نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: خواهشم از جامعه مدرسین این است که از مراجع بزرگ بخواهند یک هفته‌ای در استان ما حضور یابند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی بعد از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، گفت: علمای دینی حق بزرگی به گردن ما دارند و اساسی‌ترین حق این است که اصل دین را حفظ می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گذشت قرون دین را از اصل آن خارج کنند.

ایشان ادامه داد: بحث انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، مسئله‌ای مهم است و روایاتی هم که در دست داریم، به وضوح آن را نشان می‌دهند. مسیر حوزه‌ها باید همراه با نظام باشد لذا مدیران حوزه‌های علمیه باید به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه به تشریح وضعیت دینی استان آذربایجان غربی پرداخت و اعلام کرد: استان ما استانی است که ترکیب جمعیتی متفاوتی دارد. بیش از ۶۰درصد شیعه داریم و نزدیک به ۴۰درصد اهل سنت. مقداری مسیحی، یهودی، درویش و بهایی و… هم داریم.

ایشان ابراز کرد: درخواستم از جامعه مدرسین این است که برای اینکه در استان آذربایجان غربی مسئله تشیع و اهل بیت حفظ شود، عنایت ویژه و خاصی را به این استان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با لحنی انتقادی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی، اهل سنت بیش از ۲۲۰۰مسجد دارند و نزدیک به صددرصد این مساجد دارای روحانی هستند اما تنها ۲۰درصد از مساجد شیعه ما دارای روحانی هستند.

ایشان اشاره کرد: یکی از علل کمبود روحانی شیعه در آذربایجان غربی این است که طلاب اهل سنت کم‌تر درس می‌خوانند و زود وارد عرصه می‌شوند که وضعیت تحصیل طلاب شیعه کاملا برعکس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در حوزه تبلیغ شیعه در استان ما اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است، گفت: اردوهای زیارتی که برای کربلا برگزار می‌کنیم، توسط اهل سنت بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد که این موضوع برایمان خوش‌حال کننده است.

ایشان همچنین در بخشی از سخنان خود بیان کرد: خواهشم از جامعه مدرسین این است که از مراجع بزرگ بخواهند یک هفته‌ای در استان ما حضور یابند. حضور آن بزرگواران باعث عوض شدن جو شهرها و استان می‌شود و استان یک جان جدید مذهبی و معنوی به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در پایان ابراز کرد: از شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز درخواست دارم سالانه یک یا دو نشست در استان ما با حضور علمای اهل سنت و مسیحی و شیعه و… برگزار کنند که تاثیر بسیار مثبتی هم دارد و قطعا باعث برکات فراوان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *