جمهوری اسلامی نقشه‌های شوم آمریکا را برهم زده است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، وابستگی سیاسی را بسیار خطرناک و مایه‌ی توسری‌خوری ملت‌ها دانستند و با اشاره به قطع کامل وابستگی ایران به آمریکا خاطرنشان کردند: دشمن با رصد تحولات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران، از تبدیل ایران از «کشوری عقب‌افتاده و وابسته» به کشوری «اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سیاسی، دفاعی و علمی»، کاملاً عصبانی و به شدت نگران است.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی، دشمنی رژیم آمریکا با ملت ایران را از همان روزهای اول پیروزی انقلاب یادآور شدند و افزودند: آن روزها نه مسئله‌ی انرژی هسته‌ای مطرح بود و نه موشک و نفوذ منطقه‌ای، اما آمریکایی‌ها فهمیده بودند که با پیروزی انقلاب، ایران را به‌عنوان کشوری «زیردست، مطیع و بسیار پرمنفعت» از دست داده‌اند. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، الگو شدن ایران در ذهن ملت‌ها را موجب خشم و ناامیدی بیشتر سلطه‌گران خواندند و افزودند: ملت ایران در چهل سال اخیر به جهانیان ثابت کرده است که می‌توان از ابرقدرت‌ها نترسید، در مقابل آن‌ا ایستادگی کرد و با وجود تحریم‌ها و فشارها، به رشد و پیشرفت روزافزون نیز دست یافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به پاسخ‌های خوب و درست مسئولان کشور به اباطیل ترامپ، رئیس‌جمهور و هیأت حاکمه‌ی آمریکا را به علت درک نکردن تحولات ایران و منطقه، دچار «عقب‌افتادگی ذهنی» خواندند و خاطرنشان کردند: آن‌ها می‌خواهند ایرانِ جوان، مؤمن، انقلابی و پیشرفته را به ۵۰ سال قبل برگردانند، البته معلوم است که این کار، شدنی نیست اما آن‌ها به علت عقب‌ماندگی از درک این واقعیت عاجزند و به همین علت دچار اشتباه محاسباتی و شکست‌های پی‌درپی از ملت ایران شده و می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم بسیار شرور آمریکا را به تعبیر حقیقتاً درست امام راحل، «شیطان بزرگ» و «شیطان اکبر» خواندند و خاطرنشان کردند: نظام آمریکا، کارگزار شبکه خطرناک و خبیث صهیونیسم بین‌الملل، دشمن ملت‌های مستقل و عامل اغلب جنگ‌ها در منطقه و جهان است و مانند زالو درصدد مکیدن دار و ندار ملت‌هاست.

ایشان با یادآوری سخنان ترامپ در مبارزات انتخاباتی مبنی بر به وجود آمدن داعش به دست آمریکا افزودند: طبیعی است که سردمداران آمریکا اکنون علیه سپاه پاسداران که اهداف خطرناک آمریکا و داعش را در منطقه سد کرده است، نعره بکشند و سخنرانی کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خنثی شدن نقشه‌های آمریکا در منطقه از جمله در سوریه، لبنان و عراق را علت دیگر عصبانیت و خشم مقامات آمریکایی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی نقشه‌های شوم آمریکا را برهم زده است. (خ-۱۳۳۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *