آیت الله مقتدایی: حوزویان به امور تبلیغی روستاها توجه کنند

آیت الله مرتضی مقتدایی، عصر روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های برگزار کنندگان این اجلاسیه به ویژه نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: به لطف الهی شاهد برپایی این اجلاسیه باشکوه، با استقبال خوب علما و شخصیت های حوزوی از سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بودیم و در کمیسیون های سه گانه نیز مباحث مهمی مطرح شد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حقیقتاً مطالب مطرح شده در کمیسیون ها مطالب با ارزش و کارشناسی شده بود که این مباحث در دبیرخانه جامعه مدرسین مورد دقت و بررسی قرار گرفته و نتایج آن عملیاتی و اجرایی می شود و در مسائل مورد نیاز به نهادهای مربوطه ارائه می گردد.

آیت الله مقتدایی همچنین با بیان این که جایگاه روحانیت جایگاهی والا و خطیر در زمانه فعلی است، به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: روحانیون قدم در جای پای انبیای الهی می گذارند و بی شک پاداش انبیا به کسانی داده می شود که رهرو صدیق راه آنها باشند.

ایشان در ادامه با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تحول در حوزه های علمیه، ابراز داشت: آنچه مهم است این که ما هم در بحث آموزش، تدریس و مباحثه و هم در امور دیگر چون؛ تبلیغ، تهذیب و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با جدیت ورود کنیم و در امر مقدس هدایت جامعه بکوشیم.

آیت الله مقتدایی همچنین خواستار اهتمام بیشتر حوزویان استان ها به امور تبلیغی روستاها شد و گفت: باید کاری کنیم که رفتن به روستا به منظور تبلیغ یک افتخار باشد تا مبادا در برخی مناطق از جمله در روستاها، مساجد خالی از روحانی و مبلغ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *