریان روند درمانی آیت‌الله حائری شیرازی که در بیمارستان نمازی شیراز بستری است، قرار گرفت.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۶
*  انهدام یک تیم تروریستی در منطقه چالدران
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن در منطقه چالدران خبرداد.
آن گونه که در این اطلاعیه آمده، در پی درگیری تیم‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) با تروریست‌های رخنه کرده به منطقه چالدران، ضمن انهدام کامل این باند، چهار تروریست به هلاکت رسیده و سلاح، تجهیزات ارتباطی و مهمات آنان به دست رزمندگان اسلام افتاد.
** آفرینش ۹۶/۸/۶
*  آماده‌ اقدام نظامی علیه ایران هستیم
یسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه گفت که اسرائیل آماده است علیه ایران از گزینه نظامی استفاده کند تا مانع از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای شود.
وی در ادامه گفت: اسرائیل امیدوار است که تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به مذاکره مجدد بر سر این توافق منجر شود. اسرائیل نیز آماده است تا از هر ابزار لازمی برای تضمین عدم دستیابی ایران به ظرفیت‌های هسته‌ای استفاده کند.
*  نیروی دریایی آمریکا مدعی کمک به یک قایق ماهیگیری ایرانی شد
فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در بحرین از وقوع یک حمله دزدان دریایی به قایق ماهیگیری ایرانی در نزدیکی جزیره “سقطرا” در یمن خبر داد.
نیروی دریایی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور پس از درخواست کمک گارد ساحلی ایران به کمک قایق ماهیگیری رفته و به سرنشینان آن غذا و آب داده و به سه تن از آنها که مجروح شده بودند کمک‌های پزشکی رسانده است.
** قدس ۹۶/۸/۶
*  تجزیه عراق و سوریه نقشه دوم تروریست‌ها است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که تروریست‌ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده‌اند و حامیان آن‌ها مایوس شده‌اند. لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه کلید زده‌اند.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: خطر تجزیه منطقه جدی است و آمریکا تلاش می‌کند که از اهرم کردها در سوریه و عراق برای نیل به این هدف بهره‌گیری کند و صهیونیست‌ها در صدد بالکانیزه کردن منطقه هستند.
*  دنیا شاهد بزرگ‌ترین اجتماع بشری در اربعین خواهد بود
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به همایش تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) – که در شهر مقدس قم برگزار شد – پیامی صادر کرد.
در پیام این مرجع عالیقدر شیعه آمده است: امروز، دنیا شاهد بزرگ‌ترین اجتماع بشری اربعین سیدالشهداء(علیه‌السلام) است، آن هم اجتماع انسان‌های آزاده با شعور و شجاع که صفات والای انسانی را از پیشوایان دینی خود  فرا گرفته و شور و شوق این حماسه بزرگ و این کنگره عظیم جهانی را زیاد می‌نمایند. و شما خادمان و نوکران پرافتخار این دربار بهشتی بر خود ببالید که ارباب و مولا و‌آقایی، مانند امام حسین(علیه‌السلام) دارید که فرمود: «امیری حسین و نعم‌الامیر.»
** خراسان ۹۶/۸/۶
*  دولت اسد در خان شیخون از سلاح شیمیایی استفاده کرد
 سازمان ملل متحد در گزارشی ادعا کرد  که حمله شیمیایی با گاز سارین به منطقه خان شیخون سوریه در ۴ آوریل امسال کار نیروهای بشار اسد بوده است.
در  همین حال سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه، این گزارش را غیرقابل اعتماد توصیف کرد و تاکید کرد: “حتی نگاهی گذرا نشان می‌دهد که این گزارش حاوی تعارض‌ها و تناقض های منطقی بسیاری  است و از اظهارات مشکوک شاهدان عینی و شواهد تایید نشده استفاده کرده است و همه این نقاط ضعف را در این گزارش می‌توان مشاهده کرد.”
** اعتماد ۹۶/۸/۶
*   سفر حیدر العبادی به تهران سرنوشت‌ساز بود
قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق گفت: «حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق طرحی برای توقف خونریزی و حل اختلافات دارد.» وی افزود: «سفر حیدر العبادی به تهران به دنبال عبور از خطر بزرگ تقسیم عراق که تدبیر دولت عراق و کمک ایران و کشورهای دوست آن را شکست داد، سفری سرنوشت‌ساز بود.»
** شهروند ۹۶/۸/۶
*  آمریکا باید ژست «ایستادن کنار ملت ایران» را رها کند
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار سه توییت جداگانه به ادعاها و اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود «رکس تیلرسون» پاسخ گفت.
وی در توییت اول خود نوشت: آمریکا در‌ سال ۱۳۳۲/۱۹۵۳ دولت منتخب ایران را تغییر داد و از‌ سال ۱۳۵۷/۱۹۷۹ برای تکرار آن تلاش می‌کند. ایرانی‌ها فریب بازی آمریکا و ابراز همدلی‌های ساختگی را نمی‌خورند.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در توییت دوم خود تأکید کرد: دروغ بودن همدلی با ایرانیان با استفاده ترامپ از نامی جعلی برای خلیج‌فارس، تروریست نامیدن مردم ایران و ممنوع کردن سفر آنها به آمریکا، مشخص شد.
ظریف همچنین در توییت سوم در کنایه‌ای خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کرد: آمریکا باید ژست «ایستادن کنار ملت ایران» را رها کند ایرانی‌ها رئیس جمهورشان را با ۶‌میلیون اختلاف رأی و با مشارکت ۷۳‌درصدی انتخاب کردند. مقایسه می‌کنید؟
*  عدم همکاری اینترپل برای تخلفات خاوری
سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این‌که اینترپل در زمینه تخلفات خاوری همکاری لازم را با جمهوری اسلامی ایران نداشته است، اظهار داشت: تا زمانی که به نقطه نهایی در پرونده بابک زنجانی نرسیم، نمی‌توان دست از تلاش برای بازگردان اموال برداشت. او  اظهار داشت: برای بازگشت اموال بابک زنجانی باید از طریق دادگاه‌های بین‌المللی اقدام کرده و با همکاری پلیس اینترپل می‌توان اموال را شناسایی کرده و بازگرداند.
** صبح نو ۹۶/۸/۶
*  حوزه با «موضوع‌شناسی» زنده می‌ماند
همایش علمی پژوهشی «فقه فعال» پنج‌شنبه گذشته در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم از سوی «معهد الاجتهاد الفعال» و با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.
در این نشست آیت‌الله اعرافی تلاش کرد که افق آینده فقه را در حوزه علمیه ترسیم کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور موضوع‌شناسی را راه ارتباط حوزه و فقه با تحولات روز عنوان کرد و افزود: فقهای بیدار و هوشمند ما باید پا به پای این تحولات جلو بروند؛ این مسائل نو وقتی به فقه موجود عرضه می‌شود، قلمروهای نوین باید چند تحول داشته باشند؛ نخستین آنها این است که مسائل جدید در همین ابواب و فصول جا پیدا کند که ساده‌ترین کار است و البته نیاز به موضوع شناسی دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هرچه امکانات داریم باید در اختیار زائران اربعین قرار دهیم
رسا/آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین، اظهار داشت: اربعین به نماد قدرت و عظمت شیعه در جهان تبدیل شده است که باید از ظرفیت آن در جهت احیا و گسترش ارزش های اسلامی و وحدت امت اسلامی استفاده شود.وی با بیان این که نباید گفته شود چون مردم اقبال می کنند کرایه‌ها باید دوبرابر شود، ابراز داشت: این چه ادبیات و تعبیراتی است که برخی انجام می دهند، هرچه داریم باید در اختیار زائران قرار دهیم نباید کاری کرد که زائران دلسرد شوند.
یک روز در سال به نام امام حسن(ع) نامگذاری شود
حوزه/آیت‎الله فاضل لنکرانی با اشاره به روایاتی پیرامون جایگاه امام حسن(ع) گفت: خوب است که یک روز در سال به نام امام حسن(ع) نامگذاری شود زیرا هنوز جایگاه واقعی این امام همام در جامعه شناخته شده نیست. عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: هرچه دشمنان بیشتر از پیش به این مکتب اهل بیت(ع) ضربه می زنند، حضور مردم در حمایت و پرشورتر شدن این مراسم و شکوه این مکتب بیشتر می‎شود؛ شکوه عظیم اربعین نشانی از این رشد بی حد و حصر مکتب اهل بیت(ع) است.
آمریکا به ایران اجازه نمی‌دهد استاندارد آزمایش موشک‌های بالستیک را زیر پا بگذارد
باشگاه خبرنگاران/ نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت این کشور به ایران اجازه نمی‌دهد «استاندارد» آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد را زیر پا بگذارد.هیلی افزود آمریکا تلاش می‌کند مانع از آزمایش موشک‌های بالستیک ایران شود. وی گفت: جامعه بین‌المللی آزمایش موشک‌های دوربرد کره شمالی را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، نپذیرفته و همین «استاندارد» باید بر ایران نیز اعمال شود.
اصابت موشک مقاومت یمن به جنگنده تایفون سعودی
باشگاه خبرنگاران/یگان پدافند هوایی یمن اعلام کرد براثر برخورد موشک زمین به هوای یمنی با یک جنگنده از نوع تایفون در آسمان شهر نهم در شرق صنعا، این جنگنده سقوط کرد تایفون جنگنده‌ای بسیار چالاک است که از توانایی بالایی برای جنگ هوایی ودفاع دربرابر پدافند هوایی برخوردار است
اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ کشوری داده نخواهد شد
باشگاه خبرنگاران/جانشین فرمانده کل ارتش درباره احتمال مطرح شدن مذاکرات موشکی توسط غرب گفت: توانمندی موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. امیر پوردستان با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح موضع ایران اسلامی را در حوزه دفاعی مشخص کرده است؛ اضافه کرد: اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ شخصیت و هیچ کشوری داده نخواهد شد.
اسراییل اشغالگر غیرقانونی فلسطین است
باشگاه خبرنگاران/گزارش این هفته سازمان ملل نشان می دهد تل آویو به علت تسلط بر سرنوشت فلسطینی‌ها، حقوق بشر را نقض می‌کند.این گزارش افزود: اسرائیل را به عنوان اشغالگر غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی نام برده است. درادامه تصریح شده است این طولانی ترین اشغال نظامی در دنیای مدرن است که هیچ نشانه ای از پایان آن نیز به چشم نمی خورد. نقش اسرائیل به عنوان یک اشغالگر در سرزمین فلسطین -کرانه باختری، شرق بیت المقدس و غزه -غیرقانونی است.
آمریکا درباره برجام گام‌های متوازن بردارد
صداوسیما/ نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ما از آمریکا انتظار داریم درباره توافق هسته‌ای ایران ، گام‌های متوازنی بردارد.آناتولی آنتونوف افزود: ما بر این باوریم که برجام، راه حلی جامع است؛ هر کشوری می‌تواند از کنار کشیدن به عنوان یک راه استفاده کند ما تشدید تنش‌ها یا اختلال در این توافق را دوست نداریم.
از سایتهای نظامی ایران بازرسی شود
مهر/۱۳ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه ای خطاب به «نیکی هیلی» سفیر واشنگتن در سازمان ملل متحد از او خواستند تا به آنچه که به ادعای آنان «نبودِ شفافیت در رژیم بازرسی و عدم ارائه گزارش دقیق از برنامه هسته ای ایران» است، رسیدگی نماید.این قانونگذاران جمهوریخواه از دولت ترامپ خواستند تا به وعده باراک اوباما مبنی بر اینکه بازرسان در هر زمان و هر مکان که لازم باشد، به سایتهای ایران دسترسی خواهند داشت، عمل نماید.
قطر: پس از محاصره، تنها راه کمک گرفتن از ایران بود
مهر/«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در گفتگو با شبکه سی بی اس به تشریح علت روی آوردن کشورش به ایران پرداخت.وی با اشاره به همسایگی قطر و ایران مدعی شد که دوحه بیش از کشورهای محاصره کننده، با سیاست خارجی این کشور مشکل دارد.امیر قطر با این حال تاکید کرد زمانی که کشورش از سوی چهار کشور عربی مورد محاصره و فشار سیاسی و اقتصادی قرار گرفت، ایران تنها راه تامین دارو و غذا بود.
کنگره، آمریکا را در مسیر نقض برجام قرار نمی‌دهد
مهر/ رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که کنگره اقدامی که این کشور را در مسیر نقض برجام قرار دهد، انجام نخواهد داد.باب کورکر اعلام کرد در حال همکاری با همتای خود از حزب دموکرات به منظور تدوین طرحی است که مطالبات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را برای اجرای سخت‌گیرانه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برآورده می‌کند.«کورکر» طرحی را با هدف مستحکم کردن قوانین داخلی آمریکا جهت نظارت بر برجام، مطابق درخواست ترامپ در سخنرانی دو هفته گذشته خود ارائه کرده است.
عراق، توهین آمریکا به جانشین فرمانده «حشد الشعبی» را پاسخ داد
فارس/سخنگوی وزارت خارجه عراق به ادعاهای همتای آمریکایی خود درباره «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرماندهی نیروهای حشد الشعبی واکنش نشان داد و تأکید کرد که این اظهارات با واقعیت تناقض دارند و نیروهای حشد الشعبی بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای عراقی هستند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که «ابو مهدی المهندس» تروریست است. سخنگوی هیأت الحشد الشعبی هم در واکنش به این اظهارات گفت:المهندس مایه افتخار و یک سمبل برای ملت عراق است»
امریکا می‌خواهد نفوذ  ایران را متوقف کند
فارس/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت که واشنگتن در تلاش است «نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران» را متوقف کند. هیثر ناوئرت، تأکید کرد که اولویت دولت آمریکا این است که رفتارهای ایران را بر اساس توافق هسته‌ای برجام نبیند.
 ترور نافرجام فرمانده دستگاه امنیت داخلی حماس
تسنیم/ایاد بزم سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که توفیق ابونعیم مدیر کل نیروهای امنیتی فلسطینی در نوار غزه ظهر دیروز جمعه از ترور نافرجام جان سالم به‌در برد.در نتیجه انفجار در نزدیکی خودروی حامل ابونعیم در اردوگاه النصیرات در مرکز شهر غزه وی مجروح و به‌منظور مداوا به بیمارستان انتقال داده شد. ابونعیم هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و وضعیت خوبی دارد.
تجاوز جنسی گسترده ارتش میانمار به کودکان روهینگیا
مشرق/ سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام تجاوز جنسی به کودکان روهینگیا اعلام کرد که سن برخی از دختران روهینگیایی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، زیر ۱۰ سال است. در حالی که پیش از این نیز گزارشهایی مبنی بر تجاوز جنسی به پناهجویان روهینگیا منتشر شده بود اما این اولین بار است که شواهدی مبنی بر تجاوز جنسی گسترده به کودکان روهینگیا به دست آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *