طلیعه ۱۳۳۹ – ۹۶۰۷۲۷

دور جدید گزافه گویی‌های آمریکا و نقض عهد این رژیم غیر قابل اعتماد این روزها در بحث برجام بالا گرفته است. جریان شناسی رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد که تمام طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با ایران با هدف مهار قدرت تاثیر گذاری ایران طراحی و اجرایی شده‌اند. چالش‌های پیش آمده برای رژیم مستکبر امریکا در منطقه و جهان و رشد قدرت نرم ایران در تحولات جهانی، استکبار جهانی به ویژه امریکا را به طراحی پروسه مهار ایران از طریق پروژه برجام واداشته است .

تعامل مثبت و سازنده ایران با مجامع بین‌المللی برای کاهش تنش‌های سازمان یافته علیه برنامه هسته‌ای ایران، مسیر تله گذاری شده از سوی دست‌های پنهان صحنه سیاست و قدرت در امریکا را ناکام گذاشت و امریکا را در مسیر نقض عهد و پیمان شکنی مجدد قرارداد. برجام اگر چه تمام خواسته‌های ایران را در گذر از بحران آفرینی غربی‌ها در مسیر توسعه صنعت هسته‌ای و رفع تحریم‌ها برآورده نکرده است اما نشان از تعامل گرایی و صلح طلبی ایرانیان داشته و دارد. از سویی تحولات میدانی و سیاسی در غرب آسیا نشان می‌دهد که ایران با بهره‌گیری از قدرت نرم و سخت خود جریان افراط گرایی و خشونت طلبی را مهار کرده است و اهداف نظام سلطه برای بحرانی نگه داشتن منطقه با شکست روبرو شده است.

استراتژی سیاسی و دینی ایران در حمایت از مستضعفان جهان و مبارزه با ظلم و سلطه‌گری، جذابیت‌های فراوانی در ملتهای منطقه و جهان ایجاد کرده است. دنیای خسته از زورگویی، بی عدالتی و تبعیض، امروز پیام انقلاب اسلامی را بار دیگر صریح تر و آشکارتر می‌شنود و این اوج بحران و سر در گمی را برای رژیم‌های مستکبر و دیکتاتور به ارمغان آورده است. در این میان بازگشت امریکایی‌ها به استراتژی چماق با هدف فشار بیشتر و چاره جویی برای برون رفت از باتلاق‌های منطقه‌ای و جهانی بیش از آنکه موجب ضعف و عقب‌نشینی ایران شده باشد موج گسترده وحدت و همدلی را در بین مردم ایجاد کرده است. براین اساس برای دوران بعد از نقض برجام از سوی آمریکا، اولویت‌هایی پیش روی ماست که به ذکر برخی از آنها اکتفا می‌کنیم:

۱- موضع‌گیری مقتدرانه و مدبرانه مسئولین در پاسخ به هجمه‌های تبلیغاتی و سیاسی امریکا می‌تواند در میدان عمل حرکت روبه رشد ایران را در مسیر سرعت و پویایی قرار دهد و تهدید ناپذیری و اقتدار ایران را به دشمنانش نشان دهد.

۲- اقدامات ویژه اقتصادی و عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای خنثی سازی تهاجمات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه اقتدار درون زای اقتصادی و علمی ایران را فعال خواهد کرد . ایران قدرت حقیقی خود را از توان درونی و قدرت ملی خود کسب کرده است و هیچ وابستگی به برجام ندارد و نقض برجام در مسیر رشد و تعالی کشور اثری نخواهد داشت.

۳- مهمترین اولویت برای برون رفت از نقشه‌های امریکا برای ایران در پی نقض برجام، حفظ وحدت ملی و پرهیز از ایجاد شکاف در جامعه است. آنچه تا کنون در مواجهه با گستاخی‌های ترامپ دیده شده است گواه وحدت و دشمن شناسی این ملت است ادامه مسیر همدلی و همبستگی سد دفاعی ایران در مواجهه با هرگونه دشمنی را فولادین تر و دست مسئولین را در چانه زنی‌های بین‌المللی پر قدرت تر می‌کند امید است ایران اسلامی چون همیشه سربلند و مقتدر مسیرعزت و عظمت خود را طی کند و روسیاهی شکست و اضملال بر چهره نظام سلطه نمایان شود. (خ-۱۳۳۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *