خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

  • آیت‌الله یزدی: باید متناسب با زمان به سلاح‌های دفاعی مجهز باشیم
  • بیانیه پایانی هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با علمای بلاد: رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تلاش جمعی مسئولان و حوزه‌های علمیه است
  • آیت‌الله مقتدایی: حوزه‌های علمیه استانی نیاز به حمایت جدی دارد
  • آیت‌الله خاتمی: اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: مسئولان با ناقضان برجام قاطعانه و انقلابی عمل کنند
  • وزیر امور خارجه: ماندن ایران در برجام مشروط به برخورداری از منافع است

** جام جم ۹۶/۷/۲۹
*  محدودیت جدیدی برای رئیس دولت اصلاحات ایجاد نشده است
سردار حسین نجات، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فعالان فرهنگی کشور که در مشهد گردهم آمده بودند، گفت: عده‌ای شایعه محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات را مطرح کرده‌اند و به دنبال ایجاد کمپینی جدید هستند در حالی که محدودیت برای این آقا که در سال ۸۸ یکی از محور‌های فتنه بود در همان ایام تصویب شد و چیز جدیدی نیست.
*  نقش راهبردی رسانه‌ها در پیروزی جبهه مقاومت
دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار به نقش رسانه‌ها در جبهه مقاومت اشاره و تاکید شد، حضور رسانه‌های جبهه مقاومت در کنار نیروهای میدانی تاثیر بسزایی در پیروزی‌های اخیر داشته است.
** همشهری ۹۶/۷/۲۹
*  انفجار در مسجد شیعیان کابل
در حمله ۲ بمب‌گذار انتحاری به مسجد شیعیان کابل، در ساعات اولیه دیشب بیش از ۳۰ نفر کشته شدند. شمار کشته شدگان این حمله ممکن است بیشتر شود. داعش مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفته است.
** کیهان ۹۶/۷/۲۹
*  مرگ بر آمریکا؛ یک شعار کاملا اخلاقی
حجت‌الاسلام سید علی خمینی، نوه حضرت امام خمینی(ره) پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و حتی مرگ بر سردمداران آمریکا نیست چون آنها کسی نیستند که مرگشان را بخواهیم. بلکه مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار و یک شعار کاملا اخلاقی است. وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام(ره) با استقامت مثال زدنی خود راه امام را ادامه می‌دهند و ما اکنون در نهایت قدرت در منطقه حاضریم.
*  تحویل پیام کتبی رهبر معظم انقلاب به بشار اسد و بازدید از منطقه عملیاتی حلب
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به سوریه ضمن تحویل پیام کتبی رهبر معظم انقلاب اسلامی به بشار اسد از منطقه عملیاتی حلب بازدید کرد. سرلشکر باقری در دیدار با بشار اسد گفت: مقام معظم رهبری همیشه جویای سلامتی شما هستند و برای سوریه دعای پیروزی دارند.
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به سوریه در مناطق عملیاتی استان‌های حلب و دیگر مناطق این کشور حضور یافت.
** شرق ۹۶/۷/۲۹
*  تأیید طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر
طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر از سوی شورای نگهبان تأیید شد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: این مصوبه را یک ‌بار شورای نگهبان متوجه ایراد دانست، چند ابهام وجود داشت که مجلس شورای اسلامی ابهامات را برطرف کرد و در جلسه شورای نگهبان بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت.
** ایران ۹۶/۷/۲۹
*  ماندن ایران در برجام مشروط به برخورداری از منافع است
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با «الیزابت پالمر» خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس نیوز امریکا، درباره احتمال ماندن ایران در توافق هسته‌ای درصورت خروج امریکا از آن گفت: «ما خود را متعهد می‌دانیم نخستین کسی نباشیم که از این توافق خارج می‌شود، به این شرط که منافع اقتصادی‌مان که در این توافق ذکر شده، لحاظ شود و همچنان از این منافع برخوردار باشیم. اگر از این منافع محروم شویم، شرایط کاملاً عوض می‌شود.
*  نخستین دیدار یک فعال سیاسی با کروبی
حسین کروبی فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی، از دیدار «اسماعیل دوستی» با پدرش  به عنوان نخستین دیدار یک فعال سیاسی با محصوران پس از ۷ سال خبر داد و گفت که شورای امنیت ملی تصویب کرده است که به مرور یک‌سری اشخاص بتوانند با آقای کروبی و آقای موسوی دیدار کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۹
*  تجلیل رئیس جمهور از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران
رئیس جمهور با حضور در منزل شهیدان والامقام رضا، علی و حسن مظفر؛ در فضایی صمیمی با خانواده این شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار اظهار امیدواری کرد همه مسوولان بتوانند در مسیر خدمت به مردم و ادامه راه شهیدان موفق و سربلند باشند. رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران همواره سرافراز بوده و مطمئنا با هدایت‌های رهبری عزیز و ایستادگی در برابر توطئه دشمنان پیروز خواهد بود.
*  سوآپ دوجانبه ریال- لیر نهایی شد
همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به آنکارا، «ولی‌الله سیف» و «مراد چاتین کایا» رئیسان کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، در ادامه مذاکرات دوجانبه خود سند نهایی سوآپ دوجانبه ریال- لیر را امضا کردند.
براساس این موافقتنامه ریال ایران و لیر ترکیه به راحتی قابلیت تبدیل به یکدیگر را خواهند داشت.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۹
*  با متحدان‌مان علیه ایران اتفاق نظر داریم
مایک پامپئو، رئیس سیا می‌گوید آمریکا و متحدانش درباره مواضع ترامپ علیه ایران اتفاق نظر دارند. او مدعی شده در دیدار با روسای دستگاه‌‌های اطلاعاتی این کشورها آنها با مواضع ترامپ علیه ایران موافق بوده‌اند!
رئیس سیا در آغاز اظهارات خود در این نشست ایران را تهدیدی عمده علیه مردم آمریکا خواند. وی حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و اقدامات سایبری این کشور را از جمله تهدیدهای پیش ‌روی آمریکا خواند و گفت با توجه به این موارد ترامپ نیاز دیده در روابط آمریکا با کشورهای دیگر بازنگری کند.
*  سفر هیأت ارشد حماس به تهران
یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به ریاست صالح عاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش ظهر دیروز جمعه وارد تهران شد. قرار است هیات حماس در دیدار با مقامات ایرانی، آنها را در جریان تحولات آشتی ملی فلسطین و آخرین اوضاع سرزمین‌‌های اشغالی قرار دهد.
** جوان ۹۶/۷/۲۹
*  ایران برخلاف ادعای ترامپ عامل ثبات منطقه است
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: ما همواره در جهت ثبات منطقه تلاش کرده‌ایم بر عکس آنچه که آقای ترامپ ادعا می‌کرد که ایران در حال بی ثبات کردن منطقه است ما این راه را ادامه خواهیم داد.
*  توسعه توان موشکی با شتاب بیشتری تداوم خواهد یافت
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از حمایت‌های آحاد مختلف مردم و مسئولان در پاسخ قاطع به اباطیل رئیس‌جمهور امریکا علیه این نهاد انقلابی، بر عزم و اراده خود در مبارزه بی‌امان با نظام سلطه و صهیونیسم و توسعه‌ توان دفاع موشکی کشور تأکید کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان به ویژه امریکا و شبکه خبیث صهیونیسم بین‌الملل، نفوذ منطقه‌ای و اقتدار و توسعه‌ توان موشکی جمهوری اسلامی که در شرایط تحریم کامل رقم خورده است نیز با شتاب بیشتر، بدون وقفه ارتقا و تداوم خواهد یافت.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۹
*  توان ایران برای صدور گاز به اروپا
محمد حسین عادلی دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز اعلام کرد: ایران می‌تواند به ۲ طریق خط لوله و ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) گازبه اروپا صادر کند.
*  ترامپ به دنبال مداخله در روابط تجاری اروپایی‌ها با ایران نیست
رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به دنبال مداخله و ایجاد اختلال در روابط و تبادلات تجاری بین کشورهای اروپایی و ایران نیست.
وی تصریح کرد: ترامپ واضح و روشن کرده است که در نظر ندارد در تعاملات تجاری که شاید اروپایی‌ها با ایران در دست اقدام داشته باشند، دخالت کند. اروپایی‌ها آنچه که می‌خواهند انجام دهند.
** رسالت ۹۶/۷/۲۹
*  عقب‌ماندگی در تولید علم باید جبران شود
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت مدیره این دانشگاه با بیان این که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به سمت تولید علم برویم، ابراز داشت: عقب ماندگی در زمینه تولید علم باید جبران شود، الحمدلله در این اواخر آنچه منعکس شده نشان می‌دهد که مقالات علمی خوبی نوشته شده و در محافل بین المللی مورد قبول واقع می‌شود. این برنامه باید با جدیت ادامه یابد.
*  مردمی بودن حکومت مبتنی بر عدم لغزش مسئولان است
آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق عمومی با بیان اینکه در بخشی از نامه ۶۷ نهج البلاغه بر راه‌اندازی امور مردم تأکید شده است، تصریح کرد:‌ آن حکومتی مردمی است که مردم از آن رنجی متحمل نشوند؛ رهبری خوبی داشتن یک قضیه جداست؛ اگر مسئولان یک حکومت لغزش داشته باشند، حتی اگر رهبر آن حکومت امام معصوم(ع) هم باشد به یقین آن حکومت شکست خواهد خورد.
*  باید متناسب با زمان ‌ به سلاح‌های دفاعی مجهز باشیم
آیت‌الله محمد یزدی در دیدار شیخ عبدالسلام راجح نایب رئیس دانشگاه شام در سوریه اظهار داشت: دشمنان به تغییر شرایط در منطقه خاورمیانه و حذف اسلام فکر می‌کنند، وی افزود: بعد از موفقیت‌های ایران در برخی امور و همکاری با برادران عراقی و سوری، دشمن درصدد ایجاد تفرقه در مراکز مهم اسلامی مثل ایران، سوریه، لبنان و عراق است.
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه ما باید مجهز به تجهیزات دفاعی طبق نظر اسلام باشیم افزود: باید متناسب با زمان خود به سلاح‌های دفاعی مجهز باشیم. قبلاً سلاح شمشیر بود و الان موشک و هواپیما و ابزارهای جنگی در آسمان و دریا و زمین سلاح هستند.
*  اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در نخستین یادواره استانی شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهیدان از ما این انتظار را دارند که هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و در برابر توطئه آمریکا و هم‌پیمانان آن بیدارباشیم تأکید کرد: شهدا این انتظار را دارند که دل به خدا ببندیم و دل به مردم خداجو داشته باشیم دل به اروپا نبندیم چراکه اروپا و آمریکا سروته یک کرباس هستند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این‌ها در حقیقت با دین و مکتب ما طرف هستند و طرح موضوع هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تنها یک قصه است.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۹
*  نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به عنوان میهمان ویژه در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، در مراسم افتتاحیه همایشی که با حضور فرماندهان دریایی ۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود، گفت: برخلاف آنچه آقای ترامپ اظهار می‌کند، ‎‎نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل پایدارکننده‎ امنیت جمعی جهانی در منطقه و بخشی جدا ناپذیر از آن است، در واقع حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیت نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‎شود.
*  دولت خود را جدا از سپاه، ارتش و بسیج نمی‎داند
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سئوال که وقتی ترامپ صحبت کرد، دولت یکپارچه در حمایت از سپاه موضع گرفت و همه جریان‌های سیاسی این موضع دولت را تحسین کردند، گفت: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای بسیج همه بخش اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت خود را جدای از سپاه، ارتش و بسیج نمی‌داند. وی افزود: دفاع از سپاه وظیفه دولت است.
** آرمان ۹۶/۷/۲۹
*  مشکلی برای بازرسی در ایران نداریم
یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با «ژان ایوس لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت با آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد، بازرسان این نهاد در ایران با مشکلی مواجه نشده‌اند.
*  رهبران کرد بر اساس قانون‌اساسی با بغداد همکاری کنند
نماینده آیت‌ا… العظمی سیستانی از رهبران کرد خواست بر اساس قانون اساسی با بغداد به همکاری بپردازند.
عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌ا… العظمی سیدعلی سیستانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا از رهبران کرد خواست متحد شده و بر اساس قانون اساسی برای حل بحران کنونی، با بغداد به همکاری بپردازند. همچنین آیت‌ا… العظمی سیستانی تاکید کرد که دولت عراق باید برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان کرد و حمایت از آنها اقدامات بیشتری را اتخاذ کند.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۹
*  در حوزه علم و فناوری جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم
علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در حوزه علم و فناوری بدون تردید جزء بالاترین سطوح منطقه و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و در حوزه تمدن و فرهنگ سازی هیچ کشوری به اندازه ایران سهیم نبوده است.
** آفرینش ۹۶/۷/۲۹
*  ایران مبتکر اتحاد جهانی علیه افراطی گری است
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران مبتکر اتحاد جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری و حامی گفت و گو و مذاکره بر مبنای منافع مشترک و راهبرد برد-برد است.
جهانگیری طی سخنرانی در آیین گشایش اجلاس سران دی.۸ در استانبول، تنها مسیر حل و فصل بحران های جهانی و منطقه ای را گفت و گو و مذاکره خواند و افزود: جهان کنونی با مسائل، بحران‌ها، تهدیدها و چالش‌های مختلفی رو به روست که به نظر ما، پیدایش این وضعیت مخاطره آمیز تحت تأثیر دو عامل مهم اعمال سیاست‌های سلطه‌گرانه و مداخله‌گرایانه جهانی و رشد افراطی‌گری و خشونت‌های منطقه‌ای است.
*  درخواست مصر، اسرائیل و عربستان سعودی از اوباما برای بمباران ایران
جان کری وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا گفت که در سال هایی که احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای افزایش یافته بود، باراک اوباما از سوی رهبران دست کم سه کشور (حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر در سال ۲۰۱۱ میلادی، ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی و بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۳ میلادی) پیام‌هایی را مبنی بر بمباران ایران دریافت کرد؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا حتی تقاضاهای شخصی دریافت کرده بود که بر بمباران ایران اصرار داشتند اما آقای اوباما در مقابل، مذاکرات برای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی را آغاز کرد.
** قدس ۹۶/۷/۲۹
*  در مقابل کسانی که استقلال کشور راز یر سوال ببرند، متحدیم
یادگار امام با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا و واکنش مردم و مسئولان به این سخنان، گفت: مقابل موجی که بخواهد استقلال کشور را زیرسوال ببرد، ید واحده هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات، اظهار داشت:‌ امروز اگر می‌بینیم همه تاثیرگذاران در عرصه سیاست و مردم نسبت به دخالت خارجی‌ها در مسائل کشور حساسیت دارند به خاطر تلخی‌های سنگینی است که از عدم استقلال در کشور کشیدیم، باید مراقب بود به هیچ بهانه‌ای استقلال سیاسی کشور مورد هجمه واقع نشود.
*  تقویت طرح‌های تحولی در حوزه لازمه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن
در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد با تاکید بر نقش مهم روحانیت در دفاع از دین و انقلاب اسلامی، ضرورت شتاب تحول در حوزه به منظور مقابله با نفوذ فکری و فرهنگی دشمن مورد توجه جدی قرار گرفت.
– آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در کنار علما و بزرگان حوزه علمیه قم، علمای بلاد نیز در انجام این رسالت مهم بخصوص در توسعه و ترویج گفتمان اصیل دین و انقلاب نقش بسیار مهمی دارند.
– آیت‌الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم گفت: ایجاد حوزه‌های علمیه استانی در این سال‌ها برکات بسیاری به همراه داشته که به رشد و توسعه کمی و کیفی حوزه در سراسر کشور کمک کرده است، اما به هر حال با توجه به مشکلات مالی و کمبود سخت افزار لازم، نیاز به حمایت جدی از این مسئله بشدت وجود دارد.
– سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز ابزار داشت: دشمن و در رأس آن آمریکای جهانخوار بیکار ننشسته و در کلان پروژه خود به دنبال آن است که دل‌ها و ذهن‌های مسلمانان را فتح نماید. در نتیجه وقتی بصیرت وجود نداشته باشد، دشمن به راحتی می‌تواند قدم به قدم برنامه‌ها و طرح‌های خود را در جوامع اسلامی پیاده و اجرا کند.
** خراسان ۹۶/۷/۲۹
*  زمزمه‌های اختلاف نظر موشکی در اروپا
سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از نشست روز پنج‌شنبه خود در مقر این اتحادیه در بروکسل، در بیانیه پایانی بر حمایت کشورهای عضو از توافق هسته‌ای ایران و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به برجام، تأکید کردند. نکته قابل توجه در این بیانیه این است که سران ۲۸ کشور اروپایی در بیانیه رسمی خود هیچ اشاره‌ای به برنامه موشکی و دفاعی ایران نکردند.
به گزارش دویچه وله یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که نامش منتشر نشده ، تأکید کرده  «اروپا در گام بعدی در حال بررسی نحوه برخورد با برنامه موشکی ایران و نقش بی‌ثبات‌کننده‌ این کشور در خاورمیانه است.»
** اعتماد ۹۶/۷/۲۹
*  رفتار خصمانه امریکایی‌ها نگرانی مشترک روسای پارلمان‌ها
رییس مجلس در توضیح دیدار با روسای پارلمان‌ها گفت: روسای همه پارلمان‌های حاضر در اجلاس از رفتار امریکایی‌ها نگران هستند. علی لاریجانی، رییس مجلس با یادآوری سخنرانی خود در اجلاس بین‌المجالس افزود: در این سخنرانی به وضعیت ایران و امریکا و مشکلاتی که بین دو کشور وجود دارد، اشاره شد. همچنین به طرح شرایطی که امریکا به دنبال آن است، پرداخته شد.
*  راستی‌آزمایی بند تی برجام در حیطه اختیارات آژانس نیست
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس منع اشاعه در مسکو، در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌های کشورهای غربی برای تقویت ابزارهای آژانس جهت راستی‌آزمایی از بند تی ضمیمه اول برجام گفت: «نمی‌توان چیزی را تقویت کرد که راستی‌آزمایی از آن در حیطه اختیارات آژانس نیست.»
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این خواسته بود قدرت‌های جهانی درباره این بند توافق برجام که روسیه و ایران در تفسیر آن با کشورهای غربی و آژانس اختلاف‌نظر دارند، شفاف‌سازی کنند.
** شهروند ۹۶/۷/۲۹
*  دشمنان می‌خواهند با طرح مسائل موشکی و منطقه‌ای ایران را نابود کنند
حجت‌الاسلام صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: یک نیروی مردمی که در خنثی‌کردن داعش و تروریست‌ها در خط مقدم بوده را تحریم می‌کنند.
بدانید آنها می‌خواهند با طرح مسأله موشکی و منطقه‌ای ما را از ریشه نابود کنند.
*  رایزنی سفیر ایران و رئیس مجلس نمایندگان عراق در مورد آخرین تحولات این کشور
سفیر ایران در بغداد با رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار و رایزنی کرد. در این نشست که در دفتر این مقام عالیرتبه عراقی برگزار شد، ایرج مسجدی و سلیم الجبوری، مهمترین مسائل سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه و همچنین تلاش‌های صورت‌گرفته برای حل اختلاف‌های موجود بین طرف‌های فرآیند سیاسی در عراق را مورد بررسی قرار دادند.
** صبح نو ۹۶/۷/۲۹
*  آمریکا با زبان سلاح بیشتر آشناست
فرمانده کل سپاه در پیامی از همدلی و همراهی صمیمانه و مواضع انقلابی مردم و مسئولان با سپاه در برابر تهاجم روانی هیات حاکمه آمریکا قدردانی کرد و گفت: آن‌ها با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند؛ سلاحی که به آنها بفهمانیم همه طرح‌ها و برنامه‌هایشان مانند طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ، پروژه سازش با اسرائیل، جنگ‌های نیابتی و … با شکست رو به رو خواهند شد.
*  عراقچی در نشست خلع سلاح هسته‌ای در مسکو حضور یافت
نشست دو روزه خلع سلاح هسته‌ای با حضور هیات‌های ۴۰ کشور از جمله ایران و با حضور آقایان سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و با سخنرانی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گشایش یافت.
برجام و بررسی دورنمای بازنگری معاهده ان.پی. ی تا سال ۲۰۲۰ از موضوع‌های اصلی دستورکار این نشست اعلام شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمن در منطقه نفوذ کرده و موذیانه در حال اجرای برنامه است
حوزه/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی باتاکید براینکه دشمنان اسلام همیشه به دنبال از بین  بردن اسلام ناب بوده‌اند و از جمله این دلایل فتنه‌های جدید درمنطقه است، گفتند: همه این هجمه‌ها نشان از حساسیت قضیه و فتنه‌های جدید علیه انقلاب و اسلام است. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه معاندین درمنطقه خاورمیانه نفوذ جدی کرده اند و به صورت موذی در حال حرکت و اجرای برنامه‌ها می‌باشند، برهوشیاری نیروهای انقلابی تاکید کردند.
بیانیه پایانی هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه
اختصاصی/ هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علما و فضلای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که به میزبانی تبریزدر روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه  برگزار شده با صدور بیانیه‌ای که توسط آیت‌الله حسینی بوشهری، دبیر اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین قرائت شد به کار خود پایان داد. در بخشی از این بیانیه، آمده است: آسیب‌های اجتماعی اگر چه معلول عناصر و علل متعددی است که بخشی از آن متأثر از تهاجم فرهنگی، سیاسی دشمن، وضعیت اقتصادی؛ کم‌کاری مسئولین در خدمت به مردم و سایر عوامل فردی واجتماعی است، به عنوان یک زخم جدی بر پیکره ایران اسلامی علاج و درمان آن نیازمند تلاش جمعی مسئولین و عناصر تأثیر گذار فرهنگی، سیاسی، اجرایی، اقتصادی و آحاد مردم است. روحانیت و حوزه‌های علمیه به اقتضای رسالت دینی واجتماعی خود هرگز نمی‌تواند نسبت به این معضل بی‌تفاوت بماند و در طول تاریخ نیز در هر برهه‌ای از زمان متناسب با نوع آسیب‌ها تمامی توان خود را به کار گرفته و مساعی خویش را در مسیر حل آن به کار گرفته است. ما ضمن اعلام نگرانی نسبت به آسیب‌های موجود اجتماعی آمادگی خود را جهت همکاری با مسئولین ذی‌ربط در زمینه کمک در رفع این آسیب و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه اعلام داشته و تمامی مساعی خود را به کار خواهیم گرفت انشاء الله.
مسئولان با ناقضان برجام قاطعانه و انقلابی عمل کنند
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی  ضمن محکوم کردن سخنان ضدایرانی ترامپ گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتارهای آمریکایی‌های عصبانیت آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران است. عضو جامعه مدرسین گفت: انتظار جامعه این است که مسئولان کشور در مقابله با آمریکائی‌ها قاطعانه و انقلابی عمل کنند و با ناقضان برجام به صورت عملی مقابله کنند. وی افزود: طبق مصوبه مجلس اگر طرف مقابل برجام را نقض کند باید ما هم مقابله به مثل کنیم و رهبری هم روی این مسئله تأکید کرده‌اند.
تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود  می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران /جانشین فرمانده ارتش درباره ساز و کار نبرد با گروه‌های تروریستی گفت: تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد.امیر پوردستان اظهار داشت: اقدامات و پیش بینی‌های لازم و خوبی در این راستا انجام شده و برای تامین امنیت مرزها از سیستم‌های مدار بسته و پهپادها استفاده می‌کنیم.وی با تاکید براینکه طرح‌های لازم برای امنیت مرزها را داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی که گروهک‌های تروریستی و تکفیری بخواهند حرکتی را انجام دهند؛ قبل از رسیدن به مرزها آنها را از بین خواهیم برد.
هیچ‌گونه مذاکره مجددی با آمریکا نخواهیم داشت
باشگاه خبرنگاران/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مذاکرات مجدد پیرامون برجام گفت: هیچ‌گونه مذاکره مجددی با آمریکا نخواهیم داشت. محسن رضایی پیرامون دخالت نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: این گونه دخالت‌ها یک برنامه جاهلانه‌ای است که آمریکایی‌ها در رابطه با حمله به متحدین جمهوری اسلامی در منطقه طراحی کردند.رضایی ادامه داد: دخالت‌های رژیم صهیونیستی دنباله روی اقداماتی است که دستگاه دیپلماسی و نظامی‌ آمریکا انجام دادند که به نتیجه نرسیدند.
اکثر آمریکایی‌ها خواستار ماندن در برجام هستند
صداوسیما/ نظرسنجی‌ شبکه خبری سی ان ان نشان می‌دهد، اکثر مردم آمریکا معتقدند؛ دولت ترامپ باید به برجام پایبند بماند.هشتاد درصد آمریکایی‌های طرفدار دموکرات‌ها گفتند، آمریکا باید به برجام پایبند بماند.شصت و هفت درصد آمریکایی‌های دارای نگرش‌های مستقل از دو حزب اصلی این کشور گفتند، آمریکا باید در برجام باقی بماند.
فرانسه با آمریکا برای حفظ برجام به توافق رسید
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور فرانسه  گفت: با آمریکا توافق کردیم همه تدابیر برای حفظ توافق هسته‌ای ایران به قوت خود باقی بماند. مکرون تاکید کرد اروپا هر چه را که در توان دارد، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌دهد؛ ضمن آن که ما مایل هستیم مذاکراتی را با ایران در خصوص فعالیت‌های موشکی و نفوذ منطقه‌ای این کشور آغاز کنیم.
مقامات اسراییلی سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو را تایید کردند
باشگاه خبرنگاران/مقامات رژیم صهیونیستی سفر محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به سرزمین‌های اشغالی و دیدار وی با مقامات صهیونیست را تایید کردند.بر این اساس، یک مقام مسئول صهیونیست که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: مسئول سعودی که ماه سپتامبر گذشته به اسرائیل [فلسطین اشغالی] سفر کرده بود، محمد بن‌سلمان است.
کنگره به دنبال بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران
باشگاه خبرنگاران/ سناتور آمریکایی از تلاش قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای تصویب قانونی جهت بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر داد.سناتور گراهام در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا (VOA) گفت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا به دنبال ارائه طرحی هستند تا به مصوبه پیشین این مجلس که اجازه بازبینی مجدد توافق هسته‌ای ایران را می‌داد، شروط جدیدی اضافه کنند. سناتور آمریکایی افزود: طبق این مصوبه، همچنین اگر ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه ندهد از هر مرکزی که بخواهند بازدید کنند، یا به حمایت از گروه‌هایی که از نظر آمریکا تروریستی است ادامه دهد،‌ دوباره تحریم‌ها باز خواهد گشت.
هیچ قرارداد بین المللی برای محدودیت موشکی کشورها وجود ندارد
صداوسیما/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بر غیرقابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان تاکید کرد و افزود: بدون تردید این مقوله خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. سردار جزایری تاکید کرد: تجربه تاریخی نشان داده است در زمانه‌ای که قدرت‌های گرگ صفت مشابه رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارند باید قوی بود. جزایری در ادامه درباره حضور مستشاری ایران افزود: حضور مستشارهای ایرانی در بعضی کشورهای منطقه بنا به درخواست رسمی آن دولت‌ها است و تا زمانی که آنها تشخیص بدهند ما از کمک به آنها دریغ نخواهیم کرد.
محکومیت حملات انتحاری علیه نمازگزاران در افغانستان
صداوسیما/ سخنگوی وزارت امور خارجه حملات انتحاری بی سابقه و خونبار در مساجد کابل و غور در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن دهها نمازگزار را به شدت محکوم کرد. قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان و تسلیت به خانواده شهدای این اقدامات تروریستی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا ریشه کن شدن کامل خشونت، جنایت، ترور و ناامنی و به رغم خواست برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای در کنار دولت و ملت مقاوم افغانستان خواهد ایستاد.
پرونده حضور زنان در ورزشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید
ایسنا/ رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به جلساتی که در این شورا برای تصمیم گیری در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حال برگزاری است، گفت: رویکردهای مثبتی نسبت به حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود دارد اما حضور زنان به عنوان تماشاگر با پیش شرط‌‌هایی برای مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها و فراهم کردن شرایط سالم و امن برای آنها همراه خواهد بود. زهرا آیت‌اللهی افزود: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ابعاد مختلفی دارد که نمی‌توان آن را تنها از یک زاویه دید. در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد این موضوع به مصوبه‌ای قطعی خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *