خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۰۱

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حوزه راه حل‌هایی برای پیشگیری از خطرات فضای مجازی دارد
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: مرحوم مصطفی خمینی با اینکه فرزند مرجع بزرگی همچون امام خمینی(ره) بود اما ذره‌ای از نشانه‌های آقازادگی در وی نبود
  • آیت‌الله اراکی: مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است
  • آیت‌الله علیدوست: رسانه و اطلاع رسانی در حوزه مسأله‌ای مهم و ضروری است
  • آیت‌الله فقیهی: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین وظیفه روحانیت است
  • نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران: اگر ایران نبود درگیری شدیدی میان کردها و ارتش عراق رخ می‌داد

** جام جم ۹۶/۸/۱
*   روابط ما با ایران به روال طبیعی بازگشته است
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد سفر هیات این جنبش به تهران بیانگر تمایل به داشتن روابط با ایران و تقویت پروژه مقاومت فلسطین است.
«سامی ابوزهری» از رهبران حماس گفت: روابط با تهران به نفع مقاومت و آرمان فلسطین است و موضع ایران نیز درخصوص حمایت از مقاومت روشن است.
*  برگزاری دومین جلسه دادگاه غیرعلنی بقایی
دومین جلسه دادگاه غیرعلنی حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم به اتهامات مالی و به شکایت دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل و دادستانی تهران به شعبه ۱۰۵۷ دادسرای کارکنان دولت دیروز برگزار شد. حمید بقایی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ درباره اتهامات خود افزود: جلسه دادگاه غیرعلنی است و اجازه ندارم جزئیات دادگاه را منتشر کنم. وی گفت: دادگاه به اتهام مالی تشکیل شده است، اما اتهامات سیاسی را هم در کیفرخواست آورده‌اند. یکی از حاشیه‌های جلسه دیروز دادگاه این بود که بقایی با زنبیل قرمز حاوی دفاعیات خود به دادگاه رفت.
** همشهری ۹۶/۸/۱
*  شرط انتشار اسامی مجرمان اقتصادی
نمایندگان مجلس با طرحی موافقت کردند که از این پس اسامی مجرمان اقتصادی با تشخیص قاضی منتشر شود.
نمایندگان در حالی با این طرح موافقت کرده‌اند که پیش از این ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی حکم محکومیت جرایم بالای ۱۰۰ میلیون تومان باید در رسانه‌ها منتشر می‌شد و اجازه قاضی در آن شرط نبود.
*  ۷۹۵ هزار شغل ایجاد شد
رئیس مرکز آمار ایران با تشریح شرایط بازار کار، از ایجاد ۷۹۵ هزار شغل در فاصله تابستان ۹۵ تا تابستان سال جاری خبر داد. امیدعلی پارسا افزود: جریان فعلی اقتصاد به گونه‌ای نیست که تا پایان سال ۹۶۰ هزار شغل هدفگذاری شده، محقق شود.
** کیهان ۹۶/۸/۱
*  مرحوم مصطفی خمینی با اینکه فرزند مرجع بزرگی همچون امام خمینی(ره) بود اما ذره‌ای از نشانه‌های آقازادگی در وی نبود
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی صبح دیروز(یکشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی در آستانه‌ چهلمین سالگرد رحلت ایشان، ضمن قدردانی از برگزاری چنین کنگره‌ای، مرحوم حاج آقا مصطفی را از ابعاد مختلف دارای شخصیّتی برجسته‌ دانستند و گفتند: ایشان از لحاظ استعداد و جرئت علمی، تهذیب نفس، شجاعت و منش مبارزاتی، انسانی ممتاز بود و معرّفی جایگاه علمی و افکار ایشان به جامعه و نسل امروز، کار بسیار خوب و لازمی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرموز و بهت‌آور مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی در اول آبان سال ۱۳۵۶ را نیز زمینه‌ساز ایجاد موج مردمی بیان کردند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به تهذیب نفس و گرایش سلوکی مرحوم حاج سیدمصطفی‌خمینی و ساده‌زیستی و زهد ایشان، خاطرنشان کردند: آن مرحوم با اینکه فرزندِ شخصیت و مرجع بزرگی همچون امام خمینی(ره) بود اما ذره‌ای از نشانه‌های آقازادگی در وی نبود.
*  اعلام‌ حمایت هلند از برجام و انتقاد از آمریکا
علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با  هیئت پارلمانی و رئیس‌کمیسیون روابط خارجی پارلمان هلند دیدار کرد.
ولایتی درباره این دیدار گفت: هیئت پارلمانی هلند درباره برجام نیز گفت: کاملا از برجام حمایت می‌کنند و نگاه آنها با سیاست ایالات متحده درباره برجام متفاوت است و انتقاداتی را نسبت به آمریکا اعلام کردند.
** شرق ۹۶/۸/۱
*  نامه فرمانده پیشمرگه‌ها به آیت‌الله العظمی سیستانی
فرمانده بخشی از نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله العظمی سیستانی از ایشان خواست برای ممانعت از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها وارد عمل شوند.
*  توافق‌نامه قضائی بین ایران و سریلانکا برای انتقال زندانیان
علیرضا آوایی وزیر دادگستری روز گذشته در حاشیه امضای توافق‌نامه قضائی با سفیر سریلانکا، توافق‌نامه امضا‌شده با سریلانکا را در راستای انتقال زندانیان عنوان کرد و گفت: یک‌سری تفاهم‌نامه‌هایی از قبل امضا و بخش درخور‌توجهی هم اجرائی شده است.
** ایران ۹۶/۸/۱
*  ادعای توقیف یک کشتی ایرانی از سوی دولت مستعفی یمن
نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن مدعی شد که یک کشتی ایرانی در نزدیکی مجمع‌الجزایر سقطرا توقیف شده است. «احمد عبید بن دغر»، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن اعلام کرد که ماهیگیران یمنی در نزدیکی مجمع الجزایر سقطرا در دهانه خلیج عدن یک کشتی ایرانی با ۱۶ سرنشین را توقیف کرده‌اند.
*  شورایی‌ها بزودی با رئیس جمهوری دیدار می‌کنند
اعضای شورای شهر تهران بعد از دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس، در آینده‌ای نزدیک به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری خواهند رفت. این خبر را علی اعطا، سخنگوی شورای شهر بعد از جلسه علنی این هفته شورا اعلام کرده است. او گفته است که «ما درخواست دیدار با سران سه قوه را داشتیم که دیدار با لاریجانی انجام شد و بزودی با رئیس جمهوری دیدار خواهیم داشت.» اعضای شورا همچنین درخواست دیدار با رهبری را هم ارائه کرده‌اند و منتظر تعیین وقت هستند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۱
*  مجلس اقلیم کردستان عراق درصدد حذف پست ریاست اقلیم
منابع خبری عراق از وجود طرحی در اقلیم کردستان عراق خبر دادند که از آن به عنوان «کودتای نرم» علیه بارزانی اسم برده‌اند. به گزارش این منابع برخی نمایندگان مجلس اقلیم کردستان عراق از وجود مذاکراتی به منظور لغو پست ریاست اقلیم و توزیع اختیارات رئیس اقلیم بین دولت و پارلمان این منطقه پرده برداشتند.
*  امضای توافقنامه تاسیس شورای هماهنگی میان عراق و عربستان در حضور تیلرسون
عراق و عربستان روز گذشته رسما توافقنامه تاسیس شورای هماهنگی را امضا کردند. این توافقنامه در حضور تیلرسون وزیرخارجه آمریکا امضا شد.
وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مراسم امضای تاسیس شورای هماهنگی میان دو کشور گفت:‌ امیدواریم این شورا سرآغاز سلسله تدابیری در جهت تقویت روابط مهم دو کشور باشد.
العبادی بعد از پایان سفرش به ریاض روز گذشته به مصر رفت و با ژنرال سیسی دیدار کرد. وی قرار است به ایران و ترکیه نیز سفر کند.
** وطن امروز ۹۶/۸/۱
*   ۷ آبان؛ برگزاری جلسه رأی اعتماد به ۲ وزیر پیشنهادی
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز یکشنبه ۳۰ مهرماه، نامه  حسن روحانی  مبنی بر معرفی گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو را جهت اخذ رأی اعتماد مجلس اعلام وصول کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در روز یکشنبه هفته آینده ۷ آبان ماه خبر داد.
*  حذف دلار از روند صدور روادید اربعین
مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره آخرین برنامه‌ریزی برای صدور روادید زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: با پیگیری‌های وزارت کشور و وزارت امور خارجه و همکاری دولت عراق، اخذ دلار برای صدور روادید از زائران اربعین حسینی حذف و هزینه روادید به ریال توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق و دفاتر موقت دوازده‌گانه صدور روادید دریافت می‌شود. وی افزود: این اقدام، زمینه‌ساز حذف دلار برای صدور روادید زائران عتبات عراق  پس از اربعین نیز خواهد بود.
** جوان ۹۶/۸/۱
*  کشف و ضبط محموله سلاح از باندهای اشرار
وزارت اطلاعات از کشف و ضبط محموله سلاح از باندهای اشرار از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات کرمان خبر داد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با اقدامات اطلاعاتی اداره کل اطلاعات کرمان یک محموله سلاح و مهمات متعلق به باندهای اشرار از مناطقی در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کشف و ضبط گردید. کشفیات شامل دو قبضه کلت کمری، پنج قبضه کلاش، یک قبضه نارنجک انداز، یک قبضه آر.پی.جی به همراه شش موشک آر.پی.جی یک قبضه توپ اس.پی.ج۹، پنج فروند موشک ۱۰۷ میلی‌متری، ۶۸، قشنگ دوشکا و ۴۰ نارنجک بوده است.
*  دشمن حمایت معنادار ملی از سپاه را درک کند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن حمایت‌های معنادار ملی از سپاه را درک کند، می‌گوید: معنویت و مردمی بودن مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار سپاه است.
حجت‌الاسلام علی سعیدی بیان داشت: اقدام «ترامپ» پیامد و کارکردی جز آشکار شدن عمق محبوبیت سپاه نزد مردم و مسئولان نداشته است، در واقع تلاش رئیس‌جمهور نگون بخت امریکا برای تخریب سپاه و دستاوردها و نقش‌آفرینی‌های راهبردی آن در منطقه، به ضد خود تبدیل شد و موجبات رسوایی و بی آبرویی او را فراهم آورد.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۱
*  رد شایعه جریمه ۶ بانک ترکیه به بهانه نقض تحریم‌های ایران
مسئولان بانکی ترکیه شایعه مربوط به جریمه برخی موسسات مالی ترکیه‌ای را رد کردند. بر اساس این شایعات گفته می‌شد تعدادی از بانک‌های ترکیه‌ای میلیاردها دلار آمریکا را در نقش تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای این کشور جا به جا کرده‌اند.
در بیانیه‌ »آژانس تنظیم و نظارت بر بانک‌ها در ترکیه» گفته شده که اخباری در معرض عموم قرار گرفته است که ماهیت آن چیزی جز شایعات نیست.
*  تعرض به کنسولگری ایران در اربیل
وزارت امور خارجه عراق، با صدور بیانیه‌ای در خصوص حمله به کنسولگری ایران در شهر اربیل اعلام کرد: اقدام تعرض و تخریب از پیش طراحی شده ساختمان کنسولگری ایران در اربیل و توهین به پرچم کشور دوست و همسایه و تهدید کارمندان آن را محکوم می‌کنیم. در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق همزمان با اعلام تنفر از این اقدام، مسئولیت حفظ امنیت و جان کارمندان مراکز دیپلماتیک در اقلیم کردستان را کاملا متوجه مسئولان دولت اقلیم می‌داند.
** رسالت ۹۶/۸/۱
*  دولت جلوی واردات گندم را بگیرد
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان استان قم، با انتقاد از واردات گندم توسط دولت در شرایط خودکفایی گندم عنوان کرد: دولت اول اجازه دهد محصولات کشور مصرف‌شده و در صورت نیاز واردات انجام دهد و نباید در صورتی‌ که خودکفایی مصداقی از اقتصاد ‌مقاومتی است، دستمان جلوی دیگران دراز باشد.
وی با بیان اینکه در زمان واردات، کشورها امیال خود را بر ما تحمیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگرچه واردات گندم شاید دارای سود برای کشور باشد ولی نباید همه‌جا به‌دنبال سود بیشتر باشیم و باید همواره مسئولان به فکر بی‌نیازی کشور نسبت به واردات باشند.
*  حوزه راه حل هایی برای پیشگیری از خطرات فضای مجازی دارد
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی و هیئت همراه اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند از طریق آلوده کردن جوانان به فضاهای مجازی و تخریب اخلاق، اعتقادات مذهبی را از ما بگیرند. استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: من بارها در مورد خطرات فضای مجازی اخطار داده‌ام و گفته‌ام که مسئله فراتر از این است که ما فکر می‌کنیم، فضای مجازی خطری است بالفعل و بالقوه هم برای عقاید هم برای اخلاق و باید زودتر روی آن فکر کنند.
وی تأکید کرد: معضل فضای مجازی راه‌حل دارد و ما در حوزه گروهی داریم که تخصص در این زمینه‌ دارند و راه‌حل‌هایی هم ارائه کرده‌اند که به عقیده من قابل انجام است منتها چون عزم راسخی در این زمینه نیست به‌جایی نرسیده.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۱
*  حضور آمریکا در رقه، شعبده بازی بیش نیست
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره توافق  آمریکا و عربستان برای  بازسازی رقه سوریه، اظهار کرد: حضور آمریکا در رقه شعبده بازی بیش نیست. وی ادامه داد: زمانی که نیروهای مقاومت، داعش را با شکست کامل مواجه کردند، آمریکایی‌ها براساس نمایشنامه‌ای از پیش طراحی شده آنجا نیرو پیاده کردند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: هر کشوری که می‌خواهد در سوریه کاری کند، باید با مجوز دولت سوریه باشد و حضور آمریکا در آنجا غیرقانونی است.
*  برجام از حمایت جهانی برخوردار شده است
عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیرامور خارجه ایران گفت: برجام از حمایت جهانی برخوردار شده است و نشست خلع سلاح هسته‌ای مسکو یک بار دیگر این واقعیت را به وضوح نشان داد. عراقچی با بیان اینکه برجام بخش جدایی ناپذیر نظام عدم انتشار سلاح هسته‌ای شده است، گفت: آمریکا و شخص ترامپ در انزوای جهانی قرار گرفته است؛ اکثریت کشورهای جهان و نمایندگان سازمان های بین المللی از برجام حمایت می‌کنند.
** آرمان ۹۶/۸/۱
*  امروز ایران موجب امنیت و ثبات منطقه است
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با توجه به آشفتگی‌ها و آشوب‌های منطقه، امروز کشور ایران موجب امنیت و ثبات منطقه است.
سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در جمع پاسداران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: تمام اتفاقات امروز منطقه و آشوب‌های آن را استکبار جهانی به خاطر مقابله با انقلاب اسلامی به وجود آورده و ترامپ هم یک فرد دیوانه نیست، بلکه نقش دیوانه‌ها را بازی می‌کند، چراکه برای راهبرد اهداف آمریکا در منطقه به وجود چنین شخصیتی نیاز است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۱
*  گزارش وزارت امور خارجه به مجلس از نقض برجام
هفتمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
در ادامه این گزارش، فهرستی از موارد نقض و تخطی آمریکا از تعهدات برجامی این کشور که طی ۲۱ ماه گذشته و در ۱۰ نامه جداگانه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به خانم موگرینی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام منعکس و رسما ثبت شده، مورد اشاره قرار گرفته است.
** آفرینش ۹۶/۸/۱
*  ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران: اگر ایران نبود درگیری شدیدی میان کردها و ارتش عراق رخ می‌داد.
*  آژانس مجاز به بازرسی از تاسیسات نظامی ایران نیست
معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید: مسائل گنجانده شده در بند (T) خارج از صلاحیت آژانس است و این نهاد مجاز به بازرسی از سایت‌های نظامی نیست.
«سرگئی ریابکوف» افزود: به ویژه آژانس مجاز به اجرای چنین بازرسی‌هایی نیست و نمی توان چنین دستورالعملی را برای آن لحاظ کرد چراکه مسائل گنجانده شده در بند(T) خارج از صلاحیت آژانس است.
** قدس ۹۶/۸/۱
*  مدیران کسانی هستند که ایمان بالایی دارند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی به تشریح ویژگی‌های مدیران تراز اسلامی پرداخت و نتیجه نافرجام برجام را ثمره مشاوره با افراد نااهلی دانست که خوی استکباری و استعماری دارند.  وی در دیدار با اعضای شورای شهر قم با اشاره به ویژگی‌های مدیریت در سوره مبارک شوری، بیان داشت: در این سوره مطالبی وجود دارد که باید در مسائل مدیریت، سرمشق قرار گیرد و نخستین شاخصه مدیریت، ایمان است؛ مدیران کسانی هستند که از ایمان بالایی برخوردارند، زیرا تمام مسائل اسلام بر پایه خدامحوری است.
*  امر به معروف و نهی از منکر بالاترین وظیفه روحانیت است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بحث امر به معروف و نهی از منکر را بالاترین وظیفه روحانیت معرفی کرد. آیت‌الله فقیهی در جلسه مبلغان مرکز استراتژی فرهنگی احیاء تصریح کرد: اگر یک مبلغ آنچه را که به مردم می‌گوید خود نیز به آن عمل کند، سخنانش تاثیر شگفت‌انگیزی بر مخاطبان خواهد گذاشت و همه به وی علاقه‌مند خواهند شد. وی ادامه داد: نگاه مردم به اعمال و رفتار روحانیت است؛ هنگامی که مردم با یک روحانی روبه رو می‌شوند، میزان تواضع، تدین و عمل وی را به دستورهای الهی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
*  مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه بعضی‌ها حاضرند به خواسته‌های ترامپ تن دهند، اما بر نظام اسلامی تکیه نکنند، گفت: مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است. وی در جلسه درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با بیان اینکه محبت به خداوند برهان صدق لازم دارد، عنوان کرد: برهان صدق یعنی اینکه انسان مطیع اوامر الهی باشد و در راه او همه رنج‌ها و مصیبت‌ها را تحمل کند، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) نمونه‌های آشکار بنده‌های مطیع و محب خداوند هستند.
** خراسان ۹۶/۸/۱
*  انهدام شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر در سیستان وبلوچستان  
با اقدامات گسترده اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان و بلوچستان، اعضای یک شبکه بین المللی و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که محموله های کلان مواد را مسلحانه از مرز سراوان وارد کشور می کردند، شناسایی شدند و در نهایت با پیگیری های انجام شده، طی چندین ساعت درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، این شبکه منهدم و یک محموله تریاک به وزن تقریبی ۲۶۰۰ کیلوگرم از باند مذکور کشف و ضبط شد.
*  ارتش و سپاه دوشادوش هم  در مقابل دشمن ایستاده‌اند
سرتیپ صباحی فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم صبحگاه ستاد این قرارگاه گفت: امروز برادران سپاه در مسئولیت‌های حساس در قرارگاه پدافند هوایی حضور موثر دارند و کمک شایانی به پیشبرد ماموریت های پدافند هوایی می‌کنند.
** اعتماد ۹۶/۸/۱
*  تحت هیچ‌ شرایطی درباره توان موشکی مذاکره نمی‌کنیم
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی مقامات اروپایی درباره توان موشکی ایران، گفت: ما بارها گفته‌ایم که مسائل دفاعی ما هیچ ارتباطی به برجام و مذاکرات هسته‌ای ندارد و این مساله جزو خطوط قرمز ما است. جمهوری اسلامی ایران برای دفاع، توان موشکی و دفاعی خود را تقویت کرده و طبیعی است در مساله با هیچ‌ کسی و هیچ کشوری تعارف نداشته باشد؛ امریکایی‌ها باید بدانند که ایران تحت هیچ شرایطی درباره مسائل موشکی و دفاعی خود با دیگران مذاکره نخواهد کرد.
*  نوازشریف از قطر برای نخریدن گاز از ایران رشوه می‌گرفت
رییس‌جمهور سابق پاکستان گفت: «نوازشریف» برای لغو قرارداد واردات گاز از ایران و ورود هر کشتی گاز مایع قطر ۴ میلیون دلار رشوه دریافت می‌کرد.
آصف علی زرداری رییس‌جمهور سابق پاکستان بعد از شرکت در اجلاس شورای مرکزی حزب مردم در لاهور گفت: «در دوران حزب مردم برای واردات گاز از ایران به توافق رسیدیم که با اجرای این پروژه نه تنها بخش زیادی از نیاز انرژی کشور برآورده می‌شد بلکه عموم مردم می‌توانستند از گاز ارزان بهره‌مند شوند.»
** شهروند ۹۶/۸/۱
*  نامه اعتراض ظریف به موگرینی درباره اظهارات ترامپ و نقض برجام
محمدجواد ظریف در نامه‌ای به فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده گروه ١+۵ و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به آخرین موارد نقض برجام و بدعهدی‌های آمریکا به‌ویژه آنچه در سخنرانی دونالد ترامپ در ٢١ مهرماه مطرح شد،‌ مراتب اعتراضی کشورمان را اعلام کرد. نامه اخیر اعتراضی ایران به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دهمین نامه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای اجرای برجام تاکنون ارسال کرده و در کمیسیون مشترک برجام ثبت شده است.
*  کشتی کره‌ای در ایران
محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی از کاهش سن ناوگان این شرکت به ۱۲‌سال با ورود کشتی‌های کره‌ای در فروردین ٩٧ خبر داد.
** صبح نو ۹۶/۸/۱
*  فقط ایران خودرو و سایپا در عالم خلق نشده‌اند
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش خودروسازی تنها ایران خودرو و سایپا خلق نشده‌اند و از آسمان نیامده‌اند و اتاق بازرگانی می‌تواند سومین خودروساز کشور باشد که بنده از آن حمایت می‌کنم.
*  اگر مقاومت نبود آمریکا و اسرائیل شکست نمی‌خوردند
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به نقش محور مقاومت در شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: آمریکا نقش قدرت ظالمی را ایفا می‌کند که می‌خواهد به ناحق بر دنیا مسلط شود. نعیم قاسم تاکید کرد: اگر مقاومت نبود، آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست نمی‌خوردند و اراضی آزاد نمی‌شدند و نمی‌توانستیم که تکفیری‌ها را در منطقه شکست دهیم. این پیروزی‌ها ادامه خواهند یافت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسانه و اطلاع رسانی در حوزه مسأله‌ای مهم و ضروری است
رسا/ آیت‌الله علیدوست در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا با تأکید بر این که امروز بستر مناسبی در اختیار حوزویان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این فرصت در گذشته وجود نداشت، بنابراین باید قدردان این فرصت ارزشمند باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم. عضو جامعه مدرسین در ادامه، رسانه و اطلاع رسانی در حوزه را مسأله‌ای مهم و ضروری ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های بخش‌های مختلف خبرگزاری رسا ابراز داشت: از خداوند می‌خواهیم روز به روز بر توفیقات شما در این عرصه مهم افزوده شود.
” سید مصطفی خمینی” امید انقلابیون بود
تسنیم/ رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی گفت: حاج آقا مصطفی خمینی امید انقلابیون بود و ایشان تنها فرزند امام نبود بلکه یار ومشاور امام بود. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود:‌ از یک طرف عالم، فقیه، فیلسوف،‌ عارف و انقلابی مبارز بود و از طرف دیگر جایگاه بالایی در بیت و نهضت امام داشت.
درگیری‌های ۵ ماهه در جنوب فیلیپین به پایان رسید
فارس/ «دلفیین لرنزانا» وزیر دفاع فیلیپین اعلام کرد درگیری‌های ۵ ماهه در شهر مراوی در جنوب فیلیپین به پایان رسیدو دیگر هیچ تروریستی در مراوی وجود ندارد. طی چند ماه گذشته حضور تروریست‌های وابسته به داعش در شهر مراوی ۴۰۰ هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده بود.
یاوه گویی جدید تیلرسون علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه آمریکا، در پایان سفر خود به عربستان در ادامه یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی علیه کشورمان گفت: زمان آن رسیده است که نیروهای تحت حمایت ایران و مشاوران ایرانی آنها که به شکست داعش در عراق کمک کردند به خانه‌های خود بازگردند! تیلرسون در حالی خواستار خروج ایران از عراق شد که نیروهای آمریکایی با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از سرنگونی صدام هنوز این کشور را به طور کامل ترک نکرده‌اند.
آنچه در منطقه باعث ثبات و آرامش و مبارزه با تروریسم است، ایران است
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات خصمانه تیلرسون گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بعد از سال‌ها اشتباه دیدگاه خودشان را اصلاح کنند. آنچه در منطقه باعث ثبات و آرامش و مبارزه با تروریسم است، ایران است. ظریف تاکید کرد: سیاست خارجی شرم آور آمریکا با دلارهای نفتی دیکته می‌شود. وی تاکید کرد: متاسفانه متحدان آمریکا که برای چپاول دلارهای نفتی آن‌ها این خوش خدمتی و خوش رقصی‌ها را برای آن‌ها انجام می‌دهند عامل بی‌ثباتی و بحران در منطقه بودند.
مقتدی صدر به اردن رفت
باشگاه خبرنگاران/ دفتر رسانه‌ای رئیس جریان صدر در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: مقتدی صدر به دعوت رسمی عبدالله دوم پادشاه اردن به امان سفر کرده است. مقتدی صدر در تابستان گذشته هم در سفری بی سابقه به عربستان و امارات با مقامات این کشورها دیدار کرده بود. صدر درحالی به امان سفر کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز یکشنبه شب وارد امان شد و با عبدالله دوم دیدار کرد.
اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره هزینه ثبت نام زائران اربعین
باشگاه خبرنگاران/ سازمان حج و زیارت اطلاعیه‌ای در خصوص هزینه ثبت نام زائران اربعین منتشر و اعلام کرد: ستاد مرکزی اربعین کشور مسئولیت ساماندهی حرکت عظیم اربعین را بر عهده دارد و سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از کمیته‌های زیر مجموعه و عضو ستاد مرکزی اربعین صرفاً مسئولیت ثبت نام و اخذ روادید بر اساس مصوبات و ضوابط ستاد مذکور را عهده دار است. در همین راستا ستاد مرکزی اربعین (وزارت کشور) به سازمان حج و زیارت که در موضوع اربعین مجری مصوبات و تصمیمات ستاد مذکور است، اعلام کرد که میزان هزینه‌ها جمعاً ۱۹۹۵۰۰ تومان منظور شده است.
روابط تهران و بغداد مستحکم و پایدار است
صداوسیما/ دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار پستی در صفحه توییتر خود،  روابط ایران و عراق را مستحکم و پایدار برشمرد. حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد: اگر رفتار مخرب و غیرسازنده عربستان متوقف گردد، اتفاق مثبتی است.
ظهور داعش نتیجه مداخله آمریکا در عراق است
صداوسیما/ وزیر دفاع سابق فرانسه اعلام کرد:ظهور داعش یکی از پیامدهای مداخله نظامی آمریکا در عراق در سال ۱۹۹۱ است.‌ پیر شونمان سیاستمدار کهنه کار فرانسوی گفت: «این امکان وجود داشت که با روی آوردن به دیپلماسی از بروز جنگ سال ۱۹۹۱ علیه عراق جلوگیری کرد.» وی افزود: «به نظر من، آن جنگ به یک فاجعه بزرگ منتهی شد  وخسارات فراوان به کشورهای مختلف وارد می‌کند.
ریاض با موضع ترامپ علیه ایران موافق است
فارس/ شاهزاده سعودی طی سخنرانی در همایش صهیونیستی ضمن اعلام حمایت ریاض از موضع ترامپ علیه ایران، بر لزوم به چالش کشیدن تهران تاکید کرد. ترکی بن فیصل آل سعود افزود: باید با حضور نظامی ایران در سوریه مقابله شود. ترکی فیصل در پنل مشترکی کنار «افریم هالوی» رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» صحبت می‌کرد.
همایش “اتحاد ارتش و سپاه”برگزار شد
تسنیم/ همایش همدلی و اتحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز به میزبانی نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو آغاز به کار کرد. در این همایش یک‌روزه تعدادی از فرماندهان دو نیرو به ایراد سخنرانی پرداخته و در خصوص راهکارهای ارتقای هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تبادل نظر می‌پردازند.
 «القریتین» جنایت جدید داعش را فاش کرد
تسنیم/ منابع محلی در سوریه خبر دادند که بعد از عقب‌نشینی عناصر داعش از شهر القریتین در ریف شرقی حمص و ورود نیروهای ارتش به آن، ده‌ها جنازه غیرنظامی تیرباران‌شده در یکی از چاه‌های اطراف شهر کشف شد. همچنین منابع خبری شامگاه یکشنبه گزارش کردند که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهر قوریه در حومه دیر الزور را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کنند.
۱۶ سال عملیات آمریکا در افغانستان بی‌نتیجه بوده است
ایرنا/ رئیس جمهوری پیشین افغانستان اعلام کرد که ۱۶ سال عملیات نظامی آمریکا در افغانستان بی نتیجه بوده و در این دوره تروریست‌های جدید ازجمله داعش به این کشور نفوذ کرده‌اند که حیرت آور و سوال برانگیز است. «حامد کرزی» گفت: برای سومین سال متوالی است که بالگردهای بدون نشان تروریست‌ها را به افغانستان منتقل می‌کنند و این در حالی است که فقط آمریکا حریم هوایی این کشور را کنترل می‌کند.
 ایران یک قدرت منطقه‌ای است
ایرنا/ معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ایران یک قدرت منطقه‌ای است که به صورت ثابت، راهبردی و اعتقادی از فلسطین حمایت کرده است. صالح العاروری تاکید کرد که روابط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با ایران در زمینه‌های مختلفی گسترش می‌یابد. وی تاکید کرد که حامی اصلی و نخست گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) ایران است.
آمریکا دنبال بهانه‌جویی است
فارس/ نماینده ایران در سازمان ملل گفت: هیچ ارتباطی بین دولت ایران و آمریکا وجود ندارد و گفت‌‌وگوهای دو طرف پس از برجام متوقف شده‌ است. «خوشرو» در مصاحبه‌ای اختصاصی با «رادیوی ملی آمریکا» تأکید کرد که این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که باید در مورد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای قضاوت کند، نه آمریکا. خوشرو اظهار داشت: «ایالات متحده به ویژه دولت کنونی این کشور در پی بهانه‌جویی و تهدید به اعمال تحریم‌ها است. این نوع اقدام‌ها با متن و محتوای توافق ناهمخوان است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *