خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۲

  • آیت‌الله جوادی آملی: ربا و گران‎فروشی طاغوت اقتصادی است
  • رئیس جمهور در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی مطرح کرد: اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
  • رئیس قوه قضائیه: زیر بار گره زدن برجام با امور دفاعی نمی‌رویم
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: خطابه و منبر بزرگ‌ترین سنگر روحانیت در جنگ نرم است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: حوزه علمیه به فقه شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی اهتمام بورزد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: طرح و نقشه غربی‌ها در منطقه شکست خورده است

** جام جم ۹۶/۸/۲
*  منطقه دیگر تاب تحمل درگیری تازه را ندارد
روزنامه اردنی «الدستور» روز دوشنبه گزارش داد عبدالله دوم، شاه اردن در دیدار با مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق خواستار آغاز گفت‌وگو میان همه عراقی‌ها شد و تاکید کرد: منطقه، دیگر تاب و تحمل درگیری تازه را ندارد؛ درگیری‌هایی که تنها سودش، نصیب گروه‌های تروریستی می‌شود. مقتدا صدر نیز در این دیدار اردن را نمونه خوبی از میانه‌روی در منطقه خواند و بر اهمیت نقش آن، تاکید کرد.
*  واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به حبس شهروند ایرانی در استرالیا
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر در رابطه با آخرین وضعیت خانم نگار قدس‌کنی، شهروند ایرانی محبوس در استرالیا با بیان این‌که این عمل دولت آمریکا را در فهرست بلند سیاه کارنامه این کشور یک اقدام جدید می‌دانیم، گفت: قوانین ما در این قسمت هم روشن و هم منعطف است، بنابراین دستگیری ایشان را واقعا خلاف قانون می‌دانیم و این اقدام هیچ توجیهی ندارد.
** همشهری ۹۶/۸/۲
*  تفحص از مجلس کلید خورد
حسن کامران، نماینده اصفهان از تدوین طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی مجلس خبر داد و گفت:‌من طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی مجلس را تدوین کرده‌ام و در روزهای آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌کنم. نحوه عملکرد مالی در سفرهای خارجی نمایندگان و سیستم اداری، از محورهای این طرح است.
*  سفر کرزای به تهران
حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تهران سفر کرده است. علت این سفر کرزای به تهران شرکت در «همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی» عنوان شده است که این همایش شامل ۳ نشست با عنوان بیست و دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس، هیجدهمین همایش بین‌المللی آسیای مرکزی و قفقاز و سومین همایش بین‌المللی افغانستان بود.
در همایش ایران و مناطق پیرامونی محققان و تحلیلگران و سیاستمداران ایرانی و خارجی حضور داشتند.
** کیهان ۹۶/۸/۲
*  اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد، حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
رئیس جمهور در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی مطرح کرد:
– کسی نمی‌تواند درباره قدرت نظامی کشوری دیگر که بر مبنای قانون اساسی و تدابیر و دکترین دفاعی طراحی شده است حرفی بزند.
– ما از بعضی کشورها سوال می‌کنیم آن روز که ما مظلومانه در برابر متجاوز می‌جنگیدیم، شما به ما اسلحه داد یا به متجاوز؟
– اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
– ما سوال می‌کنیم در شرایطی که مردم ما زیر آتش توپیخانه و بمباران و موشک دشمن بودند، آیا حاضر شدید نه تنها سلاح تهاجمی بلکه حتی سلاح پدافند هوایی بدهید؟
*  زیر بار گره زدن برجام با امور دفاعی نمی‌رویم
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه اروپا اجازه ندارد در امور دفاعی ما دخالت کند، گفت: اروپایی‌ها باید بدانند که اگر بخواهند با آمریکا تقسیم کار کنند، همان‌گونه که مقابل آمریکا ایستادیم مقابل آنها نیز خواهیم ایستاد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ‌اشاره به سیاست‌های جدید آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام ۲ و۳ و هیچ‌گونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت.
وی افزود: گره زدن برجام با امور دفاعی جمهوری اسلامی کار غلطی است و ایران زیربار آن نخواهد رفت.
** شرق ۹۶/۸/۲
*  تجدید جلسه دادگاه در پرونده برخی استانداران متخلف
رئیس کل دادگستری استان تهران، از تجدید جلسه دادگاه در برخی از پرونده‌های استانداران و فرمانداران متخلف خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا حکم استانداران و فرمانداران متخلف در حیطه برگزاری انتخابات صادر شده است، گفت: هنوز حکم پرونده‌هایی که جلسات محاکمه برای آنها برگزار شده، صادر نشده است. او افزود: در برخی از پرونده‌ها هم نیاز به استعلاماتی بود که انجام شده و پاسخ‌ها وصول شده است که به زودی حکم مقتضی صادر می‌شود.
*  سرمایه‌گذاری ۸/۱‌ میلیارد یورویی انگلستان در ایران
ایران و انگلستان در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. براساس این تفاهم‌نامه که حجم سرمایه‌گذاری مالی آن حدود یک‌میلیارد و ٨٠٠‌ میلیون یورو تخمین زده شده است، طرف انگلیسی تأمین هزینه‌های اجرای طرح را از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص و درمان بر عهده خواهد گرفت. خبر امضای این تفاهم‌نامه را حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن اعلام کرد.
** ایران ۹۶/۸/۲
*   مراقب ترامپ باشید
کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه نامه‌ای سرگشاده برای غرب ارسال کرده و از آنها خواسته در برابر «دولت شرور و بی‌مسئولیت» ترامپ بسیار هوشیار باشند.
در این نامه، کره شمالی خود را یک «قدرت هسته‌ای پیشرفته» معرفی کرده‌است. پای این نامه امضای فرد خاصی مشاهده نمی‌شود. اما گفته می‌شود باید از سوی کمیته امور خارجه کره شمالی برای تعدادی از کشورهای غربی فرستاده شده باشد.
*  رئیس جمهوری ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در نامه‌‌های جداگانه‌ای به وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور، ۲ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.
«قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری» و «قانون استفساریه تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» دو قانونی است که در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون برای اجرا ابلاغ شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲
*  ۶۰ درصد مواد مخدر ایران از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی صبح دیروز با ژنرال «مسرت نواز» رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان دیدار کرد و در این دیدار طرفین بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.
براساس این گزارش سردار مسعود زاهدیان در این دیدار اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای است و ما مرز مشترک طولانی با این کشور داریم. از این‌رو تامین امنیت و همکاری مشترک میان دو کشور اصل مهمی است.
*  تصویب کلیات طرح افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی
مسعود رضایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست کلیات طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون فرعی نیز بررسی و تصویب و جزئیات آن برای بررسی به کمیسیون اصلی ارسال شد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲
*  حمایت فعالان رسانه‌ از سپاه
بیش از ۵۰۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور با تشکیل کمپین «حمایت رسانه‌ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» طی بیانیه‌ای به سخنان سخیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ دادند.
در این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی نظامی و فرهنگی با همراهی نیروهای مردمی عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و یمن خط بطلانی بر آرزوی دیرینه آمریکا و اسرائیل مبنی بر تقسیم کشورهای منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید کشید به طوری که پروژه نامیمون داعش امروز نفس‌های آخر حیات منحوس خود را می‌کشد.
*  دعوت از ۸۶ عضو مجلس خبرگان درباره «مرکز اندیشه‌ورز»
بعد از مطالبه مقام معظم رهبری برای تشکیل مرکزی برای اندیشه‌ورزی در مجلس خبرگان رهبری، کمیته‌ای از سوی هیات‌رئیسه این مجلس تشکیل شد که درباره چگونگی محقق کردن مطالبه مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کند. بر همین اساس، این کمیته از همه اعضای مجلس خبرگان رهبری خواسته پیشنهادهای خود را برای چگونگی تشکیل مرکز اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری به این کمیته ارائه کنند که تاکنون برخی اعضا پیشنهادهای خود را به این کمیته ارائه کرده‌اند.
** جوان ۹۶/۸/۲
*  حضور مقامات حماس در ایران نشانه شکست سیاست های اسرائیل است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و صالح العاروری معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس صبح دیروز دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه خط مقاومت تبادل نظر، رایزنی و گفت‌وگو کردند.
سید کمال خرازی، با مثبت ارزیابی کردن گفت وگوهای انجام شده گفت: حضور مقامات جنبش حماس در ایران نشان دهنده شکست سیاست‌های اسرائیل و عربستان است، این نشان می‌دهد آنچه تحت عنوان هلال شیعی در منطقه مطرح شد یک تئوری غلط است چون ما همواره از فلسطین و مقاومت و حماس دفاع کردیم امروز هم از حماس در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.
*  آموزش پدافندی «‌عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان‌» با کمک ایران
رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی یک نشست خبری از کمک‌های مستشاری ایران در حوزه پدافند غیرعامل به دوستان ایران در منطقه خبر داد.
سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با اشاره به تعاملات سازمان پدافند غیرعامل با سایر کشور‌ها گفت: در این حوزه تعاملات و انتقال تجربیات با کشورهای مختلف داشتیم. در کشورهای سوریه و عراق و حتی به حزب‌الله در حوزه پدافند غیرعامل کمک‌های آموزشی انجام دادیم که البته آنها کمک‌های بیشتری را درخواست نکردند ولی در صورت درخواست آنها حاضریم کمک‌های بیشتری را هم ارائه کنیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲
*  ایران صادقانه خواهان وحدت سوریه است
رئیس پارلمان لبنان ضمن اشاره به این که در انتخابات پیش رو با حزب‌الله هم پیمان خواهد شد، گفت: ایران صادقانه خواهان وحدت سوریه است.
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان ضمن اشاره به اینکه او و سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان هم نظر و یک روح در دو جسم هستند، گفت: ایران صادقانه خواهان وحدت سوریه است.
*  برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کنیم
وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی در اندیشکده «چتم هاوس» ازرویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی حمایت کرد، اما از وی خواست به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پایبند باشد. بوریس جانسون تاکید کرد که فرآیند توافق با ایران یک تصویر دیپلماتیک ارائه داد که می‌تواند به راه حل بینجامد. وی در ادامه مدعی شد که حمایت ایران از حزب‌الله و ارسال سلاح به حوثی‌ها در یمن و دخالت در سوریه موجب نگرانی است، اما این بدین معنی نیست که باید ایران را کنار گذاشت ما نباید از تعامل با ایران سرباز بزنیم یا به مردم این کشور بی‌احترامی کنیم.
بر عکس ما باید به تلاش خود برای نشان دادن اینکه آنها با توافق و مسیر تعامل مجدد که این توافق ایجاد کرده بهتر خواهند بود ادامه دهیم.
** رسالت ۹۶/۸/۲
*  آیت الله سید مصطفی خمینی فدایی با بصیرت انقلاب بود
رئیس مجلس در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی با قدردانی از دست اندرکاران این بزرگداشت، اظهار داشت: برای نسل امروز کشور ضرورت داشت با شخصیت مهم حاج سید مصطفی خمینی بیشتر آشنا شود.
لاریجانی افزود: یک نهضت وقتی زنده است که فدایی‌‌های با بصیرت و با تدبیر داشته باشد.
رئیس مجلس گفت: شهید حاج سید مصطفی خمینی شخصیت بسیار ممتازی بودند و یک نهضت وقتی زنده است که اینگونه فدایی‌های با بصیرت و با تدبیر داشته باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲
*  هفدهمین نشست مشترک کنسولی میان ایران و ترکیه برگزار شد
علی چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در راس هیاتی مرکب از مدیران کنسولی و مقامات پلیس مهاجرت، ریاست اداره تحقیقات جنایی و مسئول اتباع خارجی پلیس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه و حضور در هفدهمین نشست مشترک میان ایران و ترکیه وارد آنکارا شد.
پیش‌بینی می‌شود موضوعاتی چون تسهیل امور کنسولی و انتظامی میان دو کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع ایرانی در ترکیه و رفع موانع حقوقی کنسولی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
** آرمان ۹۶/۸/۲
*  امضای سند همکاری میان ایران و آفریقا
سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار و سند آن توسط وزیران خارجه دو کشور به امضاء رسید. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی راهی پروتوریا شد.
وی در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر خارجه این کشور آفریقایی، با رئیس‌جمهور و وزیر دارایی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. در این سفر یک هیأت تجاری و همچنین مدیران شرکت‌های بخش خصوی و دولتی در زمینه‌های مختلف از جمله بانکی، صنعتی، مالی و… ظریف را همراهی می‌کنند.
*  قرارداد ۷۰۰‌ میلیون یورویی برای تولید قطار حومه‌ای
سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تامین ناوگان حمل و نقل حومه‌ای با کره قرارداد ۷۰۰‌ میلیون یورویی امضا کرده‌ایم که قرار بر این است تولید مشترک قطار حومه‌ای داشته باشیم،‌ گفت: در مرحله اول اجرای این قرارداد قرار بر این است یک کنسرسیوم ایرانی و کره‌ای ایجاد شود. مالکیت این قطارها با راه‌آهن و بهره‌برداری از آن با بخش خصوصی خواهد بود.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲
*  موشک‌های ۲ هزار کیلومتری سپاه در تحریم ساخته شد
امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، طی سخنانی در همایش همدلی و اتحاد ارتش و سپاه که در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد با اشاره به دستور فرمانده ارتش مبنی بر برنامه‌های مشترک سپاه و ارتش در سطح ملی و بین‌المللی اظهار داشت: «تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود. مگر موشک‌هایی که امروز در سپاه ساخته و رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا در فاصله دو هزار کیلومتری را به مخاطره انداخته در تحریم ساخته نشده‌اند؟»
** آفرینش ۹۶/۸/۲
*  کردهای عراق برای مذاکره با بغداد آماده می‌شوند
عرفات کرم، نماینده پارلمان عراق و عضو حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی اظهار داشت: ۳۲ حزب کرد برای توافق بر سر طرح نقشه راه خاص کردستان عراق در زمینه ارتباط با بغداد جمع شدند و توافق کردند که هیئتی را به منظور دیدار با مقامات عراق به بغداد بفرستند.
کرم گفت: دولت عراق و اقلیم کردستان هیچ راهی جز مذاکره برای حل بحران کنونی ندارند و همچنان اقلیم جزوی از عراق است و هیچ جایگزینی برای مذاکره بر اساس قانون اساسی و قوانین اجرایی نیست.
*  از گسترش روابط اقتصادی با ایران استقبال می‌کنیم
فواد معصوم رییس‌جمهور عراق در دیدار با سعید اوحدی دبیر کمیسیون گسترش روابط اقتصادی ایران و عراق و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: عراق از گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران استقبال می‌کند. در این دیدار دو طرف بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی تهران و بغداد و راه‌های تحقق آن تاکید کردند.همچنین دو طرف در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و آخرین تحولات منطقه کردستان عراق گفت‌وگو کردند.
** قدس ۹۶/۸/۲
*  ایران برای دوران پساداعش راهبرد دارد اما آمریکا ندارد
جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد، در انتقاد ازسیاست‌ها خاورمیانه‌ای واشنگتن گفت: ایران برای دوران پسا داعش راهبرد دارد اما آمریکا برای این دوران هیچ راهبردی ندارد. گفتنی است که بولتون در ماه‌های اخیر بسیار فعال شده و مرتبا پیام‌هایی را درباره لزوم شدت یافتن سیاست‌های آمریکا علیه ایران در توئیتر منتشر می‌کند.
*  حوزه علمیه به فقه شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی اهتمام بورزد
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در تذکر به حوزه‌های علمیه در مبانی فقهی گفت: حوزه امروز باید به فقه فرزند امام اهتمام بورزد و انصافا حق ایشان در حوزه و جامعه امروز ادا نشده است. آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در نخستین نکوداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی که درسالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت‌الله سید مصطفی خمینی ضرورت حکومت اسلامی را به خوبی بیان کردند، اظهار داشت: در مباحث اصولی بهترین جایگاه برای شناخت مبانی امام راحل، تحریرات آقا مصطفی است.
** خراسان ۹۶/۸/۲
*  تکذیب نپذیرفتن ریاست شورای هماهنگی اصلاحات از سوی هادی خامنه ای
صادقی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نپذیرفتن ریاست این شورا توسط حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای گفت: به دلیل این که ریاست این شورا به صورت دوره‌ای است موضوع نپذیرفتن ریاست این شورا توسط ایشان تکذیب شده است.
*  مرحله اختلافات میان تهران و حماس پایان یافته  است
خالد قدومی نماینده جنبش حماس درتهران ضمن اشاره به این که حماس در چارچوب تقویت روابط استراتژیک با ایران حرکت می‌کند گفت: مرحله اختلافات میان تهران و جنبش حماس به پایان رسیده است.تهران همیشه از ما حمایت کرده است .
** اعتماد ۹۶/۸/۲
*  تیلرسون بدون اعلام قبلی به کابل سفر کرد
روز دوشنبه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا در میانه سفرش به خاورمیانه و جنوب آسیا، بدون اطلاع قبلی وارد کابل پایتخت افغانستان شد.
بنا به اعلام سفارت امریکا در کابل؛ تیلرسون در سفر خود به افغانستان با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور ملاقات کرده است.
این اعلامیه در مورد محور گفت‌وگوهای رییس‌جمهوری افغانستان با وزیر امور خارجه امریکا به تاکید دو طرف بر انجام تعهدات متقابل اشاره کرده است.
** شهروند ۹۶/۸/۲
*  میزان هجمه فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران بی‎سابقه است
سردار جزایری رئیس تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: میزان هجمه فرهنگی، جنگ نرمی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، بی‌سابقه است و برای مقابله با این هجمه باید اجزای آن درک شود و باید بسیار تلاش کنیم تا بتوانیم در مقابل این جنگ نرم باشیم.
*  دورکردن حیدر العبادی از ایران توهمی آمریکایی است
وزیر خارجه پیشین عراق بعد از سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان در صفحه توییتر خود نوشت: دور کردن حیدر العبادی از ایران توهمی آمریکایی است.
هوشیار زیباری نوشت: نزدیکی روابط عراق و عربستان یک توهم آمریکایی و به منظور دور کردن حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق از ایران است.
** صبح نو ۹۶/۸/۲
*  «حیدرالعبادی» فردا به ترکیه و ایران سفر می‌کند
دفتر نخست وزیر ترکیه از سفر روز چهارشنبه «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق به آنکارا خبر داد.
در بیانیه‌ صادره از سوی دفتر نخست وزیر ترکیه آمده است: همکاری‌های منطقه‌ای ترکیه و عراق در راستای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و نیز تحولات پس از همه پرسی اقلیم کردستان عراق، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند گرفت. مقصد بعدی سفر العبادی تهران خواهد بود.
*  برنامه موشکی ایران  دفاعی و غیرقابل مذاکره است
اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود در نشست دوشنبه کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی  سازمان ملل متحد، بر حق ذاتی تمامی کشورها برای تولید، واردات و داشتن سلاح‌های متعارف برای دفاع مشروع و تأمین نیازهای امنیتی خود تأکید کرد.
نماینده کشورمان اضافه کرد: در چنین شرایطی، برخی کشورها ایران را به خاطر آزمایش چند موشک که منحصراً برای حمل کلاهک‌های متعارف طراحی شده و نیز متناسب با فضای امنیتی ایران اند، مورد انتقاد قرار می‌دهند در حالی که برنامه موشکی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی و امنیتی کشور ایجاد شده و در مورد آن نمی‌توان بدون مد نظر قرار دادن محیط امنیتی ایران اظهار نظر کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ربا و گران‎فروشی طاغوت اقتصادی است
رسا/ آیت‎الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه الرحمان فرمود ما میزان فرستادیم تا گرفتار طاغوت نشوید، گفت: اقتصاد اگر هست ولی طاغوت اقتصادی و ربا نباید باشد، این ربا طاغوت اقتصادی است، ایشان در ادامه افزود: طاغوت که تنها طاغوت سیاسی نیست، این طاغوت اقتصادی را در کنار نظم عالم ذکر می‎کند، کم‎فروشی و گران‎فروشی طاغوت اقتصادی است.
زمینه استفاده از آثار شیعی برای تحقیق محققان خارجی و داخلی فراهم شود
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار جمعی از اعضای مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم«مکتا» راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی استان قم در برطرف کردن مشکلات پیرامون دسترسی به منابع اطلاعاتی را بسیار ضروری دانستند.
ایشان بر راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی برای تحقیق و پژوهش و تسهیل دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی تاکید و اظهار داشتند: و امیدواریم از این دست کتابخانه‌های تخصصی در کشور بیشتر راه اندازی شود تا محققان مجبور نشوند برای تحقیقات خود به شهرهای مختلف کشور بروند.
یک عالم دین باید به گونه‌ای بار بیاید که بتواند باطل را از پای دربیاورد
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از طلاب با تاکید بر اینکه اگر طلاب چهار رکن شرکت در درس، مطالعه، مباحثه و پیش مطالعه درس روز بعد را جدی بگیرند طلاب شایسته و فاضلی خواهیم داشت افزود: امروز تعطیلات زیادی در حوزه وجود دارد در حالی که در گذشته تنها روزهای جمعه تعطیل بود.
وی با تأکید دوباره بر این که طلبه نباید فقط به مطالعه و شرکت در درس کفایت کند، تصریح کرد: یک عالم دین باید به گونه‌ای بار بیاید که بتواند باطل را از پای دربیاورد.
خطابه و منبر بزرگ ترین سنگر روحانیت در جنگ نرم است
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: عالمان در طول تاریخ مبلغ فرهنگ دینی و ارزش‌ها بوده‌اند.
وی افزود: همچنین عالمان دین نسبت به ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها بازدارندگی داشته‌اند، سخن و رفتار روحانیت به عنوان حجت مقبول عموم مردم شناخته می‌شود و جامعه بر اساس آن عمل می‌کند.
عضو جامعه مدرسین خطابه و منبر را بزرگ ترین سنگر روحانیت در جنگ نرم دانست و تاکید کرد که نباید از این سنگر دست کشید، بلکه باید به صورت دقیق و علمی فعالیت تبلیغی کرد.
طرح و نقشه غربی‌ها در منطقه شکست خورده است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: اگر می‌بینیم که امروز آمریکایی‌ها و از جمله آقای ترامپ این گونه گستاخانه صحبت کرده و موضع می‌گیرند، این رفتارها و گفتارها به دلیل شکست آن‌ها در مسایل منطقه‌ای و از جمله در مواجهه با جبهه مقاومت اسلامی است. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام و انقلاب ،امروز ایران اسلامی دارای ابهت و قدرت بین المللی است و با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، روز به روز بر اقتدار و نفوذ و تاثیرگذاری‌اش در تحولات منطقه‌ای و جهانی افزوده می‌شود.
وحشت آمریکا از گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی
مهر/ سناتور جمهوری خواه آمریکایی در مورد نفوذ و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در خاورمیانه هشدار داد. «تام کاتن» هشدار داد نفوذ این کشور در حال گسترش به سمت مدیترانه است. به گفته کاتن ایران با پشتوانه یک آرمان انقلابی، در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، یمن و حتی در آبهای منطقه حضور پر رنگی دارد.وی در ادامه قدرت یک کشور مانند ایران را که در حال گسترش نفوذ در منطقه است، به نفع کشورش ندانست.
 السیسی: برای کاهش تنش با ایران تلاش می‌کنیم
فارس/ رئیس‌جمهور مصر با اشاره به اینکه روابط قاهره و تهران نزدیک به ۴۰ سال است که قطع شده است، گفت که «برای کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادرانمان در خلیج (فارس) تلاش می‌کنیم». وی حمایت از تمامی اقدامات برای تضمین ثبات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را مورد تأکید قرار داد.
منافع کشور‌های اروپایی در راستای تصمیمات دولت آمریکا تعریف می‌شود
تسنیم/ نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مواضع کشور‌های اروپایی در قبال برجام اظهار داشت: مواضع آنها در برجام تنها در سیاست‌های اعلامی آنهاست که هم‌سو با برجام خود را نشان می‌دهند، اما در سیاست‌های عملی بدون حضور آمریکا هیچ اقدامی در راستای منتفع شدن ایران از برجام انجام نمی‌دهند و منافع کشور‌های اروپایی در راستای تصمیمات دولت آمریکا تعریف می‌شود.
دولت ترامپ احتمالاً قرارداد بوئینگ و ایران را لغو می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در مطلبی نوشت: دولت آمریکا احتمالاً قرارداد میان بوئینگ و ایران ایر برای فروش هواپیما به جمهوری اسلامی ایران را لغو خواهد کرد. در این گزارش آمده است: تلاش‌های شرکت هواپیمایی بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ممکن است تحت تأثیر اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای مقابله با آنچه «عملیات تروریستی» خوانده شده است، قرار بگیرد.
ایران به لحاظ فنی به توافق هسته‌ای پایبند بوده است
صداوسیما/ رئیس پیشین سیا گفت: ایران به لحاظ فنی به توافق هسته‌ای عمل کرده است.لئون پانتا که وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز بوده است در نشست موسسه هادسون با عنوان مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز قطر، ایران و اخوان المسلمین سخن می‌گفت، اظهار داشت: هرچند نگرانی‌هایی در زمینه‌های مختلف در قبال ایران وجود دارد اما بازرسی‌ها نشان می‌دهد ایران به لحاظ فنی از مفاد توافق هسته‌ای پیروی کرده است.
لجن‌پراکنی ترامپ نمی‌تواند ذره‌ای به استقامت و دفاع مردم ایران خدشه وارد کند
 فارس/ وزیر خارجه ایران  در دیدار با ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی با بیان اینکه ما خواهان تعامل گسترده با جهان هستیم، گفت: ما مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس نیستیم که به محض دیدن یک اخم از سوی آمریکا سراسیمه روانه کمپ دیوید شدند. ظریف با تاکید بر اینکه لجن‌پراکنی ترامپ نمی‌تواند ذره‌ای به استقامت و دفاع مردم ایران خدشه وارد کند اضافه کرد: ایران کشوری است که امنیت، پیشرفت اقتصادی و علمی و فناوری خودش را وامدار هیچ کس جز مردمش نیست.
‌ تحریم‌های جدید آمریکا،‌ دولت ایران را مجبور به التماس خواهد کرد
فارس/ قانونگذار ارشد کنگره آمریکا گفت: «واشنگتن می‌تواند با وضع حد نهایت تحریم‌های جدید علیه ایران بدون کوچکترین اشاره‌ای به توافق هسته‌ای، ضمن حفظ حمایت اروپا، دولت ایران را به زانو درآورده و برای لغو این تحریم‌ها مجبور به التماس کند.» «برد شرمن» مدعی شد، کمپین اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند دولت ایران را در برابر آمریکا به زانو درآورد و تهران را وادار کند تا برای لغو تحریم‌ها به واشنگتن التماس کند.
الحشد الشعبی امید عراق و منطقه است
 فارس/ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در بغداد به اظهارات اخیر وی علیه الحشد الشعبی واکنش نشان داد و اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی امید عراق و منطقه هستند. وی افزود: الحشد الشعبی از نهادهای رسمی دولت عراق است و نیروهای آن عراقی‎هایی هستند که با تروریسم مقابله کردند.
نیروهای آمریکایی باید فورا از عراق خارج شوند
مهر/ شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب أهل الحق» عراق خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از این کشور شد.
وی تأکید کرد: مقامات واشنگتن پس از پایان بهانه وجود داعش، هرچه سریعتر باید نیروهای خود را از عراق خارج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *