خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۳۰

  • آیت‌الله جوادی آملی: نهاد مرجعیت در عراق باید حفظ و تقویت شود
  • آیت‌الله سبحانی: امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است
  • آیت‌الله یزدی: باید با جریانی که تنها صلح امام‌حسن‌(ع) را می‌بیند و از قیام عاشورا چشم‌پوشی می‌کند، مقابله کرد
  • آیت‌الله نمازی: رسانه‌ها نقش مؤثری  در میدان مبارزه با دشمن دارند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید از معنویت و ارزش‌های معنوی فاصله گرفت
  • آیت‌الله بهشتی: مواضع اخیر ترامپ حاکی از ضعف آمریکا است

** جام جم ۹۶/۷/۳۰
*  سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در راس هیاتی شامل وزرا و مشاوران دولت به عربستان سعودی سفر کرد.
«رشید العانی»، سفیر عراق در عربستان اعلام کرد که سفر حیدر العبادی به منظور امضای توافق تشکیل شورای هماهنگی عربستان و عراق صورت گرفته است.
** همشهری ۹۶/۷/۳۰
*  شرکت‌های آمریکایی منعی در ایران ندارند
معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات درباره حضور شرکت‌های خارجی از جمله آمریکا در ایران گفت: در هفته دولت در خدمت رهبری بودیم که فرمودند با تمام دنیا روابطمان را گسترش دهیم که البته به استثنای یک کشور و یک رژیم که موضوع خاصی دارد؛ ما با هیچ کشوری مشکلی برای توسعه روابط نداریم.
اسحاق جهانگیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها خودشان را از اقتصاد ایران محروم کردند و ما هیچ وقت به آمریکایی‌ها نگفتیم که در اقتصاد ایران وارد نشوند.
*  رایزنی فرستاده حماس به تهران با شمخانی
صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با استقبال از انتخابات اخیر در دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ایران همواره از حضور چهره‌های جهادی و پایبند به هدف آزادسازی کامل فلسطین در حماس چون گذشته حمایت می‌کند.
وی افزود: اتهامات و دروغ‌پردازی‌های آمریکا و رسانه‌های نظام سلطه برای مردم منطقه که از خطر تروریسم رها شده‌اند و ایران را حامی خود در برابر گروه‌های تفکیری می‌دانند ارزشی ندارد.
صالح العاروری نیز در این دیدار از حمایت‌های تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران از مردم مسلمان فلسطین تقدیر و بر عزم رهبران حماس برای تحکیم همکاری‌های این جنبش با ایران تاکید کرد.
** کیهان ۹۶/۷/۳۰
*  قتل‌عام و شکنجه وحشیانه مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد
سازمان ملل می‌گوید سربازان میانمار همچنان به تجاوز و کشتار مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخین ادامه می‌دهند. «زید رعد‌الحسین»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده تیم وی که در میانمار مستقر است، گزارش‌هایی را مبنی «بر تیراندازی بدون هدف مشخص، اعدام‌های بدون محاکمه، بازداشت‌های خودسرانه، سربه نیست کردن، تجاوز و سایر خشونت‌های جنسی و شکنجه» دریافت کرده‌اند.
وی گفته «به نظر می‌رسد همین حالا که ما در حال گفت‌وگو هستیم، آنان به این کارها ادامه می‌دهند.»
*  شکاف طبقاتی به بدترین وضعیت دهه اخیر رسید
بر اساس گزارش بانک مرکزی، شاخص ضریب جینی در سال ۱۳۹۵ به عدد ۴۰۴۶/۰ افزایش یافت که بالاترین رقم از سال ۱۳۸۲ تاکنون است، یعنی بدترین رکورد شکاف طبقاتی در ۱۲ سال اخیر را به ثبت رسانده است.
** شرق ۹۶/۷/۳۰
*  احتمال دیدار دوباره جامعه روحانیت با رئیس جمهور
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به جلسه اخیر جمعی از اعضای این تشکل با حجت‌الاسلام حسن روحانی، گفت: ارزیابی ما از این جلسه و دیدار خوب بود، چراکه توانستیم نسبت به برخی مسائل و مباحث با آقای رئیس‌جمهور گفت‌وگو کنیم.
او با بیان اینکه رئیس‌جمهور از پیشنهاد حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز استقبال کرده، گفت: ما از آقای روحانی خواستیم جلسه با اعضای جامعه روحانیت مبارز را ادامه بدهد که ایشان پذیرفتند، لذا ممکن است در آینده باز هم اعضای جامعه روحانیت مبارز با آقای دکتر روحانی دیدار کنند.
** ایران ۹۶/۷/۳۰
*  رئیس جمهوری، وزرای پیشنهادی علوم و نیرو را معرفی کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، آقایان رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رأی اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.
*  باید با جریانی که تنها صلح امام حسن (ع) را می‌بیند و از قیام عاشورا چشم‌پوشی می‌کند، مقابله کرد
رئیس شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید با جریان‌هایی که به مجموع کلمات اهل‌بیت(ع) نظر نمی‌کنند و تنها مثلاً به صلح امام حسن(ع) توجه و از قیام امام حسین(ع) چشم می‌پوشند، به مقابله برخاست که البته این وظیفه، سخت و سنگین و نیازمند به اطلاعات و معلومات کافی است.
آیت‌الله محمد یزدی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه کشور لبنان، افزود: مهم‌ترین هدف صلح امام حسن(ع) امکان ابلاغ مقاصد اسلام به نسل‌های بعدی در سایه حاکمیت طاغوتی مانند معاویه و بنی‌امیه بود.
وی ادامه داد: شرایط تعاملات و ارتباطات کنونی جهان اسلام نیازمند تبلیغ صحیح معارف دینی است خصوصاً آنکه بیشتر انحرافات و گمراهی‌ها مانند جریان‌های تکفیری از ناحیه کشوری مانند عربستان سعودی صادر می‌شود که افرادی وابسته به امریکا و استکبار جهانی در رأس حاکمیت این کشور قرار دارند که تنها قدرت را می‌فهمند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۳۰
*  جایگاه علمی شهید آیت‌الله مصطفی خمینی مغفول مانده است
حجت‌الاسلام علی ذوعلم دبیر علمی کنگره بزرگداشت «منزلت و خدمات علمی و انقلابی شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی»، با برجسته توصیف کردن نقش شهید مصطفی خمینی در اوج‌گیری نهضت امام(ره) گفت: هدف از برگزاری این کنگره تبیین و نشان دادن نقش و جایگاه علمی مغفول مانده شهید آیت‌الله مصطفی خمینی است.
** وطن امروز ۹۶/۷/۳۰
*  جلسه ویژه مدیران پژو و توتال درباره تهدیدات برجامی آمریکا
مدیران شرکت‌‌های فرانسوی و مقامات وزارتخانه‌‌های خارجه و دارایی این کشور هفته آینده به منظور فهم بهتر تبعات خودداری ترامپ از تایید پایبندی ایران به برجام تشکیل جلسه می‌دهند.
بر اساس دعوتنامه ارسالی از سوی گروه تجاری مدف به شرکت‌‌های مربوط، مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دارایی و دفتر تجاری فرانسه در تهران در این نشست تبعات عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.
*  شمخانی حملات تروریستی کابل را محکوم کرد
امیر دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی طی پیامی به همتای افغانستانی خود، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد در افغانستان با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.
** جوان ۹۶/۷/۳۰
*  برجام نباید مشروط به هیچ شرط دیگری باشد
برجام به هیچ وجه نباید مشروط به هیچ شرط دیگری علی‌الخصوص به شروط استراتژیک راهبردی ایران، یعنی هم حضور فعال در منطقه و هم کمک به خط مقاومت و همچنین پیشرفت امکانات دفاعی خود باشد.
علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در حاشیه دیدار معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در پاسخ به این پرسش که مواضع اخیر اروپایی‌ها نسبت به برجام را که آنها تلاش می‌کنند ترامپ برجام را بپذیرد اما باید درباره توان موشکی ایران مذاکره کنیم، چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: مسئله برجام و امضای آن به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نیست.
موضوع دفاع موشکی ایران مربوط به تصمیم‌گیری نظام جمهوری اسلامی است و ما برای دفاع از خودمان از کسی اجازه نمی‌گیریم. وی افزود: هر چقدر که لازم باشد از امکانات پیشرفته تر دفاعی در جهت دفاع از خود استفاده می‌کنیم و این جزو خط قرمز ما محسوب می‌شود.
*  عربستان گزینه‌ای جزبازگشت به روابط عادی با ایران ندارد
حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به وضعیت روابط ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ، مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام است و یک کنشگر فعال در موضوع مبارزه با تروریسم و یک بازیگر فعال در کمک به مردم منطقه و کشورهای جهان اسلام شناخته می‌شود و عربستان سعودی در نهایت هیچ گزینه‌ای جز بازگشت به روابط عادی با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۳۰
*  برجام سندی ممتاز برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای در مسکو با تاکید بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تایید می‌کند، گفت: برجام بعد از مذاکراتی طولانی به دست آمده است و همان سندی شد که تمام کشورهای امضا کننده‌آن را توافقی خوب و در راستای رفع ابهامات از برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های سازنده دانسته‌اند.
وی تصریح کرد: برجام یک سند ممتاز و نمونه‌ای عالی برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.
*  سفر وزیر خارجه به آفریقای جنوبی
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمد جواد ظریف به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی سفر می‌کند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی سفر می‌کند.
وی علاوه بر وزیر امور خارجه، با رئیس جمهور و وزیر دارایی این کشور نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
** رسالت ۹۶/۷/۳۰
*  انقلاب باید قدرت خود را به جهان نشان دهد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار هیئت امنای موکب حضرت معصومه(س) با تسلیت ایام محرم و صفر با تاکید بر اینکه جریان حق همیشه با استفاده از سلاح‌های معنوی با جریان باطل مقابله می کنند اما اهل باطل از سلاح‌های مادی استفاده می کنند، اظهار کرد: در تمامی زمان‌ها غلبه، توجه و بیدارگری به نفع اهل حق بوده است زیرا امکانات معنوی و فرصت‌های معنوی تأثیر می گذارند نه مادی.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: انقلاب نیز باید قدرت خود را نشان دهد و به شکر خدا امروز ایران اسلامی توانسته است در مضجع همه، انقلاب و عزت خود را حفظ کند چنانچه امروزه دشمنان همیشه از تحریم موشکی ایران سخن می گویند اما ایران از افزایش قدرت موشکی سخن می گوید زیرا انسان باید همیشه با قدرت، عزت، شجاعت و عظمت حرکت کند که انقلاب نیز این گونه حرکت کرده است.
*  نقش سپاه قدس و سردارسلیمانی در ارتقای امنیت عراق ستودنی است
آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع فتنه استکبار در جداسازی عراق و خنثی شدن توطئه بدون خونریزی، درگیری، منازعه و با کمترین هزینه را مایه‌  امیدواری و نقش جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست.
وی به خدمات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروهک تروریستی داعش و نقش ایران در افزایش امنیت عراق اشاره کرد و گفت: کنار مسئله‌ امنیت، نباید از مقوله‌ اقتصاد و همکاری‌های دو کشور ایران و عراق در این زمینه غفلت کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۳۰
*  پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهیم داد
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان با دو خانواده شهید در رشت دیدار کرد.
امیر اسماعیلی در این دیدارها با اشاره به توهین‌های مکرر آمریکایی‌ها به ملت، دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اذن رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهیم داد.
*  اظهارات فرمانده جنبش حماس درباره روابط با ایران
یکی از فرماندهان جنبش حماس در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن اشاره به اینکه سفر هیات حماس به تهران در چارچوب روابط دوجانبه است، گفت: روابط ما با ایران قوی است.
طاهر النونو، از فرماندهان جنبش حماس در گفت‌وگو با المیادین، گفت: جنبش حماس مرحله مهمی‌از سرگیری تقویت روابط استراتژیک با تهران را طی کرده است. وی افزود: ما خواهان روابط قوی با ایران هستیم و ما دوستان و هم‌پیمانان‌مان در منطقه را رها نخواهیم کرد.
** آرمان ۹۶/۷/۳۰
*  آمریکا می‌خواهد با جوسازی علیه برجام برای خود امتیاز بگیرد
رئیس مجلس با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: آمریکا سعی می‌کند تا با جوسازی علیه توافق هسته‌ای، برای خود امتیاز بگیرد اما عکس‌العمل کشورها نشان داد که‌این نوع عملکرد فقط به زیان آمریکا خواهد بود. علی لاریجانی در دیدار صالح العارودی، معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و هیات همراه با بیان این مطلب افزود: رژیم صهیونیستی از روز اول تصمیم بر حذف نیروهای مقاومت داشته است؛ آنچه مهم است اینکه گروه‌های فلسطین اختلافات را کنار گذاشته و علیه رژیم اسرائیل متحد باشند.
رئیس قوه مقننه متذکر شد: دشمنان شما تلاش دارند که حماس را حذف کرده و یا در انظار مردم شما را گروهی بی‌تاثیر جلوه دهند، شما نباید بگذارید که در این تفرقه‌افکنی موفق شوند.
*  حمله به کنسولگری ایران در اربیل عراق
تعدادی از افراد ناشناس به کنسولگری ایران در اربیل عراق حمله کردند. تعدادی از افراد ناشناس و معترض با حمله به کنسولگری ایران در اربیل عراق، پرچم ایران را پایین کشیدند.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۳۰
*  در مساله موشکی از کسی اجازه نخواهیم گرفت
محسن رضایی در نشست خبری پس از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر هیات عالی رتبه فرانسه به ایران و اظهارات روز گذشته سفیر این کشور مبنی بر ضرورت گفت‌و‌گو روی برنامه موشکی ایران، گفت: «حتما مقامات اروپایی و خارجی که به ایران می‌آیند دولتمردان ما سیاست‌های قطعی نظام را به آنها خواهند گفت. ما در مساله موشکی از هیچ کسی اجازه نخواهیم گرفت.»
*  عقل ایجاب می‌کند وارد میدان مذاکره مجدد نشویم
سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در خصوص عهد شکنی آمریکا گفت: وقتی شما یک بار تجربه کردید و دیدید که چگونه زیر تعهدات‌شان می‌زنند، عقل ایجاب می‌کند که انسان دیگر در این میدان وارد نشود و بحث‌هایی که آنها می‌کنند، قابل توجه نیست و جمهوری اسلامی در برابر چنین فشارهایی تسلیم نخواهد شد و راه خودش را ادامه خواهد داد».
** آفرینش ۹۶/۷/۳۰
*  پشتیانی ۴۰ کشور از برجام و تاکید اتحادیه اروپا برحفظ آن
شرکت کنندگان در نشست بین المللی خلع سلاح هسته‌ای در مسکو که با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور برگزار شد، بر حمایت از برجام تاکید کرده و نماینده اتحادیه اروپا حفظ این پیمان را ضروری خواند.
«هلگا اشمید» دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) ومعاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در این نشست که با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو برگزار شد، گفت: مدافع حفظ برجام هستیم؛ ایران مطابق تعهدات خود در برجام عمل کرده است، بنابراین این توافق باید حفظ شود.
*  سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به منطقه برای گفت‌وگو درباره‌ ایران
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا قرار است در سفری به خاورمیانه و برای آنچه مقابله با تامین مالی تروریسم خوانده می‌شود با مقامات کشورهای منطقه دیدار کند. گفت‌وگو درباره نقش ایران در منطقه یکی از اهداف این سفر است.
وزارت خزانه داری آمریکاروز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اعلام برنامه‌های منوچین در این سفر تصریح کرد که وی در دیدار با مقامات کشورهای خاورمیانه درباره‌ استراتژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با آنچه واشنگتن نفوذ بی ثبات کننده ایران در منطقه می‌خواند بحث و رایزنی خواهد کرد.
** قدس ۹۶/۷/۳۰
*  مذاکرات متمم برای برجام بسترسازی برجام‌های ۲ و ۳ است
آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اروپا نقش تکمیل کننده سیاست‌های آمریکا را بازی می‌کند و هدف آمریکا نیز استحاله انقلاب اسلامی و وادار کردن مسئولان ایران به کوتاه آمدن تدریجی از خطوط قرمز انقلاب است و نباید فریب اروپا را بخوریم.
وی افزود: همان گونه که در مذاکرات برجام نتیجه‌ای نگرفتیم، مذاکرات تکمیل کننده با اروپا نیز معنا ندارد و مذاکرات متمم برای برجام، بسترساز برجام‌های ۲ و ۳ و برجام‌هایی آمریکایی و اسرائیلی در خصوص مسائل حقوق بشر و دفاع از مقاومت در منطقه است.
*  اربعین درعراق، جمعه ۱۹ آبان است
دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی اعلام کرد: محرم امسال ۳۰ روزه بود و دیروز آخرین روز محرم بود.
مسئول دفتر این مرجع تقلید گفت: هلال ماه صفربرای ایشان محرز نشده و محرم امسال، ۳۰ روزه بوده و امروز ۳۰ مهر ماه نخستین روز ماه صفر است. بنابراین خبر، به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی، روز اربعین حسینی در عراق، یک روزپس از اربعین به تقویم ایران، یعنی جمعه ۱۹ آبان خواهد بود.
** خراسان ۹۶/۷/۳۰
*  رزم ناوهای ایرانی در روسیه لنگر انداختند
ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل چند رزم ناو در آب‌های بندر ماخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در کناره شمال غربی دریای خزر لنگر انداختند. این دومین حضور ناوهای های ایرانی در جمهوری داغستان است.
** اعتماد ۹۶/۷/۳۰
*  شرایط ادامه حضور سپاه در سوریه
اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران در خصوص سفر اخیر سرلشکر باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه گفت: ‌بعد از پیروزی‌های پی در پی که توسط رزمندگان جبهه مقاومت به وجود آمد لازم بود که هیاتی از ایران در جهت تبادل نظر و تبریک گفتن به ملت سوریه مخصوصا آقای بشار اسد اعزام شود. وی افزود: زمانی که آنها نیاز داشته باشند ما هم کمک می‌کنیم و اگر نیازی نباشد کاری نیست. اصل این است که احساس کنند دیگر تروریسمی در آن کشور وجود ندارد.
** شهروند ۹۶/۷/۳۰
*  تبدیل رفاه به مسأله اول کشور  انحراف در انقلاب است
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مراسم پایانی اردوی فرهنگی آموزشی ناظر مسئولان انتخابات شورای نگهبان در حسینیه امام‌خمینی(ره) گفت: تبدیل‌ شدن رفاه به مسأله اول کشور، انحراف در اولویت‌های انقلاب اسلامی است چرا ‌که رفاه اقتصادی هدف انقلاب نیست بلکه ابزار انقلاب است.
*  لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آنها مجازات تعیین شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش اطاله دادرسی در قوه قضائیه اظهار کرد: قضازدایی و جرم‌زدایی از سیاست‌های ابلاغی  قوه قضائیه است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه نیز در این امر کمک کنند.
وی افزود: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آنها مجازات تعیین شود؛ این یک سیاست کلی است که ابلاغ شده و مجلس و دولت برای اجرای آن به قوه قضائیه کمک می‌کنند.
** صبح نو ۹۶/۷/۳۰
*  دولت اسپانیا استقلال کاتولینا را لغو کرد
دولت اسپانیا دیروز تصمیم گرفت که با اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری منطقه کاتالونیا را لغو کند.
اکنون تصمیم دولت اسپانیا برای اجرایی شدن باید به تایید مجلس سنای این کشور برسد.
*  تلاش جریاناتی برای توسعه فساد در کشور
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفته است: برخی حوزه‌های اقتصاد ما بانفوذ افرادی به فساد کشیده شد ودرکنار تحمیلی که بر این کشور شد، سبک زندگی، روش و منش برخی افراد، وابستگی وگرایش به غرب پیداکرد. امروز، جریاناتی تلاش می‌کنند که فساد را در کشور گسترش دهند. مقام معظم رهبری این نفوذ را اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دانستند و امروز با همین امر مواجهیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار آیت‌الله اعرافی با تأکید بر ضرورت تغییر برخی اسلوب درسی حوزه‌های علمیه گفتند: اصول و دروس حوزوی باید به‌صورت موجز و خلاصه به طلاب عرضه شود؛ چرا که شرایط علم‌اندوزی در جامعه کنونی با گذشته تفاوت کرده است.
ایشان همچنین تصریح کردند: حوزه اصلی تشیع در زمان حال در قم تجلی‌یافته و امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است و خیل استعداد در این حوزه فراوان است که برای شناسایی آن‌ها یک مهندسی دقیق نیاز است که وظیفه مدیران است.
نهاد مرجعیت در عراق باید حفظ و تقویت شود
حوزه/ آیت‌الله جوادی آملی در دیدار سردار ‌صفوی ضمن تجلیل از نقش سپاه پاسداران گفت: باید به مسئولین کردستان عراق متذکر شد که آل سعود، اسرائیل و آمریکا، غده سرطانی بدخیمی هستند که آنها را در جهت تامین منافع خود می‌خواهند و هرگز قابل اعتماد نیستند.
ایشان همچنین به نقش مهم مرجعیت در عراق اشاره کردند و اظهار داشتند: مرجعیت در عراق نقش بسیار مهمی دارد که باید این نهاد تقویت و حفظ شود.
رسانه‌ها نقش مؤثری در میدان مبارزه با دشمن دارند
رسا/ آیت‌الله نمازی، با اشاره به اهمیت رسانه در نظام توحیدی گفت: امروز دشمنان اسلام ونظام اسلامی ضمن برافروختن آتش جنگ نظامی در میدان مبارزه فرهنگی و هجمه‌های فرهنگی و هنری و خبری نیز در حال مبارزه با جمهوری اسلامی ایران هستند و رسانه‌ها باید در خط مقدم این نبرد به عنوان بلندگویی رسا عمل کنند.
عضو جامعه مدرسین در ادامه نقش مهم مسؤولان فرهنگی به ویژه رسانه‌ها برای مقابله با هجمه گسترده دشمن را حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در میدان مبارزه با دشمن دارند.
بسیاری از دغدغه های جهان اسلام با همکاری های علمی برطرف می‌شود
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور اندونزی اظهارداشت: امروز دولت و ملت اندونزی در موضع گیری‌هایی که در برابرداعش و وهابیت داشته‌اند، اقدامات ارزشمندی را رقم زده‌اند بطوری که راه اندازی یک بازار علمی مشترک و همکاری‌های وسیع می‌تواند بسیاری از مشکلات جهان اسلام را برطرف کرده و بر روی ابعاد دیگر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان اسلام تاثیر گذارد.
وی ادامه داد: امروز هر چقدر تعاملات و همکاری های علمی کشورهای اسلامی با یکدیگر نزدیک شود بسیاری از دغدغه های جهان اسلام برطرف می‌شود.
نباید از معنویت و ارزش‌های معنوی فاصله گرفت
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار مدیر کل ورزش و تربیت بدنی استان قم گفت: مسئولین باید برنامه‌ریزی و حمایت بیشتری برای جذب جوانان به ورزش کنند تا از این طریق بتوانند با توسعه دادن ورزش، بسیاری از مشکلات روحی وروانی و افسردگی مردم را از بین ببرند. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نباید از معنویت و ارزش های دینی فاصله گرفت، اظهار داشت: ورزش مقدمه ای برای رسیدن به مبانی دینی و معنوی است و به همین دلیل نباید این امرمهم درکشور مورد غفلت قرار بگیرد.
مواضع اخیر ترامپ حاکی از ضعف آمریکا است
حوزه/ آیت‌الله بهشتی با اشاره به اینکه مواضع اخیر ترامپ حاکی از ضعف او و دستگاه حاکمه آمریکا در برابر ایران انقلابی است اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا امروز حقیقتاً در موضع ضعف قرار دارد و لذا به دنبال رجزخوانی و یاوه گویی افتاده است. عضو جامعه مدرسین درادامه تاکید کرد: مواضع مقتدرانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب نشان از قدرت ایمان و تقوای ایشان و ملت مسلمان و انقلابی ایران است.
تحریم‌ها نمی تواند موضع حزب الله را تغییر دهد
ایرنا/ عضو شورای مرکزی حزب‌الله تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز و تحریم های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله، به هیچ عنوان نمی‌تواند تغییری در موضع گیری های این حزب ایجاد کند. شیخ «نبیل قاووق» با تاکید بر اینکه حزب‌الله مسیر خود را به سمت پیروزی‌های بیشتر ادامه می‌دهد افزود: امروز منطقه رویکرد جدیدی به خود گرفته که کاملا به نفع مقاومت است و امیدهای عربستان و آمریکا را به باد داده است.
مقام صهیونیستی خواستار تسلیح بیشتر کردهای عراق شد
رسا/ مقام‌های صهیونیستی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم تلاش کرده با لابی‌گری با سران کشورهای دنیا از ناکامی‌های بیشتر کُردهای عراق که در روزهای گذشته در کرکوک متحمل شکست‌ در برابر ارتش عراق شدند، جلوگیری کند.یک مقام صهیونیست که نخواسته نامش فاش شود گفت که این رژیم به دلیل مجاورت کردستان عراق با دشمنان این رژیم در تهران و دمشق، در این منطقه منافع امنیتی دارد. این مقام صهیونیست، بدون اشاره به جزئیات بیشتر به رویترز گفت: «[منطقه کردستان عراق]، یک منطقه راهبردی است. اگر کسی می‌توانست به آنها سلاح‌ها یا هر چیزی دیگر بدهد، خیلی خوب بود. اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.»
افزایش اختلافات در خاندان آل سعود
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: بحران در خاندان حاکم بر عربستان شدت یافته است. الاخباریه افزود: در تازه‌ترین خبر‌ها از این نوع، یکی از شاهزادگان سعودی که از خاندان رژیم حاکم بر کشور جدا شده است، در شبکه اجتماعی توییتر، از اعضای گروه موسوم به هیئت بیعت خواست تا در نشستی با افراد برجسته خاندان حاکم سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و پسرش محمد ولیعهد را برکنار کنند و یکی از فرزندان یا نوه‌های ملک عبدالعزیز را به منصب پادشاهی برگزینند. همچنین در این درخواست آمده است تمامی زندانیان آزاد شوند، اموال ملک سلمان و پسرش مصادره و در ادامه کمیته‌ای برای نظارت بر اموال خاندان حاکم تشکیل شود.
کشته شدن شماری از نظامیان سعودی در یمن
باشگاه خبرنگاران /یک خودروی نظامی عربستان در منطقه الحثیره در جیزان بر اثر انفجار یک بمب دست ساز منهدم و سرنشینان آن کشته یا مجروح شدند. شماری از مزدوران یمنی وابسته به عربستان نیز در حمله خمپاره‌ای نیروهای یمنی به محل تجمع آنان در شرق منطقه کرش در استان لحج یمن کشته یا مجروح شدند.
روسیه در هیچ مذاکره ای درباره اصلاح برجام شرکت نمی کند
باشگاه خبرنگاران/ روسیه اعلام کرد به این موضوع که ایران به تمام تعهدات خود براساس توافق هسته ای پایبند بوده، اطمینان دارد و در هیچ مذاکره ای در خصوص اصلاح توافق شرکت نخواهد کرد.ریابکف همچنین تصریح کرد: روسیه برای شرکت در مذاکرات در مورد اصلاح توافق اقدام جامع مشترک آماده نیست. وی هشدار داد این توافق به گونه حساسی متعادل است و هرگونه تغییر ممکن است به از بین رفتن آن منجر شود.
آرامش کامل در کرکوک پس از تسلط نیروهای عراقی
باشگاه خبرنگاران/ پس از تسلط نیروهای عراقی بر استان کرکوک، آرامش محتاطانه ای بر شهر کرکوک و حوالی آن حاکم است. در سایه اصرار دولت بغداد به تداوم نبردش علیه نتایج همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق، نیروهای فدرال تاکید می‌کنند برای جلوگیری از تسلط نیروهای مسلح بر کرکوک، وارد این منطقه شده‌اند. فرماندهی عملیات مشترک در بغداد تاکید کرد نیروهای فدرال به تعامل مسئولانه با شهروندان برای بازگرداندن امنیت به استان کرکوک پایبند هستند.
تروریست‌ها پس از فرار از سوریه به کدام کشورها می‌روند؟
باشگاه خبرنگاران/ با نزدیک شدن زمان پایان جنگ در خاک سوریه ولادیمیر شامانوف، ژنرال روسی، کارشناس امور تروریسم و رئیس کمیسیون دفاع در مجلس دومای روسیه ضمن افشای تلاش‌ها برای انتقال تروریست‌ها به مناطقی از افغانستان و آمریکای جنوبی، از نیاز سوریه به عملیات ویژه پس از پایان جنگ در این کشور خبر داد و هدف از این عملیات را پاکسازی سوریه از بقایای تروریسم عنوان کرد. وی  همچنین هشدار داد، تروریست‌ها که در محاصره قرار گرفته اند ممکن است از سلاح شیمیایی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *